PDA

Bekijk de volledige versie : Welke 46"/47" LCD?



Henk Van de Casteele
17-11-2007, 19:38
De bedoeling is om tegen eind dit jaar/begin volgend jaar mijn CRT in te ruilen voor een LCD (of misschien plasma).

Sowieso heb ik bepaalde minimum eisen gesteld:

- graag een 46"
- FullHD
- 3 x HDMI v1.3
- 24p

Ik ben bij de volgende schermen terechtgekomen:
LCD
- Philips 47PFL9632D
- Samsung LE46M86B
- Sony KDL46W3000
- Toshiba 47Z3030D
- Sharp LC46XL2E
PLASMA
- Panasonic 50PZ700E
(Pioneer is niet voor mijn budget, toch niet in FullHD)



Ik heb nog geen enkel scherm kunnen vergelijken in een winkel, omdat ik graag vooraf wat info had gehad ivm waar ik moet op letten.

Qua specs lijken ze hard op elkaar, maar wat zijn de eventuele gebruikerservaringen.

Ik kijk digitaal via Telenet, heb een dvd-speler van Pioneer (DVR-545H-S) met HDMI en hoop om ook tegen het einde van het jaar een Xbox360 en/of Playstation 3 aan te schaffen (vandaar de 3 x HDMI).

Gerco Stuivenberg
17-11-2007, 20:57
Ik heb nog geen enkel scherm kunnen vergelijken in een winkel, omdat ik graag vooraf wat info had gehad ivm waar ik moet op letten.

Qua specs lijken ze hard op elkaar, maar wat zijn de eventuele gebruikerservaringen.
De info die jij geeft aan dat je zelf al weet waar je in ieder geval op let. Je kunt dus nu beter zelf in de winkel vergelijken. ;)

Gebruikservaring zal je zelf voor moet zorgen denk ik. :)
Die is meestal bij iedereen anders. Kijk maar op kieskeurig.nl.

Henk Van de Casteele
17-11-2007, 21:05
Het is eigenlijk feedback die ik zoek. Had ik in de tijd geweten dat die DVR-545H-S zo ontzettend traag was voor het laden van een schijf of dat de afstandsbediening eigenlijk meer thuishoort in de low-budget afdeling, dat de Guide+ mijn favoriete kanalen (BBC2 & ITV) niet weergeeft, dan had ik misschien toch uitgekeken naar een ander toestel.

Het is net zoiets dat je niet of moeilijk kan nagaan in winkels. Op kieskeurig.nl kan je dan wel dikwijls terecht voor een review, maar hoe objectief zijn die. Als zoiets geschreven is te midden van de euforie van je nieuwe aankoop zal deze waarschijnlijk een betere score gekregen hebben dan na een bepaalde evaluatieperiode.

Ook bepaalde achtergrondinfo zoals bijv. deelt de Samsung en de Sony hetzelfde paneel of zitten hier toch merkelijke verschillen, enz....

In ieder geval, bedankt voor de snelle reactie!

Gerco Stuivenberg
17-11-2007, 22:06
Ook bepaalde achtergrondinfo zoals bijv. deelt de Samsung en de Sony hetzelfde paneel of zitten hier toch merkelijke verschillen, enz....
Het gaat er niet om wat er in zit maar wat er uit komt.

Je moet bij kieskeurig wel een beetje het kaf van het koren kunnen scheiden natuurlijk.8-)

windoweyez
18-11-2007, 08:47
De Full HD modellen, en dan vooral de M-serie van Samsung schijnen heel erg veel technische problemen en uitval te hebben. Internet staat vol met huilpostings hierover.Zelf vond ik dit erg mooie televisies, maar ben hierdoor niet tot aanschaf overgegaan.Panasonic heeft naast de PZ700 serie ook nog de PY70 en de PZ70 serie die beiden zowat hetzelfde zijn, maar wel beter en goedkoper dan de 700 serie.Ik heb zelf de PY70 en ben er meer dan tevreden mee.

DVDProfilersFilmgek
18-11-2007, 14:28
Sony heeft een actie, Full HD TV aanschaffen, dan een PS3 cadeau.

Actie duurt dacht ik tot eind deze maand.

Henk Van de Casteele
19-11-2007, 09:12
In Belgiƫ biedt Sony je 5 jaar gratis garantie ipv een ps3 :roll: :-x :sad:

En in een Sony Center staat die 46W3000 2999 euro!!! Toch iets boven het budget dat ik voorop gesteld had.