PDA

Bekijk de volledige versie : Humac decoder - pioneer dvdv recorder - pioneer plasma 4280



terrebeest
18-11-2007, 18:42
HELLUP

Situatie is alsvolgt:
coax uit muur naar decoder
coax uit decoder naar dvd recorder
scart van decoder naar dvd recorder
scart van dvd recorder naar tv
hdmi van dvd recorder naar tv



Mijn wensen zijn als volgt:
Heb geen behoefte om de dvd recorder analoog te laten opnemen. Weet dan dat dat betekent dat digitaal kijken en iets anders digitaal opnemen niet mogelijk is. Maakt me niets uit, daar ik meestal opneem als ik juist weg ben

de glink werkt zoals het hoort...denk ik.
Bij guideplus opname, schakelt de glink netjes de decoder aan, echter wordt het juiste kanaal niet gekozen. dus ik wil vanaf de decoder iets van rtl4 opnemen, maar heb toevallig de avond ervoor de decoder uitgezet toen hij op sbs6 stond. de recorder gaat dan wel opnemen maar pakt dan het laatst gekozen kanaal ipv deze te switchen.
Mijn vraag is dan ook , kan glink de decoder op het juiste kanaal zetten, en hoe dan?

ook heb ik het volgende probleem.
INPUT1 van tv is decoder
INPUT 4 van tv is hdmi van de dvd recorder.

wanneer ik de dvd recorder aanzet, moet ik handmatig even input 4 kiezen op mijn tv.
ik krijg dan beeld via de dvd recorder....echter, zodra ik op de afstandbediening van de dvd recorder kies voor home menu of guide, krijg ik heel even het gevraagde te zien, vervolgens schakelt mijn tv elke keer vanzelf terug naar input 1???
kies ik vervolgens weer handmatig input 4 dan kan ik home menu en guide gewoon gebruiken.

hoop dat er wijzen zijn die wat licht kunnen werpen, want allemachtig het is toch een complex gebeuren.
alvast dank!

terrebeest
18-11-2007, 18:50
ook ik het zo dat zodra ik de tv aanzet, de dvd recorder automatisch aangaat en de tv vanzelf schakelt naar input 4...voor alle duidelijkheid...dat wil ik dus niet.

Peter Porrio
19-11-2007, 12:46
Glink kan inderdaad je decoder op het juiste kanaal zetten. Misschien moet je even in de handleiding kijken hoe je dit normaliter voor elkaar krijgt. Misschien moet je ergens aangeven dat bijvoorbeeld kanaal 4 op je DVD-recorder via Guide+ kanaal 7 op je decoder is. En dat ie daar naartoe moet zappen.

Dat je TV automatisch schakelt naar de bron die je aanzet (decoder, DVD-recorder) kun je in het setup menu van je TV wijzigen. Meestal zit dit onder AV instellingen. Daar kun je aangeven dat de TV niet moet reageren op invoerspanning vanaf een aangesloten apparaat.

terrebeest
19-11-2007, 14:22
Dankje.
dat die kanalen wisselt is wel gelukt nu, echter zodra het kanaal op mijn decoder 3 cijfers bevat, schakelt hij niet over....wordt nog even een gepuzzel hoe dat voor elkaar te krijgen. voorbeeld: nederland 3 is via mijn decoder en delta tv ook kanaal 03, glink kan gewoon schakelen. Op mijn decoder is bv tmf kanaal 203, nu kan de glink het niet. allemachtig wat een gedoe.

dat de tv schakelde van input kwam door een scartkabel teveel tussen de recorder en de tv....die bleek niet nodig te zijn ivm hdmi aansluiting.

niettemin dank voor de reactie

Peter Porrio
20-11-2007, 08:19
Dat met die kanalen heeft met Guide+ te maken. Waarschijnlijk is je DVD-recorder nog niet helemaal geupdate met de laatste zenderinformatie. Als dat wel het geval is kun je als het goed is je Humax decoder in de lijst terugvinden. Althans zo werkt 't bij een collega van me.

Je moet dan aangeven dat je die wilt gebruiken. Dan zou het zappen via Glink wel goed moeten gaan. Mocht dit niet lukken, kun je bij de Guide+ instellingen op je recorder ook handmatig aangeven welke kanaalnummer van Guide+ overeenkomt met die op je decoder.

terrebeest
20-11-2007, 20:45
Als ik editor scroll door de zenders heen (overigens allemaal met bron van de decoder) zie ik in de linkerbovenhoek dat de g link inderdaad de juiste kanalen kiest van mijn decoder. Dus hieruit mag ik concluderen dat g- link mijn decoder kan aansturen.
Gisterenavond de timer manueel ingesteld om vanmiddag een film op te nemen van film 1.2, bron externe decoder, kanaalnummer 12. (in editor gaat hij naar het juiste kanaal toe) Voor de zekerheid de decoder vanmorgen aangezet.
Kom ik vanavond thuis, controleer of het gelukt is...NEE dus, heeft 2 uur lang van eurosport opgenomen.... wordt er zot van!! Heb nu al meerder malen gezien dat bij timergestuurde opnames van zowel guideplus als manueel de glink de decoder aanzet en wel het juiste kanaal kiest, maar net zo vaak ook niet. HELLUP

terrebeest
21-11-2007, 22:07
Weer een stapje verder, nu het volgende:
Hoop dat iemand raad weet!
Sinds een weekje de 555 in mijn bezit. Ook sinds een weekje aan het stoeien om g-link via mijn decoder goed aan de gang te krijgen. (heb geen intresse in het analoge gebeuren)
Ben er nu een heel eind uit, echter er is 1 ding wat niet goed gaat.
Manueel of via guideplus timergestuurd opnemen werkt alleen maar goed als de decoder al aan staat.
Zodra de decoder uitstaat, zorgt glink er wel voor dat de decoder wordt ingeschakeld echter zie ik dat het fout gaat met het kiezen van het juiste kanaal op de decoder. Het is dan net of die even hapert waardoor hij of helemaal niet van kanaal wisselt, of hij wisselt naar het verkeerde kanaal....voorbeeld, ik stel in kanaal 013. Als die dan al overspringt pakt die alleen het laatste cijfertje 3 nog mee, waardoor ned. 3 opgenomen wordt ipv kanaal 13.
Nogmaals als de decoder al aanstaat gaat het 80%wel goed, ik zie dan het juiste kanaal automatisch ingesteld worden.
Ook heb ik nu 1 maal gehad dat ik savonds manueel de timer inschakelde op de volgende middag een film op te nemen. Snachts heb ik de decoder uitgelaten. Smorgens voordat ik weg ging heb ik de decoder ingeschakeld (ivm bovenstaande probleem) vervolgens wil ik diezelfde avond die film gaan kijken, om er achter te komen dat die 2 uur lang eurosport heeft opgenomen.......
Iemand enig idee?
Verder een superding, waarschijnlijk nog meer super als die 100% doet wat ik wil

Ruud Vorstermans
22-11-2007, 17:47
GuidePlus kan de decoder NIET aanzetten, alleen van kanaal wisselen, dus je decoder gewoon aan laten staan.......

terrebeest
23-11-2007, 11:32
nogmaals dank