PDA

Bekijk de volledige versie : Advies nodig over Receiver



basbar
20-11-2007, 17:08
Hallo, sinds kort woon ik op kamers en kan ik niet meer meegenieten van de geluidset die mijn ouders hebben maar moet ik zelf wat samenstellen. Aangezien ik geen rijke student ben heb ik als eerste (naar mijn mening) de beste pc-speakers gekocht die er zijn op 2.1 gebied. De Harman/Kardon Soundsticks II. Ik heb een klein kamertje vandaar een 2.1 set en geen 5.1 set waarbij de geluiden elkaar zouden overlappen (zelf getest, hoorde nergens na).
Nu ben ik van plan om rustig een setje bij elkaar te kopen 1 voor 1. Ik heb nu als eerste een cd-speler gekocht. De Harman/kardon HD 970 (second edition). Ik wil op mijn kamer stereo-geluid en moet dus nog 2 boxen hebben en een versterkter. Ik wil nu eerst een versterker kopen en als later het geld beschikbaar is misschien een keer 2 boxen. Maar dat komt later, niet op de feiten vooruit lopen.
Ik vind zelf dat er goed geluid uit de cd speler komt maar soms vindt de cd-speler een wat harde bas creeren. Maar wel heel zuiver en gecontroleerd.
Mijn vraag is dus, van welk merk (type helemaal handig) moet ik een versterker kopen die goed bij mijn cd speler past? Hij moet de harde bas een beetje meer verzachten maar ook een beetje!
Ik hoef er niet persé een tuner in te hebben (receiver) want ik luister bijna nooit radio. Als er wel 1 in zit natuurlijk geen probleem.
Bij voor baat dank voor de reacties.

Bastiaan:cool:

Rob Eric Blank
20-11-2007, 17:18
Je zoekt dus een stereo versterker. Het harde geluid heeft denk ik meer te maken met de gebruikte speakers dan de cd speler. De cd-speler is erg veel overkill op de speakers die je nu gebruikt, die van H/K is best aardig. Je kunt voor een stereo receiver of versterker gaan van Harman/kardon.
Misschien een Marantz iets, een tweedehands PM7001 is zeer aangenaam en ik denk ook vriendelijk geprijst.
Zijn veel leuke tweedehands versterkers te vinden voor een aangenaam budget.

xander32
20-11-2007, 18:45
Beste Bastiaan,

Belangrijk is jouw "smaak"; hou je van een natuurlijk - analytisch geluid of meer van een warm geluid? En het budget is natuurlijk ook behoorlijk bepalend.

Het advies van Rob Eric is zeer zeker waar; het loont zich echt om ook op de tweede hands markt te kijken(veel hardware is niet erg prijs- / waardevast - daar kan je jou voordeel mee doen :wink: ).


Sander.