PDA

Bekijk de volledige versie : Denon 3808 en DVDplayer aansluit vraag



holthofw
21-11-2007, 16:12
Volgende week krijg ik de Denon 3808 en Denon dvd-1940. Ik wil de dvd via HDMI aansluiten op de 3808 en van de 3808 via HDMI naar de TV die maar 1 HDMI aanlsuiting heeft. Op de 3808 zit tevens een Samsung decoder via HDMI aangesloten.
1e vraag. moet er ook een coaxiaal kabel komen tussen de dvd en de 3808 voor geluid of komt dit ook 100% over via de HDMI op de 3808.
2e vraag. Ik wil er de KEF 3005 surround set aansluiten op de 3808 maar wil aan beide front kanten een extra sattelite speaker bijplaatsen. Op welke aansluiting van de 3808 moet ik deze zetten.
Kan ik deze draden bundelen met die van de andere frontspeaker en samen aanluiten op de front aansluiting of moet de 2e set worden aangesloten surround B of op Surr Back/Amp Assign.
Wat is de juiste aansluiting van de 2e set.
Alvast bedankt.

Gerco Stuivenberg
26-11-2007, 00:04
1e vraag. moet er ook een coaxiaal kabel komen tussen de dvd en de 3808 voor geluid of komt dit ook 100% over via de HDMI op de 3808.
2e vraag. Ik wil er de KEF 3005 surround set aansluiten op de 3808 maar wil aan beide front kanten een extra sattelite speaker bijplaatsen. Op welke aansluiting van de 3808 moet ik deze zetten.
Kan ik deze draden bundelen met die van de andere frontspeaker en samen aanluiten op de front aansluiting of moet de 2e set worden aangesloten surround B of op Surr Back/Amp Assign.
Wat is de juiste aansluiting van de 2e set.
Alvast bedankt.Dat is afhankelijk van de versie van de HDMI uitgang van de decoder.

Die kunt u beter gebruiken voor andere kanalen. In de gebruiksaanwijzing van dit toestel kunt u lezen welke luidspreker-opstellingen er allemaal mogelijk zijn. ;)

Bundelen zou ik in geen geval doen vanwege de belasting van de eindversterkers en het geluidsbeeld. :nono:

M@S
10-12-2007, 12:55
Grappig, heb dezelfde config:
Denon 3808 en 1940 (HDMI)
Samsung HD decoder (component + optisch)
XBox 360 (idem als decoder)
KEF KHT 3005

Dit alles schakel je gewoon via de 3808. De 1940 zeker met HDMI connecten en de versterker laten scalen. De rest moet ik via component doen (samsung hdmi is gaar) Naar de lcd heb ik het ook via 1 hdmi kabel aangesloten. Kunt separaat audio en video instellen per ingang (kunt aan de apparaten in de versterker ook een andere naam toekennen. De instellingen zijn bijna eindeloos. Echt alles is in te stellen.

De Kef's klinken prima, zij het wat vlak(missen wat punch) in stereo. In surround zijn ze echt verrassend goed. Zorg wel dat je de sub goed af- filtert, in de 3808. (kan niet via de sub) Daarmee kun je een hoop winnen. voor mij werkt rond de 100 hrtz het beste.

Extra sattelieten voor bij plaatsen is idd niet verstandig. Wat je wel kan doen is een 7.1 opstelling plaatsen.
Ik zelf zit wel te overwegen om een extra sub (via y adapter ) bij te plaatsen voor iets meer geluidsdruk. De sub is wel strak en gaat redelijk diep, zeker voor dit formaat!

succes en veel plezier!

holthofw
20-12-2007, 14:03
Hallo M@S. Bedankt voor jou informatie. Ik heb de extra (zelfde) front speakersset toegevoegd op de amp-assign Len R van de 3808 en bij versterker toevoegen op Bi-amp. Dit werkt perfect. Je krijgt dan net iets meer power uit de front. Inderdaad de crossover instelling van de sub is belangrijk. Ik had in een test gelezen dat 120 het best uitkomt (aanvult) ten opzichte van de kleine speakers. Ik zal hem ook eens op 100 testen.

Simpathy
11-01-2008, 10:30
Hoe bevalt de Denon/Kef combinatie jullie. Is de 3808 qua versterking niet te veel van het goede. Ben van plan de KHT3005 set aan te schaffen en ben op zoek naar een receiver, met als het even kan netwerkaansluiting en een scaler.

Hoe zijn jullie ervaringen met streamen van muziek van internet, PC en evt iPod. En hebben jullie het idee dat de compressed audio restorer bijdraagt aan een beter geluid. Ook ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de scaler, als jullie die al gebruiken. Heb nu nl nog veel (digitale) SD bronnen.

Heb een Onkyo 905 gezien voor € 1499,-, maar heb begrepen dat dat echt wat overdreven is icm de Kefs. Vindt dat de Denon al meer dan voldoende biedt (misschien wel te veel), en er ook veel mooier uit ziet (ook de nieuwe GUI). Maar de Denon is niet echt veel goedkoper, en soms duurder. Ik vraag me af of ik niet beter een goedkopere receiver aan kan schaffen met een apart apparaat voor streamen.