PDA

Bekijk de volledige versie : Acht topfilms van DFW op HD DVD en Blu-Ray - Vanaf 27-11 verkrijgbaar



Arnold van Oostrum
23-11-2007, 15:15
Acht topfilms van DFW op HD DVD en Blu-Ray - Vanaf 27-11 verkrijgbaar



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2851)

Richard B.
23-11-2007, 15:24
Hmm... het zijn niet de meest aansprekende titels waar ze mee beginnen. :(

Aloys
23-11-2007, 15:35
DFW kennende wacht ik eerst maar even de recensies af.

Albert Kostwinder
23-11-2007, 15:40
Underworld 1:78 :roll:

Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....8)

Arnold van Oostrum
23-11-2007, 15:48
Underworld 1:78 :roll:

Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....8)
Beeldformaat van deze uitgave is wel 2.35:1 (of 2.40:1), maar het is de kortere bioscoopversie.


DFW kennende wacht ik eerst maar even de recensies af.
Gaan we voor zorgen.

Aloys
23-11-2007, 16:07
Gaan we voor zorgen.

Zonder twijfel :bier:

Pieter Kleine
23-11-2007, 20:36
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/showthread.php?p=1262805#post1262805)
Underworld 1:78 :roll:

Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....:cool:

Arnold van Oostrum:

Beeldformaat van deze uitgave is wel 2.35:1 (of 2.40:1), maar het is de kortere bioscoopversie.



116 minuten speelduur, zou de speelduur van de korte versie op de dvd zijn.

Maar .... Underworld is nergens ter wereld op hd-dvd of blu-ray als bioscoopversie uitgebracht, overal als extended version. Zou mij erg verbazen als speciaal voor Nederland een aparte hd-master zou zijn gemaakt. Maar goed, volgende week valt mijn exemplaar vermoedelijk in de bus.

Maar wat een stomme fouten in het persbericht. Zou de opsteller daarvan wel verstand van films hebben????

SuperDre
23-11-2007, 21:24
yeah, DFW nu in nog betere kwaliteit verneukt beeld.. Thanx DFW... Maar goed eens afwachten wat de prijzen gaan worden (trouwens DFW kennende zou het me niet eens verbazen als het gewoon opgeblazen dvd versies zijn)..
Komop zeg 16blocks in 1.85:1, de film is orgineel 2.35:1......

BassFace
23-11-2007, 21:25
toch wel goed dat ze de stap naar HD wagen, al is het in verkeerd beeldformaat

Mark van L.
24-11-2007, 13:43
Underworld 1:78 :roll:

Die heb ik gelukkig in 2:35 zoals het hoort en ook nog uncut....8)

Net aangeschaft, 2:35 1080P maar geen 24FPS. (mijn tv geeft dit aan)

Arnold van Oostrum
24-11-2007, 13:57
Net aangeschaft, 2:35 1080P maar geen 24FPS. (mijn tv geeft dit aan)
Wat geeft je tv dan wel aan?

Pieter Kleine
24-11-2007, 14:02
En wat is de speelduur?

Wat betreft de 24 fps, dat is toch de standaard encodering van een blu-ray?

Mark van L.
24-11-2007, 14:20
1u56 maar (vergeet de PAL correctie niet)

24fps is dus geen standaard (dacht ik ook, trouwens). Min BR speler staat op 1080P en 24fps, maar de TV (pioneer plasma) ontvangt GEEN 24fps signaal bij deze BR disc, bij alle andere discs die ik heb wel.
Je moet dan de een stand wijzigen om een mooi vloeiend beeld te hebben ("verder" bij Pioneer), en die is bij deze BR niet beschikbaar.
Echter het beeld van deze Disc vind ik wel mooi.

Pieter Kleine
24-11-2007, 14:34
1u56 maar (vergeet de PAL correctie niet)



Denk dat je dit van de hoes haalt, anders is er iets goed mis met de blu-ray. De speelduur moet zijn of 121 minuten of 133 minuten (extended version). Kun je dit checken via jouw speler. Overigens blu-ray en hd-dvd kennen geen pal correctie.

Arnold van Oostrum
24-11-2007, 15:46
Denk dat je dit van de hoes haalt, anders is er iets goed mis met de blu-ray. De speelduur moet zijn of 121 minuten of 133 minuten (extended version). Kun je dit checken via jouw speler. Overigens blu-ray en hd-dvd kennen geen pal correctie.
Wel of geen PAL correctie is niet afhankelijk van Blu-ray Disc of HD DVD.
We kennen op dit moment alleen nog maar films met een 1080/24p resolutie (dus zonder 4% versnelling), maar resoluties als 1080/50i of 1080/60i zijn natuurlijk ook mogelijk.
Deze HD filmuitgaven van Dutch Filmworks hebben allemaal een 4% versnelling, dus de speeltijd van de HD uitgave is gelijk aan de DVD uitgave. Of deze HD uitgaven nu een 1080/50i of een 1080/25p resolutie hebben, weet ik (nog) niet. Mijn Samsung speler stuurt een 1080/50i signaal uit en ik vermoed ook dat het een 1080/50i resolutie is.

Mark van L.
24-11-2007, 16:02
Denk dat je dit van de hoes haalt, anders is er iets goed mis met de blu-ray. De speelduur moet zijn of 121 minuten of 133 minuten (extended version). Kun je dit checken via jouw speler. Overigens blu-ray en hd-dvd kennen geen pal correctie.

Nope, niet van de hoes, maar de looptijd op de speler (BD1400 van Samsung)

Geen PAL correctie,, maar dat had de speeltijd van de dvd dus wel.

Brian2
24-11-2007, 16:03
Bah! Door die 4% versnelling komen deze discs er bij mij niet in. Beetje jammer van DFW.

Pieter Kleine
24-11-2007, 16:35
Mijn bestelde blu-ray is nu ook geannuleerd.

SuperDre
24-11-2007, 16:54
Wel of geen PAL correctie is niet afhankelijk van Blu-ray Disc of HD DVD.
We kennen op dit moment alleen nog maar films met een 1080/24p resolutie (dus zonder 4% versnelling), maar resoluties als 1080/50i of 1080/60i zijn natuurlijk ook mogelijk.
Deze HD filmuitgaven van Dutch Filmworks hebben allemaal een 4% versnelling, dus de speeltijd van de HD uitgave is gelijk aan de DVD uitgave. Of deze HD uitgaven nu een 1080/50i of een 1080/25p resolutie hebben, weet ik (nog) niet. Mijn Samsung speler stuurt een 1080/50i signaal uit en ik vermoed ook dat het een 1080/50i resolutie is.

Door die 4% versnelling kunnen we dus netjes uit op maken dat het niets anders zijn dan dvd geupscaled, want hoe kan het anders zijn dat er 4% versnelling is..

Maar het feit datie toch 2:35:1 is ipv de op de hoes aangegeven formaat 1.78:1 is wel positiever... Vraag me dan ook af of 16blocks wel dan netjes ook 2.35:1 is zoals het hoort..
Maar de prijs is in iedergeval 15 euro bij de FRS.. nu toch maar wachten op de echte fatsoenlijk recenties.. Maar goed, net als voorheen zorgt DFW er misschien wel weer voor dat de BD's sneller goedkoper worden, want 15 euro vindt ik bijna een schappelijke prijs voor nieuwe BD's..

Arnold van Oostrum
24-11-2007, 21:42
... Vraag me dan ook af of 16blocks wel dan netjes ook 2.35:1 is zoals het hoort...16 Blocks en ook Lord of War zijn beide verkeerde beeldformaat en hebben net als de DVD uitvoering een bijgesneden 1.78:1 beeld.

Brian2
24-11-2007, 21:59
Arnold, mag ik vragen hoe het beeld eruit ziet? Upscale SD of echt HD?

Herman ter Lingen
25-11-2007, 11:03
Helaas DFW, versneden beeldformaten en hoge prijsstelling, jullie krijgen mij hier niet mee aan de "HD" dvd.

Arnold van Oostrum
25-11-2007, 12:47
Arnold, mag ik vragen hoe het beeld eruit ziet? Upscale SD of echt HD?
Ik heb er nu een paar bekeken op een 52" 1080p scherm.
Beeld van Flyboys ziet er heel goed uit. Zonder meer HD kwaliteit.
Beeld van Lord of War is dus bijgesneden formaat en komt kwalitatief niet verder dan DVD kwaliteit. Veel grain, matige scherpte en detaillering.
Beeld van 16 Blocks evenzo bijgesneden beeldformaat, ziet er redelijk uit. Iets beter dan de DVD, maar geen HD kwaliteit.
Beeld van Underworld zier er wel erg goed uit, maar ik zie hierin toch zaken die met compressie te maken hebben.
Rest heb ik nog niet gezien.

Pieter Kleine
25-11-2007, 12:57
Kun je ook aangeven of de andere blu-ray's dan Underworld ook niet 1080p zijn en wat dan het vermoedelijke formaat is?

Herman ter Lingen
25-11-2007, 16:39
Bij MM Alkmaar krijg je deze 8 films gratis erbij, als je daar een HD of BR speler koopt.
Geldig van 26 nov - 2 december.

Aloys
25-11-2007, 17:21
Iemand Reservoir Dogs al gezien?

Hakker
25-11-2007, 22:14
Hoe krijgen ze het voor elkaar om godsvergeten orginele masters uit de US naar de klote te helpen. Wat voor een stel amateurtjes werken er daar :(

Arnold van Oostrum
25-11-2007, 22:42
Iemand Reservoir Dogs al gezien?
Reservoir Dogs is een echte HD uitgave met 1080/24p resolutie. Ziet er prima uit.
Evenals Saw III, is ook in 1080/24p.
Running Scared is niet in 24p, en heeft dus een 4% versnelling. Beeldkwaliteit gelijk Underworld.
Amazing Planet is een HDTV productie, dus niet verrassend dat dit een 1080/50i resolutie heeft. Beeld ziet er zeer scherp uit, is nog beter dan via de HDTV ontvanger.

Goed, dit dus de titels even in het kort. Uitgebreide recensies volgen.

Rotterdam5314
26-11-2007, 08:23
Reservoir Dogs is een echte HD uitgave met 1080/24p resolutie. Ziet er prima uit.
Evenals Saw III, is ook in 1080/24p.
Running Scared is niet in 24p, en heeft dus een 4% versnelling. Beeldkwaliteit gelijk Underworld.
Amazing Planet is een HDTV productie, dus niet verrassend dat dit een 1080/50i resolutie heeft. Beeld ziet er zeer scherp uit, is nog beter dan via de HDTV ontvanger.

Goed, dit dus de titels even in het kort. Uitgebreide recensies volgen.


Niet zo veel verstand ervan maar als ik het goed begrijp komt het erop neer dat het zonde van je geld is om Running Scared of Underworld op blu ray te kopen???? Is het verschil minimaal vergeleken met de blu-ray uitgave?

SuperDre
26-11-2007, 08:53
Niet zo veel verstand ervan maar als ik het goed begrijp komt het erop neer dat het zonde van je geld is om Running Scared of Underworld op blu ray te kopen???? Is het verschil minimaal vergeleken met de blu-ray uitgave?

Mwa, 1 ding is in iedergeval zeker met running scared, deze is tenopzichte van de dvd uitgave WEL in het correcte beeldformaat, de dvd uitgave is 1.78:1, en de BD versie is 2.35:1.. En ik denk dat je bedoeld met de laatste zin verschil tussen BD en DVD?

maar in iedergeval positief te horen over reservoir dogs..

Rotterdam5314
26-11-2007, 09:20
Mwa, 1 ding is in iedergeval zeker met running scared, deze is tenopzichte van de dvd uitgave WEL in het correcte beeldformaat, de dvd uitgave is 1.78:1, en de BD versie is 2.35:1.. En ik denk dat je bedoeld met de laatste zin verschil tussen BD en DVD?

maar in iedergeval positief te horen over reservoir dogs..

yep ik bedoelde het verschil tussen br en dvd? is dat erg lklein in het geval van Running scared? Ben ook wle benieuwd of LOrd of War eeng oede verbetering is

Claudio Santulli
26-11-2007, 11:38
Ik heb Underworld en Amazing Planet gekocht, maar beidde geven bij mij slecht onstabiel beeld.
De beeldscherpte is wel ok, alleen geeft mijn panny bd zeer veel compressie blokjes of vlekjes.
Vooral bij Amazing Planet vliegen de grote blokken of vlekken door het beeld, bij underworld is dat wel minder, maar nog steeds onacceptabel.
De blokken verschijnen steeds op hetzelfde moment.

Heeft iemand anders dit verschijnsel ook of is het pech bij de persing, of ligt het aan mijn panny.( Of een combinatie van?)
Andere bd zijn perfect, nooit geen problemen gehad.
Ik kan ze zo retourneren, maar wil eerst even checken of dit een bekend probleem.

SuperDre
26-11-2007, 13:32
Het lijkt erop dat het snel tijd wordt voor een goeie review van deze disks.. ;)

Brian2
26-11-2007, 15:25
Heb vandaag Saw III gehaald en ik moet zeggen dat de transfer er redelijk goed uit ziet en het geluid heel goed klinkt. Vooral in donkere scenes is de kwaliteit wat minder. Je kunt wel zien dat DFW nog maar net is begonnen met hun HD releases. Het menu is redelijk simpel en standaard en de extra's zijn in SD.

Extra's in HD en de kwaliteit van de films zo houden, en ik ben tevreden.

Rotterdam5314
26-11-2007, 18:49
Vandaag Reservoir dogs en Underworld aangeschaft. Beide goed beeld.

Ben benieuwd of Running scared en Lord of War ook een verbetering is. Ik wacht de recensie even af

SuperDre
26-11-2007, 20:19
Heb vandaag Saw III gehaald en ik moet zeggen dat de transfer er redelijk goed uit ziet en het geluid heel goed klinkt. Vooral in donkere scenes is de kwaliteit wat minder. Je kunt wel zien dat DFW nog maar net is begonnen met hun HD releases. Het menu is redelijk simpel en standaard en de extra's zijn in SD.

Als je daarop je mening basseert dat DFW nog maar net begonnen is met HD dan kun je dat ook zeggen van hun dvd releases LOL.. verprutsen daar zijn ze goed in.. maargoed zolang de kwaliteit van de film zelf maar goed is maakt het mij niet uit, menu's en extra's zijn niet van belang (zelfs liever niet van die menu's waar je uren doorheen moet om uberhaupt de film te beginnen)..

Pieter Kleine
26-11-2007, 20:23
yep ik bedoelde het verschil tussen br en dvd?


Ik ben eigenlijk veel meer benieuwd naar een vergelijking van een buitenlandse blu-ray (wel 1080p) en een DFW blu-ray als bijvoorbeeld Underworld.

Brian2
26-11-2007, 21:31
Als je daarop je mening basseert dat DFW nog maar net begonnen is met HD dan kun je dat ook zeggen van hun dvd releases LOL.. verprutsen daar zijn ze goed in.. maargoed zolang de kwaliteit van de film zelf maar goed is maakt het mij niet uit, menu's en extra's zijn niet van belang (zelfs liever niet van die menu's waar je uren doorheen moet om uberhaupt de film te beginnen)..

Het is van ondergeschikt belang, maar het hoort toch wel een beetje bij Blu-ray (en HD DVD), bewegende en interactieve menu's. De menu's die nu zijn gemaakt, hadden ook precies zo kunnen werken op een DVD. Alleen zou het dan iets minder vloeiend en snel gaan, maar toch.

Rotterdam5314
27-11-2007, 17:27
Het is van ondergeschikt belang, maar het hoort toch wel een beetje bij Blu-ray (en HD DVD), bewegende en interactieve menu's. De menu's die nu zijn gemaakt, hadden ook precies zo kunnen werken op een DVD. Alleen zou het dan iets minder vloeiend en snel gaan, maar toch.


Ik vind dit ook totaal niet belangrijk. De menu's kunnen me gestolen worden (evenals de extra's) of het nou op BR, HD/DVD of DVD is. Het gaat tenslotte om de film. Ik neem aan dat je niet 90 min naar het menu gaat kijken :mrgreen:

Pieter Kleine
27-11-2007, 17:36
Maar als je voor blu-ray gaat ga je toch voor maximale kwaliteit van beeld en geluid. Met een aantal van de releases van DFW heb je dit gewoonweg niet. Persoonlijk vind ik dat deze releases gewoon geboycot moet worden, om DFW duidelijk te maken dat wij 'echte' blu-rays willen. Je gaat toch geen duizenden euro's investeren in een nieuwe techniek om vervolgens een niet optimaal product te krijgen.

SuperDre
27-11-2007, 19:29
Persoonlijk vind ik dat deze releases gewoon geboycot moet worden, om DFW duidelijk te maken dat wij 'echte' blu-rays willen. Je gaat toch geen duizenden euro's investeren in een nieuwe techniek om vervolgens een niet optimaal product te krijgen.

Ja HALLO... Dat is toch precies hetzelfde als met de dvd's van DFW.. wake-up, DFW zal weinig echt luisteren naar specifieke klanten en altijd de voor hun goedkoopste masters inkopen zolang de grote groep consumenten die verprutste versies toch wel kopen.. Hell, laatst nog met iemand in discussie gegaan (domme console gamer) die klaagde datie nog steeds zwarte balken onder en boven had bij sommige films (niet doorhebbende dat het 2.35:1 films waren), en vond omdatie een 16x9 tv had dat alle films dan ook beeldvullend moesten zijn (en dat zijn dus misschien juist ook de mongolen die klagen bij DFW en dat DFW daarop ook nog als een domme geit in gaat)..

G.G.Ross
27-11-2007, 20:31
Wat ik heel graag zou zien, is dat DVD.nl in de toekomst (liever vroeger dan later) interviews gaat doen met de personen die hoofd verantwoordelijk zijn voor de eindprodukten DVD, HD -DVD en Blu Ray.
We kunnen hier tot in de eeuwigheid blijven klagen dat bedrijven als Dutch Filmworks en RCV originele filmformaten verknippen, geen chapters of menus meer op hun producten plaatsen en er voor kiezen geen (of bijna geen) extras meer op de schijven te plaatsen maar er zijn absoluut mensen binnen deze bedrijven die dit soort zaken bepalen.

Lijkt me bar interessant voor allen (dat zijn wij volgens mij allemaal) die zich ergeren of vraagtekens zetten bij dit soort beslissingen.

Goed idee toch ? (En vast eenvoudig te realiseren)

Ik ben erg benieuwd naar de recensies van deze eerste worp HD releases.

Wat ik ook erg graag zou willen weten is of de HD DVD en Blu Ray releases identiek qua beeld en geluid zijn (ik verwacht van wel) , en of de BD releases enkel of dubbellaags zijn en meer van dat soort zaken.

diederik
27-11-2007, 23:56
Wat ik heel graag zou zien, is dat DVD.nl in de toekomst (liever vroeger dan later) interviews gaat doen met de personen die hoofd verantwoordelijk zijn voor de eindprodukten DVD, HD -DVD en Blu Ray.
We kunnen hier tot in de eeuwigheid blijven klagen dat bedrijven als Dutch Filmworks en RCV originele filmformaten verknippen, geen chapters of menus meer op hun producten plaatsen en er voor kiezen geen (of bijna geen) extras meer op de schijven te plaatsen maar er zijn absoluut mensen binnen deze bedrijven die dit soort zaken bepalen.

Op zich een leuk idee, en hoop ook dat RCV/DFW/e.d. betere releases gaan uitgeven - maar het is heel simpel - ze maken die DVD's niet voor ons filmfreaks, maar voor de massa. 99% van de mensen die de films kopen van RCV of welke maatschappij dan ook, maakt het echt geen pepernoot uit dat het beeldformaat niet het orgineel is. En sja, die 99% van de kopers verdienen ze toch echt meer aan ;)

Aloys
28-11-2007, 08:11
Op zich een leuk idee, en hoop ook dat RCV/DFW/e.d. betere releases gaan uitgeven - maar het is heel simpel - ze maken die DVD's niet voor ons filmfreaks, maar voor de massa. 99% van de mensen die de films kopen van RCV of welke maatschappij dan ook, maakt het echt geen pepernoot uit dat het beeldformaat niet het orgineel is. En sja, die 99% van de kopers verdienen ze toch echt meer aan ;)

En dat mainstream publiek koopt ook Blu-Ray films om de dvd kwaliteit? (6)

Herman ter Lingen
28-11-2007, 08:32
Op zich een leuk idee, en hoop ook dat RCV/DFW/e.d. betere releases gaan uitgeven - maar het is heel simpel - ze maken die DVD's niet voor ons filmfreaks, maar voor de massa. 99% van de mensen die de films kopen van RCV of welke maatschappij dan ook, maakt het echt geen pepernoot uit dat het beeldformaat niet het orgineel is. En sja, die 99% van de kopers verdienen ze toch echt meer aan ;)
__________________
www.dvdshark.com (http://www.dvdshark.com/) - we're nearly there!

wat is dat toch steeds voor reclame onder aan je posts ?

Arnold van Oostrum
28-11-2007, 09:11
Heb vandaag Saw III gehaald en ik moet zeggen dat de transfer er redelijk goed uit ziet en het geluid heel goed klinkt. Vooral in donkere scenes is de kwaliteit wat minder. Je kunt wel zien dat DFW nog maar net is begonnen met hun HD releases. Het menu is redelijk simpel en standaard en de extra's zijn in SD.

Extra's in HD en de kwaliteit van de films zo houden, en ik ben tevreden.
Saw III is een echte HD uitgave met 1080/24P beeld en DTS-HD 5.1 geluid.
Dat extra's in SD kwaliteit zijn, geldt niet alleen voor DFW. De meeste BD/ HD DVD uitgaven hebben (het merendeel van) de extra's in SD kwaliteit meegenomen vanaf de DVD release en de film alleen in HD kwaliteit.

SuperDre
28-11-2007, 10:12
En dat mainstream publiek koopt ook Blu-Ray films om de dvd kwaliteit? (6)

ach het mainstream publiek zou nog niet het verschil zien tussen een echt BD-film en een 4:3 letterbox dvd (tenzij je ze letterlijk naast elkaar op zet)..

Brian2
28-11-2007, 13:39
Saw III is een echte HD uitgave met 1080/24P beeld en DTS-HD 5.1 geluid.
Dat extra's in SD kwaliteit zijn, geldt niet alleen voor DFW. De meeste BD/ HD DVD uitgaven hebben (het merendeel van) de extra's in SD kwaliteit meegenomen vanaf de DVD release en de film alleen in HD kwaliteit.

Klopt, maar zelfs dan zijn vaak de trailers wel in HD. Het zal wel niet in de nabije toekomst voor alle releases zo zijn, maar ik zou graag zien dat extra's ook gewoon in 1080p zijn, en dan geen SD upcale maar echt HD. Het kan wel, bijv. Flags of Our Fathers heeft alle extra's in 1080p en Paramount heeft, met oog op toekomstige HD releases, al sinds 2001 ofzo al haar extra's opgenomen in HD.

Hellboy
29-11-2007, 16:28
Ik merk dus dat ik een totale n00b ben op dit gebied qua geluid en beeld.What the hell is 2:35:1 ofzo?? :? ik niet begrijpen.

Ik heb vandaag Saw3 op Blu gehaald en ik vind het er toch zeer gelikt uitzien. Geluid is ook best goed te doen :)

Hugo R
29-11-2007, 17:24
Ik merk dus dat ik een totale n00b ben op dit gebied qua geluid en beeld.What the hell is 2:35:1 ofzo??
http://www.dvd.nl/woordenlijst.php ;)

Claudio Santulli
30-11-2007, 11:07
Nog steeds blok problemen,
Heb inmiddels 2 nieuwe exemplaren geprobeert, met hetzelfde effect.
Ik heb het inmiddels vaker gehoord.
denk wel dat het tevens aan de combinatie disc/ speler ligt.
Omdat er nog maar weinig klachten bekend zijn.
Echter Amazing planet heeft er extreem veel last van, de rest minder
En niet veel mensen hebben denk ik amazing planet gekocht.
Ik heb de Panasonic DMP BD10 v2.4
De winkelier gaf aan dat hij het bij 16blocks ook zag

Arnold van Oostrum
30-11-2007, 12:08
Nog steeds blok problemen,
Heb inmiddels 2 nieuwe exemplaren geprobeert, met hetzelfde effect.
Ik heb het inmiddels vaker gehoord.
denk wel dat het tevens aan de combinatie disc/ speler ligt.
Omdat er nog maar weinig klachten bekend zijn.
Echter Amazing planet heeft er extreem veel last van, de rest minder
En niet veel mensen hebben denk ik amazing planet gekocht.
Ik heb de Panasonic DMP BD10 v2.3
De winkelier gaf aan dat hij het bij 16blocks ook zag
Wat voor scherm heb je. Heb je in het scherm bepaalde digitale beeldverbeteropties aan staan?

Claudio Santulli
30-11-2007, 12:32
Wat voor scherm heb je. Heb je in het scherm bepaalde digitale beeldverbeteropties aan staan?

Mijn scherm is een Pioneer PDP615EX
Alle opties staan uit, dat is meestal ook niet mogelijk bij de HDMI ingang
Ik heb inmiddels 35 Blu-ray's en 26 HD-DVD's en heb hier nimmer last van gehad.

Ik wou ook nog de HD DVD versies proberen, maar mijn dvdshop, een bekende uit de Rijnstraat Amsterdam, vertelde dat de dealer zelf aangaf, dat je liever niet de HD DVD versie wilde hebben, die zou nog minder zijn.
Dus dat was dan ook geen optie meer, had ik wel kunnen uitsluiten of het speler specifiek was.

Dus heb ik ze geretourneerd, en de import versie genomen.

Uiteraard kan het aan mijn speler liggen, maar dan nog mag het niet voorkomen, want zoals eerder aangegeven is dit nooit eerder een issue geweest.
Plus dat deze speler als een van de meest compatibel uit de bus komt.
Zelfs met lastige BD+ titels als F4II en Die Hard 4 waarvoor meeste speler een firmware update nodig hadden, had ik geen problemen.

Wel jammer, al jaren koop ik voornamelijk regio 1 DVD's vooral voor de kwaliteit( progresief, 60HZ, betere masters, originele aspect ratio's)

Ik had nu eindelijk voorgenomen om alleen ondertitelde nl HD versies te kopen.
gewoon zodat andere ook een keer zonder moeite een filmpie konden kijken.

Maar dat zit er toch niet in als de kwaliteit minder is, want daar gaat het bij HD nartuurlijk wel om.

Maar ze proberen het tenminste, en dat is toch wel weer goed van DFW
Bij de DVD heeft het ook een tijd geduurt voordat regio 2 betere masters en kwaliteit bood.en nieuwe techniek brengt meestal nieuwe problemen.

SuperDre
30-11-2007, 12:40
Maar ze proberen het tenminste, en dat is toch wel weer goed van DFW

Nou, ik heb liever niet dat ze het proberen als ze toch maar wankwaliteit versies uitbrengen, dit zorgt er namelijk alleen maar voor dat ze er nog mee weg komen ook, omdat de normale consument dit toch niet merkt/storend vindt...

Claudio Santulli
30-11-2007, 12:55
Nou, ik heb liever niet dat ze het proberen als ze toch maar wankwaliteit versies uitbrengen, dit zorgt er namelijk alleen maar voor dat ze er nog mee weg komen ook, omdat de normale consument dit toch niet merkt/storend vindt...


Klopt, maar ik wou niet al te negatief doen

Maar probeer maar eens een nederlandse Pan Labyrinth, of TMNT op HD te krijgen.
Dat gaat niet lukken omdat die distributors nog niks van HD in Nederland willen weten.
Uiteindelijk zijn we maar een klein kikkerlandje met een nog kleinere markt.
Daar hebben ze in de UK of USA geen last van.
Als daar iets niet top is, krijg je een stormvloed aan klachten.
een kleine markt daar is verhouding gewijs evengoed groot.

Hombre
01-12-2007, 16:10
Nog steeds blok problemen,
Heb inmiddels 2 nieuwe exemplaren geprobeert, met hetzelfde effect.
Ik heb het inmiddels vaker gehoord.
denk wel dat het tevens aan de combinatie disc/ speler ligt.
Omdat er nog maar weinig klachten bekend zijn.
Echter Amazing planet heeft er extreem veel last van, de rest minder
En niet veel mensen hebben denk ik amazing planet gekocht.
Ik heb de Panasonic DMP BD10 v2.4
De winkelier gaf aan dat hij het bij 16blocks ook zag

Zijn er nog meer die last van deze blokvorming hebben? :???:
Het is inmiddels ook op een Samsung BD-P1400 geconstateerd, waarbij Flybos aan het lijstje kan worden toegevoegd :-(

TJ Weissel
01-12-2007, 20:59
Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

HD DVD & Blu-ray Disc:

- 1408 (room)
- Rescue Dawn
- Hero
- The Good Shepherd

Naar horen zeggen allen met juiste A/R en 1080p.

Aloys
01-12-2007, 21:43
Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

HD DVD & Blu-ray Disc:

- Rescue Dawn


Mine :-D

Brian2
01-12-2007, 22:48
Als 1408, 1080/24p is, komt die er zeker in.

Je bedoelt trouwens 2008, niet 2007 ;) Ook komen op die dag 'Home of the Brave', 'The Messengers' en 'Tristen & Isolde' uit.

Hombre
02-12-2007, 09:38
Naar horen zeggen allen met juiste A/R en 1080p.

Van wie heb jij deze info?

Is dat dezelfde informant die je heeft verteld dat ze in VC-1 zouden zijn....

TJ Weissel
02-12-2007, 11:21
Van wie heb jij deze info?

Is dat dezelfde informant die je heeft verteld dat ze in VC-1 zouden zijn....

video-bizz (vakblad)

En inderdaad 2008 ;)

Hellboy
02-12-2007, 18:59
Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

HD DVD & Blu-ray Disc:

- 1408 (room)
- Rescue Dawn
- Hero
- The Good Shepherd

Naar horen zeggen allen met juiste A/R en 1080p.

Was van plan om Rescue Dawn op DVD te gaan halen, maar nu wacht ik wel nog even 2 maandjes :)

mark9534
03-12-2007, 02:41
Dacht ik even dat er mooie wat meer betaalbare releases uitkwamen, krijg je dit voorgeschoteld.

interlaced, PAL-speedup, verkeerde aspect ratio's, niet of nauwelijks beter beeld dan de dvd-uitgave.

Wat een bagger zeg, hier word ik niet vrolijk van.

Arnold van Oostrum
03-12-2007, 15:48
Ondertussen zijn er al heel wat woorden gevallen over de eerste HD releases van DFW.
Terecht dat er gemopperd wordt wanneer de kwaliteit tegenvalt. Ik heb met DFW de afgelopen weken intensief contact gehad over de te verbeteren punten die wij naar aanleiding van deze releases signaleerden. Ook vanuit andere hoeken heeft DFW hierover kritiek gekregen. Zij lezen onder andere ook mee op ons forum en zien jullie postings met de uitingen van ongenoegen over deze releases ook.

Ik wil iedereen wel vragen om even na te denken over hoe je kritiek gaat leveren en welke woorden je hierbij gebruikt. Soms ervaar ik de geuitte kritiek niet altijd als netjes en daarmee is die kritiek voor een ander niet aangenaam om te lezen. Respecteer alsjeblieft de in onze maatschappij algemeen geldende regels van goed fatsoen in omgang met anderen. Kritiek op deze wijze geuit heeft uiteindelijk meer effect.

Voor zover ik kan beoordelen is het nooit de intentie van DFW geweest om t.a.v. de HD releases bewust 'bagger' in de markt te zetten. Voor hen is dit ook de eerste keer om met nieuwe technieken deze HD releases neer te zetten. Let wel, DFW is een onafhankelijke uitgever die dit geheel onder eigen beheer en op eigen kracht moet doen. Ik wil niets goedpraten over wat DFW fout doet. Natuurlijk kun je achteraf altijd aangeven hoe het beter had kunnen zijn. DFW trekt zich de geuite kritiek zonder meer aan. Bij de volgende releases die in januari gepland staan, gaan zij hun best doen om maximale HD kwaliteit te gaan leveren. Hierover komt nog nadere berichtgeving vanuit DFW.

Brian2
03-12-2007, 17:19
Het kan inderdaad soms wel wat minder. DFW is net begonnen, en de eerste releases van andere studio's/uitgevers waren ook niet zonder fouten. Die 'fouten' zullen in de toekomst vast voorkomen worden. Als DFW in dit topic meeleest, hieronder mijn persoonlijke mening:

The good: DTS-HD MA, VC-1 ipv MPEG-2, prijs
The bad: 4% pal speedup, VC-1 ipv AVC, extra's in SD

Verder kijk ik uit naar de nieuwe releases in januari!

TJ Weissel
03-12-2007, 17:22
Maar ze proberen het tenminste, en dat is toch wel weer goed van DFW

En hier alleen al om verdienen ze 'n dikke pluim en den aars.

Brian2
03-12-2007, 17:33
En hier alleen al om verdienen ze 'n dikke pluim en den aars.

Inderdaad! Nou A-film (Death Proof) en RCV (Sin City) nog.

SuperDre
03-12-2007, 17:39
Voor zover ik kan beoordelen is het nooit de intentie van DFW geweest om t.a.v. de HD releases bewust 'bagger' in de markt te zetten. Voor hen is dit ook de eerste keer om met nieuwe technieken deze HD releases neer te zetten. Let wel, DFW is een onafhankelijke uitgever die dit geheel onder eigen beheer en op eigen kracht moet doen. Ik wil niets goedpraten over wat DFW fout doet. Natuurlijk kun je achteraf altijd aangeven hoe het beter had kunnen zijn. DFW trekt zich de geuite kritiek zonder meer aan.

Tuurlijk kan ik me niet voorstellen dat DFW bewust 'bagger' in de markt zet, maar iemand die serieus bezig is met films uitbrengen heeft wel quality control, en dat hebben ze dus blijkbaar echt niet bij DFW, menig keer heb ik ze ook al netjes een mailtje gestuurd over mijn ongenoegen mbt verkeerde aspectratio's en telkens wordt er dan beweerd dat het de enige master is die ze konden krijgen (terwijl er in het buitenland toch echt een andere versie is), DFW kiest menigmaal de goedkoopste oplossing ipv de beste oplossing, het grote publiek koopt ze namelijk toch wel..
Met een klein beetje extra moeite (en helaas voor hun dan iets meer investering) zouden ze toch echt top kwaliteit kunnen leveren want de catalogus die ze hebben bevatten een hele boel goeie films.
Maargoed ik heb al heeeeeeeeeel veel DFW films op dvd (en ook op VHS) en moet wel bekennen dat de kwaliteit van het beeld/geluid (afgezien van de verkeerde aspectratio (wat ik dus echt een MAJOR problem vindt) meestal goed is (behalve op menig prijspakkers, want daar komt te veel macroblocking voor, misschien meer compressie pleuren op de reclames en 2.0 audio tracks, zodat voor het beeld wat meer ruimte vrij is.)

rvvnr1
04-12-2007, 05:16
Als ze de toekomstige releases kwalitatief in orde krijgen dan ligt er zeker ook een buitenlandse markt voor ze open. Hun HD DVD's worden nu bijvoorbeeld al aangeboden door xploitedcinema.com!

*TIMMIE*
04-12-2007, 07:18
Hero zou de theatrical release bedragen (helaas niet de director's cut). 1408 zou de Director's cut zijn. Ben benieuwd wat ze met de kritiek gaan doen en hoe de kwaliteit van de volgende releasereeks is. Wel mooi dat ze aangeven er wat mee te willen doen.

Is er trouwens iets bekend over de regiocodering?


Als ze de toekomstige releases kwalitatief in orde krijgen dan ligt er zeker ook een buitenlandse markt voor ze open. Hun HD DVD's worden nu bijvoorbeeld al aangeboden door xploitedcinema.com!

Niet alleen hun HD DVD releases zijn in dat geval gewild. Er zullen ongetwijfeld wat kopietjes van o.a. 1408 naar de USA gaan. ;)

Richard B.
04-12-2007, 14:59
Nieuwe titels aangekondigd ... release datum 22-01-07

HD DVD & Blu-ray Disc:

- Hero

Moet ik die nou voor de 4e keer gaan aanschaffen? :lol:

Rescue Dawn haal ik in ieder geval. En misschien Reservoir Dogs.

Pieter Kleine
05-12-2007, 22:02
Inmiddels zijn er ook recensie op dvd-home.nl van 16 Blocks en Lord of War. Ik moet zeggen hun technische analyse zit heel goed in elkaar, complimenten.

Blijkbaar heeft DFW voor beide blu-ray's gebruik gemaakt van een HDi50 master, bedoeld voor Europese High Definition Tv uitzendingen. Deze is dus niet bedoeld voor hd-dvd, die met andere resoluties moet werken. Doeltreffend commentaar:
Geld heeft hier een rol gespeeld, en kwaliteit niet.


Het valt te hopen dat op korte termijn er goede versies van deze film op blu-ray en of hd-dvd komen.

SuperDre
06-12-2007, 08:23
Inmiddels zijn er ook recensie op dvd-home.nl van 16 Blocks en Lord of War. Ik moet zeggen hun technische analyse zit heel goed in elkaar, complimenten.

Blijkbaar heeft DFW voor beide blu-ray's gebruik gemaakt van een HDi50 master, bedoeld voor Europese High Definition Tv uitzendingen. Deze is dus niet bedoeld voor hd-dvd, die met andere resoluties moet werken. Doeltreffend commentaar:

Het valt te hopen dat op korte termijn er goede versies van deze film op blu-ray en of hd-dvd komen.

Dit komt dus compleet overeen met hun dvdreleases... die zijn ook allemaal eigenlijk voor tv bedoeld, wat dus de 1.78:1 itt orginele 2.35:1 verhoudingen verklaart. Dus we hebben alle recht en reden om DFW af te zeiken..

Claudio Santulli
06-12-2007, 12:33
Zoals eerder gezegd zijn ze bij DFW al begonnen met Blu-ray en HD DVD.
Misschien is de kwaliteit nog niet top, maar voor het overgrote deel van de consumenten is het voldoende.
Als andere ook beginnen, heeft DFW immers een voorsprong, hopelijk leggen ze in de toekomst de nadruk op kwaliteit.
Maar des te meer blu-ray titels er in de winkels ligggen, des te meer consumenten er aan willen ruiken, en dat is goed voor het aanbod en de prijs etc.en dus uiteindelijk ook voor de early adopters.

En als je zelf de hoogste kwaliteit wil, dan mijd je deze titels en koop je bijvoorbeeld de UK versies waar vaak ook NL ondertitels op zitten, of de US versies

Voor de duidelijkheid ik vindt de kwaliteit van deze titels matig, want als ik sommige titels wederom op HD wil hebben, dienen deze wel de maximale kwaliteit te bieden.
Maar ik waardeer wel de insteek van DFW.

Want als er een schaap over de dam is, volgen er meer. (hopelijk)


m.v.g Claudio

Pieter Kleine
06-12-2007, 12:40
En als je zelf de hoogste kwaliteit wil, dan mijd je deze titels en koop je bijvoorbeeld de UK versies waar vaak ook NL ondertitels op zitten, of de US versies



Dat zal niet mogelijk zijn, omdat DFW exclusief de Nederlandse rechten voor deze films heeft.

Het is dus geen foutje, maar een bewuste keus om producten met minder dan de maximaal mogelijke kwaliteit op de markt te zetten. Dit is niet handig voor een partij die een nieuwe markt betreedt. Eigenlijk vind ik dat DFW gewoon de m.i. inferieure producten terug moet nemen en vervangen door adequate blu-ray's en hd-dvds.

SuperDre
06-12-2007, 12:44
Zoals eerder gezegd zijn ze bij DFW al begonnen met Blu-ray en HD DVD.
Misschien is de kwaliteit nog niet top, maar voor het overgrote deel van de consumenten is het voldoende.

Tuurlijk ben ik blij dat ze begonnen zijn, maar ik geloof totaal niet dat ze in de toekomst net zoveel slechte versies constant zullen uitbrengen, kijk maar naar DVD, daar hebben ze inmiddels al zo lang ervaring en nog (zelfs lijkt het erop dat het steeds erger wordt) brengen ze slechte versies uit (ja verkeerde aspectratio is in mijn ogen een slechte versie).. Ze kunnen blijkbaar wel een goeie HD versie uitbrengen van Pulpfiction (als je de dvd.nl review leest), dus ze kunnen het wel..

Claudio Santulli
06-12-2007, 15:11
Dat zal niet mogelijk zijn, omdat DFW exclusief de Nederlandse rechten voor deze films heeft.

Nee , inderdaad niet bij deze exclusieve titels.
Maar ja , dan maar geen ondertitels, ben ik wel gewend met R1 DVD's
UK fox titels hebben vaak wel nl subs. Heb net Blade runner gehaald met nl subs, ook F4II heeft nl subs. maar daar betaal je natuurlijk ook weer voor.


Tuurlijk ben ik blij dat ze begonnen zijn, maar ik geloof totaal niet dat ze in de toekomst net zoveel slechte versies constant zullen uitbrengen..

Daar ben ik ook bang voor, daarom zal ik deze titels vooralsnog niet kopen.
Heb maar de Import versie van Underworld gehaald, omdat ik veel problemen had met de DFW versie

Aan de andere kant, als mensen meer waardering krijgen voor HD als gemeengoed, dan zal de kwaliteit maatstaaf ook hoger liggen, en zullen ze hier niet meer zo makkelijk mee weg komen.
Ze zullen dan wel een betere master moeten gebruiken.
Tenzij ze daar bewust maling aan hebben.

harrytasker
09-12-2007, 20:46
Dit is een van de redenen waarom ik echt ga afzien van het kopen van Nederlandse BR/HDDVD od DVD titels.
Zo vaak is de kwaliteit gewoon beneden de maat (verkeerde AR etc).
Daarom is 99% van mijn collectie ook amerikaans en mede de reden dat ik in verhouding niet echt veel BR's heb tov van HDDVD en dit dus weer vanwege de regiocodering die volkomen K.T is op BR :(
Wil je een titel op BR is ie regio codeert, komt ie dan alsnog uit heb je gewoon een verkrachte uitvoering :(

Pieter Kleine
09-12-2007, 21:58
F4II


Welke film is dit?

Aloys
09-12-2007, 22:18
Welke film is dit?

Fantastic Four: Rise Of The Silver Surfer? gokje..

SuperDre
10-12-2007, 08:32
Aan de andere kant, als mensen meer waardering krijgen voor HD als gemeengoed, dan zal de kwaliteit maatstaaf ook hoger liggen, en zullen ze hier niet meer zo makkelijk mee weg komen.
Ze zullen dan wel een betere master moeten gebruiken.
Tenzij ze daar bewust maling aan hebben.

Onzin, de gemiddelde consument die nu ook de prijspakkers van DFW koopt (en dat is dus het segment waar ze zich op richten) is daar totaaaaaaaaaaal niet van bewust, en zal het verschil echt niet zien (die ziet het verschil niet eens tussen 4:3 letterbox of anamorphic).. Als DFW werkelijk voor kwaliteit zou gaan, dan zouden ze nu ook al niet die bogus dvd versies uitbrengen.. Het zijn in principe gewoon dozenschuivers en hebben totaal geen respect voor de films zelf.. Dus verwacht maar echt geen betere uitgaves in de toekomst (op hooguit een paar uitzonderingen na).. Ik heb ze dus al menig maal netjes op hun fouten gewezen, en met mij zullen er genoeg anderen zijn die het ook op een nette (en natuurlijk ook enkele op niet zo nette) manier hun erop hebben gewezen, en het heeft nog steeds voor geen meter geholpen..

Claudio Santulli
10-12-2007, 15:38
Onzin, de gemiddelde consument die nu ook de prijspakkers van DFW koopt (en dat is dus het segment waar ze zich op richten) is daar totaaaaaaaaaaal niet van bewust, en zal het verschil echt niet zien (die ziet het verschil niet eens tussen 4:3 letterbox of anamorphic..

Dat ben ik met je eens, maar ik denk dat als mensen het verschil niet zien of niet belangrijk vinden, ze al helemaal geen behoefte of reden hebben om aan High Def. te beginnen. die kopen dan waarschijnlijk het dvdtje.
High Def is dus nog lang niet voor iedereen weggelegt, maar voor ieder wat wils!

Ik begrijp de frustaties, maar persoonlijk doet DFW mij niet zoveel.
Ik kies dan een maar andere optie.

Me daar over druk maken doe ik al niet meer sinds ik in de videotheek geen betamaxjes meer kon huren en er alleen nog maar vhsfims stonden.
Vervolgens er later alleen import vhs in volledig widescreen te verkrijgen waren.
Daarna de laserdisc en het hele dvd verhaal (waarin pal 50hz R2 dvd's ondanks meer beeldlijnen en dus theoretisch beter dan de ntsc 60hz R1 DVD's) mij ook al niet echt konden bekoren.

En als deze kwaliteit genoeg is voor DFW, dan verkopen ze deze maar aan de massa's
Koop ik een alternatief.
Maar ik denk niet dat ze daar van wakker zullen liggen.
Uiteindelijk gaat het om de duiten.
En als die binnen stromen, dan hebben zij hun doelstelling bereikt.
Zo gaat het over het algemeen overal.

Maar ik denk toch dat als alles High Def is, en dus gemeengoed, er niet zo veel slechte masters zullen zijn voor DFW, dan gaan ze vanzelf mee.
Ik heb het niet over morgen..................., maar misschien over..over..overmorgen.

De HD DVD versie van Amazing Planet speelde trouwens volledig blokloos en foutloos op mijn Toschiba HD XE1 v.2.7

met vriendelijke groet
Claudio

ps: F4II is inderdaad Fantastic Four II, Rise of the Silver Surfer