PDA

Bekijk de volledige versie : KEF PSW 2010 Set-Up



STaf
24-11-2007, 07:42
Ik heb net de KEF 5002.2 set aangekocht, maar vind de handleiding van de subwoofer wel zeer mager. Ik heb geen idee hoe ik de sub het beste moet afstellen. Ik heb het dan voornamelijk over de cross-over afregeling en de verscheidene knopjes die op de achterzijde staan. Het gaat om de "slope" knop, de "phase adjust" en de cross-over" functie... Ik heb geen idee wat de ideale afstellingen van deze knopjes zijn, en waar ze voor staan. Ik kom van een héél simpele subwoofer, waar je eigenlijk enkel het volume en de frequency cutt-off kon instellen. Heeft ieman aub enkele verklaringen en/ of tips ivm de afstellingen van deze subwoofer?

Gerco Stuivenberg
26-11-2007, 22:49
"phase adjust"
Met deze knop kun je het moment kiezen waarop de woofer in een bepaalde richting beweegt zodat deze zoveel mogelijk synchroon is met de andere luidsprekers.

"cross-over" (overgang) is hetzelfde als "frequency cut-off"

"slope"(Hellingsgraad)
Met deze knop stel je de bewegingssnelheid in. Een hogere instelling zorgt voor dat de hogere tonen beter worden weergegeven en een lagere dat de lagere tonen beter worden weergegeven. Je kunt de subwoofer hiermee aanpassen aan de akoestische eigenschappen van de luisterruimte en de andere luidsprekers.

Meer info over hellingsgraad:http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellingsgraad

STaf
28-11-2007, 23:48
"phase adjust"
Met deze knop kun je het moment kiezen waarop de woofer in een bepaalde richting beweegt zodat deze zoveel mogelijk synchroon is met de andere luidsprekers.

"cross-over" (overgang) is hetzelfde als "frequency cut-off"

"slope"(Hellingsgraad)
Met deze knop stel je de bewegingssnelheid in. Een hogere instelling zorgt voor dat de hogere tonen beter worden weergegeven en een lagere dat de lagere tonen beter worden weergegeven. Je kunt de subwoofer hiermee aanpassen aan de akoestische eigenschappen van de luisterruimte en de andere luidsprekers.

Meer info over hellingsgraad:http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellingsgraad

Héél hard bedankt!!!