PDA

Bekijk de volledige versie : Aanbieding HD-DVD Spelers Mediamarkt



Pagina's : [1] 2 3 4

Vincents
24-11-2007, 13:44
Ik keek net tijdens de lunch wat folders door en kwam een mooie aanbieding van de mediamarkt tegen:

HD-EP10 299,- Inclusief 300, World trade center, The Prestige, Black Rain, Dream Girls
HD-EP30 349,- Inclusief 300 en Bourne Supremacy + Coupon 5 HD-DVD's
HD-EP35 449,- Inclusief 300 en Bourne Supremacy + Coupon 5 HD-DVD's
HD-XE1 799,- Coupon 5 HD-DVD's

En mediamarkt doet daar nog eens 8 films bij.

Saw 3
Reservoir Dogs
Running Scared
Underworld
Amazing Planet
Lord of War
16 Blocks
Flyboys

Mij leek de HD-EP30 wel interessant 350 euro inclusief 15 films.
Zijn er nog betere aanbiedingen te vinden op dit moment?

Mark van L.
24-11-2007, 13:48
Ook Sony Blu-ray spelers met 6BR (Spiderman Trilogy + PotC Trilogy) + deze 8 BR titels zoals genoemd. Dus 14 BR titles gratis (?!)

Albert Kostwinder
24-11-2007, 13:53
Dit is volgens mij het goedkoopst. Bij directsale.nl kun je de 30 voor 319 kopen, maar dan zitten er "maar" 7 films bij.

Is deze actie landelijk? In welke stad heb jij gekeken?? :)

Vincents
24-11-2007, 14:01
Dit is volgens mij het goedkoopst. Bij directsale.nl kun je de 30 voor 319 kopen, maar dan zitten er "maar" 7 films bij.

Is deze actie landelijk? In welke stad heb jij gekeken?? :)


Stond in krantje van deventer, denk dat het landelijke actie is.

Mark van L.
24-11-2007, 14:03
Ook in Eindhoven

vick86
24-11-2007, 14:23
En de Aldi doet er nog een schepje boven op met een Dual-core PC met Blu-ray en HD-dvd voor 900 euro.

Frenkel
24-11-2007, 16:12
Waneer gaat deze actie in,...de HD-EP35 is volgens mij nog niet verkrijgbaar.
In de flyers op de site van MediaMarkt wordt nog niets vermeld over deze actie.

Vincents
24-11-2007, 17:30
26 november tot 2 december staat op voorkant van krantje. Bij de advertentie van hd dvd, blu-ray staat: Deze actie loopt t/m 31 december 2007, maar weet nou niet of dat alleen de sony blu-ray actie is, want daar staat het half over heen.

Franklin
24-11-2007, 18:15
Dan moet ik uitwijken naar een Mediamarkt buiten Arnhem. Zij vertelden mij dat ze niet meedoen met hd-dvd, alleen maar met Blu-ray?

rvvnr1
24-11-2007, 19:23
Is de folder al online te bekijken??

SuperDre
25-11-2007, 06:00
Wat ik me afvraag, in de folder van de mediamarkt staat 'bij aanschaf van een Sony BD player', dus je voelt em al hangen, zou daar ook de PS3 onder vallen? zoja, dan ga ik em maandag nog halen..

Zoetermeer
25-11-2007, 10:51
Kun je de folder laten zien hier via een foto want op de site en de flyer van mm in deventer staat er niks over in.

Robert F,
25-11-2007, 13:26
En mediamarkt doet daar nog eens 8 films bij.

Saw 3
Reservoir Dogs
Running Scared
Underworld
Amazing Planet
Lord of War
16 Blocks
Flyboys

Weet iemand of deze films dan HD zijn, of gewoon dvd?

Richard B.
25-11-2007, 13:40
Weet iemand of deze films dan HD zijn, of gewoon dvd?

Komende week worden ze uitgebracht op HD DVD (en ook op BR trouwens) dus het zal wel HD zijn.

Als de HD-EP30 ook voor die prijs word aangeboden in Zwolle, dan ga ik hem zeker wel halen denk ik. 350 euro + 7 films is een prima deal.(y)

Frenkel
25-11-2007, 13:40
Weet iemand of deze films dan HD zijn, of gewoon dvd?


Het gaat, neem ik aan, om deze HD-DVD en Blu Ray films:
http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2851

Tinman
25-11-2007, 14:08
In de folder zijn de films afgebeeld met hd-dvd en blu-ray hoesjes. Dus ja, het zijn hd-dvd/blu-ray uitvoeringen.

Zoetermeer
25-11-2007, 14:21
Waar kan ik de folder vinden zie nergens op internet pic please.

In de folder zijn de films afgebeeld met hd-dvd en blu-ray hoesjes. Dus ja, het zijn hd-dvd/blu-ray uitvoeringen.

Robert F.
25-11-2007, 14:45
Ik heb MM Arena even gebeld. Daar hebben ze alleen nog maar de HD-EP10. Alle andere waren al verkocht. Onbekend wanneer ze weer binnen komen.

Peter van santbrink
25-11-2007, 15:36
al bekend of MM Rotterdam/Den Haag/ Rijswijk deze actie hebben ?

BassFace
25-11-2007, 15:37
goeie actie als ze hier zoiets zouden doen in België zou me dat wel eens over de streep van HDDVD kunnen trekken, ipv blueray

Tinman
25-11-2007, 17:39
heb effe een foto van de folder gemaakt:

http://members.home.nl/tinman/PICT0077.JPG
http://members.home.nl/tinman/PICT0078.JPG

Evil Hobbit
25-11-2007, 18:04
Bizarre actie. Alleen niet echt toptitels die 8 gratis dvds. Bevat de coupon voor toshiba dezelfde titels als de 360 addon?

Tinman
25-11-2007, 18:14
je kan volgens mij kiezen uit deze :

http://www.home-entertainment.toshiba.co.uk/consumer/home.nsf/files/5hddvds/$file/5hddvds.pdf?open

Mark van L.
25-11-2007, 18:52
Bij de Pioneer LX70 (€ 1499,-) ook 10 gratis blu-rays + de 8 van DFW

http://www.pioneer.nl/nl/black/products/promo/bluray_gratis.html

SuperDre
25-11-2007, 22:12
niet echt toptitels die 8 gratis dvds
naast het feit dat ze ook waarschijnlijk niet eens echte HD-transfers zijn DFW kennende (maar dvd geupscaled met wat edge enhancement etc), maargoed daar komen we binnenkort wel achter als de reviews uitkomen..
Maarja aan de andere kant moet je ook niet klagen, je krijgt 8 gratis titels erbij + nog 2 coole trilogies (in iedergeval bij BD).. das beter dan helemaal niets...

SuperDre
26-11-2007, 10:26
Wat ik me afvraag, in de folder van de mediamarkt staat 'bij aanschaf van een Sony BD player', dus je voelt em al hangen, zou daar ook de PS3 onder vallen? zoja, dan ga ik em maandag nog halen..

Heb net mailtje ontvangen van MM Eindhoven, helaas dus niet voor de PS3..

Seth__Gekko
26-11-2007, 14:06
Niet voor de PS3? Hadden ze wel eens een paar regels mogen neerzetten.

Peter van santbrink
26-11-2007, 15:06
Toshiba's zijn nog niet te krijgen, pas einde deze week of zelfs volgende week :evil: laat ze die actie dan ook een week later beginnen, moet nu weer een week extra wachten ;) ; had gehoopt vanavond m'n eerste HD-dvd te mogen bewonderen.....

diederik
26-11-2007, 15:53
Toshiba's zijn nog niet te krijgen, pas einde deze week of zelfs volgende week :evil: laat ze die actie dan ook een week later beginnen, moet nu weer een week extra wachten ;) ; had gehoopt vanavond m'n eerste HD-dvd te mogen bewonderen.....

Welke MM was dat? Probeer MM Den Haag al de hele tijd te bellen maar wil niet echt lukken ;)

Wil er in ieder geval eentje (EP30) reserveren

Peter van santbrink
26-11-2007, 19:49
Welke MM was dat? Probeer MM Den Haag al de hele tijd te bellen maar wil niet echt lukken ;)

Wil er in ieder geval eentje (EP30) reserveren

MM Rijswijk (moest ook 10 x proberen)

DVDProfilersFilmgek
26-11-2007, 20:01
Ik denk bij alle MM's zijn de Toshiba's niet te krijgen. :evil:

Mocht ooit HD DVD mislukken, dan denk ik dat Toshiba ook eens naar zichzelf moet gaan kijken, je kan hier momenteel alleen modellen uit het jaar kruik krijgen en op Onkyo DV-HD805E :: HD DVD-speler, na is Toshiba de enige producent van HD DVD spelers

Lekker een landelijke campagne starten voor zowel HD DVD als Blue Ray DVD en Toshiba laat verstek gaan, niet iets om vertrouwen mee op te wekken.

Ik was bij MM Cruquius, en heb contact gehad met MM Alkmaar, ook daar geen HD DVD spelers.

Ik heb wel de gratis schijfjes voor de HD DVD spelers gezien, ze waren bijeen gebundeld met van die rode kunststof lintjes van de MM. Mocht even meekijken in de PC, en zag dat die titels van DFW als zij in de losse verkoop mochten komen, daar 16,99 moeten gaan kosten, maar dat zijn dan ook wel oude titels. Momenteel waren er verder geen losse DFW HD DVD's te koop.

Ze hadden inderdaad deze aktie beter een weekje later kunnen starten, kom je toch helemaal voor Jan met de korte achternaam daar..... BTW, ze hadden nog meer zaken uit hun folder niet, maar och, dat is ook niet de eerste keer, wat kan het toch een prut zaak zijn:roll:

Robert F.
27-11-2007, 06:21
Ik ben bij MM Almere en Amsterdan arena geweest. Daar hadden ze niet en het was onbekend wanneer ze binnen kwamen.

Edwin V
27-11-2007, 06:48
Ik neem aan dat die actie langer gaat duren dan een week. Vooral als geen spelers verkrijgbaar zijn. :?

*TIMMIE*
27-11-2007, 11:46
Ik denk bij alle MM's zijn de Toshiba's niet te krijgen. :evil:

Mocht ooit HD DVD mislukken, dan denk ik dat Toshiba ook eens naar zichzelf moet gaan kijken, je kan hier momenteel alleen modellen uit het jaar kruik krijgen en op Onkyo DV-HD805E :: HD DVD-speler, na is Toshiba de enige producent van HD DVD spelers

Lekker een landelijke campagne starten voor zowel HD DVD als Blue Ray DVD en Toshiba laat verstek gaan, niet iets om vertrouwen mee op te wekken.

Ik was bij MM Cruquius, en heb contact gehad met MM Alkmaar, ook daar geen HD DVD spelers.

Ik heb wel de gratis schijfjes voor de HD DVD spelers gezien, ze waren bijeen gebundeld met van die rode kunststof lintjes van de MM. Mocht even meekijken in de PC, en zag dat die titels van DFW als zij in de losse verkoop mochten komen, daar 16,99 moeten gaan kosten, maar dat zijn dan ook wel oude titels. Momenteel waren er verder geen losse DFW HD DVD's te koop.

Ze hadden inderdaad deze aktie beter een weekje later kunnen starten, kom je toch helemaal voor Jan met de korte achternaam daar..... BTW, ze hadden nog meer zaken uit hun folder niet, maar och, dat is ook niet de eerste keer, wat kan het toch een prut zaak zijn:roll:

Onkyo is dus gewoon een verkapt Toshiba model en deze is uit de handel genomen. Toshiba blijft dus de enige leverancier. http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56171

Franklin
27-11-2007, 12:16
Gisteren MM Arnhem gebeld. Ze hadden volgens de verkoper de HD-DVD spelers al binnen moeten hebben. Volgens hem moet dat deze week nog gebeuren?

Edwin V
27-11-2007, 12:56
Inmiddels staat de aanbieding ook gewoon op de site van de MM. Geldig tot 31-dec.
Hopelijk zijn de HD-DVD spelers voor die tijd binnen.

DVDProfilersFilmgek
27-11-2007, 14:50
Inmiddels staat de aanbieding ook gewoon op de site van de MM. Geldig tot 31-dec.
Hopelijk zijn de HD-DVD spelers voor die tijd binnen.


Vind het wel een gemiste kans van Toshiba, krijgen ze fifty fifty kans om samen met Blue Ray te spetteren en dan laten ze verstek gaan. Diverse merken hebben al een Blue Ray speler en Toshiba is er alleen met HD.... lees net dat de Onkyo gewoon een dure verkapte Toshiba is/was.

Alles was er duidelijk klaar voor, zelfs DFW had de schijfjes klaar, ik heb de bundeltjes zien liggen bij MM. Ook de concurrent was er klaar voor, de Blue Ray spelers schitterenden niet door afwezigheid, ze waren er gewoon.

*TIMMIE*
27-11-2007, 14:59
Kan de topictitel trouwens niet aangepast worden? Het klopt niet helemaal aangezien het voor beide formaten geldt.

rvvnr1
27-11-2007, 20:31
Maar je kreeg er wel een Nederlands boekje bij voor je 5 keuzetitels??
Kan je ons dan even laten weten uit welke titels je kunt kiezen??

Peter van santbrink
27-11-2007, 22:19
Nee, geen boekje. Op de doos staat dat je een losse folder uit de winkel moet meenemen (die mij niet is opgevallen) of naar www.hddvdeurope.com (http://www.hddvdeurope.com) moet gaan om de folder te printen.
Daarmee kun je dan kiezen uit de volgende HD-DVD's:

2 titels uit groep A:
Corpse Bride;
The Prestige;
Troy;
Swordfish en
Full Metal Jacket.2 titels uit groep B:
Hulk;
Serenity;
Chronicles of Riddick;
The Fast and the Furious: Tokyo Drift en
Children of Men.1 titel uit groep C:
World Trade Center;
Dreamgirls en
Black Rain.Deze bon stuur je dan samen met een kopie van de kassabon naar Toshiba België.

wat een onzinnege keuze mogelijkheid; kan dus niet b.v WTC en Black Rain krijgen :confused:

is er nog een reden voor deze opzet ?

rvvnr1
27-11-2007, 23:01
Ok thnx! Dit zijn dus waarschijnlijk in heel Europa dezelfde titels (was nl. voor de UK al bekend)

En t mooie is dat deze actie dus ook geldt, zie de genoemde website voor formulier, bij de aanschaf van een XBox360 HD DVD addon!!! :bier:

DVDProfilersFilmgek
28-11-2007, 03:30
Ok thnx! Dit zijn dus waarschijnlijk in heel Europa dezelfde titels (was nl. voor de UK al bekend)

En t mooie is dat deze actie dus ook geldt, zie de genoemde website voor formulier, bij de aanschaf van een XBox360 HD DVD addon!!! :bier:

Ja, heel mooi, alleen is die add on een heel matige oplossing om HD DVD's mee te gaan kijken.:-(
Ik wil juist overstappen op een "normale" speler, dit omdat de 360 asociaal veel herrie maakt. Toch kun je als je er nu voor gaat wel denken dat je hem zo goed als voor niets krijgt met al die films erbij, al denk ik niet dat je er MM die 8 films van DFW bijkrijgt!

Van al die genoemde titels heb ik er op 2 na alles al op DVD.... voor mij niet zo'n geweldige actie...:|

Edwin V
28-11-2007, 06:53
Ik heb vandaag bij MM Alexandrium anders gewoon de EP30 gekocht! Jammer dat de bijgeleverde HD van The Bourne Supremacy én een Duitse hoes heeft én geen Nederlandse ondertiteling heeft (al staat op de achterkant van wel)...:?
Hadden ze daar ook de EP35? Dan ga ik van 't weekend even langs.

*TIMMIE*
28-11-2007, 08:13
wat een onzinnege keuze mogelijkheid; kan dus niet b.v WTC en Black Rain krijgen :confused:

is er nog een reden voor deze opzet ?


Ja; 1 Warner, 1 Universal en 1 Paramount

Maar qua titels vind ik alleen warner echt interessant. Universal zou alleen Children of Men interessant zijn. :S Zou Full Metal Jacket de nieuwe of oude versie zijn?

rvvnr1
28-11-2007, 11:46
Ja, heel mooi, alleen is die add on een heel matige oplossing om HD DVD's mee te gaan kijken.:-(
Maar wel leuk om m aan een HTPC te koppelen! ;)

Richard B.
28-11-2007, 15:00
Weet iemand eigenlijk of de HD-EP30 qua dvd-playback regiovrij te maken is?

GalO
28-11-2007, 17:16
ik vind dat de titel verandert moet worden want het lijkt alsof deze actie hd dvd is terwijl het ook een blu ray actie is wat betekent dat hd dvd helemaal niet met een inhaal actie bezig is... het is gewoon een actie van media markt om de next generation spelers te promote... ik heb me gister een sony s300 aangeschaft... met 8 blu rays + ik krijg de spidermand trilogy en pirates of the carribean 1 tm 3 opgestuurd...`

top actie van mm...

DVDProfilersFilmgek
28-11-2007, 19:25
ik vind dat de titel verandert moet worden want het lijkt alsof deze actie hd dvd is terwijl het ook een blu ray actie is wat betekent dat hd dvd helemaal niet met een inhaal actie bezig is... het is gewoon een actie van media markt om de next generation spelers te promote... ik heb me gister een sony s300 aangeschaft... met 8 blu rays + ik krijg de spidermand trilogy en pirates of the carribean 1 tm 3 opgestuurd...`

top actie van mm...

Hadden ze ook niet een toetsenbord in de aanbieding bij de MM:roll: , je was er toch.....

De Pirates of the Caribbean 1 t/m 3 had mij ook wel leuk geleken (shit,ook al niet op HD DVD?) Spider-man Trilogy heb ik al op Blue Ray:D

Van mij mag de titel ook worden aangepast.... al denk ik dat onder HD DVD spelers zowel BRD als HD DVD spelers vallen:wink:

Richard B.
28-11-2007, 19:36
ik vind dat de titel verandert moet worden want het lijkt alsof deze actie hd dvd is terwijl het ook een blu ray actie is wat betekent dat hd dvd helemaal niet met een inhaal actie bezig is...
Niet in ieder topic in dit subforum is bedoeld voor fanboys om elkaar te lijf te gaan hoor. ;)

Weet iemand trouwens het antwoord op de vraag die ik eerder stelde? Is de HD-EP30 dvd-regiovrij te maken? Ik kan er nergens informatie over vinden.

DVDProfilersFilmgek
28-11-2007, 20:02
Niet in ieder topic in dit subforum is bedoeld voor fanboys om elkaar te lijf te gaan hoor. ;)

Weet iemand trouwens het antwoord op de vraag die ik eerder stelde? Is de HD-EP30 dvd-regiovrij te maken? Ik kan er nergens informatie over vinden.

Had al even voor je gekeken, maar niets gevonden.

Gebruik zelf de Oppo voor DVD's, daar is hij prima geschikt voor, de PS3 vind ik even teveel van het goede om te gebruiken, de Oppo is net even beter en doet het in veel meer rust.

BTW, regio 1 DVD's (NTSC) schijfjes vallen op een Full HD scherm al snel door de mand, ze kunnen niet tippen aan een regio 2 DVD (PAL) schijf.

Richard B.
28-11-2007, 20:09
Had al even voor je gekeken, maar niets gevonden.

Gebruik zelf de Oppo voor DVD's, daar is hij prima geschikt voor, de PS3 vind ik even teveel van het goede om te gebruiken, de Oppo is net even beter en doet het in veel meer rust.

BTW, regio 1 DVD's (NTSC) schijfjes vallen op een Full HD scherm al snel door de mand, ze kunnen niet tippen aan een regio 2 DVD (PAL) schijf.
Tja, maar ik heb nog genoeg regio 1 dvd's en die ga ik echt niet zomaar wegdoen. Mijn huidige dvd-speler ondersteund al video upscaling en daarmee is de kwaliteit meestal toch nog zeer goed. Het kunnen afspelen van alle regio's dvd's is voor mij toch wel een must.

Hmm.. misschien dat ik mijn huidige, gehackte dvd-speler er maar gewoon bij moet houden. Qua ruimte in mijn tv-kastje lukt het allemaal net. Het enige issue is dat ik maar een HDMI-aansluiting op mijn tv heb: wat dat betreft zou het toch wel fijn zijn als die Toshiba regiovrij te maken is. :-?

*TIMMIE*
28-11-2007, 20:29
Niet in ieder topic in dit subforum is bedoeld voor fanboys om elkaar te lijf te gaan hoor. ;)

Hij heeft een punt, daar de topictitel de inhoudt van dit topic niet goed weergeeft en enigszins misleidend is aangezien beide soorten spelers te koop zijn.

Apart topic gemaakt voor Blu Ray om vervuiling in dit topic verder te voorkomen.

DVDProfilersFilmgek
28-11-2007, 20:34
Tja, maar ik heb nog genoeg regio 1 dvd's en die ga ik echt niet zomaar wegdoen. Mijn huidige dvd-speler ondersteund al video upscaling en daarmee is de kwaliteit meestal toch nog zeer goed. Het kunnen afspelen van alle regio's dvd's is voor mij toch wel een must.

Hmm.. misschien dat ik mijn huidige, gehackte dvd-speler er maar gewoon bij moet houden. Qua ruimte in mijn tv-kastje lukt het allemaal net. Het enige issue is dat ik maar een HDMI-aansluiting op mijn tv heb: wat dat betreft zou het toch wel fijn zijn als die Toshiba regiovrij te maken is. :-?

Ik heb ook een aantal regio 1 schijven, doe ik ook niet weg, ben nu eenmaal een verzamelaar:wink:

Jouw issue is helemaal niet zo'n issue, met een switch erbij van nog geen 30 euro kun je er al 2 met een HDMI aansluiten op je TV.

Bijvoorbeeld:

http://www.marktplaza.nl/HDMI-switch-boxen-3382594.php

of deze:

http://www.marktplaza.nl/HDMI-switch-boxen-3382594.php

bovenstaande lijkt me een beetje fake, bij MM betaal je bijvoorbeeld voor een simpele 2 naar 1 al bijna 30 euro.

deze zonder prijs:

http://www.marktplaza.nl/HDMI-switch-boxen-3382594.php

of deze met prijs;
http://www.consoleshop.nl/product/41292/logic3-hdmi-switch-box.html


geen zorg over die ene aansluiting, er zijn zat oplossingen, liet je het topje van de ijsberg zien:wink:

Richard B.
28-11-2007, 20:42
Ik heb ook een aantal regio 1 schijven, doe ik ook niet weg, ben nu eenmaal een verzamelaar:wink:

Jouw issue is helemaal niet zo'n issue, met een switch erbij van nog geen 30 euro kun je er al 2 met een HDMI aansluiten op je TV.

Bijvoorbeeld:

http://www.marktplaza.nl/HDMI-switch-boxen-3382594.php

of deze:

http://www.marktplaza.nl/HDMI-switch-boxen-3382594.php

bovenstaande lijkt me een beetje fake, bij MM betaal je bijvoorbeeld voor een simpele 2 naar 1 al bijna 30 euro.

deze zonder prijs:

http://www.marktplaza.nl/HDMI-switch-boxen-3382594.php

of deze met prijs;
http://www.consoleshop.nl/product/41292/logic3-hdmi-switch-box.html


geen zorg over die ene aansluiting, er zijn zat oplossingen, liet je het topje van de ijsberg zien:wink:
Wow. Ik wist niet dat zoiets bestond. Erg bedankt voor de tip! (y)

Edwin V
29-11-2007, 07:21
Gisteren bij de MM in Alphen a/d Rijn geweest. helemaal niks gezien van de actie nog, en Toshiba spelers hadden ze ook niet (op één enkele EP1 na).

Van 't weekend maar eens zoeken naar een EP35. Dan zitten m'n 3 HDMI aansluitingen op m'n TV vol. DVD speler, Blu-ray speler en dan de EP35. Nog een voordeel dat ik een x-box360 zonder HDMI heb. ;)

Seth__Gekko
29-11-2007, 08:28
@ Edwin, heb je je dvd-speler aangesloten omdat deze regiovrij is en de Blu-Ray speler niet de andere regio dvd's kan afspelen?

Edwin V
29-11-2007, 08:50
@ Edwin, heb je je dvd-speler aangesloten omdat deze regiovrij is en de Blu-Ray speler niet de andere regio dvd's kan afspelen?
Inderdaad. Bovendien duurt de power up van de Blu-ray speler erg lang. De DVD speler is tenminste in enkele seconden klaar voor gebruik.

Peter van santbrink
29-11-2007, 10:12
Iemand de Toshiba E35 al tegengekomen ???

diederik
29-11-2007, 10:16
Gisteren had MM Den Haag nog geen EP30/35's, andere MM's weet ik niet.

Edwin V
29-11-2007, 10:28
Iemand de Toshiba E35 al tegengekomen ???
Dat wil ik ook graag weten. :)

@Diederik: bedankt, hoef ik iig niet naar Den haag te gaan.

scorpius
29-11-2007, 12:47
In de Mediamarkt van Zoetermeer ook nog geen HD & Blu-ray actie kunnen ontdekken...

ccb
29-11-2007, 19:34
nav dit bericht heb ik de media markt in breda bezocht en daar hadden ze de 10 en zijn voorganger.De 35 was te bestellen.
Je kreeg daar meteen de 8 hd dvds mee die in de folder stonden en in de doos zaten de 5 andere hd dvs, maar niet die in de folder stonden.Bij mij zaten erin 300, happy feet, jar head(dacht ik was een franse tittel) bourne 2 en the prestige.Dus bij elkaar 13 hd dvd titel, toch wel erg leuk voor die prijs.Een min punt, ik hoop niet dat het bij alle dozen het geval is, er zat een amerikaanse stekker bij.
nog bedankt voor het bericht.
overigens de meeste verkopers wisten ook niet hoe de actie werkt, maar na wat gezoek werd het opgelost

Edwin V
29-11-2007, 20:50
Erg rommelig van de Mediamarkt allemaal.

SuperDre
30-11-2007, 08:20
Erg rommelig van de Mediamarkt allemaal.

Tja, als je er van uit gaat dat een MM aktie die iemand meldt landelijk is wel ja, maar dat is 9 van de 10 keer niet.. Ach, en het zijn maar HD-DVDspelers die niet verkrijgbaar zijn, dus nog eens geen probleem :p

Edwin V
30-11-2007, 09:00
Tja, als je er van uit gaat dat een MM aktie die iemand meldt landelijk is wel ja, maar dat is 9 van de 10 keer niet.. Ach, en het zijn maar HD-DVDspelers die niet verkrijgbaar zijn, dus nog eens geen probleem :p
In dit geval is 't wel een landelijke actie, zelfs de site komt met een irritante pop-up.

Edwin V
30-11-2007, 12:26
Vandaag bij MM Alexandrium geweest. Alleen de Toshiba EP10 (en enkele blu ray spelers) hadden ze. De EP30 en 35 werden misschien half december geleverd. Men zei ook dat ze ze ook niet bij andere MM's hadden.
Ook nog even in Alphen gevraagd wanneer de EP35 binnen zou komen, maar die hadden ze niet eens in bestelling.

Peter van santbrink
30-11-2007, 17:06
Inderdaad vaag allemaal: vandaag MM Rotterdam geweest, EP10 was er wel maar andere 2 niet; heb EP35 maar gereserveerd, zal een belletje krijgen als ie binnenkomt

Gekke is dat op de bon die ik meekreeg staat dat de speler zelf €389 kost en dat er een HD dvd bundelpakket bijstaat (:confused:) van €60 wat de totaal prijs op €449 brengt (zoals vermeld in de folder)

maar dit betekent dus dat de HD-dvd's die erbij geleverd worden niet gratis zijn !

Edwin V
30-11-2007, 17:12
Gekke is dat op de bon die ik meekreeg staat dat de speler zelf €389 kost en dat er een HD dvd bundelpakket bijstaat (:confused:) van €60 wat de totaal prijs op €449 brengt (zoals vermeld in de folder)

maar dit betekent dus dat de HD-dvd's die erbij geleverd worden niet gratis zijn !
In Alphen zag in bij de bestelling die men opzocht voor de EP30 geloof ik €369 staan, dus kan wel kloppen. Vraag me alleen af of ze 'm ook wegdoen zonder die HD DVD's en dan voor die lagere prijs. misschien moeten ze administratief wel iets in rekening brengen voor de HD DVD's

Peter van santbrink
30-11-2007, 17:17
In Alphen zag in bij de bestelling die men opzocht voor de EP30 geloof ik €369 staan, dus kan wel kloppen. Vraag me alleen af of ze 'm ook wegdoen zonder die HD DVD's en dan voor die lagere prijs. misschien moeten ze administratief wel iets in rekening brengen voor de HD DVD's

zat ik dus ook aan te denken; weet niet hoe de kwaliteit is van die HD-dvd's (DFW !!) en Underworld b.v. heb ik al....

Edwin V
30-11-2007, 17:21
zat ik dus ook aan te denken; weet niet hoe de kwaliteit is van die HD-dvd's (DFW !!) en Underworld b.v. heb ik al....

Lord of War en 16 Blocks zijn al de verkeerde aspect ratio (geen 2.35:1 maar 16:9). Overigens lag de laatste voor 14,99 bij de FRS.
En DFW gebruikt 50Hz dus inclusief speed-up. Niet zo bezwaarlijk als bijknippen (we leven immers al jaren met PAL) maar toch, het kan beter maar ze doen 't niet.

Peter van santbrink
30-11-2007, 17:36
Lord of War en 16 Blocks zijn al de verkeerde aspect ratio (geen 2.35:1 maar 16:9). Overigens lag de laatste voor 14,99 bij de FRS.
En DFW gebruikt 50Hz dus inclusief speed-up. Niet zo bezwaarlijk als bijknippen (we leven immers al jaren met PAL) maar toch, het kan beter maar ze doen 't niet.

zag net in pricewatch dat die DFW titels inderdaad "slechts" €14.99 kosten, maar deze versies zullen niet beter zijn dan geupscalde DVD's lijkt me;

samen met de bekende DFW blunders maakt deze titels totaal waardeloos: vooral daar er betere versies beschikbaar (zullen) zijn (Engeland, Amerika)

Heeft iemand al de HD-dvd of BR versies (uit die actie) bekeken en evt vergeleken met de reguliere dvd ? ben toch wel benieuwd....

TJ Weissel
30-11-2007, 17:58
zag net in pricewatch dat die DFW titels inderdaad "slechts" €14.99 kosten, maar deze versies zullen niet beter zijn dan geupscalde DVD's lijkt me; .

Feit blijft dat 'n geupscalede dvd nooit die pixels erbij krijgt die er niet zijn!...veelgemaakte denkfout van mensen. :roll:

Rick Lanting
30-11-2007, 18:18
Weet iemand of je de HD-EP30 of 35 wel kan laten bestellen, zodat je alsnog met die actie mee kan doen? De EP35 spreekt mij namelijk wel aan, maar heb er een hard hoofd in dat ze in Utrecht nog voorraad hebben.

DVDProfilersFilmgek
30-11-2007, 18:57
Feit blijft dat 'n geupscalede dvd nooit die pixels erbij krijgt die er niet zijn!...veelgemaakte denkfout van mensen. :roll:

Zal het veel uitmaken of DFW ze erbij scaled op de schijf, of dat mijn DVD speler dat erbij verzint tijdens het afspelen :?: :roll: :wink:

Edwin V
30-11-2007, 19:04
Weet iemand of je de HD-EP30 of 35 wel kan laten bestellen, zodat je alsnog met die actie mee kan doen? De EP35 spreekt mij namelijk wel aan, maar heb er een hard hoofd in dat ze in Utrecht nog voorraad hebben.
Die actie loopt als 't goed is tot het eind van december. Dan zouden ze binnen moeten zijn.

Edwin V
30-11-2007, 19:07
Heeft iemand al de HD-dvd of BR versies (uit die actie) bekeken en evt vergeleken met de reguliere dvd ? ben toch wel benieuwd....Afgezien van de beeldverhouding en versnelling schijnen ze toch qua beeld goed te zijn. Dus als een film ook 16:9 hoort te zijn heb je alleen nog de 4% versnelling.

Rick Lanting
30-11-2007, 19:22
Zal het veel uitmaken of DFW ze erbij scaled op de schijf, of dat mijn DVD speler dat erbij verzint tijdens het afspelen :?: :roll: :wink:
De DFW films zijn geen omhooggeschaalde DVD's. Lees de Blu-ray Disc recensies maar hier op dvd.nl voor bewijs. Het is echter ook geen 1080p, maar 1080i/50Hz. Plus dat ze het beeldformaat veranderd hebben, waardoor beelden van de zijkanten verloren gaan. Er is dus genoeg mis mee om het geen echte HD DVD's en Blu-ray Discs te mogen noemen. Onder andere de 4% beeld- en geluidsversnelling, de afgekapte aspect ratio en het geen 1080p zijn.

Ik wacht dan ook voorlopig met de aanschaf van een HD DVD-speler. De aanbieding van 5 HD DVD's bij Toshiba duurt nog tot eind januari, wellicht dat ze na de kerst nog iets verder in prijs zakken (zonder de 8 DFW films).

TJ Weissel
30-11-2007, 19:34
Zal het veel uitmaken of DFW ze erbij scaled op de schijf, of dat mijn DVD speler dat erbij verzint tijdens het afspelen :?: :roll: :wink:

Misschien zelf maar eens het verschil ervaren tusssen upscale en echt hi-def?

DVDProfilersFilmgek
30-11-2007, 20:07
Misschien zelf maar eens het verschil ervaren tusssen upscale en echt hi-def?


Maak je geen zorgen, kan zowel HD DVD als Blu Ray DVD in Full HD op een 55 inch scherm bewonderen en heb ook nog eens een Oppo om DVD's mee te kijken in 1080p.


Maar alle gekheid op een stokje (DFW was even het haasje, en daar vragen ze wel eens om), lees even tussen de regels door, en als je DFW een beetje kent..... (6) :mrgreen: , vandaar een beetje de vraag hier, heeft er al iemand 1 van de DFW uitgaven gezien, en helaas dat heb ik zelf ook nog niet, zijn ook nog eens titels die ik al bijna allemaal op DVD heb.

Heb bijvoorbeeld 007 Casino (BRD) en Riddick (HD) in zowel DVD als in 1 van beide HD formaten, en natuurlijk zie je duidelijk verschil, maar toch ook weer niet zodanig dat ik 10x de prijs voor een HD versie ga betalen als ik nog steeds voordelig mijn DVD's kan aanschaffen.

Pieter Kleine
30-11-2007, 20:35
Onder andere de 4% beeld- en geluidsversnelling, de afgekapte aspect ratio en het geen 1080p zijn.



Had dit zelf voor mij al uitgezocht, maar helaas 1080/50i vormt een onderdeel van de specs voor blu-ray. De blu-ray mag dan dus blu-ray genoemd worden. Wel zet DFW de koper op een verkeerd been door niet de specifieke encodering te vermelden.
Maar gelet op de recensies vraag ik mij af of er gewoon geen stomme fout bij een aantal discs is gemaakt. Waarom hebben aantal discs wel 1080p en andere weer niet?
Heeft dvd.nl al eens navraag gedaan bij DFW?

rvvnr1
01-12-2007, 00:37
Had dit zelf voor mij al uitgezocht, maar helaas 1080/50i vormt een onderdeel van de specs voor blu-ray.
Weet je ook hoe t zit met HD DVD? Zijn ze misschien daar dan wel in "overtreding"??

Edwin V
01-12-2007, 06:55
Weet je ook hoe t zit met HD DVD? Zijn ze misschien daar dan wel in "overtreding"??
Vast niet, want anders mag origineel 50Hz HD-video (in Europa gemaakte HD video's)nooit op HD-DVD komen.

Pieter Kleine
01-12-2007, 10:25
Niet naar gekeken. Maar Edwin zal wel gelijk hebben.

SuperDre
01-12-2007, 12:58
Weet je ook hoe t zit met HD DVD? Zijn ze misschien daar dan wel in "overtreding"??

Het feit dat de standaard HD-DVDspelers niet met meer dan 1080i uitgangen op de markt zijn gezet (zowiezo de 'goedkope') zegt toch al genoeg over HD-DVD..

TJ Weissel
01-12-2007, 14:59
Het feit dat de standaard HD-DVDspelers niet met meer dan 1080i uitgangen op de markt zijn gezet (zowiezo de 'goedkope') zegt toch al genoeg over HD-DVD..

Sowieso!... verder zijn er uiteraard ook HD DVD spelers die 1080p aankunnen

Rick Lanting
01-12-2007, 18:55
Vandaag bij MediaMarkt Utrecht geweest en wat blijkt? Die verkoopt alleen de Toshiba HD-E1 en voor de rest wel alle Blu-ray spelers die in de folder staan. Bij HD DVD doen ze ook niet mee met de '8 films gratis' actie. Valt me wel weer een beetje tegen.

Dit zijn de prijzen die ik heb kunnen onthouden:

HD DVD:
Toshiba HD-E1 € 288

Blu-ray:
Samsung BD-P1400/XEL € 449
Sharp BDHP20 € 469
Panasonic DMP BD 10 € 549

Blu-ray en HD DVD:
LG BH100 € 769

Beide Sony's zijn dezelfde prijs als in de folder en de Pioneer heb ik niet zien staan. Overigens zitten bij de Sharp of Samsung (ben vergeten welke van de twee) Blood Diamond en 300 in de doos. Dit is dus naast de 8 films van MediaMarkt en de Pirates of the Caribbean en Spiderman trilogies. Dus 16 films met Blu-ray speler voor € 449 of 469.

De Xbox 360 HD DVD add-on (wat te verwachten was) en de PlayStation 3 doen niet mee met de 8 films actie.

dennis40
01-12-2007, 19:33
Ben vandaag bij de MM Cruquius geweest hadden de EP30 en 35 niet in voorraad zouden volgen de week binnen komen.
Ik wacht zelf nog even want ben er nog niet uit of ik nou blu-ray of HD-dvd neem of wacht op een combo speler.

edwinvb
01-12-2007, 20:31
de sony aktie is waardeloos....

althans vanuit sony zelf dan...

de trilogie van spiderman en pirates kan ik pas vanaf maandag aanvragen bij sony.
tot op heden was dit niet mogelijk.
mediamarkt heeft de films niet en sony wist (nog) van niets
na veel langsgaan en boos worden is er eindelijk iets uitgekomen
vele mails wisseling tussen sony en mediamarkt eindelijk een beslissing
vanaf maandag bellen naar sony voor de 6 films...

heeft heel wat ergenis gekost...

maar ja, dan heb je wat
nu maar afwachten hoe lang het gaat duren voordat ik ze heb.

SuperDre
02-12-2007, 05:31
de sony aktie is waardeloos....

althans vanuit sony zelf dan...

de trilogie van spiderman en pirates kan ik pas vanaf maandag aanvragen bij sony.
tot op heden was dit niet mogelijk.
mediamarkt heeft de films niet en sony wist (nog) van niets
na veel langsgaan en boos worden is er eindelijk iets uitgekomen
vele mails wisseling tussen sony en mediamarkt eindelijk een beslissing
vanaf maandag bellen naar sony voor de 6 films...

heeft heel wat ergenis gekost...

maar ja, dan heb je wat
nu maar afwachten hoe lang het gaat duren voordat ik ze heb.

Toch raar want er zijn genoeg mensen die zonder problemen de 2 trilogieen hebben besteld.. maarja uitzonderingen moeten er zijn natuurlijk..

edwinvb
02-12-2007, 08:13
Media markt arnhem kon mij niet vertellen hoe ik deze films kon krijgen...
Ik kreeg verschillende acties te horen:

1. op sony.nl zou een voucher staan die je kon downloaden en dan je gegevens met daarbij de streepjescode opplakken en opsturen
2. met de cd rom kon je de 2 trilogien bestellen, helaas ging dit niet met de cdrom die bijgeleverd was. hij gaf aan zodra ik me aangemeld had kon ik de spiderman triliogie ontvangen na 11 november. Alleen gaf sony telefonsich aan dat dit de oude cdrom was en dat ik de spiderman trilogie zeker niet zo zou ontvangen
3. na een paar dagen zou mediamarkt arnhem de nieuwe cdroms ontvangen en zou ik die krijgen, wat sony later weer zou ontkennen.

Na 4 keer terug te zijn gegaan, heb ik eindelijk de bevestiging van mediamarkt en sony dat ik vanaf maandag kan bellen voor de 2 trilogien. Maar het heeft heel wat moeite gekost. leuk zo`n aktie, maar een beter communicatie tussen beide was voor mij beter geweest.

Maar...wie heeft dan al de beide trilogien en hoe is dit dan gegaan???

peter555
02-12-2007, 08:15
Ben vandaag bij de MM Cruquius geweest hadden de EP30 en 35 niet in voorraad zouden volgen de week binnen komen.
Ik wacht zelf nog even want ben er nog niet uit of ik nou blu-ray of HD-dvd neem of wacht op een combo speler.

Ik heb de EP30 gereserveerd staan bij MM Cruquius maar heb wel het idee aan het lijntje te worden gehouden. Hoewel het vooral Toshiba is die volgens mij MM aan het lijntje houd...

Eerst werd me verteld dat de EP30 afgelopen donderdag aanwezig zou zijn. Na contact opnemen werd me verteld dat het zeker vrijdag zou zijn. Niet dus, zaterdag ook niet...
... hopelijk zijn ze er voor 31/12 de actie is afgelopen... :roll:

t2
02-12-2007, 09:06
Nou bij de Mediamarkt in Heerlen hadden ze alle spelers op voorraad.
Ik heb zelf de de EP-10 gekocht. Ik kreeg meteen de 8films van de actie en in de doos zaten nog 5 films: 300, mr.bean's holiday,bourne supremacy, the prestige en Apollo 13.
Ook zat er nog een Gratis HDMI Kabel in de doos. Er zat bij mij ook een Amerikaanse Netsnoerkabel bij en een Europesekabel.De hd-dvd films zijn niet echt mijn ding. Dus heb ik die los te koop gezet op 300 na dan. de losse verkoop van de hd-dvd's heeft mij 180 euro opgebracht. Dus de Hd speler plus de film 300 heeft mij maar 120 euro gekost en dat vind ik dus echt een koopje!:grin:

TJ Weissel
02-12-2007, 11:27
Nou bij de Mediamarkt in Heerlen hadden ze alle spelers op voorraad.
Ik heb zelf de de EP-10 gekocht. Ik kreeg meteen de 8films van de actie en in de doos zaten nog 5 films: 300, mr.bean's holiday,bourne supremacy, the prestige en Apollo 13.
Ook zat er nog een Gratis HDMI Kabel in de doos. Er zat bij mij ook een Amerikaanse Netsnoerkabel bij en een Europesekabel.De hd-dvd films zijn niet echt mijn ding. Dus heb ik die los te koop gezet op 300 na dan. de losse verkoop van de hd-dvd's heeft mij 180 euro opgebracht. Dus de Hd speler plus de film 300 heeft mij maar 120 euro gekost en dat vind ik dus echt een koopje!:grin:
(y)

SuperDre
03-12-2007, 08:41
In mm eindhoven hadden ze afgelopen vrijdag in iedergeval nog een zwikkie Toshiba's EP-30's staan..

Peter van santbrink
03-12-2007, 10:07
dat is mooi, ze komen langzaam mijn (lees Rotterdam) kant op; (6)

is toch belachelijk, alsof we in een enorm groot land wonen en Rotterdam 1000 km van Heerlen/eindhoven ligt :confused: :confused:

STaf
03-12-2007, 10:19
Hier in België zijn eindelijk ook de grotere warenhuizen van start gegaan, bij MAKRO hadden ze de EP-30 voor 350 plus 6 films, en in de Carrefour hadden ze de EP-10 voor 299 plus 5 films... als ze nu nog verkopen hé!!!;)

HD Freak
03-12-2007, 12:56
Afgelopen vrijdag de EP30 gekocht bij de MM in Almere. Echt een top apparaat!
Alle EP-10's waren al verkocht, maar de overige waren nog op voorraad.
Ik heb tevens gevraagd hoe het zat met de vraag naar Bluray en HD DVD en ze gaven aan dat HD DVD op dit moment veel meer gevraagd wordt.

Mochten jullie nog zoeken dan kunnen jullie ook Almere nog eens proberen.

Tiger0120
03-12-2007, 14:34
In Heerlen hadden ze vandaag nog 17 EP30's.
Daarvan is nu 1 in mijn bezit. Ik had eerst de E1 maar dit is een echte vooruitgang vooral de 10 films bij levering en de 5 via de coupon. 15 x 20 = 300 dat beteken dus de player voor 50 euri.... een lachertje dus(6)

Peter van santbrink
03-12-2007, 14:35
Afgelopen vrijdag de EP30 gekocht bij de MM in Almere. Echt een top apparaat!
Alle EP-10's waren al verkocht, maar de overige waren nog op voorraad.
Ik heb tevens gevraagd hoe het zat met de vraag naar Bluray en HD DVD en ze gaven aan dat HD DVD op dit moment veel meer gevraagd wordt.

Mochten jullie nog zoeken dan kunnen jullie ook Almere nog eens proberen.

hadden ze ook de ep35 ?

Richard B.
03-12-2007, 20:27
Bij MM Zwolle hadden ze 4 of 5 EP30's staan. Ik heb er daarvan een gekocht. :)

Peter van santbrink
05-12-2007, 10:58
even update: MM Rotterdam nog steeds niks; volgens verkoper "schijnen ze onderweg te zijn" :evil:

SuperDre
05-12-2007, 12:31
Ik heb tevens gevraagd hoe het zat met de vraag naar Bluray en HD DVD en ze gaven aan dat HD DVD op dit moment veel meer gevraagd wordt.

toch grappig, want in eindhoven is het dus andersom...

diederik
05-12-2007, 14:22
Gisteren bij de MM Den Haag geweest, maar 3 verschillende verkopers wisten uberhaupt niet wat HD-DVD was... laat staan wanneer ze die dingen eindelijk binnen krijgen... zucht, jammer dat deze actie alleen bij de MM is....

DVDProfilersFilmgek
05-12-2007, 14:39
hadden ze ook de ep35 ?

Nee, en de EP 30 was ook op:sad:

Blord
05-12-2007, 14:41
Ik heb de laatste gekocht in Heerlen, er zijn geen EP30 of EP35 meer. MM Maastricht heeft alleen de EP10. Er lagen genoeg Sony's Blue-Ray spelers in beide MM.


In Heerlen hadden ze vandaag nog 17 EP30's.
Daarvan is nu 1 in mijn bezit. Ik had eerst de E1 maar dit is een echte vooruitgang vooral de 10 films bij levering en de 5 via de coupon. 15 x 20 = 300 dat beteken dus de player voor 50 euri.... een lachertje dus(6)

Vincents
05-12-2007, 14:44
In Heerlen hadden ze vandaag nog 17 EP30's.
Daarvan is nu 1 in mijn bezit. Ik had eerst de E1 maar dit is een echte vooruitgang vooral de 10 films bij levering en de 5 via de coupon. 15 x 20 = 300 dat beteken dus de player voor 50 euri.... een lachertje dus(6)

Ja als je t zo berekend maar je heb toch echt niet voor al die titels 20euro over? Voor de meeste nog geen 10 euro.

HD Freak
05-12-2007, 14:48
hadden ze ook de ep35 ?
Volgens mij hadden ze die niet, maar je kan het beste even bellen naar MM Almere (036 5307500)
De Bluray speler hadden ze inderdaad in overvloed, maar de vraag was daar niet zo groot naar. De EP30 was voor mij het meest interessant, omdat deze heel goed getest is en je krijgt er 15 films bij (2 in de doos, 8 van de MM en 5 met de bon).

DVDProfilersFilmgek
05-12-2007, 18:09
Volgens mij hadden ze die niet, maar je kan het beste even bellen naar MM Almere (036 5307500)
De Bluray speler hadden ze inderdaad in overvloed, maar de vraag was daar niet zo groot naar. De EP30 was voor mij het meest interessant, omdat deze heel goed getest is en je krijgt er 15 films bij (2 in de doos, 8 van de MM en 5 met de bon).

Had al gebeld, zie een paar posts eerder.... nada niks op weg zijn er niet hebben we niet weten we niet morgen volgende week weet ik niet, en meer van dat soort antwoorden, Toshiba maakt er een zooitje van.

BTW

Harry Potter op Blu Ray, MM Amsterdam Arena stunt ermee, alle losse delen kun je deze week kopen voor 16,99:mrgreen:

Smooth-J
05-12-2007, 22:14
Had al gebeld, zie een paar posts eerder.... nada niks op weg zijn er niet hebben we niet weten we niet morgen volgende week weet ik niet, en meer van dat soort antwoorden, Toshiba maakt er een zooitje van.

BTW

Harry Potter op Blu Ray, MM Amsterdam Arena stunt ermee, alle losse delen kun je deze week kopen voor 16,99:mrgreen:


Heeft niks met Toshiba te maken. Elke MM bepaalt zijn eigen assortiment. Zijn allemaal aparte franchises.Ik heb ook een product ooit verkocht aan de MM-en. En 5 hebben het gelist, de anderen wilden het niet. Want als de vraag groot is, zou je zeggen dat ze met stock zouden schuiven vanuit het hoofdkantoor, maar dat gebeurd dus niet omdat ze alles zelf mogen bepalen.

Peter van santbrink
06-12-2007, 08:57
Heeft niks met Toshiba te maken. Elke MM bepaalt zijn eigen assortiment. Zijn allemaal aparte franchises.Ik heb ook een product ooit verkocht aan de MM-en. En 5 hebben het gelist, de anderen wilden het niet. Want als de vraag groot is, zou je zeggen dat ze met stock zouden schuiven vanuit het hoofdkantoor, maar dat gebeurd dus niet omdat ze alles zelf mogen bepalen.

feit blijft dat Toshiba de spelers (vnl EP30 en 35) moet leveren en dat kunnen ze niet; ik zou wel eens willen weten waarom het zo lang duurt (actie is vorige week al begonnen); misschien hebben ze de ep30 en 35 gewoon niet of maar een beperkt aantal; als dit waar is dan lijkt het me dat ze niet meer in HD-dvd geloven....

Albert Kostwinder
06-12-2007, 09:31
feit blijft dat Toshiba de spelers (vnl EP30 en 35) moet leveren en dat kunnen ze niet; ik zou wel eens willen weten waarom het zo lang duurt (actie is vorige week al begonnen); misschien hebben ze de ep30 en 35 gewoon niet of maar een beperkt aantal; als dit waar is dan lijkt het me dat ze niet meer in HD-dvd geloven....

Je hebt gewoon geen geduld :mrgreen:

Pieter Kleine
06-12-2007, 09:44
misschien hebben ze de ep30 en 35 gewoon niet of maar een beperkt aantal; als dit waar is dan lijkt het me dat ze niet meer in HD-dvd geloven....

Je kunt het ook omdraaien, de verkoop loopt zo goed dat de productiecapaciteit van Toshiba overbelast is.

Je moet wel bedenken, de eo30 en 35 zijn en blijven nieuwe modelen waarvan de productie net begint te lopen.

Ik zit al paar maand er achter aan om een nieuwe Denon receiver of nieuwe Onkyo receivers te kunnen beluisteren bij mij in de buurt. Die dingen zijn blijkbaar ook niet aan te leveren, Denon en Onkyo geloven blijkbaar niet meer in homesuround. (6)

DVDProfilersFilmgek
06-12-2007, 10:11
Heeft niks met Toshiba te maken. Elke MM bepaalt zijn eigen assortiment. Zijn allemaal aparte franchises.Ik heb ook een product ooit verkocht aan de MM-en. En 5 hebben het gelist, de anderen wilden het niet. Want als de vraag groot is, zou je zeggen dat ze met stock zouden schuiven vanuit het hoofdkantoor, maar dat gebeurd dus niet omdat ze alles zelf mogen bepalen.


Al de MM genoemd, hadden die aanbieding in hun folder staan. Ja ik weet dat ze allemaal zelfstandig zijn, vandaar mijn verwijzing van de Blue Ray Harry Potter aanbieding naar MM Arena en niet MM in het algemeen.

Ze mogen dan wel alles zelf bepalen.... als Toshiba niet levert, dan vind ik toch dat Toshiba er een rommeltje van maakt! Winkels hadden al wel de 8 gratis schijven voor de aanbieding, maar niet de spelers, ook boden de winkels aan om te reserveren....

Als je gaat kijken bij de interwinkels.... ook daar geen voorraad. Als ik mij niet vergis werden de EP30 en EP35 al voor half oktober aangekondigd, toen voor half november en nu weet men het niet? Alleen maar hier en daar een paar?

Hoe kun je nu een strijd winnen als je niets aan te bieden hebt? Winkels vol met Blue Ray Spelers, HD Spelers...... ja die zijn er even niet. Vind het voor Toshiba wel een gemiste kans!

Carlos Santuna
06-12-2007, 10:32
Ik wilde eigenlijk vanmiddag langs de Mediamarkt gaan om een ep30 te kopen, maar naar aanleiding van dit topic heb ik toch maar eerst even gebeld (Mediamarkt Utrecht). En inderdaad, ze waren niet op voorraad. Da's dus balen. Maar volgens degene die ik aan de telefoon had stonden ze ook niet in bestelling (!), dus ze konden niet zeggen wanneer de spelers er zouden zijn.
Ik kon de speler wel alvast bestellen, zodat ik toch gebruik kon maken van de actie. Maar dat heb ik toch maar niet gedaan, want wie zegt mij wanneer ik de speler dan in huis heb?

Ik vind het inderdaad een gemiste kans voor Toshiba. Als het zo blijft met de leverbaarheid, geef ik ze weinig kans om Blu-ray te verslaan. Misschien moest ik het voorlopig toch nog maar even bij Blu-ray houden.

Albert Kostwinder
06-12-2007, 10:35
Onzin, heb gewoon een 35 gereserveerd die ik vanavond kan ophalen in leeuwarden. Jullie hebben gewoon een matige mm daar...:mrgreen:

Carlos Santuna
06-12-2007, 11:08
Dat hebben we zeker, dat zal ik niet tegenspreken. Maar ik vind het wel vreemd dat ik op dit moment zelfs hier in het lokale winkelcentrumpje gewoon een Blu-ray speler kan kopen (maar die hoef ik niet, want ik heb al een PS3), terwijl ik best veel moeite moet doen om een HD-DVD speler te pakken te krijgen. Ik bedoel, ze stonden niet eens in bestelling, en dat terwijl er een actie bezig is.
Waarschijnlijk is de schuldige inderdaad de Mediamarkt (anders zouden ze de spelers in ieder geval wel hebben besteld, lijkt me), maar het is volgens mij dan toch vooral Toshiba die hier een kans mist.

edwinvb
06-12-2007, 11:19
Mediamarkt is slecht bezig met de hd aktie. op de eerste dag al geen hd dvd te krijgen. Ik had de laaste sony meegenomen. De aktie loopt slecht, spullen hebben ze niet en de films, tja dat is weer een verhaal apart. Mediamarkt stuurt me naar sony en sony stuurt me weer naar medimarkt. Gaat lekker zo, ga zo naar mediamarkt en eis de films en anders de speler terug.

TJ Weissel
06-12-2007, 11:20
Mediamarkt is slecht bezig met de hd aktie. op de eerste dag al geen hd dvd te krijgen. Ik had de laaste sony meegenomen. De aktie loopt slecht, spullen hebben ze niet en de films, tja dat is weer een verhaal apart. Mediamarkt stuurt me naar sony en sony stuurt me weer naar medimarkt. Gaat lekker zo, ga zo naar mediamarkt en eis de films en anders de speler terug.

Sony maakt geen HD DVD? :roll:

Peter van santbrink
06-12-2007, 12:06
Onzin, heb gewoon een 35 gereserveerd die ik vanavond kan ophalen in leeuwarden. Jullie hebben gewoon een matige mm daar...:mrgreen:

Heerlen, Leeuwarden... ; ligt er soms een gracht rond de Randstad waardoor ze niet leveren (6)

ben benieuwd naar je ervaringen met de EP35

Albert Kostwinder
06-12-2007, 12:07
Sony maakt geen HD DVD? :roll:

Nog niet.... :mrgreen:

SuperDre
06-12-2007, 12:31
Nog niet.... :mrgreen:

Nooit nie... Sony zal nooit HD-dvd spelers gaan maken, de BD loopt namelijk goed genoeg..

edwinvb
06-12-2007, 12:57
hd is toch ook blu ray ( digh definition!!!)

voorlopig geen hd dvd...

aangezien mediamarkt ze niet heeft...nog steeds niet...
leuk zo`n aktie, had zelf de laatste blu ray speler van sony...

heb nu de belofte van de vertegenwoordiger van sony dat ik de 6 films ontvang
(gaat toch om spiderman 1,2,3 en pirates of the caribbean 1,2,3)

Albert Kostwinder
06-12-2007, 13:08
Nooit nie... Sony zal nooit HD-dvd spelers gaan maken, de BD loopt namelijk goed genoeg..

Dat zeggen ze je nu wel, maar Sony maakt nu ook hele mooie vhs recorders hoor.. (6)

TJ Weissel
06-12-2007, 15:20
hd is toch ook blu ray ( digh definition!!!)

voorlopig geen hd dvd...

aangezien mediamarkt ze niet heeft...nog steeds niet...
leuk zo`n aktie, had zelf de laatste blu ray speler van sony...

heb nu de belofte van de vertegenwoordiger van sony dat ik de 6 films ontvang
(gaat toch om spiderman 1,2,3 en pirates of the caribbean 1,2,3)

Sure, maar dit is 'n HD DVD topic ;)

DVDProfilersFilmgek
06-12-2007, 17:56
Heerlen, Leeuwarden... ; ligt er soms een gracht rond de Randstad waardoor ze niet leveren (6)

ben benieuwd naar je ervaringen met de EP35

Lijkt er wel op, heel dat zootje is te scheiterig en heeft geen HD DVD spelers (althans niet de EP30 en 35) in huis, vreemd genoeg wel de schijfjes. MM Alkmaar verkoopt het bundeltje voor liefhebbers voor 99 euro.

Albert, bedankt voor de Tip, even met Leeuwarden gebeld en er even 1 voor me in wacht laten zetten, een paar liters benzine ertegenaan gegooid en het ding vanmiddag maar even opgehaald. Staat nu op 1080p 24 300(de film) te draaien. Moet nog even de gebruiksaanwijzing doorlezen voor de fijne kneepjes, het algemeen bedienen was appeltje eitje.

Als die scheitbakken hier in de Randstad het ding op voorraad hadden gehad, dan had ik hem wel opgehaald alhier. Met het niet op voorraad hebben zijn ze in mijn ogen nog minder dan een Internetwinkel. Bij MM Eindhoven waren ze ook op, kon ik hem ook bestellen, maar moest dan wel 5 tot 10 werkdagen wachten....ja, en daar houd ik niet van:wink:

Houd jullie ook wel even op de hoogte..... eerste indruk.....jezus wat duurt het lang eerdat hij het schijfje geladen heeft:roll:

Blackadder
06-12-2007, 18:48
Wat een Flutwinkel is dat die Mediamarkt in Arnhem. Ik ben al aan het bellen sinds die folder uit is en elke keer krijg ik een flutverhaal. En ze zijn nog zo arrogant als de pest. Ik vraag of ze misschien al die EP30 hebben binnengekregen en dan zegt die ukkel vd afdeling dat als ik hem wil hebben dat ik naar de winkel moet komen en aanbetalen en dan gaat hij bestellen. Ik zei dat ik dat niet wil omdat ik met de trein vanaf Nijmegen moet komen. Ik zei ook dat zij met die dingen adverteren en dat ik dan verwacht dat ik ze in de winkel kan kopen. Volgens hun Faq. kun je niet online bestellen omdat ze retailers zijn en dat ze willen dat de klant het apparaat kan zien, voelen en proberen. Ik zei dat tegen hem, maar hij zei dat hij ze niet binnenkreeg omdat niemand interesse in die HD-DVD spelers heeft. Ik vroeg of dat tegenwoordig de volgorde is: Eerst een grote advertentie plaatsen met een spectaculaire aanbieding en daarna te besluiten om ze niet in de winkel te verkopen omdat toch niemand interesse heeft. Ik zei ook dat die deze forum maar eens even moest gaan lezen. Ik zei dat ik er 2 wil hebben en of hij dan een beetje flexibel kon wezen dat ik niet eerst extra naar Arnhem hoef te komen om dat ding in de winkel te bestellen. Dat kon niet volgens hem, want het is niet gebruikelijk om iets te bestellen zonder eerst aan te betalen. Ik zei dat het ook niet gebruikelijk is om groot te adverteren om ze vervolgens nooit te hebben en dan wat lulverhalen aan de klanten te vertellen. Dit was maar een voorbeeld van de lulverhalen die ik te horen kreeg.

Ik hoef ze niet meer van MM. Ik bestel hem wel ergens anders en laat ze die 8 films maar houden. Wat een wanpraktijken zeg en wat een misplaatste arrogantie tegenover de klanten.

Blackadder

Willy B.
06-12-2007, 19:14
Ik heb daarstraks toch de ep35 gekocht bij saturn - antwerpen.
juist de frimware geupdate 1.3 en getest de hd-formaten alles gaat langs mijne receiver onkyo display en ja alles gaat.

:bier:

DVDProfilersFilmgek
06-12-2007, 21:09
Wat een Flutwinkel is dat die Mediamarkt in Arnhem. Ik ben al aan het bellen sinds die folder uit is en elke keer krijg ik een flutverhaal. En ze zijn nog zo arrogant als de pest. Ik vraag of ze misschien al die EP30 hebben binnengekregen en dan zegt die ukkel vd afdeling dat als ik hem wil hebben dat ik naar de winkel moet komen en aanbetalen en dan gaat hij bestellen. Ik zei dat ik dat niet wil omdat ik met de trein vanaf Nijmegen moet komen. Ik zei ook dat zij met die dingen adverteren en dat ik dan verwacht dat ik ze in de winkel kan kopen. Volgens hun Faq. kun je niet online bestellen omdat ze retailers zijn en dat ze willen dat de klant het apparaat kan zien, voelen en proberen. Ik zei dat tegen hem, maar hij zei dat hij ze niet binnenkreeg omdat niemand interesse in die HD-DVD spelers heeft. Ik vroeg of dat tegenwoordig de volgorde is: Eerst een grote advertentie plaatsen met een spectaculaire aanbieding en daarna te besluiten om ze niet in de winkel te verkopen omdat toch niemand interesse heeft. Ik zei ook dat die deze forum maar eens even moest gaan lezen. Ik zei dat ik er 2 wil hebben en of hij dan een beetje flexibel kon wezen dat ik niet eerst extra naar Arnhem hoef te komen om dat ding in de winkel te bestellen. Dat kon niet volgens hem, want het is niet gebruikelijk om iets te bestellen zonder eerst aan te betalen. Ik zei dat het ook niet gebruikelijk is om groot te adverteren om ze vervolgens nooit te hebben en dan wat lulverhalen aan de klanten te vertellen. Dit was maar een voorbeeld van de lulverhalen die ik te horen kreeg.

Ik hoef ze niet meer van MM. Ik bestel hem wel ergens anders en laat ze die 8 films maar houden. Wat een wanpraktijken zeg en wat een misplaatste arrogantie tegenover de klanten.

Blackadder

Zou die schijtbakken (met ei ziet het er wat vriendelijker uit:wink: ) daar toch achter de broek aanzitten, ook al zijn het wat oudere films, het zijn er toch weer 8.
Vind het ook zwak van ze dat ze ze niet overal in de winkel hebben, ze zijn trouwens niet overal arrogant, maar wel vaak gewoon een beetje dom.:bier:
In Leeuwarden was het geen probleem,maar ik had daar ook alweer de laatste nog helemaal in doos(als het goed is, niet die van Albert want ik heb nog nagevraagd of ik geen al reeds bestelde kreeg, ik wilde persé niet iemand tekort doen).

Zo nu weer even een HD DVDtje kijken:wink:

Richard B.
06-12-2007, 21:18
Voor diegenen die het interessant vinden: bij MM Zwolle hadden ze vanavond nog enkele exemplaren van de EP10, EP30 en XE1 in de schappen liggen. De EP35 heb ik niet gezien, maar misschien dat ze zelfs die nog wel hebben.

SuperDre
07-12-2007, 08:52
Mensen mensen mensen, het probleem ligt niet bij de MediaMarkt, maar bij toshiba, die kunnen gewoon niet de speler leveren ivm te weinig productie (en dat heeft niets te maken met de populariteit, want zo 'populair' is HD-dvd niet)..

Smooth-J
07-12-2007, 09:17
Ik heb nog alle e-mail adressen liggen hier van alle inkopers bij alle filialen. Wie heeft zin om te spammen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

edwinvb
07-12-2007, 09:54
Ik denk dat het aan beide ligt. Als mediamarkt een aktie heeft, waar je een groot voordeel uit kan halen, mag je evrwchten dat er een voorraad is. Niet dat er 1 ligt en dat de rest besteld moet worden. Kan mediamarkt dit niet, dan moeten ze beter met de akties gaan opletten. Nu alleen veel ergenis en ontevreden klanten.

Willy B.
07-12-2007, 10:04
Bij M.M altijd het zelfde probleem doen ik ging voor een receiver onkyo 605 was er niet.
Was al een maand overal in stock.
Wat betreft ik hier lees dat het niet aan mediamarkt ligt wie dan wel aan toshiba denk ik niet slecht mangement van mediamarkt zoals altijd.
antwerpen weten ze zelfs nog niet van de ep35,30 van toshiba.

Willy B.
07-12-2007, 10:11
Zie link voor de belgen die eene toshiba willen kopen allemaal in stock.

http://www.cinedream.be/products_dvd_toshiba.shtml

Albert Kostwinder
07-12-2007, 10:39
In Leeuwarden was het geen probleem,maar ik had daar ook alweer de laatste nog helemaal in doos(als het goed is, niet die van Albert want ik heb nog nagevraagd of ik geen al reeds bestelde kreeg, ik wilde persé niet iemand tekort doen).



Waardeer ik zeer! maar nee hoor, geen probleem. Mijn 35 stond keurig te wachten op mij. Kreeg er alleen wel blu ray's bij...haha echt waar!!....:mrgreen:

Het laden vind ik wel meevallen, helemaal als je daarna 3 uur King kong moet doorzitten..je hebt gewoon geen geduld voor al dat moois!! (6)

DVDProfilersFilmgek
07-12-2007, 16:48
:bier:
Waardeer ik zeer! maar nee hoor, geen probleem. Mijn 35 stond keurig te wachten op mij. Kreeg er alleen wel blu ray's bij...haha echt waar!!....:mrgreen:

Het laden vind ik wel meevallen, helemaal als je daarna 3 uur King kong moet doorzitten..je hebt gewoon geen geduld voor al dat moois!! (6)

Gelukkig heb ik niet die van jou, zat er wel mee in mijn achterhoofd.

Zit in jouw doos ook die achtelijke HD DVD met Die Bourne Verschwörung met de belofte op de achterzijde van die Duitstalige hoes dat er Nederlandse ondertitels zouden zijn? De disc met de Engelse titel heeft alleen Engelse subs voor doven en slechthorende en franse en spaanse subs als ik mij niet vergis.... beeld vond ik ook niet echt geweldig, leek wel een beetje op een knap geupscalede DVD:-(
Zouden we dat kreng mogen ruilen voor een knappe:roll: :?: De HD DVD met 300 was niet slecht, al houd ik niet zoveel van die grote hoeveelheden bloed.

Heb nog wel even Riddick zitten kijken.... en inderdaad dat was even lekker genieten, die spettert van het scherm af, zit vol met sneetjes in mijn gezicht.... zo scherp:wink: :bier:

Heb net even mijn verlanglijstje voor de overige vijf gemaakt, kan morgen op de bus.

Zal er nu eens 1 pakken van DFW... houd jullie op de hoogte:mrgreen:

peter555
07-12-2007, 20:57
Heb de EP-30 deze week bij MM Almere weten te bemachtigen, was de laatste. Prachtig beeld alleen wel even wennen aan de lange laadtijden in het begin...

reusla
07-12-2007, 23:40
Heeft iemand nog dat krantje met welke spelers er nou tegen welke prijzen uitgaan bij MM?
Zou graag willen weten welke Sony BlueRay spelers er instaan en tegen welke prijzen.
Kan iemand die s.v.p. even vermelden?

scorpius
07-12-2007, 23:58
Heeft iemand nog dat krantje met welke spelers er nou tegen welke prijzen uitgaan bij MM?
Zou graag willen weten welke Sony BlueRay spelers er instaan en tegen welke prijzen.
Kan iemand die s.v.p. even vermelden?

Ik heb het krantje bewaard:

Sony BDP-300B voor 499,-- (zag hem bij BCC Zoetermeer voor 449,--)
Sony BDP-500B voor 899,--
Actie geldig t/m 31 december en je krijgt er de Spiderman trilogy en Pirates of the Caribbean trilogy bij en uiteraard de 8 DFW-titels.

reusla
08-12-2007, 00:14
Ik heb het krantje bewaard:

Sony BDP-300B voor 499,-- (zag hem bij BCC Zoetermeer voor 449,--)
Sony BDP-500B voor 899,--
Actie geldig t/m 31 december en je krijgt er de Spiderman trilogy en Pirates of the Caribbean trilogy bij en uiteraard de 8 DFW-titels.

Thanx Scorpius.

HAL
08-12-2007, 09:28
Heeft iemand al de HD-dvd of BR versies (uit die actie) bekeken en evt vergeleken met de reguliere dvd ? ben toch wel benieuwd....

DVD-Home heeft ze in huis en is met recensies bezig. Worden niet lovend.... :)
Hier (http://www.dvd-home.nl/review/brhd/16blocksHD.htm)staat er al 1 bijvoorbeeld.

Pieter Kleine
08-12-2007, 10:02
www.dvd.nl (http://www.dvd.nl) heeft ook enkele recensies. Sommige zijn goed, sommige zijn van m.i. inferieure kwaliteit.

STaf
08-12-2007, 10:03
:D Als ik dit allemaal zo lees, is er toch best veel interesse voor HD DVD...HOERA!!!:D

Albert Kostwinder
08-12-2007, 10:14
:bier:

Gelukkig heb ik niet die van jou, zat er wel mee in mijn achterhoofd.

Zit in jouw doos ook die achtelijke HD DVD met Die Bourne Verschwörung met de belofte op de achterzijde van die Duitstalige hoes dat er Nederlandse ondertitels zouden zijn? De disc met de Engelse titel heeft alleen Engelse subs voor doven en slechthorende en franse en spaanse subs als ik mij niet vergis.... beeld vond ik ook niet echt geweldig, leek wel een beetje op een knap geupscalede DVD:-(
Zouden we dat kreng mogen ruilen voor een knappe:roll: :?: De HD DVD met 300 was niet slecht, al houd ik niet zoveel van die grote hoeveelheden bloed.

Heb nog wel even Riddick zitten kijken.... en inderdaad dat was even lekker genieten, die spettert van het scherm af, zit vol met sneetjes in mijn gezicht.... zo scherp:wink: :bier:

Heb net even mijn verlanglijstje voor de overige vijf gemaakt, kan morgen op de bus.

Zal er nu eens 1 pakken van DFW... houd jullie op de hoogte:mrgreen:

Ja, Die Bourne Verschwörung heb ik ook.... :roll:

Albert Kostwinder
08-12-2007, 10:42
:D Als ik dit allemaal zo lees, is er toch best veel interesse voor HD DVD...HOERA!!!:D

Terecht, het is minstens zo goed als blu ray (persoonlijk vind ik het zelfs net ff ietsiepietsie filmischer - maar nu zal ik wel weer voor hd dvd fanboy uitgemaakt worden. Nou, dan maar :roll: ) en als je van films houdt hoort hd dvd er bij. PUNT. Je houdt toch van film (het liefst in hd) en niet van blu ray of hd dvd? :bier:

Willy B.
08-12-2007, 10:48
Ja, Die Bourne Verschwörung heb ik ook.... :roll:

Hier ook zat in de doos.

:-?

TJ Weissel
08-12-2007, 10:56
Terecht, het is minstens zo goed als blu ray (persoonlijk vind ik het zelfs net ff ietsiepietsie filmischer - maar nu zal ik wel weer voor hd dvd fanboy uitgemaakt worden. Nou, dan maar :roll: ) en als je van films houdt hoort hd dvd er bij. PUNT. Je houdt toch van film (het liefst in hd) en niet van blu ray of hd dvd? :bier:


Tsss... HD DVD fanboy! ... (6)

Robert F.
09-12-2007, 13:39
Ik denk dat ik er over heen lees, maar hoe kan ik van sony de bijbehorende BR ontvangen (spiderman en Pirates of the Carribean trilogie). In de doos zit er in ieder geval niets...

Kan iemand mij helpen?

STaf
09-12-2007, 15:48
Moet je niet op de website van Sony één of ander formuliertje invullen?

Asphyxion
09-12-2007, 16:41
Vandaag de EP30 bij de Mediamarkt in Rotterdam (centrum) gehaald. De EP30 hadden ze vandaag nog enkele van, de EP35 hebben ze niet op voorraad.

Net aangesloten op mijn Epson TW700 beamer en het tovert toch wel een mooi plaatje bij elkaar. Nu nog de 5 extra HDDVD bon opsturen... :)

Richard B.
09-12-2007, 17:10
Zijn er trouwens winkels waar ze de bon ook in de winkel hebben liggen? Mijn printer print hem niet zo netjes uit.

Robert F.
09-12-2007, 18:24
Moet je niet op de website van Sony één of ander formuliertje invullen?
Kan iemand dan een link plaatsen, want ik kan hem niet vinden?

Franklin
09-12-2007, 19:05
Wat een Flutwinkel is dat die Mediamarkt in Arnhem. Ik ben al aan het bellen sinds die folder uit is en elke keer krijg ik een flutverhaal. En ze zijn nog zo arrogant als de pest. Ik vraag of ze misschien al die EP30 hebben binnengekregen en dan zegt die ukkel vd afdeling dat als ik hem wil hebben dat ik naar de winkel moet komen en aanbetalen en dan gaat hij bestellen. Ik zei dat ik dat niet wil omdat ik met de trein vanaf Nijmegen moet komen. Ik zei ook dat zij met die dingen adverteren en dat ik dan verwacht dat ik ze in de winkel kan kopen. Volgens hun Faq. kun je niet online bestellen omdat ze retailers zijn en dat ze willen dat de klant het apparaat kan zien, voelen en proberen. Ik zei dat tegen hem, maar hij zei dat hij ze niet binnenkreeg omdat niemand interesse in die HD-DVD spelers heeft. Ik vroeg of dat tegenwoordig de volgorde is: Eerst een grote advertentie plaatsen met een spectaculaire aanbieding en daarna te besluiten om ze niet in de winkel te verkopen omdat toch niemand interesse heeft. Ik zei ook dat die deze forum maar eens even moest gaan lezen. Ik zei dat ik er 2 wil hebben en of hij dan een beetje flexibel kon wezen dat ik niet eerst extra naar Arnhem hoef te komen om dat ding in de winkel te bestellen. Dat kon niet volgens hem, want het is niet gebruikelijk om iets te bestellen zonder eerst aan te betalen. Ik zei dat het ook niet gebruikelijk is om groot te adverteren om ze vervolgens nooit te hebben en dan wat lulverhalen aan de klanten te vertellen. Dit was maar een voorbeeld van de lulverhalen die ik te horen kreeg.

Ik hoef ze niet meer van MM. Ik bestel hem wel ergens anders en laat ze die 8 films maar houden. Wat een wanpraktijken zeg en wat een misplaatste arrogantie tegenover de klanten.

Blackadder

Ben het helemaal met je eens. Ook in ben al een paar keer langs geweest voor de EP-30
Enige wat die ..... zegt is dat ik beter een blu-ray speler kan nemen. Ja duh. Dat wil ik niet. Ik ga hem wel ergens anders bestellen. BEN TOCH NIET GEK.

Frenkel
10-12-2007, 05:18
Kan iemand dan een link plaatsen, want ik kan hem niet vinden?

Kun je gewoon niet beter even langs de MM gaan waar je je speler gekocht hebt ?.

edwinvb
10-12-2007, 06:53
als het goed is zou je een cdrom bij je speler zitten, welke je doorstuurt naar een speciale website waar je alles invult, uitprint en opstuurt. Deze had ik helaas niet, dus wordt er nu een nieuwe naar me toegetuurd. Ja ja, echt waar. Heb er heel wat moeite voor moeten doen om uit eindelijk dit te krijgen. Mediamarkt geeft niks toe en laat alles aan sony over. Lekker. Na vele bezoekjes aan de mediamarkt en de telefoongesprekken van sony helpdesk ( waar alleen domme mensen zitten:roll: ), heb ik nu de belofte van de nieuwe cdrom. Daarvoor moet je echt langs gaan. Tja, fijne winkel:twisted:

Ik geef ze weer een paar dagen en dan.........:x :x

Robert F.
10-12-2007, 07:51
Ik heb wel de cd-rom van Sony, maar daar staat het ook niet op. Heeft iemand überhaupt al dat formulier gehad/gevonden?

edwinvb
10-12-2007, 10:00
naar mediamarkt gaan en de nieuwe/goede cdrom vragen.....:D

Robert F.
10-12-2007, 18:49
naar mediamarkt gaan en de nieuwe/goede cdrom vragen.....:D
Zij zeggen dat ze er niks meer te maken hebben. Wel raar dat het ook helemaal nergens vermeld staat?

Albert Kostwinder
10-12-2007, 19:04
Tsss... HD DVD fanboy! ... (6)

:mrgreen:

HD Freak
11-12-2007, 21:18
Mediamarkt Almere heeft weer Toshiba's (HD-DVD spelers) binnen. Mijn zwager heeft er gisteren ook een gekocht, nadat hij de EP30 bij mij zag draaien.

DVDProfilersFilmgek
11-12-2007, 22:54
Mediamarkt Almere heeft weer Toshiba's (HD-DVD spelers) binnen. Mijn zwager heeft er gisteren ook een gekocht, nadat hij de EP30 bij mij zag draaien.

Daar in Almere zijn ze niet achtelijk, je moet wat in huis hebben om te verkopen, ik heb er een hekel aan om aan het lijntje gehouden te worden.

Ik denk dat HD DVD een heel goede tijd tegemoet gaat, zeker als die achtelijke winkels eens wat op voorraad zouden hebben. :mrgreen:

Zo kom ik vandaag in de stad Haarlem, en ga op uitnodiging naar een 20% kortingsactie naar de Grote Houtstraat. Deze winkelstraat is zeer bekend en mag rekenen op een groot koperspubliek.
Wat denk je wat....folder met reclame in de bus gehad van freerecordshop, er staat ook de nieuwe transformer DVD in en een speciale uitvoering daarvan en ook dat hij verkrijgbaar is op HD DVD.

Kom je daar, en wat denk je...... ze waren uitverkocht die HD DVD uitvoering van Transformers.

Zitten ze op een toplocatie en wat denk je..... ze hadden er wel 3 :mrgreen: (6) binnengekregen en die waren natuurlijk gelijk weer verkocht..... ik vis achter het net, maar heb wel een briefje gekregen dat ik hem ook kan krijgen met die korting als hij weer binnenkomt.
Wat is dit toch ook een ontzettende K*Tzaak, wat benepen en bekrompen en denken te kunnen gaan uitmaken welk systeem het wel of niet gaat worden. Ze kunnen zelf niet eens aan de vraag voldoen en je kan ze niet eens op hun website bestellen. Freerecordshop wordt zo wel een winkel die het verdient om onder gesneeuwd te worden door de betere en voordeliger webwinkel, en daar bedoel ik Bol zeker niet mee, wat is tie duur man:wink:

Nog iemand met een Tip waar ik transformers op HD DVD kan kopen hier in de randstad tegen een beetje normale prijs?

Tiger0120
12-12-2007, 06:35
MEdia MArkt een rek vol 29,99.

PCMSCHOUTEN
12-12-2007, 15:38
Ik heb net voor 199 euro de tosiba ep-10 gehaald want de ep-1 was er niet dus werd deze aangeboden voor 199 euro maar ik heb er geen 8 films bij gehad??

Wel speelt deze mijn dvd+/rw+ af die die die niet zou afspelen dus ik ben heel tevreden.

Beeld op mijn philips hd ready is goed en audio is ook nog redelijk ondanks een paar hele slechte testen valt het mij dus reuze mee.

ik ga nu bellen over die 8 films (keep you posted)

hstadman
12-12-2007, 15:46
Zij zeggen dat ze er niks meer te maken hebben. Wel raar dat het ook helemaal nergens vermeld staat?

Vaak is het ook nog zo: op=op!:roll: 8-) ;) of een tijdslimiet van een einddatum dat de aanbieding geldig is...... Ik denk dat de meeste deelnemers kunnen fluiten naar hun disks...

Frenkel
12-12-2007, 16:13
Wij kregen gisteren een folder binnen van Expert waarin ook een Sony BD speler werd aangeboden met de Spiderman en Pirates Trilogy.

Dit is dus niet een Actie specifiek voor de Media Markt, maar een actie van Sony zelf.
Blijft natuurlijk wel slordig dat MM niets voor de klant wil doen en de klant in de kou laat staan.

hstadman
12-12-2007, 16:15
Wij kregen gisteren een folder binnen van Expert waarin ook een Sony BD speler werd aangeboden met de Spiderman en Pirates Trilogy.

Dit is dus niet een Actie specifiek voor de Media Markt, maar een actie van Sony zelf.
Blijft natuurlijk wel slordig dat MM niets voor de klant wil doen en de klant in de kou laat staan.

Tja, als de actie van sony is en die moet de disks leveren hebben ze bij de MM gelijk!

DVDProfilersFilmgek
12-12-2007, 16:46
MEdia MArkt een rek vol 29,99.

Dank voor de Tip, toch maar even met 10% korting gehaald bij de locale FRS.... ze hadden er 1.... ook hun 'voorraad' is nu op:mrgreen:

DVDProfilersFilmgek
12-12-2007, 16:54
Ik heb net voor 199 euro de tosiba ep-10 gehaald want de ep-1 was er niet dus werd deze aangeboden voor 199 euro maar ik heb er geen 8 films bij gehad??

Wel speelt deze mijn dvd+/rw+ af die die die niet zou afspelen dus ik ben heel tevreden.

Beeld op mijn philips hd ready is goed en audio is ook nog redelijk ondanks een paar hele slechte testen valt het mij dus reuze mee.

ik ga nu bellen over die 8 films (keep you posted)

Als ik mij niet vergis, dan deed dat model niet mee met die actie, maar wel de HD1 en de EP 30 en 35.

Toch wel een heel mooi prijsje voor de EP10.... de HD 1 stond voor 299 in de winkel, toch gun ik je de 8 HD DVD's van harte.

HD Freak
12-12-2007, 23:53
Als ik het goed herinner kan je die 8 HD DVDs ook als los pakket voor rond de € 80,- of € 90,- kopen bij de MM.

DVDProfilersFilmgek
13-12-2007, 05:36
Als ik het goed herinner kan je die 8 HD DVDs ook als los pakket voor rond de € 80,- of € 90,- kopen bij de MM.

Bij MM Alkmaar lagen ze in een bundeltje voor 99 euro in het rek.

scorpius
13-12-2007, 05:37
Als ik mij niet vergis, dan deed dat model niet mee met die actie, maar wel de HD1 en de EP 30 en 35.

Toch wel een heel mooi prijsje voor de EP10.... de HD 1 stond voor 299 in de winkel, toch gun ik je de 8 HD DVD's van harte.

De HD-E1 deed niet mee in deze aanbieding en kost bij MM Zoetermeer gewoon 599,--
De Toshiba EP-10 is wel in deze aanbieding en kost 299,-- inclusief 5 HD-dvd's in doos en 8 HD-dvd's van Mediamarkt (De DFW-hd's).
Deze 8 HD-dvd's van DFW kosten bij Mediamarkt 120,--

STaf
13-12-2007, 08:52
Ik heb net voor 199 euro de tosiba ep-10 gehaald want de ep-1 was er niet dus werd deze aangeboden voor 199 euro maar ik heb er geen 8 films bij gehad??

"Wel speelt deze mijn dvd+/rw+ af die die die niet zou afspelen dus ik ben heel tevreden."

Beeld op mijn philips hd ready is goed en audio is ook nog redelijk ondanks een paar hele slechte testen valt het mij dus reuze mee.

ik ga nu bellen over die 8 films (keep you posted)

Klopt, de HD -E1 zou ook geen -rw's afspelen, maar dat doet hij gewoon perfect hoor...

Peter van santbrink
13-12-2007, 17:24
Eindelijk de ep35 kunnen aanschaffen, bij MM Rijswijk

kijken of aansluiten lukt en evt vanavond maar eens filmpje opzetten :grin:

DVDProfilersFilmgek
13-12-2007, 17:47
De HD-E1 deed niet mee in deze aanbieding en kost bij MM Zoetermeer gewoon 599,--
De Toshiba EP-10 is wel in deze aanbieding en kost 299,-- inclusief 5 HD-dvd's in doos en 8 HD-dvd's van Mediamarkt (De DFW-hd's).
Deze 8 HD-dvd's van DFW kosten bij Mediamarkt 120,--

Prijzen bij de diverse MM's zijn allemaal verschillend, bij MM Alkmaar was het bundeltje 99 euro.

GEWOON 599,-- :mrgreen: nou ik heb meelij met degene die dat er voor betaald, rond 250 is netjes betaald op dit moment..... en dan moet hij volgende week toch niet meer geven dan 225 en de week erop 200 en de etc etc. De HD-E1 is een oud model:wink:

Ik heb nu ruim de helft van de DFW schijfjes gezien...... het is niet zo dat je mond daar van openvalt.:| Alle waar naar z'n geld zullen we in dit geval maar denken, een gegeven paard mag je nu eenmaal niet in de bek kijken:roll:

DVDProfilersFilmgek
13-12-2007, 17:51
Eindelijk de ep35 kunnen aanschaffen, bij MM Rijswijk

kijken of aansluiten lukt en evt vanavond maar eens filmpje opzetten :grin:

Het aansluiten is een appeltje eitje, en ook de setup is vrij simpel. Als je overal een beetje makkelijk bijkunt, dan heb je hem draaiende in 5 minuutjes:wink:
(heb zelf nog geen internet verbinding gelegd)

Ben benieuwd naar je ervaringen...

Peter van santbrink
13-12-2007, 22:26
Het aansluiten is een appeltje eitje, en ook de setup is vrij simpel. Als je overal een beetje makkelijk bijkunt, dan heb je hem draaiende in 5 minuutjes:wink:
(heb zelf nog geen internet verbinding gelegd)

Ben benieuwd naar je ervaringen...

net Pitch Black gekeken en beeld was zeer goed; geluid via 5.1 uit naar receiver met die standaard rood/witte tulpies (had niks anders liggen) en klonk oke maar heb het idee dat ik de instellingen nog moet optimaliseren

ga natuurlijk goede kabels kopen voor de 5.1 (iemand nog goede tips ?) want ga voorlopig nog geen Hdmi receiver kopen....

speler zelf is mooi, heeft blauw licht ((6)), ; aantal functies (subtitels tijdens spelen veranderen, en stop, replay functie) werkte niet bij de HD-dvd, wel bij gewone dvd; moet hier nog even naar kijken

maakt best wel wat geluid (fan) maar zal ik wel aan wennen

DVDProfilersFilmgek
14-12-2007, 05:42
net Pitch Black gekeken en beeld was zeer goed; geluid via 5.1 uit naar receiver met die standaard rood/witte tulpies (had niks anders liggen) en klonk oke maar heb het idee dat ik de instellingen nog moet optimaliseren

ga natuurlijk goede kabels kopen voor de 5.1 (iemand nog goede tips ?) want ga voorlopig nog geen Hdmi receiver kopen....

speler zelf is mooi, heeft blauw licht ((6)), ; aantal functies (subtitels tijdens spelen veranderen, en stop, replay functie) werkte niet bij de HD-dvd, wel bij gewone dvd; moet hier nog even naar kijken

maakt best wel wat geluid (fan) maar zal ik wel aan wennen

Voor het geluid gebruik ik de Toslink(optische aansluiting).

Dat Blauwe licht vind ik zelf niet zo mooi, helaas moet je dat elke keer weer opnieuw uitschakelen, beetje kinderachtig van Toshiba dat ze niet de optie hebben om dat blijvend uit te schakelen als je het niet op prijs stelt.

Mijn EP35 is tot nu toe geruisloos, de ventilator heeft nog niet gedraaid, ik heb hem tenminste nog niet gehoord, je hebt hem toch niet op de verwarming gezet:?: :wink:

Met bepaalde schijfjes komen de ondertitels en geluidskanalen niet in beeld en met sommige schijfjes weer wel, doch als je op de toetsen blijft drukken zullen je bemerken dat er wel wordt overgeschakeld naar de volgende mogelijkheid als die er is.

Ik vind zelf nog een aantal zaken niet even prettig en duidelijk geregeld, zoals verstreken tijd en tijd nog te gaan etc etc, ook heb je bij een enkele schijf dat je wel weer kan zien hoeveel tijd er verstreken is en hoeveel nog te gan als je hem in pauze zet. Ik heb nog wel het een en ander te wensen.... misschien eens even allemaal op een rijtje zetten en Toshiba daarover informeren zodat het eventueel met een software update meegenomen kan worden.

STaf
14-12-2007, 14:08
Voor het geluid gebruik ik de Toslink(optische aansluiting).

Dat Blauwe licht vind ik zelf niet zo mooi, helaas moet je dat elke keer weer opnieuw uitschakelen, beetje kinderachtig van Toshiba dat ze niet de optie hebben om dat blijvend uit te schakelen als je het niet op prijs stelt.

Mijn EP35 is tot nu toe geruisloos, de ventilator heeft nog niet gedraaid, ik heb hem tenminste nog niet gehoord, je hebt hem toch niet op de verwarming gezet:?: :wink:

Met bepaalde schijfjes komen de ondertitels en geluidskanalen niet in beeld en met sommige schijfjes weer wel, doch als je op de toetsen blijft drukken zullen je bemerken dat er wel wordt overgeschakeld naar de volgende mogelijkheid als die er is.

Ik vind zelf nog een aantal zaken niet even prettig en duidelijk geregeld, zoals verstreken tijd en tijd nog te gaan etc etc, ook heb je bij een enkele schijf dat je wel weer kan zien hoeveel tijd er verstreken is en hoeveel nog te gan als je hem in pauze zet. Ik heb nog wel het een en ander te wensen.... misschien eens even allemaal op een rijtje zetten en Toshiba daarover informeren zodat het eventueel met een software update meegenomen kan worden.

Veel van de zaken die je opnoemt hangt toch van de filmmaatschappij af(verstreken tijd weergeven tijdens pauzeren, enz)? Bij Warner kan je bijvoorbeeld zelf hoofdstukken markeren, dat kan je niet bij Universal, maar daar krijg je dan weer een screensaver als je de film lang pauzeert... Of bedoel je iets anders?

STaf
14-12-2007, 14:11
net Pitch Black gekeken en beeld was zeer goed; geluid via 5.1 uit naar receiver met die standaard rood/witte tulpies (had niks anders liggen) en klonk oke maar heb het idee dat ik de instellingen nog moet optimaliseren

ga natuurlijk goede kabels kopen voor de 5.1 (iemand nog goede tips ?) want ga voorlopig nog geen Hdmi receiver kopen....

speler zelf is mooi, heeft blauw licht ((6)), ; aantal functies (subtitels tijdens spelen veranderen, en stop, replay functie) werkte niet bij de HD-dvd, wel bij gewone dvd; moet hier nog even naar kijken

maakt best wel wat geluid (fan) maar zal ik wel aan wennen

Subtitels en geluid kan je meestal gewoon het beste instellen via de menu's van de film zelf, wat kabels betreft, ik heb alles van HAMA, en ik ben zeer tevreden van het resultaat, heb ondertussen ook een Y-subwoofer kabel, en ik merk een lichtjes verbeterde bas weergave(of het zit in men koppeke!!! :lol: )

Peter van santbrink
14-12-2007, 17:36
ben niet echt handig wat instellingen betreft dus graag jullie input of de volgende instellingen oke zijn (TV is HD-ready, audio aangesloten via 5.1):

TV-formaat: 16:9
RGB uitgangsgebruik: Verbeterd
Beeldmodus: automatisch
resolutie instelling: tot 720p
digitale uitgang SPDIF: PCM
Hdmi: automatisch
digital direct audiofunctie: uit
dynamiekregeling: uit
dialoogversterking: uit
luidsprekerinstelling: 5.1 met:

Crossoverinstelling 120 Hz
links/recht voor en center -1 dB; achter links/rechts -5 dB; subwoofer -2 dB (bij testtoon hoor ik echter niets ?)

Heb dus geluid aangesloten via 5.1 op m'n receiver: is dit nu beter dan via optisch of is er geen verschil ?

ga dit weekend naar kabels kijken

DVDProfilersFilmgek
14-12-2007, 18:52
ben niet echt handig wat instellingen betreft dus graag jullie input of de volgende instellingen oke zijn (TV is HD-ready, audio aangesloten via 5.1):

TV-formaat: 16:9 (LIJKT MIJ OKE)
RGB uitgangsgebruik: Verbeterd (HEEFT ALLEEN NUT BIJ SCART LIJKT MIJ)
Beeldmodus: automatisch
resolutie instelling: tot 720p(JE KAN OOK TOT 1080i KIEZEN, PROEFONDERVINDELIJK!)
digitale uitgang SPDIF: PCM (HEB ZELF BITSTREAM GEKOZEN, MAAR IN JOUW GEVAL MET DE ANALOGE UITGANGEN IN GEBRUIK MAAKT HET NIET UIT, BIJ BITSTREAM IVM MET RECEIVER, ZIE BLZ 21 VAN JE HANDLEIDING)
Hdmi: automatisch (PERSOONLIJK, LIGT AAN RECIEVER ZIE BLZ 22 V J H)
digital direct audiofunctie: uit
dynamiekregeling: uit (PERSOONLIJK)
dialoogversterking: uit (PERSOONLIJK)
luidsprekerinstelling: 5.1 met:

Crossoverinstelling 120 Hz (LIGT AAN JE MAINS EN JE PERSOONLIJKE VOORKEUR)
links/recht voor en center -1 dB; achter links/rechts -5 dB; subwoofer -2 dB (bij testtoon hoor ik echter niets ?) STAAT JE SUB INGEBRUIK?

Heb dus geluid aangesloten via 5.1 op m'n receiver: is dit nu beter dan via optisch of is er geen verschil ? OPTISCH LIJKT MIJ BETER, MAAR DAT ZOU IK TOCH ZELF GAAN ERVAREN DOOR BEIDE UIT TE TESTEN, EEN OPTISCH KABELTJE KOST NU OOK WEER NIET DE KOP----- http://www.allekabels.nl/na/0/6455/Professionele-Optische-Kabel.html OF OM EVEN TE TESTEN http://www.allekabels.nl/na/0/1520/Optische-Kabel.html)

ga dit weekend naar kabels kijken (JE KAN VOOR 13 EURO KLAAR ZIJN:wink: , MAAR ZOU ZELF EERST EENS WAT GAAN TESTEN) )

PS;
Ik wil niet schreeuwen, de capslock on was alleen maar om het verschil tussen vraag en antwoord wat te verduidelijken..... het is echt heel vriendelijk bedoeld, zonder te schreeuwen:bier:

Edwin V
14-12-2007, 20:35
Heb dus geluid aangesloten via 5.1 op m'n receiver: is dit nu beter dan via optisch of is er geen verschil ?
Optisch worden de hoge definitie geluiden niet doorgegeven maar als normaal DTS of Dolby Digital. Als de speler Dolby True HD, of DTS HD of master audio kan decoderen of PCM tracks doorgeeft over de 5.1 analoge outputs dan is dat geluid van betere kwaliteit.

Verder zegt THX als ik 't goed heb dat de cross over frequentie op 75Hz moet liggen.

Peter van santbrink
15-12-2007, 11:49
Mijn EP35 is tot nu toe geruisloos, de ventilator heeft nog niet gedraaid, ik heb hem tenminste nog niet gehoord, je hebt hem toch niet op de verwarming gezet:?: :wink:
.

NetSD-dvd Phantom of the Opera gekeken en tijdens de stille scenes (dialoog, geen muziek) hoor ik de fan :evil:;

als ik 'm aanzet gaat de fan ook gewoon aan, is dit normaal ? lijkt me dat ie alleen aan moet gaan als het te warm wordt;

de speler staat niet echt ingesloten en het is zeker niet warm in m'n kamer (<18°C)

neem aan dat je fan niet uit/zachter kan zetten ?

even voor de duidelijkheid, de speler is geluidloos als de fan niet aanstaat, er is dus geen basaal geluid hoorbaar ?

Hebben meer mensen hier "last" van wat betreft de Toshiba

Albert Kostwinder
15-12-2007, 12:26
NetSD-dvd Phantom of the Opera gekeken en tijdens de stille scenes (dialoog, geen muziek) hoor ik de fan :evil:;

als ik 'm aanzet gaat de fan ook gewoon aan, is dit normaal ? lijkt me dat ie alleen aan moet gaan als het te warm wordt;

de speler staat niet echt ingesloten en het is zeker niet warm in m'n kamer (<18°C)

neem aan dat je fan niet uit/zachter kan zetten ?

even voor de duidelijkheid, de speler is geluidloos als de fan niet aanstaat, er is dus geen basaal geluid hoorbaar ?

Hebben meer mensen hier "last" van wat betreft de Toshiba


Mijn 35 is ook na uren spelen muisstil en hij staat gewoon in een afgesloten kast.

Albert Kostwinder
15-12-2007, 12:26
Optisch worden de hoge definitie geluiden niet doorgegeven maar als normaal DTS of Dolby Digital. Als de speler Dolby True HD, of DTS HD of master audio kan decoderen of PCM tracks doorgeeft over de 5.1 analoge outputs dan is dat geluid van betere kwaliteit.

Verder zegt THX als ik 't goed heb dat de cross over frequentie op 75Hz moet liggen.

THX = 80hz ;)

Peter van santbrink
15-12-2007, 14:48
Mijn 35 is ook na uren spelen muisstil en hij staat gewoon in een afgesloten kast.


bedoel je met muisstil dat ie geen geluid maakt of heel zacht ? mijn speler staat "open", dus meer hoorbaar dan in afgesloten kast (zit op ongeveer 3 meter afstand)

zou er evt iets voor kunnen plakken (als ik m'n hand nl op het ventilator venster hou hoor ik niets meer) maar dit is wrsl niet verstandig....

ga dit weekend nog wat films testen maar als het niet beter wordt zit ik eraan te denken om 'm terug te brengen

DVDProfilersFilmgek
15-12-2007, 16:49
Optisch worden de hoge definitie geluiden niet doorgegeven maar als normaal DTS of Dolby Digital. Als de speler Dolby True HD, of DTS HD of master audio kan decoderen of PCM tracks doorgeeft over de 5.1 analoge outputs dan is dat geluid van betere kwaliteit.

Verder zegt THX als ik 't goed heb dat de cross over frequentie op 75Hz moet liggen.

THX heeft niks te zeggen..... ligt echt aan je speakers, en 75 kan je niet kiezen:wink:

Je krijgt over de optsiche uitgang de core.....en die is al beter(heeft een hogere bitrate als de standaard DD5.1 etc etc) , het is echt een kwestie van uit proberen.

Ben zelf heel tevreden met de optische kabel, en heb mijn analoge 5.1 ingang op de receiver al bezet met de Oppo.... die kan SA CD's afspelen, en daar luister ik al niet eens naar....:wink:

DVDProfilersFilmgek
15-12-2007, 16:52
bedoel je met muisstil dat ie geen geluid maakt of heel zacht ? mijn speler staat "open", dus meer hoorbaar dan in afgesloten kast (zit op ongeveer 3 meter afstand)

zou er evt iets voor kunnen plakken (als ik m'n hand nl op het ventilator venster hou hoor ik niets meer) maar dit is wrsl niet verstandig....

ga dit weekend nog wat films testen maar als het niet beter wordt zit ik eraan te denken om 'm terug te brengen


Ik moet zo nog wat profieltjes maken, en zal dan de home set even opstarten(ja echt, TV start ook op met fan, om daarna praktisch onhoorbaar te worden) en als ik het mij goed herinner, start ook de toshiba even op met de fan aan, maar die gaat vrijwel direct weer uit, zal er even extra op letten, je hoort het vandaag(laat) nog

Edwin V
15-12-2007, 21:12
THX heeft niks te zeggen..... ligt echt aan je speakers, en 75 kan je niet kiezen:wink:
Op mijn versterker kan ik kiezen wat ik wil (binnen grenzen natuurlijk). Je kunt ook THX mode kiezen en dan is de frequentie vast.

Peter van santbrink
16-12-2007, 10:43
Ik moet zo nog wat profieltjes maken, en zal dan de home set even opstarten(ja echt, TV start ook op met fan, om daarna praktisch onhoorbaar te worden) en als ik het mij goed herinner, start ook de toshiba even op met de fan aan, maar die gaat vrijwel direct weer uit, zal er even extra op letten, je hoort het vandaag(laat) nog

En, al getest ? vandaag Mar Adentro aan het kijken (veel rustige momenten) en fan geluid is behoorlijk afleidend....

Ben bang dat ik 'm terug ga brengen want als andere EP35 bezitters hier geen last van hebben betekent dit dat ik een niet goed functionerend model heb

DVDProfilersFilmgek
16-12-2007, 11:12
En, al getest ? vandaag Mar Adentro aan het kijken (veel rustige momenten) en fan geluid is behoorlijk afleidend....

Ben bang dat ik 'm terug ga brengen want als andere EP35 bezitters hier geen last van hebben betekent dit dat ik een niet goed functionerend model heb


Sorry, een beetje laat.

Ja getest, deze keer als eerste aangezet, normaal zet ik de TV als eerste aan, want deze heeft even tijd nodig om gebruiksklaar te worden.

De Toshiba start inderdaad op met een fan en deze blijft draaien, maar ik vind hem absoluut niet storend, hij was mij immers eerder ook al niet opgevallen. De fan van de PS3 maakt iets meer geluid en mijn TV geeft ook een een heel licht geluid op de achtergrond. Alles tesamen is het niet echt storend, zeker niet als het geluid van de af te spelen HD DVD begint.

Een apparaat dat ik echt asociaal storend vind is de Xbox 360 in combinatie met z'n add on HD DVD speler, daarvoor is dan ook de EP35 in de plaats gekomen. Ik vind de EP35 zo goed als geruisloos, als je erop gaat letten kun je hem heel zacht horen op de achtergrond, maar als jij er niet over was begonnen was het mij niet opgevallen, het geluid is bij mij niet zodanig dat het echt opvalt, de speler staat helemaal vrij en kan zijn uitgeblazen lucht vrij laten gaan.

Peter van santbrink
16-12-2007, 13:15
Sorry, een beetje laat.

Ja getest, deze keer als eerste aangezet, normaal zet ik de TV als eerste aan, want deze heeft even tijd nodig om gebruiksklaar te worden.

De Toshiba start inderdaad op met een fan en deze blijft draaien, maar ik vind hem absoluut niet storend, hij was mij immers eerder ook al niet opgevallen. De fan van de PS3 maakt iets meer geluid en mijn TV geeft ook een een heel licht geluid op de achtergrond. Alles tesamen is het niet echt storend, zeker niet als het geluid van de af te spelen HD DVD begint.

Een apparaat dat ik echt asociaal storend vind is de Xbox 360 in combinatie met z'n add on HD DVD speler, daarvoor is dan ook de EP35 in de plaats gekomen. Ik vind de EP35 zo goed als geruisloos, als je erop gaat letten kun je hem heel zacht horen op de achtergrond, maar als jij er niet over was begonnen was het mij niet opgevallen, het geluid is bij mij niet zodanig dat het echt opvalt, de speler staat helemaal vrij en kan zijn uitgeblazen lucht vrij laten gaan.

dank voor respons; is inderdaad zacht en misschien raak ik eraan gewend; had inderdaad gelezen dat PS3 60 Gb en vooral die add on heel erg zijn, dus dit zal dan wel meevallen

even ander vraagje: welke firmware is actueel ? heb zelf 1.1/1.1 maar klopt het dat er al een 1.1/1.3 is ?

Evil Hobbit
16-12-2007, 20:07
Ik heb de PS3 en die is echt geluidsloos hoor tijdens het afspelen van blu-rays....

Jobe
16-12-2007, 21:30
Nog even over het registreren bij Sony voor je gratis Pirates en Spider-Man sets, dat kan via de volgende link:

DEZE SITE (http://xs.sonyvfactory.com/SONYBDPL_WREGEU07/selectmodel.php?PHPSESSID=5vu3q05n2tappaooueq2tcos p3&rnd=fbmxyvl2)

Succes ermee

SuperDre
17-12-2007, 08:44
bedoel je met muisstil dat ie geen geluid maakt of heel zacht ? mijn speler staat "open", dus meer hoorbaar dan in afgesloten kast (zit op ongeveer 3 meter afstand)

zou er evt iets voor kunnen plakken (als ik m'n hand nl op het ventilator venster hou hoor ik niets meer) maar dit is wrsl niet verstandig....

ga dit weekend nog wat films testen maar als het niet beter wordt zit ik eraan te denken om 'm terug te brengen

Een ventilator afplakken is dus echt een no-no.. En tja, mbt geluid van een ventilator, dat verschilt natuurlijk per persoon, als je er echt op gaat letten dan hoor je em wel, wat de 1 acceptabel vindt vindt een ander misschien niet.. Ook scheelt het natuurlijk wel als je dat ding in een 'afgesloten' kast hebt staan of open..

Carlos Santuna
17-12-2007, 09:39
De ep30 was afgelopen vrijdag op voorraad bij Mediamarkt Amsterdam Arena. Mediamarkt Utrecht heeft ze nog steeds niet binnen. Ik ben dus maar even naar Amsterdam gereden. Nu heb ik dus zowel de ep30 als de PS3, en beide zijn muisstil tijdens het afspelen.


even ander vraagje: welke firmware is actueel ? heb zelf 1.1/1.1 maar klopt het dat er al een 1.1/1.3 is ?
Er is inderdaad een versie 1.1/1.3. Die heb ik gisteren gedownload met de ep30.

Tiger0120
17-12-2007, 16:33
Vandaag via MM Maastricht mijn EP 35 in ontvangs mogen nemen. Vorigeweek maandag besteld en vandaag gin de telefoon dat hij binnen was. De speler is nu aan het updaten. Ben benieuwd of ik nu wel de stream via mijn 805 te horen krijg.

PS ventilator veel stiller dan de ep30.

Willy B.
17-12-2007, 17:14
Vandaag via MM Maastricht mijn EP 35 in ontvangs mogen nemen. Vorigeweek maandag besteld en vandaag gin de telefoon dat hij binnen was. De speler is nu aan het updaten. Ben benieuwd of ik nu wel de stream via mijn 805 te horen krijg.

PS ventilator veel stiller dan de ep30.

Dat gaat je zeker binnenkrijgen de hd-geluiden langs uwe onkyo receiver.
Ik weet van ondervinding ik heb ook de ep35.


:wink:

Tiger0120
17-12-2007, 18:59
Ja je hebt gelijk het is formidabel mooi. Het valt me alleen op dat het schakelen tussen verschillende geluids formaten even duurt soms wel tot 30 seconden. Ik weet niet of dit normaal is. Maar het klinkt fantastisch.

Edwin V
18-12-2007, 06:49
Het valt me alleen op dat het schakelen tussen verschillende geluids formaten even duurt soms wel tot 30 seconden. Ik weet niet of dit normaal is. Maar het klinkt fantastisch.Da's wel erg lang!:o
Heb (nog) geen stand alone HD-DVD speler maar zowel m'n x-box als m'n Pioneer LX70A schakelen vrijwel direct om.

Willy B.
18-12-2007, 15:28
Ja je hebt gelijk het is formidabel mooi. Het valt me alleen op dat het schakelen tussen verschillende geluids formaten even duurt soms wel tot 30 seconden. Ik weet niet of dit normaal is. Maar het klinkt fantastisch.

Dat klopt 30 seconden maar niet altijd ligt van hd-dvd film.

Tiger0120
19-12-2007, 19:33
Je hebt gelijk diverse films reageren direct. Het zijn de warner films die er iets langer over doen. maar als het geluid dan ook komt....... :-)

Peter van santbrink
20-12-2007, 14:24
zoals bij de meeste denk ik zat er bij mij ook een "Duitse" bourne Supremacy in de doos; had al gelezen dat ie geen nl subs heeft maar die van mij is volgens mij een Amerikaanse versie; krijg FBI waarschuwing en de subs zijn Engels SDH, Frans en Spaans (kenmerkend voor een Amerikaanse dvd)

heeft iemand 'm al met succes geruild ? MM zegt dat ik bij dat adres waar je die extra HD-dvd's kan krijgen moet zijn maar bericht naar E-mail adres wat op het formulier staat wordt niet herkent...

Blackadder
20-12-2007, 16:12
zoals bij de meeste denk ik zat er bij mij ook een "Duitse" bourne Supremacy in de doos; had al gelezen dat ie geen nl subs heeft maar die van mij is volgens mij een Amerikaanse versie; krijg FBI waarschuwing en de subs zijn Engels SDH, Frans en Spaans (kenmerkend voor een Amerikaanse dvd)

heeft iemand 'm al met succes geruild ? MM zegt dat ik bij dat adres waar je die extra HD-dvd's kan krijgen moet zijn maar bericht naar E-mail adres wat op het formulier staat wordt niet herkent...

Bij mij zat ook die Bourne Verschwörung erin, maar de disc zelf is volgnes mij inderdaad de NTSC versie. Ik heb nog gekeken bij de specs van de U.K. versie, maar die heeft multisubs waaronder ook Nederlands. Het kan dus niet anders dat dit de R1 versie is. Dit is natuurlijk kaaiwerk en hopelijk gaat Toshiba een omruilactie starten.

TJ Weissel
20-12-2007, 16:14
Bij mij zat ook die Bourne Verschwörung erin, maar de disc zelf is volgnes mij inderdaad de NTSC versie. Ik heb nog gekeken bij de specs van de U.K. versie, maar die heeft multisubs waaronder ook Nederlands. Het kan dus niet anders dat dit de R1 versie is. Dit is natuurlijk kaaiwerk en hopelijk gaat Toshiba een omruilactie starten.

HD DVD heeft geen pal/ntsc en is regio vrij.

DVDProfilersFilmgek
20-12-2007, 19:08
HD DVD heeft geen pal/ntsc en is regio vrij.

Dat klopt, maar ik zou ook graag dat barrel willen ruilen voor een fatsoenlijk exemplaar. Buiten dat ie geen Nederlandse subs heeft, ben ik ook niet onder de indruk van de beeldkwaliteit:roll: :bier:

Wil wel meedoen aan een aktie om hem geruild te krijgen, nu lijkt het wel of ze van hun vuilnis af moesten, Duitstalige hoes met een US disc erin...
Het is hier heel gewoon, maar het lijkt toch echt niet op de dump:wink: :mrgreen:

BTW, van dat Belgische adres waar je je informatie voor die vijf gratis schijven heen moest sturen ook nog niets gehoord...:-( Iemand al zijn 5 gratis schijven binnen?

SuperDre
20-12-2007, 19:26
HD DVD heeft geen pal/ntsc en is regio vrij.

Uhm.. HDdvd/BD kennen dus wel degelijk pal/ntsc, namelijk 1080i heb je in 25Hz (europa) en 30Hz (VS).. kijk ook maar naar enkele DFW releases...

DVDProfilersFilmgek
20-12-2007, 19:49
Uhm.. HDdvd/BD kennen dus wel degelijk pal/ntsc, namelijk 1080i heb je in 25Hz (europa) en 30Hz (VS).. kijk ook maar naar enkele DFW releases...

Heeft in mijn ogen helemaal niets te maken met PAL en NTSC, dat zijn gewoon 2 heel verschillende SD tv systemen:!:

Dat waar je je over spreekt is voor europese spelers helemaal geen belemmering, zij spelen gewoon alle schijven af, of zij nu voor 50Hz of 60Hz landen zijn bedoeld en dan heb je ook nog eens 24Hz.... het leven is zo simpel of zo moeilijk als je het voor jezelf wilt maken:wink: :bier: We hebben nu eenmaal een 50Hz lichtnet, en dat vraagt om een oplossing, gelukkig is het geen probleem om hier 60hz schijfjes te kijken, in weze is HD TV 1 wereldstandaard.

BRD DVD kent wel weer 3 regio's A(1) B(2) en C(3), maar daar wordt ook nog niet in alle gevallen gebruik van gemaakt, ik heb het vermoeden dat BRD DVD dit nog een beetje laat aanmodderen totdat er wat meer schapen over de dam zijn en ter concurrentie van HD DVD:roll: Ben in weze wel blij met de 2 formaten, dat houd in dat we kunnen kiezen en het houd de concurrentie en de kwaliteit hoog:wink:

yuckotheclown
20-12-2007, 21:40
Heb afgelopen woensdag ook de overstap gemaakt naar hd-dvd.
(je wilt niet meer anders :-D )

Het is geworden, de EP-10.
(MM Leeuwarden)

Heb ook even contact opgenomen met MM, over de duitse versie van bourne supremacy.

Moest contact opnemen met het belgie's divisie van toshiba.
(beetje vreemd dat je het zelf moet regelen :roll: )

Heb maar een e-mail getuurd naar hun.
En nu maar hopen, op een reactie.

Zodra ik een reactie heb, post ik het.

DVDProfilersFilmgek
20-12-2007, 21:47
Heb afgelopen woensdag ook de overstap gemaakt naar hd-dvd.
(je wilt niet meer anders :-D )

Het is geworden, de EP-10.
(MM Leeuwarden)

Heb ook even contact opgenomen met MM, over de duitse versie van bourne supremacy.

Moest contact opnemen met het belgie's divisie van toshiba.
(beetje vreemd dat je het zelf moet regelen :roll: )

Heb maar een e-mail getuurd naar hun.
En nu maar hopen, op een reactie.

Zodra ik een reactie heb, post ik het.

Ben heel erg benieuwd, en positief of negatief, je krijgt zeker van mij ondersteuning, wil ook wel af van die rommelige Duits/US combinatie..... als je wat weggeeft, geef dan wat knaps weg:roll: (ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken......maar...:wink: )

Veel plezier met/van je Toshiba EP-10 toegewenst.

Peter van santbrink
20-12-2007, 22:09
Dat klopt, maar ik zou ook graag dat barrel willen ruilen voor een fatsoenlijk exemplaar. Buiten dat ie geen Nederlandse subs heeft, ben ik ook niet onder de indruk van de beeldkwaliteit:roll: :bier:

Wil wel meedoen aan een aktie om hem geruild te krijgen, nu lijkt het wel of ze van hun vuilnis af moesten, Duitstalige hoes met een US disc erin...
Het is hier heel gewoon, maar het lijkt toch echt niet op de dump:wink: :mrgreen:

BTW, van dat Belgische adres waar je je informatie voor die vijf gratis schijven heen moest sturen ook nog niets gehoord...:-( Iemand al zijn 5 gratis schijven binnen?

mmmm, gisteren opgestuurd dus kan er nog niet over oordelen maar zoals ik al melde werd mijn mail naar hun adres (wat op het formulier staat wat je kan uitprinten) door mijn server als niet verzendbaar gemarkeerd...

Heeft iemand evt. een telefoonnummer van die gasten ?

Gekke is ,als ik naar de disc zelf kijk staat daar de titel in het Engels met een leeftijdswaarschuwing (12 jaar) die je ook ziet bij onze HD-dvd's en ik heb de Australische Bourne Supremacy hier liggen en deze disc is wat layout betreft vrijwel identiek; op de "Toshiba" editie staat wel b.v. dat ie "made in Mexico" is;

met opstarten geeft de Aussie editie de mogelijkheid om allerlei talen te kiezen alvorens het menu te tonen, de Toshiba editie geeft deze mogelijkheid niet....

Vreemd allemaal

Edwin V
21-12-2007, 07:00
Uhm.. HDdvd/BD kennen dus wel degelijk pal/ntsc, namelijk 1080i heb je in 25Hz (europa) en 30Hz (VS).. kijk ook maar naar enkele DFW releases...
PAL betekent geen 50Hz en NTSC 30Hz maar veel meer dan dat (resolutie en hoe de kleurinformatie in een signaal wordt gestuurd, je hebt zelfs PAL 60Hz). 1920x1080 is geen PAL resolutie en ook geen NTSC resolutie. Full HD is een apart formaat met vele mogelijke smaken (1080p/24 1080i/60, 1080i/50 etc...)

Een appel kan geel of rood zijn, maar een gele appel is geen banaan en een rode appel is geen tomaat. ;)

yuckotheclown
21-12-2007, 10:57
Heb een reactie gehad van hun.
Met de volgende mededeling.

Geachte,

DVD terug opsturen, aub.
Wij zullen een omruiling maken.


Exalto N.V.
Av Landas 23
1480 Tubize Z.I. Saintes


Dus voor de mensen, die de duitse versie willen omruilen.
Stuur een email naar stephan@Exalto.be
Met daarin je verhaal en/of uitleg.
En dan komt het goed.

Groetjes dennis

boxer254
22-12-2007, 15:48
Weet iemand of de HD EP10 in Breda of Eindhoven nog in vooraad is met die 13 gratis films erbij?Bij ons in Belgie krijg je er gewoon 5 films in de doos erbij voor de prijs van 295 euro.Is wel de moeite om even naar daar te rijden.

Tinman
22-12-2007, 19:32
Vandaag in E'hoven geweest en er stond nog een hele stapel EP10's.

demonio
23-12-2007, 11:15
Wat was de prijs in Eindhoven,ik had er één te pakken in Bergen op zoom maar ik heb hem niet gekocht wegens de prijs ,350 euro was wat veel.
Zij doen gewoon de prijs van het pakket hd dvd's er bij.
Ik heb er nog 60 euro willen afpraten maar ze wilden er niet van weten.

Tinman
24-12-2007, 13:49
Ik meen dat de EP10 gewoon 299 euro kost in E'hoven. De pakketjes met gratis HD-DVD's heb ik ook nog zien liggen.

demonio
24-12-2007, 15:14
Bedankt

HD Freak
27-12-2007, 12:19
Dit is wel niet de juiste plek, maar ik wou het jullie toch even laten weten:
Amazon.com heeft een leuke aanbieding met HD DVD's.
Je koopt er 1 en krijgt er 1 gratis!

http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000183001&plpage=1

scorpius
27-12-2007, 12:43
Bedankt voor deze link. Heb meteen Dune en Waterworld besteld :-D


Dit is wel niet de juiste plek, maar ik wou het jullie toch even laten weten:
Amazon.com heeft een leuke aanbieding met HD DVD's.
Je koopt er 1 en krijgt er 1 gratis!

http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000183001&plpage=1

Polyphemus
05-01-2008, 16:04
Beetje off-topic, maar de Toshiba HD-EP10 is bij de Saturn in Hoofddorp €299,- incl. 5 HDDVD's, terwijl hij bij de MediaMarkt, 10 km verderop, €399,- is... Heb niet kunnen vinden of je er bij de MM ook HDDVD's bij krijgt..

Peter van santbrink
06-01-2008, 14:42
iemand al wat van Toshiba gehoord wat betreft die 5 HD-dvd's die je gratis kunt krijgen na opsturen van formulier ?

Blord
06-01-2008, 15:27
Ik heb de mijne nog niet gekregen. Dat is toch alweer bijna een maand geleden.

Trat
06-01-2008, 15:47
Beetje off-topic, maar de Toshiba HD-EP10 is bij de Saturn in Hoofddorp €299,- incl. 5 HDDVD's, terwijl hij bij de MediaMarkt, 10 km verderop, €399,- is... Heb niet kunnen vinden of je er bij de MM ook HDDVD's bij krijgt..
Zou je dat nog wel kopen? Nu je weet dat HD-DVD verliest?

TJ Weissel
06-01-2008, 17:21
Zou je dat nog wel kopen? Nu je weet dat HD-DVD verliest?

Voorlopig bestaat HD DVD nog gewoon ....

DVDProfilersFilmgek
06-01-2008, 17:37
iemand al wat van Toshiba gehoord wat betreft die 5 HD-dvd's die je gratis kunt krijgen na opsturen van formulier ?

Heb ook nog geen reactie gehad(formulier naar België gestuurd), ook bijna een maand geleden.

Albert Kostwinder
06-01-2008, 17:43
Het is heerlijk neutraal te zijn.....;)

Nisei
06-01-2008, 17:47
Voorlopig bestaat HD DVD nog gewoon ....
Ja, nog krap aan 5 maanden en dan ben je beperkt tot nog geen derde van wat er uitkomt :-?

Richard B.
06-01-2008, 17:53
iemand al wat van Toshiba gehoord wat betreft die 5 HD-dvd's die je gratis kunt krijgen na opsturen van formulier ?

Ik heb toevallig dit weekend mijn formulier ingevuld en wil hem nu op de post doen. Maar hoeveel port moet er op een brief naar Belgie?

Nisei
06-01-2008, 18:03
Duh, heb je geen internet? :)
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/naar-het-buitenland/standaard-verzending/

Richard B.
06-01-2008, 18:16
Duh, heb je geen internet? :)
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/naar-het-buitenland/standaard-verzending/

Jawel, maar ik ben gewoon lui. ;)

Bedankt. Dat had ik eigenlijk gewoon zelf moeten bedenken.

Tiger0120
06-01-2008, 18:43
nog niets binnen na een maand :-(

DVDProfilersFilmgek
06-01-2008, 18:56
Zou je dat nog wel kopen? Nu je weet dat HD-DVD verliest?

Als ik hem bij jou op die donkere plek(je weet wel waar) mag parkeren..... dan neem ik er 1 extra:mrgreen: , ben je altijd voorzien en loop je niet meer zo te huilen, het heeft je dan immers niks gekost:roll:

Trat
06-01-2008, 20:48
Als ik hem bij jou op die donkere plek(je weet wel waar) mag parkeren..... dan neem ik er 1 extra:mrgreen: , ben je altijd voorzien en loop je niet meer zo te huilen, het heeft je dan immers niks gekost:roll:
Ik heb al verkering...

TJ Weissel
06-01-2008, 20:50
Ik heb al verkering...

Met je PS3 ? (6)

SuperDre
06-01-2008, 21:49
Voorlopig bestaat HD DVD nog gewoon ....

Als je echt serieus zou zijn, dan zou je niemand nu nog HD-DVD aanpraten alleen wanneer deze echt heel zeker alleen universal films zou willen hebben (maar ga er nu maar zeker van uit dat ook Universal op BD zal gaan uitbrengen, misschien niet exclusief maar wel zeker naast, Paramount gaat echt na de (nu nog +/-14 maanden) niet meer exclusief HD-DVD uitbrengen, en dan ook niet te vergeten dat alle Spielberg films uitgesloten zijn van HD-DVD exclusieviteit.

Asphyxion
06-01-2008, 22:05
Ik zou zelf nu ook geen HD-DVD speler meer kopen. Ik heb zelf net een maand geleden een HD-DVD speler gekocht en als ik dit had geweten dan was ik wel voor een BR speler gegaan. Risico van je hobby, zal ik maar zeggen.

Voorlopig doet m'n HD-DVD speler het goed en scaled ie ook mooi SD-DVDs up naar 720P (voor m'n HD-ready beamer). Ik zal wanneer ik nu de keuze heb tussen BR of HD DVD bij een titel eerder voor de BR gaan dan voor de HD-DVD...

Pieter Kleine
06-01-2008, 22:07
Volgens mij constateert Weissel iets wat ik en anderen hier constateren en wat ook elders in de wereld wordt geconstateerd: hd-dvd is er nog en blijft (voorlopig) nog.
Ik lees heel veel 'wishfull thinking'. En ik kan mij dat wel voorstellen. Of je enkel blu-ray hebt of enkel hd-dvd, je mist hd-content.
Ik heb wel eens eerder geschreven: ook als Warner exclusief hd-dvd zou gaan doen, blijft de 'oorlog' voortduren. De oorlog is pas over als de oorlog over is.
Maar straks wordt het gemakkelijker met combispelers die voor de prijs van nieuwe blu-ray spelers of zelfs goedkoper beide formaten afspeelt.

Edit: op de CSE is net aangekondigd voor mei de 2e combispeler van Samsung voor 599 dollar. Weten dat de BE-UP5000 momenteel in Amierka €799,-- kost en hier voor €705, -- te koop is, kan de BD-UP5500 wel eens een heel lekker prijsje krijgen.

Trat
06-01-2008, 23:01
Met je PS3 ? (6)
LOL, koop er toch ook een man. BD is toch de toekomst en het is een goede spelcomputer en een zeer goede BD speler in één.

Trat
06-01-2008, 23:03
Volgens mij constateert Weissel iets wat ik en anderen hier constateren en wat ook elders in de wereld wordt geconstateerd: hd-dvd is er nog en blijft (voorlopig) nog.
Ik lees heel veel 'wishfull thinking'. En ik kan mij dat wel voorstellen. Of je enkel blu-ray hebt of enkel hd-dvd, je mist hd-content.
Ik heb wel eens eerder geschreven: ook als Warner exclusief hd-dvd zou gaan doen, blijft de 'oorlog' voortduren. De oorlog is pas over als de oorlog over is.
Maar straks wordt het gemakkelijker met combispelers die voor de prijs van nieuwe blu-ray spelers of zelfs goedkoper beide formaten afspeelt.
Wishfull thinking? Ik noem het eerder jezelf voor de gek houden. Het is gewoon voorbij. BD gaat het worden. Get over it.


Edit: op de CSE is net aangekondigd voor mei de 2e combispeler van Samsung voor 599 dollar. Weten dat de BE-UP5000 momenteel in Amierka €799,-- kost en hier voor €705, -- te koop is, kan de BD-UP5500 wel eens een heel lekker prijsje krijgen.Lijkt me een mooie speler voor de mensen die eerst HD-DVD adept waren en nu toch ook maar voor BD moeten gaan. Twee in één.

Nisei
06-01-2008, 23:13
Ik lees heel veel 'wishfull thinking'. En ik kan mij dat wel voorstellen. Of je enkel blu-ray hebt of enkel hd-dvd, je mist hd-content.
Ik heb wel eens eerder geschreven: ook als Warner exclusief hd-dvd zou gaan doen, blijft de 'oorlog' voortduren. De oorlog is pas over als de oorlog over is.
Da's waar, maar vergeet niet dat hoe verder de strijd gestreden is, hoe sneller het gaat.
Kijk eens hoeveel mensen hier nu al zeggen "OK, nu koop ik een Blu-Ray speler". Dat zijn mensen die al heel erg lang heben zitten wachten en nu, door de beslissing van Warner, de stap durven nemen. Ikzelf ben nu ook op dat punt aanbeland en zo zullen er heel erg veel zijn. Ik denk dat we nu in en stroomversnelling komen en de strijd heel veel eerder afgelopen is dan ik vorige week nog had mogen hopen.

Trat
06-01-2008, 23:15
Da's waar, maar vergeet niet dat hoe verder de strijd gestreden is, hoe sneller het gaat.
Kijk eens hoeveel mensen hier nu al zeggen "OK, nu koop ik een Blu-Ray speler". Dat zijn mensen die al heel erg lang heben zitten wachten en nu, door de beslissing van Warner, de stap durven nemen. Ikzelf ben nu ook op dat punt aanbeland en zo zullen er heel erg veel zijn. Ik denk dat we nu in en stroomversnelling komen en de strijd heel veel eerder afgelopen is dan ik vorige week nog had mogen hopen.
Een heel goede zaak ook. Ik was net zo blij geweest met de overwinning van HD-DVD (nou ja, wat minder misschien omdat ik dan een speler moest kopen en een BD speler zit al in mijn PS3); boeit me niks. Je hoeft nu niet meer te kiezen i.i.g.: dat is al voor je gedaan. Nu moeten mensen nog hun verstand gaan gebruiken en alleen een HD-DVD speler kopen als ze denken dat bepaalde films echt nooit op BD zullen komen, terwijl ze die wil in HD willen zien (kan er geen bedenken, maar goed).

Tiger0120
07-01-2008, 12:15
Sorry maar dit gaat niet meer over de spelers die in de aanbieding waren bij media markt.

Overigens iemand al de Films van de HD DVD actie in ontvangst mogen nemen?

DVDProfilersFilmgek
07-01-2008, 13:43
Sorry maar dit gaat niet meer over de spelers die in de aanbieding waren bij media markt.

Overigens iemand al de Films van de HD DVD actie in ontvangst mogen nemen?


Nope, ook vandaag zaten ze nog niet in de bus.....

Richard B.
07-01-2008, 13:51
Mijn formulier is net vandaag op de post gegaan. Misschien dat ik vanavond nog een emailtje stuur om te informeren op wat voor termijn ik iets kan verwachten.

Richard G
07-01-2008, 17:57
Heb vandaag een mailtje gestuurd om te vragen hoe lang het nog kan duren, ik heb meer dan een maand geleden de bon opgestuurd maar nog niets gehoord. gestuurd naar hddvd@exalto.be, maar krijg een mailtje met Delivery Status Notification failed, gaat weer lekker dus, anderen dit ook?

Asphyxion
07-01-2008, 18:01
Ja, dat had ik ook. Ik heb uiteindelijk zaterdag een mailtje gestuurd naar info@exalto.be en ik heb vandaag netjes antwoord gekregen. Ik zit in ieder geval in het systeem, maar het formulier wordt schijnbaar weer doorgestuurd naar Duitsland...

quorumz
07-01-2008, 18:02
nog niets binnen na een maand :-(
ik heb ook nog steeds niets binnen

quorumz
07-01-2008, 18:03
Ja, dat had ik ook. Ik heb uiteindelijk zaterdag een mailtje gestuurd naar info@exalto.be en ik heb vandaag netjes antwoord gekregen. Ik zit in ieder geval in het systeem, maar het formulier wordt schijnbaar weer doorgestuurd naar Duitsland...
ze kwamen bij mij dat de aktie zo goed loopt dat ze het niet konden verwerken etc etc, anders stuur ik het formulier gewoon nog een keer op

Tiger0120
07-01-2008, 18:06
Hij is fijn het email adres schijnt niet meer te bestaan. Ik voel mij dus lekker genaaid dus :-(