PDA

Bekijk de volledige versie : JVC DLA-HD1 bekeken bij BBG in Hilversum.



LouisXIV
26-11-2007, 07:30
Ik ben afgelopen donderdag met een vriend gaan kijken bij Beter Beeld en Geluid in Hilversum. Hoewel het pand voor de rest nog grotendeels in de verbouwing is. Hebben de heren alles tip top in orde. Hoewel ik in eerste instantie kwam luisteren naar de SPL-1500R. Kreeg ik van Björn een demo van de JVC DLA-HD1. Wat een machine echt GEWELDIG. Het contrast is werkelijk prima. Pan's Labyrinth gezien waarbij ook in de donkere scene's goed onderscheid kan worden gemaakt tussen blauw en zwart. Ik heb zowel dvd als Blu-ray bekeken en ik moet zeggen dvd doet weinig onder voor blu-ray op deze projector. Wat mij ook zeer verheugde is dat deze projector in staat is om in mijn home cinema op slechts 3,67 meter afstand een plaatje van 2,39 meter breed neer te zetten. Ik had al een tijdje rond gekeken naar een toekomstige vervanging van mijn Infocus 4805. En kwam er steeds achter dat de meeste Full HD projectoren dat niet redden op 3,67 meter afstand. Daarnaast is deze projector heerlijk stil. Iets wat in mijn situatie wel belangrijk is aangezien ik recht onder de projector zit. De Infocus hoor ik regelmatig boven de rustige scene's uit komen.

Jammer dat ik voorlopig nog eerst moet sparen. Van het weekend nog stevige ondehandelingen gevoerd met mijn vriendin en hopelijk kan ik rond mei 2008 :cry: eindelijk mijn felbegeerde subwoofer aanschaffen en de sprong van 5.0 naar 5.1 :p maken met de Velodyne SPL-1500R. Misschien dat het helpt als ik haar eens meeneem naar zo'n luister en kijksessie bij BBG. Ik ben inmiddels bij een hoop verschillende audio zaken geweest maar de Homecinema van BBG is werkelijk prachtig. De gebruikte apparatuur van Lexicon ligt ver buiten mijn budget cq WAF-factor maar wel mooi spul (6). Kortom absoluut een bezoek waard. De komende tijd blijf ik nog even thuis want ik vrees dat ik ernstig in de verleiding kom als ik weer ga kijken. En voorlopig heb ik afgesproken mei 2008.

Dus Björn als je dit leest, ik kom medio april langs en dan neem ik mijn vriendin mee. Misschien dat het helpt ;).

Seth__Gekko
27-11-2007, 18:42
Zo te horen was het goed toeven daar!

joostpolletje
27-11-2007, 20:14
Hey Louis,

Leuk om te horen.. Een Full HD beamer staat ook op mijn verlanglijstje voor volgend jaar.
Hoe is het verder? Tijd om nog eens bij elkaar te komen!

Alexander D
28-11-2007, 10:32
Anderhalve week geleden (toen ik daar was om het element in mijn platenspeler te laten vervangen) ook even zitten genieten in de HT ruimte.... het beeld van die JVC is inderdaad fenomenaal 8), zeker in combinatie met HD materiaal. Door het zeer lage blacklevel komen ook alle details in donkere scenes goed naar voren, en omdat de JVC geen dynamische iris gebruikt om het contrastratio te boosten, blijft continu de volle dynamiek beschikbaar. Met name dynamic iris vind ik bij mijn projector nog wel eens enigzins storen; zeker wanneer de iris een beetje lijkt te zoeken in scenes waar net genoeg intensiteitswisselingen zijn om de iris bezig te houden. Uitgeschakeld neemt het contrastbereik echter flink af.

Tegen de tijd dat de Panasonic op de rol staat voor een upgrade, gaat deze zeker in overweging (of opvolgers tegen die tijd ;)). Maar de eerstvolgende upgrade is een nieuwe luidsprekerset 8).

Geen tweede SVS? (6)

LouisXIV
28-11-2007, 11:24
Zo te horen was het goed toeven daar!
Zekers, als je in de gelegenheid bent zou ik zeker even langs gaan. Ik denk dat de verbouwingen van de rest van het pand over twee maanden wel grotendeels zijn afgerond. En dan kun je ze waarschijnlijk ook beter vinden. Nu moet je echt weten waar ze zitten.

LouisXIV
28-11-2007, 11:29
Hey Louis,

Leuk om te horen.. Een Full HD beamer staat ook op mijn verlanglijstje voor volgend jaar.
Hoe is het verder? Tijd om nog eens bij elkaar te komen!

Hoi Joost,

Volgend jaar al? Het is een flinke investering hoor €5500,- Maar het gaat lekker verder. Ik ben momenteel druk bezig met een opleiding tot brandwacht. Ik zou zeggen bel me en dan spreken we wat af.

Groeten,

Louis

Alexander D
28-11-2007, 18:21
Als Mario er een jaar eentje opzij houdt voor die 1000 euro wellicht ;), maar tegen de reguliere prijzen niet nee. Het zou heel leuk zijn om de verdeling wat evenwichtiger te krijgen, maar echt prioriteit heeft het niet; ik ben bepaald niet ontevreden met mijn huidige sub ;).

En voor de duidelijkheid, luidspreker-upgrade is het eerstvolgende in de HT roadmap ;) .... de badkamer komt daar in de totaalkalender zoals al gezegd nog voor. En daar gaat voor een leuke HT aan kosten in zitten ... was ik maar tevreden met Gamma spul :razz:

Haha, ieder zijn ding natuurlijk. Voor mij is een badkamer puur functioneel en mag het dus simpel.

Maar goed, je speakerquest wordt nog een mooie met de dingen die je op het oog hebt. 8)

joostpolletje
28-11-2007, 18:27
Hoi Joost,

Volgend jaar al? Het is een flinke investering hoor €5500,- Maar het gaat lekker verder. Ik ben moementeel druk bezig met een opleiding tot brandwacht. Ik zou zeggen bel me en dan spreken we wat af.

Groeten,

Louis

Louis,

Bjorn heeft toch ook de Epson staan? 3500,- Ik ga je bellen.

Groet
Joost

LouisXIV
28-11-2007, 23:22
Louis,

Bjorn heeft toch ook de Epson staan? 3500,- Ik ga je bellen.

Groet
Joost

Ik dacht het wel ja. Maar je kan ze zo bellen en do,vr,za zijn ze open en anders op afspraak.

joostpolletje
30-11-2007, 07:26
Ik dacht het wel ja. Maar je kan ze zo bellen en do,vr,za zijn ze open en anders op afspraak.


Eerst receiver daarna weer verder kijken/horen :)

bmateijsen
02-12-2007, 21:35
Hoi Louis,

Ik spendeer helaas niet zoveel tijd meer op DVD.nl, maar had je inderdaad anders aankomende week nog even gebeld. Je bent altijd van harte welkom om gewoon even te komen kijken en een heerlijk kop koffie te drinken. Dat geldt overigens voor iedereen. Als het bezoek enigszins inspirerend kan zijn, dan is ons doel al voor een deel behaald!

Groet,

Bjorn

zackat
12-01-2008, 10:21
Ik heb de PT AE2000U een tijdje staan. Projecteren vanaf 3.6 m met een breedte van 240 is een eitje. Een bijzonder mooie projectie levert deze projector en dat voor aanzienlijk scherpe prijs. Misschien een overweging waard....

Wil een ISF calibratie laten uitvoeren (Rdam), iemand enig idee bij/door wie dat kan?

Gr

zackat
12-01-2008, 11:09
Thanks Rob, ik ga ze bellen.