PDA

Bekijk de volledige versie : david gilmour "blu-ray"



pascal b
28-11-2007, 10:35
Zijn er al mensen die de blu-ray van "remember that night" hebben gekocht.
Ben erg benieuwd of jullie ook zo enorm teleurgesteld zijn in de beeldkwaliteit.
En vraag me af of de blu-ray wat het beeld betreft de normale dvd overtreft, aangezien de beeldkwaliteit van de blu-ray tegenvalt, kan namelijk zelf niet vergelijken heb alleen de blu-ray.
Vind het jammer dat de beeldkwaliteit tegenvalt keek er echt naar uit.

pascal b
29-11-2007, 21:29
Verder geen Gilmour fans hier????:roll:
Ben wel heel benieuwd hoe een ander denkt over de kwaliteit van deze blu-ray

Arnold van Oostrum
30-11-2007, 08:03
De BD versie van Remember That Night heeft een véél beter beeld dan de DVD. Ik denk dat jij de aanwezige beeldruis een probleem vindt. De oorzaak daarvan ligt in de combinatie zeer weinig (gekleurd) licht met de digitale video registratie. Dat geeft beeldruis. Is niets aan de toen. Wanneer het podium goed verlicht is, ziet het beeld er prima uit.

BrianB
30-11-2007, 08:57
Werd er niet extra beeldruis toegevoegd, omdat Gilmour zelf het beeld te soft vond?

Evil_graigje
30-11-2007, 09:38
Ik heb zelf geen Blu-ray Speler maar ik hoopte wel dat het beeld beter zou zijn dan die van de DVD. Het is een geweldig concert alleen erg jammer dat het beeld zo ruk is. Aan de ruis/korrel stoor ik me niet wel aan de compresie fouten die links in het scherm te zien zijn op de DVD.

pascal b
30-11-2007, 14:02
Klopt, ik doel inderdaad op de aanwezige en soms zeer aanwezige beeld ruis, op sommige momenten zoals bij een veraf shot van bovenaf is het echt nadrukkelijk aanwezig.
Bij de goed verlichte shots is het beeld inderdaad geweldig, vind het gewoon errug jammer.

djoek63
01-12-2007, 18:21
Maar nu even serieus, is het de moeite om op te waarderen naar de Blu-Ray versie omdat de Europese versie erg aan de prijs is.

Hier is ook weer een voorbeeld van het enorme prijsverschil tussen de Amerikaanse versie en de Europese.

USA regio A 19,95 dollar

Europa regio B 45 euro,

Dit is dus inclusief verzending en de lage dollarkoers meegerekend meer dan het dubbele in Europa, waanzin en jammer dat Blu-Ray nog niet regiovrij te maken is, misschien in de toekomst de Playstation3 met een update?

Mijn normale dvd speler kan upscalen naar 1080p dus vandaar de hoofdvraag, is het het waard om toch de Blu-Ray aan te schaffen of is het verschil minimaal?