PDA

Bekijk de volledige versie : Muzikale kwaliteiten Denon / toch maar Onkyo...



Herjan
29-11-2007, 00:19
Heren (en enkele dames die hier rondzwerven),

Ik ben op zoek naar een (budget) receiver. Prijs ca. 500 euro. Nu heeft de Denon 1908 (te koop vanaf 499,-) mijn aandacht getrokken vanwege zijn mogelijkheid om te bi-ampen en HD-kwaliteiten. Maar nu heb ik zelf geen ervaring met Denon, zeker de nieuwe series niet. De receiver zal ook dienst moeten doen om gewone CD's af te spelen en muziek-DVD's. Kan iemand me vertellen of Denon een beetje muzikaal is en hoe de klankkleur over het algemeen is? Mijn speakers (QUAD 22L) zijn erg open/neutraal. Een hard/koud klinkende versterking kan dan een probleem opleveren. Nu heb ik ervaren dat Arcam en NAD wel goed combineren met QUAD, maar hoe zit het met Denon?

Mocht iemand nog een andere tip hebben voor een receiver tot 500 euro, dan hoor ik het graag.

Herjan
29-11-2007, 13:24
Hmm... zit nu ook te denken aan de Onkyo 605 (vanaf 509,-). Toch maar 's gaan luisteren naar beiden.

Input is nog steeds welkom!

joostpolletje
30-11-2007, 07:34
Zelf heb ik met KEF ook een warme receiver nodig. En dan zit je bij Denon wel goed. Ik heb zelf de 3808 beluisterd. Dus van de nieuwe reeks aantal klasses hoger.

Maar Denon komt op mij altijd over als een zeer lekker receiver met een warme klank. Waarvan je speakers een mooi vol geluid krijgen. De audio functies vind ik ook goed, voor mij geen verschil tov Arcam/Marantz.

Peter Porrio
30-11-2007, 07:45
Ik heb in het verleden meedere Onkyo recievers gehad (444, 494, 575X). Ik ben op een gegeven moment overgestapt op Denon, omdat ik qua muzikaliteit wat miste in de Onkyo's.

Ik ben gaan luisteren naar meerdere recievers (Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo). Op mijn Phonar speakers en kwam overduidelijk Denon het beste uit de verf. Wat Joost al aangeeft heeft Denon een warme klank en i.c.m. met mijn speakers klinkt hij vooral lekker helder en direct.

Herjan
30-11-2007, 08:59
Thanks. Na mijn vakantie maar eens ergens luisteren.

joostpolletje
30-11-2007, 16:44
Een vriend van me heeft de 4306 (op dezelfde luidsprekers als ik zelf heb), maar ik vind Arcam (iig mijn AVR350) toch echt wel een stuk levendiger en muzikaler, zeker op het stereovlak. Als HT hub is de 4306 wel fantastisch, zeker gezien de zeer uitgebreide features en connectiviteit.


Daar moet ik wel gelijk in geven.. De KEF klonk met arcam ook nog net wat natuurgetrouwer!
Maar inderdaad alle snufjes van de Denon..

Alexander D
01-12-2007, 13:12
Thanks. Na mijn vakantie maar eens ergens luisteren.

Ik heb zelf Onkyo gehad op Quad, dat is aan de wat koelere/hardere kant.

De nieuwe 605 van Onkyo zou dat waarschijnlijk ook zijn.

Daarna heb ik Marantz gehad met Quad en dat is veel mooier, zondermeer een aanrader.

RvD
03-12-2007, 12:45
Een vriend van me heeft de 4306 (op dezelfde luidsprekers als ik zelf heb), maar ik vind Arcam (iig mijn AVR350) toch echt wel een stuk levendiger en muzikaler, zeker op het stereovlak. Als HT hub is de 4306 wel fantastisch, zeker gezien de zeer uitgebreide features en connectiviteit.

Arcam valt niet in zijn prijsklasse, ja misschien tweedehands een AVR200 maar ik zou de nieuwe Onkyo 605 zeker aan de lijst toevoegen want de nieuwe Onkyo serie is erg goed.

Kingpin112
03-12-2007, 22:10
Misschien deze ook als optie:

Cambridge Audio 340R

http://www.cambridgeaudio.com/assets/page_pictures/20070905_112007_340R-V1-Front-Silver-4c-CC535px.jpg

Rob Eric Blank
06-12-2007, 12:37
Daarna heb ik Marantz gehad met Quad en dat is veel mooier, zondermeer een aanrader.
Zelf ook eens beluisterd, Marantz icm. Quad. Zelf vond ik het een betere match dan met Denon (waren overigens wel stereo versterkers).

Alexander D
06-12-2007, 19:01
Zelf ook eens beluisterd, Marantz icm. Quad. Zelf vond ik het een betere match dan met Denon (waren overigens wel stereo versterkers).

Herjan heeft nu in ieder geval genoeg opties, zeker ook die Cambridge Audio beluisteren zou ik zeggen!

joostpolletje
06-12-2007, 21:50
AL bezig met luisteren Herjan?

Herjan
07-12-2007, 16:36
Ben net weer terug van vakantie! ;)

Cambridge Audio valt sowieso af. Ooit de 640 beluisterd en dat beviel me niet. Marantz zal ik nog 's naar kijken welke opties ik kan krijgen voor 5 à 600 euro. Dat bi-ampen, automatische setup en HDMI mogelijkheden van de Denon zijn wel erg aantrekkelijk.

Ik hoop morgen nog even tijd te hebben om eens een kijkje te nemen bij Correct. Een luistersessie zit er dan qua tijd niet in, ben ik bang.

Alexander D
07-12-2007, 19:23
Ben net weer terug van vakantie! ;)

Cambridge Audio valt sowieso af. Ooit de 640 beluisterd en dat beviel me niet. Marantz zal ik nog 's naar kijken welke opties ik kan krijgen voor 5 à 600 euro. Dat bi-ampen, automatische setup en HDMI mogelijkheden van de Denon zijn wel erg aantrekkelijk.

Ik hoop morgen nog even tijd te hebben om eens een kijkje te nemen bij Correct. Een luistersessie zit er dan qua tijd niet in, ben ik bang.

Dat bi-ampen hebben ze tegenwoordig bijna allemaal
HDMI idem dito
Automatische setup is voor beginners, dat werkt niet half zo goed als een db-meter en wat testtonen.

Herjan
07-12-2007, 20:46
Ik zit trouwens toch te twijfelen om voor 675,- de AVR-2308 te nemen. Iets meer vermogen, betere stroomvoorziening, betere videobewerking, etc. Verder ongeveer 't zelfde.

En nog even verdiepen in Marantz. 's Kijken welk model daarvan interessant is.

Herjan
07-12-2007, 20:49
Dat bi-ampen hebben ze tegenwoordig bijna allemaal
HDMI idem dito
Automatische setup is voor beginners, dat werkt niet half zo goed als een db-meter en wat testtonen.
Bi-ampen zie je inderdaad steeds vaker. Leuke optie. Wat betreft HDMI moet je erg goed opletten: welke versie, welke mogelijkheden? En die automatische setup; ach, calibratie-DVD en dB-meter liggen in de kast, dus beide opties kunnnen gedaan worden. Maar met die automatische setup schijnt ook de acoustiek van de kamer meegenomen schijnt het, dus ik ga het zeker proberen!

Alexander D
08-12-2007, 13:03
Bi-ampen zie je inderdaad steeds vaker. Leuke optie. Wat betreft HDMI moet je erg goed opletten: welke versie, welke mogelijkheden? En die automatische setup; ach, calibratie-DVD en dB-meter liggen in de kast, dus beide opties kunnnen gedaan worden. Maar met die automatische setup schijnt ook de acoustiek van de kamer meegenomen schijnt het, dus ik ga het zeker proberen!

Of bi-ampen echt zoveel leuker is zou je toch moeten proberen. Het blijft dezelfde voeding dus het is niet helemaal echt bi-ampen...

Herjan
18-12-2007, 19:55
Goed, knoop is doorgehakt: het wordt de Onkyo TX-SR605 (zilver). Tegen m'n gewoonte in zonder te luisteren, maar op basis van vele reviews, awards, fora, etc.

En bevalt ie niet? Over een paar jaar komt er waarschijnlijk een major upgrade naar HD. Kan altijd deze weer verkopen...

Alexander D
19-12-2007, 14:41
Goed, knoop is doorgehakt: het wordt de Onkyo TX-SR605 (zilver). Tegen m'n gewoonte in zonder te luisteren, maar op basis van vele reviews, awards, fora, etc.

En bevalt ie niet? Over een paar jaar komt er waarschijnlijk een major upgrade naar HD. Kan altijd deze weer verkopen...


Proficiat! :p

Herjan
24-12-2007, 11:01
:cry: Na (bijna) een week wachten is ie er nog steeds niet... De importeur garandeerd nu aanstaande donderdag. Toch geen kerstcadeau voor me vandaag. Nou ja, morgen toch geen tijd om er mee te spelen.

joostpolletje
25-12-2007, 10:10
Mooie aankoop Herjan.
Onkyo heeft met zijn nieuwe reeks inderdaad positieve reacties!

Willy B.
27-12-2007, 13:43
:cry: Na (bijna) een week wachten is ie er nog steeds niet... De importeur garandeerd nu aanstaande donderdag. Toch geen kerstcadeau voor me vandaag. Nou ja, morgen toch geen tijd om er mee te spelen.

Veel succes ermee ik heb de zelfde en ik ben er kontent van.


:bier:

Herjan
27-12-2007, 13:47
Thanks! Maar helaas zit ik nog steeds Onkyo-loos thuis... :cry:

Nu is het weer "misschien vanmiddag of morgen". *zucht*

Herjan
28-12-2007, 14:18
Hè hè! EIN-DE-LIJK! Vanochtend opnieuw gebeld met AudioControl in Schiedam, waar ik begin vorige week de receiver heb besteld. Ondanks dat mij afgelopen maandag plechtig werd beloofd dat mijn receiver "gegarandeerd" gisteren zou binnenkomen, was hij er dus vandaag nog steeds niet. Toen maar gebeld met BestHomeCinema in Amersfoort. En jawel, daar was hij op voorraad en ondanks dat de prijs op de website een "inruilprijs" was, kon ik hem dus gewoon voor die prijs meenemen, zonder inruil van mijn oude receiver. Dus direct mijn bestelling bij www.audiocontrol.nl (http://www.audiocontrol.nl) geannuleerd en naar Amersfoort gereden. Uiteindelijk 6 euro duurder...

De verkoper van www.besthomecinema.nl kon me ook direct vertellen dat ik bij audiocontrol.nl kon wachten tot ik een ons weeg (en in mijn geval is dat hééél lang...), aangezien zij helemaal geen Onkyo dealer zijn! Dus ze kopen ze op een andere manier in of zo of ze verkopen ze gewoon helemaal niet.

Affijn, nu maar effe lekker de doos open maken en spelen met m'n nieuwe cadeautje! 8)

Alexander D
28-12-2007, 18:33
Raar dat ze mogen adverteren met Onkyo....:roll:

Maar goed, jij hebt em en dat is het belangrijkste. Denk nog effe aan een foto....;)

Herjan
29-12-2007, 14:04
Een foto? Kijk maar op www.onkyo.nl

;)