PDA

Bekijk de volledige versie : HDMI switch



Carlos Santuna
30-11-2007, 15:36
Hallo allemaal,

Ik zit met een behoorlijk luxe-probleem: Ik heb namelijk twee HDMI-ingangen op mijn TV zitten, en die zijn momenteel allebei in gebruik (PS3 en regiovrije upscaling DVD-speler). Nu ben ik dit jaar heel erg lief geweest en ik vermoed dan ook dat de goede Sint mij wel op korte termijn een HD-DVD speler zal willen schenken (dank u, Sinterklaasje!). Die zal uiteraard ook weer aangesloten moeten worden via HDMI, maar mijn aansluitingen zijn op!
Tja, en wat nu? Ik heb al wel gezien dat er HDMI-switches verkrijgbaar zijn waarmee je 2, 3 of 4 verschillende bronnen op 1 TV kunt aansluiten, maar ik zou niet weten wat dan een verstandige keuze zou zijn, en ik zou ook niet direct een winkel of een betrouwbare website weten waar ik zoiets voor een redelijke prijs kan kopen.
In de toekomst zullen er misschien nog wel meer apparaten met HDMI bij komen (misschien koop ik bijvoorbeeld ooit ook nog wel een HDTV-ontvanger of zoiets), dus dan zou het alvast wel prettig zijn om in ieder geval één extra aansluiting over te houden. Dat zou betekenen dat ik met zo’n switch minimaal 3 verschillende bronnen moet kunnen aansluiten op mijn TV. Ik houd mij van harte aanbevolen voor tips!

Ronald Stiebolt
01-12-2007, 13:04
Goedkoop alternatief (mits mogelijk): sommige TV's ondersteunen ook 1080p over component. Wellicht kun je je (HD)DVD-speler zo aansluiten?

Carlos Santuna
03-12-2007, 08:56
Bedankt voor je reactie! Ik heb de handleiding er even op nageslagen, en mijn TV (Sony Bravia KDL 40W2000) ondersteunt geen 1080p over component, maar wel 1080i en 720p.
Een voorlopige oplossing zou dus zijn om zowel de PS3 als de HD-DVD speler met HDMI aan te sluiten en de DVD-speler, die ik eigenlijk alleen gebruik om R1-DVD's af te kunnen spelen, via component. Dan heb ik maximale upscaling tot 1080i i.p.v. 1080p voor R1-DVD's, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat nou echt zo veel uitmaakt. Dus ik denk dat ik dat de eerste tijd maar eens ga proberen.
Maar, met het oog op de toekomst: ik houd mij uiteraard nog steeds aanbevolen voor tips omtrent een HDMI-switch.

Vincent Vega
03-12-2007, 09:42
Geffen verkoopt ze. Volgens velen de best switches. Ik heb er ook eentje. Komt met 4 hdmi kabels.

Vincent Vega
03-12-2007, 09:47
T is dus Gefen :)

Link naar de switch:

http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3278

Carlos Santuna
03-12-2007, 14:49
Hmmm... Bedankt voor de tip, maar deze is wel behoorlijk aan de prijs. En ik vraag me inmiddels af of dat het waard is. Want als ik, zoals hierboven werd gesuggereerd, mijn DVD-speler met component aan zou sluiten, zou het dus alleen gaan om het verschil in upscaling naar 1080i i.p.v. 1080p en dan nog alleen voor mijn (ongeveer 100) R1 DVD's. R2 DVD's stop ik dan in de PS3, die wel kan upscalen naar 1080p.

Tuvok
03-12-2007, 15:12
Das inderdaad een dure switch. Ik kwam deze switch tegen van Aten: http://www.aten.com/products/productItem.php?pcid=20050107104612001&psid=20070130154449002&pid=20061221101626001&layerid=subClass6
Die is met een adviesprijs van 129,99 euro toch een stuk vriendelijker geprijst. Wellicht iets voor jou?

Vincent Vega
03-12-2007, 19:14
Tsja voor kwaliteit betaal je. Tis maar net hoe hoog je je eisen stelt, en vergeet niet, Gefen levert er 4 hoogwaardige hdmi kabels bij, waar je normaal 50 euro p/s voor betaalt.(als het al niet meer is voor topkwaliteit)

Vincent Vega
03-12-2007, 19:18
Hier een review:

http://www.hometheaterspot.com/htsthreads/tech-review.php?rev=87

Richard B.
04-12-2007, 12:21
Das inderdaad een dure switch. Ik kwam deze switch tegen van Aten: http://www.aten.com/products/productItem.php?pcid=20050107104612001&psid=20070130154449002&pid=20061221101626001&layerid=subClass6
Die is met een adviesprijs van 129,99 euro toch een stuk vriendelijker geprijst. Wellicht iets voor jou?
Ik zoek ook iets waarmee ik 2 HDMI-apparaten op een tv met een aansluiting kan aansluiten, maar 130 euro vind ik dan toch nog vrij pittig.

Kent er iemand wat simpelere (en hopelijk goedkopere) oplossingen met slechts 2 HDMI inputs? Ik heb voor 30 euro wel dit soort switches bij de MM zien liggen, maar ik heb geen idee wat ik daar kwalitatief van kan verwachten. En "merk" switches met 2 ports ben ik nog niet tegengekomen.

Carlos Santuna
06-12-2007, 10:41
Kijk, € 30, dat zijn pas prijzen! Maar dat zal dan kwalitatief dan wel niet al te best zijn, vermoed ik. Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
Met zo'n switch zou ik voorlopig ook geholpen zijn, mits de kwaliteit in orde is. Voor die € 30,- kan ik er dan later altijd nog eentje bij kopen, mocht er ooit nog een HDMI-apparaat bij komen (dan zou ik immers op beide HDMI-ingangen 2 apparaten kunnen aansluiten).

Alexander D
06-12-2007, 19:03
Kijk, € 30, dat zijn pas prijzen! Maar dat zal dan kwalitatief dan wel niet al te best zijn, vermoed ik. Iemand die daar zijn licht over kan laten schijnen?
Met zo'n switch zou ik voorlopig ook geholpen zijn, mits de kwaliteit in orde is. Voor die € 30,- kan ik er dan later altijd nog eentje bij kopen, mocht er ooit nog een HDMI-apparaat bij komen (dan zou ik immers op beide HDMI-ingangen 2 apparaten kunnen aansluiten).

Als de afstanden die je moet overbruggen kort zijn denk ik dat hij gewoon goed zal werken.

Carlos Santuna
07-12-2007, 09:50
Als de afstanden die je moet overbruggen kort zijn denk ik dat hij gewoon goed zal werken.
in dat geval ga ik voor deze oplossing. Als ik tenminste een HD-DVD speler kan vinden, want dat is nog niet makkelijk: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1269329#post1269329

Alexander D
07-12-2007, 19:25
in dat geval ga ik voor deze oplossing. Als ik tenminste een HD-DVD speler kan vinden, want dat is nog niet makkelijk: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1269329#post1269329

Doe verstandig, neem een Blu-ray.....:bier:

Richard B.
08-12-2007, 18:07
Doe verstandig, neem een Blu-ray.....:bier:

Niet naar luisteren Carlos. :nono:

Ik denk dat ik trouwens ook maar zo'n kastje van 30 euro ga proberen.

Alexander D
09-12-2007, 09:20
Niet naar luisteren Carlos. :nono:

Ik denk dat ik trouwens ook maar zo'n kastje van 30 euro ga proberen.

:mrgreen: Ik ben geen echte fan hoor maar denk gewoon wel dat Blu-ray gaat winnen.

Carlos Santuna
09-12-2007, 22:31
Doe verstandig, neem een Blu-ray.....:bier:
Ik ben ook verstandig, ik heb allang Blu-ray. De HD-DVD speler wil ik gewoon ook 8-).

Alexander D
10-12-2007, 18:03
Ik ben ook verstandig, ik heb allang Blu-ray. De HD-DVD speler wil ik gewoon ook 8-).

8) :bier:

Richard B.
10-12-2007, 19:24
Nou, ik heb zo'n Vivanco-kastje (http://www.vivanco.de/cgi-bin/vivanco/en_US/productDetail.html?productId=6909&catId=0) gehaald en aangesloten en heb even een half uurtje King Kong op HD DVD en een half uurtje Bruce Springsteen live in Barcelona op DVD bekeken. Tot nu toe geen last van rare storingen of vermindering van beeld- of geluidskwaliteit, dus het lijkt een succes te zijn. De komende week zal ik nog wat meer specifieke positieve/negatieve ervaringen postten als die er zijn.

edit: ik zie trouwens op de door mij gelinkte website dat dit kastje alleen compatibel is met HDMI 1.2. Voor geïnteresseerden is dat misschien wel even belangrijk om te onthouden.

Carlos Santuna
11-12-2007, 10:35
Ik was gisteren in de Mediamarkt Utrecht, en ik zag daar, behalve het genoemde Vivanco-kastje van € 30,-, bij de Playstation-spullen (dus niet bij de HDMI-kabels) ook een switch liggen van het merk "Piranha", inclusief HDMI- en optische kabel, waarmee je maar liefst drie bronnen op een TV kunt aansluiten, en die HDMI 1.3 ondersteunt (ik heb hier overigens weinig verstand van, wat wil dat precies zeggen?). Hij kostte rond de € 70,-, geloof ik. Ik had weinig tijd, dus ik heb er helaas niet heel aandachtig naar kunnen kijken, maar het zou best eens één van deze kunnen zijn:

http://www.contactdata.nl/piranha/index.php?action=11
P640 Piranha HDMI Switch 1080i/p met optische- en HDMI kabel
- Schakelbox met ingang voor 3 HDMI kabels die via de switch herleid worden naar 1 HDMI kabel, rechtstreeks naar je HD televisie.( HD ready of Full HD )
- Geleverd inclusief Optische kabel (geluid) en HDMI kabel
- Plug & play voor alle bezitters van PS3 en andere digitale toestellen met HDMI uitgang
- Voorziet automatische switch tussen uw digitale toestellen met een HDMI uitgang zoals PS3, Dvd speler / recorder, satelietontvanger, …..
- Ondersteund volgende Grafische resolutie : 480p / 720p / 1080i en 1080p
- HDMI specificatie : 1,3 a ATC certified

Bol.com heeft er ook eentje van Piranha voor € 59,99, de P634. Helaas staan de specs er niet bij:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Product&Section=GAMES&Referrer=ADVNLKEL00201200099&PrdID=1004004005013905

Uiteindelijk bleek een HD-DVD speler wederom niet voorradig, dus ik heb mijn aankoop nog maar even uitgesteld. Maar m.b.t. de switch ben ik er dus nog steeds niet uit.

DVDProfilersFilmgek
11-12-2007, 22:19
Goedkoop alternatief (mits mogelijk): sommige TV's ondersteunen ook 1080p over component. Wellicht kun je je (HD)DVD-speler zo aansluiten?

Helemaal geen aanrader, bedenk namelijk wel dat heel veel apparaten geen HD signaal meer over component uitsturen als het materiaal op de schijf copy protected is, en dat zijn toch wel de meeste schijven!

DVDProfilersFilmgek
13-12-2007, 06:02
Ik was gisteren in de Mediamarkt Utrecht, en ik zag daar, behalve het genoemde Vivanco-kastje van € 30,-, bij de Playstation-spullen (dus niet bij de HDMI-kabels) ook een switch liggen van het merk "Piranha", inclusief HDMI- en optische kabel, waarmee je maar liefst drie bronnen op een TV kunt aansluiten, en die HDMI 1.3 ondersteunt (ik heb hier overigens weinig verstand van, wat wil dat precies zeggen?). Hij kostte rond de € 70,-, geloof ik. Ik had weinig tijd, dus ik heb er helaas niet heel aandachtig naar kunnen kijken, maar het zou best eens één van deze kunnen zijn:

http://www.contactdata.nl/piranha/index.php?action=11
P640 Piranha HDMI Switch 1080i/p met optische- en HDMI kabel
- Schakelbox met ingang voor 3 HDMI kabels die via de switch herleid worden naar 1 HDMI kabel, rechtstreeks naar je HD televisie.( HD ready of Full HD )
- Geleverd inclusief Optische kabel (geluid) en HDMI kabel
- Plug & play voor alle bezitters van PS3 en andere digitale toestellen met HDMI uitgang
- Voorziet automatische switch tussen uw digitale toestellen met een HDMI uitgang zoals PS3, Dvd speler / recorder, satelietontvanger, …..
- Ondersteund volgende Grafische resolutie : 480p / 720p / 1080i en 1080p
- HDMI specificatie : 1,3 a ATC certified

Bol.com heeft er ook eentje van Piranha voor € 59,99, de P634. Helaas staan de specs er niet bij:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Product&Section=GAMES&Referrer=ADVNLKEL00201200099&PrdID=1004004005013905

Uiteindelijk bleek een HD-DVD speler wederom niet voorradig, dus ik heb mijn aankoop nog maar even uitgesteld. Maar m.b.t. de switch ben ik er dus nog steeds niet uit.

Ben zelf ook bezig met de aanschaf van een HDMI switch..... laat hier weer wat van mij horen als ik een prijsgunstige oplossing heb gevonden.

rover8772
13-12-2007, 15:02
zit er op je Versterker/Receiver geen in/uitgangen ??
heb zelf de Onkyo Tx-Sr605, die heeft 2 hdmi ingangen. en 1 uitgang. (plus mijn Philips LCD heeft 3 ingangen... meer dan genoeg dus...)

TJ Weissel
13-12-2007, 15:05
Helemaal geen aanrader, bedenk namelijk wel dat heel veel apparaten geen HD signaal meer over component uitsturen als het materiaal op de schijf copy protected is, en dat zijn toch wel de meeste schijven!

DVD's werken gewoon, DVD Speler via component is dan ook 'n uitstekende oplossing.

Andere optie is kijken voor 'n AMP die 'n interne HDMI switch heeft (wel 'n iets duurdere optie).

rover8772
13-12-2007, 15:20
http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/3552/4-Poort-Hdmi-Schakelaar.html

82 euri, weet alleen niet of deze HDMI 1.3a ondersteund....

Carlos Santuna
13-12-2007, 16:05
zit er op je Versterker/Receiver geen in/uitgangen ??
heb zelf de Onkyo Tx-Sr605, die heeft 2 hdmi ingangen. en 1 uitgang. (plus mijn Philips LCD heeft 3 ingangen... meer dan genoeg dus...)
Mijn versterker heeft inderdaad geen HDMI, en aangezien ik erg tevreden ben over mijn versterker (ook een Onkyo, trouwens) ga ik 'm ook niet snel vervangen.

Frenkel
13-12-2007, 16:36
Ik heb zelf de Octava 3 x 1 HDMI Switch die net als de Gefen zeer goed aangeschreven staat,... al is die ook behoorlijk aan de prijs:
http://www.livingcinema.nl/catalog/octava-hds3-hdmi-dvi-switch-p-180.html
Vooral het automatische schakelen als de bron wordt ingeschakeld of op een ander bron wordt overgeschakeld vindt ik een belangrijke functie, zodat je niet iedere keer weer naar de switch moet lopen of de afstandbediening moet pakken om naar een andere bron over te schakelen.

Zo te lezen hebben de Piranha's deze mogelijkheid ook dus dit lijkt me een goedkoop altanatief.

BTW. Ik heb zelf ook een Onkyo versterker (zonder HDMI), maar deze blijkft voorlopig ook nog wel staan.

DVDProfilersFilmgek
13-12-2007, 16:54
DVD's werken gewoon, DVD Speler via component is dan ook 'n uitstekende oplossing.

Andere optie is kijken voor 'n AMP die 'n interne HDMI switch heeft (wel 'n iets duurdere optie).

In jouw geval heb je dan geluk, heb buiten enkele andere spelers, oa een LG die het via de component uitgang vertikt om up te scalen als er een DVD met een copyprotect signaal ingestopt wordt, wel in de standaard resolutie van de schijf naar progressive, maar niet omhoog naar 720p of 1080i. De DVD's werken dan wel, maar niet geupscaled.

Aan een nieuwe Amp ben ik (hoop ik) voorlopig nog niet toe, de oude bevalt mij nog steeds prima en op die nieuwe audioformaten zit ik niet echt te wachten. Het core signaal voldoet aan mijn behoefte, en anders kan ik met mijn huidige EP35 altijd nog de analoge 5.1 uitgang gebruiken.

Het is de TV die maar 2 ingangen heeft, en ik heb nu 3 apparaten met HDMI, dus is een switch in mijn geval de beste oplossing, hoop er as vrijdag 1 op te kunnen halen voor een leuke prijs, als dat lukt doe ik een update.

DVDProfilersFilmgek
13-12-2007, 17:11
Ik heb zelf de Octava 3 x 1 HDMI Switch die net als de Gefen zeer goed aangeschreven staat,... al is die ook behoorlijk aan de prijs:
http://www.livingcinema.nl/catalog/octava-hds3-hdmi-dvi-switch-p-180.html
Vooral het automatische schakelen als de bron wordt ingeschakeld of op een ander bron wordt overgeschakeld vindt ik een belangrijke functie, zodat je niet iedere keer weer naar de switch moet lopen of de afstandbediening moet pakken om naar een andere bron over te schakelen.

Zo te lezen hebben de Piranha's deze mogelijkheid ook dus dit lijkt me een goedkoop altanatief.

BTW. Ik heb zelf ook een Onkyo versterker (zonder HDMI), maar deze blijkft voorlopig ook nog wel staan.

De Octava lijkt een leuke aanbieding, maar wordt te duur door de kabels die zij erbij leveren en is daardoor niet interessant voor mij. Ik betwijfel het of het ding zelf schakeld als er een bron wordt bijgeschakeld, wat ik trouwens vrij irritant vind, want je moet toch zelf weer schakelen naar datgene dat je wilt zien. De AB vind ik wel weer een fijne aanvulling, dan hoef je er niet naar toe te lopen, al is het niet een echte must, als je een bepaald apparaat start moet je er toch vaak heen om er wat software in te proppen:wink:

Frenkel
13-12-2007, 18:58
De Octava lijkt een leuke aanbieding, maar wordt te duur door de kabels die zij erbij leveren en is daardoor niet interessant voor mij. Ik betwijfel het of het ding zelf schakeld als er een bron wordt bijgeschakeld, wat ik trouwens vrij irritant vind, want je moet toch zelf weer schakelen naar datgene dat je wilt zien. De AB vind ik wel weer een fijne aanvulling, dan hoef je er niet naar toe te lopen, al is het niet een echte must, als je een bepaald apparaat start moet je er toch vaak heen om er wat software in te proppen:wink:

Ik zie nu dat ik de link naar het oude model heb geplaatst.
Dit is de link naar het nieuwe model (1.3) :
http://www.livingcinema.nl/catalog/octava-hds3-hdmi-v13-1080p-schakelaar-p-322.html

Exlclusief kabels, scheelt het 15 Euro.
De afstandbediening heb ik nooit gebruikt omdat het automatisch schakelen gewoon perfect werkt.
Het is wel zo dat als ik een ander HDMI bron inschakel dat de switch daar dan direct op overschakeld zodat ik hem manueel moet terrugschakelen naar de bron waar het oorspronkelijk op stond ingesteld (wil ik de bestaande bron blijven weergeven).
Maar waarom zou je dan een ander HDMI bron inschakelen, als je de bestaande wilt blijven weergeven ?

De automatische functie kan gewoon worden uitgeschakeld.

Guus Josee
14-12-2007, 07:43
Ik heb gisteren de P640 Piranha HDMI Switch 1080i/p met Optische- en HDMI kabel besteld bij Bol.Com.
Ik ben benieuwd of het wat is.

Carlos Santuna
14-12-2007, 09:36
Verkopen ze bij Bol ook de Piranha P640? Ik kan alleen de P634 vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Guus Josee
14-12-2007, 09:52
Verkopen ze bij Bol ook de Piranha P640? Ik kan alleen de P634 vinden. Of zie ik iets over het hoofd?

Carlos ik heb het nagekeken, ik heb inderdaad de Piranha 634 besteld.
Wat zou het verschil zijn tussen deze twee, want op de site van Piranha vind je niks terug van de P634.

Carlos Santuna
14-12-2007, 09:55
Geen idee wat het verschil is, ik kan ook niks vinden over de P634, behalve wat er op de site van Bol.com staat. Maar ik ben dus wel erg benieuwd of die switch bevalt.

Guus Josee
14-12-2007, 10:33
Geen idee wat het verschil is, ik kan ook niks vinden over de P634, behalve wat er op de site van Bol.com staat. Maar ik ben dus wel erg benieuwd of die switch bevalt.

Hallo Carlos,

als ik hem binnen heb, ga ik hem uiteraard testen en laat hier wel een berichtje achter of het wat is de Piranha P634.

Richard B.
17-12-2007, 22:10
Nog even in vervolg op mijn eerdere posting over de Vivanco-switch (http://www.vivanco.de/cgi-bin/vivanco/en_US/productDetail.html?productId=6909&catId=0): na het ding nu een weekje in gebruik te hebben, heb ik er nog geen negatieve ervaringen mee gehad. De beeldkwaliteit blijft prima en ik heb ook nog geen storingen ervaren ofzo. Het lijkt een prima keuze te zijn voor een low-budget switch.

Is het trouwens ook eigenlijk niet te verwachten dat, omdat met HDMI alles puur digitaal is, beeldkwaliteit van kabels en componenten minder gevoelig zijn? Mijn idee van digitaal is nog altijd een beetje dat e.a. minder beinvloed kan worden door straling van buitenaf omdat digitale informatie altijd uit 1-en en 0-en bestaat en niet uit (beinvloedbare) analoge golven. Misschien dat dat een beetje simpel gedacht is, maar ik dacht juist dat dat een van de grote voordelen van HDMI was.

DVDProfilersFilmgek
21-12-2007, 17:07
Geen idee wat het verschil is, ik kan ook niks vinden over de P634, behalve wat er op de site van Bol.com staat. Maar ik ben dus wel erg benieuwd of die switch bevalt.


Heb vandaag de Aten VS-481 binnengekregen, mooi degelijk inelkaar gezet apparaatje, niet zo'n plastic geval maar een mooi afgewerkte metalen behuizing. Hij werd compleet geleverd met afstandsbediening, voeding en er zat zelfs een mooie HDMI kabel bij. Er zitten 3 aansluitingen aan de achterkant en een makkelijk te bereiken aansluiting op de voorzijde. Had hem in no-tome aangesloten, werkt probleemloos. Heb hem op zijn kant gezet, neem nu praktisch geen plaats in en het staat ook nog eens netjes, voor degene die hem plat willen neerzetten, zitten er 4 rubbertjes bij om eronder of boven te plakken zodat je hem krasvrij op je andere gewaardeerde apparatuur kunt zetten.

Dit is hem:

VS481http://www.aten.com/images/p_menu_darrow.giffunction showImg(imgfile,title,width,height){ win = window.open("prdFront_img.php?imgfile="+imgfile+"&title="+title+"&width="+width+"&height="+height,"thiswin","width="+width+",height="+height); win.resizeTo(600,180); win.window.focus(); }function showDiagram(imgfile,title,width,height){ win = window.open("prdFront_img.php?imgfile="+imgfile+"&title="+title+"&width="+width+"&height="+height,"thiswin","width="+width+",height="+height); win.resizeTo(450,500); win.window.focus(); }http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/doc_data/prdImages/2007011711175001.jpghttp://www.aten.com/doc_data/prdImages/20070117111411005.jpg (http://javascript<b></b>:showImg('20070117111411003.jpg','VS481','600','15 0'))http://www.aten.com/doc_data/prdImages/20070117111411006.jpg (http://javascript<b></b>:showImg('20070117111411004.jpg','VS481','600','15 0'))http://www.aten.com/images/blank.gif+ Download : http://www.aten.com/images/p_download_m.gif (http://javascript<b></b>:void(0);)http://www.aten.com/images/p_download_dna.gifhttp://www.aten.com/images/p_download_q.gif (http://javascript<b></b>:void(0))http://www.aten.com/images/p_download_firmware_na.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/p_new.gif http://www.aten.com/images/p_awards2.gif (http://www.aten.com/press/press_awards_list.php?pid=20061221101626001&cssflag=award) http://www.aten.com/images/p_bullet1.gif4-Port HDMI Switchhttp://www.aten.com/images/p_smallarrow1.gifThe VS481 4 Port HDMI Switch allows you to quickly and easily share your HDMI display device with 4 HDMI input sources.
The VS481 allows convenient switching between digital devices such as DVD players, Satellite receivers,Digital camcorder. The VS481 allows you to select the desired input source via a remote control unit and pushbuttons located on the switch.http://www.aten.com/images/blank.gif http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/doc_data/os_img/2007032813495001.gif http://www.aten.com/doc_data/os_img/20070328134914001.gif http://www.aten.com/doc_data/os_img/20070509142958001.gif http://www.aten.com/images/p_titlebullet.gifFeatures http://www.aten.com/images/p_menu_darrow.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/p_bullet1.gifEconomical solution for home theater integration. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifEasy switching among four digital video signals (e.g., DVD and Satellite receiver) by remote control or front panel pushbuttons. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifLED indication of video source channels. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifSupports high resolution: Supports HDTV resolution of 480p, 720p, 1080i and 1080p & Supports VGA, SVGA, SXGA (1280x1024) and UXGA (1600x1200). http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifSignaling rates up to 1.65 Gbits in support of 1080p display. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifDeep color is 8-bit color for HDMI Format. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifPlug-and-play. No software installation required. Installs in minutes. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifHDMI™ certified. (http://www.aten.com/data/announcement/hdmi_cert_w_border_shanghai0133_aten_hdmi_switch_v s481_60491.pdf) http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifHDCP 1.1 Compliant. http://www.aten.com/images/p_bullet1.gifRemote Control or Front Panel pushbuttons source selection.http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/p_titlebullet.gif Package Content http://www.aten.com/images/p_menu_darrow.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/p_bullet1.gif1x 4-Port HDMI Switch http://www.aten.com/images/p_bullet1.gif1x HDMI Cable (1.8m) http://www.aten.com/images/p_bullet1.gif1x IR Remote Control Unit http://www.aten.com/images/p_bullet1.gif1x Power Adapter http://www.aten.com/images/p_bullet1.gif1x User Manual http://www.aten.com/images/p_bullet1.gif1x Quick Start Guide http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/p_titlebullet.gifDiagram http://www.aten.com/images/p_menu_darrow.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/doc_data/prdImages/20070108143231001.gif (http://javascript<b></b>:showDiagram('20070108143231002.gif','VS481','450' ,'450'))+ View enlargement (http://javascript<b></b>:showDiagram('20070108143231002.gif','VS481','450' ,'450'))http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/p_titlebullet.gifSpecification http://www.aten.com/images/p_menu_darrow.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifDevice Connections4Port SelectionPushbutton, IR Remote ControlConnectorsDisplayHDMI Out1 x HDMI Type A Female (Black)DeviceHDMI In4 x HDMI Type A Female (Black)Power 1 x DC Jack (Black)Switches Port 4 x PushbuttonLEDsOn Line4 (Orange)Selected4 (Green)Video1600x1200, DDCBPower ConsumptionDC 5.3 V, 2 WEnvironment Operating Temp.0 - 50˚CStorage Temp. -20 - 60˚C Humidity0-80% RH, Non-condensingPhysical
PropertiesHousingMetalWeight0.45 kg Dimension ( L x W x H ) 20.00 x 8.00 x 2.50 cm http://www.aten.com/images/blank.gif* The specification and pictures are subject to change without notice.
* All trademarks and logos are the properties of their respective holders. http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/top-icon.gif (http://www.aten.com/products/productItem.php?pcid=20050107104612001&psid=20070130154449002&pid=20061221101626001&layerid=subClass6#TOP)http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/r_top.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/icon_pdf.gif (http://www.aten.com/doc_data/pdf_dm/vs481_dm.pdf)http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/vista_icon.gif (http://www.aten.com/data/quick_finder/vista/vista.htm)http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/doc_data/module_img/20061215165613001.gif (http://www.aten.com/data/wizard/wz_welcome.php)http://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/images/blank.gifhttp://www.aten.com/doc_data/module_img/20061215142253001.gif (http://www.aten.com/trial/)
IP-based KVM Control Unit- KN9116 http://www.aten.com/images/blank.gif


MMMMMMMMMMMMM, ziet er een beetje vreemd uit, je kan hem hier zelf ook even opzoeken bij de importeur van Atem onder video products en dan HDMI switches:

http://www.aten.be/

Had hem voor een heel leuke prijs en kan er 2 andere mensen indien zij dat wensen ook blij mee maken, heb er namelijk nog 2 extra genomen voor eventuele liefhebbers.:wink:

DVDProfilersFilmgek
22-12-2007, 18:43
Heb een PM gehad, nu nog maar 1 te gaan.

Wens de mede forumbezoeker heel veel plezier met deze HDMI switch:bier:

DVDProfilersFilmgek
17-01-2008, 19:51
Heb een PM gehad, nu nog maar 1 te gaan.

Wens de mede forumbezoeker heel veel plezier met deze HDMI switch:bier:


Oops:oops: ,
was deze post bijna vergeten, op is op:wink: , u heeft niet meer tereageren.8)

RikA
30-01-2008, 16:20
De topicstarter is er inmiddels uit maar voor de volledigheid geef ik toch nog wat extra informatie.

Iets wat namelijk niet genoemd is hier is dat je bij een HDMI versterker of switcher ook de gain moet kunnen instellen. Veel kastjes bezuinigen hierop, maar het is belangrijk dat dit kan om het beeld te corrigeren voor de gebruikte kabels. Vaak kan je de gain op 0, 2, 4 of 6db instellen. En dit verschil zie je goed in het beeld is mijn ervaring.

Kastje wat ik gebruik is van Abtus (http://www.abtus.nl) , is heb deze gekozen om de gain instellingen, omdat die er netjes uitziet en hij schijnt in Azie redelijk populair te zijn.

http://www.abtussingapore.com/images/all_products/AVS-HDMI41_zoom_consumer.jpg

DVDProfilersFilmgek
30-01-2008, 18:34
De topicstarter is er inmiddels uit maar voor de volledigheid geef ik toch nog wat extra informatie.

Iets wat namelijk niet genoemd is hier is dat je bij een HDMI versterker of switcher ook de gain moet kunnen instellen. Veel kastjes bezuinigen hierop, maar het is belangrijk dat dit kan om het beeld te corrigeren voor de gebruikte kabels. Vaak kan je de gain op 0, 2, 4 of 6db instellen. En dit verschil zie je goed in het beeld is mijn ervaring.

Kastje wat ik gebruik is van Abtus (http://www.abtus.nl) , is heb deze gekozen om de gain instellingen, omdat die er netjes uitziet en hij schijnt in Azie redelijk populair te zijn.

http://www.abtussingapore.com/images/all_products/AVA-HDMI14_zoom_consumer.jpg

Dat wat je laat zien is een versterker/veredelde splitter GEEN Switch, 1 apparaat (bijvoorbeeld een HD DVD speler) in naar 4 gebruikers, bijvoorbeeld 1 of meer schermen en een projector om maar een voorbeeld te geven. Hier ging het om een switch. Leuk dat je het noemt dat je de gain kan instellen, maar dat is bij een switch minder van belang dan bij een versterker, een versterker moet het signaal versterken en doorsturen naar in jouw voorbeeld 4 gebruikers. Een switch daarintegen moet niet anders doen dan het signaal schakelen en doorgeven.

Heb de prijzen ook even bekeken, hallo... 6x hoger dan mijn voorbeeld voor een switch. Hij mag dan in Azië redelijk populair zijn, met de op die site vermelde prijzen wordt hij dat hier mijninziens niet zo snel .... :mrgreen:

BTW, mijn Aten VS-481 bevalt prima, ik heb echt niet het idee dat het signaal anders is doordat hij ertussen zit. Met de AB erbij hoef je zelfs je stoel niet uit te komen om van apparaat te wisselen. Tevens ziet hij er ook heel netjes afgewerkt uit en kost hij 6x minder dan jouw voorbeeld, toch wel iets om in je achterhoofd te houden;)

RikA
30-01-2008, 22:22
Excuses je hebt helemaal gelijk, ik had het verkeerde plaatje toegevoegd, ik heb het nu verbeterd. Je hebt ook gelijk als je zegt dat deze schakelaar duurder is dan de Aten, het scheelt inderdaad wel redelijk wat.

wat ik vooral wilde zeggen is dat ik vermoed dat die gain instelling wel echt een verschil is tussen deze kastjes. En dat als ik de gain aanpas op mijn kastje dat ik wel verschil in kwaliteit zie. Aangezien deze eigenschap nog niet genoemd was in de discussie leek het mij wel een aanvulling op de vraag van topicstarter. Of deze feature zijn geld waard is dat is inderdaad weer een andere vraag die ik ook niet zo kan beantwoorden.

Carlos Santuna
31-01-2008, 11:05
Was ik helemaal vergeten te melden: ik heb zelf uiteindelijk de Piranha P634 aangeschaft voor € 59,99 bij Bol.com en die bevalt uitstekend. Ondersteunt HDMI 1.3a, mét afstandsbediening en er zat een HDMI kabel bij. Ik zie geen verschil tussen de weergave zonder en met switch. Helemaal goed, dus.

Wat wel apart is, is dat je de switch niet rechtstreeks in het stopcontact kan steken. Er zit namelijk alleen een USB kabeltje aan. Dat is natuurlijk bedoeld voor de PS3 (de switch wordt verkocht als PS3-accessoire), maar dat betekent dus dat je PS3 altijd aan moet staan als je de switch wilt gebruiken. Dat vond ik maar niks, en ik heb dus een goedkoop USB-ladertje gekocht bij de Handyman, die ik gewoon in het stopcontact heb gestoken, en dat werkt. Problem solved!

Martin van Tuijl
11-04-2008, 11:10
Iemand ervaring met de Sitecom switch (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary?BOL_OWNER_ID=1003004005818036&Section=SOFTWARE&sec_Page=Beschrijving&ContentType=DESCRIPTION) die Bol verkoopt?

TJ Weissel
11-04-2008, 11:11
Iemand ervaring met de Sitecom switch (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Secondary?BOL_OWNER_ID=1003004005818036&Section=SOFTWARE&sec_Page=Beschrijving&ContentType=DESCRIPTION) die Bol verkoopt?

Geen ervaring met die switch, wel met sitecom... niet kopen! :mrgreen:

Martin van Tuijl
11-04-2008, 11:30
Geen ervaring met die switch, wel met sitecom... niet kopen! :mrgreen:Ik ruik slechte ervaringen ;)

TJ Weissel
11-04-2008, 11:35
Ik ruik slechte ervaringen ;)

Geen positieve ervaringen met sitecom idd. hoorde zelf postieve dingen over deze switch (http://www.computer-plaza.nl/product/4600-0026)

Martin van Tuijl
11-04-2008, 11:47
Geen positieve ervaringen met sitecom idd. hoorde zelf postieve dingen over deze switch (http://www.computer-plaza.nl/product/4600-0026)Daar zag ik al iets over in deze draad idd. Goede prijs ook wel, denk dat ik die maar eens ga proberen.

Hamsterhein
25-06-2008, 13:18
Ik heb gister een HDMI Switch van het merk Piranha (P634) gekocht en heb deze aan mijn panasonic tv type TH37PV7F gehangen. Idee was om zowel mijn ps3 als upc hd box aan deze switch te hangen. Wanneer ik mijn ps3 of upc box direct aan de tv koppel via een hdmi kabel doen beide het perfect. Maar wanneer ik gebruik maak van de hdmi switch als tussenstuk doet alleen de upc box het en geeft de PS3 geen beeld of geluid. Herkent de ps3 de switch niet? Of ligt het toch ergens anders aan ...

Het vreemde is dat wanneer ik alles koppel aan mijn samsung 226BW monitor (ps3 aan hdmi switch en hdmi switch aan monitor via dvi-hdmi connector) zowel mijn ps3 als upc box het perfect doen. Ligt het probleem nu bij mij tv (maar waarom doet de upc box het dan wel), bij mijn ps3 (werkt wel op mijn samsung monitor) of is de switch schuldig?

Boris75
31-08-2008, 19:44
Hmm.. klinkt als een brakke switch.

Ik kan de Aten VS-481A aanraden. Is de opvolger van de reeds genoemde Aten VS-481.
Is een degelijk switch met 2.25 GHz bandbreedte, HDMI 1.3b compilant, HDCP pass-through. Helaas geen auto switch, maar wel een AB.
Kwalitatief erg goed en slechts een euro of 50.
review (http://www.gamefocus.ca/?nav=article&did=341)
prijs (http://tweakers.net/pricewatch/221994/aten-vs481a.html)

(y)

TJ Weissel
12-09-2008, 14:29
Ben zelf dus inmiddels ook opzoek naar 'n HDMI switch, zag 'n leuke op Bol.com, echter deze ondersteund geen HDMI 1.3 (Sitecom KV-020) .. iemand tips? voor 'n 4 poorts HDMI switch.

DVDProfilersFilmgek
12-09-2008, 14:41
Ben zelf dus inmiddels ook opzoek naar 'n HDMI switch, zag 'n leuke op Bol.com, echter deze ondersteund geen HDMI 1.3 (Sitecom KV-020) .. iemand tips? voor 'n 4 poorts HDMI switch.

In de post voor deze post staat Borus 75 met de Aten 481a , een collega van mij heeft hem in bestelling, als je even geduld hebt...

Kost zo rond de 57 euro.

tony_clifton
12-09-2008, 20:43
Heb gister deze aangesloten

http://www.bigdennis.com/hdmi-switch-p-13336.html?language=nl

Werkt prima is hdmi 1.3 en ondersteund gewoon 1080P
Weet alleen niet wat voor merk het is staat voor de rest nix op.
En is 4 poorts

Peter van santbrink
07-10-2008, 14:36
Is er buiten MM nog een goede winkel in de omgeving van Rotterdam/Den Haag waar je een goede Hdmi switch kan kopen ? na aanschaf van PS3 heb ik aansluitingen te weinig....

TJ Weissel
07-10-2008, 14:43
Ik ken het probleem.. bij Mediamarkt verkopen ze of shitswitches (van vivanco ofzo).. of marantz/pioneer switches van boven de 349 euro...

Ben zelf ook nog opzoek naar 'n juiste oplossing.

DVDProfilersFilmgek
07-10-2008, 17:34
Is er buiten MM nog een goede winkel in de omgeving van Rotterdam/Den Haag waar je een goede Hdmi switch kan kopen ? na aanschaf van PS3 heb ik aansluitingen te weinig....

Die bij mijn collega draait ook naar volle tevredenheid, heb zelf de Aten 481, hij heeft de Aten 481a is het laatste model en heeft ook een kleine afstandsbediening.

Waarom zelf de deur uit gaan?

OA hier te koop:

http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=115490


Verzendkosten daar vind ik niet mis, maar hij is wel heel erg goedkoop. Heb geen ervaring met dat bedrijf, is slechts als voorbeeld gegeven, een goed switch voor weinig geld:idea:

Peter van santbrink
09-10-2008, 13:37
heb 'm hier maar besteld; inderdaad hoge verzendkosten maar uiteindelijk mooie prijs; ben benieuwd


Die bij mijn collega draait ook naar volle tevredenheid, heb zelf de Aten 481, hij heeft de Aten 481a is het laatste model en heeft ook een kleine afstandsbediening.

Waarom zelf de deur uit gaan?

OA hier te koop:

http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=115490


Verzendkosten daar vind ik niet mis, maar hij is wel heel erg goedkoop. Heb geen ervaring met dat bedrijf, is slechts als voorbeeld gegeven, een goed switch voor weinig geld:idea:

DVDProfilersFilmgek
09-10-2008, 16:51
heb 'm hier maar besteld; inderdaad hoge verzendkosten maar uiteindelijk mooie prijs; ben benieuwd

Ben ook benieuwd of hij je net zo goed bevalt als mijn college de zijne bevalt. Die van mij is 1 model ouder en werkt nu al weer een jaartje naar volle tevredenheid. De nieuwere 481a ziet er iets anders uit, maar wel net zo degelijk als de 481.

Peter van santbrink
18-10-2008, 16:27
Ben ook benieuwd of hij je net zo goed bevalt als mijn college de zijne bevalt. Die van mij is 1 model ouder en werkt nu al weer een jaartje naar volle tevredenheid. De nieuwere 481a ziet er iets anders uit, maar wel net zo degelijk als de 481.

inmiddels binnen en werkt prima ! 1 nadeel, m'n digitale TV receiver reageert op de bijgeleverd AB (en omgekeerd)....

TJ Weissel
18-10-2008, 16:39
Heb zelf nog maar 'n struggle met 1 HDMI kabel... de switch op mijn AMP heeft grotendeels van het probleem opgelost... enkel moet ik nu even het kabeltje in de TV switchen tussen de BDP-1500 en de EP30. kleine moeite...

-Jaap-
18-10-2008, 17:23
Doe dat niet te vaak, HDMI verbindingen zijn nogal kwetsbaar.
Als ik jou was zou ik hiervoor gewoon een simpel Vivanco switchtje gebruiken, dat werkt prima.
Mocht je een nieuw FullHD scherm kopen, dan heeft die toch 3 of 4 aansluitingen,
dan is de switch helemaal niet meer nodig.
Dus voor dat simpele 720p signaaltje, neem de goedkoopste die je kan vinden, het zal prima werken.
Als je nou 1080p moest switchen naar een beamer via een lange kabel, dan komt het kritischer.

TJ Weissel
18-10-2008, 19:41
Doe dat niet te vaak, HDMI verbindingen zijn nogal kwetsbaar.
Als ik jou was zou ik hiervoor gewoon een simpel Vivanco switchtje gebruiken, dat werkt prima.
Mocht je een nieuw FullHD scherm kopen, dan heeft die toch 3 of 4 aansluitingen,
dan is de switch helemaal niet meer nodig.
Dus voor dat simpele 720p signaaltje, neem de goedkoopste die je kan vinden, het zal prima werken.
Als je nou 1080p moest switchen naar een beamer via een lange kabel, dan komt het kritischer.

Je hebt uiteraard helemaal gelijk.. maar even langs de Mediamarkt ;)

TJ Weissel
18-10-2008, 20:30
Zoiets lijkt mij ook wel handig.. omdat deze automatisch switched:

http://www.tlc-direct.co.uk/Images/Products/size_3/TR28577T.JPG

beter bekent als: Thor 28577T

tony_clifton
18-10-2008, 21:22
Switch die ik heb swirtched ook automatisch tot nu toe zeer tevreden over

http://www.bigdennis.com/hdmi-switch...ml?language=nl

mooie metalen behuizing.
zit een ab bij maarheb je niet nodig.

-Jaap-
18-10-2008, 21:55
Die Thor is een mooi ding, TJ, maar als je HDMI aansluiting op je TV achter een klepje zit, kan het behoorlijk priegelen zijn, omdat die kabel ''gemeshed'' is, daardoor ie ie wat aan de stugge kant, maar het moet wel lukken.
Ik zie dat ding nergens in een NL webshop, maar Amazon UK heeft 'm wel, die shop is je denk ik wel bekend, hij kost daar 30 pond.
Ik heb ook nog wel een linkje naar een goede automatische 3 poorts switch, zonder kabels erbij, voor 65 euro.
Maar die Thor is een leuke oplossing voor een leuk prijsje, zeker omdat ie uit het zicht kan.
Eventueel kan je de bestelling combineren met een aantal BD's of wat dan ook.

Alexander D
18-10-2008, 22:18
Zoiets lijkt mij ook wel handig.. omdat deze automatisch switched:

http://www.tlc-direct.co.uk/Images/Products/size_3/TR28577T.JPG

beter bekent als: Thor 28577T

Ziet er zeker goed uit!

DVDProfilersFilmgek
20-10-2008, 17:43
inmiddels binnen en werkt prima ! 1 nadeel, m'n digitale TV receiver reageert op de bijgeleverd AB (en omgekeerd)....

Mmm, dat is heel vervelend, heb je iets met een AB en vergalt een andere AB je plezier. Zelf gelukkig geen last. Je kan overwegen om bijv. de AB van de switch niet meer te gebruiken en handmatig te switchen, plakkertje over het oog en probleem opgelost, maar toch jammer dat je de AB dan niet meer kunt gebruiken.

kiekie
14-12-2008, 13:10
http://www.bigdennis.com/product_info.php?&products_id=13336&language=nl


Kijk hier eens even
49.95 Euro 8-)

Groet
kiekie

gt250f
15-12-2008, 14:32
ik zou graag mijn DVD-HD recorder via HDMI linken aan mijn setop box,
zodoende ik digitaal kan opnemen op HD

Begrijp ik het goed dat ik via zo'n switch mijn zowel mijn plasma als mijn HD recorder aan de setop box kan linken?

Moet ik dan telkens met de AB van uitvoerapparaat wisselen wanneer ik iets wil opnemen of wanneer ik rechtstreeks naar TV wil kijken?

Dank,

Gery

DVDProfilersFilmgek
15-12-2008, 17:32
ik zou graag mijn DVD-HD recorder via HDMI linken aan mijn setop box,
zodoende ik digitaal kan opnemen op HD

Begrijp ik het goed dat ik via zo'n switch mijn zowel mijn plasma als mijn HD recorder aan de setop box kan linken?

Moet ik dan telkens met de AB van uitvoerapparaat wisselen wanneer ik iets wil opnemen of wanneer ik rechtstreeks naar TV wil kijken?

Dank,

Gery

Begrijp je niet goed, maar als je denkt via HDMI op te kunnen nemen op je DVD HD recorder.... dan moet ik je helaas teleurstellen, dit is (nog) niet mogelijk.

spliney
28-12-2008, 23:09
Doe verstandig, neem een Blu-ray.....:bier:

Dat noem ik nog eens een vooruitziende blik :mrgreen:

Liquid Bass
11-01-2009, 10:45
Momenteel bij de MM te koop; een HDMI switcher van het merk Marmitek (3 input/1 output) voor € 40,-.

NIET KOPEN!!!

Ik ben inmiddels al aan mijn 3e exemplaar toe en ze vertonen allemaal exact hetzelfde mankement; tijdens een Blu Ray film of HD Decoder TV uitzending gaat de switcher na verloop van tijd uit zichzelf van kanaal veranderen. Uiterst irritant, je hebt steeds de afstandsbediening nodig om 'm weer op het juiste kanaal te zetten.

:-x

Henri_H
08-02-2009, 23:10
Momenteel bij de MM te koop; een HDMI switcher van het merk Marmitek (3 input/1 output) voor € 40,-.

NIET KOPEN!!!

Ik ben inmiddels al aan mijn 3e exemplaar toe en ze vertonen allemaal exact hetzelfde mankement; tijdens een Blu Ray film of HD Decoder TV uitzending gaat de switcher na verloop van tijd uit zichzelf van kanaal veranderen. Uiterst irritant, je hebt steeds de afstandsbediening nodig om 'm weer op het juiste kanaal te zetten.

:-xBetreft het deze?

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56269&page=3

Ziet er anders wel verleidelijk uit!
Automatisch switchen en niet duur maar als ze allemaal hetzelfde euvel hebben? Nee, dank je.

Ik ga 's verder snuffelen. Er moet rond de €50,- toch wel een goeie 4.1 autoswitcher te vinden zijn?
Die Piranha is ook wel interessant maar dan moet er weer zo'n apart ladertje bij gekocht worden. :-x

In mijn geval:

PS3
Popcorn Hour
HDD DVD Recorder
HD Decoder (in de toekomst?)

Richard B.
28-04-2009, 16:06
Nieuwe aanwinst: de Marmitek Connect 310 HDMI switch.

http://www.eshop.nl/images//lrg/prd40945.jpg

Het is er een die automatisch switcht, dus in principe hoef je niet handmatig je apparaat te selecteren. Tot nu toe lijkt dat aardig te werken, en ik heb de afstandbediening nog niet hoeven gebruiken. M'n HD DVD-speler deed even moeilijk maar volgens mij was dat omdat er tijdens het inpassen van m'n nieuwe HDTV-tuner een handshake mislukt is. Na het opnieuw aansluiten van de HDMI-kabel werkt het allemaal weer gewoon. Het is volgens mij wel een beetje inherent aan HDMI dat er soms wat kabels opnieuw aangesloten moeten worden, want ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad met kabels die rechtstreeks op een tv waren aangesloten. HDMI lijkt bepaalde informatie op te slaan die soms niet helemaal goed geschoond wordt.

De beeldkwaliteit is verder onveranderd goed, dus ik ben tevreden over mijn aanwinst. (y)

edit: ik zie nu pas dat Liquid Bass hele andere ervaringen heeft. :lol:

Zijn probleem ben ik trouwens niet tegengekomen. Maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.

DVDProfilersFilmgek
28-04-2009, 17:57
M'n HD DVD-speler deed even moeilijk maar volgens mij was dat omdat er tijdens het inpassen van m'n nieuwe HDTV-tuner een handshake mislukt is. Na het opnieuw aansluiten van de HDMI-kabel werkt het allemaal weer gewoon. Het is volgens mij wel een beetje inherent aan HDMI dat er soms wat kabels opnieuw aangesloten moeten worden, want ik heb dat ook wel eens aan de hand gehad met kabels die rechtstreeks op een tv waren aangesloten. HDMI lijkt bepaalde informatie op te slaan die soms niet helemaal goed geschoond wordt.


Ik heb zelf ook een paar HDMI handshake probleempjes beschreven, het is een heel verhaal geworden, misschien heb je er wat aan:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67186

Hoop dat die van jou wel op zijn kanaal blijft staan:mrgreen:

Richard B.
28-04-2009, 22:19
Ik heb zelf ook een paar HDMI handshake probleempjes beschreven, het is een heel verhaal geworden, misschien heb je er wat aan:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=67186

Hoop dat die van jou wel op zijn kanaal blijft staan:mrgreen:
Wow, da's echt een episch verhaal geworden zeg! :shock: :lol:

Ik heb mijn switchje vanavond nog even wat uitgebreider getest en ik ben (na dat ene kleine handshake-probleem wat ik makkelijk kon oplossen) geen nieuwe problemen meer tegengekomen. Voor de zekerheid schakel ik wel steeds netjes het ene HDMI-apparaat uit voordat ik een ander HDMI-apparaat aan zet, maar da's nauwelijks een ongemak.

DVDProfilersFilmgek
29-04-2009, 14:36
Wow, da's echt een episch verhaal geworden zeg! :shock: :lol:

Ik heb mijn switchje vanavond nog even wat uitgebreider getest en ik ben (na dat ene kleine handshake-probleem wat ik makkelijk kon oplossen) geen nieuwe problemen meer tegengekomen. Voor de zekerheid schakel ik wel steeds netjes het ene HDMI-apparaat uit voordat ik een ander HDMI-apparaat aan zet, maar da's nauwelijks een ongemak.

Als je het eenmaal weet doe je het verder zonder er over na te denken, heb nu nagenoeg geen problemen meer:mrgreen:

Richard B.
29-04-2009, 20:59
Ik heb te vroeg gejuicht. Gisteren leek het alsof deze switch perfect werkte, maar vandaag weigert mijn HD DVD-speler opeens beeld met dat ding. Ook niet na de kabel eruit gehaald te hebben. :(

Ik moet me toch nog maar eens even extra verdiepen in DVDProfilersFilmgek's verhaal. :)

kiran
29-04-2009, 21:32
Vorige week een bandridge switch aangeschaft, 3 in 1 uit.
http://www.maplin.co.uk/images/Full/n46ck.jpg
Werkt perfect !

Diablo777
22-06-2009, 20:20
Heb zelf ook lang gezocht naar een switch omdat ik mniet genoeg heb aan 3xHDMI op mijn lcd,had ik via internet een aten switch besteld maar die schakelde alleen de xbox 360 en niet de ps3 en upc HD box.
Heb nu bij MM een Marmitek Connect310 gehaald en die doet het perfect. Ik gebruik het zonder voeding en AB omdat het prima auto schakeld.
Dus zou zeggen laat je niet verleiden door mooie dure kastjes terwijl dit plastic kastje het prima doet,en dat voor een paar tientjes.

Richard B.
22-06-2009, 22:01
Heb zelf ook lang gezocht naar een switch omdat ik mniet genoeg heb aan 3xHDMI op mijn lcd,had ik via internet een aten switch besteld maar die schakelde alleen de xbox 360 en niet de ps3 en upc HD box.
Heb nu bij MM een Marmitek Connect310 gehaald en die doet het perfect. Ik gebruik het zonder voeding en AB omdat het prima auto schakeld.
Dus zou zeggen laat je niet verleiden door mooie dure kastjes terwijl dit plastic kastje het prima doet,en dat voor een paar tientjes.
Zie mijn eerdere postingen en die van DVDProfilersFilmgek voor hele andere ervaringen. :mrgreen:

Inmiddels werkt ie bij mij trouwens wel betrouwbaar, maar automatisch switchen doet ie niet. Op zich is dat voor mij verder geen probleem.

Diablo777
26-06-2009, 09:40
Zie mijn eerdere postingen en die van DVDProfilersFilmgek voor hele andere ervaringen. :mrgreen:

Inmiddels werkt ie bij mij trouwens wel betrouwbaar, maar automatisch switchen doet ie niet. Op zich is dat voor mij verder geen probleem.


Ik had de reacties over de marmitek gelezen,heb het toch aangeschaft. Had er weinig vertrouwen in maar het werkt prima.Had veel vertrouwen in de duurdere Aten switch en die werkte niet.Ik hoef geen voeding te gebruiken omdat het sap krijgt van mijn rand apparatuur via HDMI. Het kan een frustrerende zoektocht zijn om zoiets simpels maar goedwerkende switch te vinden. De hoge prijzen voor veel van deze switchen zijn echt van de ratten besnuffeld.Er is weinig vraag en dus geen concurentie je betaald een veel te hoge prijs voor veel van deze dingen. Kan iedereen aanraden om het niet via internet te kopen , als het niet werkt betaal je weer kosten om het te retourneren.Bij de MM hebben ze er soms geen, en bij andere MMs 5 verschillende.

DVDProfilersFilmgek
15-08-2009, 10:07
Ik had de reacties over de marmitek gelezen,heb het toch aangeschaft. Had er weinig vertrouwen in maar het werkt prima.Had veel vertrouwen in de duurdere Aten switch en die werkte niet.Ik hoef geen voeding te gebruiken omdat het sap krijgt van mijn rand apparatuur via HDMI. Het kan een frustrerende zoektocht zijn om zoiets simpels maar goedwerkende switch te vinden. De hoge prijzen voor veel van deze switchen zijn echt van de ratten besnuffeld.Er is weinig vraag en dus geen concurentie je betaald een veel te hoge prijs voor veel van deze dingen. Kan iedereen aanraden om het niet via internet te kopen , als het niet werkt betaal je weer kosten om het te retourneren.Bij de MM hebben ze er soms geen, en bij andere MMs 5 verschillende.


Allemaal leuk en aardig, maar wat heb je dan betaald voor je Marmitek switch?

Je kan iedereen aanraden om niet via het internet te kopen:confused: :mrgreen: Verzendkosten horen er nu eenmaal bij, idd is het internet niet geschikt voor elk produkt, maar dat is een overweging die je per bestelling dient te bekijken.

jakko007
29-09-2009, 23:15
Heb laatst bij een internetwinkel een hdmi switch gekocht.
Zeer scherp geprijsd.

Kwaliteit is zeer goed.

groeten (y)

Liquid Bass
03-12-2009, 22:52
^^^^ Als dat een spam post was waar de website link uit verwijderd was, waarom is de post niet helemaal verwijderd? Nu slaat het echt helemaal nergens op.

DVDProfilersFilmgek
04-12-2009, 16:35
^^^^ Als dat een spam post was waar de website link uit verwijderd was, waarom is de post niet helemaal verwijderd? Nu slaat het echt helemaal nergens op.

Misschien een manier om te laten zien dat we hier niet helemaal achtelijk zijn, een newby die lid wordt om een adresje met ons te delen, ja ja ja.....

B_A_S
26-12-2009, 23:42
Hallo,

Ik zit zoals sommige andere mensen hier ook met het probleem van te weinig hdmi aansluitingen op mijn televisie.
Ik ben van plan een ps3 aan te schaffen alleen de hdmi poort op mijn televisie is al bezet door een Humax IHDR 5050C PVR ( trouwens een fantastisch apparaat ). Nu is er een volgend probleem want mijn televisie heeft geen speakers en ook geen mogelijkheid om het geluid door te schakelen naar de av reveiver. Je kunt je vast ook wel voorstellen dat het aantal ingangen van dat apparaat nogal beperkt en dat ik het geluid het liefste digitaal doorgeschakeld wil hebben.
Ideaal zou dus zijn een hdmi switch die het geluid van de hdmi kabel split en dat vervolgens via een coaxiale audiokabel doorschakelt naar de digitale audio input van mijn av receiver. Ik heb zo'n ding gevonden op een Amerikaanse site en op e-bay, alleen ik kan nergens het merk vinden.

http://www.hdtvsupply.com/4x1-hdmi-switch-audio.html

http://cgi.ebay.nl/HDMI-Audio-Splitter-SPDIF-Toslink-COAX-Coaxial-Switch_W0QQitemZ230415501015QQcmdZViewItemQQptZTV_ Sat_Zubeh%C3%B6r?hash=item35a5d586d7

Ik heb dan ook werkelijk geen idee wat ik hiervan kan verwachten.
Iemand een idee of suggestie waar ik dit apparaat op een nederlandse site kan vinden tegen een leuke prijs?

Alvast bedankt!

DVDProfilersFilmgek
27-12-2009, 12:57
Hallo,

Ik zit zoals sommige andere mensen hier ook met het probleem van te weinig hdmi aansluitingen op mijn televisie.
Ik ben van plan een ps3 aan te schaffen alleen de hdmi poort op mijn televisie is al bezet door een Humax IHDR 5050C PVR ( trouwens een fantastisch apparaat ). Nu is er een volgend probleem want mijn televisie heeft geen speakers en ook geen mogelijkheid om het geluid door te schakelen naar de av reveiver. Je kunt je vast ook wel voorstellen dat het aantal ingangen van dat apparaat nogal beperkt en dat ik het geluid het liefste digitaal doorgeschakeld wil hebben.
Ideaal zou dus zijn een hdmi switch die het geluid van de hdmi kabel split en dat vervolgens via een coaxiale audiokabel doorschakelt naar de digitale audio input van mijn av receiver. Ik heb zo'n ding gevonden op een Amerikaanse site en op e-bay, alleen ik kan nergens het merk vinden.

http://www.hdtvsupply.com/4x1-hdmi-switch-audio.html

http://cgi.ebay.nl/HDMI-Audio-Splitter-SPDIF-Toslink-COAX-Coaxial-Switch_W0QQitemZ230415501015QQcmdZViewItemQQptZTV_ Sat_Zubeh%C3%B6r?hash=item35a5d586d7

Ik heb dan ook werkelijk geen idee wat ik hiervan kan verwachten.
Iemand een idee of suggestie waar ik dit apparaat op een nederlandse site kan vinden tegen een leuke prijs?

Alvast bedankt!

Wazig verhaal, mijn TV heeft geen speakers...... en die TV zonder speakers heeft maar 1 HDMI aansluiting, ja ja ja zielig :mrgreen: (6)

En hoe heeft die TV nu geluid van zijn Humax:?:

En die PS3..... die heeft toch een optische uitgang..... dan heb je toch die hele dure switch helemaal niet nodig:confused: of daar nu wel of niet een merk op staat, lekker laten waar dat aangeboden wordt, veel te duur en in dit geval helemaal niet nodig.(y)

peptalk
27-12-2009, 13:39
Wazig verhaal, mijn TV heeft geen speakers...... en die TV zonder speakers heeft maar 1 HDMI aansluiting, ja ja ja zielig

En hoe heeft die TV nu geluid van zijn Humax:?:

En die PS3..... die heeft toch een optische uitgang..... dan heb je toch die hele dure switch helemaal niet nodig:confused: of daar nu wel of niet een merk op staat, lekker laten waar dat aangeboden wordt, veel te duur en in dit geval helemaal niet nodig.(y)

Kan toch dat een TV geen speakers heeft en maar 1 HDMI, hoef je toch niet zo neerbuigend te doen(zo komt het iig over en ik weet dat je direct bent en het vaak met een reden doet), met ja, ja, ja en zielig.....

Dat hij niet volledig is in zijn opsomming ok en gelukkig ga ja dan ook door met advies geven.
Denk dat we B_A_S moeten vragen hoe geluid van de Humax naar de AV reciever gaat of zo en wat voor TV, of meer monitor, hij heeft.

DVDProfilersFilmgek
27-12-2009, 14:23
Kan toch dat een TV geen speakers heeft en maar 1 HDMI, hoef je toch niet zo neerbuigend te doen(zo komt het iig over en ik weet dat je direct bent en het vaak met een reden doet), met ja, ja, ja en zielig.....

Dat hij niet volledig is in zijn opsomming ok en gelukkig ga ja dan ook door met advies geven.
Denk dat we B_A_S moeten vragen hoe geluid van de Humax naar de AV reciever gaat of zo en wat voor TV, of meer monitor, hij heeft.

Ben bang dat dit ook weer zo'n verkapte manier was/is om iets aan de man te brengen wat in een hele hoop gevallen niet nodig is.:roll:

Neerbuigend was het zeker niet bedoeld, maar wel heel sceptisch ik geloof namelijk niet in een TV zonder speakers, want een TV heeft altijd speakers net als een radio dat heeft. Een tuner en een monitor hebben dat weer niet.

Met andere woorden, ik geloof dat hele verhaaltje van B_A_S dus niet zo, maar heb het er nog heel vriendelijk neergezet, wel sceptisch, maar dat had jij uitgelegd als neerbuigend, helaas kan ik niet in klank schrijven........

Misschien dat een smiley het verduidelijkt had....

peptalk
27-12-2009, 14:47
Ben bang dat dit ook weer zo'n verkapte manier was/is om iets aan de man te brengen wat in een hele hoop gevallen niet nodig is.:roll:

Neerbuigend was het zeker niet bedoeld, maar wel heel sceptisch ik geloof namelijk niet in een TV zonder speakers, want een TV heeft altijd speakers net als een radio dat heeft. Een tuner en een monitor hebben dat weer niet.

Met andere woorden, ik geloof dat hele verhaaltje van B_A_S dus niet zo, maar heb het er nog heel vriendelijk neergezet, wel sceptisch, maar dat had jij uitgelegd als neerbuigend, helaas kan ik niet in klank schrijven........

Misschien dat een smiley het verduidelijkt had....

Dan begrijpen we elkaar en zon smilie kan idd een hoop doen:)

B_A_S
27-12-2009, 23:27
Bedankt voor de reacties, ik zal proberen uit te leggen waar ik mee zit.
Mijn home cinema systeem is al een aantal jaren oud net als de televisie.

Beginnend met de televisie.
Laat ik eerst even duidelijk maken dat een televisie helemaal niet altijd speakers hoeft te hebben. Ik weet niet of het nog steeds zo is maar vroeger verkocht bijvoorbeeld Pioneer ook hele mooie ( helaas dure ) schermen zonder speakers ( veelal voor de zakelijke markt bedoeld ).

Mijn televisie hangt aan een muurtje dat maar een bepaalde afmeting heeft. Ik ben destijds op zoek gegaan naar een televisie die precies aan deze afmeting voldeed en ik wilde ook het grootst mogelijke scherm passend op dit muurtje. Een aantal jaren geleden werden er nog niet zoveel televisies verkocht waarbij de speakers in de body ingebouwd waren, en dus geen extra ruimte in beslag namen. Er waren toen veelal televisies die naast of onder het scherm nog speakers bevestigd hadden. Hierdoor paste de televisie niet aan dit muurtje en zou ik dus een maat kleiner hebben moeten nemen.
Na lang zoeken heb ik uiteindelijk een televisie gekocht van Hitachi (42 inch) waarbij de speakers afneembaar waren. Een perfecte uitkomst want het past goed en geeft prachtig beeld. Destijds heb ik mij laten vertellen dat het een van de "op de toekomstgerichte televisies was, want hij had zelfs een HDMI poort", vandaar meteen die ene hdmi poort...
Ik vind het eigenlijk in deze situatie alleen maar beter dat de tv geen speakers heeft, want de televisie gebruik ik om naar te kijken en de home cinema set gebruik ik om al het geluid mee door te schakelen. ( Je zou het zelfs ook een beetje kunnen vergelijken met de bioscoop, die projectoren hebben toch ook geen ingebouwde speakers? )

De home-cinema receiver.
Dit is een al wat gedateerd systeem van Philips. Het heeft een analoge audio in, en een digitale audio in. De digitale audio in is een Coax aansluiting. Dit apparaat beschikt dus helemaal niet over een optische ingang, vandaar dat ik de ps 3 ook niet zo aan kan sluiten.

De humax setop box is nu aangesloten via de analoge audio in, momenteel gebruik ik de coaxiale audio in niet, want geen van mijn apparaten heeft een coaxiale audio out, alleen optisch en daar kan ik niets mee.
Nu wordt het voor jullie helemaal onoverzichtelijk maar ik ga de informatie toch geven.
Ik heb ook nog een ps2, dvd recorder en een video speler. Deze zijn allemaal aangesloten via scart of overige ingangen. U vraagt zich al af hoe in hemelsnaam ik daar geluid uit krijg? Nou, de televisie heeft de vervelende eigenschap dat het op alle ingangen het binnenkomende geluid doorschakelt naar de tv/av ingang van de home cinema set ( AV1 van de TV ) BEHALVE wanneer de hdmi ingang geselecteerd wordt.

Dus stel dat ik een ps 3 en de Humax setop box zou linken aan een goedkope switch kan ik een van de apparaten niet van geluid voorzien, want geen van beide heeft een coaxiale audio uitgang. Ik kan dus allen de analoge ingang gebruiken en de tv/av stand alleen die werkt niet in combinatie met de hdmi ingang van de tv. ( PROBLEEM ).
Vandaar mijn keuze voor deze switch, en ja ik vind hem ook belachelijk duur maar ik vrees dat het de enige optie is, want het zal ongetwijfeld goedkoper zijn dan nieuwe apparatuur aanschaffen.

Mijn vraag is dan ook of iemand misschien ( op zijn eigen zoektocht ) zo'n apparaat is tegen gekomen op een Nederlandse site, maar overige tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Alvast bedankt!

peptalk
28-12-2009, 00:38
Er is van Piranha een switch voor de PS3 met 3 keer HDMI in en 3 keer Optisch in en deze wordt gevoed door een usb aansluiting op de PS3 of er kan een stekkertrafo aan.
Er bestaat ook een optisch naar coax converter.

Ik heb beide apparaten zelf tot voor kort in gebruik gehad en nog liggen. Switch toen bij MM Arnhem gehaald en die convertor op internet besteld(Google doet wonderen)

http://images.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3502/350204_RB_00_FB.EPS.jpg

DVDProfilersFilmgek
28-12-2009, 13:44
Er is van Piranha een switch voor de PS3 met 3 keer HDMI in en 3 keer Optisch in en deze wordt gevoed door een usb aansluiting op de PS3 of er kan een stekkertrafo aan.
Er bestaat ook een optisch naar coax converter.

Ik heb beide apparaten zelf tot voor kort in gebruik gehad en nog liggen. Switch toen bij MM Arnhem gehaald en die convertor op internet besteld(Google doet wonderen)

http://images.conrad.com/m/3000_3999/3500/3500/3502/350204_RB_00_FB.EPS.jpg

Jouw oplossing is mijn inziens ook stukken goedkoper dan die dure switch. De nu uitgebreide uitleg van B_A_S maakt het mogelijk om tot je goede voorstel te komen..... BTW bied je nu aan om je spulletjes te verkopen?

peptalk
28-12-2009, 21:58
Jouw oplossing is mijn inziens ook stukken goedkoper dan die dure switch. De nu uitgebreide uitleg van B_A_S maakt het mogelijk om tot je goede voorstel te komen..... BTW bied je nu aan om je spulletjes te verkopen?

Hahaha, jij hebt het ook gelijk door he;-)
Zelfs nieuw is deze manier stukken goedkoper idd.

B_A_S
04-01-2010, 21:52
Bedankt voor de reacties,

Ik heb besloten dat de switch toch wel belachelijk duur was, en heb daarom gekozen om een iets grotere inverstering te doen. Voor 312 euro heb ik nu een nieuwe AV receiver van Yamaha (RX-V465) gekocht die in feite precies kan wat die switch doet alleen dan nog veel meer. Op deze manier gaat de logitech harmony afstandsbediening ook beter communuceren met mijn apperatuur, want dat was af en toe echt een kriem met mijn "oude" Home theater systeem van Philips.

Omdat ik design ook heel belangrijk vind heb ik nog iets dieper in de buidel getast en ook maar meteen een nieuwe speakerset van Harman/Kardon gekocht, de HKTS 11. Ben er zeer over te spreken.
Nu nog wat experimenteren met de verschillende instellingen...

Bertje79
05-01-2010, 07:27
@B_A_S

In mijn ogen nog steeds de beste oplossing.

Ik zie de switch namelijk, puur technisch gezien, als een verzwakking in de bekabeling.
Zelf loop ik op den duur ook tegen het probleem aan dat ik een oplossing moet zoeken om mijn randapparatuur aan te kunnen sluiten.

Ik heb nu een Oehlbach HDMI kabel aangesloten, te weten de REAL MATRIX MKII - HIGH SPEED HDMI™, en ben bang dat een switch een vermindering van signaal oplevert.

Of heeft er iemand ervaring met de switch van Oehlbach?



Groetjes,
Bart

Bartjebart
13-01-2010, 19:38
HDMI werkt met digitale signalen. Het is dus niet nodig om dure kabels aan te schaven als het gaat om signaalvermindering ofzo, tenzij je over afstanden van meer dan 5 meter praat (je zet toch ook geen kabel van 50 euro aan je computermuis, zodat ie nauwkeuriger aanwijst ofzo?). Een switch zal wat dat betreft dus ook niet uitmaken en het signaal dus niet verminderen (tenzij je over grote afstanden praat, maar dan werkt het óf helemaal niet of gewoon zoals het hoort). Die handshake-problemen e.d. zijn dus de problemen waar je je druk om moet maken, signaalvermindering niet.

rogue
02-05-2010, 18:31
Zelf net een paar dagen deze (http://www.amazon.co.uk/Neet%C2%AE-SWITCH-REMOTE-output-Switcher/dp/B001DAVA64/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=electronics&qid=1272821281&sr=8-3) binnen; betaalbaar en tot nu toe lijkt het allemaal goed.
Schakelt automatisch over naar het apparaat dat aangezet wordt, hoeft geen extra stekker in, en doet zijn werk prima.
Trouwens ook snel geleverd, en met de klantenservice zit het ook goed als ik de opmerkingen en beoordelingen zie: meer dan 6500 verkopen, en 100% positieve feedback; dat zegt wel wat ;).