PDA

Bekijk de volledige versie : Kosten subwoofer verschillende gebruikers ??



chili palmer
30-11-2007, 19:29
Geachte l.

Ik vraag mij af wat jullie voor subwoofer thuis hebben staan en wat jullie daarvoor betaald hebben ?? (als ik zo vrij mag zijn natuurlijk :shock: )

En was het dat waard ?

Alvast bedankt.

Chili palmer.

Alexander D
01-12-2007, 13:51
Ik vraag me dan vooral eerst af waarom je dat wil weten.... :roll:

chili palmer
01-12-2007, 21:29
Omdat ik heel erg benieuwd ben wat verschillende mensen ervoor over hebben...

Edgar Smit
01-12-2007, 22:08
Van mij mag je het weten hoor:
Een Klipsch KSW-10 waar ik bijna 2 jaar geleden 299 euro voor heb betaald, ik vond het zeker het geld waard en vind nog steeds dat Klipsch voor het geld goede subs maakt. Maar het kan altijd beter ;) .

Christiaan Sauer
01-12-2007, 22:23
Heb ook meerdere foto's online staan, dus met een beetje intelligentie kan iemand die kwaad wil ook wel ontdekken waar ik woon, en wat het allemaal waard is.
Daarom geen probleem om te melden dat ik een Velodyne CHT-12R heb staan in het zwart.
Beestje heft me 3/4jaar geleden (?) 750 euro gekost.

chili palmer
02-12-2007, 11:36
Heb ook meerdere foto's online staan, dus met een beetje intelligentie kan iemand die kwaad wil ook wel ontdekken waar ik woon, en wat het allemaal waard is.

Sorry mensen, daar heb ik niet bij stilgestaan...:oops:

Alexander D
02-12-2007, 11:49
Omdat ik heel erg benieuwd ben wat verschillende mensen ervoor over hebben...

Dat snap ik wel maar waarom specifiek voor een sub, dat kun je dan wel voor elk onderdeel gaan vragen.....

Maar afijn, ik had een REL Strata 5 en heb over een uurtje een nieuwe zelfbouwsub die veel goedkoper was (weet het niet precies maar laat het ongeveer € 800,-) zijn en naar alle waarschijnlijkheid prestaties gaat leveren vergelijkbaar met commerciele subs die het dubbele of meer kosten....

Christiaan Sauer
02-12-2007, 23:50
Heeft Johan niet eens zo'n topic willen opstarten maar dan voor dvd-spelers? Iets vergelijkbaars volgens mij.
Werd toen jammerlijk gesloten door de forumleiding, en Johan is tegenwoordig niet meer actief op het forum volgens mij, anders had ik het hem kunnen vragen.

Rob Eric Blank
03-12-2007, 14:26
Je kunt ook kijken wat voor subs er zijn en online zijn er wel prijzen te vinden.
Mijn huidige RA Model 1 voor 400 gekocht en doet het veel beter dan mijn oude sub (Rel Quake II) die ik voor 500 euro kocht.

Edgar Smit
03-12-2007, 16:17
Heeft Johan niet eens zo'n topic willen opstarten maar dan voor dvd-spelers? Iets vergelijkbaars volgens mij.
Werd toen jammerlijk gesloten door de forumleiding, en Johan is tegenwoordig niet meer actief op het forum volgens mij, anders had ik het hem kunnen vragen.Johan was toen idd bezig met een soort grote inventarisatie om van iedereen alles bij elkaar te verzamelen, maar dat werd door de mods afgekeurd, daarna een akkefietje en kort daarna heb ik Johan helaas niet meer gezien hier. Nu was hij al ruim over zijn zelf vastgestelde aantal posts heen waarbij hij zou stoppen, maar toch jammer dat het zo liep :roll: .

chili palmer
04-12-2007, 00:54
Ik denk i.i.g dat ik voor de ra1 ga, heb al contact met ralf gehad en ben wat de specificaties betreft enthousiast... (ga uiteraard nog wel even luisteren) :bier:

darkraver
04-12-2007, 18:42
Persoonlijk vind ik de RaSubs op dit moment zo op het 1e blik van goede kwaliteit / prijs. Niet gezien of gehoord maar verwacht dat het Rel, Mj actig zal zijn.
Een leuk betaalbaar product !

Alexander D
04-12-2007, 20:47
Johan was toen idd bezig met een soort grote inventarisatie om van iedereen alles bij elkaar te verzamelen, maar dat werd door de mods afgekeurd, daarna een akkefietje en kort daarna heb ik Johan helaas niet meer gezien hier. Nu was hij al ruim over zijn zelf vastgestelde aantal posts heen waarbij hij zou stoppen, maar toch jammer dat het zo liep :roll: .

Dat akkefietje had er niets mee te maken. ;) Maar dat mag hij eventueel zelf uitleggen als hij behoefte heeft om te vertelllen waarom hij niet meer post.

Hij wilde dit destijds voor alle onderdelen van een ht doen maar die voor receivers werd gesloten omdat er al een heel erg vergelijkbaar topic was. Daarin was echter al anderhalf jaar of zo niet meer gepost en Johan wilde graag een nieuw topic waar hij in de startpost een overzicht kon bijhouden. Omdat het weer 'eerst sluiten en dan vragen' was bij de crew had Johan er daarna (terecht) geen zin meer in.

Rob Eric Blank
11-12-2007, 12:29
Persoonlijk vind ik de RaSubs op dit moment zo op het 1e blik van goede kwaliteit / prijs. Niet gezien of gehoord maar verwacht dat het Rel, Mj actig zal zijn.
Een leuk betaalbaar product !
Prijs kwaliteit is de Ra Model 1 naar mijn beleving zeer goed. Voorheen een duurdere Rel Quake II gehad en de RA Model 1 maakt daar simpelweg gehakt van. Zowel gedurende films wat betreft druk en frequentie (gaat beduidend lager) als gedurende muziek (de RA Model 1 is VEEL sneller dan een Quake II, die was nog wel eens het rimte kwijt).

Alexander D
11-12-2007, 20:07
Eerlijk gezegd hebben alle BK/Ra subs een dusdanige prijs/kwaliteitverhouding dat ze van héél veel concurrenten gehakt maken.

darkraver
11-12-2007, 20:27
Wie weet worden de RA-subs wel echte hardlopers.....
Wou dat wij de SVS'jes tegen Amerikaanse prijzen / of net iets hogers hadden kunnen aanbieden dan hadden we ook een knaller in ons pakket gehad.....:bier:

Alexander D
11-12-2007, 20:28
Wie weet worden de RA-subs wel echte hardlopers.....
Wou dat wij de SVS'jes tegen Amerikaanse prijzen / of net iets hogers hadden kunnen aanbieden dan hadden we ook een knaller in ons pakket gehad.....:bier:

Yep. 8-)

Rob Eric Blank
12-12-2007, 13:38
Wie weet worden de RA-subs wel echte hardlopers.....
Wou dat wij de SVS'jes tegen Amerikaanse prijzen / of net iets hogers hadden kunnen aanbieden dan hadden we ook een knaller in ons pakket gehad.....:bier:
Ik begrijp het, wij zouden ook graag dat de SVS-en tegen Amerikaanse tarieven in NL aangeboden zouden worden. Helemaal nu de dollar Monopoly geld is ;-)

Zou je in de prijscatagorie van 500 a 600 euro al zeer aangename subs hebben (wat de RA Model 1 zeker is). En dan Velodyne ook nog......

Als je dan voor 1000 euro geen heerlijke sub in je huis weet te zetten.....nouja dan zijn er steeds weer andere modellen aan de horizon.

Maar de RA Model 1 verbaasd mij iedere dag, wat voor sub ik heb voor het belachelijk lage bedrag. Ik kan begrijpen dat het voor menig fabrikant moeilijk is om hier tegen te concurreren, ware het niet dat RA relatief klein is in Nederland en niet bij de gevestigde orde te koop is. Anders zou het hek wel eens van de dam kunnen zijn, niets ten nadele van merken als Rel, SVS, Velodyne, etc.

Edgar Smit
12-12-2007, 13:44
Dat akkefietje had er niets mee te maken. ;) Maar dat mag hij eventueel zelf uitleggen als hij behoefte heeft om te vertelllen waarom hij niet meer post.

Hij wilde dit destijds voor alle onderdelen van een ht doen maar die voor receivers werd gesloten omdat er al een heel erg vergelijkbaar topic was. Daarin was echter al anderhalf jaar of zo niet meer gepost en Johan wilde graag een nieuw topic waar hij in de startpost een overzicht kon bijhouden. Omdat het weer 'eerst sluiten en dan vragen' was bij de crew had Johan er daarna (terecht) geen zin meer in.wist ik, ik heb het akkefietje toch ook niet aan het niet meer posten gehangen?:bier:

Alexander D
12-12-2007, 17:58
wist ik, ik heb het akkefietje toch ook niet aan het niet meer posten gehangen?:bier:

Correct, maar ik schreef toch ook niet dat jij dat wel deed...:mrgreen:

kiran
13-12-2007, 10:59
Infinity Primus Subwoofer ( type nr weet ik even niet )

Winkelwaarde rond de 350 euro, op marktplaats gekocht voor 100 euro !

Peter Porrio
13-12-2007, 14:11
Ik heb een AudioPro Sub+ die ik ruim 5 jaar geleden heb gekocht voor €300,-

Toen had ik nog m'n oude JBL speakers en was het een welkome aanvulling, omdat de JBL's qua laag te wensen over lieten. Sinds ik m'n Phonar speakers heb, merk ik dat hij voor muziek te traag is en 'n beetje achter de feiten (in dit geval de Phonar front- en achterspeakers) aanloopt.

Gevolg is dat ik de sub alleen bij films aanzet en bij muziek DVD's en CD's lekker uit laat staan. Een sub die beter integreert met de rest van m'n set, staat op m'n verlanglijst.

Alexander D
14-12-2007, 20:00
Een SVS PB12-Plus (http://www.svsound.com/products-sub-box-plus1.cfm). Destijds tegen de introductieprijs van svsound.be gekocht à € 1125,-.

Edit: en voor wat betreft de tweede vraag: Hell yeah! 8)

8) Zeker voor die prijs. :bier: