PDA

Bekijk de volledige versie : denon 3808 aansluiten op ps3



sjoerd2009
04-12-2007, 22:43
Wie heeft er ervaring met het aansluiten van een reciever op een ps3?
wat is mooier bitsream of lenear pcm?

Ook kan ik kiezen tussen hetgebruik van een hdmi kabel of een digital ( optische kabel) waar haal ik de meeste kwaliteit mee?

alvast bedankt Sjoerd

joostpolletje
05-12-2007, 09:12
Dit is leuk voor je om te gaan proberen.
Sommige mensen zullen zweren bij HDMI anderen bij Optisch signaal.

Pieter Kleine
05-12-2007, 21:42
Gelet op de vraagstelling is de optie optisch vermoedelijk niet aan de orde. Als de originele vraag betrekking heeft op de nieuwe geluidsformaten is er voorshands maar één antwoord mogelijk, pcm via hdmi. Pcm via optisch kan, maar is slechts stereo. De ps 3 zal de nieuwe geluidsformaten (niet alle!) kunnen decoderen en dan via pcm doorgeven aan de receiver. De ps3 kan de nieuwe geluidsformaten (nog?) niet via bitstream doorgeven. De oude (dd, dts) natuurlijk wel. Van sommigen nieuwe geluidsformaten wordt via bitstream wel de core doorgegeven. Maar pcm geeft vermoedelijk toch het beste resultaat.
ga in het menu van de ps3 via INSTELLINGEN naar BD/DVD-INSTELLINGEN en dan naar AUDIO-UITVOER BD/DVD (HDMI) kies daar voor LINEAR PCM.
Ben wel benieuwd naar hoe de je de kwaliteit ervaart.

joostpolletje
05-12-2007, 21:45
Inderdaad als je op de nieuwe formats gaan letten.. Kon dit niet uit vraag opmaken.

dvdfreakenzo
23-02-2008, 14:33
Ik heb ook even een vraag ook over de ps3 en dan aansluiten op de Denon 2106 ik heb een aantal blurays waar verschillende geluidsformaten op staan b.v.b. PCM 5.1 die mijn receiver wel als Dolby5.1 weergeeft en dan 5.1 dts HD en helaas deze kan die niet waarmenen ik zie dat de 3808 die wel kan weergeven maar ik ben bang dat die van mij 2106 die niet kan weergeven,want het komt er als stereo op het display te staan?.Ik heb hem optisch aangesloten.
William.