PDA

Bekijk de volledige versie : Michael Bay: "Microsoft want HD-DVD to fail"



Roi
05-12-2007, 12:09
What you don't understand is corporate politics. Microsoft wants both formats to fail so they can be heroes and make the world move to digital downloads. That is the dirty secret no one is talking about.


That is why Microsoft is handing out US$ 100 million dollar checks to studios just embrace the HD DVD and not the leading, and superior Blu Ray. They want confusion in the market until they perfect the digital downloads. Time will tell and you will see the truth.

Gewaagde uitspraak van Bay, zouden onze vriendelijke kapitalisten er echt zo over denken ?

rvvnr1
05-12-2007, 13:22
Bron??

Arnold van Oostrum
05-12-2007, 14:04
Bron??

Een bron is bv.: http://www.blu-ray.com/news/?id=722

Lorre
05-12-2007, 16:36
Het zou eigenlijk wel eens waar kunnen zijn. Microsoft is nu al een tijdje bezig met het aanbieden van downloadbare content in Amerika via de 360.

Reinbo
05-12-2007, 17:13
Lijkt me een zeer geloofwaardige theorie.

Henkske22
05-12-2007, 17:25
Deze theorie is vanaf dag 1 al bekend. Het is denk ik meer een feit dan een theorie

windoweyez
05-12-2007, 17:26
Microsoft komt me de strot uit, vorige week is de xbox 360 van mijn zoon voor de 4e keer opgestuurd ter reparatie en toen hij weer terug was bekraste binnen een uur een splinternieuw spel de vernieuwing in....:(

joostpolletje
05-12-2007, 17:34
Zoals ik op ander forum had gelezen is de post gemakt door iemand met twee posts..

Tuurlijk de theorie is zeer geloofwaardig.

Martin Z.
05-12-2007, 17:56
Digital downloads...:confused: Maar dat betekent geen mooie uitgaves meer :cry:

Richard B.
05-12-2007, 19:15
Dit is onzin. Je kunt overal wel een complot achter zoeken.

Werner
05-12-2007, 19:23
Dit is onzin. Je kunt overal wel een complot achter zoeken.

Zij het dan met de randbemerking dat als Micro$oft erachter zit het meestal waar is...

Richard B.
05-12-2007, 19:41
Zij het dan met de randbemerking dat als Micro$oft erachter zit het meestal waar is...

Het feit dat je een dollar-teken in de naam Microsoft zet zegt wel weer genoeg. En complotten bedenken kan iedereen, maar voor het leveren van enig bewijs lijkt niemand moeite te willen doen.

Frenkel
05-12-2007, 20:51
Het feit dat je een dollar-teken in de naam Microsoft zet zegt wel weer genoeg. En complotten bedenken kan iedereen, maar voor het leveren van enig bewijs lijkt niemand moeite te willen doen.

Als het niet te bewijzen is betekend het natuurlijk niet dat het niet waar is.

HD werd in de VS tot nu toe vrijwel aleen aangeboden door middel van TV uitzendingen via betaalkanalen,.... maar sinds kort dus ook via de optische disc.
in de toekomst komt daar ook nog het Downloaden en Streaming bij via (inter)netwerken bij, en dat laatste past het best in het straatje van MS.
Voor hun zal het daarom beter zijn dat heel die optische disc's niet een al te groot succes worden.

Evil Hobbit
05-12-2007, 21:18
Digital downloads...:confused: Maar dat betekent geen mooie uitgaves meer :cry:


Idd! Maar er zit wel een kern van waarheid in Bay's uitspraken. Gates heeft al meerdere malen een voorkeur uitgesproken voor digitale 'downloadbare' content via het Live netwerk. Nu met de introductie van (HD)TV via Live (nog niet in nederland) gaat het ook steeds meer die weg op. Hetzelfde geld eigenlijk voor Jobs en zijn iTunes met aanhangende content. Strategisch is het ook heel goed om dus een langdurige formaat oorlog te houden die eigenlijk nooit echt oplost en tot de opvolger naast elkaar zal blijven bestaan.

Pieter Kleine
05-12-2007, 22:37
http://www.areadvd.de/news/2007/200712/05122007001_Microsoft_Xbox_360_Herbst_Update.shtml

Samenvatting: per 11 december begint Microsoft ook in Duitsland de online videomarkt. Je kunt via de x-box films in dvd en hd kwaliteit downloaden. HD-films kosten dan zo'n €4,56.
Er is dus geen sprake van een fictieve complot, maar gewoon beleid. En dat Microsoft hiermee bezig is, is eigenlijk gewoon oud nieuws.

*TIMMIE*
06-12-2007, 07:22
Was het niet zo dat de "HD" kwaliteit 720p betekent en de bestanden erg gecomprimeerd zijn (1GB max?!). Meen ik ergens gelezen te hebben.

Microsoft is absoluut geen braaf kindje. Het bedrijf wordt niet voor niets door overheidsinstanties nauwlettend in de gaten gehouden en is al meerdere keren op de vingers getikt wegens monopolistisch misbruik. Dus zo vreemd is het niet wat "Bay", maar ook anderen zeggen. Paramount geld in de handen duwen voor (tijdelijke) exclusiviteit had zeker het achterliggende idee om de strijd te rekken. Waarom zouden ze het anders doen als het zo goed ging met HD DVD?

De oorspronkelijke bron is overigens niet Blu Ray.com, maar http://www.shootfortheedit.com/forum/showthread.php?p=6069#post6069


Does anyone out here want to challenge what I feel suits my films better in terms of look. I see every frame of my films over a hundred times before it is ever released. I know the lighting conditions I shot it and the result on the DI. I know the range. I know what the final product should look like - Blu Ray suits my films better. But that said - I don't a care about this format war because I have both formats in my screening room - I'm just filling you in on what people deep in the film industry feel ultimately is going on -

Transformers looks great even in DVD!!

Reinbo
06-12-2007, 07:30
Dit is onzin. Je kunt overal wel een complot achter zoeken.



Je schrijft zelf onzin, het is ook geen complot maar gewoon een business model. Vanuit Microsofts point of view is het toch een slimme zet. en doe mij ook maar een hd download voor € 3 ipv een schijfje voor € 25.

Edwin V
06-12-2007, 07:37
Je schrijft zelf onzin, het is ook geen complot maar gewoon een business model. Vanuit Microsofts point of view is het toch een slimme zet. en doe mij ook maar een hd download voor € 3 ipv een schijfje voor € 25.
Dus waarom zou Microsoft $100.000.000 gaan uitgeven om twee formaten te laten bestaan als toch ook al makkelijk te concurreren is met 1 formaat?

Evil Hobbit
06-12-2007, 08:17
Het punt is denk ik eerder dat Microsoft nog in een vroeg ontwikkelstadium zit met de techniek dus hoe langer er een formaatoorlog is hoe langer Microsoft een sluimerontwikkeling kan doorvoeren op de achtergrond. Tegelijkertijd krijgt HD steeds meer voet aan de grond bij de massa en mocht het dan uiteindelijk zo ver zijn om echt een goed HDLive platform in volle glorie te lanceren hebben ze gelijk een veel grotere markt voor HD streaming.

Tuvok
06-12-2007, 08:48
Microsoft komt me de strot uit, vorige week is de xbox 360 van mijn zoon voor de 4e keer opgestuurd ter reparatie en toen hij weer terug was bekraste binnen een uur een splinternieuw spel de vernieuwing in....:(

Dit is een regelrechte flame die ook nog eens totaal offtopic is en niets met de HD format war te maken heeft. Totaal zinloze reactie dus. On topic blijven.

Ik sluit me aan bij Richard Boon. Er wordt hier weer van alles geinsinueerd zonder dat er bewijs is geleverd. Tegenwoordig schijnt het in te zijn om MS van alles en nog wat te beschuldigen zonder dat er aanleidingen voor zijn. Tuurlijk is MS geen lieverdje, maar welk ander bedrijf van diezelfde omvang is dat wel? Beschuldigen mag, maar dan wel ondersteunt door bewijs/feiten.

Dat MS zich nu richt op het aanbieden van HD content via het Live netwerk heeft mijns inziens niets te maken met de format war, maar alles met het iTunes-effect. Sinds de introductie van Apple's digitale shop is het 'in' om betaalde content via internet aan te bieden. Dat heet inspelen op de markt. We gaan ook steeds meer via digitale tv naar video on demand. Zitten hier dan ook boze krachten achter?

De markt voor online content wordt sowieso groter, ongeacht of er nu nieuwe formats opduiken. Dat zie je aan de cd-verkopen in vergelijking met de legale muziek downloads. Het verschuift van tastbare media naar digitale media.

windoweyez
06-12-2007, 10:38
Dit is een regelrechte flame die ook nog eens totaal offtopic is en niets met de HD format war te maken heeft. Totaal zinloze reactie dus. On topic blijven.



Misschien heeft het niet zoveel met de format war te maken, maar het heeft wel alles te maken met de werkwijze van microsoft. En daar gaat dit bericht dus ook over. Wat mij betreft is het dus on-topic genoeg.

De werkwijze van microsoft is dus dat ze er vaak moedwillig een rotzotje van maken om zo hun eigen voordeel te behalen en dat de consument dan op de blaren mag gaan zitten. In dit geval ik dus.

Edwin V
06-12-2007, 13:24
Het punt is denk ik eerder dat Microsoft nog in een vroeg ontwikkelstadium zit met de techniek dus hoe langer er een formaatoorlog is hoe langer Microsoft een sluimerontwikkeling kan doorvoeren op de achtergrond.
Ik vind 't nu niet bepaald een sluimerontwikkeling op de achtergrond als de halve wereld van geinteresseerden ervan weet.

Lorre
06-12-2007, 17:59
Je schrijft zelf onzin, het is ook geen complot maar gewoon een business model. Vanuit Microsofts point of view is het toch een slimme zet. en doe mij ook maar een hd download voor € 3 ipv een schijfje voor € 25.

De HD download is een goedkopere oplossing, maar een je de film bekeken hebt verdwijnt die na 24 uur en moet je er terug €3 voor geven om hem nog eens te zien. Als je dan een paar mensen thuis hebt die niet meteen kunnen meekijken en soms een paar dagen uiteen de film zien loopt het bedrag ook al hoog op. Hou het dan liever op mijn schijfje van €25 waarvan je niet verplicht bent die te geven. Wacht je een tijd dan slaan die ook wel af.

Antonio 'Tony' Montana
06-12-2007, 18:20
ik hou het voorlopig nog bij gewone dvd's... :D

TJ Weissel
06-12-2007, 18:58
Zolang mensen iets tastbaars willen zal MS toch even moeten wachten, geluk wil wel dat het online platform van HD DVD ook groeiende is, op deze manier groeit de markt naar de wens van de investeerders toe.

Echter mag ook even gezegd worden dat Michael Bay het al vaker bij 't verkeerde eind heeft gehad, mijn idee blijft toch dat men liever thuis 'n collectie heeft dan dat iets dat enkel op via 'n server te bewonderen is.

Willy B.
06-12-2007, 19:35
Geef mij maar het schijfje downloaden is niks voor mij ik wil iets tastbaars in mijn hand.

Edwin V
07-12-2007, 08:23
Geef mij maar het schijfje downloaden is niks voor mij ik wil iets tastbaars in mijn hand.
Ik denk dat de twee prima naast elkaar kunnen bestaan. Downloaden van muziek is ook de gewoonste zaak van de wereld en de winkels liggen nog steeds vol met CD's.

TJ Weissel
07-12-2007, 11:18
Ik denk dat de twee prima naast elkaar kunnen bestaan. Downloaden van muziek is ook de gewoonste zaak van de wereld en de winkels liggen nog steeds vol met CD's.

Uhm, filmdownloads bestaan toch ook al zeker 10 jaar?