PDA

Bekijk de volledige versie : HD zenders bij Casema straks EUR 3,95 p/m



Echion
05-12-2007, 18:20
Kreeg vandaag een brief binnen dat de HD zender EUR 3,95 per maand gaan kosten per 1 februari 2008. Vanaf 19 januari krijg je er The History Channel bij.

Voor het aanbod van de HD zenders vind ik eigenlijk bizar dat ze er geld voor gaan vragen. Eerst lekker maken en dan mag je gaan betalen. Ik vind dat ze dit standaard in het digitale plus pakket zouden moeten hebben.

Brian2
05-12-2007, 20:24
Ik kreeg de brief ook. Stond er niet in dat The History Channel vanaf de 9e erbij kwam?

Ik vind 3,95 p/m een schappelijke prijs, zolang ze het niet gelijk verhogen zodra er twee nieuwe zenders bij komen.

Echion
06-12-2007, 10:25
Het is inderdaad 9 januari.

€3,95 per maand valt voor 4 zender op zich met mee, maar HDNL vind ik nergens op slaan, NatGeo HD en Discovery HD hebben vaak wel leuke programma's in HD, maar herhalen ook erg veel. Als ik kijk naar wat The History Channel te bieden heeft lijkt het meer van hetzelfde.
Ik zit eerder te wachten op bijvoorbeeld BBC HD, maar dat is dan weer uitgesteld.

De kabelboeren zouden HD meer moeten promoten denk ik. Steeds meer huishuiden hebben wel een HD toestel, of het nou HD Ready of FullHD is.

Brian2
06-12-2007, 13:34
HDNL is inderdaad geen boeiende zender. NGC-HD en Discovery HD kijk ik wel eens naar, en die hebben ook leuke dingen, maar inderdaad ook veel herhaling. Dat is echter niet veel anders dan de SD variant van beide zenders. BBC HD gaat niet gebeuren, aangezien de BBC niet wil dat het buiten de UK gedistribueerd wordt. MTV HD komt er wel aan volgend jaar, dus die zal vast toegevoegd worden aan het pakket. Verder blijven hopen op een HD variant van Nederlandse zenders.

Bengbeng
09-12-2007, 19:51
BBC HD gaat niet gebeuren, aangezien de BBC niet wil dat het buiten de UK gedistribueerd wordt.

Dan mogen ze het wel eens van de FTA satelliet afhalen, half europa kijkt immers gratis naar BBC-HD via de schotel.
Juist door middel van het aanbieden van de zender aan europese kabelaars kan de
BBC er tenminste nog geld voor vangen, aangezien bijv. Casema en UPC zullen moeten betalen voor doorgave.



De kabelboeren zouden HD meer moeten promoten denk ik.

Zolang het bandbreedte vretende analoog nog op de kabel zit zitten ze totaal niet op HD te wachten. Stel
dat alle NL zenders nu ineens naar HD over zouden gaan, dat zouden ze niet eens kunnen behappen.
HD is qua bandbreedtegebruik simpelweg een pain in the ass voor providers.

Als analoog ooit (grotendeels) uitgezet wordt wordt alles anders, maar zo ver is het nog niet. De kabelaars zijn
als de dood dat het uitschakelen van analoog gevolgd wordt door een massale overstap van die analoge klanten naar bijv. Digitenne.

Guus Josee
22-12-2007, 11:45
Ik kreeg de brief ook. Stond er niet in dat The History Channel vanaf de 9e erbij kwam?

Ik vind 3,95 p/m een schappelijke prijs, zolang ze het niet gelijk verhogen zodra er twee nieuwe zenders bij komen.

Ik ben benieuwd wat Multikabel gaat doen, daar betaal je nu voor 3 HD zenders € 5,-.
Als History Channel er bij komt en de prijs wordt ook € 3,95 wordt het een stuk interessanter.