PDA

Bekijk de volledige versie : Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition) [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
06-12-2007, 10:18
Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition)

High Definition uitgave van alle drie versies van de Spielberg klassieker met nog meer extra’s.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3212)

Jan Bruinsma
06-12-2007, 11:57
Close Encounters of the Third Kind (30th Anniversary Ultimate Edition)

High Definition uitgave van alle drie versies van de Spielberg klassieker met nog meer extra’s.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3212)

Prachtige uitgave op Blu-Ray,bij de Makro 25 euro.............:wink:

(ex.btw)

homernt
06-12-2007, 14:08
Ik krijg als het goed is vandaag mij eerste blue ray disk binnen. Dit zou wel eens de tweede kunnen worden. Ik heb hem op dvd en ik ben niet van plan om mijn dvd 's zomaar te vangen en zeker niet tegen deze prijzen. Dit zou wel eens uitzondering kunnen worden simpelweg omdat ik dit de beste film ooit vind.

Christiaan Sauer
06-12-2007, 14:38
De fraaie boxset met de drie DVD’sDvd's in een Blu-ray uitgave?
Staat ook ergens "als" ipv "al" in de recensie.

als scheelt het maar een paar minuten

Xander Rühl
07-12-2007, 22:04
Het valt niet tegen te spreken dat dit een erg mooie uitgave is, maar evenals bij Reservoir Dogs vind ik dat hier de beeldkwaliteit danig wordt overschat. Hoewel de scherpte regelmatig heel behoorlijk is (en in ieder geval duidelijk maakt dat je hier met HD te maken hebt) zijn er minstens zoveel stukken waar 't beeld behoorlijk aan de softe kant is. En de bewering dat het beeld zo goed als vrij zou zijn van beeldruis/filmgrain kan door iedereen die 'n willkeurige 5 minuten van deze film bekijkt naar het rijk der fabelen worden verwezen.
Steven Spielberg heeft blijkbaar persoonlijk z'n zegen gegeven aan de release op Blu-ray van deze transfer, dus moeten we er wellicht van uitgaan dat de film er in deze vorm niet beter uit kan zien, maar meer dan 3,5 bolletjes voor beeldkwaliteit is 'ie echt niet waard t.o.v. 't beste wat er op HD-gebied te krijgen valt. Desondanks kan ik deze uitgave niet afraden, daarvoor is 'ie domweg te mooi uitgevoerd en - zoals al gezegd - dit is waarschijnlijk 't onderste wat er met deze film uit de kan te halen is.

Pulse
15-11-2008, 18:49
Ik twijfel enorm. Heb hier de 3 disc dvd versie van. Nu staat deze blu ray voor 16 euro bij axelmusic.com Ik wou eigenlijk geen dvd's inwisselen voor blu ray, maar dis toch wel aantrekkelijk.
Zou het de moeite waard zijn??

Frank
15-11-2008, 18:52
Ik vind van wel, maar ik ben dan ook een enorme fan van deze film. De blu-ray bevat de making of documentaire ook achter elkaar i.p.v. verspreid over verschillende discs en een uitgebreide fotogalerij die niet op de dvd staat. Ook staan alle drie de versies op één disc i.p.v. verspreid over 3 discs.

Richard B.
20-02-2009, 07:56
De beeldkwaliteit van deze release viel me ook ietsje tegen. Maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met de manier waarop de film is opgenomen. Het beeld is in diverse scenes erg soft, maar dat lijkt zo bedoeld te zijn. In specifieke scenes is het beeld juist wel weer heel scherp. En de kleuren zijn superieur aan de dvd-release: da's een voordeel van HD dat misschien te vaak over het hoofd gezien wordt.

Ik had de prachtige dvd-set al dus op de transfer na wist ik al wat ik kon verwachten. Een betere uitgave van Close Encounters hoeven we voorlopig niet te verwachten denk ik. Dwz: tenzij Spielberg z'n aversie voor commentaartracks opzij zet en er een opneemt.

Sphinkx
20-02-2009, 09:35
Ik heb ook de 3 disc editie op DVD. Maar voor £8,98 bij Amazon kon ik die niet laten liggen. Hij zit zelfs in de 2 = 3 actie...

Camera Obscura
20-02-2009, 12:13
Close Encounters was volgens mij altijd al een beetje flets qua kleur, zo lijkt het geschoten. Volgens mij leuken ze die kleuren digitaal vaak wat op omdat veel kijkers die "jaren '70 look" niet accepteren.

rogierreggy
04-08-2009, 03:24
heb nog nooit zoveel ruis in een film gezien als bij close encounters zou een verbetering moeten zijn op hd maar naar de donkere scenes in de film is haast niet te kijken
jammer ghostbusters is ook een voorbeeld op blu ray die zeer zeer slecht te noemen is

BrianB
04-08-2009, 09:09
De grain hoort in de film.

Michael Hamers
04-08-2009, 17:55
heb nog nooit zoveel ruis in een film gezien als bij close encounters zou een verbetering moeten zijn op hd maar naar de donkere scenes in de film is haast niet te kijken
jammer ghostbusters is ook een voorbeeld op blu ray die zeer zeer slecht te noemen is

Jammer dat mensen, net als jij, dit niet kunnen waarderen. Je moet niet alles weg willen poetsen wat in het originele materiaal zit. Ik heb deze ook en vind het allemaal reuze meevallen qua ruis...

Patrick van den Hul
04-08-2009, 20:06
Zojuist deze gezien op blu-ray en heb ook geen idee waar je het over hebt? Werkelijk prachtig beeld en zo mogelijk nog beter geluid!

Gandalf25
06-08-2009, 15:00
Ik heb hem ook gezien en vind hem ook prachtig heb totaal geen last van dat grain het is een oude film en het hoort er in enzo zo als bij ( Band of Brothers en GhostBusters ) ik heb er geen problemen mee en het geluid is perfeckt ben zeer tevreden

Franklin1975
13-10-2010, 18:30
DVD's 'inruilen' voor blurays ben is zelf ook eigenlijk niet van plan, nu we net 2 maanden een bluray-speler en home cinema set hebben met hd-tv. Ik heb al een flink zooitje dvd's in onze nieuwe bluray-speler (Sony Bravia met dvd-upscaling) gestopt om de beeldkwaliteit te bekijken met onze nieuwe set. Heel veel dvd's zien er ook nu nog schitterend uit (tv van ca. 60 cm naar 102 cm diagonaal is nogal een verschil). Maar bij mijn dvd van Close Encounters (UK 2001 release) schrok ik mij toch rot! Het leek wel vhs!

Bij FRS hebben ze een bluray voor 30 euro, maar dat vond ik toch wel iets teveel van het goede. Bij Play.com maar voor 14 euro besteld, al stond er niet veel info over de inhoud op de site.
Blijkt dus alle content te hebben als de bluray hierboven beschreven en incl. nl-subs! Top dus. Dan maar geen mooie verpakking.
Word dus binnenkort weer een avondje voor mezelf met deze geweldige film :-)

p.s. waarom zijn er zoveel laagstemmers voor deze film? Op 25 stemmers is het cijfer net een 5!!