PDA

Bekijk de volledige versie : DVD-prijs in andere landen



Britte
17-05-2002, 09:57
Wat ik me al een tijdje afvraag: zijn er bepaalde Europese landen waar de DVD's goedkoper zijn? Of is er toch zoiets als een standaardprijs? 'k Vertrek binnen een paar weken met mijn lln naar Spanje...vandaar. :D

Misschien is het toch wel interessant om dit allemaal eens neer te tikken...kwestie van een goede reisbestemming te kunnen kiezen.

R. Schaap
17-05-2002, 09:59
ik zal in augustus de prijzen in Zuid Frankrijk gaan onderzoeken en hier mijn bevindingen plaatsen. Goed plan Britte!

Olaf M.
17-05-2002, 10:00
Vorig jaar was ik in spanje en de dvd's waren er niet echt goedkoper

Lars
17-05-2002, 13:05
Ik weet niet hoe goed jouw spaans is, maar op de meeste DVD's aldaar ontbreken de ondertitels. (Wel gelukkig vaak engelstalig geluidsspoor). Sommige DVD's zijn in Duitsland goedkoper en wel voorzien van nl ondertiteling en engels geluidsspoor (Basic Instinct SE bijvoorbeeld).

Peter Porrio
17-05-2002, 14:23
ik zal in augustus de prijzen in Zuid Frankrijk gaan onderzoeken en hier mijn bevindingen plaatsen.

Ik ben begin deze maand naar Zuid-Frankrijk geweest en de DVD's die daar worden aangeboden missen in de helft van de gevallen de nederlandse ondertiteling. Ook waren ze niet goedkoper dan hier, ongeveer dezelfde prijs.

Maar...sommige DVD's komen daar eerder uit dan in Nederland. Zo was What Lies Beneath vorig jaar zomer (eind juli) al te koop daar, met nederlandse ondertiteling! Bij ons kwam die DVD pas in december uit.

Dus even goed rondkijken, zou ik zeggen.

Britte
17-05-2002, 15:43
Ik weet niet hoe goed jouw spaans is, maar op de meeste DVD's aldaar ontbreken de ondertitels.

Heel vaak hebben die DVD's wel Engelse ondertitels en aangezien ik lerares Engels ben, zijn ondertitels niet echt noodzakelijk...misschien leer ik zo zelfs een beetje Spaans ;)

Rochan
17-05-2002, 15:53
Was laatst in Scotland en daar kost een dvd gemiddeld 20 Schotse ponden. Dus ongeveer 32 Euro. Dus ook niet echt goeddkoop volgens mij. En daar kom je trouwens wel eens dvd's tegen met NL ondertitels:D ;) :D

Hanna
17-05-2002, 16:01
Wat ik me al een tijdje afvraag: zijn er bepaalde Europese landen waar de DVD's goedkoper zijn? Of is er toch zoiets als een standaardprijs? 'k Vertrek binnen een paar weken met mijn lln naar Spanje...vandaar. :D


Geen dvd's of cd's in spanje kopen hoor!!
dvd's en cd's zijn
1) over het algemeen 10 procent of meer duurder dan hier
2) spanjaarden houden ook erg van nasynchroniseren. dus dan krijg spaans pratende harry pottertjes, zonder enig andere optie!

(ik heb een paar keer zelf al onderzoek gedaan naar dit soort dingen aangezien ik minstens 1x per jaar naar spanje ga ;))

Britte
17-05-2002, 16:21
hm, dus eigenlijk kunnen we best allemaal naar Australië op vakantie... http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/contrib/ruinkai/coolgleamA.gif

Jaded
17-05-2002, 16:23
hm, dus eigenlijk kunnen we best naar Australië op vakantie... http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/contrib/ruinkai/coolgleamA.gif
Dat gaat Gielen nooit goedkeuren .... :)

Britte
17-05-2002, 16:26
Dat gaat Gielen nooit goedkeuren .... :)

ff verduidelijken voor de rest: Gielen is mijn directrice!!

Nee, maar misschien volgend jaar op huwelijksreis naar Australië...dat zie ik wel zitten!:cool:

Jeroen Verleun
17-05-2002, 21:09
Weet iemand hoe het met Tsjechie zit, ik ga daar namelijk dit jaar voor het eerst heen?

HarryCallehan
17-05-2002, 21:52
Ik zal op mijn vakantie adres ook onderzoek doen. Ik ga naar Roggel in het schone Limburg.......... :D

Anywee,

Eind deze maand ga ik naar Roemenie. Ik denk niet dat daar veel Dvd's te krijgen zijn maar ik zal eens extra opletten....
Ik kom door Hongarije, zal daar ook eens kijken..

greets HC

Mike Philippens
19-05-2002, 08:53
Voor Frankrijk is het natuurlijk erg gemakkelijk om gewoon de online shops te bekijken:
FNAC (http://www.fnac.com/)
Alapage (http://www.alapage.fr/)
Amazon FR (http://www.amazon.fr)
Spaanse winkeltjes ken ik niet. Een heel klein vergelijkend waren onderzoek leerde dat bijvoorbeeld Amelie bij de FNAC het duurste is met €29,99 en bij Amazon het goedkoopste met €28.82. Weinig verschil dus. Ter vergelijking is ie bij Play.com €28.48 maar dat is dan weer inclusief verzending. Het ging btw om de 2 disc special edition. Het magische koffertje is vooralsnog niet meer leverbaar.
Frankrijk is dus volgens mij niet echt een goedkoop DVD-land en door het ontbreken van de Nederlandse ondertitels ook niet altijd interessant. Ik denk dat de wereldwijd opererende online winkels nog altijd de goedkoopste zijn, maar voor bepaalde films die bijvoorbeeld niet of pas veel later in Nederland uitkomen moet je weer wel hier zijn.
Persoonlijk houd ik de Franse en Vlaamse winkeltjes scherp in de gaten omdak ik zit te wachten op een DVD van JM Jarre en MC Solaar. Hopelijk zijn ze druk bezig, maar dat weet schijnbaar niemand...:(

Remco Out
19-05-2002, 09:09
In Oostenrijk zijn DVD's ook niet echt goedkoop, maar net over de grens in Zwitserland liggen nog wel eens goedkope DVD's. Daarvoor moet je niet echt in het binnenland van Zwitserland zijn, maar rond de grens, daar heb je ze nog wel eens liggen voor geen geld. Komende zomer ga ik er heen, dus dan zal ik wel de precieze prijzen noteren.