PDA

Bekijk de volledige versie : Help, foutjes in beeld bij afspelen van Blu Ray ?



The Gr8oNe
11-12-2007, 22:14
Hmm heb even een vraagje, weet zelf niet waar dit aan kan liggen vandaar dat ik het hier maar vraag.

Tijdens het afspelen komen er telkens digitale foutjes in beeld, waar door kan dit komen ?.

Heb dit nu gehad bij Amazing Planet en Flyboys.

Ik speel het af op een Samsun LE32R81 met een Sony BDP-S300B.

Is dit normaal en moet ik misschien een andere hdmi kabel kopen, die er nou in zit zat bij de Panasonic hdd recorder en is een hdmi 1.3a.

Pieter Kleine
11-12-2007, 23:16
Zie http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56107 voor een verklaring. Het ligt dus aan de blu-ray's.

memphisflash
12-12-2007, 10:20
Ik weet het niet, als je 'blokjes' oid krijgt kan het ook een signaalfout zijn, en dus de HDMI kabel ... Ik heb deze problemen niet op een Sony BDP-S500B ...

Pieter Kleine
12-12-2007, 10:42
Er zijn in de door mij genoemde thread meer meldingen over blokjes. Het probleem is dat de genoemde blu-rays o.a. niet een optimale 1080p encodering hebben. Het probleem zit hem dan in het feit dat zowel speler als tv zaken om moeten gaan rekenen, en de ene speler of tv is daar beter in dan de andere.

Recensie Amazing Planet (BR) dvd-home:


De BD is helaas in 50i, en heeft dus een interlaced beeld wat bestaat uit 2x 25 half beelden. Dit maakt dat de speler of TV deze weer moet samenvoegen om te kunnen weergeven. Dit kan een grote invloed hebben op de beeldstrakheid en scherpte. Deze BD maakt gebruik van de efficiënte MPEG-4/AVC videocodec, omdat het content binnen de 25 GB moet passen.
Hier is het resultaat hier is dat het beeld niet geheel perfect is en wat schoonheidsfoutjes bevat. Het doet soms wat onrustig en instabiel aan. Zo schokt en verspringt het beeld regelmatig in details (compressie/capture artefacts), en zijn wat momenten van solarisatie en moiré. Ook is er zeer regelmatig blokvorming aanwezig.

The Gr8oNe
12-12-2007, 11:08
Net Amazing Planet geprobeerd op de PS3 met een Samsung 2032MW.

Maar de PS3 speelt deze af zonder problemen ?.

The Gr8oNe
12-12-2007, 14:53
Ik heb vandaag de Sony BDP-S300B omgeruild voor de Panasonic DMP-BD10, zat te twijfelen tussen de Panasonic en de Sharp die ze hebben staan bij MM.

De probleem met beeld is er nog steeds met de Panasonic, dus vraag ik me nu af of ik deze Panasonic gewoon moet houden ?.

Olaf van der Kroon
12-12-2007, 23:56
Ik weet het niet, als je 'blokjes' oid krijgt kan het ook een signaalfout zijn, en dus de HDMI kabel ... Ik heb deze problemen niet op een Sony BDP-S500B ...

ik heb net dezelfde sony en heb ook die blokjes dus

Pieter Kleine
13-12-2007, 00:22
Maar mogelijk weer een andere tv. Zowel speler als tv moeten het signaal goed kunnen omzetten, aan beide kanten kan er dus iets fout gaan. Maar zoals eerder geschreven, het probleem zit in eerste instantie in het formaat 1080i50.

The Gr8oNe
13-12-2007, 00:38
Ik vind het nu maar best, toch maar weer omgeruild voor de Sony BDP-S300, omdat ik de Sony HT-SF2000 speciale speaker set en receiver voor deze speler al had gekocht.

Het moet maar een setje blijven :).

The Gr8oNe
13-12-2007, 00:40
Maar mogelijk weer een andere tv. Zowel speler als tv moeten het signaal goed kunnen omzetten, aan beide kanten kan er dus iets fout gaan. Maar zoals eerder geschreven, het probleem zit in eerste instantie in het formaat 1080i50.


Rhodanos, mijn lcd is niet full HD dus wat is het beste de instellingen gewoon op 720p laten of moet ik deze zetten op 1080i ?.

Pieter Kleine
13-12-2007, 00:44
Je kunt zelf lekker experimenteren, maar vermoedelijk is de beste instelling 720p. Dit is meestal de beste instelling voor actiefilms. Maar je moet zelf gewoon eens gaan spelen.

STaf
13-12-2007, 09:57
Je kunt zelf lekker experimenteren, maar vermoedelijk is de beste instelling 720p. Dit is meestal de beste instelling voor actiefilms. Maar je moet zelf gewoon eens gaan spelen.
Uitproberen is inderdaad een goede raad, bij mijn Samsung staat de HD DVD speler op 1080i, en ook bij snelle beelden geen enkel probleem!!! Ook de 360 staat op 1080i, en ook daar een prachtig vloeiend beeld... Wat mij betreft dus geen 720p...:D

BASIL
13-12-2007, 11:38
Ik vind het nu maar best, toch maar weer omgeruild voor de Sony BDP-S300, omdat ik de Sony HT-SF2000 speciale speaker set en receiver voor deze speler al had gekocht.

Het moet maar een setje blijven :).

En wat zei de verkoper als je ieder keer terug kwam om om te ruilen? (6)

Het verbaast me dat ze bij MM zo gemakkelijk zijn om om te ruilen. En in jou geval zelfs 2 keer. Blijkbaar zijn de verkopers in jou MM iets klantvriendelijker dan in mijn MM.:wink:

The Gr8oNe
13-12-2007, 12:27
En wat zei de verkoper als je ieder keer terug kwam om om te ruilen? (6)

Het verbaast me dat ze bij MM zo gemakkelijk zijn om om te ruilen. En in jou geval zelfs 2 keer. Blijkbaar zijn de verkopers in jou MM iets klantvriendelijker dan in mijn MM.:wink:


haha ben wel een beetje vaste klant bij MM.

Maar serieus tot nu toe heel wat gekocht, tegenwoordig al het elektonica en of dvd's haal ik bij MM.

Product wordt goed naar gecheckt bij ontvangst.

En ja als iets bij mij naar een snelle aanschaf niet goed is dan is het gewoon niet goed en gelukkig dat ze bij Media Markt hier gewoon niet moeilijk doen, wanneer je er binnen 2 weken mee terug komt.