PDA

Bekijk de volledige versie : Pirates of the Caribbean 3: At World's End [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
14-12-2007, 09:53
Pirates of the Caribbean 3: At World's End

Uitstekende High Definition uitgave van het eindspektakel rond piratenkapitein Jack Sparrow.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3224)

Herman ter Lingen
14-12-2007, 11:49
Technische vraag over het beeldformaat: gesproken wordt hier over 2,40:1 en bij de DVD over 2,35:1 , beide worden als origineel aangemerkt. Hoe kan dit ?

Brian2
14-12-2007, 13:00
Origineel is 2.35:1, dus misschien is 2.40:1 een foutje?

Arnold van Oostrum
14-12-2007, 13:31
Technische vraag over het beeldformaat: gesproken wordt hier over 2,40:1 en bij de DVD over 2,35:1 , beide worden als origineel aangemerkt. Hoe kan dit ?
Beide zijn 2.40:1 beeldformaat. DVD recensie is aangepast.

Melvinrijk
14-12-2007, 14:20
Waarom wordt er in deze recensie over de Short Films van Pixar gesproken...
In eerste gedeelte van beeld...

memphisflash
16-12-2007, 13:50
wat een ongeloofelijke warrige film is dit, een enorme tegevaller na deel 1 het al wat mindere deel 2 ... zonde ....

Coen P.
16-12-2007, 21:43
Voor mij was dit na het mindere deel 2 een positieve verrassing! Ben ook erg benieuwd hoe hij er op blu ray uitziet!

BeQuietAndDrive
17-12-2007, 10:18
Was toch wel een goede afsluiter van de trilogie, maar heb mijn dosis Jack Sparrow wel gehad nu.


Overigens, jammer dat er nooit screenshots van de HD/BD reviews mogelijk zijn. Toch vreemd dat het met een DVD wel mag en met HD materiaal niet.

Arnold van Oostrum
17-12-2007, 15:08
Het schijnt meer een technische beperking te zijn... er is nog geen software voorhanden (bij dvd.nl) voor het nemen van de screenshots.
In het algemeen is het niet mogelijk screenshots te maken van een HD uitgave. Zodra je een Blu-ray Disc (of een HD DVD) in de computerspeler stopt, worden alle opties voor het maken van screenshots uitgeschakeld. In PowerDVD bv. verdwijnt dan de knop waarmee je screenshots maakt. In Wwndows werkt de screengrab functionaliteit niet meer.
Deze beveiliging is ingebracht omdat ooit iemand het maken van een High Def. screenshot als mogelijkheid gebruikte om een hele film om te zetten in HD screenshots en die weer aan elkaar ging plakken en zo de hele film ging rippen. Dat leidde ertoe dat de optie voor screenshots rap uit alle softwareplayers verdween.

Er is software te vinden die het rippen van een HD uitgave mogelijk maakt. Omdat dit niet legaal is, doen wij dit niet. Daarbij, het rippen van een BD duurt vele uren en kost veel harde schijf capaciteit. Om dit bewerkelijke proces voor elke schijf te gaan doen, los even van de juridische consequenties, achten we niet wensenlijk.

Alle site die screenshots bij hun recensies plaatsen, hebben hier last van. Het Franse DVDRama bv. ook. Ik verwacht niet dat hier verandering in gaat komen.

Dennis Vansant
18-12-2007, 09:00
Ik verwacht niet dat hier verandering in gaat komen.

Misschien bij mensen die alleen legale software willen gebruiken niet, nee. Ik zit in China momenteel en als je hier eens rondkijkt zie je dat de ontwikkelingen in de piraterij allesbehalve stilstaan. Kopieerbeveiliging? Wat is dat voor iets?
Even voor de duidelijkheid: ik ben er niet voor, maar ik zie het toch allemaal maar gebeuren...

Over de film: waarschijnlijk het geweldigste special effectsfestijn dat ik ooit heb gezien, maar de decors lijken wel uit Disneyland geplukt, er wordt schromelijk aan overacting gedaan (zelfs de magistrale Depp smeert het er nu toch wel té dik op) en sommige beslissingen (attack of the 50 ft woman!) zijn volstrekt onlogisch en - zoals gezegd- warrig.

Andrew-Kenneth
06-01-2008, 15:22
vergelijkende screenshots van de Pirates 3 dvd versus de Pirates 3 blu-ray.

=> http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=811102&pp=30&page=28

wel even naar beneden scrollen.