PDA

Bekijk de volledige versie : HD DVD en Blu-Ray is duur?



Jammeke1980
14-12-2007, 16:31
Hello,

Ik vraag me af:Waarom is zo duur deze HD DVD en Blu-Ray dan gewoon dvd????
Mss paar jar later dan wordt goedkoper ofzo???

Groetje

Dennis Oosterhuis
14-12-2007, 16:42
Jammeke is back! WHAAAH!!! :shock:

windoweyez
14-12-2007, 16:47
Blu-ray is zo duur soms niet meer zo erg heel, titels sommige al voor 19 of al zelfs 14,99 euro liggen in winkel :) ....

Jammeke1980
14-12-2007, 16:51
Ik heb gekeken ook 34 of 40 euro per film pfffff

windoweyez
14-12-2007, 17:01
Die prijzen te gek zijn wel ook, maar als goed zoekt zijn genoeg titels aanwezig wel die goedkoper zijn al, bijvoorbeeld Mediamarkt FRS of :) .....

freaky
14-12-2007, 17:08
Gewijzigd "bericht stond in verkeerde topic"

Frenkel
14-12-2007, 19:24
Gewoon koopjes en acties volgen.
Ik zit gemiddeld op ongeveer 20 Euro per BD.

Wat zitten jullie trouwens te dollen over zijn taalgebruik.
Hij schrijft tenminste wel Blu-Ray op de juiste manier (terwijl vele gewoon Blue Ray schrijven) ;)

Jammeke1980
14-12-2007, 19:33
Ja maar ouwe film kost 20 of 30 euro wel duur joh.
Gewoon dvd ouwe film kost maar 10-12 euro enz Dus.
Drm he

Ettepet
14-12-2007, 19:58
Blu-ray is zo duur soms niet meer zo erg heel, titels sommige al voor 19 of al zelfs 14,99 euro liggen in winkel :) ....

En moet je eens kijken wat voor een puin dat is, die van 14.99 euro. Zelfs vanuit Engeland was er interesse om sommige van die titels te importeren, omdat sommige nergens anders te koop zijn, totdat de reviews kwamen. :?

Ik was blij na afloop, want ik had ermee in mijn handen gestaan in de winkel, maar gelukkig eerst afgewacht. :)

freaky
14-12-2007, 20:51
Jammeke, jij niet verplicht zijn mee doen aan blu-ray/HD-DVD, jij als het niet aanstaat bij oude dvd blijven mogen :twisted:

Jeronimo
14-12-2007, 21:10
eens mee

windoweyez
15-12-2007, 09:21
En moet je eens kijken wat voor een puin dat is, die van 14.99 euro. Zelfs vanuit Engeland was er interesse om sommige van die titels te importeren, omdat sommige nergens anders te koop zijn, totdat de reviews kwamen. :?

Ik was blij na afloop, want ik had ermee in mijn handen gestaan in de winkel, maar gelukkig eerst afgewacht. :)

Klopt, bij mij hetzelfrde verhaal.
Maar ik heb toch Reservoir Dogs aangeschaft die wel ok is.
En als DFW in de toekomst de goede aspecten gaat gebruiken en ze blijven de Blu-rays voor 14,99 uitgeven, dan kan je dit toch wel als een prijsdoorbraak beschouwen.

TJ Weissel
15-12-2007, 10:23
Gezeur, elk nieuw formaat is duur.. zo duur als de Laserdiscs, CD-I & DVD's in het begin waren, zijn deze HiDef dragers nooit geweest.

Waarom zijn ze zo duur: nieuw formaat ontwikkelingskosten moeten eruit, verder weinig afzet omdat veel mensen afwachten, resultaat weinig vraag en aanbod waardoor de prijs hoger blijft. Al met al zijn er bepaalde titels die 10 extra euro's meer dan waard. (19,99á29,99 in veel gevallen van HD DVD.. ) het feit dat 'n goede DVD release toch ook al snel 15 euro kost.

DVD is imho veels te snel goedkoop geworden, waardoor veel fabrikanten makkelijk om springen met de content en erger nog, waardoor de schijfjes kwalitatief achteruit rennnen, zowel qua content als fysieke discsctructuur, hoop dan ook echt dat bedrijven als DFW niet te veel 'n valse toon geven aan de vele superieure HiDef releases die er momenteel wereldwijd op de markt zijn.

En zoals gezegd: je hoeft niet over te stappen... op 'n duur zal het wel goedkoper worden. (heeft bij DVD ruim 3 jaar gekost alvorens deze op hetzelfde prijsniveau zat als de huidige HiDef prijzen). ;)

Robert Slegers
15-12-2007, 10:53
Op mijn 2disc versie van Braveheart zie ik nog een prijskaartje hangen van 1398 BEF,dus een goede 34,65 euro.Dus vind ik dat Blue-ray nog meevalt.

Edwin V
15-12-2007, 11:03
Mijn duurste DVD is Titanic geweest, voor 79,99 gulden (ruim 36 euro)
Mijn duurste CD was de dubbelCD van Pink Floyd The Wall. Toen die uitkwam koste die 89 gulden.
Ik heb destijds ook nog enkele disney VHS gekocht voor 44,99 gulden.

TJ Weissel
15-12-2007, 11:05
Mijn duurste DVD is Titanic geweest, voor 79,99 gulden (ruim 36 euro)
Mijn duurste CD was de dubbelCD van Pink Floyd The Wall. Toen die uitkwam koste die 89 gulden.
Ik heb destijds ook nog enkele disney VHS gekocht voor 44,99 gulden.

Nog voor te stellen dat bijv. Akira bij de release 120gulden was (50/60euro), en bijv films als de eerste lichting DVD's: Big Lebowski / Big Hit / Trainspotting.... 90gulden per stuk (40/45 euro). En idd om over de voorbespeelde CD's, Beta's en VHSjes nog maar te zwijgen :)

TJ Weissel
15-12-2007, 11:30
Die afwachtendheid hebben de fabrikanten en filmstudios geheel aan zichzelf te danken door de consument op te zadelen met de keuze uit twee systemen en allerlei exclusivity-deals met filmmaatschappijen. Kies je voor een enkel systeem, dan zul je dus een deel van het (hidef) filmaanbod noodgedwongen moeten laten liggen.

Ik kan mij de keuze van veel filmfabrikanten heel goed voorstellen waarom ze zich niet willen aansluiten bij 'n fabrikant van schijfjes die tevens ook groot film-productie maatschappij is. Verder, als je het op die manier gaat interpreteren zit Sony in de fout daar HD DVD al op de markt was voordat Blu-ray gereed was. :roll:

En ach ja, ik heb er veel vrede mee dat ik de films van Sony / Disney / Fox momenteel even moet missen (zit toch niet veel soeps tussen).

BASIL
15-12-2007, 12:31
Ik koop veel op dvdpacific omdat de € zeer sterk is. Daar betaal ik tussen de 13 en de 20€ per titel.
Anders, als de BD niet leesbaar is op een europese speler, dan koop ik op europese websites en betaal ik mijn Blu-ray Discs tussen de 10 en de 20€. Ik maak wel gebruik van kortingsbonnen van 10 à 15€ per BD anders zou ik veel meer betalen. Ik wacht ook als er een promotie is van bijv. 2+1 gratis. Soms combineer ik de kortingsbonnen met de 2+1 gratis promotie.

Dus voor mij zijn HD-schijfjes zeer goedkoop. Soms goedkoper dan DVD-schijfjes.:wink:

TJ Weissel
15-12-2007, 14:09
Typisch ongeinformeerd fanboy-geblaat weer.

sterke reply ja :bier:

sharky
15-12-2007, 19:27
Het enige jammere is dat dergelijke combispelers momenteel alleen nog worden aangeboden door wat low-end merken als LG en Samsung.

Persoonlijk had ik mijn zinnen gezet op de BD-UP5000 van Samsung .... alleen het gebrekkige speaker- en bass management van deze speler maakt de analoge uitgang (nodig om van de nieuwe audioformaten te profiteren bij niet HDMI-1.3 compliant processors) een stuk minder bruikbaar. Distance setup is m.i. essentieel voor een goede 'surround bubble', en dit moet bij mch op de bron worden ingesteld.

Dat is alleen maar interresant voor de audiofiel zoals jij blijkbaar want een normale consument kijkt daar toch niet naar.:roll:

Anyway heb nu een HD-DVD add-on voor de 360 en voldoet prima.
En later een PS3 halen dus dan kan ik tenminste beide formaten spelen :-)

Ontopic vind de prijzen ook wel meevallen voor een Hidefschijfje.

Edwin V
15-12-2007, 20:57
Blijkbaar heeft men toch als doel het HD geluid via HDMI te laten lopen en de versterker de boel te laten opknappen. Ook de Pioneer LX70A heeft geen distance setup.
Grootste probleem wat ik heb met de analoge outputs is dat het subwoofer kanaal veel te zwak is. Was ook al zo bij de 868i DVD speler van Pioneer.

windoweyez
15-12-2007, 21:12
Grootste probleem wat ik heb met de analoge outputs is dat het subwoofer kanaal veel te zwak is. Was ook al zo bij de 868i DVD speler van Pioneer.

Kan je dat niet omzeilen door je subwoofer via de high level imput methode aan te sluiten, en dan de subwoofer / crossover - functie in het menu van je receiver uit te zetten? Volgens sommigen klinkt dit zelfs beter dan via een apart subwoofer kanaal / kabel.

Edwin V
15-12-2007, 21:41
Voor wat betreft dat te zwakke subwoofer kanaal: LFE tracks hebben een headroom compensatie van +10dB; dat wil zeggen dat de LFE door de versterker 10 dB extra wordt geboost (om aan 125dB te komen op referentielevel; voor de overige speakers ligt dit op 115dB). Aangezien de meeste spelers dit niet zelf doen op de multi-channel analoge uitgang, moet de versterker dit ook voor de multi-channel input regelen. Ik kan het op mijn receiver voor de digitale en analoge ingangen apart wijzigen, maar ook dat zal per versterker verschillen natuurlijk. Ik heb mijn DVD speler zowel digitaal als analoog verbonden met de receiver (multi-channel analoog ivm. DVD-A en SACD), en ik heb eigenlijk geen noemenswaardig verschil in bass level tussen die twee.
Heb 't ook maar even 10dB hoger ingesteld. Kan per externe multichannel input (heb 'r twee). Met een dB meter gaat 't wat lastig afstellen, maar misschien kan ik m'n grafische analyser van m'n subwoofer met microfoon gebruiken om de twee gelijk af te stellen bij hetzelfde geluid.
Ik heb ook nog 5 verschillende instellingen op m'n subwoofer, daar kan 't ook mee. Het is echter makkelijker als de versterker 't doet want dan hoef ik de subwoofer preset niet te kiezen.

TJ Weissel
16-12-2007, 11:01
Goed dan: HD-DVD is voortgekomen uit het feit dat het DVD-consortium (met Toshiba als voorzitter) zich niet zo kon vinden in de dure blue laser techniek benodigd voor Blu-Ray. Later werd een poging om een format-war alsnog te voorkomen vooral door Toshiba tegengehouden (onder druk van een niet genoemde derde partij -- niet onwaarschijnlijk Microsoft, het meest manipulatieve bedrijf op de planeet).

Toch frapant dat HD DVD (ontwikkeld door Toshiba/Nec ... waarbij Toshiba nota-bene de hoofdontwikkelaar van de DVD was, op de errorcorrectie van philips na) ook 'n blauwe laser heeft, verder Microsoft wou gewoon 'n product op de markt zetten die finalized was en deze tevens goedkoop te implementeren is op pc's (met behulp van HDi en zonder het brakke Java / BD-J).


Dat de format war het gevolg is van Sony's BD is dus krap de helft van de waarheid -- HD-DVD kwam weliswaar eerder op de markt, maar de ontwikkeling van BD is eerder begonnen.Helemaal waar de ontwikkeling van Blu-ray is al in de jaren 90 begonnen: althans, Sony en Philips hebben jaren zitten hameren op 'n eigen disc-formaat (MMCD bijv.) om maar te zwijgen over sony's geflopte (PCM-Disc & SACD), Vervolgens waar de ontwikkeling eerder begonnen was, blijven ze problemen houden en is het formaat nog steeds niet af, dus waarom ze nu persé 'n incompleet formaat op de markt zetten?


Halve waarheden en verdraaide feiten zijn typisch de middelen van een fanboy, evenals het volledig onnodig de discussie naar 1 kant trekken. Mijn argument over de nadelige invloed van de format-war op adoptie van high-def had helemaal geen specifieke betrekking op BD of HD-DVD; door deze dubbele standaard en de single-sided commitment (in beide richtingen) van een aantal filmmaatschappijen stellen de consument echter voor een lastige keuze: of 1 van de twee formaten en een deel van het aanbod buiten bereik laten vallen, of 2 spelers. Combispelers kunnen (en gaan) hopelijk een doorbraak hierin forceren; daarmee kan men in ieder geval gewoon kiezen voor 'high-def' in plaats van 'picking sides' in een volledig onzinnige formatwar. Het enige jammere is dat dergelijke combispelers momenteel alleen nog worden aangeboden door wat low-end merken als LG en Samsung.Naar mijn weet is concurrentie erg goed voor de marktwerking; heeft altijd erg goed gewerkt (gevolg is dat ik nu 'n next-gen speler heb voor 'n zeer acceptabele prijs: EP30). en wat jij als 'n nadeel ziet, ik ben bewust gaan denken welk filmaanbod mij het meeste aansprak, tot noch toe geen spijt van deze keuze (zelfde idee als bij de consoles). Meerendeel van mijn films (op DVD) zijn van WB (en Universal), die op HD DVD ook iets beter tot hun recht komen.

Hoe onzinnig is de formatwar nou echt, het gaat om het vergaren van royalties; een bedrijf kan staan of vallen bij het ontwikkelen van 'n formaat wat aanslaat of flopt. Vervolgens zou 'n bedrijf op elk verkochte schijfje slapend rijk kunnen worden, Toshiba bijv. dankzij de DVD kunnen ze zich veroorloven om zich op glad ijs te begeven en de brutale gok te wagen door 'n oud formaat door te ontwikkelen (Vinyl anyone?) waarbij vervolgens ook nog sprake is van kosten- en sterker nog milieu-besparing. En dankzij de briliante naam voorkomen ze ook nog eens verwarring.



Persoonlijk had ik mijn zinnen gezet op de BD-UP5000 van Samsung .... alleen het gebrekkige speaker- en bass management van deze speler maakt de analoge uitgang (nodig om van de nieuwe audioformaten te profiteren bij niet HDMI-1.3 compliant processors) een stuk minder bruikbaar. Distance setup is m.i. essentieel voor een goede 'surround bubble', en dit moet bij mch op de bron worden ingesteld.En dan noem jij mij 'n fanboy? heb jij eerder last van 'n beetje snobisme... (6) alle gekheid op 'n stokje, jij bevindt je duidelijk op 'n iets ander interesse gebied. dan zie ik mijzelf toch meer als 'n mid-end user. En ik ben momenteel meer dan tevreden.

Back to Topic: nee ze zijn niet duur (vergeleken met de oude DVD prijzen).

sharky
16-12-2007, 14:37
Als jij tevreden bent met wat herrie uit alle hoeken, is dat prima, maar ik ben dat inderdaad niet. Mijn eisen houden niet op bij het aantal beeldlijnen.

Mijn ''herrie'' :roll: voldoet prima thuis met een leuke set-up.
De ''gewone'' consument waaronder ikzelf gaat geen duizenden euro's neerleggen om goed geluid te krijgen.

TJ Weissel
16-12-2007, 14:50
Zoals al gezegd, mijn eisen gaan verder dan alleen het aantal beeldlijnen; de totale belevenis moet kloppen en in balans zijn. Ik zie niet waarom ik me wel druk zou gaan maken over de kwaliteit van het beeld, maar niet over die van het geluid.

Omdat de kwaliteit van het beeld 'n extreem zichtbare verbetering is, zelfs voor 'n leek (overigens zijn het niet alleen de meerdere beeldlijnen de gehele resolutie is erop vooruit gegaan). mijn geluid was ik al tevreden over (en ook die is weer wat beter geworden)... (y)

freaky
16-12-2007, 17:46
Zo'n discussie met moeilijke woorden en in volgorde gezette zinnen, dit kan toch niet? Hoe willen jullie nu hebben dat Jammeke de duurzame prijs van een HD-DVD/Blu-Ray verstaat als jullie blijven normaal praten (6) (6) (6)

STaf
16-12-2007, 22:20
" Het enige jammere is dat dergelijke combispelers momenteel alleen nog worden aangeboden door wat low-end merken als LG en Samsung."

Low end merk en Samsung in één zin gebruiken vind ik niet juist... Het is misschien geen Loewe of Bose, maar Low end??? Enig idee wat een reus dit is?

pretorian22
17-12-2007, 13:02
" Het enige jammere is dat dergelijke combispelers momenteel alleen nog worden aangeboden door wat low-end merken als LG en Samsung."

Low end merk en Samsung in één zin gebruiken vind ik niet juist... Het is misschien geen Loewe of Bose, maar Low end??? Enig idee wat een reus dit is?


High end is samsung ook zeker niet want bij high end denk je meer aan:

Yamaha, Denon, Harman Kardon, Marantz, Onkyo

Bose komt trouwens niet in me rijtje voor van high end :)

TJ Weissel
17-12-2007, 17:39
Bose komt trouwens niet in me rijtje voor van high end :)

Harrie Karrie toch ook niet echt meer?

windoweyez
17-12-2007, 18:52
Harrie Karrie toch ook niet echt meer?

Hihi, HK ook niet meer inderdaad.
Ik heb zelf een HK HD760 cd-speler die in 1999 een adviesprijs van 2000 gulden had en zich destijds kon meten aan spelers van wel fl 3000 (en hoger).
Toen mijn HD760 2 jaar terug kapot ging heb ik de opvolger, de HD755 gekocht in de veronderstelling dat deze ongeveer hetzelfde geluid voort zou brengen.

Daar zat ik dus mooi naast, het geluid was zo ermbarmelijk slecht dat ik bijna 2 weken heb gelooft dat de HD755 een defect had. Totdat ze bij mijn toenmalige audioshop (W&W) mij lieten weten dat de 760 verreweg superieur was, waarop ik de 755 weer heb weggedaan en de 760 heb laten repareren voor een fractie van het bedrag waarvan ik de 755 had aangeschaft. Ik geniet nu nog dagelijks van het oude HK model, het schijnt een cd-speler te zijn zoals die hedentendage bijna niet meer gemaakt wordt.

Bij High-end merken denk ik inderdaad eerder aan apparaten van Rotel, Vincent, Parasound en Tag mcLaren dan aan merken als Onkyo, Bose of Yamaha....

STaf
17-12-2007, 22:14
Hihi, HK ook niet meer inderdaad.
Ik heb zelf een HK HD760 cd-speler die in 1999 een adviesprijs van 2000 gulden had en zich destijds kon meten aan spelers van wel fl 3000 (en hoger).
Toen mijn HD760 2 jaar terug kapot ging heb ik de opvolger, de HD755 gekocht in de veronderstelling dat deze ongeveer hetzelfde geluid voort zou brengen.

Daar zat ik dus mooi naast, het geluid was zo ermbarmelijk slecht dat ik bijna 2 weken heb gelooft dat de HD755 een defect had. Totdat ze bij mijn toenmalige audioshop (W&W) mij lieten weten dat de 760 verreweg superieur was, waarop ik de 755 weer heb weggedaan en de 760 heb laten repareren voor een fractie van het bedrag waarvan ik de 755 had aangeschaft. Ik geniet nu nog dagelijks van het oude HK model, het schijnt een cd-speler te zijn zoals die hedentendage bijna niet meer gemaakt wordt.

Bij High-end merken denk ik inderdaad eerder aan apparaten van Rotel, Vincent, Parasound en Tag mcLaren dan aan merken als Onkyo, Bose of Yamaha....

Spijtig dat zoveel mensen het alleen goed vinden als er een naam op staat die zogenaamd "high end" is, naar mijn bescheiden ervaring betaal je héél veel geld voor die naam, en heb je weliswaar een goed product, maar of dat het waard is....ik kan je verzekeren dat ik, wat mijn tv betreft, een Samsung dus, toch zeer tevreden ben, en als je dan ziet wat Loewe's kosten, sorry, maar je krijgt gewoon geen waar voor je geld. Als er al een verschil is in beeldkwaliteit, zal dat wel met een metertje tevoorschijn komen, maar om dit echt te kunnen waarnemen...maar ja, je hebt dan wel een "High End Loewe"....hetzelfde met amps, dvd spelers enz... dit is mijn mening welteverstaan hé!!!

Peter van santbrink
17-12-2007, 22:26
Spijtig dat zoveel mensen het alleen goed vinden als er een naam op staat die zogenaamd "high end" is, naar mijn bescheiden ervaring betaal je héél veel geld voor die naam, en heb je weliswaar een goed product, maar of dat het waard is....ik kan je verzekeren dat ik, wat mijn tv betreft, een Samsung dus, toch zeer tevreden ben, en als je dan ziet wat Loewe's kosten, sorry, maar je krijgt gewoon geen waar voor je geld. Als er al een verschil is in beeldkwaliteit, zal dat wel met een metertje tevoorschijn komen, maar om dit echt te kunnen waarnemen...maar ja, je hebt dan wel een "High End Loewe"....hetzelfde met amps, dvd spelers enz... dit is mijn mening welteverstaan hé!!!

Loewe is zeker geen high end, is alleen design waar je voor betaald ;

STaf
17-12-2007, 22:31
Loewe is zeker geen high end, is alleen design waar je voor betaald ;
Echt? Want design is gewoon wat individuen mooi vinden, dan ben ik toch blij met mijn Samsung;) Maar we wijken wel compleet af van het topic hé!

windoweyez
18-12-2007, 06:54
Loewe is zeker geen high end, is alleen design waar je voor betaald ;

Twee jaar terug, toen de eerste HD-ready toestellen verschenen was Loewe zeker wel zichtbaar het beste merk destijds.
In de tussentijd is er echter zoveel veranderd dat je de verschillen tussen Loewe en bijvoorbeeld Samsung niet meer ziet. Helaas heeft Samsung echter vrij veel technische problemen met zijn fullhd modellen en dan name met de M serie, maar qua beeld hebben ze echter zeer mooie LCD`s vind ik persoonlijk.

pretorian22
18-12-2007, 10:07
Spijtig dat zoveel mensen het alleen goed vinden als er een naam op staat die zogenaamd "high end" is, naar mijn bescheiden ervaring betaal je héél veel geld voor die naam, en heb je weliswaar een goed product, maar of dat het waard is....ik kan je verzekeren dat ik, wat mijn tv betreft, een Samsung dus, toch zeer tevreden ben, en als je dan ziet wat Loewe's kosten, sorry, maar je krijgt gewoon geen waar voor je geld. Als er al een verschil is in beeldkwaliteit, zal dat wel met een metertje tevoorschijn komen, maar om dit echt te kunnen waarnemen...maar ja, je hebt dan wel een "High End Loewe"....hetzelfde met amps, dvd spelers enz... dit is mijn mening welteverstaan hé!!!


televisies van loewe betaal je idd meer voor design enz maar je vergeet alleen dat je van bijvoorbeeld receivers ook van yamaha receivers van 299 hebt

je betaald niet alleen voor de naam want mijn Yamaha RX v2600 zal echt niet ingehaald worden door de "low end " receivers daar maak ik me echt niet druk om :)

STaf
18-12-2007, 22:22
televisies van loewe betaal je idd meer voor design enz maar je vergeet alleen dat je van bijvoorbeeld receivers ook van yamaha receivers van 299 hebt

je betaald niet alleen voor de naam want mijn Yamaha RX v2600 zal echt niet ingehaald worden door de "low end " receivers daar maak ik me echt niet druk om :)

Dat klopt, maar dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je mee betaald voor de naam, en veel...(maar, en dat staat ook in mijn bericht, je krijgt dan ook ,meestal dan toch wel, kwaliteit) ik heb trouwens ook een Yam, maar dan een RXV 559, prijs kwaliteit was dat voor mij gewoon de juiste keuze, en nog steeds héél tevreden. Alleen natuurlijk geen nieuwe surround decodering...