PDA

Bekijk de volledige versie : Stroomverbruik receivers



Roger Weerts
14-12-2007, 23:52
Beste mensen,

Op mijn werk is een "discussie" losgebarsten, en wel de volgende.

De vraag is wat een receiver verbruik als ie aanstaat maar met het volume op bijvoorbeeld 0 staat ?

Als ie 7 x 100 Watt is verbruik ie naar mijn mening beslist geen 700 Watt, anders zouden de versterkergedeeltes toch continu "pieken"

Als het vermogen gevraagd wordt omdat de toegang naar de speaker wordt vrijgegeven kan de receiver gaan leveren, toch ?

Hoe is een en ander uit te leggen ? Wie weet raad ?

Alvast bedankt, BillyGates.

PS . De KLASSE (A, B, enz.) schijnt hier een belangrijke factor te zijn, Wie o wie ........... ; - )

Tiger0120
15-12-2007, 18:17
we praten over het max vermogen dus het vermogen wat hij maximaal kan opnemen als je de 7 eindtrappen goed gaat belasten. Het speaker vermogen ligt zowiezo anders dit is niet het vermogen wat de versterker gebruikt. Ik heb 7 x 180 = 1260 watt achter op mijn versterker staat op het type plaatje dat hij 900 watt aan stroom verbruikt. met mijn watt meter er tussen komt het verbruik met radio en 4 speakers aan op 445,8 watt.

Gerco Stuivenberg
17-12-2007, 22:10
Mijn receiver en subwoofer verbruiken samen in rust-toestand ongeveer 50 Watt. Dit is dan volgens de goedkope energiemeter die ik hiervoor gebruikt heb.

Een receiver levert niet, maar probeert in de behoefte van een luidspreker te voorzien. Wanneer een luidspreker meer vraagt, zal een receiver ook meer moeten leveren.

Rob Eric Blank
19-12-2007, 11:28
Er zijn receivers die 7 x 100 Watt kunnen leveren. Althans dat beweerd men. Het is afhankelijk van de voeding, als er een voeding zit die maar 500 watt van het lichtnet kan onttrekken dan is dat het maximum. Je moet dus niet kijken naar wat een enkel kanaal zou kunnen leveren, maar eerder wat voor voeding er onder de motorkap zit.

Mijn SR-14 kan gedurende stereo weergave 500Watt verbruiken......(gemeten met een energie meter). Meer kanaals kan het nog wel even oplopen, maar kan ik de verwarming in huis wel weer een tandje dicht draaien ;-)