PDA

Bekijk de volledige versie : Leve de format war !



Blord
15-12-2007, 20:41
De format war die nu aan de gaan is, heeft 1 belangrijk voordeel. Het zorgt ervoor dat de prijzen van de HD spullen sterk zijn gedaald.
Wat zal er gebeurd zijn als bijvoorbeeld HD-DVD meteen de handdoek in de ring had gegooid in de eerste maand ?
Dan hadden we allemaal stand-alone spelers van +1000€ per stuk met titels van 30€-40€.
Daar zaten we zeker niet op te wachten.

windoweyez
15-12-2007, 21:01
De format war die nu aan de gaan is, heeft 1 belangrijk voordeel. Het zorgt ervoor dat de prijzen van de HD spullen sterk zijn gedaald.
Wat zal er gebeurd zijn als bijvoorbeeld HD-DVD meteen de handdoek in de ring had gegooid in de eerste maand ?
Dan hadden we allemaal stand-alone spelers van +1000€ per stuk met titels van 30€-40€.
Daar zaten we zeker niet op te wachten.

Tsja, ik weet het niet. Als je de ps3 bekijkt dan zie je dat dit zowel een spelcomputer als een blu-ray speler is. De ps3 moet als spelcomputer ook nog concureren met de x360 en de Wii om het hoofd bover water te houden. Veel andere Blu-rayspelers volgen het prijspeil van de ps3 op zekere hoogte, denk ik. Die moeten daar weer mee concureren.

Ik denk dat als HD-dvd in het begin de handoek in de ring had gegooid dat de blu-rayspelers dan zo`n beetje op hetzelfde peil zouden hebben gezeten als dat dat nu het geval is, maar dat de blu-ray discs in dat geval wellicht minders snel in prijs waren gedaald.

Herman ter Lingen
15-12-2007, 21:22
Volgens mij is dit de zoveelste thread over dit onderwerp, die -naar ik vrees- weer tot herhaling van zetten zal leiden.

Pieter Kleine
15-12-2007, 22:34
Dat idee had ik ook al. Dit gevolg van de format war, daling prijzen, is al uitvoerig besproken.