PDA

Bekijk de volledige versie : upscaling Onkyo tx-sr605



rover8772
16-12-2007, 10:19
Hallo,

Vraagje: ik heb mijn dvd (panasonic dmr-es10) aangesloten via component op mijn onkyo tx-sr605, die vervolgens via HDMI is aangesloten met mijn philips lcd.
Nu zal dus mijn reciever het signaal upscalen, echter op de lcd staat toch gewoon 576p.
is dit normaal bij upscalen of doe ik iets verkeerd?

Alexander D
16-12-2007, 12:00
Heb je de instellingen wel goed nagekeken, hij doet dat natuurlijk niet automatisch

rover8772
16-12-2007, 14:51
dat is nu juist het mooiste aan deze amp, hij doet WEL alles automatisch, ook het signaleren wat voor audio/video signaal er binnen komt....
hij schakeld automatisch over van DD5.1 naar DTS enzo......:wink:

Alexander D
16-12-2007, 18:45
dat is nu juist het mooiste aan deze amp, hij doet WEL alles automatisch, ook het signaleren wat voor audio/video signaal er binnen komt....
hij schakeld automatisch over van DD5.1 naar DTS enzo......:wink:

Maar ik kan met niet voorstellen dat hij automatisch naar 1080p gaat scalen. Dat zou namelijk raar zijn. Je zult toch ergens moeten ingeven wat de output moet zijn. De receiver kan immers niet herkennen of je tv hd ready of full hd is.....:wink:

rover8772
17-12-2007, 06:51
Maar hij herkend toch wel het ingangs signaal ? en via HDMI herkend hij ook de tv. (op de computer in ieder geval...., daar komt mooi in beeld te staan dat er een philips 42pfl9632 aangesloten is, dus denk ik dat dat bij versterkers die via hdmi zijn aangesloten ook is?)

uit de folder:

Advanced Features
• DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
• HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing
• HDTV-Capable HDMI (2 Inputs and 1 Output) and Component Video (50 MHz) Switching (3 Inputs and 1 Output)
• HDMI and Component Video Upconversion
• Bi-Amping Capability for Enhanced Musicality and Power
• Audyssey 2EQ™ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
• Onkyo RIHD for System Control
• Compatible with RI (Remote Interactive) Dock for the iPod

DVD is aangesloten via component, dus zou moeten up-conversieeren (moeilijk woord...)

Herjan
17-12-2007, 07:29
De Onkyo TX-SR605 kan alleen omzetten (upconversion) van analoog signaal (component, composiet, S-video) naar digitaal (HDMI). Dus niet upscaling; van 576i/p naar een hogere resolutie. Wat ie binnenkrijgt via component of HDMI wordt in dezelfde resolutie doorgegeven. Als je upscaling wilt hebben, had je de SR875 moeten kopen.

rover8772
17-12-2007, 10:29
Thnx... was er zelf ook al achter gekomen, terwijl ik het intypte... hahaha ik dacht dat ie kon upscalen, kan ie dus niet. helaas.

by the way, heeft het nut om een dvd-speler aan te schaffen die WEL kan upscalen? is het (ge-upscalede) beeld beter van kwaliteit dan?

Tiger0120
17-12-2007, 13:16
De Onkyo TX-SR605 kan alleen omzetten (upconversion) van analoog signaal (component, composiet, S-video) naar digitaal (HDMI). Dus niet upscaling; van 576i/p naar een hogere resolutie. Wat ie binnenkrijgt via component of HDMI wordt in dezelfde resolutie doorgegeven. Als je upscaling wilt hebben, had je de SR875 moeten kopen.


De 805 doet ook aan upscaling tot 720 P.

Herjan
17-12-2007, 13:21
De 805 doet ook aan upscaling tot 720 P.
Volgens de handleiding en specs niet. In de handleiding staat wel iets over upscaling vermeldt, maar dat geldt alleen voor de 875.

Herjan
17-12-2007, 13:22
@rover8772: hoe is de klank van de 605? Warm, neutraal, cool/scherp/hard?

Ik zit er over te denken om deze ook aan te schaffen, maar heb 'm nog nergens kunnen beluisteren en vergelijken.

rover8772
17-12-2007, 14:59
Hangt er natuurlijk vanaf welke luidsprekers je eraan hangt...
Heb zelf al meerdere Onkyo versterkers/receivers gehad, deze klonken (mijns inzien..) allemaal warm, met een goed en stevig 'laag'
De luidsprekers die ik er nu aan heb hangen zijn de JBL LX 1000 mkII, nogal forse jongens.
Moet de bass iets omhoog zetten, maar dat is een persoonlijke smaak.
Verder komt de versterker het best tot zijn recht, daar waar ie voor gebouwd is, nl surround
geluid.
Een wereld van verschil met mijn vorige DTS versterker (Panasonic SA-HE9) ...

Een dijk van een versterker, voor niet al te veel geld !(y)

Herjan
17-12-2007, 17:33
De 805 doet ook aan upscaling tot 720 P.
Nu wel gevonden. Zit in het verborgen menu. Maar kwaliteit schijnt niet al te best te zijn.

Herjan
17-12-2007, 17:34
Hangt er natuurlijk vanaf welke luidsprekers je eraan hangt...
Heb zelf al meerdere Onkyo versterkers/receivers gehad, deze klonken (mijns inzien..) allemaal warm, met een goed en stevig 'laag'
De luidsprekers die ik er nu aan heb hangen zijn de JBL LX 1000 mkII, nogal forse jongens.
Moet de bass iets omhoog zetten, maar dat is een persoonlijke smaak.
Verder komt de versterker het best tot zijn recht, daar waar ie voor gebouwd is, nl surround
geluid.
Een wereld van verschil met mijn vorige DTS versterker (Panasonic SA-HE9) ...

Een dijk van een versterker, voor niet al te veel geld !(y)
Thanks. Mijn fronts zijn QUAD 22L's. De rest is (nog) Infinity Reference 51-MkII en een Infinity Kappa Center.

Ietsjes warm is welkom.

Alexander D
17-12-2007, 17:51
Thanks. Mijn fronts zijn QUAD 22L's. De rest is (nog) Infinity Reference 51-MkII en een Infinity Kappa Center.

Ietsjes warm is welkom.

Als ex-bezitter van beide: Herjan, ga voor Marantz ;) (ook gehad op de Quad's overigens)

Herjan
17-12-2007, 21:54
Bedankt voor de tip. Maar die TX-SR605 kan ik voor 489,- ophalen in de buurt. Een Marantz met vergelijkbare mogelijkheden (HDMI 1.3 bijv.) niet.

Welke zou je anders adviseren voor max. 500? De ZR6001? Of de SR5001? Want de nieuwe modellen zitten daar flink boven. Zelfs de SR4002 is al min. 549,-.

Alexander D
18-12-2007, 19:27
Bedankt voor de tip. Maar die TX-SR605 kan ik voor 489,- ophalen in de buurt. Een Marantz met vergelijkbare mogelijkheden (HDMI 1.3 bijv.) niet.

Welke zou je anders adviseren voor max. 500? De ZR6001? Of de SR5001? Want de nieuwe modellen zitten daar flink boven. Zelfs de SR4002 is al min. 549,-.

Volgens mij is die ZR6001 alleen leuk als je iets met muziek in andere kamers wil doen.

Afijn, budget is natuurlijk belangrijk maar jij bent niet iemand die ieder jaar gaat wisselen. Als je dus voor dat kleine beetje meer wel een beter match hebt praten je over een heel gering verschil als je kijkt naar de jaren gebruik.

Ik vind de Quad's redelijk neutrale speakers die een behoorlijk scherp hoog kunnen hebben en in het geval van de 22L die jij hebt voorzien zijn van behoorlijk wat bas. De Onkyo zou daarmee wat fel/scherp kunnen zijn in het hoog. Ik vond dat de Marantz SR8500 dat wat beter deed dan de Onkyo TX-DS898.

Volgens mij is in deze prijsklasse HDMI 1.3 nog erg schaars. Wellicht zou je nog naar Sony kunnen kijken (DA1200 of DA3200) maar daar ken ik de klank niet zo goed van.

diek
29-12-2007, 07:53
De Onkyo TX-SR605 kan alleen omzetten (upconversion) van analoog signaal (component, composiet, S-video) naar digitaal (HDMI). Dus niet upscaling; van 576i/p naar een hogere resolutie. Wat ie binnenkrijgt via component of HDMI wordt in dezelfde resolutie doorgegeven. Als je upscaling wilt hebben, had je de SR875 moeten kopen.

Ik heb geprobeerd om een xbox 360 met component aan te sluiten zodat hij dit via hdmi doorstuurt naar mijn projector,maar zonder succes.
enig idee wat ik fout doe?

Herjan
29-12-2007, 10:53
Heb je HDMI wel aangezet? Lees de handleiding even door. Die is vrij duidelijk op dit punt.