PDA

Bekijk de volledige versie : Filip Peeters



Dennis Vansant
17-12-2007, 11:57
Dan ook maar een thread voor mijn zowat de bekendste acteur uit de Vlaamse klei :)


Filip Peeters is een geboren Antwerpenaar, meerbepaald op 2 december 1962. Zijn televisiedebuut kwam in de komische serie "Meester, hij begint weer!" als collega van hoofdleraar Frank Dingenen. Zijn volgende rol was gelijk ook zijn debuut op het grote scherm in "De leeuw van Vlaanderen", waarin hij Roelandt vertolkt. Sindsdien speelde hij voornamelijk relatief kleine rollen in series, zowel in België als in Duitsland.

In Duitsland is hij tot op de dag van vandaag nog waanzinnig populair omwille van zijn vlekkeloze Duits, wat hem zelfs een rol als nazicommandant opleverde in het oorlogsdrama "Gaston's War" in 1997. Zijn eerste echte televisiehoofdrol kreeg hij te pakken in 1998, toen hij naast Veerle Dobbelaere speelde in "Recht op Recht". Verder heeft hij nog allerlei rollen in afleveringen van series als "Baantjer" en "Tatort" op zijn palmares staan. In 2005 kreeg hij ook een hoofdrol in "Buitenspel" van Jan Verheyen.

In 2006 volgde misschien de meest interessante rol in zijn hele carrière als buschauffeur Marcel van Loock in "De Hel van Tanger", gebaseerd op Pierre Stukken, de bestuurder die in het Marokkaanse Tangiers gearresteerd wordt voor drugsbezit, onschuldig blijkt, maar toch wordt veroordeeld. Hij viel ondermeer 25 kilo af voor de film en zet een prachtige performance neer, die hem meteen als internationaal acteur zou cementeren.

Verder staan er nog een rol in de Duitse film Hardcover (2008) en een hoofdrol in Loft (2008, de langverwachte nieuwe thriller van schrijversteam Erik van Looy en Bart de Pauw) op het programma.

Met zo'n acteur in de rangen ben je trots :) nog fans van deze man?

intexor
17-12-2007, 12:52
Ik ben zeker ook fan, volgens mij de beste Vlaamse acteur. De hype rond mensen als Koen De Bouw, Werner De Smedt of Kevin Janssens is me dan ook een compleet raadsel, die verblinken in het niets bij een Filip Peeters die tenminste een echte uitstraling heeft.

Jammer genoeg bezit ik wel nog niet veel films of series waarin Peeters meespeelt. Recht Op Recht komt er zeker nog wel eens in (als ze de serie verder blijven uitbrengen dan toch), net als De Hel Van Tanger.

Werner
17-12-2007, 17:18
Peeters (wat een toffe naam trouwens!) heeft overigens ook een zeer leuk bijrolletje in Iedereen Beroemd, als gendarm! My $.02

intexor
14-05-2008, 22:57
Net De Hel Van Tanger voor het eerst bekeken, en zoals verwacht was dat een goede film met vooral een meesterlijke rol van Filip Peeters. De aftakeling van Marcel Van Loock doorheen de film zag er heel realistisch uit, en daar zit natuurlijk ook de make-up afdeling voor iets tussen, maar Peeters was zeker ook de geschikte persoon om deze rol te spelen.

Overlaatst heb ik ook nog Vermist van Jan Verheyen gekeken en ook daarin speelt Filip Peeters een goede rol als vader van een vermist meisje. Goed bezig dus (y)

Ik zou graag eens wat zien van de Duitse producties waar hij de afgelopen jaren aan heeft meegewerkt. Het zou fijn zijn als ze die hier eens op TV uitzenden want aangezien ik maar een gebrekkige kennis van de Duitse taal heb en ze dus moeilijk op de Duitse zenders kan kijken.

Thomas Gabriel
21-11-2009, 17:18
Gisteren Loft gezien en wat mij opviel was dat hij er heel gespierd uitzag:shock: Had ik nooit verwacht van deze man met zijn grijze baard!:-P