PDA

Bekijk de volledige versie : Blu-ray wint wederom van HD-DVD



windoweyez
17-12-2007, 12:56
Blu-ray wint wederom van HD-DVD

17 December 2007, geschreven door Tristan Brinkman (http://www.xgn.nl/user/majestik/) De spanning is om te snijden tussen Blu-ray en HD-DVD. Het aandeel van Blu-ray begint langzaam maar zeker te stijgen. Vandaag weer een grafiek over deze spannende strijd.
Wie gaat er winnen? Voor als nog ziet het er naar uit dat Blu-ray gaat winnen. Vandaag zijn er weer cijfers naar buiten gebracht. Het marktaandeel van de Blu-ray schijfjes is dit keer gestegen naar 76 procent.

Dat ook deze maand opnieuw Blu-ray wint ligt ongetwijfeld aan de films die onlangs zijn verschenen (Pirates of the Carribean, Superbad). Ook volgende week is de spanning weer om te snijden, dan verschijnt de laatste Harry Potter film op alle 2 de formaten.



http://www.360nieuws.nl/upload/images/Grafiek.jpg

*** Jaja, ik wordt er onderhand ook een beetje moe van, maar wellicht dat anderen het nog wel interessant vinden.
;)

Richard B.
17-12-2007, 13:14
Mijn mening: het word tijd voor een aparte thread voor dit soort berichtjes. :roll:

Hombre
17-12-2007, 14:48
Weer een zielig “ik heb de grootste” bericht voor de onzekeren die bevestiging zoeken…..

Richard B.
17-12-2007, 15:13
Weer een zielig “ik heb de grootste” bericht voor de onzekeren die bevestiging zoeken…..
Of het zielig is weet ik niet, maar omdat de discussie toch altijd hetzelfde is vind ik niet dat er steeds weer opnieuw threads voor aangemaakt hoeven te worden. Zelf vind ik inhoudelijke discussies over HD DVD en Blu-ray interessanter dan de (eindeloze) discussies over marktaandelen en wie de "strijd" gaat winnen. Van mij persoonlijk mogen die discussies beperkt blijven tot een topic waarin bovenstaande berichtjes gepost kunnen worden. De liefhebbers daarvan kunnen zich daarin dan te buiten gaan.

vick86
17-12-2007, 15:54
Het enige wat deze cijfers zeggen is dat op dit moment de leider in de oorlog haar grootste exclusieve titel van het jaar nodig heeft om een marktaandeel van meer 75% procent te halen. Wat eens te meer aantoont dat de oorlog nog lang niet voorbij is.

Frenkel
17-12-2007, 16:13
Dit was vrijdag al bekend, en ook al helemaal niet onverwacht aangezien de derde POTC film die week gereleasd werd.
Op zich is dit wel leuk om te volgen, maar om hier eem aparte topic voor te openen is niets minder dan fans van het andere formaat tegen de schenen willen te schoppen, wat vervolgens weer leidt tot gefrustreerde tegenreacties.

STaf
17-12-2007, 17:34
Ben dit soort berichten echt beu, laat ze maar doen, ik heb net the Bourne Ultimatum binnen, en het ziet er prachtig uit, (enkel op HD DVD dus:-D )

Willy B.
18-12-2007, 15:32
In de tijd betamax was ook in de hemel geprezen wie heeft het gehaald vhs.
We zullen wel zien wat de toekomst brengt.
Ik lig daar niet wakker van of blu-ray wint of hd-dvd ik blijf neutraal.

rvvnr1
18-12-2007, 15:41
Kan t beheer dit geleuter idd niet eens een keer onderbrengen in 1 topic???

Albert Kostwinder
18-12-2007, 16:00
Zal mij een zorg zijn hoor deze nodeloze tabelletjes. Blu ray kan toch geen 100% marktaandeel krijgen....:roll: Over de langere termijn zal het wel iets van 65% / 70% blu ray worden en 30 / 35% hd dvd denk ik. Voor mij geen reden hd dvd links te laten liggen, integendeel. :bier:

windoweyez
19-12-2007, 20:20
Dan doen we het nog maar eens zo.
Een fijn neutraal BD / HDdvd-berichtje.
Zoveel nieuwe berichten zijn er nu ook weer niet in deze afdeling, als je dagelijks kijkt.
Keep the soul alive!
:mrgreen:


'Schaakspel HD-DVD vs Blu-ray in 2008 uitgespeeld'


Geschreven door Roeland Mighawry (http://www.ps3only.nl/member.php?uid=7578)
Bron: QJ.net (http://ps3.qj.net/Big-storm-brewing-Blu-ray-HD-DVD-stalemate-over-by-2008/pg/49/aid/109890) -

English translation (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=8579)
Dinsdag 18 december 2007 - Veel analisten laten graag hun visie zien op de toekomst van de nieuwe generatie technologie. Dit keer is het Richard Cooper die beweert dat het schaakspel tussen HD-DVD en Blu-ray in 2008 eindigt.

Cooper meldt dat als een van de grote spelers in een van de next-gen DVD kampen plotseling verhuist naar het andere kamp, dat dit enorme gevolgen heeft voor de verkopen in de markt. Echter meldt hij niet welke studio's hij denkt dat dit zullen zijn. Hij gelooft dat dit in de loop van 2008 het geval zal zijn.

Quote:
Next year we expect to see shifting alliances, and with such a delicate stalemate, it's only going to take one major player to swap sides and the market will shift seismically. We believe this will happen over the course of 2008, with major players moving to format-agnostic or format-exclusive positions. Both formats must start to make an impact on the HDTV viewer next year if hi-def is to become more than just a niche market we have seen hardware prices drop in 2007, but the battle over content in 2008 will be the year this storm breaks.

Beide formaten moeten volgend jaar een dusdanige stempel drukken op de voordelen van hun formaat, alsmede uitgedrukt in practische handelingen zoals prijsverlagingen, zodat de HDTV-kijker overtuigd is. Pas dan zal volgens hem de storm los breken.

Hij heeft nog een tip voor beide kampen: 'zorg dat je dat deel van de markt neemt met de consumenten die terughoudend zijn doordat ze verward zijn welk formaat ze nu moeten kiezen of dat hen het next-gen gebeuren eigenlijk niks kan schelen'.

Edwin V
20-12-2007, 06:59
Prijsverlagingen, dat helpt wel. In ieder geval voor mij. ;)
En schaakspellen eindigen vaak in remise.

Neil
20-12-2007, 13:47
Sinds ik vorige week een Hd-dvd add on voor mijn 360 heb gekocht, ben ik het hele spelletje tussen Blu-ray en HD-dvd pas serieus gaan volgen. Heb uuuuuren lang gesurfd op het internet, al zoekende naar Blu-ray en Hd-dvd gerelateerde artikelen. Zodoende ben ik ook op dit forum terecht gekomen hehe.

Enige conclusie die ik er uit kan trekken is dat ze in kwaliteit nagenoeg gelijk zijn, en dat de filmstudio's dus uiteindelijk het verschil gaan maken.
Maar ik denk persoonlijk niet dat dit any time now zal gaan gebeuren (als het uberhaupt gaat gebeuren), dus ik koop binnenkort lekker een PS3, en ga gewoon genieten van beide formaten :mrgreen:

Dan zit ik natuurlijk wel met een luxeprobleem. Want voor welk formaat moet je dan kiezen als een film op beide wordt uitgebracht, en de extra features ook gelijk zijn? Wellicht de goedkoopste.

Pieter Kleine
20-12-2007, 15:57
Er is een thread hier waarbij hd-dvd en blu-ray's van Warner worden vergeleken. Vaak hebben dan de hd-dvds een betere uitvoering op extra's.

Edwin V
20-12-2007, 17:02
http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Technical_Glitches/Blade_Runner_Blu-ray_Suffers_Manufacturing_Glitch/1290

Warner pruts een beetje met de Blu-ray SE's. Iemand binnen die toko wil HD DVD zeker een zetje in de rug geven. ;)

Blord
26-12-2007, 23:26
Beetje olie op het vuur gooien :D
Volgens dvdempire is de verkoop van hddvd tov blu-ray 50/50. Sinds eind november is de verkoop van hddvd stijgende.

Week of 12/25: 50% HD DVD, 50% Blu-ray
Week of 12/18: 44% HD DVD, 56% Blu-ray
Week of 12/11: 36% HD DVD, 64% Blu-ray
Week of 12/04: 38% HD DVD, 62% Blu-ray
Week of 11/27: 31% HD DVD, 69% Blu-ray

http://www.dvdempire.com/Content/Features/hidef_wars.asp?view=1&userid=99366080208304

STaf
27-12-2007, 01:54
Bijna net zo spannend als de films die je op beide formaten kan verkrijgen.:-D

Frenkel
27-12-2007, 03:32
Beetje olie op het vuur gooien :D
Volgens dvdempire is de verkoop van hddvd tov blu-ray 50/50. Sinds eind november is de verkoop van hddvd stijgende.

Week of 12/25: 50% HD DVD, 50% Blu-ray
Week of 12/18: 44% HD DVD, 56% Blu-ray
Week of 12/11: 36% HD DVD, 64% Blu-ray
Week of 12/04: 38% HD DVD, 62% Blu-ray
Week of 11/27: 31% HD DVD, 69% Blu-ray

http://www.dvdempire.com/Content/Features/hidef_wars.asp?view=1&userid=99366080208304

TIP:
Kijk begin volgende week nog maar eens naar de verhoudingen van week 12/25..., als de echte cijfers bekend zijn.
Je zult je vreugde niet op kunnen.

*TIMMIE*
27-12-2007, 07:57
Hier een overzicht van de Nielsen nummers van het afgelopen jaar. En nee, ik heb dit niet zelf gemaakt. Komt van een ander forum.

http://i14.tinypic.com/82vnytu.gif

Ben benieuwd naar de CES dit jaar.

Blord
27-12-2007, 14:21
Beetje olie op het vuur gooien :D
Volgens dvdempire is de verkoop van hddvd tov blu-ray 50/50. Sinds eind november is de verkoop van hddvd stijgende.

Week of 12/25: 50% HD DVD, 50% Blu-ray
Week of 12/18: 44% HD DVD, 56% Blu-ray
Week of 12/11: 36% HD DVD, 64% Blu-ray
Week of 12/04: 38% HD DVD, 62% Blu-ray
Week of 11/27: 31% HD DVD, 69% Blu-ray

http://www.dvdempire.com/Content/Features/hidef_wars.asp?view=1&userid=99366080208304


Blijkbaar zijn de gegevens van 12/25 veranderd naar 38% HD DVD, 62% Blu-ray.

Wedlock
27-12-2007, 15:38
Het feit dat de week van 12/18 de cijfers van de HD-DVD dichterbij zijn gekomen ligt puur aan The Bourne Ultimatum welke een exclusieve HD-DVD release is.

windoweyez
27-12-2007, 15:47
Als ik de cijfers zo eens bekijk dan is deze hele Format-war eerder een slachtpartij dan een oorlog...

STaf
27-12-2007, 16:38
Het feit dat de week van 12/18 de cijfers van de HD-DVD dichterbij zijn gekomen ligt puur aan The Bourne Ultimatum welke een exclusieve HD-DVD release is.
En????

Edwin V
27-12-2007, 16:53
Het valt me mee dat HD-DVD het in december nog zo redelijk goed doet. Vooruitzichten waren toch heel anders een paar maanden geleden met alle aangekomdogde Blu-ray blockbusters voor de feestdagen.

Wedlock
27-12-2007, 17:17
En dat betekent dus dat HD-DVD gewoonweg 1 week dichterbij blu-ray komt welke de rest van het jaar elke week beter verkocht, ondanks Transformers en Shrek 3 en Bourne Ultimatum.

Bovendien zijn deze cijfers van dvdempire alleen en zijn alle andere verkoopcijfers niet meegeteld.

Ik denk dat 2008 het einde betekent voor HD-DVD, zeker als Warner exclusief blu-ray gaat.

STaf
27-12-2007, 17:46
En dat betekent dus dat HD-DVD gewoonweg 1 week dichterbij blu-ray komt welke de rest van het jaar elke week beter verkocht, ondanks Transformers en Shrek 3 en Bourne Ultimatum.

Bovendien zijn deze cijfers van dvdempire alleen en zijn alle andere verkoopcijfers niet meegeteld.

Ik denk dat 2008 het einde betekent voor HD-DVD, zeker als Warner exclusief blu-ray gaat.
Knappe voorspellingen, dan zal ik maar alvast al mijn HD DVD films buitensmijten zeker?(6)

Pieter Kleine
27-12-2007, 17:53
Het blijft altijd grappig. Regelmatig komt er weer iemand met de stelling dat WB omgaat en exclusief blu-ray gaat. Vaak is dit dan een geval van slecht interpreteren van publieke uitspraken van een WB-official, of beter gezegd er iets in lezen wat niet gezegd wordt. Of het de uitspraak komt in speculerende zin van een 'blu-ray' uitgever. De uitspraak wordt dan vaak snel als een feit gepresenteerd.
Dit soort uitspraken kregen we toen de verhouding nog 2 : 1 in voordeel van blu-ray was. Inmiddels is de verhouding 1.5 : 1. En WB blijf gewoon zeggen, we doen beide formaten.
Overigens vorige week las ik weer iets anders, WB kan wel eens HD-dvd exlclusief gaan, want WB is aanwezig op sessie van de HD-dvd promotiegroep begin januari op de CES in Amerika. Evenzo onzin, wat mij betreft.
Voor velen zoals ook voor mij zijn dit onzinnige uitspraken. Velen hier omarmen inmiddels beide formaten, mede omdat door de formatstrijd HD betaalbaar is geworden.

Wedlock
27-12-2007, 18:22
Ik zeg of quote helemaal niks van Warner officials..........dat is mijn mening "als" het gebeurt dat Warner exclusief blu-ray gaat doen.
Wat dat betreft heb jij mijn verhaal verkeerd geinterpreteerd.

Overigens heb ik onlangs nog met Warner officials gesproken en bevestigen voorlopig neutraal te blijven, en dat is officieel.

Waar jij, Rhodanos , vandaan haalt dat de verhouding 1.5:1 is weet ik niet maar het is nog altijd 2:1 en in sommige landen al zelfs 3:1 (Japan, Australie en Europa) en dat is volgens de laatste cijfers van buro's zoals Nielson Research.

Ik omarm alleen blu-ray uit puur persoonlijke redenen net zoals anderen hier alleen HD-DVD steunen en dat moet kunnen.
Alleen jammer dat sommige mensen aanleiding vinden om mensen die in hun ogen een verkeerde keuze maken (de zogenaamde fanboys) af te zeiken wat op allerlei forums gebeurt.

We zullen moeten afwachten wat er in 2008 gaat gebeuren , we zullen in ieder geval er wel meer van horen op de CES begin Januari.

Evil Hobbit
27-12-2007, 19:29
Ik werk in een electronica winkel en sinds de laatste 2 maanden vliegen de blu-ray spelers de deur uit! De samsung en de panasonic zijn nauwelijks aan te slepen. Met name de samsung verkoopt in grote getalen. Tijdens de gesprekken valt ook op dat, zeker bij de massa, het hele hd-dvd gebeuren niet bekend is en dat men eigenlijk puur op blu-ray afkomt. Het valt gewoon erg op dat men vervolgens de schouders ophaalt en toch de blu-ray kopen. Want ze geloven in Sony en een hoop zeggen ook: Disney steunt het, dan moet het wel goed zitten... Frapant verschijnsel deze oorlog. Mijn baas koopt nu ook geen hd-dvd spelers meer in omdat ze simpelweg niet tot nauwelijks verkopen. Ik ben zelf neutraal en heb zowel blu-ray (ps3) als hd-dvd (360 addon). Volgens mij werkt de blu-ray reclame in de bios ook ontzettend goed, want de vraag is sinds het verschijnen hiervan enorm gegroeid. En met spelers vanaf 379 euro is de markt natuurlijk ook een stuk toegankelijker geworden. Ik zet mijn geld in ieder geval op blu-ray.

Pieter Kleine
27-12-2007, 20:15
Ik ga uit van feiten, niet van vage getallen van onderzoeksbureau's waar gelet op de gevolgde methoden een heleboel vraagtekens bij te plaatsen zijn. Zoals de aangehaalde statistieken van dvdempire, kijk naar het jaargemiddelde. Zoals amazon.de die aangeeft tot nu een verdeling te hebben van 40% hd-dvd en 60% blu-ray in daadwerkelijke verkoopcijfers.

Inmidddels doet zich een verrassende ontwikkeling voor bij amazon.com. HD-dvd neemt daar nu de eerste vier plaatsen in van de bestsellerlijst (voor dvd, hd-dvd en blu-ray!). Naast andere hd-dvd titels is in de top 25 op dit moment maar één blu-ray te vinden: POTC3.

Zie ook:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/Amazon/Amazon_Reports_Strong_Holiday_Sales_For_HD_DVD,_Bl u-ray_Players/1305

Edit: mogelijk wordt 2008 om een andere reden een heel belangrijk jaar voor HD, te weten het jaar van doorbraak van dit formaat in Amerika.

Wedlock
27-12-2007, 22:42
Er is helemaal niks vaags aan de cijfers van de research buro's.
De cijfers worden netjes aangeleverd door de retail en studio's.

Amazon noem ik niet bepaald een betrouwbare graadmeter voor heel Amerika.
Elke winkel heeft zijn eigen lijst en eigen agenda daarom zijn deze researchburo's noodzakelijk om een totaal beeld te geven over beide formaten.
Maar laten we kijken naar wat feitelijke cijfers van DVDempire :


2006 : 62,87 % HD-DVD 37,13 BLU-RAY
2007 : 38,09 % HD-DVD 61,91 BLU-RAY


Behoorlijke omzwaai niet ???

Een doorbraak kan alleen plaats vinden als de consument een duidelijke situatie krijgt voorgeschoteld.
Daar is nu geen sprake van door de formatwar en zolang die niet voorbij is en 1 formaat overblijft dan zal de consument ook aan de zijlijn blijven staan.

Edwin V
27-12-2007, 22:52
De verkopen zijn zo relatief laag nog dat je niet van een ommezwaai kunt spreken. Als je bijvoorbeeld op een strand een golfje van 10cm over het zand ziet spoelen spreek je ook niet van een behoorlijke ommezwaai in de waterspiegel omdat het zand even daarvoor nog droog was.

Pieter Kleine
27-12-2007, 23:50
Er is helemaal niks vaags aan de cijfers van de research buro's.
De cijfers worden netjes aangeleverd door de retail en studio's.

Nielsen gives clients a more complete view of their markets and a better understanding of their consumers through our combined insights, experiences, knowledge, market intelligence and advanced technologies.

Hoeveel winkels zijn in het onderzoek betrokken? Alle, een deel? Hoe belangrijk zijn die winkels voor het marktsegment of wel hoe significant? Daarnaast is er sprake van inzichten, ervaringen, marktkennis, en andere subjectieve factoren.

Informatie van studio's? Ik herinner me nog een online artikel over dvd-verkoopcijfers, met als rode draad dat de studios absoluut niet bereid waren om dit soort cijfers te melden, uitzonderingen daargelaten.


2006 : 62,87 % HD-DVD 37,13 BLU-RAY
2007 : 38,09 % HD-DVD 61,91 BLU-RAY


Behoorlijke omzwaai niet ???


Dat was volgens mij niet de discussie. Maar een ommezwaai, nee. Als je even verder had gelezen dat had je kunnen zien dat hd-dvd al april 2006 is gestart in Amerika, en blu-ray pas eind juni, dus had hd-dvd een voorsprong. Pas december 2006 zijn de cijfers weer gelijkgetrokken.

Edwin V
28-12-2007, 08:52
En van een doorbraak is ook geen sprake. Ik geef maar een voorbeeld:

2006: DVD 99,8% HD DVD 0,1% Blu-ray 0,05%
2007: DVD 99,5% HD DVD 0,2% Blu-ray 0,3%

*TIMMIE*
28-12-2007, 09:08
Amazon is één van de winkels die HD formaten verkopen en derhalve acht ik het niet betrouwbaar als overall cijfer. Cijfers over de markt zijn moeilijk te vinden en er is bewijs genoeg dat er mee gegoocheld wordt. Zo zijn verkoopcijfers veelvuldig bijgesteld, na hoog uit de lucht gepraat (Denk aan transformers). Dat er 4 titels in de top staan komt door de BOGO deal (en deze titels zijn er inmiddels uit). Een BOGO met Blu Ray en deze titels had hetzelfde effect gehad. Kortom dit lijstje met actuele verkooptoppers zegt weinig en zeker niet van 1 winkel.

Geruchten op de internationale fora duidden erop dat de studio's de formatwar willen beeindigen, omdat ze bang zijn dat de formaten anders niet door zullen breken. Of dit zo is, zal de (nabije?) toekomst uitwijzen (CES?). Voor nu blijven het geruchten, waarbij Warner een cruciale rol lijkt toebedeeld. Deze geruchten zijn overigens als eerste aangezwengeld door een Lionsgate topman en later herhaald door onder andere een insider die als eerste de Paramount deal geruchten naar buiten bracht.

Volgens een Best Buy medewerker zitten de Blu Ray speler verkopen flink in de lift sinds de prijsverlaging van de instapmodellen.

Jeroen D
28-12-2007, 09:15
En van een doorbraak is ook geen sprake. Ik geef maar een voorbeeld:

2006: DVD 99,8% HD DVD 0,1% Blu-ray 0,05%
2007: DVD 99,5% HD DVD 0,2% Blu-ray 0,3%

Inderdaad. In 2007 zijn er meer DVD schijfjes verkocht dan in 2006 of 2005. Die 2 nieuwe formaten zullen nog hard hun best moeten doen..............

Frenkel
28-12-2007, 10:12
En van een doorbraak is ook geen sprake. Ik geef maar een voorbeeld:

2006: DVD 99,8% HD DVD 0,1% Blu-ray 0,05%
2007: DVD 99,5% HD DVD 0,2% Blu-ray 0,3%

Zijn dat Europeese of Amerikaanse cijfers. (Link naar bron vermelden is natuurlijk ook makelijk), en het is wel erg vroeg om nu al cijfers over 2007 te publiseren.

Als je alle verkopen van DVD's bij elkaar gooit zul je wel boven de 99% komen, aangezien er op DVD nog veel meer wordt uitgebracht... maar als je echt een goed vergelijk wilt hebben moet je gelijkaardige titels met elkaar vergelijken zoals Harry Potter and the Order of the Phoenix op DVD vs BD vs HD DVD.

Jeroen D
28-12-2007, 10:19
http://www.nu.nl/news/1370355/30/Nederlandse_consument_koopt_31_miljoen_dvd%27s.htm l

TJ Weissel
28-12-2007, 10:25
Ik denk dat 2008 het einde betekent voor HD-DVD, zeker als Warner exclusief blu-ray gaat.

En waarom zou Warner dat doen? :mrgreen:

Albert Kostwinder
28-12-2007, 10:32
http://www.nu.nl/news/1370355/30/Nederlandse_consument_koopt_31_miljoen_dvd%27s.htm l

Tja, ooit werden er ook meer films op vhs verkocht dan dvd's. ;)

TJ Weissel
28-12-2007, 10:35
Tja, ooit werden er ook meer films op vhs verkocht dan dvd's. ;)

Grappig eigenlijk hoe langzaam de massa achter 'n kudde aanloopt... de CD had immers ook ruim 6 jaar nodig om populair te worden, ach ja is wel weer duidelijk wie de trendsetters zijn :bier:

Jeroen D
28-12-2007, 10:49
Grappig eigenlijk hoe langzaam de massa achter 'n kudde aanloopt... de CD had immers ook ruim 6 jaar nodig om populair te worden, ach ja is wel weer duidelijk wie de trendsetters zijn :bier:

SACD, minidisc, DAT, VCD........ooit van gehoord ? :bier:

TJ Weissel
28-12-2007, 11:12
SACD, minidisc, DAT, VCD........ooit van gehoord ? :bier:


Zeker .. de eerste 2 zijn geflopte formaten van Sony, DAT en VCD kwam Philips mee aanzetten... oh ja beide van het Blu-ray kamp (6)

Pieter Kleine
28-12-2007, 11:14
Timmie:


Geruchten op de internationale fora duidden erop dat de studio's de formatwar willen beeindigen, omdat ze bang zijn dat de formaten anders niet door zullen breken. Of dit zo is, zal de (nabije?) toekomst uitwijzen (CES?). Voor nu blijven het geruchten, waarbij Warner een cruciale rol lijkt toebedeeld. Deze geruchten zijn overigens als eerste aangezwengeld door een Lionsgate topman en later herhaald door onder andere een insider die als eerste de Paramount deal geruchten naar buiten bracht.



Lionsgate topman, komt me bekend voor. O ja, dat was die man van enkel blu-ray's uitgevende filmmaatschappij die begin december een gerucht deed ontstaan over overstap van Warner, waarop een heftige discussie ontstond, ook hier, maar waarop al gauw weer het antwoord kwam dat Warner gewoon beide formaten blijft doen. Wel was er een leuke kanttekening, en wel dat het verdachte gerucht goed getimed was (kerstinkopen).

http://www.soundadviceblog.com/?p=677

*TIMMIE*
28-12-2007, 11:32
Warner zal niet toegeven dat ze aan het evalueren zijn wat betreft de strategie. Ben benieuwd of het GERUCHT klopt of er een nieuwe topman aan zit te komen bij Warner. Dit zou begin volgend jaar in gaan en bekend worden.

Edwin V
28-12-2007, 12:46
Als de studio's willen dat HD door breekt moeten ze beide formaten ondersteunen. Dan maakt 't niks uit wat je koopt en hoef je niet twee apparaten te verkopen. Eigenlijk zijn er nu zelfs 3 belangrijke formaten als je de benodigde apparaten beschouwd. HD-DVD, Blu-ray regio A en Blu-ray Regio B. Regio A en B worden door de Blu-ray studio's beide ondersteund maar wel met verschillende releases en prijzen. Er zijn zelfs mensen die twee blu-ray spelers hebben gekocht. 1 voor regio A en 1 voor regio B.!
Ja er komen ook wel regiovrije spelers een soort multi-format dus. Die multi-format spelers zijn er ook voor HD DVD en blu-ray. Dus als regio A en regio B naast elkaar kunnen blijven bestaan, waarom kan HD DVD en blu-ray niet naast elkaar blijven bestaan?
En als die studio's graag doorbraak willen, schaffen ze eerst die regiocodering af!

Edwin V
28-12-2007, 12:48
Warner zal niet toegeven dat ze aan het evalueren zijn wat betreft de strategie. Ben benieuwd of het GERUCHT klopt of er een nieuwe topman aan zit te komen bij Warner. Dit zou begin volgend jaar in gaan en bekend worden.
D'r was een topman opgestapt dus als er een nieuwe komt is dat niet zo gek.

TJ Weissel
28-12-2007, 13:29
Als de studio's willen dat HD door breekt moeten ze beide formaten ondersteunen. Dan maakt 't niks uit wat je koopt en hoef je niet twee apparaten te verkopen. Eigenlijk zijn er nu zelfs 3 belangrijke formaten als je de benodigde apparaten beschouwd. HD-DVD, Blu-ray regio A en Blu-ray Regio B. Regio A en B worden door de Blu-ray studio's beide ondersteund maar wel met verschillende releases en prijzen. Er zijn zelfs mensen die twee blu-ray spelers hebben gekocht. 1 voor regio A en 1 voor regio B.!
Ja er komen ook wel regiovrije spelers een soort multi-format dus. Die multi-format spelers zijn er ook voor HD DVD en blu-ray. Dus als regio A en regio B naast elkaar kunnen blijven bestaan, waarom kan HD DVD en blu-ray niet naast elkaar blijven bestaan?
En als die studio's graag doorbraak willen, schaffen ze eerst die regiocodering af!

Mooi gesproken!

*TIMMIE*
28-12-2007, 13:38
DVD is ook groot geworden met regiocodering, dus ik zie niet in waarom dit niet het geval kan zijn met Blu Ray. Zoals je zelf zegt; er zullen regiovrije spelers komen, dus dan is dat ook uit de weg. Het meerendeel zal de discs toch in eigen land kopen en boeit die hele regiocodering niet. Daarnaast zijn er zat Blu Rays regiovrij.

Ik denk dat er bovenal duidelijkheid moet komen. Er zijn zat consumenten die wel op de hoogte zijn en het wel willen hebben, maar door de hele "oorlog" afwachtend zijn. Nu is er voornamelijk onduidelijkheid. Persoonlijk zit ik niet te wachten op verschillende formaten. Doe mij maar 1 formaat. Daarmee kun je het concept HD krachtiger profileren dan HD DVD en Blu Ray apart en heb je mijns inziens meer slagingskans voor acceptatie door de consument. Waarom ze niet naast elkaar kunnen; zou kunnen, maar niet met 2 verschillende namen. Dat wekt verwarring.

TJ Weissel
28-12-2007, 13:52
Waarom ze niet naast elkaar kunnen; zou kunnen, maar niet met 2 verschillende namen. Dat wekt verwarring.

En dan is de naam HD DVD wel wat beter gekozen om de verwarring te voorkomen :D

Pieter Kleine
28-12-2007, 13:56
Er vandaag een item in het journaal over de verkoop van dvd in 2007. Raad eens in welke bak de journalist zit rond te kijken?

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Het waren keepcases met die blauwe en rode topjes. (6)

*TIMMIE*
28-12-2007, 14:43
Niet per definitie. Heb ook al gezien dat mensen dachten dat het een speciaal soort dvd was, die je op je gewone DVD kon afspelen. Juist die naam kan verwarring veroorzaken. Zeker met de verkoop van DVD speler met upscalemogelijkheden, zodat je HD beeld benaderd.

Frenkel
28-12-2007, 14:57
En dan is de naam HD DVD wel wat beter gekozen om de verwarring te voorkomen :D

Op zich is HD DVD wel duidelijker, maar niet minder verwarrend.
Ik heb het al een aantal keer meegemaakt dat, als ik de naam HD DVD laat vallen,ik het antwoord krijg als: maar dat bestaat al langer hoor, en/of dat heb ik ook.
al snel wordt het dan duidelijk dat ze hun dvd recorder met harde schijf bedoelen. (DVD/HDD recorder)
Bij HD DVD hebben ze ook al snel de gedachte dat je die op je DVD speler kan afspelen...en waarom zou je apparte HD DVD's kopen als er ook spelers zijn die je bestaande DVD omzetten naar HD (upconverting DVD spelers bedoelen ze dan)

voortborduren op een oude naam, maakt dingen wel duidelijker en minder hoogdrempelig, maar het nadeel is juist wel dat er hiermee sneller verwarring met de oude naam ontstaat.

Zoetermeer
29-12-2007, 19:28
Bron:http://www.amazon.com Bestsellers in Electronics 2007
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/electronics/172514/ref=pd_ts_e_ldr_172514
Op HD-DVD 1 en 2 en 7 staan Toshiba HD-A3 en Toshiba HD-A30 en Toshiba HD-A35.
Pas op plaats 12 en 13 en 14 komen pas de spelers van bluray.

Zoetermeer
29-12-2007, 19:36
Bestsellers in DVD,HD-DVD,Blu-Ray
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/dvd
In top 25 staan meer hd-dvd dan bluray schijfjes

Reinbo
29-12-2007, 21:50
Bron:http://www.amazon.com Bestsellers in Electronics 2007
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/electronics/172514/ref=pd_ts_e_ldr_172514
Op HD-DVD 1 en 2 en 7 staan Toshiba HD-A3 en Toshiba HD-A30 en Toshiba HD-A35.
Pas op plaats 12 en 13 en 14 komen pas de spelers van bluray.

Tja, maar de ps3 staat er niet bij. En die verkoopt beter dan de hele top 25 bij elkaar.....

Edwin V
29-12-2007, 22:53
Vreemd, als je de bestsellers van Electronics opvraagt staat de PS3 er ook niet bij
http://www.amazon.com/gp/bestsellers/electronics/ref=pd_ts_e_bcrm_electronics
terwijl ie wel onder electronics valt:
http://www.amazon.com/s/ref=sr_kk_1?ie=UTF8&search-alias=electronics&field-keywords=playstation%203

Zijn ze wat vergeten of verkoopt die niet via amazon of verkoopt die nu niet meer?

Pieter Kleine
29-12-2007, 23:33
De lijst wordt klaarblijkelijk per uur ververst. Het geeft dus vermoedelijk aan wat goed verkoopt in een bepaald uur. De PS3 verkoopt dus blijkbaar nu onvoldoende om in de top te komen. Marktverzadeging?

Pieter Kleine
30-12-2007, 01:13
Heb inmiddels nog iets anders gezien, http://www.blu-raystats.com/percentages.php.
Let wel die zijn dus Nielsen-cijfers, waarbij ik zelf qua betrouwbaarheid vraagtekens heb.
Overigens wordt in deze cijfers ook voor 2007 gesproken over een relatief constante verhouding van 1,5 op 1 van blu-ray tot hd-dvd. Leuk om verder te zien hoe bepaalde titels de verhouding tijdelijk anders maken.

Frenkel
30-12-2007, 05:32
Let wel die zijn dus Nielsen-cijfers, waarbij ik zelf qua betrouwbaarheid vraagtekens heb.

Ik denk dat de Nielsen cijfers de meest betrouwbare zijn op dit moment, en zeker veel betrouwbaarder dan die van Amazon.
Nielsen omvat de verkopen van het grootste deel van alle handel (waaronder Amazon, Best Buy en City Circuit)


De HD DVD spelers blijven echter wel supergoed verkopen bij Amazon.
De 2 best verkochte HD DVD spelers (dus zowel de HD-A3 als de HD-A30)verkopen zelfs beter de de bestverkochte DVD speler.
Dit heeft ook sterke invloed op de cijfers van HD DVD's zelf aangezien je bij aankoop van een HD DVD speler 3 gratis disc's, uit een lijst van 33, mag uitkiezen, waaronder Ocean's 13, Blood Diamond, en 2001.
http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000182111&plpage=1
Deze gratis disc's worden gewoon meegerekend als verkoop, en hebben daarmee een flinke invloed op de Amazon cijfers voor HD media.
Dit te samen met de bestaande BOGO actie van HD DVD's zorgt er voor dat HD DVD nu zo hoog in de peiling staat bij Amazon.


@ Edwin
De PS3 valt niet onder Electronics maar onder Videogames http://www.amazon.com/gp/bestsellers/videogames/ref=pd_dp_ts_vg_1
En deze verkoopt op dit moment zelfs beter dan de Wii

Edwin V
30-12-2007, 09:18
http://www.homemediamagazine.com/news/html/breaking_article.cfm?article_id=11353


Low adoption rates … for now

One thing everyone could agree on: high-def adoption by consumers is at a snail’s pace right now. A new SNL Kagen study shows only $42.4 million was spent on high-def at retail in 2006, compared to $24.2 billion on the rest of home media. But while SNL Kagen expects only a 3.5% revenue jump in high-def in 2007, by 2016 the firm forecasts high-def accounting for 76.5% of home media spending.

The NPD Group expects more than 83 million households will be high-def enabled by 2011, but for the short term things look bleak: Only 11% of consumers surveyed said they planned on buying a high-def set-top box in the next six months. That same survey shows 90% of non-high-def owners are holding off because they’re satisfied with DVD, while 10% said they were holding off because of the lack of content available.

STaf
31-12-2007, 11:34
Tja, maar de ps3 staat er niet bij. En die verkoopt beter dan de hele top 25 bij elkaar.....
Maar is dit geen gameconsole?:D

Edwin V
31-12-2007, 15:08
Maar is dit geen gameconsole?:D
Bij amazon is 't blijkbaar zelfs maar een videogame. ;)

STaf
01-01-2008, 10:17
Bij amazon is 't blijkbaar zelfs maar een videogame. ;)
Van mij mogen ze uiteraard de PS3 meetellen, maar dan moeten ze ook de 15 XBox 360 add-ons meetellen!!!:D Trouwens: GELUKKIG NIEUWJAAR aan allen hé!!!:bier:

Frenkel
02-01-2008, 06:09
Inmidddels doet zich een verrassende ontwikkeling voor bij amazon.com. HD-dvd neemt daar nu de eerste vier plaatsen in van de bestsellerlijst (voor dvd, hd-dvd en blu-ray!). Naast andere hd-dvd titels is in de top 25 op dit moment maar één blu-ray te vinden: POTC3.



En voor je het weet zijn de rollen weer omgedraaid:
Door een BOGO actie van BD titels staan er nu 48 BD titels in de top 100 tegenover 3 HD DVD titels.

SuperDre
04-01-2008, 21:15
En waarom zou Warner dat doen? :mrgreen:

Omdat ze slim worden? http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57135

hehe..

Richard B.
04-01-2008, 21:18
Omdat ze slim worden? http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57135

hehe..

Ik vermoed dat het eerder te maken heeft met een vette cheque die door Sony onder hun deur doorgeschoven is. Tot nu toe was Warner namelijk stukken scheutiger met HD DVD-releases dan met Blu-ray-releases. :roll:

Wedlock
04-01-2008, 21:18
Warner to Back Blu-ray Exclusively


Posted January 4, 2008 by Josh

http://www.blu-ray.com/images/news/icons/wb.jpg Warner has announced that they will be switching to support Blu-ray exclusively. Warner has been supporting both formats since they were launched, but recent talk from top executives suggested that Warner couldn't continue down that road much longer, and that the all important holiday sales would help them make a decision. With Blu-ray winning every week in high definition sales this year, Warner has decided that The Future is Blu.

"The window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most importantly, consumers," Warner Bros Chairman and Chief Executive Barry Meyer said in a statement.

Its all over folks!

windoweyez
04-01-2008, 21:29
Op zich mooi, duidelijkheid is namelijk alleen maar beter voor het hele HD-gebeuren.

Wel zuur voor degenen die weet ik niet hoeveel geld in HD-dvd heben gestoken.
Persoonlijk zou ik het zeer terecht vinden als maatschappijen bijvoorbeeld akties op zouden starten waarin HDdvd-bezitters hun HDdvd`s om zouden kunnen ruilen voor de blu-ray versies. Maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat de wereld zo niet in elkaar zit....
:(

SuperDre
04-01-2008, 22:04
Op zich mooi, duidelijkheid is namelijk alleen maar beter voor het hele HD-gebeuren.

Wel zuur voor degenen die weet ik niet hoeveel geld in HD-dvd heben gestoken.
Persoonlijk zou ik het zeer terecht vinden als maatschappijen bijvoorbeeld akties op zouden starten waarin HDdvd-bezitters hun HDdvd`s om zouden kunnen ruilen voor de blu-ray versies. Maar ik ben ondertussen oud genoeg om te beseffen dat de wereld zo niet in elkaar zit....
:(

Waarom? je hebt dan toch al een HD-DVD speler, dat is net zoiets zeggen als dat mensen die nu een dvd versie hebben ook voor een BD versie moeten kunnen ruilen..

Edwin V
05-01-2008, 09:25
Zolang ik HD DVD kan blijven afspelen is er niks aan de hand, maar wat als de speler over 5 of 10 jaar kapot gaat?

Frenkel
05-01-2008, 09:33
Zolang ik HD DVD kan blijven afspelen is er niks aan de hand, maar wat als de speler over 5 of 10 jaar kapot gaat?

Laten we hopen dat het zo'n vaart niet zal lopen.
DVD Audio en SACD zijn ook niet echt doorgebroken, maar gelukkig zijn er genoeg spelers op de markt die beide gewoon kunnen afspelen.
Ik denk dat dit ook voor HD DVD tot de mogelijkheden bestaat, want er zijn toch een aanzienlijk groot aantal HD DVD bezitters, en daarmee ook wel een markt voor "allesetende" spelers.

Pieter Kleine
05-01-2008, 09:41
Er zijn nog steeds en blijven titels die enkel op hd-dvd te koop zijn en zullen zijn, zoalang Universal en Paramount niet hun beleid wijzigen. Wil je dus alle releases dan heb je nog steeds een hd-dvd speler nodig.
En ik heb het al veel eerder gezegd, er blijven hd-dvd spelers op markt ook al zou iedereen blu-ray gaan want er zijn genoeg hd-dvds verkocht dus blijft de vraag naar hardware.

SuperDre
05-01-2008, 13:22
Er zijn nog steeds en blijven titels die enkel op hd-dvd te koop zijn en zullen zijn, zoalang Universal en Paramount niet hun beleid wijzigen. Wil je dus alle releases dan heb je nog steeds een hd-dvd speler nodig.
En ik heb het al veel eerder gezegd, er blijven hd-dvd spelers op markt ook al zou iedereen blu-ray gaan want er zijn genoeg hd-dvds verkocht dus blijft de vraag naar hardware.

Uhm.. dat is nog niet zo zeker, er is inmiddels al lang gebleken in het verleden dat formaten die toch redelijk populair waren nu geen spelers meer voor te krijgen zijn.
Maar Paramount is dus 1tje die al had aangegeven dat ze 18 maanden exclusief HD-DVD zouden gaan, dus nu is het wel heel zeker dat ze na die 18 maanden in iedergeval niet meer exclusief zullen gaan, en ik verwacht zelfs dat die exclusief BD daarna gaan. Dan blijft alleen nog Universal over, en die had ook al aangegeven dat wanneer BD echt de overhand zou krijgen dat ze in iedergeval ook op BD zouden gaan leveren, en dat lijkt nu dus wel te gebeuren..