PDA

Bekijk de volledige versie : Het grote 'Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl' Blu-ray/4K Topic



Richard68
27-06-2007, 17:22
Blue Ray is toch een HD medium met nog veel plaats voor allerlei extras. Dan is het toch wel erg vreemd dat net als bij de gewone DVD Buena Vista het werderom klaar speelt om in plaats van de originele engelse DTS alleen de franse DTS op de komende Blue Ray release te gaan zetten.

Bij DVD voerde men het argument plaatsgebrek terwijl wij eigen al beter wisten. Welke smoes gaan ze nu gebruiken om dit te rechtvaardigen. Op Blue Ray kan gemakkelijk ook nog een engels DTS spoor erbij.

Boycotten deze uitgave.

Je vraagt je af of men niet gewoon de DVD transfer op de Blue Ray knalt en dit dan als HD verkoopt.

Henkske22
27-06-2007, 17:35
Er zal neem ik aan toch wel een 5.1 PCM track op de disk zitten?

misterfun
27-06-2007, 18:09
Ik heb hem al in huis en er staat idd geen engelse DTS track op wel een franse en spaanse verder staat er ook nog PCM 5.1 engels op en dan nog DD 5.1 engels frans en spaans.

wel erg leuk dat deze uitgave en deel 2 in een mooie slip case zitten.

Henkske22
27-06-2007, 18:26
Wat moet je met DTS als je PCM hebt?:D

Pieter Kleine
27-06-2007, 23:31
Blijkens o.a. een Duitse recensie en Amierkaanse recensies is de dd track en pcm track van een betere kwaliteit dan de dts track.

BASIL
28-06-2007, 01:26
Wat moet je met DTS als je PCM hebt?:D

Om van PCM te genieten moet je, denk ik toch, een versterker hebben met een HDMI ingang. En iedereen heeft dat nog niet. Je kan niet alles in één kopen tenzij je met de lotto gewonnen hebt. En tot nu toe is DTS meestal beter dan Dolby Digitaal. Waarom moet Disney weer beginnen met ons een franse DTS-klankspoor aan te bieden.

Om van de PCM 5.1 klankspoor te genieten, zijn de 6 RCA sound kabels van Profigold (Oxypure) voldoend of moet je echt een HDMI-kabel gebruiken?

Het volgende dat ik zekers ga kopen is een versterker met HDMI-uitgang en een dvdspeler met al de HD-decoders inbegrepen zodat ik van al de HD-klanksporen kan genieten. En wachten tot er een versterker uitkomt met al de HD-decoders heeft geen zin want de eerste jaren zullen ze onbetaalbaar zijn. Voor 400 à 500€ vindt je al zeer goede versterkers met HDMI ingang en een DTS-ES en een Dolby Digitaal EX decoders.

Wedlock
28-06-2007, 16:05
Er is al een Onkyo receiver welke HDMI 1.3a heeft en Dolby Tru-HD en DTS-HD Master Audio decodeert.
En dat alles voor onder de 600 euro.

BASIL
28-06-2007, 16:22
En vergeleken met Yamaha, is Onkyo in het algemeen beter of even goed?

DVDProfilersFilmgek
03-07-2007, 00:18
Er is al een Onkyo receiver welke HDMI 1.3a heeft en Dolby Tru-HD en DTS-HD Master Audio decodeert.
En dat alles voor onder de 600 euro.

Modelnr?
Waar af te halen voor onder de €600,--?

Wedlock
03-07-2007, 12:48
Onkyo TX-SR605 op dit moment € 549,00.
Check de prijsvergelijkingssites.

BASIL
03-07-2007, 19:53
Ik heb die versterker bij MediaMarkt gekocht voor 599€:wink:

Gerco Stuivenberg
03-07-2007, 21:17
Blijkens o.a. een Duitse recensie en Amierkaanse recensies is de dd track en pcm track van een betere kwaliteit dan de dts track.
Recensies zijn kritische meningen van een ander over een bepaalde film.

Het beoordelen van een DVD moet je dus zelf doen. Hier beginnen Richard68, ik en sommige anderen al mee in de winkel. Op basis van onze kennis en ervaring bepalen we dan of we een DVD de moeite waard is om meer keren te bekijken en dus te kopen. Mensen die minder kennis en/of ervaring hebben, lezen meestal recensies om te lezen wat anderen van een bepaalde DVD vinden en bepalen dan of een DVD de moeite van het kopen waard is.

Een 5.1 PCM track kan wel hoogwaardig zijn maar als deze alleen gedecodeerd kan worden in een speler, heb je er meestal niet zo veel aan als de meer-kanaals ingang van jouw receiver al in gebruik is. Dan blijft alleen nog DTS(-HD) en DD (Plus of TrueHD) over. Het kiezen wordt dan iig wel makkelijker. ;)

Opmerking:
Ik schrijf nu wel "DVD", maar dit kan natuurlijk ook een BD of HD-DVD zijn.

Pieter Kleine
04-07-2007, 00:03
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Rhodanos http://www.dvd.nl/forum/images/buttons/viewpost.gif (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1184541#post1184541)
Blijkens o.a. een Duitse recensie en Amierkaanse recensies is de dd track en pcm track van een betere kwaliteit dan de dts track.

Gerco Stuivenberg:

Recensies zijn kritische meningen van een ander over een bepaalde film.


Dit zal kunnen opgaan voor de beoordeling van de inhoud van een film. Maar als je recensies vaak volgt zul je al gauw ontdekken dat je eigen smaak vaak met bepaalde recensenten overeenstemt.

In mijn citaat had ik het echter over de kwaliteit van een geluidsformaat. Daarbij mag je m.i. van uitgaan dat de recensent vanuit zijn kennis van geluidsformaten weet waar hij het over heeft. Mijn eigen ervaring bevestigd dat de dd en pcm track van een betere kwaliteit zijn in dit specifieke geval (pirates etc) dan de dts track. Wat mij niet verbaast, want als meerdere, ervaren geluidsrecensenten dit beamen dan zal het ook wel zo zijn.

Gerco Stuivenberg
07-07-2007, 14:46
In mijn citaat had ik het echter over de kwaliteit van een geluidsformaat. Daarbij mag je m.i. van uitgaan dat de recensent vanuit zijn kennis van geluidsformaten weet waar hij het over heeft. Mijn eigen ervaring bevestigd dat de dd en pcm track van een betere kwaliteit zijn in dit specifieke geval (pirates etc) dan de dts track. Wat mij niet verbaast, want als meerdere, ervaren geluidsrecensenten dit beamen dan zal het ook wel zo zijn.
De recensenten weten wel wat de verschillen zijn tussen de geluidsformaten, maar volgens mij weten er veel niet hoe ze deze inhoudelijk kunnen horen. Zij beoordelen alleen meestal vanaf de buitenkant (lees: wat er uit de luidsprekers komt.) Het is daarom logisch dat een PCM en een DD track beter klinkt dan een DTS track.

De werkelijke kwaliteit van een soundtrack hoor je meestal pas wanneer je de film meer keren beluisterd. Dan vallen die met een minder hoge kwaliteit sneller door de mand. Je kunt dan pas goed dingen zoals (de kunstmatig toegevoegde) dynamiek en de hoogte van de gebruikte bitrate horen. Deze zouden er dan voor kunnen zorgen dat film minder interessant wordt om nog een keer te bekijken. Dit vinden o.a. Richard68 en ik veel belangrijker en daarom kiezen we liever eieren voor ons geld. Richard68 heeft volgens mij daarom deze topic gestart. :|

Frenkel
30-08-2007, 12:36
Het lijkt erop dat ze bij het maken van de HDmaster voor de BD uitgave van de eerste Pirates of the Caribbean film flink de mist in zijn gegaan:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=898666

Ongelooflijk hoe ze zoiets kunnen verprutsen, al helemaal als je nagaat dat de BD van Beuna Vista behoorlijk aan de prijs zijn.
Ik begin het vertrouwen in BD toch wel weer wat te verliezen.

Avalan
30-08-2007, 13:05
Toch wel een behoorlijke screw-up, blijkbaar.
Maar dit heeft natuurlijk op zich helemaal niets met BluRay te maken. Moest de film op beide formaten uitkomen, zou de HD-DVD net hetzelfde zijn.

freaky
30-08-2007, 14:33
Net bekeken en is inderdaad zo, maar als je film ziet valt het niet zo op hoor.

http://img338.imageshack.us/img338/126/93911279yy5.jpg

Avalan
30-08-2007, 17:41
Al is die screenshot van die scene die zich op zolder hoogte afspeelt, maar je door de slechte framing gewoon de vloer en de balkhouders ziet, toch wel heel pijnlijk!

Brian2
30-08-2007, 18:57
Misschien is de BD versie wel de juiste?

Henkske22
30-08-2007, 19:41
Misschien is de BD versie wel de juiste?
Nope want in die vechtscene staan ze zogenaamd bovenop een paar balken bovenin het gebouw. Maar op de blu-ray zie je dat ze maar 1meter boven de gront staan:)

Henkske22
30-08-2007, 19:44
DVD:
http://imageload.dk/files/8db61a64d7419a330e9efc3977f9fa8f.jpg

BLURAY
http://imageload.dk/files/1ca68ecfcb82e2b2db716bf6f69c7bb2.jpg

Frenkel
30-08-2007, 20:15
Het is wel duidelijk dat dit niet goed is en Disney/Beuna Vista heeft inmiddels het probleem bevestigd
Het gaat maar om een peperkt aantal korte scenes gedurende een 9 tal minuten van de film, Maar het zou wel netjes zijn als dit wordt opgelost.

Pieter Kleine
30-08-2007, 21:50
Dat zal wel een omruilactie worden.

Edwin V
30-08-2007, 22:05
Nope want in die vechtscene staan ze zogenaamd bovenop een paar balken bovenin het gebouw. Maar op de blu-ray zie je dat ze maar 1meter boven de gront staan:)
Ha, inderdaad. :-o Da's helemaal een miskleun. Dat de geluidsman er nog niet onder ligt. ;)

Werner
30-08-2007, 23:22
Ik krijg een Back To The Future déjà-vu.

TJ Weissel
31-08-2007, 11:18
Gniffel.. :lol:

Peter van santbrink
31-08-2007, 13:34
GVD net gekocht bij Amazon.com :evil::evil:; had meerdere reviews gechecked en daar werd er niet over gesproken

echt belachelijk dat er relatief zoveel slechte BR/HD-dvd's worden uitgebracht; doen ze volgens mij expres, kunnen ze later een betere versie uitbrengen net zoals nu met dvd's ook gedaan wordt

Avalan
31-08-2007, 14:03
Gniffel.. :lol:

*geeuw*

freaky
31-08-2007, 19:18
Is er iets bekend over omruilen, want dit vind ik toch wel jammer

freaky
03-09-2007, 12:16
Weet er al iemand meer hierover ?

TJ Weissel
03-09-2007, 12:34
Betwijfel of er zo snel 'n omruil-actie zal komen (als deze uberhaubt komt, Disney kennende). Al met al zal er eerst 'n nieuwe versie uit moeten komen ;)

Bambi
03-09-2007, 13:04
Betwijfel of er zo snel 'n omruil-actie zal komen (als deze uberhaubt komt, Disney kennende). Al met al zal er eerst 'n nieuwe versie uit moeten komen ;)
Ik ben geen early-adopted (heb dus noch HD-DVD noch Blu-Ray in huis), maar om nu te zeggen dat er uberhaupt geen omruilactie komt omdat het Disney is, is toch wel enigszins voorbarig. Heb ontzettend goede ervaringen met Disney (USA, overigens) voor wat betreft omruilingen. Vorig jaar zijn er een aantal DVDs verschenen die niet geheel voldeden aan de kwaliteitseisen en die zijn inmiddels allemaal gecorrigeerd (EN gratis omgeruild door Disney).
Het betrof hier twee DVDs uit de serie Walt Disney Legacy Collection (op een schijf waren de RGB-componenten van het beeld verwisseld, waardoor de kleuren fout waren en op een andere schijf was een film met het verkeerde beeldformaat op de schijf gezet) en de volledige uitgave van More Silly Symphonies (een filmpje waar 7 seconden nog uit miste, verkeerde titlecards en incorrecte chronologie).

TJ Weissel
03-09-2007, 13:08
Ik ben geen early-adopted (heb dus noch HD-DVD noch Blu-Ray in huis), maar om nu te zeggen dat er uberhaupt geen omruilactie komt omdat het Disney is, is toch wel enigszins voorbarig. Heb ontzettend goede ervaringen met Disney (USA, overigens) voor wat betreft omruilingen. Vorig jaar zijn er een aantal DVDs verschenen die niet geheel voldeden aan de kwaliteitseisen en die zijn inmiddels allemaal gecorrigeerd (EN gratis omgeruild door Disney).
Het betrof hier twee DVDs uit de serie Walt Disney Legacy Collection (op een schijf waren de RGB-componenten van het beeld verwisseld, waardoor de kleuren fout waren en op een andere schijf was een film met het verkeerde beeldformaat op de schijf gezet) en de volledige uitgave van More Silly Symphonies (een filmpje waar 7 seconden nog uit miste, verkeerde titlecards en incorrecte chronologie).

Echter zal het opnieuw uitbrengen van 'n DVD uiteraard minder problemen met zich mee brengen dan 'n BD (vooral met het grote afzet verschil en massaproductie), vooral als het enkel om foutief framing gaat, denk niet dat Disney al hun POTC BD's gaat vervangen die nu in omloop zijn. Het is gewoon heel kwalijk dat ze nu al laks worden met het testen/nalopen van hun uitgaves alvorens deze aan de man te brengen.

We zullen zien, ;)

Bambi
03-09-2007, 14:44
Echter zal het opnieuw uitbrengen van 'n DVD uiteraard minder problemen met zich mee brengen dan 'n BD (vooral met het grote afzet verschil en massaproductie)
In het geval van More Silly Symphonies ging het slechts om een beperkte oplage (van de totale set, dus niet van alleen foute exemplaren) van 75.000 exemplaren.
Ik ben me er overigens wel van bewust dat een maatschappij op dit moment in zijn handjes zal knijpen als ze een dergelijk aantal schijfjes verkopen van een willekeurige HD-uitgave.

Werner
03-09-2007, 15:45
Disney heeft totnogtoe altijd bij een benodigde omruilactie keurig gedaan wat ze moesten doen. Verkeerde Lilo & Stitch-disc, zelfs iets wat ze niet móesten doen zoals de Telsell-gedubde Monstersdisc omruilen. Ik zie niet waarom dit nu anders zou zijn. Zeker early adopters moeten ze niet voor het hoofd stoten.

minimoke
03-09-2007, 19:32
Ik vind dat jullie dit toch allemaal wel wat buiten proportie zien.

Blijkbaar hebben tienduizenden (ik ben bescheiden) mensen naar de film gekeken (en ja, ik ook) en heeft niemand dit gemerkt.

Omdat één scherp oog dit nu heeft ontdekt, en inderdaad het is een fout, is ineens iedere BD eigenaar belazerd door Disney en moet er een omruilactie komen.... vind ik nonsens.

Dat we moeten waken dat de kwaliteit van de blu-ray's en de HD DVD's goed blijft vind ik wel goed. Daar haalt high def immers zijn meerwaarde.

Lorre
03-09-2007, 20:23
Blijkbaar hebben tienduizenden (ik ben bescheiden) mensen naar de film gekeken (en ja, ik ook) en heeft niemand dit gemerkt.

Wie zegt er dat iedereen die hem gekocht heeft ook meteen gekeken heeft? Ik heb de BD nu al een tijdje in men bezig en ik ging hem pas herbekijken als deel 3 verscheen. Enja, ook ik wil dan wel als er een omruilaktie komt de juiste schijf in mijn bezit hebben... Waar wij ons druk over maken? Ik wil de film juist op mijn schijf, daarvoor heb ik er ook men verdiend geld aan gespendeerd. Waar maak jij je dan druk over? Geen probleem ermee, dan ruil je hem gewoon niet om. (y)

freaky
03-09-2007, 20:26
Wie zegt er dat iedereen die hem gekocht heeft ook meteen gekeken heeft? Ik heb de BD nu al een tijdje in men bezig en ik ging hem pas herbekijken als deel 3 verscheen. Enja, ook ik wil dan wel als er een omruilaktie komt de juiste schijf in mijn bezit hebben... Waar wij ons druk over maken? Ik wil de film juist op mijn schijf, daarvoor heb ik er ook men verdiend geld aan gespendeerd. Waar maak jij je dan druk over? Geen probleem ermee, dan ruil je hem gewoon niet om. (y)

Ben ik er volkomen mee eens, want ze kosten genoeg dus mag hij er goed opstaan. Normaal kan mij het aspect niet veel schelen maar als het de bedoeling is om in bepaalde scene hoog te staan en je ziet dat ze maar een meter van grond staan door verkeerde aspect vind ik toch dat er veel magie verloren gaat

freaky
06-09-2007, 14:12
Komt er nu omruilaktie of niet want ik hoor hier terug niks meer van. Net nog eens die scene bekeken op blu-ray en het stoort toch enorm hoor vergeleken met de DVD.

Of is er een e-mail adres waar ik deze vraag kan stellen, want hier hoor je er niet meer veel van.

TJ Weissel
06-09-2007, 14:15
Nee, voor 'n omruil actie zou er eerst 'n propere versie gedrukt moeten worden, en hiervoor zou Disney eerst moeten toegeven dat ze laks zijn geweest (met het checken van hun product)... aangezien dit laatste nog niet het geval is geweest... is het 'n kwestie van wachten (en hopen).

Heb jij Buena Vista al aangesproken? ( +31 23-7993300 )

freaky
06-09-2007, 14:25
Neen, Buena Vista nog niet gesproken, misschien toch eens bellen. Hebben ze geen e-mail adres ofzo?

Normaal stoor ik me hier niet zo aan hoor, maar als ze vechten op balken in de lucht, en dan zie je dat ze maar 1 meter van grond staan, welja, dat verpest de film voor mij

freaky
06-09-2007, 14:31
Hoop nu wel dat er geen Pirates Of The Carribean Box verschijnt op blu-ray met wel de juiste versie erin, want heb al genoeg betaald voor die 2 blu-ray titels, en als we dan nog eens afgezet zouden worden om die box te moeten aanschaffen om juiste te krijgen :evil:

TJ Weissel
06-09-2007, 15:02
Hoop nu wel dat er geen Pirates Of The Carribean Box verschijnt op blu-ray met wel de juiste versie erin, want heb al genoeg betaald voor die 2 blu-ray titels, en als we dan nog eens afgezet zouden worden om die box te moeten aanschaffen om juiste te krijgen :evil:

Ben benieuwd, mogelijk dat DVD.nl directie hier iets meer over kan melden? anders toch maar even bellen?

Pieter Kleine
07-09-2007, 23:23
Nieuws. Disney is wakker geworden!

http://www.highdefdigest.com/news/show/Disney/Technical_Glitches/Disney_Investigating_Reported__Framing_Issues_on_P OTC_Blu-ray/927

Lorre
07-09-2007, 23:48
We contacted Walt Disney Studios Home Entertainment about the apparent issue, and were told that they are now aware of the potential problem with 'The Curse of the Black Pearl' Blu-ray release and are investigating the matter, but have no official statement at this time.Wat valt er daar aan te onderzoeken? De screenshots spreken voor zich denk ik. Dat ze maar maken dat we ze kunnen wisselen zodat we deze hele zaak achter ons kunne laten.

Frenkel
07-09-2007, 23:55
Nieuws. Disney is wakker geworden!

http://www.highdefdigest.com/news/show/Disney/Technical_Glitches/Disney_Investigating_Reported__Framing_Issues_on_P OTC_Blu-ray/927

Was alang bekend.
thedigitalbits.com en verscheidende HTforum Leden hadden ook al deze reactie gekregen.
Het is wel mooi dat het nu aan de grote klok wordt gehangen, en er alsmaar meer aandacht voor ontstaat, zodat de druk op Disney wordt opgevoerd om snel met een oplossing te komen.
Verwacht echter niet dat dit binnen enkele weken is opgelost.
Ik weet niet meer hoelang het heeft geduurd met het BTTF debakel, maar dat was ook niet zomaar even binnen een weekje geregeld.

Werner
15-10-2007, 23:32
Even deze topic na meer dan een maand omhoog kicken. Is BV nu al over de brug gekomen met een oplossing eigenlijk?

Frenkel
16-10-2007, 06:27
Even deze topic na meer dan een maand omhoog kicken. Is BV nu al over de brug gekomen met een oplossing eigenlijk?

Nee, er is geen verdere reactie van Buena Vista bekend.
Het lijkt er toch een beetje op neer te komen dat ze het willen doodzwijgen :( .

Lorre
16-10-2007, 06:42
Heeft er anders iemand een mailadres van de Nederlandse BV? Kunnen we eens terug allemaal een mail zenden ofzo.

STaf
16-10-2007, 10:55
Toch wel een behoorlijke screw-up, blijkbaar.
Maar dit heeft natuurlijk op zich helemaal niets met BluRay te maken. Moest de film op beide formaten uitkomen, zou de HD-DVD net hetzelfde zijn.
En weer maar eens uithalen naar HD DVD, wie is hier een "fanboy":nono:

STaf
16-10-2007, 11:06
Heb ooit eens een beschadigde dvd willen omruilen bij Buena Vista, zat een scheurtje in het midden, en had dit nogal laat gemerkt, dus aankoopbon weg. Omruilen? Forget it, dat moet de winkel maar doen, en ik had natuurlijk geen kasticket meer, dus niet echt blij mee, met de service van Buena vista, Disney.

Aloys
16-10-2007, 11:14
En weer maar eens uithalen naar HD DVD, wie is hier een "fanboy":nono:

Waar word nou weer uitgehaald naar HD DVD?

Volgens mij lees jij gewoon wat je wil lezen.:nono:

TJ Weissel
16-10-2007, 11:16
Waar word nou weer uitgehaald naar HD DVD?

Volgens mij lees jij gewoon wat je wil lezen.:nono:

Mjah, aan de andere kant... het beweren dat het niet aan Blu-ray ligt en dat het HD DVD ook kan overkomen is enigzins provocerend (naar HD DVD toe). Feit is, het gaat hier om 'n Disney film... Disney heeft bewust gekozen voor Blu-ray en zet vervolgens 'n ongetest wanproduct op de markt ... en laat nu de klanten met troep zitten, in zoverre heeft HD DVD hier niets mee te maken.

Edwin V
16-10-2007, 12:30
Het ligt niet aan Blu-ray. Maar omdat alleen de Blu-ray kopers hier last van hebben is 't niet zulk goede reclame om ook maar aan Blu-ray te beginnen, met alle problemen die er zijn. Mensen laten zich toch leiden daardoor en niet door 't feit dat 't ook kan gebeuren bij HD DVD.

Avalan
16-10-2007, 12:54
STaf is op heel korte termijn duidelijk al de belgische evenknie van TJ Weissel geworden. *zucht*. Als jullie mijn uitspraak (van een eeuwigheid geleden) als provocerend willen beschouwen, doe je maar. Ik weet zelf wel wie hier af en toe loopt provoceren (en dan niet alleen in BluRay vs HD-DVD discussies) en ga er dan ook verder geen woorden meer aan vuil maken.

Lorre
16-10-2007, 17:12
Hiermee zijn wel wel nog geen stap dichter. Gisteren dacht ik ook opeens aan dit probleem. Heeft er nu niemand een mail van Buena Vista? Gezamelijk e-mails zenden om te laten weten dat de kopers het probleem nog niet vergeten zijn.

TJ Weissel
16-10-2007, 17:22
Hiermee zijn wel wel nog geen stap dichter. Gisteren dacht ik ook opeens aan dit probleem. Heeft er nu niemand een mail van Buena Vista? Gezamelijk e-mails zenden om te laten weten dat de kopers het probleem nog niet vergeten zijn.

Bellen lijkt mij beter, zie eerder in het topic.

STaf
16-10-2007, 17:29
STaf is op heel korte termijn duidelijk al de belgische evenknie van TJ Weissel geworden. *zucht*. Als jullie mijn uitspraak (van een eeuwigheid geleden) als provocerend willen beschouwen, doe je maar. Ik weet zelf wel wie hier af en toe loopt provoceren (en dan niet alleen in BluRay vs HD-DVD discussies) en ga er dan ook verder geen woorden meer aan vuil maken.
Oeps, omdat we het gewoon nogal dikwijls eens zijn? Sorry...:(

Lorre
16-10-2007, 18:00
Dan zal ik vrijdag maar eens de telefoon nemen en bellen naar Buena Vista.

Lorre
01-11-2007, 23:05
Na een paar forums geraadpleegd te hebben mogen we dus denk ik niets verwachten van Buena Vista hun kant. De Amerikaanse forums die ik geraadpleegd hebben vinden het ok en zeggen dat het niet stoort. Ze laten het dus zo en geven Buena Vista zonder pardon groen licht om verder deze disc te verkopen. Ongeloofelijk... Die Amerikanen zijn soms zo...:x

Edwin V
02-11-2007, 08:15
Uitermate slechte zaak dat zelfs gewoon doorverkocht wordt.

Trat
02-11-2007, 15:17
Mjah, aan de andere kant... het beweren dat het niet aan Blu-ray ligt en dat het HD DVD ook kan overkomen is enigzins provocerend (naar HD DVD toe). Feit is, het gaat hier om 'n Disney film... Disney heeft bewust gekozen voor Blu-ray en zet vervolgens 'n ongetest wanproduct op de markt ... en laat nu de klanten met troep zitten, in zoverre heeft HD DVD hier niets mee te maken.
Jeetje, zit je met je HD DVD aankoop in je maag ofzo? Je voelt je zo aangevallen steeds. Ongelovelijk, dit had ook met een DVD kunnen gebeuren. Nah, zal wel aan mij liggen.

Willy B.
02-11-2007, 15:37
De blu-ray's liggen nog altijd in de schappen bij m.m.
Ik heb deze twee ook gekocht spijtig dat de consument weer de dupe van is.

Trat
02-11-2007, 15:44
De blu-ray's liggen nog altijd in de schappen bij m.m.
Ik heb deze twee ook gekocht spijtig dat de consument weer de dupe van is.
Ja, ik vind dit echt een schande. Misschien iets voor Kassa (met de altijd verschrikkelijke Felix Meurders)? Het is wel gehype-t volgens hen dat hele HD verhaal.

Frenkel
02-11-2007, 18:29
De blu-ray's liggen nog altijd in de schappen bij m.m.
Ik heb deze twee ook gekocht spijtig dat de consument weer de dupe van is.

Aleen "The Curse of the Black Pearl" heeft een probleem.
Met "Dead Man's Chest" is er niets aan de hand.

Edwin V
30-11-2007, 18:18
http://www.highdefdigest.com/news/show/Disney/Technical_Glitches/Disney_to_Offer_Pirates_Blu-ray_Framing_Fix_Very_Soon/1219

Goed nieuws, kan ik die ook gaan aanschaffen :)
Als ze in Nederland nu opok de goede versies gaan verkopen, anders haal ik 'm ergens anders vandaan.

Kon wel in die andere draad erbij, maar de kop vind ik belangrijk genoeg. Koop nu dus even geen PotC 1.

Lorre
30-11-2007, 18:52
Gelukkig niet enkel dat, maar ook diegene die hem gekocht hebben mogen hem inruilen. Het heeft langer geduurd dan verwacht, maar ze hebben toch nog erop gereageerd en een goeie zet gemaakt. Hopelijk komt deze aktie ook bij ons.

Pieter Kleine
30-11-2007, 21:29
Heb net mailtje naar Disney gestuurd met vraag of wij ook zo'n actie krijgen en wat dan te doen.

BASIL
01-12-2007, 12:01
Gelukkig niet enkel dat, maar ook diegene die hem gekocht hebben mogen hem inruilen. Het heeft langer geduurd dan verwacht, maar ze hebben toch nog erop gereageerd en een goeie zet gemaakt. Hopelijk komt deze aktie ook bij ons.

Ik heb de zoneA versie maar ik denk dat ik geen recht heb om die om te ruilen omdat ik niet in Amerika woon. Of toch wel?

hstadman
01-12-2007, 12:09
Ik heb de zoneA versie maar ik denk dat ik geen recht heb om die om te ruilen omdat ik niet in Amerika woon. Of toch wel?
Waarom niet? Stuur hem naar de winkel waar je hem hebt gekocht er ruil hem daar om voor een goed exemplaar!:wink:

Rotterdam5314
03-12-2007, 08:28
Heb net mailtje naar Disney gestuurd met vraag of wij ook zo'n actie krijgen en wat dan te doen.

Al antwoord gekregen?

Pieter Kleine
03-12-2007, 10:32
Ik heb gemail met disneyservice.nl. Daar weet men niks van een actie af. Maar ja, de aankondiging in Amerika is nog heel vers.

Rotterdam5314
03-12-2007, 12:27
Dan wacht ik geduldig af. beter houden ze deze aktie wel ook hier want ik wil de film toch wel zonder fouten hebben.

Brian2
17-12-2007, 21:28
Disney is begonnen met het versturen van de nieuwe, correct geframede discs, ook naar Nederland. Ik heb zojuist een mailtje gehad van Disney support en mijn nieuwe disc wordt binnenkort opgestuurd. Wil je ook een nieuwe? -->

http://studio.go.com/cgi-bin/gmail/generic_mail.cgi?template=video/dvd_report_a_problem/report.tpl

Peter van santbrink
17-12-2007, 23:40
Disney is begonnen met het versturen van de nieuwe, correct geframede discs, ook naar Nederland. Ik heb zojuist een mailtje gehad van Disney support en mijn nieuwe disc wordt binnenkort opgestuurd. Wil je ook een nieuwe? -->

http://studio.go.com/cgi-bin/gmail/generic_mail.cgi?template=video/dvd_report_a_problem/report.tpl

wat heb je vermeld als probleem, gewoon wrong framing ? moet je ook vermelden waar die fouten zitten ? heb zelf nog geen BR speler dus weet niet precies waar ze zitten...

Wel netjes van Disney, trouwens

Brian2
18-12-2007, 11:31
Ik heb het 'framing issues' genoemd, gedurende verschillende momenten tijdens de film. Je hoeft dus alleen maar iets te zeggen wat duidelijk maakt dat jij een disc hebt met framing issues. Ze zijn op de hoogte van het probleem, dus ze begrijpen vast wel wat je bedoelt.

Lorre
18-12-2007, 12:56
Krijg je dan wel een Nederlandstalige disc toegestuurd?

Pieter Kleine
18-12-2007, 14:56
Het zal hier wel om de Amerikaanse editie gaan. Ik probeer via dvd-home.nl te achterhalen of er hier ook een omruilactie komt, en zo ja, hoe.

freaky
18-12-2007, 17:57
Gisteravond heb ik alles ingevuld, maar nog steeds geen mail gekregen van Disney. Moet je geregistreerd zijn misschien voor die site?

Brian2
18-12-2007, 18:37
Duurt een of twee dagen, gewoon even afwachten. Aangezien je ook je regio en land moet invullen, zullen ze vast wel slim genoeg zijn om je die versie te sturen.

Henkske22
18-12-2007, 19:05
On the front of the Disc there is a letter/number along the edge of the disc, usually following the text that reads "Made in the U.S.A. Disney Enterprises, Inc." (see graphic example). Please enter this letter/number here (required):

Ik zie 2 nummers. 1 na burbank en 1 na @disney. Welke moet ik nou hebben?

Volgens mij is het degene na disney. Nu de andere kant nog:)

Brian2
18-12-2007, 19:37
Disc schuin houden en tegen het licht, dan kan je de code op de data kant zien.

Henkske22
18-12-2007, 19:53
Ja maar is toch geen 4 combinaties? Iets van BVDL- nogwa:)

Brian2
18-12-2007, 20:35
De code achterop is een aantal nummers/cijfers, dan 1000, dan weer nummers/cijfers en dan weer 1000.

pascal b
18-12-2007, 21:30
Ik heb inmiddels ook een mail gestuurd en reactie ontvangen met de vraag mijn gegevens adres enz. in te vullen zodat ze een correcte disc kunnen opsturen.
Nu maar afwachten.

Brian2
18-12-2007, 21:31
Als je nog een verkeerd geframede versie hebt van POTC: TCOTBP, kun je nu een nieuwe versie aanvragen bij Disney. Ga naar het volgende adres:

http://studio.go.com/cgi-bin/gmail/generic_mail.cgi?template=video/dvd_report_a_problem/report.tpl

Vul alle verplichte velden in, wacht rustig af tot Disney contact met je opneemt, en je krijgt een nieuwe disc thuisgestuurd. Je hebt twee nummers nodig om te laten zien dat je de oude versie ook echt hebt. De eerste staat op de voorkant van de disc, die met het plaatje dus, en begint met 'PIR'. De twee staat op de andere kant, de data kant dus, en bestaat uit een combinatie van cijfers en letters, beginnend met 'A', niet met 'X' zoals op de Disney site staat. Als je de disc schuin houdt en bij een beetje goed licht, zijn de nummers te zien.

Succes!

Pieter Kleine
18-12-2007, 21:35
Ging het bij jou om de Nederlandse disc?

pascal b
18-12-2007, 21:41
Ja en je moet ook aangeven dat je een regio B disc hebt dus denk niet dat ze die fout zullen maken.
Het is afwachten en hopen dat het goed gaat.
baat het niet schaad het niet:roll:

Pieter Kleine
18-12-2007, 22:07
De Europese disc heeft een code voorop die begint met de letter P.

Brian2
19-12-2007, 00:04
Ja, PIR.

Pieter Kleine
19-12-2007, 00:13
delete

Lorre
19-12-2007, 01:42
Ben je daar zeker van? Volgens de info die ik te zien kreeg op het formulier dat in te vullen was het toch idd die code die begon met PIR. Ik zie anders geen enkele code op de voorkant van de disc staan.

BASIL
19-12-2007, 10:06
Heb alles ingevuld. Nu maar afwachten.:wink:

BASIL
19-12-2007, 10:13
Ja maar is toch geen 4 combinaties? Iets van BVDL- nogwa:)

Dat is de amerikaanse versie die ik trouwens ook heb.

Je hebt 2 keer dezelfde code maar één keer met een A erin en aan de andere kant een tweede keer met een B erin.

Pieter Kleine
19-12-2007, 11:24
Foutje, had de verkeerde discs. Dan maar weer een nieuw maitlje. Had de disc1 van deel 1 en 2 in mijn opbergsysteem verwisseld.

Ronald Stiebolt
19-12-2007, 12:28
Gisteren dit mailtje gehad:

"Dear Ronald,

Thank you for the e-mail regarding your Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl blu-ray with the framing issue.

We are aware of the issue and are able to resolve it with a different copy of the disc. Please reply to this e-mail with your full contact information. Once we receive your full mailing address, we will send out a new copy to you.

If you have any other questions, please reply to this e-mail.

Thank you for your patience,

Walt Disney Studios Home Entertainment Technical Support"

Henkske22
19-12-2007, 12:29
Netjes hoor

Evil Hobbit
19-12-2007, 13:00
Welk lettertype is dat Ronald?

freaky
19-12-2007, 17:15
Nu te hopen dat die nederlandse ondertiteling beschikt

Henkske22
19-12-2007, 17:35
Zo ik heb ook reactie gehaD:)

Pieter Kleine
19-12-2007, 18:00
Heb ook een reactie. Hoop niet alleen op vervangend exemplaar met Nederland ot, maar ook regio B.

Henkske22
19-12-2007, 18:20
ik wil de us versie:)

BASIL
19-12-2007, 19:46
Gisteren dit mailtje gehad:

"Dear Ronald,

Thank you for the e-mail regarding your Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl blu-ray with the framing issue.

We are aware of the issue and are able to resolve it with a different copy of the disc. Please reply to this e-mail with your full contact information. Once we receive your full mailing address, we will send out a new copy to you.

If you have any other questions, please reply to this e-mail.

Thank you for your patience,

Walt Disney Studios Home Entertainment Technical Support"

Welke uitgave heb je? de amerikaanse of de nederlandse?:wink:

Pieter Kleine
19-12-2007, 21:09
Ik heb ook zo'n mailtje gehad, en heb gemeld de Nederlandse versie te hebben. Maar dit betekent niet dat ze daar ook kennis van hebben genomen. Ik heb namelijk ook wat verkeerde codes genoemd, die van POTC2 en die zijn ook geaccepteerd. Mar je loopt geen risico want je hoeft niks in te sturen, krijgt alleen een nieuwe disc toegestuurd. Is dat de verkeerde, dan wordt het buena vista in Nederland bellen voor een vervangend exemplaar.

Ronald Stiebolt
19-12-2007, 22:00
Over service gesproken (1 dag later):

"Dear Ronald,

Thank you for your email. We have received your contact information and will be sending you a new Pirates of the Caribbean Blu-ray disc shortly.

If you have any other questions please reply with history to this email.

Thank you for your patience.

Walt Disney Home Entertainment Technical Support"

Kan menig distributeur een puntje aan zuigen! Ik gok wel dat aan de hand van de opgegeven informatie ze wel weten dat ik een regio B versie heb...

Bambi
20-12-2007, 08:16
Over service gesproken (1 dag later):

Kan menig distributeur een puntje aan zuigen! Ik gok wel dat aan de hand van de opgegeven informatie ze wel weten dat ik een regio B versie heb...

Een klein beetje off-topic, maar ik ben zeer te spreken over de service van Walt Disney US. Ik heb dan (nog) geen BluRay, maar heb al wel verscheidene R1 DVDs vernieuwd opgestuurd gekregen vanuit de US: exemplarische problemen, maar ook uitgaveproblemen (More Silly Symphonies en True Life Adventures)

In ieder geval voor je te hopen dat je de Regio B versie krijgt!

Maverick
20-12-2007, 14:15
Yes, ik heb hem binnen.

Absolute TOP service van Disney US.:bier:

(Buena Vista Benelux, doe dat maar eens na(6) )

het is trouwens (voor mij) de ABC versie geworden, alles lijkt gelijk aan de foute versie uit de US, dus ook de ondertitels.

Pieter Kleine
20-12-2007, 16:53
Maverick, heb je dezelfde versie teruggekregen als je ook al had? Mogelijk met nl-ot?

BASIL
20-12-2007, 17:04
Hoelang hebben jullie moeten wachten op een antwoord?

Pieter Kleine
20-12-2007, 17:06
Bij was het circa 2 dagen.

BASIL
20-12-2007, 17:10
Hoelang hebben jullie moeten wachten op een antwoord?

freaky
20-12-2007, 17:13
Krijg je nog iets terug wanneer je adres heb gezonden? Want gisteren mijn gegevens doorgestuurd maar heb nog niks terug gekregen...

Pieter Kleine
20-12-2007, 17:24
Ja, je moet even naar boven scrollen voor zo'n antwoord van Disney.

Mark van L.
20-12-2007, 17:40
me too, nog geen reactie

BASIL
20-12-2007, 18:13
Bij was het circa 2 dagen.

Moet ik ook mijn Disney DVD ook registreren want ze zeggen dit:

"Thank you for submitting your problem report. Someone will contact you within two business days.
Please take a moment to register your Disney DVD (https://register.go.com/bvhe2/login?appRedirect=http://promotion.go.com/bvhe/survey/survey). By registering your product, you can receive warranty information, as well as special offers and discounts on other Disney DVDs."

Ik zie dat er al verschillende tussen jullie al een antwoord gekregen hebben. Voor de zekerheid heb ik nog een tweede keer het formulier ingevuld want wie zegt dat er niets mis is gegaan en dat ik voor niets aan het wachten ben.

Maverick
20-12-2007, 19:13
Maverick, heb je dezelfde versie teruggekregen als je ook al had? Mogelijk met nl-ot?

Volgens mij gewoon dezelfde versie met spaans, frans en engels.

Alleen kan ik het nu niet controleren, want m'n PS3 is niet aangesloten i.v.m. verwerking in de kast

Pieter Kleine
20-12-2007, 20:54
Moet ik ook mijn Disney DVD ook registreren want ze zeggen dit:



Niet verplicht, je kunt dit doen.

BASIL
20-12-2007, 21:27
Niet verplicht, je kunt dit doen.

OK bedankt (y)

Edwin V
21-12-2007, 08:03
Ligt de goed versie in Nederland nu ook gewoon in de winkels?

BASIL
21-12-2007, 08:55
Heb deze morgen ook een mailtje ontvangen om mijn gegevens te vragen :-D

Dat is al een stap verder. Nu nog wachten op de vervangschijfje. Het is nu een hele slechte periode. We zullen langer moeten wachten.

Pieter Kleine
21-12-2007, 08:59
Heb nu ook mailtje ontvangen dat nieuwe blu-ray wordt toegestuurd.

freaky
21-12-2007, 12:31
Ik heb nu al 3 dagen mijn gegevens opgestuurd via reply bericht, maar krijg geen bevestiging :cry::cry::cry::cry::cry:

Henkske22
21-12-2007, 12:32
Nadat je je gegevens hebt opgestuurd krijg je voor zover ik weet geen mail meer

freaky
21-12-2007, 13:41
Nadat je je gegevens hebt opgestuurd krijg je voor zover ik weet geen mail meer

Ah, owkey. bedankt om dit even te melden :-D

Pieter Kleine
21-12-2007, 13:41
Je krijgt daaropvolgend een bevestiging dat een disc wordt opgestuurd.

Tekst daarvan is:


Dear Pieter,
Thank you for your email. We have received your contact information and will be sending you a new Pirates of the Caribbean Blu-ray disc shortly.
If you have any other questions please reply with history to this email.
Thank you for your patience.

BASIL
22-12-2007, 08:52
Heb al een tweede antwoord gekregen. Wat een service in tegenstelling met de verdelers bij ons :-D


Thank you for your email. We have received your contact information and will be sending you a new Pirates of the Caribbean Blu-ray disc shortly.

Henkske22
22-12-2007, 09:27
hmmm

freaky
22-12-2007, 11:28
Ik krijg niks terug

Pieter Kleine
22-12-2007, 12:05
Gewoon nog even wat geduld hebben en anders moet over paar dagen een nieuwe aanvraag doen.

Peter van santbrink
22-12-2007, 12:14
heb zelf de Amerikaanse versie, maar die 2e code lijkt niet echt op dat wat ze op de site aangeven; geen MAT of een X; ... staat bij mij ook 2 regels met letters/getallen (onderelkaar) en beginnen met BVDL

heeft iemand ook de Amerikaanse en komt deze layout je bekend voor ?

heb toch maar doorgegeven, afwachten of ze reageren...

Henkske22
22-12-2007, 12:34
Yep ik heb ook de BVDL doorgegeven

BASIL
23-12-2007, 08:15
Yep ik heb ook de BVDL doorgegeven

Ik ook.

En deze code staat 2 keer vermeld met één keer een A erin en en tweede keer en B erin. Ik had ze alle twee vermeld. En een centimeter verder heb je een apparte cijfer. Die heb ik ook vermeld samen met de code.

"BVDL-XXXXXXXXXXXXXX X"

Pieter Kleine
24-12-2007, 19:30
OPGELET: deze actie geldt niet voor Nederlandse blu-rays. Ik heb juist de Amerikaanse blu-ray als ruilexemplaar binnengekregen.

Overigens dvd-home.nl zal op mijn navraag gaan uitzoeken of er ook in Nederland een omruilactie komt. Daar komt hopelijk na de jaarwisseling duidelijkheid over.

Heeft iemand mogelijk een Nederlands telefoonnummer van Buena Vista?

Ronald Stiebolt
24-12-2007, 22:01
Ik heb vandaag ook de USA versie binnengekregen. Zo'n goede en snelle service en dan weten ze dit toch weer te verkloten. Aan de hand van de opgegeven codes en het feit dat ze naar NL moesten verzenden hadden ze m.i. beter moeten weten...

Maar weer een meeltje verstuurd. Diepe, diepe zucht...

Pieter Kleine
24-12-2007, 22:34
Denk niet dat de omruilsite voor ons bedoeld is, enkele voor Amerikaanse blu-ray's. Wij moeten Bueana Vista Nederland aanspreken. Maar ben benieuwd naar jouw antwoord straks.

Arnold van Oostrum
24-12-2007, 23:12
Overigens dvd-home.nl zal op mijn navraag gaan uitzoeken of er ook in Nederland een omruilactie komt. Daar komt hopelijk na de jaarwisseling duidelijkheid over.Via het persbureau heb ik de vraag ook al uitstaan bij Buena Vista. Let wel, tot 2 januari zijn de meeste maatschappijen en hun persbureau's gesloten, dus ik verwacht pas na die datum een reactie.

Pieter Kleine
24-12-2007, 23:15
Perfect, dan komt er links of rechts een reactie hopelijk.

BASIL
25-12-2007, 02:52
Ik heb juist de Amerikaanse blu-ray als ruilexemplaar binnengekregen

Op 21 december een antwword gekregen en 3 dagen later al ontvangen? :shock:

Dat is snel. Aangezien ik een antwoord op 22 december ontvangen heb, dan moet ik mijn exemplaar binnen een paar dagen ontvangen.:-)

Pieter Kleine
25-12-2007, 12:14
Het was inderdaad heel snel, post uit Amerika en dan ook nog met de kerstdrukte!

Lorre
25-12-2007, 13:04
Ik had het wel gedacht dat dit om een Amerikaans omruilexemplaar ging gaan. We spreken dan ook over Buena Vista en de vinden altijd wel een manier om het een of ander te verkloten. Als ze toch de Amerikaanse geven moeten ze ons niet vragen of het regio B is . :bier:

freaky
27-12-2007, 11:24
Ik heb jammer genoeg nog altijd niks ontvangen, zelf geen bevestiging via e-mail. De ene zegt dat je geen bevestiging krijgt, de andere dan weer wel :roll: :mrgreen: :roll:

Peter van santbrink
27-12-2007, 12:12
Ik heb jammer genoeg nog altijd niks ontvangen, zelf geen bevestiging via e-mail. De ene zegt dat je geen bevestiging krijgt, de andere dan weer wel :roll: :mrgreen: :roll:

hier ook nog niks gehoord; hoop dat 't door de feestdagen komt....

BASIL
27-12-2007, 19:16
hier ook nog niks gehoord; hoop dat 't door de feestdagen komt....

Het komt door de feestdagen dat er wat vertraging is. :-(

memphisflash
02-01-2008, 18:27
ik heb 'm ook binnen, de US, en dat is ook precies degene die ik nodig had :bier:
Bij welke scene kan ik trouwens het verschil tussen de nieuwe en de oude schijf zien ?

Henkske22
02-01-2008, 18:34
scene dat depp en bloom aan het vechten zijn(in dat schuurtje)

Henkske22
02-01-2008, 18:35
Ik heb wel bevestiging van mijn klacht maar geen bevestiging van me contactgegevens

Brian2
02-01-2008, 19:21
Ach ja, hij speelt in ieder geval wel af. Die ondertiteling kan ik wel missen.

Peter van santbrink
03-01-2008, 12:31
Het komt door de feestdagen dat er wat vertraging is. :-(

nog steeds niks gehoord, dus ook geen ontvangstbevestiging... Kan je evt dat formulier nog een keer invullen of gaat er dan wat fout ?

BASIL
03-01-2008, 19:47
nog steeds niks gehoord, dus ook geen ontvangstbevestiging... Kan je evt dat formulier nog een keer invullen of gaat er dan wat fout ?

Je kan altijd proberen maar ik denk dat je nog eventjes moet wachten.

Raimond Kieftenbeld
04-01-2008, 11:29
nog steeds niks gehoord, dus ook geen ontvangstbevestiging... Kan je evt dat formulier nog een keer invullen of gaat er dan wat fout ?


hier hetzelfde,ik wacht het af8)

BASIL
04-01-2008, 20:00
Ik heb hem ook binnen.:grin:

De code op de achterkant van de oude schijfjes begint met "008...."

De code op de achterkant van de nieuwe schijfes begint met "016...."

Dit kan nuttig zijn indien jullie sinds kort deze blu-ray gekocht hebben. Je weet nooit dat de retailers de oude versie nog verkopen.;)

freaky
07-01-2008, 18:49
Nog steeds niets ontvangen, denk dat ik hem nooit zal krijgen van Disney :sad::sad::sad:

Lorre
07-01-2008, 18:53
Ze zouden beter bij ons nieuwe disc's geven. Kan iemand de mail van Disney/Buena Vista geven? Als er mss genoeg mensen mails zenden dat ze toch van hun luie kont afkomen en eens kijken voor zo'n omruilaktie.

Pieter Kleine
07-01-2008, 19:14
Er lopen al twee lijntje naar Buena Vista Nederland, dvd-home is er mee bezig en dvd.nl ook. Ik hoop wel dat zij spoedig ons kunnen berichten wat er in Nederland gaat gebeuren. Het is nu 7 januari 2008, ik vind het wel lang duren voor een antwoord.

Peter van santbrink
07-01-2008, 21:16
Ik heb hem ook binnen.:grin:

De code op de achterkant van de oude schijfjes begint met "008...."

De code op de achterkant van de nieuwe schijfes begint met "016...."

Dit kan nuttig zijn indien jullie sinds kort deze blu-ray gekocht hebben. Je weet nooit dat de retailers de oude versie nog verkopen.;)

hoelang duurde het voor je ontvangstbericht kreeg en had je je ook geregristreerd op de Amerikaanse site (of op de Nederlandse) ?

heb inderdaad die 008 op de disc staan...

BASIL
08-01-2008, 00:09
hoelang duurde het voor je ontvangstbericht kreeg en had je je ook geregristreerd op de Amerikaanse site (of op de Nederlandse) ?

heb inderdaad die 008 op de disc staan...

Ik heb me inderdaad op de Amerikaanse site geregistreerd en heb 2 dagen moeten wachten voordat ik een mailtje van hen kreeg om mijn adres te vragen. Daarna heb ik een dag of twee moeten wachten voordat ik een tweede mailtje van hen kreeg om te zeggen dat ze een exemplaar gingen sturen naar mijn adres.:wink:

Pieter Kleine
09-01-2008, 23:04
Is er al nieuws van Buena Vista Nederland? Dvd.nl zou er navraag doen. Dat er nog niks bekend is geen goed teken!

Edwin V
10-01-2008, 08:05
Ik wacht ook nog steeds met het kopen van Pirates 1 in NL totdat ik weet dat hier ook goede versies worden verkocht.

Arnold van Oostrum
10-01-2008, 10:19
Is er al nieuws van Buena Vista Nederland? Dvd.nl zou er navraag doen. Dat er nog niks bekend is geen goed teken!
De vraag is inderdaad uitgezet van Buena Vista, maar we wachten nog op een reactie.
Maak je geen zorgen. Ik heb er alle vertrouwen in dat een omruilactie komt en dat die op eenzelfde wijze zal plaatsvinden als bij het Jungle Boek.

lordraider
10-01-2008, 23:54
Ik zit dus ook met PIR en 008 vanachteren :(. Is de hele film in een verkeerde frame? of slechts enkele scenes?

Lorre
11-01-2008, 07:16
Enkel de scéne waar Johnny Depp en Orlando Bloom vechten op die balken in de schuur.

Edwin V
11-01-2008, 07:36
Zou iemand zodra de nederlandse nieuwe versie beschikbaar is de oude labelnummers en de nieuwe labelnummers willen posten?
Dan kan ik als ik 'm wil kopen in de winkel al controleren.

Lorre
12-01-2008, 00:43
Buena Vista doet er wel lang over om iets simpels. Geef ons gewoon de juiste disc zoals ze doen in de USA. Simpel toch? :grin:

Peter van santbrink
12-01-2008, 09:54
Ik heb me inderdaad op de Amerikaanse site geregistreerd en heb 2 dagen moeten wachten voordat ik een mailtje van hen kreeg om mijn adres te vragen. Daarna heb ik een dag of twee moeten wachten voordat ik een tweede mailtje van hen kreeg om te zeggen dat ze een exemplaar gingen sturen naar mijn adres.:wink:

mmm, nog steeds niks gehoord: heb me geregistreerd en kreeg nu in beeld dat ik binnen 2 dagen mail zou krijgen, is inmiddels 4 dagen geleden

bij de registratie moest je ook je zip code invullen, alleen kreeg ik foutmelding toen ik m'n eigen postcode invulde, heb toen maar een Amerikaanse ingevuld; hoe heb jij dit probleem omzeild ?

hoop gedoe...

Wedlock
12-01-2008, 18:05
Heb afgelopen donderdag een berichtje gehad van Buena Vista.
Hun gaan mij de nieuwe disc zsm toesturen.

BASIL
12-01-2008, 20:19
mmm, nog steeds niks gehoord: heb me geregistreerd en kreeg nu in beeld dat ik binnen 2 dagen mail zou krijgen, is inmiddels 4 dagen geleden

bij de registratie moest je ook je zip code invullen, alleen kreeg ik foutmelding toen ik m'n eigen postcode invulde, heb toen maar een Amerikaanse ingevuld; hoe heb jij dit probleem omzeild ?

hoop gedoe...

Mijn eigen postcode (4 cijfers) ingevuld. Had geen probleem.

Peter van santbrink
15-01-2008, 12:04
nog steeds niks gehoord; heeft iemand een algemeen e-mail adres van Disney, kan dit zo snel niet vinden op hun site

Aspers
15-01-2008, 14:22
Ik kan het even niet volgen, maar heb deze film ook thuis. Wat is er aan de hand? :(

jantjeb
16-01-2008, 11:00
Op 22 december een verzoek ingediend en kreeg gisteren een mailtje terug van disney met het verzoek mijn adres en telefoonnummer naar hun te mailen.

Hieronder de mail,

Dear Jan,

Thank you for the e-mail regarding your BD: Pirates. We are concerned about your inquiry and would like an opportunity to address this issue with greater detail. We are currently researching the issues that you are describing. We ask that you please send us your full mailing address and phone number so that we may contact you as soon as we have a resolution.

If you have any other questions you may also contact us at 1-800-723-4763, Monday's 9:30-7:30 and Tuesday through Friday 9:30-6:30 CST

Thank you,

Walt Disney Home Entertainment Technical Support
4

Email adres van disney is,

WebReportProblem@dvd-videosupport.com

Raimond Kieftenbeld
16-01-2008, 11:51
Ik heb dezelfde mail gekregen,alleen gaat het niet om het adres,maar moeten ze het volgens mij nog uitzoeken hoe en wat ze gaan doen,ik denk datz e overstelpt zijn met reacties...

jantjeb
16-01-2008, 12:41
Ze willen zeker wel de adres gegevens want die geef je bij het aanmelden niet op!

We ask that you please send us your full mailing address and phone number so that we may contact you as soon as we have a resolution.

Het is gewoon zo'n standaard follow up met vooringestelde text in de reply mail en zal toch maar even de gegevens naar ze mailen als je dat nog niet hebt gedaan.

Engels is moeilijk maar geeft niet hoor!

Ronald Stiebolt
16-01-2008, 21:47
Ze zijn weer wakker!

"Dear Ronald,

Thank you for the e-mail regarding your Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl Blu-ray disc. We are concerned about your inquiry and would like an opportunity to address this issue with greater detail. We are currently researching the issues that you are describing. We ask that you please send us your full mailing address and phone number so that we may contact you as soon as we have a resolution. We may be able to send you a disc that includes the Dutch audio track.

If you have any other questions please respond to this email with history.

Thank you,

Walt Disney Home Entertainment Technical Support"

Maar dit lijkt me handiger: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2887

Frank
16-01-2008, 21:49
Dutch audio track?

Edwin V
17-01-2008, 08:17
Dutch audio track?
Kapitein Sjaak Spreeuw. ;)

Ronald Stiebolt
17-01-2008, 09:20
Heet jullie versie dan niet K3 en het pirateneiland??? :confused:

Lorre
17-01-2008, 16:41
Heb net een mail terug gehad van Disney.nl en die willen dat ik niet enkel mijn 1ste Disc opstuur, maar gewoon men hele Blu-ray met beide disc's erin. Als die dan toevallig verloren loopt ben ik wel meteen €27 kwijt.


Naar aanleiding van je e-mail betreffende de Blu-ray van Disney's
pirates of the carribean : curse of the black pearl, kan ik je het volgende meedelen:

De framing is inderdaad verkeerd in enkele scènes op de Blu-ray van Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl. Ons hoofdkantoor heeft een nieuwe master naar Nederland gestuurd, de afdeling Operations is aan het uitzoeken of daarvan inmiddels een nieuwe voorraad is geproduceerd.

Wij willen je daarom vragen om de blu-ray naar ons toe te sturen (Je hoeft hiervoor geen verzendkosten te betalen, maar degelijke verpakking is noodzakelijk). Je kunt de blu-ray sturen naar het onderstaande antwoordnummer:

Disney Servicelijn
Antwoordnummer 900
1100 VJ AMSTERDAM ZUIDOOST
NEDERLAND

Zodra wij je blu-ray (de verpakking met beide disc (excl. De kartonne omslag)) ontvangen hebben, zullen wij je zo spoedig mogelijk de juiste blu-ray (de verpakking met beide disc (excl. De kartonne omslag)) laten toekomen. Het is helaas niet mogelijk om nu precies aan te geven wanneer de juiste uitgave verstuurd gaat worden.

Wij willen je vragen om met de blu-ray een klein briefje mee te sturen met de volgende gegevens:
Naam, volledig en juist adres.

quorumz
18-01-2008, 07:09
Heb afgelopen donderdag een berichtje gehad van Buena Vista.
Hun gaan mij de nieuwe disc zsm toesturen.

Wat is de e-mail info van Buena Vista dan? Is de goede nederlandse druk aberhaupt al te krijgen!?
(net mijn deel 1/2/3 binnen via mediadis namelijk alleen is mijn blu ray player van samsung binnen 3 weken alweer overleden snurk)

Pieter Kleine
18-01-2008, 07:27
Voor de nl-versie moet je even op de homepage van dvd.nl kijken. Daar staat omruilinfo voor Nederland.

rvvnr1
21-01-2008, 00:39
Is de goede van de slechte versie te onderscheiden aan de hand van de verpakking??

Dai
26-01-2008, 12:46
Ik was ook in verwarring met het zinnetje 'full mailing adress'. Vulde mijn e-mailadres in terwijl adresgegevens werd bedoeld. Trouwens ik heb 2 weken geleden curse of the black pearl besteld. Ik was op de hoogte van de framing maar dacht dat ze dit inmiddels bij Amazon us niet meer verkopen. Ik had het mis dus wees gewaardschuwd (goedkope dollar en omruilactie is dan weer super!).

Edwin V
27-01-2008, 09:02
Is de goede van de slechte versie te onderscheiden aan de hand van de verpakking??
Al nieuws hierover? Hoe kan ik in de winkel controleren of ze de juiste versie verkopen?

homernt
16-02-2008, 13:46
Al nieuws hierover? Hoe kan ik in de winkel controleren of ze de juiste versie verkopen?

Weet eimand als ik hem nu bestel dat ik zeker de goede versie te pakken heb?

Edwin V
17-02-2008, 08:31
Dat wil ik ook graag weten. In de winkels weet men namelijk van niks, ook niet van het framing probleem.

Jeroen van K.
17-02-2008, 20:27
Ik heb vorige week deze Bluray besteld. Hoe weet ik of ik de goeie krijg? verbreek liever de seal niet als ik het aan de buitenkant kan zien...

Hennie
17-02-2008, 21:00
Denk niet dat je dat aan de buitenkant kan zien.

Jeroen van K.
17-02-2008, 22:02
Denk niet dat je dat aan de buitenkant kan zien.
Hmmm, de Bluray is makkelijker te retour te zenden als ik ff kan zien dat hij fout is en nog in de seal verpakking zit.(6)

Jeroen van K.
17-02-2008, 22:03
Dat wil ik ook graag weten. In de winkels weet men namelijk van niks, ook niet van het framing probleem.
Die lui weten dat zekers niet. Ze weten niet eens dat HDDVD gaat stoppen.

Tiger0120
17-02-2008, 22:53
Jij bent toch ook een clown eerste klas. Stop toch eens met dat gezanik we weten het nu wel.

Pieter Kleine
17-02-2008, 23:21
De kans is vrij groot dat de nieuwe serie in de winkel ook nog steeds fout is. De ruildiscs die wij kregen moeten toch uit dezelfde voorraad komen en dus waren ook nog steeds fout. Tot tegenbericht is het absoluut niet te adviseren om nu POTC1 als blu-ray te kopen, tenzij je goede afspraken maakt met de verkoper over ruil.

Edwin V
18-02-2008, 08:18
Tot tegenbericht is het absoluut niet te adviseren om nu POTC1 als blu-ray te kopen, tenzij je goede afspraken maakt met de verkoper over ruil.
Ik mag bij de FRS het laten controleren als 't een keer rustig is. Ze hebben een PS3 staan. Maar ja, ik ga ook niet iedere week weer kijken of ze de goede hebben. Moet toch zeker weten dat ie in ieder geval al in wat winkels ligt.

Vaak is bij een vervangende disc bij DVD het serienummer net even anders en zet men een letter of cijfer erachter, zou men dat hier ook niet doen? Dan kun je het eenvoudig controleren in de winkel.

Pieter Kleine
20-02-2008, 20:42
28/2 gaat Disney mijn nieuwe versie opsturen. Deze moet dan goed zijn.

Ronald Stiebolt
22-02-2008, 09:17
Iemand z'n schijfjes al ontvangen (vanuit NL)?

Glenn
22-02-2008, 09:29
Ik heb deze mail gister ontvangen;

Wij hebben je Blue Ray van Pirates of the Caribbean goed ontvangen. Er werd een volledig nieuw master van deze Blue Rays gepubliceerd en deze zullen bij ons hoofdkantoor arriveren op donderdag, 28 februari. Wij zullen deze daaropvolgend ergens in de week daarna ontvangen om vervolgens één exemplaar naar jou te versturen.
Mocht je verder nog vragen hebben, laat het me weten, ik help jou graag verder.

Met vriendelijke groeten

Pieter Kleine
22-02-2008, 09:32
In de eerste ronde heb ik mijn nieuwe discs ontvangen, helaas nog steeds verkeerd geframed. Ik heb inmiddels e-mail dat vanaf volgende week ik de nieuw, verbeterde versie mag verwachten.
Als jij nog niks hebt ontvangen, moet je het 0900 nummer maar bellen voor een bevestiging of ze jouw discs hebben ontvangen.

AntS
06-03-2008, 16:17
Vandaag 06-03-08 een nieuw exemplaar mogen ontvangen. Natuurlijk gelijk gekeken naar de bewuste scènes, nu zijn ze goed zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn. Klasse.:D

Edwin V
06-03-2008, 17:24
Is het verschil ook aan de disc zelf te zien doordat het bijvoorbeeld een ander serienummer heeft?

quorumz
06-03-2008, 18:52
28/2 gaat Disney mijn nieuwe versie opsturen. Deze moet dan goed zijn.

Rhodanos:
Wat zijn nu precies de stappen die we moeten ondernemen om een goede pirates deel 1 te krijgen, met NL subs (nederlandse rls)
Thx

AntS
06-03-2008, 23:41
Ik heb vorige week deze Bluray besteld. Hoe weet ik of ik de goeie krijg? verbreek liever de seal niet als ik het aan de buitenkant kan zien...
Valt aan de buitenkant niet te zien, de labelnummers zitten op de disk zelf.

AntS
06-03-2008, 23:51
Is het verschil ook aan de disc zelf te zien doordat het bijvoorbeeld een ander serienummer heeft?
Wat de andere serienummers precies waren weet ik niet meer, maar de voorkant begon met PIR dat is nu ook weer het geval.

Het labelnummer aan de voorkant van disk 1 is,

PIR1EEDXXXXXXXX

Aan de achterkant van disk 1 staat het volgende labelnummer,

A01008xxx08

Edwin V
09-03-2008, 09:29
Bedankt! :)

Nu nog de oude nummers van de NL release.

Hennie
09-03-2008, 09:42
Oude versie
Voorkant: PIR1EED4STA7A
Achterkant: A0100803488-A511 1000

Pieter Kleine
09-03-2008, 10:14
Zijn er al meer mensen die de nieuwe nl-disc hebben ontvangen?

Edwin V
09-03-2008, 11:30
Oude versie
Voorkant: PIR1EED4STA7A
Achterkant: A0100803488-A511 1000
Ook bedankt! :)

Kan ik 't in de winkel alvast controleren.

AntS
09-03-2008, 17:47
Ook bedankt! :)

Kan ik 't in de winkel alvast controleren.
Nieuwe Versie volledig nr. PIR1EED1STA7A
Achterkant: A0100894208-A911

shadow
12-03-2008, 12:26
Ik heb zojuist de disc ontvangen, keurig netjes verpakt en gesealed. Ook een keurige brief erbij van Walt Disney Studios met excuses voor het ongemak. Naar mijn mening niks dan lof over de afhandeling.

Lorre
12-03-2008, 17:13
Ga hem dan ook maar eens snel versturen. 8)

homernt
03-04-2008, 08:43
Ik heb gisteren uit drie verschillende bronnen vernomen dat als je hem nu bij de frs besteld dat je dan de nieuwe versie krijgt. Dus heb ik hem gisterenavond zelf ook maar besteld.

freaky
05-04-2008, 18:46
Naar welk adres moet je je foute disc versturen? en moet je een mail zenden of bellen naar hen als verwittiging? Hoe gaat dit tewerk want zou graag mij fout geframede disc ook versturen.

Is voor Belgie...

Master S
07-04-2008, 00:42
Is deze foute framing ook aanwezig op de Blu-ray disc van POTC TCOTBP uit de UK of komt dit probleem alleen in de benelux voor ?

Pieter Kleine
07-04-2008, 07:19
Het probleem was wereldwijd, voorzover mij bekend.

freaky
07-04-2008, 20:48
Naar welk adres moet je je foute disc versturen? en moet je een mail zenden of bellen naar hen als verwittiging? Hoe gaat dit tewerk want zou graag mij fout geframede disc ook versturen.

Is voor Belgie...

Quote mezelf maar nog eens

wrcveen
28-04-2008, 14:23
Ik heb gisteren uit drie verschillende bronnen vernomen dat als je hem nu bij de frs besteld dat je dan de nieuwe versie krijgt. Dus heb ik hem gisterenavond zelf ook maar besteld.

en heb je de goede versie ontvangen? Ik sta ook op het punt deze te bestellen bij de FRS.

homernt
28-04-2008, 18:54
en heb je de goede versie ontvangen? Ik sta ook op het punt deze te bestellen bij de FRS.

Ja, al heb ik wel ruim drie weken op moeten wachten. Dit omdat ze eerst deel drie op dvd hadden opgestuurd en wat na bellen en mailen heb hem zins vrijdag de Blu-Ray in huis.

freaky
01-05-2008, 00:06
Naar welk adres moet je je foute disc versturen? en moet je een mail zenden of bellen naar hen als verwittiging? Hoe gaat dit tewerk want zou graag mij fout geframede disc ook versturen.

Is voor Belgie...

freaky
02-05-2008, 17:54
Naar welk adres moet je je foute disc versturen? en moet je een mail zenden of bellen naar hen als verwittiging? Hoe gaat dit tewerk want zou graag mij fout geframede disc ook versturen.

Is voor Belgie...

Op een vraag antwoorden is op een forum hier zo lastig hé (6)

freaky
18-05-2008, 14:22
Op een vraag antwoorden is op een forum hier zo lastig hé (6)

Al weken wacht ik op een antwoord, zal maar nog een poging wagen...

Jeroen van K.
18-05-2008, 14:25
Al weken wacht ik op een antwoord, zal maar nog een poging wagen...
Had allang gebeld als ik jou was...

Sylver
18-05-2008, 21:14
Naar welk adres moet je je foute disc versturen? en moet je een mail zenden of bellen naar hen als verwittiging? Hoe gaat dit tewerk want zou graag mij fout geframede disc ook versturen.

Is voor Belgie...

Iemand die hier een antwoord op heeft?
Iedereen heeft blijkbaar zijn foute discs verstuurd, maar niemand weet meer naar welk adres of mail-adres? :roll:
(adres voor een inwisseling van een Benelux-disc in België)

freaky
18-05-2008, 21:23
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Iedereen heeft blijkbaar zijn foute discs verstuurd, maar niemand weet meer naar welk adres of mail-adres? :roll:
(adres voor een inwisseling van een Benelux-disc in België)

Inderdaad, hele gezever hier rond en als je het dan vraag waar moet je je disc nu effectief zenden doet iedereen alsof hun neus bloed.

Frank
18-05-2008, 21:45
Zie: http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2887 of stuur een mail naar info@disneyservice.nl of info@disneyservice.be.

crocs
09-06-2008, 14:29
Enig idee of de vernieuwde BR versie van Pirates Of The Caribbean 1 al in de winkels ligt. Ik kan ook wachten op de Pirates Of The Caribbean 1-3 : Blu-ray Pack. Daar mag ik zeker vanuit gaan dat het 1e deel juist is, toch?

-Jaap-
10-06-2008, 12:00
Ja, dat mag je hopen van wel, anders zijn ze wel heel raar bezig.
Ik zou zeggen, koop die box t.z.t. gewoon, mocht er iets mis mee zijn, dan heb je het volle recht op vervanging.
Maar ik verwacht dat ie wel goed is

le-nnart
11-06-2008, 14:01
klopt het trouwens dat de nieuwste Blu ray's van POTC 1 geen kartonnen sleeve meer hebben ??(kennis van mij had em bij bol besteld en ontving geen sleeve)

Frank
11-06-2008, 14:08
Klopt, is gebruikelijk bij Buena Vista.

Frenkel
11-06-2008, 17:05
Klopt, is gebruikelijk bij Buena Vista.

Dan kun je er waarschijnlijk van uit gaan dat de POTC die in de winkels liggen met sleeve nog de verkeerde versies zijn.
Wat natuurlijk niet betekend dat de gene zonder sleeve wel goed zijn.

le-nnart
14-06-2008, 14:29
Is er toevallig iemand die deze sleeve wil verkopen??:$

freaky
14-06-2008, 14:39
Weet er iemand hoelang het duurt voor je een nieuwe opgestuurd krijgt, heb mijn POTC BR dinsdag verzonden.

crocs
28-06-2008, 19:28
Dank voor de info Jaap.

Ik heb de POTC 3-movie Hi-Def Collection boxset gekocht.:)

Op disc 1 van POTC1 staat deze informatie.

Nieuwe Versie volledig nr. PIR1EED1STA7A
Achterkant: A0100894208-A911

Ik hoef dus niet om te ruilen :-o

edwinvb
12-01-2022, 13:49
Komt `pirates of the caribbean 4k` hier nog uit? en diegene die hem al hebben vanuit buitenland, is het beeld echt zo slecht? De reviews liegen er niet om....
Moeten we dan ook niet vrezen voor de resterende delen?
Misschien maar de blu rays kopen?

Wedlock
12-01-2022, 16:20
Ik denk niet dat Pirates 4k hier uit gaat komen.
Voorlopig is ie alleen in Amerika uitgebracht en een complete box set in Australië als JB Hifi exclusive.

Werner
12-01-2022, 17:09
Ik denk niet dat Pirates 4k hier uit gaat komen.
Voorlopig is ie alleen in Amerika uitgebracht en een complete box set in Australië als JB Hifi exclusive.

Ik ben in blijde verwachting van een exemplaar, en ik laat nog wel iets weten zodra ik 'm binnen heb,

Juvefan
12-01-2022, 17:21
en diegene die hem al hebben vanuit buitenland, is het beeld echt zo slecht? De reviews liegen er niet om....
Moeten we dan ook niet vrezen voor de resterende delen?
Misschien maar de blu rays kopen?

Ik heb de Australische box gister binnen gekregen en meteen de eerste twee delen helemaal gezien. Hierbij heb ik enkele keren gewisseld met de normale blu-ray in een andere speler. Mijn mening is niet zoals het gros wat ik gelezen heb op buitenlandse fora. Hier zijn enkele punten zoals ik ze ervaarde bij beide titels:

- Het beeld is inderdaad wat donkerder dan de blu-ray. Ik ben ook gaan kijken naar de schaduwen en het viel mij op dat die vaak ook lang waren, wat suggereert dat het ook bijvoorbeeld bij zonsondergang opgenomen kan zijn. Dan heb ik er al minder moeite mee.
- De kleuren zijn minder fel. Het viel me op dat als ik naar de blu-ray schakelde, ik me bijna stoorde aan hoe overgesatureerd de kleuren daar leken. Het kwam daar bijna kunstmatig over. De 4K keek een stuk rustiger. Ook leek deel twee op de normale blu-ray af en toe op hol geslagen met blauw, zoals bij de eerste ontmoeting tussen Will Turner en Davy Jones. Op de 4K oogt dat natuurlijker.
- DNR is er wel af en toe, maar daar stoor ik me niet snel aan. Ik ben fanatiek filmliefhebber, maar filmgrain kan mij redelijk gestolen worden. Ik wil het beeld zo realistisch mogelijk en in de realiteit zie ik ook geen filmgrain als ik rondkijk. Ik ben ook iemand die het cleane beeld van Gemini Man fantastisch vind (inclusief de HFR daarvan).
- Scherpte is prima in orde, maar niet top of the line.
- HDR is mij niet opgevallen. Ik heb het idee dat op het gebied van zwartwaardes ook wel wat gewonnen had kunnen worden.

Al met al zijn die twee films voor mij voldoende, maar niet veel meer dan dat. Ze excelleren nergens echt in. Ik vind het wel een upgrade t.o.v. de reguliere discs, dus de volgende keer gebruik ik weer de 4K's. Het eindcijfer van SpareChange kan ik me meer in vinden dan de vele reacties die het compleet vervloeken. Zelf zou ik een 6,5 voor het beeld geven.

Hetgeen waar ik me het meeste aan stoorde was mijn eigen constante focus op de beeldkwaliteit, omdat ik er zelf de afgelopen tijd veel te veel over heb gelezen denk ik. Dat hield mij het meest tegen van gewoon genieten van de films.


https://www.youtube.com/watch?v=_KLVXuSINOI

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag.

edwinvb
12-01-2022, 18:39
Dank voor je info. Juist waar ik bang voor ben beschrijf je al. De donkerheid van beeld. En natuurlijk ook de reviews gezien en de daarbij behorende vergelijkingen waar ik me best zorgen om maak. Heb de disney+ gezien en de vergelijking gedaan en ja, het valt idd op. Of het storend word, weet ik niet? Het is wel degelijk waar je nu op gaat letten.... moeilijke keuze hoor!

Juvefan
12-01-2022, 18:44
Dank voor je info. Juist waar ik bang voor ben beschrijf je al. De donkerheid van beeld. En natuurlijk ook de reviews gezien en de daarbij behorende vergelijkingen waar ik me best zorgen om maak. Heb de disney+ gezien en de vergelijking gedaan en ja, het valt idd op. Of het storend word, weet ik niet? Het is wel degelijk waar je nu op gaat letten.... moeilijke keuze hoor!

Mocht het helpen: Ik heb geenszins spijt van mijn aankoop. Ik vreesde erger na alle verhalen, dus het valt me wel mee. Na de 4K vind ik de blu-ray druk en op hol geslagen overkomen.