PDA

Bekijk de volledige versie : The Golden Compass



dawmas
19-12-2007, 07:25
kun je nu al bestellen bij bol.com. ergens rond de 20 euro of zo
lijkt me niet echt de moeite waard om die op two disc special edition the hebben
in de cinema zag hij er al niet spectaculair uit

maniac e
21-12-2007, 21:49
Releasedatum: 14.05.2008

grapjas :P

Carparzo
27-12-2007, 18:36
Releasedatum: 14.05.2008

grapjas :P

hoezo grapjas je kunt hem nu al bestellen alleen je krijgt hem nog niet thuis :bier:

Wouter van Dis
29-12-2007, 16:57
In de DvdBizz van december, vakblad, de laatste dus, las ik dat de dvdrechten in handen zijn gekomen van RCV-sell-through.. Hoe bedoel je: ik wil niet dat mijn film een succes wordt! Film niet gezien overigens,, maar RCV verdient niemand.

maniac e
30-12-2007, 17:16
LOL raar dat ze toch zo;n grote film in handen krijgen.

spiff
12-06-2008, 08:53
Weet het nu zeker : ik koop het niet. Zal zeker wachten op de extended cut want als je onderstaand interview met de regiseur leest weet je wat we mogen verwachten in de toekomst... (New Line + Fantasy = Ext. Ed)


Weitz: I really hope an extended version is put out because I'd really love to do a fuller cut of the film. I would imagine – it's interesting. I would like to make the director's version and not the super duper long version which is long for length's sake. So I think that it could probably end up at two and half hours, I would think. So it's not going to be the kitchen sink, but I do think there are areas that could be explored much more fully.

http://www.collider.com/entertainment/interviews/article.asp/aid/6218/tcid/1

Daniël V.
12-06-2008, 13:33
Ik vind het echt een van de zwakkere fantasy-films van de laatste tijd. Het deed me helemaal niets. Potentieel interessant, maar ow zo rommelig, saai en inconsequent aangepakt.

Het hutspot-verhaal slaat werkelijk nergens op. Allerlei losse fantasy-elementen zonder logische samenhang cliché-matig in de blender. Geen enkel personage komt tot leven, en vaak betreft het ook nog onsympathieke of irritante figuren. De hoofdpersoon voldoet al aan beide eigenschappen.

Op een paar shots na is de visuele uitwerking ook echt niets bijzonders. Veel duisternis en een hoop steriele kamers moeten dat verhullen... Luie ijsberen in een Animal Planet documentaire zijn indrukwekkender dan deze tekenfilmfiguren. Ook de "final battle" is een aanfluiting.

Nee, ik zou hier geen euro aan kunnen spenderen. Tijdverspilling van jewelste. The Lord of the Rings is nog lang niet overtroffen, laat staan dat er een gelijkwaardige fantasy-franchise bestaat. Enkel Harry Potter komt heel dicht in de buurt.

Bettina
12-06-2008, 13:39
Ik vind het echt een van de zwakkere fantasy-films van de laatste tijd. Het deed me helemaal niets. Potentieel interessant, maar ow zo rommelig, saai en inconsequent aangepakt.

Het hutspot-verhaal slaat werkelijk nergens op. Allerlei losse fantasy-elementen zonder logische samenhang cliché-matig in de blender. Geen enkel personage komt tot leven, en vaak betreft het ook nog onsympathieke of irritante figuren. De hoofdpersoon voldoet al aan beide eigenschappen.

Op een paar shots na is de visuele uitwerking ook echt niets bijzonders. Veel duisternis en een hoop steriele kamers moeten dat verhullen... Luie ijsberen in een Animal Planet documentaire zijn indrukwekkender dan deze tekenfilmfiguren. Ook de "final battle" is een aanfluiting.

Nee, ik zou hier geen euro aan kunnen spenderen. Tijdverspilling van jewelste. The Lord of the Rings is nog lang niet overtroffen, laat staan dat er een gelijkwaardige fantasy-franchise bestaat. Enkel Harry Potter komt heel dicht in de buurt.

De film krijgt er aardig van langs van jou!
Ik heb de film in de bioscoop gezien eind vorig jaar. Het was geen geweldige film, maar ik heb me wel vermaakt.
Het was leuk voor een keer.
Ik ga de dvd / blu ray ook niet aanschaffen.
De ijsbeer vond ik wel leuk. Ian gaf er toch iets bijzonders aan.

Je hebt verder gelijk LOTR blijft de beste fantasy film tot nu toe, maar Labyrinth verdiend het toch even genoemd te worden. Heel andere soort fantasy film dan LOTR, maar wel erg goed vind ik en leuk!

Bettina
12-06-2008, 13:59
.

Ian McKellen maakt er altijd van wat ervan te maken valt. Perfecte stem heeft die man. Als voice-over in Stardust (wat ik overigens wel een geweldig fantasy-sprookje vond :-D) vond ik hem echter wat beter passen dan als een botte zuipende :shock::lol: ijsbeer.


Labyrinth is voor mij jeugdsentiment. Jennifer Connelly in die film was mijn eerste liefde. :-P Hij is inderdaad nog steeds erg leuk om te zien. Op momenten wel erg fout voor tegenwoordige begrippen, maar ach. De fun heerst er nog steeds. De belevenis die Jim Henson daar neerzet is (gevoelsmatig) met geen CG-effect te overtreffen.

Stardust is een geweldig leuke film! Ian McKellen is inderdaad goed als voice over. Verder vond ik Robert the Niro ook super. Ik heb zo moeten lachen.
Ik wacht op de blu ray release van deze film, die ga ik dan zeker aanschaffen.

Ik ben het helemaal eens met wat je over Labyrinth schrijft. Alleen ging het mij meer om Bowie in de film en de Goblins!
Ik heb zo wel Brian Froud als Toby Froud ontmoet, ze hebben toen ook nog het een en ander vertelt over het maken van Labyrinth.

Na aanleiding van jou recentie over 'In the Valley of Elah heb ik deze intussen besteld als blu ray.