PDA

Bekijk de volledige versie : Echo op je LCD projector



gepebril
18-05-2002, 09:17
Hallo,

Ik heb al een tijdje een Sony VPL-PX20 projector. Ik gebruik deze via de PC voor DVD's/Divx afspelen en computer games. Maar de laatste maanden (misschien langer maar het valt me nu pas op)zit er een soort echo in het beeld. Het lijkt erop dat er een kopie van het beeld over het huidige beeld ligt en ongeveer 10 pixels naar links verschoven. Je kunt dit zien indien er dikke zwarte lijnen in het beeld lopen. Dit zie je het best bij sommige computer games en sommige ondertiteling.

Ik heb de PC met een 12 meter lange VGA kabel aangesloten, maar als ik het met een standaard 1.2 meter kabel doe krijg ik het zelfde effect. Ik heb iets gelezen dat LCD's een dergelijk echo effect kennen bij analoog-> digitaal omzetting. Ik hoop dan ook dat een DVI aansluiting (alles volledig digitaal) een oplossing biedt. Maar op dit moment kan ik in NL nog geen 10 meter kabel vinden, die misschien dit probleem zou oplossen. Heeft iemand ervaring met dit probleem ?

gr,

Albert

bmateijsen
18-05-2002, 09:39
waarschijnlijk is er iets met contrast veranderd... maar om eerlijk te zijn kan je beter op www.dvdforum.nl deze vraag stellen aangezien daar veel meer projector gebruikers zitten dan hier.

Niet om je nu met een kluitje het riet in te sturen.....maar daar krijg je gewoon het beste advies.

Groet Bjorn

PM
06-09-2002, 11:28
En bracht de DVI verbetering?

gepebril
06-09-2002, 23:25
Nog geen kabel 10 meter DVI->DFP20 kunnen kopen in NL


AJ