PDA

Bekijk de volledige versie : DVD Recorder



Dennis Welbergen
18-05-2002, 17:13
Wie heeft er al ervaring met dvd recorders zoals de philips dvdr 1000 /985 en andere merken.

Regards,
Dennis

GJB
05-06-2002, 18:12
Heb deze nu een poosje in mijn bezit. Ben er wel over te spreken.
Makkelijk te programmeren (Showview en PDC), goede menu structuur en fijne AB.
Opname kwaliteit in HQ (High Quality) is goed tot zeer goed, maar slechts geschikt voor 1 uur opname op DVD kwaliteit geen DVD + zoals in de omschrijving staat. SP (Standard Play) geschikt voor twee uur moet DVD kwaliteit zijn, maar haalt dit niet. Dit ligt voornamelijk aan de kwaliteit van je kabelsignaal. LP (Long Play) is voor drie uur opname en is inderdaad beter dan VHS. EP (Extended Play) voor 4 uur is maar matig. SLP (Super Long Play) voor 6 uur en SEP (Super Extended Play) voor 8 uur wordt voorlopig niet ondersteund. Philips stuurt zodra hier een firmware update voor is deze toe.
Deze recorder is geschikt voor DVD+R, DVD+RW, CD-R, CD-RW en VCD. De afspeel kwaliteit van voorbespeelde DVD's is zeer goed.

upje
07-06-2002, 12:27
Wat kost zo'n DVD-recorder nu zo ongeveer? Ik dacht iets van 1000 Euro of zo? En de schijfjes? Waarom zo'n ding gekocht, ik bedoel het lijkt me hardstikke gaaf, maar zo DUUR!:mad:

GJB
08-06-2002, 13:11
De DVDR-980 is op het net te vinden vanaf 1099 euro. In de winkel heb ik deze nog niet voor minder dan 1299 euro gezien.
De RW schijfjes liggen rond de 19 eurootjes.

Louis Bouduin
08-06-2002, 13:15
Wat kost zo'n DVD-recorder nu zo ongeveer? Ik dacht iets van 1000 Euro of zo? En de schijfjes? Waarom zo'n ding gekocht, ik bedoel het lijkt me hardstikke gaaf, maar zo DUUR!:mad:

Ja, heb vanochtend die schijfjes zien liggen voor rond de 19 €. Daar doe je voorlopig geen winst aan.

Lex v/d Moolen
08-06-2002, 13:25
Bij een actie van de Megapool staat een Philips DVD recorder (er staat niet bij welk type) voor 1299 euro. En dan krijg je er voor 30 euro extra ook nog een gewone DVD-speler erbij, merk onbekend.

upje
08-06-2002, 18:11
Een (heel klein) beetje off-topic, maar eh: heeft er hier iemand al een harddisk-videorecorder? 'k ben heel erg benieuwd of dat bevalt.:confused:

Nog meer off-topic: ook maar eens een avatar geplaatst; 'k moet zeggen dat ik nog wel te herkennen ben in een fotootje van 60 bij 60 pixels, valt me reuze mee, maar of jullie daar nou blij mee moeten zijn...

Ronald Dassen
13-06-2002, 01:28
Vanaf het begin dat ie te krijgen was heb ik de dvdr 1000 gekocht. Maar daar heb ik in het begin ontzettend veel problemen mee gehad. Overslaan, telken discfout aangeven, en nog meer van die ellende. Na hem voor de 3e keer teruggebracht te hebben, is hij omgeruild voor een nieuwe, sindsdien gelukkig geen problemen meer gehad.

Nu nog even wachten op een een recorder die ook het geluid in DD 5.1 kan opnemen. Voor de rest een prima apparaat.

M Balje
16-06-2002, 12:34
Meer informatie over de Philips 1000 (http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml?divId=0&groupId=VIDEO&catId=DVD_CAT&subCatId=DVDRECORDABLE&productId=DVDR1000_001)

Meer informatie over de Philips 985 (http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml?divId=0&groupId=VIDEO&catId=DVD_CAT&subCatId=DVDRECORDABLE&productId=DVDR985_EU)

Meer informatie over de Philips 980 (http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/product.jhtml?divId=0&groupId=VIDEO&catId=DVD_CAT&subCatId=DVDRECORDABLE&productId=DVDR980_EU)

duck
22-09-2002, 13:03
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met het opnamegemak van een DVD recorder (CDRW)?.

Ik bedoel: is het zo dat je alleen in één vrij blok kunt opnemen; als je meer ruimte/tijd nodig hebt wordt het achterliggende blok overschreven?. Ander voorbeeld: ik heb eerst een programma van 1 uur opgenomen en daarachter een programma van 2 uur (disk 3/4 vol uitgaande van 4 uur totaal). Daarna wis ik de eerste programma van 1 uur. Er blijft dus in totaal nog 2 uur (1 + 1 uur) vrije ruimte over. Kan ik nu een programma opnemen van 2 uur?; dus dat hij automatisch de 2 losse blokken van 1 uur gebruikt?. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet kan; als dat zo is dan vind ik persoonlijk een DVD recorder waardeloos.

Andere vraag: heeft iemand ervaring met de harddisk recorders van JVC (combi met SVHS), Panasonic of Philips?.

Alvast bedankt.

---
Marc

Johan van den D.
22-09-2002, 13:20
vind het allemaal heel erg mooi maar wacht toch liever nog tot het wat verder ontwikkeld is
zeker kwa geluid,dat moet toch minstens 5.1 zijn
ook begrijp ik dat de beeldkwaliteit beter kan
is nu ook goed maar dan is de opname duur niet zo lang:rolleyes:
maar het is een mooi begin toch(y)

Donovan
22-09-2002, 13:23
Em, vanaf welke bron willen jullie eigenlijk 5.1 geluid opnemen? Video en TV doen voor zover ik het weet hooguit aan 2.0 (pro logic) en dvd'tjes kopiëren lijkt me niet mogelijk? :confused:

Johan van den D.
22-09-2002, 13:26
vanaf iedere bron als het kan
maar daar lig dus juist het probleem
:(

Donovan
22-09-2002, 13:27
Nee wat ik bedoel is, welke bron heeft er uberhaupt 5.1 geluid om op je DVD op te nemen? Maakt dus niet echt uit of de DVD recorder 5.1 kan opnemen (schrijven) of niet, er is uberhaupt geen bron om 5.1 van te kopieëren.

duck
22-09-2002, 13:28
vind het allemaal heel erg mooi maar wacht toch liever nog tot het wat verder ontwikkeld is
zeker kwa geluid,dat moet toch minstens 5.1 zijn
ook begrijp ik dat de beeldkwaliteit beter kan
is nu ook goed maar dan is de opname duur niet zo lang:rolleyes:
maar het is een mooi begin toch(y)

Ik vraag me, als niet-techneut, af of het qua beeld ooit beter zal worden met de huidige DVD specificaties. Het schijfje kan nou eenmaal niet meer dan 4,7 GB (per zijde) bevatten. Als ik een DVD recorder koop (voor nu minimaal 800 euro) dan verwacht ik ook minimaal SVHS kwaliteit, zo niet beter. Ik begrijp nu dat dit betekent dat de totale opnameduur dan slechts maximaal 2 uur is. Dat is een flinke stap terug; een stap die ik persoonlijk nooit zal maken. Dan kies ik toch liever voor DVHS (helaas nog veel te duur) of een harddiskrecorder (nu al vanaf zo'n 1000 euro).

Johan van den D.
22-09-2002, 13:36
Ik vraag me, als niet-techneut, af of het qua beeld ooit beter zal worden met de huidige DVD specificaties. Het schijfje kan nou eenmaal niet meer dan 4,7 GB (per zijde) bevatten.
dit gaat dus wel veranderen
50gb er is zelf al sprake van 100+GB
welliswaar in teststadium maar ze zijn er toch mee bezig;)

Johan van den D.
22-09-2002, 13:37
Nee wat ik bedoel is, welke bron heeft er uberhaupt 5.1 geluid om op je DVD op te nemen? Maakt dus niet echt uit of de DVD recorder 5.1 kan opnemen (schrijven) of niet, er is uberhaupt geen bron om 5.1 van te kopieëren.
ik snap wat je bedoel
wat ik dus bedoel is dat de recorder er zelf 5.1 van kan maken van bijvoorbeeld een 2.0 signaal
daarnaast komen er digi tv-uitzendingen(digitene)die wel 5.1 gaan uitzenden en dan is het leuk als je dit ook zo op kan nemen:cool:

duck
22-09-2002, 13:41
dit gaat dus wel veranderen
50gb er is zelf al sprake van 100+GB
welliswaar in teststadium maar ze zijn er toch mee bezig;)

Praat je over schijfjes die in de huidige DVD recorders te gebruiken zijn of betekent dit weer een nieuwe generatie DVD recorders en spelers?. Dat laatste zou een nachtmerrie zijn.....

Donovan
22-09-2002, 13:55
ik snap wat je bedoel
wat ik dus bedoel is dat de recorder er zelf 5.1 van kan maken van bijvoorbeeld een 2.0 signaal

:confused: Een apparaat dat een 2.0 signaal zelf omzet in zes discrete kanalen? Lijkt me sterk dat daat ooit gaat kunnen. Geloof dat Pro Logic II redelijk in de buurt komt maar dan zijn volgens mij de achterkanalen nog steeds mono?

Johan van den D.
22-09-2002, 13:58
Praat je over schijfjes die in de huidige DVD recorders te gebruiken zijn of betekent dit weer een nieuwe generatie DVD recorders en spelers?. Dat laatste zou een nachtmerrie zijn.....
dit weet ik niet
weet alleen dat ze er mee bezig zijn,en al proto,s hebben
althans dit is wat ik heb gelezen
maar denk wel dat je gelijk heb en dat er nieuwe apparatuur bij kom kijken(zoals blu-ray)

Tossie
22-09-2002, 13:59
:confused: Een apparaat dat een 2.0 signaal zelf omzet in zes discrete kanalen? Lijkt me sterk dat daat ooit gaat kunnen. Geloof dat Pro Logic II redelijk in de buurt komt maar dan zijn volgens mij de achterkanalen nog steeds mono?

En moet je niet eens willen geloof ik. Allemaal erg onnatuurlijk!

Zodra er in 5.1 uitgezonden gaat worden (kan me niet voorstellen dat dat snel gaat gebeuren. Breedbeeld is nog niet eens de standaard), zou het natuurlijk wel toppie zijn.

Johan van den D.
22-09-2002, 14:01
:confused: Een apparaat dat een 2.0 signaal zelf omzet in zes discrete kanalen? Lijkt me sterk dat daat ooit gaat kunnen. Geloof dat Pro Logic II redelijk in de buurt komt maar dan zijn volgens mij de achterkanalen nog steeds mono?
inderdaad pro logic II kom heel ver maar daarom zij ik al dat hier waarschijnlijk het probleem lig
maar van een digi tv uitzending met 5.1,die moet je toch ook wel 5.1 op kunnen nemen
en voor zover ik weet kan ook dit nu nog niet

Johan van den D.
22-09-2002, 14:03
Zodra er in 5.1 uitgezonden gaat worden (kan me niet voorstellen dat dat snel gaat gebeuren.
niet snel??
volgend jaar vind ik toch best wel snel
;)

Tossie
22-09-2002, 14:29
Wordt dat echt 5.1?!?!?
IS daar wel TV materiaal voor?!?

Johan van den D.
22-09-2002, 14:36
Wordt dat echt 5.1?!?!?
IS daar wel TV materiaal voor?!?
je dvd is toch ook 5.1
dat zenden ze dus ook zo uit,met dezelde kwaliteiten ook
hoe ze dat met normale tv serie/programma,s gaan doen heb ik ook geen idee van
ze zijn op dit moment nog druk aan het testen dus
we zien wel,ik heb me er in ieder geval al wel voor aangemeld
maar we raken nu een beetje off-topic en over die digi tv bestaat al een tread(digitale tv uitzending):bier: