PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag voor experts!!



Eddy61
25-12-2007, 15:14
Kern van de vraag is:

Ik heb twee mooie Driade 71 zuilen en die wil ik graag behouden.

Maar ik heb recent besloten dat HD tv en Flatscreens nu eindelijk ver genoeg ontwikkeld zijn om alles te gaan vervangen. Full HD TV aangeschaft (Philips), HD decoder (Samsung), Blueray speler (Samsung) hiermee is het aan de beeld kant geregeld.

Nu is het geluid aan de beurt. Mijn huidige reciever / versterker is goed maar verouderd en ik wil natuurlijk surround!

Vragen:

Kan ik mijn huidige Draide speakers op een verantwoorde wijze opnemen in een surround opstelling.
Is er een reciever / versterker die geschikt is voor zowel HIFI stereo én surround?
MIjn voorkeur gaat uit naar de nieuwe, nog niet verkrijgbare Samsung HT-AS720, omdat deze zeer gunstig is qua prijs en mooi aansluit bij de rest. Is dit verstandig in relatie tot vraag 1?Oja. Budget wil ik op €1000,- houden.

Alvast bedankt voor alle wijze raad!

Eddy.

Gerco Stuivenberg
25-12-2007, 16:14
Welkom op dit forum Eddy,


Dat is wel mogelijk, maar dan moet je weten welk soort en merk luidsprekers bijna dezelfde klankeigenschappen hebben.
Receivers zijn over het algemeen bedoeld voor weergave van geluid via meer dan 2 luidsprekers en zijn daarom vaak niet te vergelijken met stereo versterkers. Je zult bij stereo daarom wel een beetje weergave-kwaliteit moeten in leveren, maar bij surround krijg je er dan weer meer voor terug.
Als je zeer tevreden bent met de versterker of receiver die je nog gebruikt, zou ik kiezen voor een receiver van dat merk. Wanneer dat merk geen receivers maakt, kun je beter voor een merk kiezen dat zich het meeste bezig houdt met geluid. Samsung is nl. een merk dat zich net als bvb. Panasonic, zich meer concentreert op weergave van beeld dan van geluid.