PDA

Bekijk de volledige versie : DVD/HDD-recorder en @Home



lindavb
27-12-2007, 12:16
Beste ... ,
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Laatst heb ik van mijn vriend een HDD-recorder gekregen. Nu lukt het me alleen niet om de digitale zenders van @home te laten vinden door de HDD-recorder. Hij vindt wel de analoge zenders. Gebeld met LG, zij zeggen dat er alleen een analoge tuner (?) in de HDD-recorder zit en dat ik dus met geen enkele mogelijkheid digitale tv kan opnemen.
Nou ben ik erg eigenwijs en kan ik me haast niet voorstellen dat er niet een oplossing zou zijn. Anders heb ik 'niets' aan deze HDD-recorder. Hieronder hopelijk alle informatie die nodig is om tot een oplossing te komen.
Alvast heel erg bedankt!
Met vriendelijke groet,
Linda van Bennekom
----------------------------------------------------------------------
Decoder @home: Samsung DCB-9401R
HDD/DVD-recorder: LG RH255 of RH256
Aangesloten op de volgende manier:
Antennekabel van huis naar decoder (CABLE IN)
Antennekabel van decoder (LOOP) naar recorder (IN/FROM ANT)
Scart van decoder (AV1/TV) naar tv (SCART1)
Scart van decoder (AV2/EXT) naar recorder (AV2/DECODER)
Antennekabel van recorder (OUT/TO TV) naar tv (TV ANTENNE)
Scart van recorder (AV1) naar tv (SCART2)

Roger Weerts
27-12-2007, 12:44
Hoi Linda,

Volgens mij heb je een en ander goed aangesloten.

Hoezo zou je niets aan je hdd/dvd recorder hebben ? Je kunt zondermeer de zenders die je via de coax (antennekabel) in je recorder binnen krijgt opnemen.
Via de scart moet het in principe ook kunnen (in betere kwaliteit, en de zenders die je alleen via je decoder extra in huis krijgt), maar dan moet je volgens mij je recorder AV2 laten opnemen en je decoder op de juiste zender instellen.

Je recorder krijgt alleen het analoge gedeelte binnen via de antennekabel/coax waar hij ook een tuner voor heeft, je hd/dvd recorder heeft echter GEEN tuner voor digitale zenders, maar die lus je als het ware door via je decoder zijn scart-aansluiting.

Hopelijk dat iemand anders nog tips op verbeteringen heeft op mijn antwoord.

Met vriendelijke groet,

Billy Gates.

Mr_Parker
27-12-2007, 16:10
Het geen wat "Billy" aangeeft is inderdaad juist.
Op het moment dat je nu dus AV2 (of op welke scart je dan ook de scart van de decoder hebt aangesloten) opneemt kun je echter geen andere zender digitaal kijken. Anders gaat de opname immers mis.