PDA

Bekijk de volledige versie : Onkyo 605 en Pioneer DVR probleem



JozefP
27-12-2007, 21:20
Hallo allen,

Ik heb een Onkyo TX-S3605 receiver via HDMI verbonden met mijn TV. Op de Onkyo zit een Pioneer DVR-530H verbonden via component.

Als ik via de Pioneer naar de TV kijk, of naar een opgenomen programma werkt alles perfect. Echter als ik naar een DVD kijk krijg ik ernstige problemen. Het beeld valt steeds uit om even later terug te komen. Het gekke is dat dit niet op vaste tijdstippen gebeurt, maar op vaste plaatsen in de DVD. Als het beeld weg is gevallen en ik spoel terug om dan verder te spelen dan zal het beeld op exact dezelfde plaats terug uitvallen. Spoel ik terug om dan de DVD verder af te spelen, maar dan versneld, valt het beeld niet weg.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Het gebeurd bij ELKE DVD en het begint nogal mijn keel uit te hangen. Bij sommige DVD's gebuerd het overal in de film, bij anderen dan weer 1 of 2 maal in het begin, bij The Gladiator gebeurd het niet (DVD's spelen wel normaal af op de pc).

Bedankt voor de reacties!

BASIL
28-12-2007, 08:10
:shock: Heb je al geprobeerd met een andere kabel of een andere dvdspeler om te zien? Het is inderdaad zeer vervelend. Ik hoop dat iemand jou ga kunnen helpen;)

JozefP
28-12-2007, 09:24
Inderdaad, met een gewone composietkabel werkt het kreng perfect. Schakel ik terug over op de component kabel dan doet ie weer op dezelfde plaatsen vervelend. Ik blijf het raar vinden dat er niets aan de hand is als ik gewoon naar een opgenomen programma kijk op de pioneer. Is er een verschil in signaal of zo?

Herjan
28-12-2007, 10:50
Ik ken dit probleem alleen met gedownloadde films (niet dat ik die heb natuurlijk!). Maar jij hebt het ook met originelen?

JozefP
28-12-2007, 10:52
Inderdaad, bv Star Wars Episode 1 is onmogelijk om naar te kijken, het beeld valt steeds weg.

Herjan
28-12-2007, 10:54
Hmm... dan hoop ik (voor mezelf) dat het een exemplarisch probleem is... Ik hoop vandaag namelijk dezelfde receiver te kunnen halen en heb ook een Pioneer DVR... :?

JozefP
28-12-2007, 11:33
Dat hoop ik ook voor jou! Maar het probleem doet zich enkel voor als je de pioneer met component aan de onkyo verbindt, niet als je composiet gebruikt

Herjan
28-12-2007, 11:41
Wie gebruikt er anno 2007 nou nog composiet? ;)

Albert Kostwinder
28-12-2007, 12:55
Hallo allen,

Ik heb een Onkyo TX-S3605 receiver via HDMI verbonden met mijn TV. Op de Onkyo zit een Pioneer DVR-530H verbonden via component.

Als ik via de Pioneer naar de TV kijk, of naar een opgenomen programma werkt alles perfect. Echter als ik naar een DVD kijk krijg ik ernstige problemen. Het beeld valt steeds uit om even later terug te komen. Het gekke is dat dit niet op vaste tijdstippen gebeurt, maar op vaste plaatsen in de DVD. Als het beeld weg is gevallen en ik spoel terug om dan verder te spelen dan zal het beeld op exact dezelfde plaats terug uitvallen. Spoel ik terug om dan de DVD verder af te spelen, maar dan versneld, valt het beeld niet weg.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Het gebeurd bij ELKE DVD en het begint nogal mijn keel uit te hangen. Bij sommige DVD's gebuerd het overal in de film, bij anderen dan weer 1 of 2 maal in het begin, bij The Gladiator gebeurd het niet (DVD's spelen wel normaal af op de pc).

Bedankt voor de reacties!

Waarschijnlijk staat je component uit op de Pioneer verkeerd? Av1 mag niet op rgb staan wil component goed werken las ik. Wellicht op S-video zetten. :wink:

JozefP
28-12-2007, 15:04
Klopt, de Pioneer geeft een foutboodschap en weigert RGB in te schakelen. Dus daar heb ik geen fout gemaakt. (helaas, het had wel een mooie oplossing kunnen zijn)

JozefP
28-12-2007, 18:23
Ik heb vandaag heel wat mails en telefoons heen en weer gedaan met de dealer waar ik het materiaal kocht, en hoewel ik de Pioneer speler al geruime tijd in mijn bezit had toch heeft hij me piekfijn geholpen. Petje af!

Maar ik ben nog geen stap verder. http://www.audioforum.be/modules/Forums/images/smiles/icon_smile.gif
We hebben achterhaald dat het probleem zich bevindt bij het afspelen van DVD's maar niet van DVD's die ik eerder met de Pioneer had opgenomen. Volgens mijn dealer bestaat de kans dat de kopieerbeveiliging van de DVD schijven hier een probleem vormt. Maar zekerheid hebben we niet.

Onkyo werd op de hoogte gebracht van dit probleem en tis het eerste dat ze er van horen. Ze gaan dus in hun servicecenter dezelfde opstelling maken en uittesten waar het probleem ligt. Met andere woorden: hier hoor ik niets meer van. En als ik iets hoor zal het in de trend zijn van: "Gelieve geen Pioneer DVR met uw Onkyo te verbinden". Het mooiste is dat er een firmware upgrade uitkomt die het probleem verhelpt, maar om de firmware up te graden zal ik waarschijnlijk de Onkyo enkele weken moeten missen, heb ik ook al niet veel zin in.

Dus ben ik mijn plannen, die ik eigl wou uitstellen tot volgend jaar, weer aan het afstoffen; Een blue-ray speler aankopen. Misschien wel de PS3, daar kan ik dan nog een seen gamepje op meepikken ook.

In tussentijd, is de pioneer met de traditionele 'cinch-stekker' verbonden en "geniet" ik van een redelijk lelijk beeld op m'n TV.

Alvast bedankt voor de reacties!

Herjan
28-12-2007, 18:27
Ik zal binnenkort hetzelfde eens proberen. Ik heb een Pioneer DVR-630H-S en een Onkyo TX-SR605-S. Nu nog geen korte componentkabel en HDMI tot mijn beschikking, maar als het zover is, hoor je van me.

Mocht jij nieuws hebben, dan hoor ik het graag.

JozefP
06-01-2008, 12:07
Intussen is de pio met s-video verbonden met de onkyo wat een relatief, maar niet echt stabiel, mooi beeld geeft.

Herjan, heb je reeds de kans gehad de setup bij jou uit te testen?

Herjan
06-01-2008, 16:42
Nee, ik krijg deze week een componentkabeltje binnen om mee te spelen. Ik kan het trouwens niet testen met HDMI, maar wel de koppeling

DVD -> component -> RECEIVER -> component -> PROJECTOR

Je hoort van me.