PDA

Bekijk de volledige versie : Guide Plus+ G-link icm Samsung DCB-H360R



P@trick_DVD
31-12-2007, 12:34
Ik ben van plan de Samsung DCB-H360R decoder aan te gaan schaffen ter vervanging van mijn oude Samsung DCB-9401R. Ik lees echter erg veel berichten dat deze decoder niet kan worden aangestuurd via G-link (Guide Plus+). Is er iemand die dit WEL werkend heeft gekregen? Het is helaas de enige HD decoder op dit moment, dus er is geen alternatief voorhanden. Desnoods zou ik met twee decoders kunnen gaan werken, maar dan zou ik een tweede smartcard nodig hebben met de daarbij behorende extra kosten per maand.:(

P@trick_DVD
29-03-2008, 16:41
Inmiddels toch maar de gok genomen en de Samsung DCB-H360R gekocht. En wat ik al vreesde is gebeurd, het ding is met geen mogelijkheid te besturen via G-link en mijn Pioneer DVR-530H recorder. :-( Als ik andere threads lees over de problemen met G-link en Samsung decoders, dan ziet de toekomst er somber uit mbt G-link gebruik. Als iemand nog tips heeft om dit toch aan de gang te krijgen hoor ik het graag.
Gelukkig heb ik m'n oude Samsung SD decoder nog maar gehouden en heb maar een extra smartcard aangeschaft. Deze gebruik ik nu voor opnames op m'n recorder, de Samsung HD heb ik via HDMI aangesloten en het beeld van deze decoder is toch wel een stukje beter (upscaling naar 1080i). Film1 HD is natuurlijk helemaal een plaatje. :-)

P@trick_DVD
05-07-2008, 18:50
Vandaag toch nog maar eens een keer een poging gewaagd en warempel, het werkt!!! Tijdens het instellen van de decoder lijkt het echter niet te werken (schakelt niet naar het juiste kanaal), maar mij viel op dat bij de tweede testcode het infrarood lampje in de decoder wel oplichtte, dus er werd een signaal ontvangen. Ik heb toen maar gewoon aangegeven dat WEL naar het juiste kanaal was gesprongen en hierna de setup afgerond. Hierna werkte het switchen van de kanalen gewoon via Guide Plus+ icm G-link.

mark1966
31-07-2008, 17:56
P@TRICK, gaat hij dan wel naar de juiste kanalen. Die van mij (is oervigens een DCB-B270-R) geeft de meeste vreemde codes door via de glink. Vaak zowel cijfers dat hij wel 3 keer het --- blok invult. Drama

P@trick_DVD
01-08-2008, 13:58
mark1966, ja hij gaat naar de juiste kanalen. Maar het correct werken van g-link verschilt per type decoder van Samsung. De oude SD decoder werkt prima, de HD decoder (dit topic) werkt 'prima', maar de nieuwe SD decoder (jouw decoder) werkt dus niet goed. Zie ook het ander topic hierover in dit forum.