PDA

Bekijk de volledige versie : schuin beeld op panasonic breedbeeld



rollo tomassi
31-12-2007, 13:10
Ik heb nu al 4 jaar een panasonic 32 inch TX-32PL10F/M, nou heb ik gister met een vriend een filmpje gekeken, en het viel hem gelijk op, het beeld loopt schuin af.

dus bijvoorbeeld de zwarte balk boven en onder lopen schuin naar beneden van links naar rechts evenals de ondertiteling, het is heel subtiel maar nu dat ik er op gewezen ben zie ik het en heb ik mijn versterker al verder weg gezet, en de center speaker eraf gehaald (maar die is toch magnetisch afgeschermd dus dat is zinloos), en ben in het menu van mijn tv bezig geweest maar niks helpt.

Het is jammer dat ik niet weet hoe en wanneer het gebeurt is want als je er niet op let zie je het ook niet.

iemand nog iedeën, tips of soortgelijke ervaringen, reageer

alvast bedankt

Headhunter
18-01-2008, 09:06
Hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn Sony KV32CS71 een tijdje terug. In je menu van je TV als het goed is een "beeldrotatie" optie. Daarmee kun je het beeld licht bijstellen (bijv. +1 a 2 of - 1 a 2 in jouw geval). Probeer het even en kijk of het dan recht staat. Dat soort afwijkingen kunnen normaal zijn door verschillen in aardmagnetisme. Ik dacht eerst ook dat het door mijn apparatuur kwam, maar volgens mij is dit niet zo.

Overigens heb ik destijds ook monteurs laten komen (ik had nog een ander probleem met m'n TV) en zij meldden ook dat dit een normaal verschijnsel is, bij te stellen via de beeldrotatie in het menu.

Succes. ;)

edit: Ik lees nu pas dat je al in het menu bent bezig geweest. Er zit dus niet zo'n beeldrotatie-optie op?

rollo tomassi
18-01-2008, 09:11
Ik ga gelijk de gebruiksaanwijzing er weer bij pakken , want ik heb de functie nog niet kunnen vinden op mn afstandsbediening.

Bedankt voor de reactie :bier:

rollo tomassi
18-01-2008, 09:12
Nee niet kunnen vinden die rotatie functie, ik kijk ook nog wel op de panasonic site