PDA

Bekijk de volledige versie : HELP: The Matrix HD-DVD speelt niet af op mijn XBOX HD-DVD player!



Guido van Thiel
02-01-2008, 17:01
Ik ben sinds de kerst ook HD gegaan, dat wil zeggen ik heb een HD-DVD player voor mijn XBOX360 gekocht!
Eerste film die ik HD kocht was Transformers en deze heb ik inmiddels gezien! Schitterend beeld en geluid overigens, jammer alleen dat de XBOX na een tijdje zo'n herrie gaat maken...!!!

Ik kon echter het verschil in beeld en geluid niet vergelijken met dvd (daar ik transformers natuurlijk niet ook op dvd heb gekocht), dus ik dacht vandaag The Matrix Trilogy op HD-DVD te kopen om eens echt de vergelijking met mijn dvd's te kunnen maken die ik afspeel op een Onkyo DVD speler (504 of zoiets) die upscaled naar 720p. Op die resolutie speelt ook mijn XBOX af, want mijn philips 42 inch heeft geen fullHD, maar een resolutie van 1366x768. Nu heb ik The Matrix Revolutions even vergeleken en ja de HD versie is wel wat scherper, maar het verschil is toch wat minder spectaculair dan ik had gehoopt. Het verschil is zo weinig dat als ik niet weet naar welke ik kijk ik niet zou kunnen zeggen of het nu de HD-DVD is die afspeelt of de gewone DVD geupscaled...

Maar goed dat is nu niet het probleem, het probleem is dat de HD-DVD's van The Matrix Reloaded en Revolutions wel afspelen, maar de HD-DVD van The Matrix NIET!!!
De XBOX zegt dan unable to read disc...!!!
Nu zit er wel een waarschuwing bij de HD-DVD dat je de nieuwste firmware moet hebben om volledig te kunnen genieten van de HD-DVD, maar waarom spelen de andere twee dan wel af en download de XBOX niet automatisch de nieuwste firmware??? Bij Transformers kreeg ik in ieder geval meteen bericht dat een update available was...

Iemand al van meer afspeelproblemen gehoord met The Matrix HD-DVD??? Of nog beter, heeft iemand een oplossing voor mij???

Zo kan ik de trilogy nog niet op HD-kwaliteit gaan bewonderen, want ik wilde ze toch graag wel ik chronologische volgorde kunnen kijken... ;)

RRK
02-01-2008, 18:46
Heb je de laatste update voor de speler gedownload? Ik had eerst problemen met het afspelen met de (muziek)HD-dvd van de groep Heart. Na de update had ik geen problemen meer. Ik moet wel zeggen dat ik wel problemen had met de film The Matrix. Hij bleef ergens in het midden van de film een paar seconden hangen.

sharky
02-01-2008, 21:37
Ho dan gaat ik morgen ook eens ff kijken.

Heb ook de 360-addon en Matrix dus dan ga ik het ff checken voor je.

De add-on krijgt idd ook gewoon de nieuwste firmware als je op Xboxlive bent aangesloten.

Richard B.
02-01-2008, 21:40
Ik heb de HD DVD van The Matrix wel eens afgespeeld op m'n add-on en dat verliep probleemloos.

scorpius
02-01-2008, 22:11
Ik heb The Matrix hd net helemaal gezien op mijn Toshiba EP-10 en ben geen enkel probleem tegengekomen.

Guido van Thiel
02-01-2008, 23:13
Ik ben al een paar uur bezig geweest, maar krijg hem toch echt niet aan de praat (na van alles te hebben geprobeerd)...
Matrix Reloaded en Revolutions werken zoals gezegd wel probleemloos...
Bij The Matrix blijf ik houden dat de xbox hem niet kan lezen!

Op wat forums van xbox gezocht en zie nu dat er veel afspeelproblemen met The Matrix Trilogy zijn, maar juist vooral met The Matrix Revolutions, terwijl die het bij mij dus wel weer doet. Heel vreemd, maar aan de ene kant wel een geruststellende gedachte dat ik zeker niet de enige met dit probleem ben. Het lijkt eerder een uitzondering als alle films het wel doen op de xbox, als ik alles zo lees!
Overigens nu ook definitief gechekt en ik heb de nieuwste firmware update geïnstalleerd.

Ik weet niet wat te doen. Ik heb eigenlijk geen zin om er mee terug te gaan naar de Bijenkorf, want die verkopers daar hebben er de ballen verstand van...
Daarnaast is de vooraad beperkt, zal me niets verbazen als dit het enige exemplaar was daar (ook de losse discs heb ik niet zien staan).

Heeft iemand anders een e-mail of telefoonnummer van Warnerbros???
Ik regel liever zelf een nieuw exemplaar!

Ik wordt hier overigens wel heel erg moe van! Wat een ergernis!!! HD-DVD en xbox stellen mij flink teleur!!!

Edwin V
03-01-2008, 08:28
Ik heb de US release van The Matrix, en geen problemen met de X-Box

joostpolletje
03-01-2008, 09:15
Ik zou toch naar de winkel/ of contact opnemen met Warner en melden dat deze disc niet werkt en dat je een nieuwe krijgt.

Zelf overigens geen problemen met de 360 en Matrix HD-DVD.

STaf
03-01-2008, 12:49
Ik ben sinds de kerst ook HD gegaan, dat wil zeggen ik heb een HD-DVD player voor mijn XBOX360 gekocht!
Eerste film die ik HD kocht was Transformers en deze heb ik inmiddels gezien! Schitterend beeld en geluid overigens, jammer alleen dat de XBOX na een tijdje zo'n herrie gaat maken...!!!

Ik kon echter het verschil in beeld en geluid niet vergelijken met dvd (daar ik transformers natuurlijk niet ook op dvd heb gekocht), dus ik dacht vandaag The Matrix Trilogy op HD-DVD te kopen om eens echt de vergelijking met mijn dvd's te kunnen maken die ik afspeel op een Onkyo DVD speler (504 of zoiets) die upscaled naar 720p. Op die resolutie speelt ook mijn XBOX af, want mijn philips 42 inch heeft geen fullHD, maar een resolutie van 1366x768. Nu heb ik The Matrix Revolutions even vergeleken en ja de HD versie is wel wat scherper, maar het verschil is toch wat minder spectaculair dan ik had gehoopt. Het verschil is zo weinig dat als ik niet weet naar welke ik kijk ik niet zou kunnen zeggen of het nu de HD-DVD is die afspeelt of de gewone DVD geupscaled...

Maar goed dat is nu niet het probleem, het probleem is dat de HD-DVD's van The Matrix Reloaded en Revolutions wel afspelen, maar de HD-DVD van The Matrix NIET!!!
De XBOX zegt dan unable to read disc...!!!
Nu zit er wel een waarschuwing bij de HD-DVD dat je de nieuwste firmware moet hebben om volledig te kunnen genieten van de HD-DVD, maar waarom spelen de andere twee dan wel af en download de XBOX niet automatisch de nieuwste firmware??? Bij Transformers kreeg ik in ieder geval meteen bericht dat een update available was...

Iemand al van meer afspeelproblemen gehoord met The Matrix HD-DVD??? Of nog beter, heeft iemand een oplossing voor mij???

Zo kan ik de trilogy nog niet op HD-kwaliteit gaan bewonderen, want ik wilde ze toch graag wel ik chronologische volgorde kunnen kijken... ;)
Ik heb ook de box gekocht van The Matrix, ik had net hetzelfde probleem. Het gebeurt bovendien wel meer dat er problemen zijn met deze tweezijdige disc's(vooral dan in Amerika). Ik heb in de wikel gewoon The Matrix mogen omruilen. Deze omruiling neemt men speler trouwens ook pas na ekele malen proberen aan...Wel vreemd dat dit dan bij jou ook alleen de eerste is, duidelijk een probleem dus. Bij mij is het trouwens de Toshiba HD E1, met de laatste update van de firmware...Het ligt zeker aan de schijf!!! Omruilen en meteen weer proberen.

Guido van Thiel
03-01-2008, 18:26
Denk dat ik morgen dan toch maar even terug naar de winkel ga dan, hopelijk kan ik alleen The Matrix dvd ruilen...
Ik laat morgen wel weer weten hoe het afgelopen is!

sharky
03-01-2008, 23:05
Hier doet hij het ook prima.

Vreemd hoor dat hij het niet doet bij jou.

Guido van Thiel
04-01-2008, 17:06
Vandaag terug geweest naar de Bijenkorf, maar wat ik al vreesde: geen andere exemplaren van The Matrix (of de boxset) aanwezig. Ze hebben nu wel een nieuw exemplaar voor mij besteld (wat dat betreft prima service daar), maar dat duurt natuurlijk wel weer even...

Maar de afspeelproblemen met mijn XBOX HD-player zijn inmiddels nog erger geworden! Ook de 'gewone' dvd zijde van The Matrix Reloaded leest hij niet! Krijg daarbij hetzelfde bericht als bij de HD-zijde van The Matrix, namelijk dat de disc onleesbaar is. De gewone drive van de xbox leest deze dvd zijde wel weer feilloos en mijn Onkyo DVD-player ook!

Daarom heb ik het vermoeden dat het toch wel degelijk aan de HD-speler ligt!!!
Maar goed, even afwachten wat een nieuwe HD-DVD box van de Matrix doet, al duurt het wachten op een nieuwe dus nog wel eventjes...

Vind dit wel weer triest hoor, de ellende van onspeelbare discs begint voor mij weer van voor af aan!
Mijn eerste DVD-speler zat in een PC, namelijk een DVD-encore van Creative. Toen ik de eerste James Bond serie aan het sparen was had ik met enkele dvd's flinke afspeelproblemen.
Mijn eerste Home Theatre Systeem (DVD) van Sharp vervolgens speelde legio aan originele dvd's niet af.
Vervolgens had mijn gewone xbox ook wat moeite met bepaalde discs.
En mijn philips dvd recorder was daarna helemaal een ramp. Naast enkele discs die hij helemaal niet afspeelde, speelde deze bijna alle sony dvd's niet goed af (klik in het geluid).
Vervolgens kocht ik begin dit jaar een nieuwe Onkyo speler (504) en dacht ik eindelijk verlost te zijn van niet goed afspeelbare dvd's! Totdat ik Kingdom of Heaven (SE) opnieuw wilde gaan kijken. Deze had altijd feilloos afgespeeld, maar de Onkyo gaf daar juist weer problemen mee.
En nu met mijn laatste aanwinst, de XBOX360, begint de ellende ook al weer!!!
IN EN IN TRIEST!!!
Ik snap er ook niets van, van alle dvd's die op een van de apparaten niet goed afspeeld, doet dat wel goed op de andere apparaten. Daarom weet ik ook altijd dat het niet echt aan de disc ligt! (en als je weet hoe zuinig ik op mijn dvd's en apparatuur ben...)

Maar dit moeten toch veel meer mensen meemaken???