PDA

Bekijk de volledige versie : Harddisk recorder vraagje



René Groen
02-01-2008, 17:20
Omdat het steeds vaker voorkomt dat ik niet thuis ben en daardoor graag geziene programma's mis ben ik van plan een harddisk recorder te kopen. Mijn keuze is hierbij gevallen op de Panasonic DMR-EH57.

Er blijft voor mij echter nog één vraag overeind waar ik geen oplossing voor gevonden heb. Mijn TV (slaapkamer op eerste verdieping) krijgt zijn signaal via een splitter die op de benedenverdieping geplaatst is. Kan dit problemen geven, bijvoorbeeld bij het binnen halen van de Guide+ gegevens?

Tevens had ik nog een vraag m.b.t. het opnemen van een programma. Ik las dat het mogelijk was deze simpelweg te selecteren uit de opgehaalde Guide+ programmagids, maar wat nu als het programma te vroeg begint of uitloopt? Houdt deze programmagids hier rekening mee, of gaat deze uit van voorafgestelde tijden? En is het verder mogelijk om handmatig programma's voor een opname in te voeren zoals ik van de videorecorder gewend ben?

Alvast bedankt voor de reacties.

P@trick_DVD
03-01-2008, 19:25
Er blijft voor mij echter nog één vraag overeind waar ik geen oplossing voor gevonden heb. Mijn TV (slaapkamer op eerste verdieping) krijgt zijn signaal via een splitter die op de benedenverdieping geplaatst is. Kan dit problemen geven, bijvoorbeeld bij het binnen halen van de Guide+ gegevens?
Het splitsen van het signaal zou hier geen invloed op mogen hebben. De Guide Plus+ data wordt gewoon meegezonden met Eurosport.


Tevens had ik nog een vraag m.b.t. het opnemen van een programma. Ik las dat het mogelijk was deze simpelweg te selecteren uit de opgehaalde Guide+ programmagids, maar wat nu als het programma te vroeg begint of uitloopt? Houdt deze programmagids hier rekening mee, of gaat deze uit van voorafgestelde tijden? En is het verder mogelijk om handmatig programma's voor een opname in te voeren zoals ik van de videorecorder gewend ben?
De Guide Plus+ programmagids is eigenlijk net als een papieren TV gids. Deze wordt echter wel meerdere keren per dag bijgewerkt. Maar... als een programma niet op de aangegeven tijd begint, zal dit niet automatisch worden aangepast. Ik programmeer meestal via Guide Plus+ en pas daarna de start en eindtijden aan (5 minuten eerder beginnen en 10 minuten later eindigen). Dit laatste kun je trouwens ook doen met een druk op de groene knop (tijd +10 minuten). Handmatig programmeren is natuurlijk ook mogelijk en soms zelfs noodzakelijk omdat niet alle zenders in de Guide Plus+ zitten.

René Groen
05-01-2008, 20:38
Dank voor de uitleg, zeer helder :)