PDA

Bekijk de volledige versie : mp3 speelt niet goed af



robertwill
19-05-2002, 18:03
Mijn samsung m205 speelt mp3 soms niet goed af geluid valt wat weg en hoor soms tikjes. Op de computer speelt hij ze wel goed af , weet iemand hier een oplossing voor.

KillerBee
20-05-2002, 16:41
Ik heb zelf ook deze speler en toevallig voor het eerst vandaag MP3's uitgeprobeerd. Alle liedjes staan bij mij ingesteld op 128 kbit (eentje op 160, omdat deze vrij zacht klinkt). Misschien krijg je die problemen omdat je de liedjes óf te laag óf te hoog instelt qua kwaliteit (maar het laatste kan ik me niet voorstellen).
Bij mij doet alles het in elk geval prima. Tip (offtopic): als je alle liedjes op een bepaalde volgorde wilt luisteren, moet je de liedjes nummeren (hernoemen met 01, 02, 03, etc..., ervoor). ;)

Guest-06
23-05-2002, 17:54
Alle liedjes staan bij mij ingesteld op 128 kbit (eentje op 160, omdat deze vrij zacht klinkt).
Goh, dat is voor het eerst dat ik een koppeling hoor tussen de bitrate en het volume ...

KillerBee
23-05-2002, 18:41
Behandel je mensen die wat minder verstand hebben van HT, altijd zo lullig, ass aware (je doet je naam wel eer aan)? Ik wilde eerst helemaal niet reageren op zijn vraag, maar aangezien jij en anderen niet reageerden en ikzelf deze speler heb en ook e.e.a. heb uitgeprobeerd (jaja, echt waar!), dacht ik "kom, ik help hem zover mijn 'kennis' reikt". Graag wat meer coulance voor de wat minder slimme mensen als jij, ass.
Dat ene liedje klonk inderdaad wat harder, nadat ik deze wat hoger had ingesteld, maar dat kan natuurlijk ook psychisch zijn.

El SalvaCeppie
23-05-2002, 18:51
Ik heb zelf een Thomson speler. en ook ik heb soms last van hinderlijke tikken ( ik noem ze ook wel 'plokjes') :mad:
Dit probleem is er misschien een van de compressie dwz dat de desbetefende mp-3 tjes een compressie fouten hebben , maar ja dat weet ik dus ook niet zeker :o
Het bljft gissen :eek:
Mijn dvd-dieler had er geen antwoord op

Guest-06
23-05-2002, 22:01
Behandel je mensen die wat minder verstand hebben van HT, altijd zo lullig, ass aware (je doet je naam wel eer aan)?Jij hoort mij niet zeggen dat ik meer verstand heb van HT dan jij.
Dat zijn jouw woorden.
Ik weet alleen wel erg veel van computers en MP3 is daaraan gerelateerd, zeker het bitrate principe.
En dit staat geheel los van het volume.

Guest-06
24-05-2002, 11:53
Ik heb zelf een Thomson speler. en ook ik heb soms last van hinderlijke tikken ( ik noem ze ook wel 'plokjes') :mad:
Dit probleem is er misschien een van de compressie dwz dat de desbetefende mp-3 tjes een compressie fouten hebben , maar ja dat weet ik dus ook niet zeker :o
Het bljft gissen :eek:
Mijn dvd-dieler had er geen antwoord op Die bliepjes ontstaan tijdens het grabben van de audio middels je CD-Rom speler.
Het lezen van audio is anders dan het lezen van data.
Vaak helpt het om de speed van de CD-Rom speler iets te verlagen.
Ook de betere merken hebben er soms last van.

Nathan Strik
24-05-2002, 12:21
Tipje:
Ik maak mijn Mp3´s altijd in stappen. Dus eerst van CD af rippen met behulp van Easy CD Creator of iets dergelijks, zodat de PC ze opslaat als .WAV bestand zonder kwaliteitsverlies.

Dan gebruik ik een hoge kwaliteit Mp3 coderings plug-in voor het programma Cool Edit om de bestanden 1 voor 1 om te zetten in Mp3. Dit doe ik altijd met de strengste coderingsnorm, zodat het misschien wel wat langer duurt om te comprimeren (ongeveer 10 minuten voor een nummer van 3 minuten) maar de Mp3 maakt op die manier veel beter gebruik van de beschikbare bitrate en compressiefouten komen op die manier nooit voor.

Als ik bijvoorbeeld mijn Mp3´s van 192kbps vergelijk met Mp3´s van het Internet van hetzelfde nummer (soms zelfs in een hogere bitrate), dan klinken die van mij toch beter omdat er meer tijd en moeite is gegaan in de compressiefase.

Niet onbelangrijk dus. Over het algemeen geldt: hoe sneller de computer het bestand wil comprimeren, hoe groter de kans op fouten.

Guest-06
24-05-2002, 12:33
Tipje:
Over het algemeen geldt: hoe sneller de computer het bestand wil comprimeren, hoe groter de kans op fouten. Daar moet ik je helaas ongelijk in geven.
De snelheid van het grabben is een maat voor de kwaliteit omdat dat foutjes kan opleveren, dat zijn de bliepjes.
De snelheid van de compressie kun je niet beinvloeden en is niet bepalend voor de kwaliteit van de MP3 output.
Wat wel de kwaliteit van de MP3 bepaalt is de bitrate waarmee gesampeld wordt.
Ik laat mijn software zelf uitzoeken wanneer het fout gaat bij het grabben, er wordt bij problemen overgeschakeld op een lagere snelheid.
Het comprimeren is in een paar seconden gebeurd.
Enne, ik speel alleen nog maar MP3 (192 Kbit) af in de auto en er mankeert helemaal niets aan.

Nathan Strik
24-05-2002, 12:55
De snelheid van de compressie kun je niet beinvloeden en is niet bepalend voor de kwaliteit van de MP3 output. Misschien begrijp je me verkeerd. Ik beïnvloed niet de snelheid, maar ik beïnvloed het kritische gehalte van de codec. Dus hoe kritischer ik de codec instel, hoe meer hij de audio-informatie met elkaar vergelijkt (ik geloof zelfs door meerdere "passes") en hoe beter de kwaliteit dus wordt.
Dit werkt met DVD (MPEG) precies hetzelfde. Een "double-pass" tijdens het coderen is altijd beter dan een "single-pass".

Dit staat dus compleet los van de bitrate die gebruikt is.