PDA

Bekijk de volledige versie : problemen afspelen NL dvd's



Jelle Spanjaard
30-08-2001, 13:33
Ik heb kort geleden in Hong Kong een Japanse portable DVD speler aangeschaft (Panasonic DVD-LV60). Er staat regio 2 op, en NTSC, hij wil geen Nederlandse DVD's afspelen. Kan ik hier verandering in brengen door hem regiovrij te maken, en zo ja, hoe doe ik dat?
bij voorbaat dank

martin
30-08-2001, 21:27
alle DVD's die in nederland uitkomen zijn PAL dus als jouw DVD-speler alleen maar NTSC kan afspelen, dan heb je er in princiepe niks aan.

Jelle Spanjaard
31-08-2001, 11:41
Is het niet mogelijk om iets aan die player te veranderen zodat hij ook of juist PAL af kan spelen, bijv. net zoals bij een playstation ombouwen?

Alex van den Berg
31-08-2001, 13:41
Het lijkt me zeker niet onmogelijk dat de DVD speler aan te passen is, door het omwisselen van een chip... maar ja, dan was het (denk ik...) uiteindelijk goedkoper geweest om die speler gewoon in Europa i.p.v. Hong Kong te kopen...

Jelle Spanjaard
31-08-2001, 15:36
Enig idee waar het mogelijk zou zijn om zoiets te laten doen? Ik heb hem voor 1200 daar gekocht, 400 aan belasting kwijt geweest (werd gecontroleerd door douane) dus een totaal van 1600 gulden, in Nederland kost hij 3100 gulden, ik heb geen idee van de prijs van zo'n chip, maar lijkt mij toch dat ik er alsnog goedkoper uit ben. Maar dan moet dat ook wel lukken anders heb ik wel een erg dure discman :( Ik hoorde dat het ook mogelijk zou zijn Japanse dvdtjes in Nederland te krijgen, waar zou ik voor zoiets terecht kunnen, en hoeveel gaat mij dat ongeveer kosten?

Alex van den Berg
31-08-2001, 16:21
Waar je in Nederland Japanse R2 DVD's kunt kopen is voor mij niet bekend. Het lijkt me wel dat in dat geval vrij regelmatig de NL ondertiteling zullen ontbreken.

Voor een eventuele ombouw zou je kontakt kunnen opnemen met Panasonic NL.
Op de website (http://www.panasonic.nl/) staat rechtsbovenaan een e-mail link.

Ik heb op die site ook even naar de DVD-LV60 gekeken...
Heel leuk portable cinemaatje!! :)

martin
31-08-2001, 16:27
ik denk toch dat het moeilijk gaat worden aangezien er op de speler Totaal geen Pal aanwezig is.
dus geen printplaten die het Pal beeld kan maken, en dat los je niet op om er een regio vrij chippie in tezetten.
hoogstens een regio 1 chip omdat regio 1 wel NTSC is.

stuur eens een mailtje naar peter@rodisc.nl <peter@rodisc.nl> daar bouwen ze ook DVD-spelers om.

Alex van den Berg
31-08-2001, 16:39
Ik bedoel niet het wisselen van de 'regio-chip', maar van de 'video-sync-chip'... :)
Ergens in die speler zit een stukje elektronica dat ervoor zorgt dat een NTSC signaal kan worden weergegeven...
Dezelfde speler is ook verkrijgbaar in NL (PAL), dus lijkt me dat een kwestie van het uitwisselen van de betreffende elektronische circuits...
Maar ja... zoiets is waarschijnlijk vrij prijzig, aangezien het geen 'routineklusje' is... :(