PDA

Bekijk de volledige versie : Eyes Wide Shut [Blu-ray Disc]



Arnold van Oostrum
04-01-2008, 09:52
Eyes Wide Shut

HD uitgave van de laatste Kubrick film laat nauwelijks voordelen van HD zien.

Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3260)

Herman ter Lingen
04-01-2008, 11:07
Bekeken vanuit de optiek dat dit een High Definition uitgave is, is de kwaliteit van het beeld niet overdonderend maar toch wel iets beter dan bij de gewone DVD uitgave.

De beeldkwaliteit krijgt 3 1/2 bolletje. Die van de gewone DVD 3 bolletjes.

Er is al eerder discussie gevoerd over het feit dat DVD en HD verschillende 'grootheden' zijn (appels en peren). Dat zo zijnde is 3 1/2 bolletje (bij 'iets betere kwaliteit') toch te veel ?

Mathieu Ghekiere
04-01-2008, 15:26
'Iets betere beeldkwaliteit'... :roll:

Is duidelijk niet echt een HD release waard, los van de kwaliteiten van de film zelf...

Zoolander
04-01-2008, 18:33
Is duidelijk niet echt een HD release waard, los van de kwaliteiten van de film zelf...

Daar ben ik het niet mee eens. De reden waarom de HD-kwaliteiten niet echt naar voren komen, heeft te maken met de artistieke keuzes van de regisseur. Daarnaast is de HD uitgave aantrekkelijk geprijsd. Bij Van Leest of FRS betaal je voor de HD versie maar 2 euro meer dan voor de dvd 2-disc editie, terwijl de extra's (voor zover ik weet) hetzelfde zijn. Als ik een blue ray speler had, wist ik wel voor welke editie ik zou gaan! ;-)

TJ Weissel
04-01-2008, 18:38
'Iets betere beeldkwaliteit'... :roll:

Is duidelijk niet echt een HD release waard, los van de kwaliteiten van de film zelf...

zou toch weleens willen weten hoe het verschil is op 'n 46" groot scherm...

Denk dat men af en toe vergeet dat de resolutie velen malen hoger is.... ongeacht of de film scherp is of niet.

Richard B.
04-01-2008, 20:45
Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met de opmerkingen over de beeldkwaliteit. Een upgrade van dvd naar HD zou, tenzij de mastering heel beroerd is, altijd een stevige vooruitgang moeten zijn. En in dit geval twijfel ik geen moment aan het nut, want de verbetering t.o.v. de oude dvd is al buitengewoon groot. Misschien dat een double dip van de nieuwe SE naar de nieuwe Blu-ray/HD DVD vanwege het "totaalpakket" minder interessant is, maar puur vanwege beeld- en geluidskwaliteit is het dat toch wel meer dan waard dunkt me.

Mathieu Ghekiere
05-01-2008, 10:45
Daar ben ik het niet mee eens. De reden waarom de HD-kwaliteiten niet echt naar voren komen, heeft te maken met de artistieke keuzes van de regisseur. Daarnaast is de HD uitgave aantrekkelijk geprijsd. Bij Van Leest of FRS betaal je voor de HD versie maar 2 euro meer dan voor de dvd 2-disc editie, terwijl de extra's (voor zover ik weet) hetzelfde zijn. Als ik een blue ray speler had, wist ik wel voor welke editie ik zou gaan! ;-)

Ik ben er wel mee eens dat aangezien het kleine prijsverschil - wat ik niet verwachtte, ik dacht dat dit schijfje eerder terug het dubbel kostte van de SD DVD - dat mensen met een Blue Ray speler beter voor deze uitgave gaan.

Antonio 'Tony' Montana
26-02-2008, 23:27
uit de recensie:



De nieuwe Special Edition DVD uitgave heeft nu het 1.85:1 breedbeeld formaat, net als de Blu-ray Disc uitgave waarover deze recensie gaat.


mijn Special Edition dvd heeft een 1.78:1 formaat (16x9).
Is de Blu-Ray uitgave verschillend?? of is t een foutje in de recensie?

BrianB
27-02-2008, 08:48
uit de recensie:



mijn Special Edition dvd heeft een 1.78:1 formaat (16x9).
Is de Blu-Ray uitgave verschillend?? of is t een foutje in de recensie?

Een foutje, denk ik. Over wordt 1.78:1 gezegd, en Warner knipt al tijden 1.85:1 terug naar 1.78:1.

Arnold van Oostrum
27-02-2008, 22:05
uit de recensie:



mijn Special Edition dvd heeft een 1.78:1 formaat (16x9).
Is de Blu-Ray uitgave verschillend?? of is t een foutje in de recensie?
Beeld is 1.78:1. Tekst is aangepast.

Marc T.
21-06-2011, 22:05
Denken jullie dat het nu nog de moeite is om deze aan te schaffen of komt er binnenkort (misschien) een nieuwe release uit? Ik lees hierboven dat men niet echt te spreken is over het beeld.

Richard B.
24-06-2011, 19:32
Denken jullie dat het nu nog de moeite is om deze aan te schaffen of komt er binnenkort (misschien) een nieuwe release uit? Ik lees hierboven dat men niet echt te spreken is over het beeld.
Er is in een aantal landen een nieuwe box-set uit met Kubrick-films (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=71304) waar deze film ook in zit, maar wat ik ervan begrijp is dat de de discs daarin allemaal de "oude" transfers bevatten. Daarom lijkt het me niet waarschijnlijk dat er binnenkort een nieuwe versie van Eyes wide shut zal worden uitgebracht.

Marc T.
26-06-2011, 20:20
Er is in een aantal landen een nieuwe box-set uit met Kubrick-films (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=71304) waar deze film ook in zit, maar wat ik ervan begrijp is dat de de discs daarin allemaal de "oude" transfers bevatten. Daarom lijkt het me niet waarschijnlijk dat er binnenkort een nieuwe versie van Eyes wide shut zal worden uitgebracht.

Heb deze versie toch maar aangeschaft. Een van m'n favoriete Kubrick films. Als het beeld iets beter is dan de dvd heb ik alsnog een goede aankoop gedaan vind ik zelf. (y)

Marc T.
25-08-2011, 09:31
Heb deze versie toch maar aangeschaft. Een van m'n favoriete Kubrick films. Als het beeld iets beter is dan de dvd heb ik alsnog een goede aankoop gedaan vind ik zelf. (y)

De aankoop van Eyes Wide Shut is altijd goed, maar de transfer naar HD is uiterst belabberd. Ik durf wel te zeggen dat dit veruit de slechtste blu ray is die ik in de kast heb staan als het gaat om beeldkwaliteit. Hopen dat er een keer een echte verbetering uitkomt t.o.v. de dvd.

De film is uiteraard een meesterwerk. De transfer niet.

Franklin1975
25-08-2011, 16:29
Dan moet ik hem ook maar eens controleren, maar volgens mij viel de transfer wel mee.

TBC

Franklin1975
26-08-2011, 19:48
Check.
Beeldkwaliteit is niet wat je zegt je-van-het. Heel wat ruis en onscherpe beelden.
Maar ik denk dat als je eenmaal de film aan het kijken bent, dat het niet echt meer opvalt.
Maar om nu de dvd (4:3) te gaan kijken in een blu-ray speler en een 40" scherm... dan is de BD een veel betere optie.