PDA

Bekijk de volledige versie : Widescreen Politie



Reinbo
20-05-2002, 09:36
Ik erger me er altijd vreselijk aan als een film niet in het juiste beeldformaat wordt weergegeven en weiger het om dvd's te huren (zoals Harry p) waar de film afgeknipt is om op je 4*3 tv te passen. Helaas staat het te vaak niet goed op de hoes vermeld. Daarom dus deze tread.
Welke DVD's geven niet goed aan in welke aspect ratio de film wordt weergegeven of waar het niet overeenkomt met de bioscoop release (en dit niet op de hoes is weergegeven.
(Dit is geen tread om op te reageren of je het met me eens bent of niet, maar om iedereen te informerenop welke dvd's het fout of niet duidelijk vermeld staat)

White Cat, Black Cat is 1,33, had 1,85 moeten zijn.
U 571 is 1,78, had 2,35 moeten zijn.
Memento is 1,78 had 2,35 moeten zijn.
The Fourth Angel is 1,78 had 2,35 moeten zijn.

Nathan Strik
20-05-2002, 13:03
American History X (NL Versie): Is 4:3 (1.33:1) Pan & Scan, moet 1.85:1 zijn.
Atlantis (Disney, NL Versie): Is 4:3 (1.33:1) Pan & Scan, moet 2.35:1 zijn.

Nathan Strik
20-05-2002, 13:07
U 571 is 1,78, had 2,35 moeten zijn. Deze film is Open Matted en dus mis je niks van het beeld gelukkig. Dus je hebt meer beeld dan in de bios en op de Amerikaanse DVD-versie.

Reinbo
20-05-2002, 15:27
Deze film is Open Matted en dus mis je niks van het beeld gelukkig. Dus je hebt meer beeld dan in de bios en op de Amerikaanse DVD-versie.

Dat maakt me niets uit. Feit blijft dat de film op dvd op een ander formaat wordt aangeboden dan de bioscoop release (Bij de opname van een film wordt bij het kadreren, over het algemeen, meer aandacht besteed aan het bioscoopkader dan het open matted tv kader).

Als je meer ziet is dat niet beter maar anders.
vb. Een open matted shot is minder close dan een widescreen shot van die film. Of een shot closer of minder close moet zijn is een regie keus niet een keuze van de distributeur!

Bovendien staat deze informatie niet op de hoes.