PDA

Bekijk de volledige versie : Stop the press => Warner kiest voor Blu-ray



Pagina's : [1] 2 3 4

Andrew-Kenneth
04-01-2008, 21:59
Het ziet er naar uit dat het met de format-war gedaan is...



WARNER BROS. ENTERTAINMENT TO RELEASE ITS HIGH-DEFINITION DVD TITLES
EXCLUSIVELY IN THE BLU-RAY DISC FORMAT BEGINNING LATER THIS YEAR

Decision Made in Response to Strong Consumer Preference for Format

(January 4, 2008 - Burbank, CA) - In response to consumer demand, Warner Bros.
Entertainment will release its high-definition DVD titles exclusively in the
Blu-ray disc format beginning later this year, it was announced today by Barry
Meyer, Chairman & CEO, Warner Bros. and Kevin Tsujihara, President, Warner
Bros. Home Entertainment Group.

"Warner Bros.' move to exclusively release in the Blu-ray disc format is a
strategic decision focused on the long term and the most direct way to give
consumers what they want," said Meyer. "The window of opportunity for high-
definition DVD could be missed if format confusion continues to linger. We
believe that exclusively distributing in Blu-ray will further the potential for
mass market success and ultimately benefit retailers, producers, and most
importantly, consumers."

Warner Home Video will continue to release its titles in standard DVD format
and Blu-ray. After a short window following their standard DVD and Blu-ray
releases, all new titles will continue to be released in HD DVD until the end
of May 2008.

"Warner Bros. has produced in both high-definition formats in an effort to
provide consumer choice, foster mainstream adoption and drive down hardware
prices," said Jeff Bewkes, President and Chief Executive Officer, Time Warner
Inc., the parent company of Warner Bros. Entertainment. "Today's decision by
Warner Bros. to distribute in a single format comes at the right time and is
the best decision both for consumers and Time Warner."

"A two-format landscape has led to consumer confusion and indifference toward
high definition, which has kept the technology from reaching mass adoption and
becoming the important revenue stream that it can be for the industry," said
Tsujihara. "Consumers have clearly chosen Blu-ray, and we believe that
recognizing this preference is the right step in making this great home
entertainment experience accessible to the widest possible audience. Warner
Bros. has worked very closely with the Toshiba Corporation in promoting high
definition media and we have enormous respect for their efforts. We look
forward to working with them on other projects in the future.

zie ook : http://www.usatoday.com/tech/products/2008-01-04-warner-brothers-blu-ray_N.htm

en : http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNews/idUSN0432340820080104

SuperDre
04-01-2008, 22:05
Yep, las het net ook op 'engadget'.. Das een hele grote die nu exclusief naar BD gaat.. De vraag wordt nu dan ook wat Universal gaat doen uiteindelijk, Paramount is voorlopig nog even exclusief (nog een maand of 13).. Maar zo lijkt het er wel op dat BD toch gaat 'winnen'.. Ook wordt BD nu nog wat populairder (onder de mode-idioten) omdat Apple ook heeft aangekondigd mac's te gaan voorzien van BD drives..

Richard B.
04-01-2008, 22:06
Dat zou erg teleurstellend zijn als het waar is. Ik koop veel HD DVD's van Warner, maar als ze stoppen met HD DVD dan is het gewoon weer DVD's van hun voor mij.

vick86
04-01-2008, 22:16
Zitten we godverdomme weer aan regiocodering vast. Het zwakste is nog wel dat men dit besluit schijnbaar enkel heeft genomen om de oorlog te beeindigen en niet omdat men blu-ray echt de betere keuze vind. Hoe dan ook het is voorbij. Legt zich erbij neer dat hij een playstation 3 moet gaan halen.

windoweyez
04-01-2008, 22:17
Yep, las het net ook op 'engadget'.. Das een hele grote die nu exclusief naar BD gaat.. De vraag wordt nu dan ook wat Universal gaat doen uiteindelijk, Paramount is voorlopig nog even exclusief (nog een maand of 13).. Maar zo lijkt het er wel op dat BD toch gaat 'winnen'.. Ook wordt BD nu nog wat populairder (onder de mode-idioten) omdat Apple ook heeft aangekondigd mac's te gaan voorzien van BD drives..


Het gerucht ging al een hele tijd dat 2 grote studio`s op het punt stonden om `over te stappen` , maar dat ze hun beslissing af lieten hangen van wat de ander ging doen.
De ene zou dan WB zijn die exclusief zou gaan voor BD en in dat geval zou Universal ook over gaan stappen op BD. Eventjes afwachten dus, maar het zou me niet verbazen....

Asphyxion
04-01-2008, 22:25
Right, dit zal wel het einde betekenen voor HD-DVD. Da's jammer, was net lekker bezig met mijn collectie... :( :(

Brian2
04-01-2008, 22:32
Jammer voor de HD DVD supporters, maar het lijkt erop dat de oorlog nu eindelijk voorbij is. Paramount gaat vast weer terug naar BD zodra ze kunnen en die geplande HD DVD releases van New Line kunnen we denk ik wel vergeten.

Dai
04-01-2008, 22:32
Toch een kleine brok in mijn keel. Hoewel ik nu in bezit ben van een hd dvd-speler was ik altijd van plan om een bd-speler aan te schaffen, alleen wachten op een betaalbare profile 1.1/2.0 speler. Jammer, evenwicht is toch flink richting blu ray geslagen met regiocodering!

Richard B.
04-01-2008, 22:36
Zitten we godverdomme weer aan regiocodering vast.
Mensen leren inderdaad niet van fouten uit het verleden. Een keuze voor Blu-ray betekend voor gebruikers in feite een keuze voor het einde van import uit andere regio's, en dus een keuze voor een verschraling van het aanbod van content. En als filmliefhebber zou dat voor mij nooit een optie zijn. :?

freaky
04-01-2008, 22:43
Gelukkig heb ik niet zoveel HD-DVD titels, toch beklaag ik het me nu dat ik zo'n speler heb, Harry Potter box zal ik nu moeten aanschaffen op blu ray, en ook Batman Begins zal nu wel naar het blu-ray kamp verschoven worden.

Richard B.
04-01-2008, 22:48
Gelukkig heb ik niet zoveel HD-DVD titels, toch beklaag ik het me nu dat ik zo'n speler heb, Harry Potter box zal ik nu moeten aanschaffen op blu ray, en ook Batman Begins zal nu wel naar het blu-ray kamp verschoven worden.
Nou, voor mij geld juist het tegenovergestelde. Morgen ga ik toch nog maar even die Potter-box op HD DVD aanschaffen, en ik ga ook maar even met prio andere Warner-schijven aanschaffen. De eerstkomende paar jaar ga ik toch echt geen nieuwe speler kopen.

freaky
04-01-2008, 22:53
Ik mijn Harry Potter HD box proberen te verkopen door dit nieuws, iemand interesse :mrgreen:

Asphyxion
04-01-2008, 22:54
Nou, voor mij geld juist het tegenovergestelde. Morgen ga ik toch nog maar even die Potter-box op HD DVD aanschaffen, en ik ga ook maar even met prio andere Warner-schijven aanschaffen. De eerstkomende paar jaar ga ik toch echt geen nieuwe speler kopen.

Zodra ik een leuk geprijste Blu-Ray 2.0 speler zie, zal ik wel tot aanschaf overgaan. Was ik sowieso al van plan trouwens... :)

Ik zal denk ik voorlopig geen HD-DVD meer aanschaffen, nog even wachten met welk antwoord Toshiba/Microsoft komen.

vick86
04-01-2008, 23:02
Mensen leren inderdaad niet van fouten uit het verleden. Een keuze voor Blu-ray betekend voor gebruikers in feite een keuze voor het einde van import uit andere regio's, en dus een keuze voor een verschraling van het aanbod van content. En als filmliefhebber zou dat voor mij nooit een optie zijn. :?

Zelf importeer ik veel anime uit amerika dus dit is erg slecht nieuws voor mij. Al valt het waarschijnlijk nog wel mee aangezien amerika en japan nu in dezelfde regio zitten en de markt zowiezo te klein is om de Europese import te blokkeren.

Lorre
04-01-2008, 23:05
Jup, ik herinner me nog het bericht een paar maand geleden dat Warner exclusief zou gaan. Velen op DVD.nl geloofden er niets van en hier zijn we dan. Gelukkig ook de meeste op BR gekocht. Ik had een voorgevoel...

Asphyxion
04-01-2008, 23:06
Mensen leren inderdaad niet van fouten uit het verleden. Een keuze voor Blu-ray betekend voor gebruikers in feite een keuze voor het einde van import uit andere regio's, en dus een keuze voor een verschraling van het aanbod van content. En als filmliefhebber zou dat voor mij nooit een optie zijn. :?

Ach, die regio codering voor normale DVDs daar merk je toch ook niet veel (meer) van? Zal voor Blu-Rsy waarschijnlijk wel dezelfde kant op gaan....

SuperDre
04-01-2008, 23:10
Ach, die regio codering voor normale DVDs daar merk je toch ook niet veel (meer) van? Zal voor Blu-Rsy waarschijnlijk wel dezelfde kant op gaan....

Nou het schijnt dat de regiocoderin bij BD vele malen lastiger is en vaak niet simpel via een firmwareupdate te omzeilen is (maar goed hopelijk kan het toch).. Maar gelukkig zijn er meer dan genoeg BD's waar geen regiocodering op zit..

Asphyxion
04-01-2008, 23:11
Nou het schijnt dat de regiocoderin bij BD vele malen lastiger is en vaak niet simpel via een firmwareupdate te omzeilen is (maar goed hopelijk kan het toch).. Maar gelukkig zijn er meer dan genoeg BD's waar geen regiocodering op zit..

Dan koop je toch gewoon een tweede speler er bij (wanneer de speler cheaper worden)? :)

Richard B.
04-01-2008, 23:13
Ach, die regio codering voor normale DVDs daar merk je toch ook niet veel (meer) van? Zal voor Blu-Rsy waarschijnlijk wel dezelfde kant op gaan....
Niet waarschijnlijk. De vorm van regiocodering van Blu-ray is niet alleen veel sterker als die van DVD, maar de patenthouders (onder leiding van Sony) controleren er ook veel strenger op. De tijd van simpele regiohacks d.m.v. het invoeren van wat nummertjes op je afstandbediening is voorgoed voorbij.

Dai
04-01-2008, 23:13
Is er trouwens al een standalone profile 1.1/2.0 speler op de Nederlandse markt? Kijk alvast rond...

Peter van santbrink
04-01-2008, 23:19
lekker, net vorige maand Toshiba EP35 gekocht; kocht discs puur op kwaliteit/prijs (zit op ongeveer 55 % HD-dvd) laatst bij play actie en RAF actie aardig wat HD-dvd besteld....

BR's haal ik vnl uit Amerika vanwege gunstige prijs en vaak leuke acties, nadeel is inderdaad niet altijd regiovrij en vaak ontbreken NL subs

Dit zal ook wel betekenen dat de prijs van BR's hier in Europa niet omlaag zal gaan

Was al van plan om BR-speler te kopen (PS3) maar wacht nog even vanwege software ontwikkelingen

Aloys
04-01-2008, 23:20
Grote stap dit, Warner hoort toch wel bij de grootste.

Gelukkig voor HD DVD mensen zijn veel toppers al uitgebracht..

STaf
04-01-2008, 23:26
:cry:

Richard B.
04-01-2008, 23:27
Is er trouwens al een standalone profile 1.1/2.0 speler op de Nederlandse markt? Kijk alvast rond...

Nog zoiets: wat zijn profile 1.1 of 2.0 spelers en waarom wil je daar over nadenken? Wanneer word Blu-ray nou eens een echte standaard i.p.v. al die revisies met al die wisselende specificaties? Momenteel is een overstap van HD DVD naar BR alleen maar een achteruitgang. :?

Frank J.
04-01-2008, 23:32
Zucht is dat nou zo erg?

1.1 extra video + audio circuit voor PIP in HD. (zonder 1.1 speler heb je dacht ik PiP in SD) tevens 512 MB geheugen (HDD kan ook)
2.0 1GB geheugen + ethernet ivm online functies (op het niveau van HD DVD)

2.0 schijven zijn compatible met 1.0 spelers alleen zonder gebruik van de extra 2.0 content.

Zo erg is het toch niet? tov Blu Ray heeft HD dvd NU meer functies ja maar om nou van achteruitgang te spreken ? Mijn films zijn er iig niet slechter op hoor!
DVD had in het verleden ook verschillen, DD DTS any1?

[edit] om even ontopic te blijven :) Een leuke ontwikkeling, persoonlijk boeit het me niet veel wie er nou gaat winnen. Wel dat er nu aan de formaat oorlog een einde lijkt te komen boeit me wel. Al was het alleen maar dat het gebash naar beide formaten ophoudt.

vick86
04-01-2008, 23:37
Nog zoiets: wat zijn profile 1.1 of 2.0 spelers en waarom wil je daar over nadenken? Wanneer word Blu-ray nou eens een echte standaard i.p.v. al die revisies met al die wisselende specificaties? Momenteel is een overstap van HD DVD naar BR alleen maar een achteruitgang. :???:

Blu-ray is nog steeds te duur en incompleet om echt de mainstream markt op te gaan. Ik ben echter bang dat men dit toch zal doen met als gevolg dat Consumenten straks gewoon worden belazerd met spotgoedkope 1.0 spelers. De playstation 3 blijft voorlopig de beste speler en dit nieuws zou wel eens Sony wel eens een boost kunnen opleveren in de console-war.

Richard B.
04-01-2008, 23:40
Zucht is dat nou zo erg?

1.1 extra video + audio circuit voor PIP in HD. (zonder 1.1 speler heb je dacht ik PiP in SD) tevens 512 MB geheugen (HDD kan ook)
2.0 1GB geheugen + ethernet ivm online functies (op het niveau van HD DVD)

2.0 schijven zijn compatible met 1.0 spelers alleen zonder gebruik van de extra 2.0 content.

Zo erg is het toch niet? tov Blu Ray heeft NU HD dvd meer funcities ja maar om nou van achteruitgang te spreken ? Mijn films zijn er iig niet slechter op hoor!
DVD had in het verleden ook verschillen, DD DTS any1?
Wat ik bedoel is dat je iedere HD DVD op iedere HD DVD-speler kunt afspelen en daarbij alle functies kunt gebruiken, net als bij de gewone DVD. Het is toch een beetje triest dat men in feite nog druk bezig is met het ontwikkelen van de Blu-ray standaard en dat je als gebruiker er rekening mee moet houden dat je speler bepaalde functionaliteiten van een schijf niet kunt benutten. Als DVD en HD DVD-gebruiker is dat voor mij een duidelijke downgrade en aan "casual" gebruikers die net aan HD beginnen is het gewoon niet uit te leggen dat allerlei dingen niet werken of niet ondersteund worden. Dat lijstje van jou zou helemaal niet mogen bestaan imo. :nono:

Dai
04-01-2008, 23:41
Ik wil al het materiaal op een blu ray schijf op mijn toekomstige bd-speler kunnen afspelen. Vandaar dat ik wacht op profile 1.1. Ik denk dat dat een uitstekende argument is om daarover na te denken. Heb ook liever een kant en klare bd-speler maarja... zolang het er nog niet is, is het afwachten.

Andrew-Kenneth
04-01-2008, 23:44
Ik wil al het materiaal op een blu ray schijf op mijn toekomstige bd-speler kunnen afspelen. Vandaar dat ik wacht op profile 1.1. Ik denk dat dat een uitstekende argument is om daarover na te denken. Heb ook liever een kant en klare bd-speler maarja... zolang het er nog niet is, is het afwachten.

De Panasonic DMP-BD30 "is the first Blu-ray Disc™ player to support the Final Standard Profile."
=> http://panasonic.co.jp/pavc/global/blu-ray/player/features/main.html

Spijtig genoeg enkel nog maar in de USA op de markt.

Ettepet
04-01-2008, 23:52
De Panasonic DMP-BD30 "is the first Blu-ray Disc™ player to support the Final Standard Profile."
=> http://panasonic.co.jp/pavc/global/blu-ray/player/features/main.html

Spijtig genoeg enkel nog maar in de USA op de markt.

Zo goed is dat ding (helaas) niet. Heb er bewust niet voor gekozen die te importeren...

Frank J.
04-01-2008, 23:56
Wat ik bedoel is dat je iedere HD DVD op iedere HD DVD-speler kunt afspelen en daarbij alle functies kunt gebruiken, net als bij de gewone DVD. Het is toch een beetje triest dat men in feite nog druk bezig is met het ontwikkelen van de Blu-ray standaard en dat je als gebruiker er rekening mee moet houden dat je speler bepaalde functionaliteiten van een schijf niet kunt benutten. Als DVD en HD DVD-gebruiker is dat voor mij een duidelijke downgrade en aan "casual" gebruikers die net aan HD beginnen is het gewoon niet uit te leggen dat allerlei dingen niet werken of niet ondersteund worden. Dat lijstje van jou zou helemaal niet mogen bestaan imo. :nono:

Klopt vanuit dat punt ga je erop terug dat geef ik toe. Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben van he BluRay heeft dat wel standaard waarom HD dvd niet b.v.

Maar ook dvd was in het begin nog opkomend. Ik weet nogwel dat ik een DTS optische uitgang had en dan moest je ook een DTS receiver hebben. Het is niet iets nieuws voor de consument, wel vervelend. En aangezien we het hier hebben over early adopters zal het grote publiek er niet mee in aanraking komen. Profile 1.1 wordt vanaf eind dit jaar volgens mij beetje main stream en 2.0 is misschien niet eens verplicht. Mainstream verkoop zal pas 2009-2010 worden denk ik en dan zullen de standaarden allemaal lekker vast zijn :-D

vick86
04-01-2008, 23:57
Tja de profielen blijven een probleem. Het is nu taak aan de BDA om te zorgen dat men betaalbare 1.1 spelers op de markt krijgt. Internet verbinding is leuk maar niet echt een grote toevoeging. Nu maakt tenslotte ook bijna niemand gebruik van de dvd-rom mogelijkheden en aangezien de (exclusieve) content op het internet staat en niet op het schijfje voel je jezelf als consument dan zowiezo minder belazerd als je er niet bij kan. Ik vrees echter dat het dumpen van 1.0 spelers onvermijdelijk is.

rvvnr1
05-01-2008, 00:00
Zal eens een recent quotje aanhalen (uit dit topic: "Warner Bros. has no plans to drop HD neutrality" (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55617) )

"As for speculation that the studio is waiting for Q4 sales results before making an announcement of format exclusivity -- perhaps even as soon as this January's CES in Las Vegas -- Noonan shot down any such short-term scenarios.

Like any major company, we are always reviewing our strategies in every aspect of our business, it is what smart companies do. I can't say what may happen five, ten years down the line. But right now, Warner Bros. has made no decision to change course. We are still onboard with both formats, and will continue [with a strong line-up of new releases and catalog titles], just as we have in the past in supporting HD DVD and Blu-ray." (originele BRON (http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Warner_Says_Blu-ray_Comments_Misquoted_and_Misconstrued/1135) )

We zijn dus voor de zoveelste keer flink genaaid door een groot bedrijf! Eerder deed Microsoft t bijvoorbeeld met z'n XBox360 Elite (en alle geruchten rond die console met HDMI). Elke keer wordt je gewoon doelbewust op t verkeerde been gezet zodat zij maar zoveel mogelijk van de al opgebouwde voorraad kwijtraken. Echt kotsmisselijk wordt ik hiervan.....:evil:

Andrew-Kenneth
05-01-2008, 00:04
Zo goed is dat ding (helaas) niet. Heb er bewust niet voor gekozen die te importeren...

Hier kan je een uitgebreide review van deze speler lezen.

=> http://reviews.cnet.com/video-players-and-recorders/panasonic-dmp-bd30k/4505-6463_7-32730548.html

Tegen de tijd dat hij bij ons verkrijgbaar is zal hij wellicht niet meer de enige "Final Standard Profile" speler zijn.

rvvnr1
05-01-2008, 00:07
Hoe ken je zo'n speler in vredesnaam Final Standard noemen als er nog een profile 2.0 (en wie zegt dat t daarbij blijft?) aankomt????

Lex v/d Moolen
05-01-2008, 00:07
Ik krijg binnenkort via een Sony actie een nieuwe PS3, dus voor mij is het te hopen dat ik met dat ding alles kan afspelen zonder veel gedonder.

Richard B.
05-01-2008, 00:08
Zal eens een recent quotje aanhalen (uit dit topic: "Warner Bros. has no plans to drop HD neutrality" (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=55617) )

"As for speculation that the studio is waiting for Q4 sales results before making an announcement of format exclusivity -- perhaps even as soon as this January's CES in Las Vegas -- Noonan shot down any such short-term scenarios.

"Like any major company, we are always reviewing our strategies in every aspect of our business, it is what smart companies do. I can't say what may happen five, ten years down the line. But right now, Warner Bros. has made no decision to change course. We are still onboard with both formats, and will continue [with a strong line-up of new releases and catalog titles], just as we have in the past in supporting HD DVD and Blu-ray." (originele BRON (http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Warner_Says_Blu-ray_Comments_Misquoted_and_Misconstrued/1135) )

We zijn dus voor de zoveelste keer flink genaaid door een groot bedrijf! Eerder deed Microsoft t bijvoorbeeld met z'n XBox360 Elite (en alle geruchten rond die console met HDMI). Elke keer wordt je gewoon doelbewust op t verkeerde been gezet zodat zij maar zoveel mogelijk van de al opgebouwde voorraad kwijtraken. Echt kotsmisselijk wordt ik hiervan.....:evil:

Er zal ongetwijfeld een flinke som geld zijn betaald voor deze overstap. Warner was een hele actieve publisher van content voor beide standaarden, en ze waren zelfs bezig met een eigen standaard voor een "dual format" disc bezig die zowel een Blu-ray als een HD DVD zijde bevatte. Na de bekendmaking van vandaag is het niet meer zo vreemd dat we daar de laatste maanden niets meer over gehoord hebben.

Juvefan
05-01-2008, 00:12
Er zal ongetwijfeld een flinke som geld zijn betaald voor deze overstap. Warner was een hele actieve publisher van content voor beide standaarden, en ze waren zelfs bezig met een eigen standaard voor een "dual format" disc bezig die zowel een Blu-ray als een HD DVD zijde bevatte. Na de bekendmaking van vandaag is het niet meer zo vreemd dat we daar de laatste maanden niets meer over gehoord hebben.

We hebben daar wel wat van gehoord. Een paar weken/maanden terug heeft WB bekend gemaakt dat ze de ontwikkeling van die combo-disc op de lange baan hadden geschoven. Dat zal nu wel helemaal gecanceld zijn.

Mark de Jong
05-01-2008, 00:13
Het zou tijd worden. Eindelijk kunnen we dan The Matrix, Batman Begins en V For Vendetta gaan verwachten. Goede tijden !

vick86
05-01-2008, 00:17
Het zou tijd worden. Eindelijk kunnen we dan The Matrix, Batman Begins en V For Vendetta gaan verwachten. Goede tijden !

In de tussentijd kijk ik ze gewoon nog een keertje op HD-dvd als je het niet erg vind. (6)

Frank J.
05-01-2008, 00:17
Ik krijg binnenkort via een Sony actie een nieuwe PS3, dus voor mij is het te hopen dat ik met dat ding alles kan afspelen zonder veel gedonder.

PS3 is op dit moment juist de beste speler op de markt gekeken naar de profielen. Hij ondersteun al 1.1 en het verschil met 2.0 is alleen een ethernet aansluiting en 512 MB meer geheugen. Beide dus aanwezig en toe te passen.


Hoe ken je zo'n speler in vredesnaam Final Standard noemen als er nog een profile 2.0 (en wie zegt dat t daarbij blijft?) aankomt????
Omdat 1.1 verplicht wordt en volgens mij zijn de plannen om 2.0 niet verplicht te maken (of nog niet bekend of het verplicht wordt.)

Sja 100% zeker weet je het nooit maar de aanpassingen na 2.0 zullen tov hd dvd alleen maar beter zijn aangezien 2.0 op het niveau ligt van hd dvd. Dus dat risico zou je met beide formaten hebben :) Meer = beter = leuker = hebben = genieten, maar ik heb het idee dat er altijd mensen zijn die bij meer = beter meteen negatief denken ! :P

vick86
05-01-2008, 00:22
Omdat 1.1 verplicht wordt en volgens mij zijn de plannen om 2.0 niet verplicht te maken (of nog niet bekend of het verplicht wordt.)

Ik heb ook het idee dat 1.1 de normale standaard word en 2.0 een luxe standaard.

vick86
05-01-2008, 00:32
TOKYO, Jan. 4 /PRNewswire/ -- Toshiba is quite surprised by Warner Bros.' decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there are various contracts in place between our companies concerning the support of HD DVD. As central members of the DVD Forum, we have long maintained a close partnership with Warner Bros. We worked closely together to help standardize the first-generation DVD format as well as to define and shape HD DVD as its next-generation successor.


We were particularly disappointed that this decision was made in spite of the significant momentum HD DVD has gained in the US market as well as other regions in 2007. HD DVD players and PCs have outsold Blu-ray in the US market in 2007.


We will assess the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluate potential next steps. We remain firm in our belief that HD DVD is the format best suited to the wants and needs of the consumer.


http://www.earthtimes.org/articles/show/news_press_release,250140.shtml

Phrenetic
05-01-2008, 00:49
Dit is echt heel treurig. WB is toch een van de meest succesvolle uitgevers en in deze format-war een beslissende spil. Voorlopig ben ik niet van plan om ook maar een vinger richting BR te steken vanwege de regiocodering en de onaffe standaarden. Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd. Helaas werd de echte oorlog voornamelijk in de VS gevochten en hebben we er hier eigenlijk nooit echt van kunnen profiteren en dit zal voorlopig dus wel zo blijven.
Interessante titels die op HD-DVD uitkomen zal ik nog wel blijven kopen (niks mis met m'n speler ten slotte), maar verder zijn het dan toch weer DVD's of anders de andere kanalen...

scorpius
05-01-2008, 01:09
Dit is echt heel treurig. WB is toch een van de meest succesvolle uitgevers en in deze format-war een beslissende spil. Voorlopig ben ik niet van plan om ook maar een vinger richting BR te steken vanwege de regiocodering en de onaffe standaarden. Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd. Helaas werd de echte oorlog voornamelijk in de VS gevochten en hebben we er hier eigenlijk nooit echt van kunnen profiteren en dit zal voorlopig dus wel zo blijven.
Interessante titels die op HD-DVD uitkomen zal ik nog wel blijven kopen (niks mis met m'n speler ten slotte), maar verder zijn het dan toch weer DVD's of anders de andere kanalen...

Ik sluit me daar volledig bij aan. Ik blijf voorlopig gewoon bij mijn keuze voor HD en zal deze schijfjes ook blijven kopen. Films die alleen op blu-ray en dvd uitkomen zal ik dan ook op dvd kopen.

Mark de Jong
05-01-2008, 01:10
In de tussentijd kijk ik ze gewoon nog een keertje op HD-dvd als je het niet erg vind. (6)

Op watte ? Oh, die media die praktisch geen support krijgt :twisted:

Dai
05-01-2008, 01:14
Zo rampzalig vind ik het ook niet. Gaat ten slotte om de films en niet om de formats. Alleen jammer dat hd dvd niet de toekomst heeft. Om nou br te boycotten gaat mij te ver. Als prijsverhouding goed is, hap ik meteen toe.

Richard B.
05-01-2008, 01:23
Op watte ? Oh, die media die praktisch geen support krijgt :twisted:
Voorlopig zijn er anders nog zat films wel op HD DVD en niet op Blu-ray te krijgen. :roll:

Je moet je trouwens afvragen of het voor Blu-ray-gebruikers nou echt wel een goed iets is als HD DVD zou verdwijnen of er niet zou zijn geweest. Zonder HD DVD is er voor het BR-consortium geen druk zijn meer om prijzen van spelers te verlagen of om features toe te voegen (zoals webaccess en PiP). Ik denk ook niet dat je dan nog acties kunt verwachten waarbij je BR-schijven gratis krijgt bij aankoop van een speler. De concurrentie tussen HD DVD en Blu-ray is helemaal geen slecht iets wat dat betreft.

Edv
05-01-2008, 01:44
Voorlopig zijn er anders nog zat films wel op HD DVD en niet op Blu-ray te krijgen. :roll:

Je moet je trouwens afvragen of het voor Blu-ray-gebruikers nou echt wel een goed iets is als HD DVD zou verdwijnen of er niet zou zijn geweest. Zonder HD DVD is er voor het BR-consortium geen druk zijn meer om prijzen van spelers te verlagen of om features toe te voegen (zoals webaccess en PiP). Ik denk ook niet dat je dan nog acties kunt verwachten waarbij je BR-schijven gratis krijgt bij aankoop van een speler. De concurrentie tussen HD DVD en Blu-ray is helemaal geen slecht iets wat dat betreft.

Natuurlijk heeft deze concurrentie de prijs veel goed gedaan (voor de consumenten dan) echter hoopte ik al vanaf het begin dat er snel een eind zou komen aan deze strijd. Ik heb nu een PS3 thuis staan en kan daar de meeste films die ik wil hebben prima op afspelen, alleen die paar films die hd-dvd only zijn kan ik vergeten. Om nu voor een aantal films een extra speler aan te schaffen gaat mij te ver, ik wil gewoon alle films op 1 apparaat kunnen afspelen en die wens komt nu hopelijk snel dichterbij.

axmacher
05-01-2008, 01:50
Ik ben toch wel blij dat ik mijn geduld heb kunnen bewaren, wacht nog een paar maanden tot de BR spelers wat goedkoper zijn en zal dan we zwichten.Op zich is het pleit hier snel beslecht en dat zal uiteindelijk voor (bijna) iedereen goed nieuws zijn.

Mark de Jong
05-01-2008, 01:56
Voorlopig zijn er anders nog zat films wel op HD DVD en niet op Blu-ray te krijgen. :roll:

Dat zeg ik ook niet. De HD-DVD mensen een beetje tarten is altijd wel leuk :lol:

Dai
05-01-2008, 01:58
http://formatwarcentral.com/index.php/2008/01/04/warner-swayed-by-500-million-from-the-bda/

mmm..leuk lees materiaal

Trat
05-01-2008, 02:03
LOL, zij toch dat HD-DVD verloren had. Hehe, blij met mij PS3, wat ook nog eens de beste BD speler is. http://gizmodo.com/340402/first-blu+ray-bd-profile-11-review-verdict-is-that-all

Ach, voor de HD-DVD lutsers, bedenk dat filmpjes nu een stuk goedkoper worden, bedenk wel dat het de laatste films zullen zijn...

HD-DVD: RIP

Trat
05-01-2008, 02:05
http://formatwarcentral.com/index.php/2008/01/04/warner-swayed-by-500-million-from-the-bda/

mmm..leuk lees materiaal
Zie je maar weer waar het geld zit...

Lex v/d Moolen
05-01-2008, 02:12
PS3 is op dit moment juist de beste speler op de markt gekeken naar de profielen. Hij ondersteun al 1.1 en het verschil met 2.0 is alleen een ethernet aansluiting en 512 MB meer geheugen. Beide dus aanwezig en toe te passen.
Ah, dat is goed om te lezen. Bedankt voor de info, ik had me er nog niet in verdiept.

Trat
05-01-2008, 02:14
Ook Apple is om http://core.tweakers.net/nieuws/51116/apple-kondigt-macs-met-blu-ray-aan-op-macworld-expo.html
Nu moet het ook voor de meest verstokte HD-DVD trol duidelijk zijn... BD is winnaar!

SuperDre
05-01-2008, 04:21
Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd.
Wat een onzin, volgens jouw redenatie zou dvd dan ook altijd duur zijn gebleven, want daar is totaal geen concurrentie van andere formaten geweest. De prijzen zijn gedaald van hd-dvd vanwege de concurrentiestrijd door ze met verlies te verkopen(dumpen), BDspelers zijn ook sterk in prijs gezakt, maar daar komt het ook voornamelijk doordat de productie van de onderdelen enorm is gedaald.
De prijzen van disks zijn in verhouding weinig gedaald, daar moeten we het juist dadelijk hebben van bedrijven als DFW/RCV en indies om te zorgen dat de prijzen snel gaan dalen. Ook het feit dat steeds meer mensen toch de stap durven te nemen en daardoor dus de spullen gaan kopen heeft ook invloed op de daling van de prijs.. En vergis je niet in de lage prijzen van HD-DVD spelers, dat zijn dus spelers die ook beperkt zijn, bv alleen 1080i uitspugen..

Richard B.
05-01-2008, 08:12
Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd.
Wat een onzin, volgens jouw redenatie zou dvd dan ook altijd duur zijn gebleven, want daar is totaal geen concurrentie van andere formaten geweest. De prijzen zijn gedaald van hd-dvd vanwege de concurrentiestrijd door ze met verlies te verkopen(dumpen), BDspelers zijn ook sterk in prijs gezakt, maar daar komt het ook voornamelijk doordat de productie van de onderdelen enorm is gedaald.
De prijzen van disks zijn in verhouding weinig gedaald, daar moeten we het juist dadelijk hebben van bedrijven als DFW/RCV en indies om te zorgen dat de prijzen snel gaan dalen. Ook het feit dat steeds meer mensen toch de stap durven te nemen en daardoor dus de spullen gaan kopen heeft ook invloed op de daling van de prijs..
Je zegt "onzin" maar in de uitleg van je mening geef je Phrenetic feitelijk gelijk. Hardware-prijzen zijn gewoon gedaald onder invloed van de strijd. Dat valt heel moeilijk te ontkennen.



En vergis je niet in de lage prijzen van HD-DVD spelers, dat zijn dus spelers die ook beperkt zijn, bv alleen 1080i uitspugen..
De goedkoopste stand-alone HD DVD-speler is momenteel de Toshiba EP10 voor 300 euro, en die speelt toch wel degelijk 1080P af.

rein
05-01-2008, 08:17
Ik hoop dat universal overgaat naar blu ray die hebben een hoop mooie titels

Frenkel
05-01-2008, 08:46
Dat Warner regiocodering gaat toepassen zou jammer zijn, al kan ik nergens op uitmaken dat ze dit gaan doen.

Smooth-J
05-01-2008, 08:53
Ik mis nog steeds een reactie van TJ Weissel in dit topic :twisted: :twisted:

Richard B.
05-01-2008, 08:56
Ik mis nog steeds een reactie van TJ Weissel in dit topic :twisted: :twisted:

Waarom?

vick86
05-01-2008, 08:57
En de CES conferentie van HD-dvd is ook gecanceld. Hoe dan ook nu ik erover nadenk vind ik dat Warner wel een erg rare beslissing heeft genomen men zegt dit alleen te doen om HD media zo snel mogelijk gemeengoed te maken en kiest er vervolgens het formaat dat nog niet klaar is voor die taak. Als warner voor HD-dvd had gekozen en met ditzelfde verhaal naar de andere studios was gegaan had de oorlog misschien langer geduurt maar ging de acceptatie van HD-media waarschijnlijk een stuk sneller.

Raimond Kieftenbeld
05-01-2008, 09:03
waarom,het is voor de consument alleen maar makkelijker dat er maar 1 standaard komt,de meesten weten nog niet eens wat HD is,laat staan dat er 2 verschillende formats zijn:roll: .Ze moeten zo snel mogelijk naar 1 format,naar mijn mening,of het nou blu ray word,of HD-DVD,ik hoop op Blu ray en als dat zo doorgaat zit dat er dik in,maar dat is nog steeds afwachten...In ieder geval heeft HD-dvd nu wel een flinke deuk opgelopen,door de beslissing van Warner...

vick86
05-01-2008, 09:12
Uiteraard is een formaat beter maar de volgende stap is algemene acceptatie van HD-media. Alleen is Blu-ray hier door haar profielen en dure prijs nog niet klaar voor. HD-dvd is/was dat wel.

Smooth-J
05-01-2008, 09:15
Waarom?


Meen me te herinnereren dat hij in een ander topic altijd zo lekker kon afgeven op het blue ray kamp

homernt
05-01-2008, 09:18
Ik vind dit persoonlijk goed nieuws. Niet om de eerste plaats omdat ik een PS3 heb maar het feit dat Warner de strijd wil beslechten in dit geval in het voordeel van BR. Dit is voor de langer termijn en dus niet dat rare kont gedraai van Paramount. Dit schept alleen maar duidelijkheid naar de consument. Ik kan dit alleen maar toe juichen ongeacht of BR op dit moment nog niet helemaal is uit ontwikkeld.

vick86
05-01-2008, 09:33
Ik kan dit alleen maar toe juichen ongeacht of BR op dit moment nog niet helemaal is uit ontwikkeld.

Hoe je het ook bekijkt het feit dat de Blu-ray kant nog niet steeds niet klaar is met de ontwikkeling van haar spelers is gewoon een slechte zaak. Hoe lang zal het nog duren voor je voor met 200 dollar/euro een 1.1 en uiteindelijk een 2.0 speler kan krijgen. Hoe langer dat duurt des te slechter dat zal zijn voor de acceptatie van Blu-ray. Met andere woorden men moet ervoor zorgen dat dit prijspunt zo snel mogelijk word berijkt. Edit: De vraag is dus of de hardware fabricanten bereid zijn om hun verlies te nemen.

Richard B.
05-01-2008, 09:42
Hoe je het ook bekijkt het feit dat de Blu-ray kant nog niet steeds niet klaar is met de ontwikkeling van haar spelers is gewoon een slechte zaak. Hoe lang zal het nog duren voor je voor met 200 dollar/euro een 1.1 en uiteindelijk een 2.0 speler kan krijgen. Hoe langer dat duurt des te slechter dat zal zijn voor de acceptatie van Blu-ray. Met andere woorden men moet ervoor zorgen dat dit prijspunt zo snel mogelijk word berijkt. Edit: De vraag is dus of de hardware fabricanten bereid zijn om hun verlies te nemen.
Misschien nog wel belangrijker: hoe lang duurt het voordat Blu-ray regiovrij word of er op z'n minst regiovrije spelers beschikbaar komen? Ik gruw van regiocodering, en ik snap niet dat mensen er akkoord mee gaan terwijl er regiovrije alternatieven beschikbaar zijn.:?

vick86
05-01-2008, 09:48
Misschien nog wel belangrijker: hoe lang duurt het voordat Blu-ray regiovrij word of er op z'n minst regiovrije spelers beschikbaar komen? Ik gruw van regiocodering, en ik snap niet dat mensen er akkoord mee gaan terwijl er regiovrije alternatieven beschikbaar zijn.:?

en wat nog erger is dat HD-spelers niet regiovrij dvd's afspelen. Heb ik hier straks godverdomme drie apparaten met dvd afspeel mogelijkheden en maar eentje die regiovrije is. Hoe lang duurt het nog voordat ik de oude roestbak er eindelijk uit kan doen.

Frenkel
05-01-2008, 10:16
Misschien nog wel belangrijker: hoe lang duurt het voordat Blu-ray regiovrij word of er op z'n minst regiovrije spelers beschikbaar komen? Ik gruw van regiocodering, en ik snap niet dat mensen er akkoord mee gaan terwijl er regiovrije alternatieven beschikbaar zijn.:?

Ik gruwel ook van regiocodering, maar wat zijn de regiovrije atanatieven op dit moment ?.
HD DVD bedoel je waarschijnlijk, maar de maatschapijen die voor regiocodering hebben gekozen brengen helemaal niets op HD DVD uit (Fox, Disney).
Het toepassen van regiocodering is altijd open gehouden door Toshiba voor het geval deze maatschapijen, die regiocodering willen toepassen, ook willen uitbrengen op HD DVD.

Frenkel
05-01-2008, 10:23
en wat nog erger is dat HD-spelers niet regiovrij dvd's afspelen. Heb ik hier straks godverdomme drie apparaten met dvd afspeel mogelijkheden en maar eentje die regiovrije is. Hoe lang duurt het nog voordat ik de oude roestbak er eindelijk uit kan doen.

De eerste aanzet is gemaakt:
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/30?osCsid=daccaf0338a597dd1985e0ad70ac277a

Al zal het nog wel te vroeg zijn, want ik heb er nog niet echt vertouwen in dat deze spelers ook probleemloos zullen blijven werken in de toekomst.

Edwin V
05-01-2008, 10:27
Had niet verwacht dat ze zo snel al zouden kiezen. :o
Als ik nu maar wel mijn HD DVD's altijd kan blijven afspelen.

Hennie
05-01-2008, 10:34
De eerste aanzet is gemaakt:
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/30?osCsid=daccaf0338a597dd1985e0ad70ac277a

Al zal het nog wel te vroeg zijn, want ik heb er nog niet echt vertouwen in dat deze spelers ook probleemloos zullen blijven werken in de toekomst.

Alleen regio A en B, mis de regio C nog. Maar het begin is er :-D

homernt
05-01-2008, 10:41
Hoe je het ook bekijkt het feit dat de Blu-ray kant nog niet steeds niet klaar is met de ontwikkeling van haar spelers is gewoon een slechte zaak. Hoe lang zal het nog duren voor je voor met 200 dollar/euro een 1.1 en uiteindelijk een 2.0 speler kan krijgen. Hoe langer dat duurt des te slechter dat zal zijn voor de acceptatie van Blu-ray. Met andere woorden men moet ervoor zorgen dat dit prijspunt zo snel mogelijk word berijkt. Edit: De vraag is dus of de hardware fabricanten bereid zijn om hun verlies te nemen.

Ik denk dat het wel meevalt de hardware is altijd in ontwikkeling. De specificatie van de hdmi port is toch ook al een paar keer verrandert.

Hombre
05-01-2008, 10:46
Even een vraag je aan de fanatieke Blu-ray aanhangers.

Is niemand bezorgd dat nu BD+ nu echt geïmplementeerd wordt?
http://www.cryptography.com/technology/spdc/bluray.html

BD+ zorgt er voor dat de Content Protectie telkens vernieuwd word als er een nieuwe discs worden afgespeeld. Dit kan in houden, dat als de spelers beveiliging is doorbroken (hacked/regiovrij), deze niet instaat is de identificatie te maken en de protectie op de juiste wijze kan vernieuwen. In het ergste geval word de speler onbruikbaar. Ook kan het zijn dat als een beveiliging van een bepaalde disc is doorbroken, en op de speler afgespeeld, dit herkent wordt door BD+ met hetzelfde resultaat dat de speler deze niet afspeelt!

Verder ook dat nu de Blu-ray prijzen voor hard- en software weer snel omhoog gaan naar het beoogde niveau van het Blu-ray business model (software tussen de 35-50 euro).

Zo maar snel even mijn gedachten.

Herman ter Lingen
05-01-2008, 10:56
Goede ontwikkelingen. Oorlogen moeten nou eenmaal niet te lang duren. Fabrikanten kunnen zich nu gaan toeleggen op het fabriceren (en verbeteren) van Blue Ray spelers.
Je mag verwachten dat hierbij een gezonde concurrentie zal ontstaan, waardoor deze speler (prijs-)technisch een voor de consument gunstige ontwikkeling kan doormaken.

Regio codering kan inderdaad zeer irritant zijn, vooral als het om titels gaat, die in Europa niet worden uitgegeven. In dat geval heben we altijd nog DVD.

Frenkel
05-01-2008, 11:02
Even een vraag je aan de fanatieke Blu-ray aanhangers.

Is niemand bezorgd dat nu BD+ nu echt geïmplementeerd wordt?
http://www.cryptography.com/technology/spdc/bluray.html

BD+ zorgt er voor dat de Content Protectie telkens vernieuwd word als er een nieuwe discs worden afgespeeld. Dit kan in houden, dat als de spelers beveiliging is doorbroken (hacked/regiovrij), deze niet instaat is de identificatie te maken en de protectie op de juiste wijze kan vernieuwen. In het ergste geval word de speler onbruikbaar. Ook kan het zijn dat als een beveiliging van een bepaalde disc is doorbroken, en op de speler afgespeeld, dit herkent wordt door BD+ met hetzelfde resultaat dat de speler deze niet afspeelt!

Verder ook dat nu de Blu-ray prijzen voor hard- en software weer snel omhoog gaan naar het beoogde niveau van het Blu-ray business model (software tussen de 35-50 euro).

Zo maar snel even mijn gedachten.

Maar wat zijn/waren de beoogde prijzen voor HD DVD hard en software van het HD DVD business model?
de "dumpprijzen" voor HD DVD spelers heeft er in eider geval voor gezorgd dat ze Onkyo hebben weggejaagd.

Lorre
05-01-2008, 11:15
Ik snap echt niet waar iedereen zich druk om maakt. Warner heeft beslist en ze hebben dat goed recht. Ik zag niemand klagen toen Paramount overstapte naar HD-DVD exclusive. Ow ja, juist... Het hangt hier vol met HD-DVD liefhebbers. Wel suck it up. Heb ik ook moeten doen toen Paramount HD-DVD exclusive ging. Zoals ik vroeger al aangaf: Het zou dom zijn dat welke maatschappij dan ook steeds blijft produceren voor een formaat die minder verkoopt. Universal en Paramount zien dit ook in en zullen ook snel volgen. Paramount wss na het einde van hun contract.

En i.v.m. al die reacties over die 1.1 en 2.0 koop gewoon een PS3. Ben je zeker dat die alles afspeelt en gemakkelijk geupdate kan worden. En ook van de prijs vind ik dit hier toch allemaal zever. Als ik zo lees op deze site dat je bij bepaalde BR spelers 14 films cadeau krijgt.... Wij in België moeten het stellen met 5 films bij de PS3. Anders krijgen wij geen akties. Toch niet dat ik al gemerkt heb.

Ben ik ontgoocheld? Ja... Niet omdat Warner exclusive gaat, maar omdat ik nog maar een paar maand een HD-DVD speler had dankzij het bericht dat Warner niet vlug een zijde zou kiezen. Gelukkig heb ik me enkel diegene aangeschaft die niet te verkrijgen zijn op BR en heb me dus wat ingehouden. Zo gaat het leven. You win some, you lose some. Ik heb altijd een voorgevoel gehad dat BR ging winnen. Iedereen moest dit toch zien? Dit zuigt idd wel voor de mensen die al in de 50-100 HD-DVD's hebben aangeschaft.

Frank J.
05-01-2008, 11:22
Even een vraag je aan de fanatieke Blu-ray aanhangers.

Is niemand bezorgd dat nu BD+ nu echt geïmplementeerd wordt?
http://www.cryptography.com/technology/spdc/bluray.html

BD+ zorgt er voor dat de Content Protectie telkens vernieuwd word als er een nieuwe discs worden afgespeeld. Dit kan in houden, dat als de spelers beveiliging is doorbroken (hacked/regiovrij), deze niet instaat is de identificatie te maken en de protectie op de juiste wijze kan vernieuwen. In het ergste geval word de speler onbruikbaar. Ook kan het zijn dat als een beveiliging van een bepaalde disc is doorbroken, en op de speler afgespeeld, dit herkent wordt door BD+ met hetzelfde resultaat dat de speler deze niet afspeelt!

Ik ben hier niet bang voor :) aangezien ik mijn speler niet heb en niet ga hacken. En in de toekomst als het formaat ingeburgerd is zullen er vast wel work arrounds zijn die het wel mogelijk maken.



Verder ook dat nu de Blu-ray prijzen voor hard- en software weer snel omhoog gaan naar het beoogde niveau van het Blu-ray business model (software tussen de 35-50 euro).
Zo maar snel even mijn gedachten.Achja, in het begin is alles wel duur. DVD begon ook met belachelijke prijzen als je er nu over nadenkt( volgens mij was 1993/1995 dat dvd zijn intrede deed. De laatste 1.5 jaar zijn de prijzen eigenlijk pas echt aan het dalen naar dump niveau. Zo zal dit vast ook met de nieuwe HD formaten gaan.

Juvefan
05-01-2008, 11:31
Ik snap die mensen niet die dit een rare beslissing vinden. Ze kunnen nu die oorlog eindigen door voor één medium te kiezen.
Blu-ray wordt al overal veel meer verkocht.
Blu-ray heeft de meeste grote studio's exclusief achter zich staan (Fox/MGM, Sony/Columdia, Disney/Buena Vista en Lionsgate tegenover Universal en Paramount van HD-DVD).
Blu-ray een grotere stap voorwaards omdat er meer data op 1 laag past (25gb ipv 15 van HD-DVD).
Blu-ray heeft de meeste hardwarefabrikanten achter zich staan. Als ze voor blu-ray zouden kiezen zou de oorlog zekerder over zijn en zou dit ook sneller gaan.
Bij een keuze voor blu-ray zouden de minste consumenten teleurgesteld achterblijven met een hele filmcollectie op het verkeerde medium.

Deze stap is toch alleen maar logisch of ben ik nou gek?

TJ Weissel
05-01-2008, 11:36
Zonde, als dit waar zou zijn is 1 van mijn favoriete studio's overstag, echter denk ik nog steeds dat HD DVD niet zal verdwijnen... met name omdat deze veel goedkoper te produceren zijn voor de independent filmstudios.

Kom maar op met de hybrids (HW).

Trat
05-01-2008, 11:48
De goedkoopste stand-alone HD DVD-speler is momenteel de Toshiba EP10 voor 300 euro, en die speelt toch wel degelijk 1080P af.
Maar ik ken maar weinig mensen die zo'n lelijk ding in hun mooie AV setup willen opnemen. En dan nog, voor nog geen €100 meer heb je de beste BD player en een vette next-gen games console.

Trat
05-01-2008, 11:51
En denk jij echt dat HD-DVD regiovrij zal blijven? Regiocodering is ook bij de DVD standaard nooit vanuit de hardware industrie gepushed, maar was een eis van de filmindustrie. Een heel eenvoudige financiele afweging. Tenzij het in die industrie ineens niet meer om geld gaat, zal regiocodering zijn weg ook wel naar HD-DVD vinden.
Ja, ik zag het ook bij BD: alle pixar films waren regiovrij, tot dat Rataouile uit kwam, die is weer niet regio vrij. Ik denk dat dit juist een indicatie is van het vertrouwen in BD, toegeven dat ik de afwezigheid van regio locks als grootste voordeel zag voor het HD-DVD medium. Blijkbaar maakt dit allemaal niks uit want BD verkoopt gewoon beter en goedkoop, regiovrij etc. het draait denk ik toch echt om studio support.

Trat
05-01-2008, 11:55
Zonde, als dit waar zou zijn is 1 van mijn favoriete studio's overstag, echter denk ik nog steeds dat HD DVD niet zal verdwijnen... met name omdat deze veel goedkoper te produceren zijn voor de independent filmstudios.
Volgens mij is dit een redelijk achterhaald concept. Er worden in totaal namelijk veel meer BD verkocht (films en PS3 spellen) waardoor het productieproces kosten-efficiënter is geworden. Ook zijn er al nieuwere en kosten efficiëntere technieken gekomen om DVD productielijnen om te zetten naar BD lijnen. Ik denk dat we als consument in iedere geval nauwelijks iets hebben gemerkt van de zogenaamde goedkopere HD-DVD standaard: films zijn nog steeds even duur. Bovendien, ik denk dat de keuze snel gemaakt is als er straks alleen maar oude troep in de HD-DVD bak ligt en BD de nieuwste titels heeft: studio support is gewoon het belangrijkste.

Trat
05-01-2008, 11:56
http://www.rueducommerce.fr/hifi/images/produits/screenshots/TOSHIBA-HDE1-D2.jpg

Ik vind 'm mooier dan de PS3 anders ;) ...... Maar voor plm 300 euro heb je volgens mij op dit moment ook de (nieuwere generatie) EP30.
Eh... smaken verschillen blijkbaar. Het is dat er geen Medion op staat, anders zou ik hem bij de Aldi naast de PC dozen hebben verwacht (wat, als ze die dingen straks allemaal op gaan ruimen, alsnog tot de mogelijkheden behoort)...

Bovendien, feit blijft dat de PS3 als de beste BD speler beschouwd mag worden (zeker nu hij 1.1 compatible is en straks ook 2.0). Ik ken i.i.g. aardig wat luitjes die hem in hun AVS setup hebben opgenomen.

TJ Weissel
05-01-2008, 12:01
Volgens mij is dit een redelijk achterhaald concept. Er worden in totaal namelijk veel meer BD verkocht (films en PS3 spellen) waardoor het productieproces kosten-efficiënter is geworden. Ook zijn er al nieuwere en kosten efficiëntere technieken gekomen om DVD productielijnen om te zetten naar BD lijnen. Ik denk dat we als consument in iedere geval nauwelijks iets hebben gemerkt van de zogenaamde goedkopere HD-DVD standaard: films zijn nog steeds even duur. Bovendien, ik denk dat de keuze snel gemaakt is als er straks alleen maar oude troep in de HD-DVD bak ligt en BD de nieuwste titels heeft: studio support is gewoon het belangrijkste.

Feit blijft dat er veel afgedragen moet worden aan de BDA (sony)... ivm rechten.

Vergeet overigens niet dat HD DVD nog steeds de volgende exclusives heeft:

Universal Studios (http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Studios)
Focus Features (http://en.wikipedia.org/wiki/Focus_Features)
Rogue Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_Pictures)
Paramount Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_Pictures)
Nickelodeon Movies (http://en.wikipedia.org/wiki/Nickelodeon_Movies)
MTV Films (http://en.wikipedia.org/wiki/MTV_Films)
DreamWorks Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/DreamWorks_Pictures)
The Weinstein Company (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Weinstein_Company) Dimension Films (http://en.wikipedia.org/wiki/Dimension_Films)
EMI (http://en.wikipedia.org/wiki/EMI)

verdere support oa:

New Line Cinema (http://en.wikipedia.org/wiki/New_Line_Cinema)
HBO (http://en.wikipedia.org/wiki/HBO)First Look Studios (http://en.wikipedia.org/wiki/First_Look_Studios)
Image Entertainment (http://en.wikipedia.org/wiki/Image_Entertainment)
Discovery Channel (http://en.wikipedia.org/wiki/Discovery_Channel)
Magnolia Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/Magnolia_Pictures)

Dus dood zullen ze (nog) niet zo snel gaan, mogelijk weet het zichzelf nog steeds in de markt neer te zetten als de goedkoopste HiDef oplossing, SONY is immers al vaker de mis gegaan (ook al toen het spel klaar leek te zijn). Nu afwachten wat het antwoord is van HD DVD Promogroup, en uiteraard afwachten wat WB uiteindelijk doet vanaf 1 juni.

off-topic: ben overigens wel te spreken over het design van de HD DVD spelers.

vick86
05-01-2008, 12:04
Ja, ik zag het ook bij BD: alle pixar films waren regiovrij, tot dat Rataouile uit kwam, die is weer niet regio vrij

Bij sommige uitgevers is de regiocodering inderdaad erg willekeurig. Is het nu echt zo moeilijk om net als Fox en Warner een definitief besluit te nemen om het wel of niet toe te passen. Duidelijk zijn tegenover de consument is toch het minste wat ze kunnen doen.

Trat
05-01-2008, 12:08
Feit blijft dat er veel afgedragen moet worden aan de BDA (sony)... ivm rechten.

Vergeet overigens niet dat HD DVD nog steeds de volgende exclusives heeft:

Universal Studios (http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Studios)
Focus Features (http://en.wikipedia.org/wiki/Focus_Features)
Rogue Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/Rogue_Pictures)
Paramount Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_Pictures)
Nickelodeon Movies (http://en.wikipedia.org/wiki/Nickelodeon_Movies)
MTV Films (http://en.wikipedia.org/wiki/MTV_Films)
DreamWorks Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/DreamWorks_Pictures)
The Weinstein Company (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Weinstein_Company) Dimension Films (http://en.wikipedia.org/wiki/Dimension_Films)
EMI (http://en.wikipedia.org/wiki/EMI)
Waarbij er nu al gespeculeerd wordt dat Paramount en Universal de volgende zijn die exclusief gaan. Laten we eerlijk zijn: BDs verkopen gewoon meer, dat zou genoeg moeten beteken voor een bedrijven (dat zijn filmhuizen ook). HD-DVD belooft al tijden het tij te keren, tevergeefs overigens...


verdere support oa:

New Line Cinema (http://en.wikipedia.org/wiki/New_Line_Cinema)
HBO (http://en.wikipedia.org/wiki/HBO)First Look Studios (http://en.wikipedia.org/wiki/First_Look_Studios)
Image Entertainment (http://en.wikipedia.org/wiki/Image_Entertainment)
Discovery Channel (http://en.wikipedia.org/wiki/Discovery_Channel)
Magnolia Pictures (http://en.wikipedia.org/wiki/Magnolia_Pictures)
Een aardige lijst maar of het genoeg zal zijn??? Het lijkt van niet, want BD verkoopt nog steeds meer.


Dus dood zullen ze (nog) niet zo snel gaan, mogelijk weet het zichzelf nog steeds in de markt neer te zetten als de goedkoopste HiDef oplossing, SONY is immers al vaker de mis gegaan (ook al toen het spel klaar leek te zijn). Nu afwachten wat het antwoord is van HD DVD Promogroup, en uiteraard afwachten wat WB uiteindelijk doet vanaf 1 juni.
Je bedoelt dit?


Toshiba are first of the blocks and have issued a response to today's surprise news of Warner's change of HD format allegiance. This statement hints that this decision was totally unexpected by HD DVD's main hardware backer and it may be a couple of days before the full impact of the announcement take effect.

The full press release follows...

TOKYO, Jan. 4 /PRNewswire/ -- Toshiba is quite surprised by WarnerBros.' decision to abandon HD DVD in favor of Blu-ray, despite the fact that there are various contracts in place between our companies concerning the support of HD DVD. As central members of the DVD Forum, we have long maintained a close partnership with Warner Bros. We worked closely together to help standardize the first-generation DVD format as well as to define and shape HD DVD as its next-generation successor.

We were particularly disappointed that this decision was made in spite of the significant momentum HD DVD has gained in the US market as well as other regions in 2007. HD DVD players and PCs have outsold Blu-ray in the US market in 2007.

We will assess the potential impact of this announcement with the other HD DVD partner companies and evaluate potential next steps. We remain firm in our belief that HD DVD is the format best suited to the wants and needs of the consumer.

http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=66678

Ze klinken redelijk verontrust, als je het mij vraagt...


off-topic: ben overigens wel te spreken over het design van de HD DVD spelers.
Smaken verschillen, maar blijkbaar verkoopt BD toch minder...

Trat
05-01-2008, 12:11
Bij sommige uitgevers is de regiocodering inderdaad erg willekeurig. Is het nu echt zo moeilijk om net als Fox en Warner een definitief besluit te nemen om het wel of niet toe te passen. Duidelijk zijn tegenover de consument is toch het minste wat ze kunnen doen.
Al moet je bedenken dat de groep mensen die regiovrije films als USP ziet maar een klein deel van de traget group uitmaken. Immers, BD verkoopt nog steeds meer dan HD-DVD, regiovrij of niet.

TJ Weissel
05-01-2008, 12:11
Juist, toch goed dat jij zo'n objectieve blik op de wereld hebt...

Richard B.
05-01-2008, 12:12
En denk jij echt dat HD-DVD regiovrij zal blijven? Regiocodering is ook bij de DVD standaard nooit vanuit de hardware industrie gepushed, maar was een eis van de filmindustrie. Een heel eenvoudige financiele afweging. Tenzij het in die industrie ineens niet meer om geld gaat, zal regiocodering zijn weg ook wel naar HD-DVD vinden.

Feit is dat HD DVD nog steeds niet over een vorm van regiocodering beschikt. Eind vorig jaar is er wel iets van een werkgroep voor ingesteld, maar daar is nog niets uit voortgekomen. Alle spelers en schijfjes zijn nog steeds regiovrij.

Trat
05-01-2008, 12:16
Feit is dat HD DVD nog steeds niet over een vorm van regiocodering beschikt. Eind vorig jaar is er wel iets van een werkgroep voor ingesteld, maar daar is nog niets uit voortgekomen. Alle spelers en schijfjes zijn nog steeds regiovrij.
Feit blijft dat de groep mensen (zoals wij) die films via bijv. amazon US kopen erg klein is in verhouding met de traget group. Blijkbaar maakt het dus toch niet uit, want BD verkoopt meer dan HD-DVD.

Richard B.
05-01-2008, 12:19
Feit blijft dat de groep mensen (zoals wij) die films via bijv. amazon US kopen erg klein is in verhouding met de traget group. Blijkbaar maakt het dus toch niet uit, want BD verkoopt meer dan HD-DVD.

Misschien dat het voor die mensen niets uitmaakt maar voor mij dus wel. Voor filmliefhebbers die graag importeren om bijzondere releases te kunnen bekijken is Blu-ray een onaantrekkelijk systeem omdat het je beperkt in je keus.

Trat
05-01-2008, 12:21
Juist, toch goed dat jij zo'n objectieve blik op de wereld hebt...
Tja, ik ben hier erg simpel in: ik ben niet getrouwd met BD. Als HD-DVD morgen de winnaar blijkt te zijn ben ik de eerste die zo'n knaken speler gaat halen (ze zullen dan €50 zijn): boeit me niks. Ik heb een PS3 gekocht en daar zit BD playback op (en niet zo'n slechte ook, schijnt). Daarom koop ik af en toe een filmpje uit de VS, maar DVDs zien er nog prima uit dus meer betalen voor 1080p boeit mij nog niet genoeg. Ik denk dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik denk daarom ook dat de mensen die een HD-DVD / BD standalone player kopen eigenlijk een beetje gek zijn. (6) Want een PS3 is veel meer waarde voor je geld en BD verkoopt het meest en heeft de langste adem. Ik dacht dat ik misschien een HD-DVD speler zou gaan kopen, maar het blijkt dat Apple gekozen heeft voor BD voor in hun nieuwe Pro lijn. Dus mijn nieuwe Macbook pro zal mijn 2e BD speler zijn...

Trat
05-01-2008, 12:23
Misschien dat het voor die mensen niets uitmaakt maar voor mij dus wel. Voor filmliefhebbers die graag importeren om bijzondere releases te kunnen bekijken is Blu-ray een onaantrekkelijk systeem omdat het je beperkt in je keus.
Helemaal 100% waar, alleen maken wij maar een klein deel uit van de target group van beide consortiums. Regiovrij is absoluut 100% beter dan regiolocked - begrijp mij niet verkeerd. Maar blijkbaar maakt dit niets uit, want BD verkoopt, desondanks, beter (= meer).

Ik ben benieuwd of HD-DVD van de WB overstag gaat herstellen (ze herstellen namelijk al een hele tijd niet).

http://www.cnbc.com/id/22508081


Quote:
For years, everyone's been waiting for an indication that either Sony's
and Toshiba's HD DVD format would emerge triumphant and the other would go the way of the BETA deck.

Today, finally, a crucial tipping point in this battle in which the $20 billion dollar home video market is at stake--Warner Bros has decided to distribute its high definition DVDs exclusively in the Blu-ray format, ditching its previous plan to distribute in both HD DVD and Blu-Ray.

This gives Sony's Blu-ray format the critical mass it needs to become the standard. Blu-Ray currently has exclusive distribution of content from Sony (obviously), plus Disney. Now HD DVD's only exclusive distribution parters are Universal Pictures and Paramount Pictures/Dreamworks (which was reported paid hundreds of millions of dollars to side with the format).

Hollywood must be breathing a huge sigh of relief (I think I can hear the Disney and Fox execs from my office). The $20 billion DVD market needed a successor to the aging format, and now the fact that the Blu-ray format is the clear leader it's not just a huge win for SONY, but also a crucial win for the movie studios.

All of Hollywood needs a format to win, and fast. The longer the battle dragged on the harder it would be to transition that $20 billion home video market, and the more likely that that revenue stream dry up.

On the flip side, this is bad news for Microsoft and Toshiba, the two main proponents of the HD-DVD format. They were counting on the lower price of HD DVD players to tip things in their favor, figuring if they could sell players for $150 it wouldn't matter that Sony's PlayStation 3s, which cost hundreds more, had a Blu-ray player embedded, and that their format would win.

At this point I think there's no way for HD DVD to make a comeback. The question now becomes, how quickly will Universal and Paramount/DreamWorks start distributing in Blu-Ray?

This holiday shopping season was considered crucial in determining which format was more popular, and though I'd suspected that Warner Bros. was going to make this announcement, as recently as yesterday the PR department was saying they had no announcements in the works, so this was a last minute decision.

I'm interviewing Kevin Tsujihara, the head of Warner Bros. home entertainment division. In the years that I've known and interviewed him, he's always been considered a leader in the space, pioneering Warner Bros. digital distribution. Executives across the industry look to him for guidance on the future, and I'm dying to hear what he has to say!

Asphyxion
05-01-2008, 12:32
Geen HD-DVD conference bij de CES (of stelt het uit eerder):

http://www.highdefdigest.com/news/show/CES_2008/HD_DVD_Promo_Group_Cancels_CES_Press_Conference/1331

Dat zegt eigenlijk wel genoeg... :(

Peter van santbrink
05-01-2008, 12:34
Maar ik ken maar weinig mensen die zo'n lelijk ding in hun mooie AV setup willen opnemen. En dan nog, voor nog geen €100 meer heb je de beste BD player en een vette next-gen games console.

PS3 voor €100 ?? ben benieuwd waar je dit gezien hebt

Als ik je posts zo doorneem geloof ik dat je het liefst zelf alles wat met HD-dvd te maken heeft wilt opblazen, wat een fanatisme; waar komt die haat vandaan :twisted:

Sony, kom maar met je leuke PS3 aanbieding

Wedlock
05-01-2008, 12:37
Er is al een bericht online dat New Line Cinema hetzelfde zal doen als Warner namelijk Blu-Ray exclusief :

Variety is reporting that Warner sister company New Line has confirmed that it too plans to shift to Blu-ray exclusivity (http://www.variety.com/article/VR1117978461.html?categoryid=1009&cs=1).

Zat er al dik in aangezien New Line maar 1 HD-DVD heeft uitgegeven en bij andere films dat niet deed.

Je kan het lijstje zo groot maken als je wil maar het blijft Universal en Paramount , de andere namen zijn onderdeel van de studio's.

Universal = Focus Features / Rogue Pictures (Rogue is onderdeel van Focus)
Paramount = MTV Films / Nickelodeon / Paramount Vantage / DreamWorks

Weinstein Company heeft al ruim 6 maanden geen HD-DVD meer uitgebracht en ik denk dat dat ook niet meer gebeuren zal na Warner's aankondiging.

Frank J.
05-01-2008, 12:44
PS3 voor €100 ?? ben benieuwd waar je dit gezien hebt

Als ik je posts zo doorneem geloof ik dat je het liefst zelf alles wat met HD-dvd te maken heeft wilt opblazen, wat een fanatisme; waar komt die haat vandaan :twisted:

Sony, kom maar met je leuke PS3 aanbieding

100 euro MEER, niet 100 euro ;)

Ik geef je gelijk dat er bij sommige een hoop fanatisme/haat is tegenover het andere formaat. Toch moet ik hier wel bij stellen dat dit vaak komt vanuit de HD-dvd aanhangers / anti Sony mensen waardoor de BluRay aanhangers hierop reageren.

Ik hoop dat er snel een "winnaar" uitkomt. Helemaal zodat de haat reakties van beide kanten ophouden :) En uiteraard dat er voor de consument 1 formaat is wat het nieuwe HD gaat dragen.

Hennie
05-01-2008, 12:48
Dit al bekend?

http://www.techzine.nl/nieuws/14739/Apple-zou-voor-Blu-ray-gekozen-hebben.html

Richard B.
05-01-2008, 12:50
Niets waar een "verplichte" firmware upgrade geen einde aan kan maken. De spelers zijn sowieso al voorzien van een regiocode voor reguliere DVD's, dus die codering doortrekken naar HD-DVD zal technisch gezien ongetwijfeld niet zo heel lastig zijn. Besides: wat denk je dat er gebeurt als filmmaatschappijen regiocodering als eis gaan stellen voor commitment aan de HD-DVD standaard?

Feit is dat er nog steeds geen regiocodering is en dat grote Amerikaanse studio's Universal, Paramount en Warner daar kennelijk geen moeite mee hadden. En het feit dat er nu bijna anderhalf jaar na het op de markt komen van HD DVD nog steeds geen regiocodering is maakt het onwaarschijnlijk dat die er ooit zal komen.

Trat
05-01-2008, 12:51
PS3 voor €100 ?? ben benieuwd waar je dit gezien hebt
Volgens mij heb je de discussie niet gevolgd. Zomaar reageren is dan gevaar.

De andere poster had het over een €300 HD-DVD player. Ik stelde dat voor nog geen €100 MEER (dus extra, bovenop de €300) je een PS3 hebt. Meer niet. Lezen...


Als ik je posts zo doorneem geloof ik dat je het liefst zelf alles wat met HD-dvd te maken heeft wilt opblazen, wat een fanatisme; waar komt die haat vandaan :twisted:
Wederom heb je de discussie niet goed gevolgd anders had je een paar posts hiervoor gelezen dat het mij geen zak interesseert of HD-DVD / BD de oorlog wint. Ik koop morgen een HD-DVD speler (als de films goedkoper zijn) wanneer blijkt dat HD-DVD de winnaar is. Wederom: lezen...


Sony, kom maar met je leuke PS3 aanbiedingIk denk dat voor het eind van dit jaar (lees: 2008) de PS3 onder de €250 zal zijn. Het is maar een voorspelling...

Trat
05-01-2008, 12:53
Er is al een bericht online dat New Line Cinema hetzelfde zal doen als Warner namelijk Blu-Ray exclusief :

Variety is reporting that Warner sister company New Line has confirmed that it too plans to shift to Blu-ray exclusivity (http://www.variety.com/article/VR1117978461.html?categoryid=1009&cs=1).

Zat er al dik in aangezien New Line maar 1 HD-DVD heeft uitgegeven en bij andere films dat niet deed.

Je kan het lijstje zo groot maken als je wil maar het blijft Universal en Paramount , de andere namen zijn onderdeel van de studio's.

Universal = Focus Features / Rogue Pictures (Rogue is onderdeel van Focus)
Paramount = MTV Films / Nickelodeon / Paramount Vantage / DreamWorks

Weinstein Company heeft al ruim 6 maanden geen HD-DVD meer uitgebracht en ik denk dat dat ook niet meer gebeuren zal na Warner's aankondiging.
Scheelt mij werk: was het net aan het uitzoeken... :bier:

Trat
05-01-2008, 12:58
Ik hoop dat er snel een "winnaar" uitkomt. Helemaal zodat de haat reakties van beide kanten ophouden :) En uiteraard dat er voor de consument 1 formaat is wat het nieuwe HD gaat dragen.
Ik denk dat er dan alleen nog meer haat reacties volgen. Dat is onderdeel van het verwerkingsproces in de ontkenningsfase van iets dat je (in al dan niet, sterke mate) heeft gedesillusioneerd...

Richard B.
05-01-2008, 12:59
Ik geef je gelijk dat er bij sommige een hoop fanatisme/haat is tegenover het andere formaat. Toch moet ik hier wel bij stellen dat dit vaak komt vanuit de HD-dvd aanhangers / anti Sony mensen waardoor de BluRay aanhangers hierop reageren.
Het valt mij nou juist op dat de echt hatelijke/fanboy-achtige reacties vooral uit het Blu-ray-kamp komen. Blu-ray heeft (ondanks het image van "technisch geavanceerder") een aantal duidelijke nadelen waarop erg heftig gereageerd word als deze door HD DVD-liefhebbers worden aangedragen. In sommige discussies heb ik, vanwege die reacties, haast het gevoel dat BR de onderliggende partij is in deze strijd. Het formaat moet het duidelijk nog waarmaken: ook t.o.v. de mensen die al zo'n speler hebben.

Trat
05-01-2008, 12:59
Feit is dat er nog steeds geen regiocodering is en dat grote Amerikaanse studio's Universal, Paramount en Warner daar kennelijk geen moeite mee hadden. En het feit dat er nu bijna anderhalf jaar na het op de markt komen van HD DVD nog steeds geen regiocodering is maakt het onwaarschijnlijk dat die er ooit zal komen.
Denk ook niet dat dat er komt. Maar feit blijft dat het regiovrij zijn van HD-DVD weinig zoden aan de dijk zette: BD verkoopt immers relatief meer dan HD-DVD...

Trat
05-01-2008, 13:00
Het valt mij nou juist op dat de echt hatelijke/fanboy-achtige reacties vooral uit het Blu-ray-kamp komen. Blu-ray heeft (ondanks het image van "technisch geavanceerder") een aantal duidelijke nadelen waarop erg heftig gereageerd word als deze door HD DVD-liefhebbers worden aangedragen. In sommige discussies heb ik, vanwege die reacties, haast het gevoel dat BR de onderliggende partij is in deze strijd. Het formaat moet het duidelijk nog waarmaken: ook t.o.v. de mensen die al zo'n speler hebben.
Welke nadelen zijn dat dan? Ik wil het wel "vriendelijk" proberen hoor. (6)

Wedlock
05-01-2008, 13:09
Het valt mij nou juist op dat de echt hatelijke/fanboy-achtige reacties vooral uit het Blu-ray-kamp komen. Blu-ray heeft (ondanks het image van "technisch geavanceerder") een aantal duidelijke nadelen waarop erg heftig gereageerd word als deze door HD DVD-liefhebbers worden aangedragen. In sommige discussies heb ik, vanwege die reacties, haast het gevoel dat BR de onderliggende partij is in deze strijd. Het formaat moet het duidelijk nog waarmaken: ook t.o.v. de mensen die al zo'n speler hebben.

Ben jij zeker nog nooit op de avsforums geweest :roll:

Roger Weerts
05-01-2008, 13:11
Lelijk ding ? (Niet dat ik er een heb of zo) Een PS3 staat mooi op je High End Receiver, whahahahaha

Elke zichzelf respecterende audio/video fanaat koopt apparatuur van zo'n 43cm breed, want "size still matters", net als een speaker uiteraard, die mag ook niet kleiner zijn dan 100 cm hoog ;-)

Een PS3 vindt ik nog het best tussen het Duplo, Knex en Lego staan van m'n neefje.
En dat meen ik serieus. En spelletjes ? voor een volwassen kerel ?, Die speel ik niet met een PS3, dus dat heeft ook al weinig meerwaarde.

Volgens mij heeft dat ding niet eens analoge uitgangen.

Groet B. Gates.




Maar ik ken maar weinig mensen die zo'n lelijk ding in hun mooie AV setup willen opnemen. En dan nog, voor nog geen €100 meer heb je de beste BD player en een vette next-gen games console.

Frenkel
05-01-2008, 13:24
Feit is dat HD DVD nog steeds niet over een vorm van regiocodering beschikt. Eind vorig jaar is er wel iets van een werkgroep voor ingesteld, maar daar is nog niets uit voortgekomen. Alle spelers en schijfjes zijn nog steeds regiovrij.

Oftewel ze hebben de deur geopend voor maatschapijen die wel regiocodering willen toepassen (het was trouwens al vanaf begin bekend dat regiocodering zou kunnen worden toegepast op HD DVD).....maar dat daar tot nu toe niets uit is voortgekomen laat dus zien dat die maatschappijen (nog) niet geintreseerd zijn om op HD DVD te gaan uitbrengen.

Ben er nog wel van overtuigd dan HD DVD voorlopig wel blijft bestaan, omdat ze al een flinke markt hebben kunnen aanboren (in de VS altans).

Albert Kostwinder
05-01-2008, 13:24
Jammer, want op de langere termijn denk ik juist dat je als Blu Ray aanhanger en echte filmliefhebber in het bijzonder de verliezer bent. Let wel, ik ben ook voor 1 formaat maar weet niet of je nu zo blij moet zijn dat Blu Ray wordt. Ik ben al jaren neutraal en in het gebruik had van mij Hd dvd wel mogen winnen. Dan zou de consument ook winnaar zijn geweest. Toch heerlijk, elke film die je maar wilt regiovrij kunnen kopen waar ook ter wereld tegen de laagste prijs? Niet dus, want men wil liever betutteld worden en veel meer nog betalen ook. Kun je zien hoe men geindoctrineerd is door de winkeliers enz.

Ik ben namelijk bang dat met een afnemende dreiging van hd dvd men meer vrijheid gaat misbruiken om ons als consument te kunnen indoctrineren. Ik hou mijn hart al vast want straks zie je de ene na andere mooie titel uitkomen tegen zeer lage prijzen bij bv. amazon.com of dvdpacific.com die je niet kunt importeren vanwege de regiocodering. Komt ie eindelijk hier uit, vele maanden later, zit je bijvoorbeeld vast aan DFW die het weer door hun blender haalt en totaal verneukt. Neem nu bijvoorbeeld de nieuwste Disney. Die kun je niet importeren voor 18 euro, nee die moet ik hier kopen voor rond de 30 euro vanwege de regiocodering. En dit wordt nog veel erger nu ben ik bang. :roll:

Lorre
05-01-2008, 13:25
De lijst die TJ gaf stelt idd niet veel voor. Zoals eerder aangegeven heeft Weinstein idd al maanden niets meer uitgegeven op HD-DVD en ook niets aangekondigd. MTV films enzo zie ik ook niet vlug iets uitgeven via Paramount. En zo kan ik blijven doorgaan. De enige die HD-DVD nog iets kunnen laten leven is Paramount en Universal. Ik denk dat iedereen ondertussen wel weet hoe Paramount zal reageren na hun contract en ook Universal zal wel naar BR trekken. Ze laten een groot deel van de markt links liggen en zullen nu ook wel hun slag er willen in slaan door vele films opnieuw uit te brengen op BR en terug extra money in hun zakken draaien. HD-DVD zal mss nog een klein poosje blijven bestaan, maar toch zie ik het somber in. Het is voorbij, mark my words.
Toch hou ik men HD-DVD's nog een tijdje. Vooral omdat Harry Potter 4 en 5 geen in-movie hebben bij BR.

Frenkel
05-01-2008, 13:34
Neem nu bijvoorbeeld de nieuwste Disney. Die kun je niet importeren voor 18 euro, nee die moet ik hier kopen voor rond de 30 euro vanwege de regiocodering. En dit wordt nog veel erger nu ben ik bang. :roll:

Aleen brengt Diney niets op HD DVD uit dus dan heb je aan HD DVD ook geen flikker.
Het is erg naief om te denken dat, omdat HD DVD nu regiovrij is, dat dit ook zo zal blijven.

Richard B.
05-01-2008, 13:52
Welke nadelen zijn dat dan? Ik wil het wel "vriendelijk" proberen hoor. (6)

Ze zijn al enkele keren opgenoemd in deze thread, maar hier komen ze nog al een keer:
- de aanwezigheid van regiocodering
- het feit dat de spec nog in ontwikkeling is, en je speler dus mogelijk bepaalde toekomstige functionaliteiten niet zal kunnen gebruiken
- het ontbreken van PiP en webaccess (afhankelijk van de revisie van BR die je hebt)
- de hogere prijs van hardware

Wat ik er verder van begrijp is dat BD-J (de interface-taal van Blu-ray) beperkter zou zijn dan HDi (wat gebruikt word bij HD DVD), maar omdat dat nadeel niet echt zichtbaar is zal ik daar niet over beginnen.

Werner
05-01-2008, 13:57
Zitten we godverdomme weer aan regiocodering vast.

Eens zien hoe lang het duurt voor de eerste regiovrij te maken speler op de markt komt. Ik gok drie maanden.

Trat
05-01-2008, 14:02
Lelijk ding ? (Niet dat ik er een heb of zo) Een PS3 staat mooi op je High End Receiver, whahahahaha

Elke zichzelf respecterende audio/video fanaat koopt apparatuur van zo'n 43cm breed, want "size still matters", net als een speaker uiteraard, die mag ook niet kleiner zijn dan 100 cm hoog ;-)
Elke zichzelf respecterende audio/video fanaat zou beter eerst eens kunnen kijken naar of hij een product koopt wat straks niet een stille dood gaat sterven...


Een PS3 vindt ik nog het best tussen het Duplo, Knex en Lego staan van m'n neefje.
En dat meen ik serieus. En spelletjes ? voor een volwassen kerel ?, Die speel ik niet met een PS3, dus dat heeft ook al weinig meerwaarde.
Hier tegen vechten heeft geen zin: genoeg volwassen kerels spelen games. Zoals er ook mannen zijn de gaan paintballen... Hoe oud ben jij? Ik ben 26: nog nat achter de oren.


Volgens mij heeft dat ding niet eens analoge uitgangen.
Volgens jou is het dan fout, analoge uitgangen heeft hij wel degelijk.

Frenkel
05-01-2008, 14:09
Eens zien hoe lang het duurt voor de eerste regiovrij te maken speler op de markt komt. Ik gok drie maanden.

3 Maanden is wel erg lang:
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/30?osCsid=e9a729b96d16f40938

Albert Kostwinder
05-01-2008, 14:12
Aleen brengt Diney niets op HD DVD uit dus dan heb je aan HD DVD ook geen flikker.
Het is erg naief om te denken dat, omdat HD DVD nu regiovrij is, dat dit ook zo zal blijven.

Ik geloof niet dat je mijn postje helemaal goed gelezen hebt....:grin:

Frenkel
05-01-2008, 14:12
- het feit dat de spec nog in ontwikkeling is, en je speler dus mogelijk bepaalde toekomstige functionaliteiten niet zal kunnen gebruiken
- het ontbreken van PiP en webaccess (afhankelijk van de revisie van BR die je hebt)


Volgens mij zijn die 2 punten het zelfde, of zie ik dat verkeerd ?

Albert Kostwinder
05-01-2008, 14:13
3 Maanden is wel erg lang:
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/30?osCsid=e9a729b96d16f40938

Frenkel, vriend. Dit willen we lezen... :mrgreen:

Werner
05-01-2008, 14:17
3 Maanden is wel erg lang:
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/30?osCsid=e9a729b96d16f40938

Oeps. Maak er 2 maanden van...

Richard B.
05-01-2008, 14:19
Volgens mij zijn die 2 punten het zelfde, of zie ik dat verkeerd ?
Toekomstige veranderingen (zoals nu met die profiles worden doorgevoerd) kunnen meer dan alleen PiP en webaccess omvatten. Die laatste 2 zijn bijzonder omdat ze wel in HD DVD zitten en nog niet (of nog niet helemaal) in Blu-ray.

Trat
05-01-2008, 14:22
Ze zijn al enkele keren opgenoemd in deze thread, maar hier komen ze nog al een keer:
- de aanwezigheid van regiocodering
Voor een beperkte groep mensen is dit vervelend ja. De meeste mensen beginnen niet eens aan import omdat ze dan hun SBS6 ondertitels moeten missen. De lijst met regiovrije titels voor BD is overigens aanzienlijk. Dus veel te klagen heb ik niet, op een paar titels na.

- het feit dat de spec nog in ontwikkeling is, en je speler dus mogelijk bepaalde toekomstige functionaliteiten niet zal kunnen gebruikenHeeft mijn PS3 geen last van, maar je hebt een punt. Edoch, liever een spec die nog verder ontwikkeld wordt dan een spec die gestagneerd is. Met het arriveren van het 1.1 profiel denk ik ook dat dit argument een beetje achterhaald is IMO. Immers, ik trek de extra functionaliteit dit 1.1 en 2.0 biedt erg in twijfel als verkoopargument voor beide groepen. Kom ik later op terug.

- het ontbreken van PiP en webaccess (afhankelijk van de revisie van BR die je hebt) Geef toe, dit is niet iets waar veel mensen hun afweging voor HD-DVD zullen gaan maken, toch? Anders is het wel een dure afweging, als je het mij vraagt... Ik bedoel, zonder statistische onderbouwing durf ik zelfs te beweren dat de groep mensen die bijvoorbeeld weblinks op vanaf een DVDtje bekijken erg beperkt in omvang is. Heel veel mensen weten dit niet eens denk ik. De drempel wordt natuurlijk lager wanneer je dit direct via je speler kan doen, maar ik heb mijn twijfels over of dit nou een groot gemis is als je het niet hebt. Ik zie niet in waarom de online functie op een HD-DVD dan een USP zou zijn (is deze ook niet, want nieuwere BD spelers krijgen deze functie ook) waardoor mensen voor HD-DVD zouden kiezen. Het is handig voor het draaien van een FW update, maar met de beperkte cache opslag lijkt het me niet iets om super enthousiast van te worden. Het lijkt mij meer te gaan om het filmaanbod en de levensverwachting van het medium bij de keuze voor een standaard....
Je doet trouwens ook net alsof je straks geen nieuwe films meer op je oude 1.0 BD speler kan afspelen, dat is natuurlijk een kolder. Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun speler op het net aan gaan sluiten BTW, zeker als er geen wifi op zit. Mijn PS3 kan overigens gewoon met het 1.1 profiel overweg en zit middels Wifi op het net. Ik hoef niet te vermelden dat hij straks ook met het 2.0 profiel overweg kan omdat de hardware er al aan voldoet.
Maar eerlijk is eerlijk, op dit front is HD-DVD wat beter: of het wat uit maakt, dat is een ander verhaal...

- de hogere prijs van hardware
Dit blijkt dus niet zo'n probleem te zijn aangezien de BD films verkopen een veelvoud van de HD-DVDs zijn. Maar ik geef toe, een HD-DVD speler is wat goedkoper. Maar je krijgt waar je voor betaald...


Wat ik er verder van begrijp is dat BD-J (de interface-taal van Blu-ray) beperkter zou zijn dan HDi (wat gebruikt word bij HD DVD), maar omdat dat nadeel niet echt zichtbaar is zal ik daar niet over beginnen.
Kan kloppen, maar de webconnectiviteit zie ik sowieso als een kolder. Leuk voor de tech freak, maar meer dan een update functionaliteit zie ik er niet in op het moment. Ik denk dat weinig mensen hier iets om geven. Misschien dat bij de volgende format wars dit beter ingeburgerd is en het daardoor duidelijk voordeel zal zijn wanneer je zoiets ondersteund.

*Pakt zak met popcorn*

Frenkel
05-01-2008, 14:24
Ik geloof niet dat je mijn postje helemaal goed gelezen hebt....:grin:

Ik begrijp je post helemaal en je hebt wel een punt, maar Ik vindt het gevaarlijk om te denken dat HD DVD vrij van regiocodering blijft.
Dat is nu wel zo aangezien de maatschapijen die wel deze codering willen toepassen helemaal niet op HD DVD uitbrengen, waaronder dus Disney.

Roger Weerts
05-01-2008, 14:24
Het Trat,

Ik ben 37 en ga dus hard richting de 40, :mrgreen:

"Een stille dood sterven ?" Ik geniet voor 199,- minus 60,- euro die ik voor m'n "oude" speler kreeg voor 139,- van een heerlijke HD ervaring tot de blu-ray spelers een voor mij goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben en kan op dat moment van beide kampen genieten ! !

By the way, bij de formaten dvd-r en dvd+r is er een soortgelijke strijd geweest, daar is wat mij betreft NOOIT een winnaar uitgekomen.

Paintballen ? Dat vergelijk ik niet met de games zoals die op een PS3 worden uitgebracht. Verder worden er naar mijn mening veel te veel games in een bep. richting gemaakt met een ditto PS3 stijl eraan vast. Altijd maar dat eeuwige schieten, of games waar je moet rijden. gatver. Fatsoenlijk platform en adventuregames zie je veel te weinig.

En met analoge aansluingen bedoel ik natuurlijk wel een volledig 5.1/7.1 bezette set analoge aansluitingen. Die rode en witte tulp waar jij het over heb zit nog op m'n gsm als ik er een verloopgedeelte op prik (6)



Groet BillyGates.


Elke zichzelf respecterende audio/video fanaat zou beter eerst eens kunnen kijken naar of hij een product koopt wat straks niet een stille dood gaat sterven...


Hier tegen vechten heeft geen zin: genoeg volwassen kerels spelen games. Zoals er ook mannen zijn de gaan paintballen... Hoe oud ben jij? Ik ben 26: nog nat achter de oren.


Volgens jou is het dan fout, analoge uitgangen heeft hij wel degelijk.

Trat
05-01-2008, 14:24
Volgens mij zijn die 2 punten het zelfde, of zie ik dat verkeerd ?
Goed gezien. Misschien doelde hij er ook op dat BD straks 200GB schijven gaat ondersteunen en HD-DVD niet zo ver meer kan gaan...

Trat
05-01-2008, 14:26
Toekomstige veranderingen (zoals nu met die profiles worden doorgevoerd) kunnen meer dan alleen PiP en webaccess omvatten. Die laatste 2 zijn bijzonder omdat ze wel in HD DVD zitten en nog niet (of nog niet helemaal) in Blu-ray.
Dus je zegt eigenlijk dat BD, HD-DVD voorbij kan gaan in de ontwikkelingen? Dat is wat je nu zegt. HD-DVD is uitgekristaliseerd, BD kan nog verder gaan.

Trat
05-01-2008, 14:33
Het Trat,

Ik ben 37 en ga dus hard richting de 40, :mrgreen:
Woo, moet je dan nu niet iets leuks met je kooters aan het doen zijn?


Paintballen ? Dat vergelijk ik niet met de games zoals die op een PS3 worden uitgebracht. Verder worden er naar mijn mening veel te veel games in een bep. richting gemaakt met een ditto PS3 stijl eraan vast. Altijd maar dat eeuwige schieten, of games waar je moet rijden. gatver. Fatsoenlijk platform en adventuregames zie je veel te weinig.
Ja, alle spellen op de PS3 zijn schietspellen of spellen waar je moet (moet?) rijden. En Final Fantasy, Uncharted en Ratched & Clank zijn helemaal geen avontuur en / of platform spellen. Ik heb nog een Wii onder het stof ergens staan, misschien iets voor jou (en de kooters)?


En met analoge aansluingen bedoel ik natuurlijk wel een volledig 5.1/7.1 bezette set analoge aansluitingen. Die rode en witte tulp waar jij het over heb zit nog op m'n gsm als ik er een verloopgedeelte op prik (6)
Deze heb ik nog niet gehoord... Lijkt me erg lastig als je al je AVS apparatuur in je setup zo op die ene tuner aan wilt sluiten. Of is dit echt wat je wilt, is mij veel te omslachtig. Of ben jij zo iemand die denkt dat digitaal klote klinkt en je het allemaal analoog wilt doen? De meeste PS3 mensen zijn blij met de optische uit en / of sluiten de boel via HDMI aan.


En wat het eeuwige gezeur van HD-DVD/Blu-Ray, Ik koop naast m'n HD-E1 binnen een paar maanden gewoon lekker een Blu-Ray speler ernaast.
Prima, net wat ik zeg. Als HD-DVD winnaar zou worden had ik hetzelfde gedaan, maar dan andersom :wink:


Geen vuiltje aan de lucht, maar wel als die dingen een eerlijke prijs hebben.

Eerlijke prijs? Wat is er oneerlijk aan dan? Je betaald voor wat je krijgt: plain and simple. Ik bedoel, HD-DVD was zo veel goedkoper in de product, hoe "eerlijk" is dit naar de consument vertaald als je kijkt naar het prijsverschil tussen BD en HD-DVD schijven?

SuperDre
05-01-2008, 14:34
Ik vindt al dat geleuter over regiocodering zo'n onzin, veel BD's zijn nu nog steeds regiovrij (en let wel, HD-DVD beschikt ook over de mogelijkheid om Regiocodering toe te passen). Ik begrijp het wel dat sommige mensen hier het lastig vinden omdat ze ook hun discs uit het buitenland halen, maar begrijp eens dat het grote deel van de consumenten gewoon hun discs uit de regio halen waar hun speler voor bedoeld is. Ik persoonlijk ben een enorme filmliefhebber, heb meer dan 3800 koopdvd's en ik heb dus nog geen 1 dvd die niet afspeelt vanwege een regiocodering (en mijn oppo is nog steeds gewoon regio'beperkt' LOL), en ja ik koop ook regelmatig dvd's in het buitenland.
Dus voor de normale consument (die toch de grootste groep is) is regiocodering een non-issue..
En als universal en paramount toch weer naar BD zouden gaan, dan kunnen ze toch nog steeds de regiocodering achterwege laten als ze dat willen..

Werner
05-01-2008, 14:38
Dit is dus de reden waarom ik nog niet ben overgestapt, en het in de zeer nabije toekomst nog niet wil doen tot het stof is gaan liggen. Binnen twee jaar, als de BR-spelers regiovrij te maken zijn, betaalbaar geworden zijn, zowat alle schijfjes nog maar de helft kosten van nu en zelfs Indies en RCV met BR beginnen, dan stap ik ook op de trein. Sans rancune voor HD-DVD overigens, ware de situatie omgekeerd dan sprong ik op de HD-trein.

Onvolkomen specificaties? DVD was ook nog niet helemaal in orde toen het op de consument werd losgelaten, er waren nog flink wat compatibiliteitsproblemen tussen welbepaalde titels en welbepaalde spelers. Da's gelukkig allemaal verleden tijd nu. Het is alleen jammer dat de consument weer eens als proefkonijn gebruikt wordt, maar langs de andere kant is het natuurlijk wel logisch dat er pas echte feedback uit the field komt. Kwestie van daar goed op in te spelen zeker?

Ik vind het wel jammer dat zoveel BR's, vooral dan die van Fox, gestript zijn van hun extra's. Kingdom Of Heaven DC zónder de bijdrage van featurette-junkie Ridley Scott? Geen extra's voor X-Men? De eerste twee Spidermanfilms kaal? En dan binnen een jaar weer van alles een "collector's edition" uitbrengen. Waarom niet van de eerste keer het goed doen? Bijvoorbeeld op de extra's van de Pirates of the Caribbean-BR's is niet afgedongen (het foutje met de framing van de eerste disc even als kinderziekte aanschouwend, Buena Vista is toch tenminste bezig er wat aan te doen).

Als early adopter ben je altijd wel een beetje genaaid, ik was mee op de eerste dvd-trein gesprongen dus ik weet waar ik over spreek. Maar om nu het risico te lopen om ineens een hele speler en de helft van mijn schijfjes op het stort te moeten gooien als straks één van 2 dominante formaten wint? Ja, dan toch liever wachten. En laat BR dan niet perfect zijn, en al hebben alle HD-aanhangers gelijk met hun kritiek (HD goedkoper, betere specs...), het wordt zoals iemand hierboven opmerkte tijd dat de format war eindigt, in welke richting dan ook. Ik zie het niet zitten om 3 spelers aan mijn tv te gaan hangen, en dat houdt nù, daar ben ik zeker van, vele potentiële consumenten, tegen.

TJ Weissel
05-01-2008, 14:38
Ongeacht alle verschillende meningen:

Laten we hopen dat de HD DVD's gewoon net als de Laserdisc 'n soort elite product gaan worden, als er maar spelers blijven bestaan en over dit laatste maak ik me geen zorgen.

Ps. deze formatwar heeft bewezen dat de kleinste scheet al voro 'n verandering kan zorgen (zelfs wanneer niemand het ziet aankomen), imho is er nog niets uitgesloten.

Albert Kostwinder
05-01-2008, 14:41
Ik begrijp je post helemaal en je hebt wel een punt, maar Ik vindt het gevaarlijk om te denken dat HD DVD vrij van regiocodering blijft.
Dat is nu wel zo aangezien de maatschapijen die wel deze codering willen toepassen helemaal niet op HD DVD uitbrengen, waaronder dus Disney.

Zeg nooit nooit inderdaad, maar het zou de echte doodsteek zijn denk ik als hd dvd nu een regiocodering gaat instellen. ;)

Werner
05-01-2008, 14:45
Echt niet bedoeld om iemand te beledigen of zo, maar het nieuws is nog vers en er staan al hopen cartoons op internet zoals deze:
http://nohomers.net/staff/jake/cupholder.jpg
___HD DVD: THE LOOK AND SOUND OF A DEAD FORMAT_

Trat
05-01-2008, 14:46
Ongeacht alle verschillende meningen:

Laten we hopen dat de HD DVD's gewoon net als de Laserdisc 'n soort elite product gaan worden, als er maar spelers blijven bestaan en over dit laatste maak ik me geen zorgen.
Elite product??? Leuk voor de verzamelaar. Zo ken ik ook iemand die oude treinen spaart... (6)


Ps. deze formatwar heeft bewezen dat de kleinste scheet al voro 'n verandering kan zorgen (zelfs wanneer niemand het ziet aankomen), imho is er nog niets uitgesloten.
Hmm... er bestaat ook nog zoiets als blind zijn voor het onvermijdelijke...

Trat
05-01-2008, 14:52
Dit is dus de reden waarom ik nog niet ben overgestapt, en het in de zeer nabije toekomst nog niet wil doen tot het stof is gaan liggen. Binnen twee jaar, als de BR-spelers regiovrij te maken zijn, betaalbaar geworden zijn, zowat alle schijfjes nog maar de helft kosten van nu en zelfs Indies en RCV met BR beginnen, dan stap ik ook op de trein. Sans rancune voor HD-DVD overigens, ware de situatie omgekeerd dan sprong ik op de HD-trein.
Zo denk ik er ook precies over. Het zit alleen al in mijn PS3...


Onvolkomen specificaties? DVD was ook nog niet helemaal in orde toen het op de consument werd losgelaten, er waren nog flink wat compatibiliteitsproblemen tussen welbepaalde titels en welbepaalde spelers. Da's gelukkig allemaal verleden tijd nu. Het is alleen jammer dat de consument weer eens als proefkonijn gebruikt wordt, maar langs de andere kant is het natuurlijk wel logisch dat er pas echte feedback uit the field komt. Kwestie van daar goed op in te spelen zeker?
Zo gaat dat met early adopter zijn...


Ik vind het wel jammer dat zoveel BR's, vooral dan die van Fox, gestript zijn van hun extra's. Kingdom Of Heaven DC zónder de bijdrage van featurette-junkie Ridley Scott? Geen extra's voor X-Men? De eerste twee Spidermanfilms kaal? En dan binnen een jaar weer van alles een "collector's edition" uitbrengen. Waarom niet van de eerste keer het goed doen? Bijvoorbeeld op de extra's van de Pirates of the Caribbean-BR's is niet afgedongen (het foutje met de framing van de eerste disc even als kinderziekte aanschouwend, Buena Vista is toch tenminste bezig er wat aan te doen).
Ik voel je pijn, maar wat heeft dit met BD te maken? Dit is toch de schuld van de filmhuizen?


Als early adopter ben je altijd wel een beetje genaaid, ik was mee op de eerste dvd-trein gesprongen dus ik weet waar ik over spreek. Maar om nu het risico te lopen om ineens een hele speler en de helft van mijn schijfjes op het stort te moeten gooien als straks één van 2 dominante formaten wint? Ja, dan toch liever wachten. En laat BR dan niet perfect zijn, en al hebben alle HD-aanhangers gelijk met hun kritiek (HD goedkoper, betere specs...), het wordt zoals iemand hierboven opmerkte tijd dat de format war eindigt, in welke richting dan ook. Ik zie het niet zitten om 3 spelers aan mijn tv te gaan hangen, en dat houdt nù, daar ben ik zeker van, vele potentiële consumenten, tegen.
Ik denk dat we niet lang meer hoeven te wachten. Ik bedoel, als de spelers nou even even duur zouden zijn (hypothetisch, ik weet het), wat zou je dan nu, met alle info in dit topic kiezen? Dus puur op je gevoel uit. Wat zegt je meer: een formaat dat zich bewijst door telkens (in alle regio's) meer films af te zetten en belangrijke exclusieve support van grote filmhuizen heeft, of een formaat dat je nu al overal PiP hebt en webconnectiviteit?

Richard B.
05-01-2008, 14:53
Dus je zegt eigenlijk dat BD, HD-DVD voorbij kan gaan in de ontwikkelingen? Dat is wat je nu zegt. HD-DVD is uitgekristaliseerd, BD kan nog verder gaan.

En dan iedere keer een nieuwe speler kopen? De revisies van Blu-ray bleven namelijk niet beperkt tot de software, maar hadden ook betrekking op de hardware. Als het puur de software was dan had HD DVD trouwens een groot voordeel gehad vanwege z'n standaard internet connectiviteit en de makkelijke upgrade-baarheid.

Werner
05-01-2008, 14:56
Dus puur op je gevoel uit. Wat zegt je meer: een formaat dat zich bewijst door telkens (in alle regio's) meer films af te zetten en belangrijke exclusieve support van grote filmhuizen heeft, of een formaat dat je nu al overal PiP hebt en webconnectiviteit?

Wat ik zou kiezen? Geen van beide, zo lang ze met elkaar in concurrentie zijn. Of zo lang er geen deftig hybridetoestel is. Support? Kan op één dag als een kaartenhuisje in elkaar storten. Exclusief? Vind ik een vies woord. PiP? Is mooi doch geen must. Webconnectiviteit? Liever niet, gruw ik van (zie uitleg hierboven over pay-per-view, remote access etc.) Alles wat ik wil zien moet op het schijfje zelf staan, ik vind het nu al zever dat je op dvd-discs soms exclusieve content via internet krijgt.

Henkske22
05-01-2008, 14:57
Yess dit vind ik echt topnieuws:)

Roger Weerts
05-01-2008, 15:04
Woo, moet je dan nu niet iets leuks met je kooters aan het doen zijn?

Het geld dat andere mensen (die voor kooters kiezen) aan hun kinderen uitgeven, geef ik uit aan onze hobby's :bier: (De geneugten van het leven zoals uit eten, vakanties, computers, audio/video, origineel gekochte dvd's/hd-dvd''s ipv kopieën)


Ja, alle spellen op de PS3 zijn schietspellen of spellen waar je moet (moet?) rijden. En Final Fantasy, Uncharted en Ratched & Clank zijn helemaal geen avontuur en / of platform spellen. Ik heb nog een Wii onder het stof ergens staan, misschien iets voor jou (en de kooters)?

Lees : Games interesseren me geen ene .......... Die ene "Naughty Dog" game die ik leuk vindt is dus echt te weinig (Crash Bandicoot, Jak and Daxter)


Deze heb ik nog niet gehoord... Lijkt me erg lastig als je al je AVS apparatuur in je setup zo op die ene tuner aan wilt sluiten. Of is dit echt wat je wilt, is mij veel te omslachtig. Of ben jij zo iemand die denkt dat digitaal klote klinkt en je het allemaal analoog wilt doen? De meeste PS3 mensen zijn blij met de optische uit en / of sluiten de boel via HDMI aan.

Ik verkoop m'n Denon niet omdat er toevallig geen HDMI opzit, en een fatoenlijk DTS spoor is zeker niet verkeerd, maar wil je het wat optimaler zul je toch je analoge imputs mbv goede interlinks moeten toepassen. En NEE ik noem me zelf zeker geen "audiofiel" die persé eenlampenversterker moet hebben. Wel ben ik van het motto "Size still matters" (ik weet uit ervaring dat een fatsoenlijke staander ten alle tijden wint tov die kleine melkpakjes) en een 38cm presteert beslist anders (ik zeg niet altijd beter) dan bijvoorbeeld een 20cm Sub.


Prima, net wat ik zeg. Als HD-DVD winnaar zou worden had ik hetzelfde gedaan, maar dan andersom :wink:


Eerlijke prijs? Wat is er oneerlijk aan dan? Je betaald voor wat je krijgt: plain and simple. Ik bedoel, HD-DVD was zo veel goedkoper in de product, hoe "eerlijk" is dit naar de consument vertaald als je kijkt naar het prijsverschil tussen BD en HD-DVD schijven?

"Je betaald voor wat je krijgt ? " Dat maakt de consument wel uit, en dat zal blijken als die dingen ECHT over de toonbank vliegen. (Dat wij ze nu al kopen wil niet zeggen dat de prijs ook echt eerlijk is)

Een voorbeeld : December 2006 een Plasma voor 2300,- euro gekocht, Nu verkrijgbaar voor pak uhm beet 1500,- euro. Dat gaat met de blu-ray's ook gebeuren als we wat verder zijn. (dat is zelfs al gebeurd, die dingen zijn al gezakt van 1500,- euro tot nu zo'n 500,- euro)

Dus over de definitie "eerlijk" kunnen we twisten, en in mijn bewoording meer bedoeld als : "Wanneer het voor mij interessant is". (Een goeie blu-ray speler mag voor mij 300,- euro kosten)

Frank
05-01-2008, 15:04
Waarom niet van de eerste keer het goed doen? Bijvoorbeeld op de extra's van de Pirates of the Caribbean-BR's is niet afgedongen (het foutje met de framing van de eerste disc even als kinderziekte aanschouwend, Buena Vista is toch tenminste bezig er wat aan te doen).
De Pirates-BR's missen de audiocommentaren bij deel 1 en 2.

Werner
05-01-2008, 15:10
De Pirates-BR's missen de audiocommentaren bij deel 1 en 2.

Ah? Weer wat bijgeleerd... Toch frappant dat er qua BR net met zóveel ruimte geadverteerd op zo'n zaken dan beknibbeld wordt. Een audiocomm-track mag gerust in 2.0 zijn, kan toch niet zó veel ruimte innemen...

*TIMMIE*
05-01-2008, 15:21
Van Weinstein gaan al langer de geruchten dat ze neutraal willen worden of willen switchen. Mede gevoed door het feit dat ze al maanden niets meer uitgeven en dezelfde persoon die Ook gaan er geruchten dat Universal aan het twijfelen is gebracht. Door onder andere druk van aandeelhouders. Deze omslag en de Paramountomslag heeft voorspeld. Daarnaast is er een samenwerking aangegaan tussen Paramount en Gaumont/Sony. Wat zou dat kunn betekenen?!?! Ook Dreamworks is vaag, daar Spielberg heeft laten weten niet tevreden te zijn met de gang van zaken en wellicht een nieuw Dreamworks gaat beginnen in samenwerking met een andere partij (genoemd zijn Universal (good old palls) of Fox (vriendje van Lucas?!)). LET WEL: DIT ZIJN GERUCHTEN!

De lijst die TJ Weissel noemt is samen te vatten als: Weinstein, Paramount en Universal met wat kleine onafhankelijken en dochterondernemingen van eerdergenoemden. Wat kosten betreft; het verschil is niet veel meer en zie ik als non argument (4 cent als ik me niet vergis). Dat is een oud verhaal, dat al lang niet meer opgaat. Budgetspelers zouden vanaf deze maand geintroduceerd worden, dus die hardwareprijzen zullen nog wel verder dalen. Laar lord of the rings nu maar komen op Blu Ray (en Star Wars, Alien,...)! :mrgreen: Was mijn voorspelling over het uitstellen van Newline HD toch niet zo verkeerd.

Hopelijk komt deze switch van Warner de kwaliteit ten goede en gaan ze nu nog meer lossless audio toepassen en gaat de beeldkwaliteit erop vooruit als gevolg van meer discruimte en hoger haalbare bitrates. Iets dat Paramount ook van plan was (lossless bij Transformers en Blades of glory). Michael Bay heeft in ieder geval al laten weten blij te zijn met deze ontwikkeling.

Trat
05-01-2008, 15:25
En dan iedere keer een nieuwe speler kopen? De revisies van Blu-ray bleven namelijk niet beperkt tot de software, maar hadden ook betrekking op de hardware.
Klopt, veel uit de 1.1 en 2.0 specs is alleen te realiseren met voorhanden hardware. Dat gaat niet lukken met de standaard 1.0 spelers: heb je 100% gelijk in. Echter, wat is het probleem? Je doet nog steeds net alsof ik Spiderman 4 straks niet in een 1.0 speler kan afspelen: het blijft om de films gaan toch? En straks zijn die spelers goedkoper en gaat je oude speler naar je slaapkamer, net zoals veel mensen meerdere DVD spelers in huis hebben.

Als het puur de software was dan had HD DVD trouwens een groot voordeel gehad vanwege z'n standaard internet connectiviteit en de makkelijke upgrade-baarheid.[/QUOTE]
Moeten mensen wel hun speler op het net aansluiten. Updaten zou ook gewoon via de schijfjes zelf kunnen gaan (zoals updates voor de PSP op de UMD schijfjes staan). Als de FW die Toshiba voor de spelers maakt generiek is tenminste.


P.S.Even terzijde: Ik zie trouwens de zet van Apple om BD in hun Macs te stoppen als een belangrijke zet. Ik durf te wedden dat we over een week Mac(book) Pro's met een HDMI poort zullen zien op Macworld. Zo, bam op je HDTV, 1080p met een 2.0 proof player.

Maar van de andere kant, het is ook logisch dat ze voor BD gaan, immers, wat is de geschiedenis van HD-DVD als het om data opslag (afspelen / branden) gaat?

Trat
05-01-2008, 15:28
Hopelijk komt deze switch van Warner de kwaliteit ten goede en gaan ze nu nog meer lossless audio toepassen en gaat de beeldkwaliteit erop vooruit als gevolg van meer discruimte en hoger haalbare bitrates. Iets dat Paramount ook van plan was (lossless bij Transformers en Blades of glory). Michael Bay heeft in ieder geval al laten weten blij te zijn met deze ontwikkeling.
Dunkt mij dat Paramount snel zal volgen. Hou hopen dat de films wat betaalbaarder worden: €20 voor een film wil ik max betalen...

Trat
05-01-2008, 15:32
Ah? Weer wat bijgeleerd... Toch frappant dat er qua BR net met zóveel ruimte geadverteerd op zo'n zaken dan beknibbeld wordt. Een audiocomm-track mag gerust in 2.0 zijn, kan toch niet zó veel ruimte innemen...
Misschien kozen ze (uit gierigheid) voor een BD-25 en geen BD-50 disc...

Trat
05-01-2008, 15:35
Wat ik zou kiezen? Geen van beide, zo lang ze met elkaar in concurrentie zijn. Of zo lang er geen deftig hybridetoestel is. Support? Kan op één dag als een kaartenhuisje in elkaar storten. Exclusief? Vind ik een vies woord. PiP? Is mooi doch geen must. Webconnectiviteit? Liever niet, gruw ik van (zie uitleg hierboven over pay-per-view, remote access etc.) Alles wat ik wil zien moet op het schijfje zelf staan, ik vind het nu al zever dat je op dvd-discs soms exclusieve content via internet krijgt.
Maar je bent het met me eens dat BD een voorsprong heeft op de race naar format standaard? Dat is eigenlijk wat ik wilde horen. Anders heeft verdere discussie misschien niet eens zin. :bier:

Trat
05-01-2008, 15:37
"Je betaald voor wat je krijgt ? " Dat maakt de consument wel uit, en dat zal blijken als die dingen ECHT over de toonbank vliegen. (Dat wij ze nu al kopen wil niet zeggen dat de prijs ook echt eerlijk is)
Dat is precies wat ik bedoel. Blijkbaar vinden consumenten BD meer waarde voor hun geld omdat de films meer verkopen.


Een voorbeeld : December 2006 een Plasma voor 2300,- euro gekocht, Nu verkrijgbaar voor pak uhm beet 1500,- euro. Dat gaat met de blu-ray's ook gebeuren als we wat verder zijn. (dat is zelfs al gebeurd, die dingen zijn al gezakt van 1500,- euro tot nu zo'n 500,- euro)
Je hebt al een BD speler (de beste) voor <€400. :wink:


Dus over de definitie "eerlijk" kunnen we twisten, en in mijn bewoording meer bedoeld als : "Wanneer het voor mij interessant is". (Een goeie blu-ray speler mag voor mij 300,- euro kosten)
En waarom was die HD-DVD speler dan wel al interessant?

Richard B.
05-01-2008, 15:39
Dunkt mij dat Paramount snel zal volgen. Hou hopen dat de films wat betaalbaarder worden: €20 voor een film wil ik max betalen...

Hoeveel BR's heb je als ik vragen mag?

Juvefan
05-01-2008, 15:43
New Line Cinema is ook om:

http://www.dvdtown.com/news/new-line-drops-hd-dvd-as-well/5066

Henkske22
05-01-2008, 15:45
Haha Geen LOTR op HDDVD
Nu zullen er zeker veel mensen overstappen naar blu

Richard B.
05-01-2008, 15:45
New Line Cinema is ook om:

http://www.dvdtown.com/news/new-line-drops-hd-dvd-as-well/5066

Da's een paar pagina's eerder al gemeld. En toen was het al eigenlijk geen nieuws want New Line is onderdeel van Time Warner, dus is dit een logisch gevolg.

Trat
05-01-2008, 15:48
Hoeveel BR's heb je als ik vragen mag?
Twee: The Fountain en The 5th Element... beiden via eBay €14 p/st incl. verzending. Heb er nu twee in de pijplijn zitten via amazon: hadden een 2 voor de prijs van 1 aanbieding. Dan pruim ik het nog wel, anders niet hoor. Ik zie soms niet eens het verschillen tussen een DVD en een HD film... :lol:

Trat
05-01-2008, 15:49
Haha Geen LOTR op HDDVD
Nu zullen er zeker veel mensen overstappen naar blu
Tja, lol ja. En reken maar dat de Maatrix nou wel naar BD komt. Nu hoeven er ook weer minder mensen naar HD-DVD over te stappen.

TJ Weissel
05-01-2008, 15:50
Ik zie soms niet eens het verschillen tussen een DVD en een HD film... :lol:

Dan misschien tijd voor 'n brilletje?

Trat
05-01-2008, 15:52
Dan misschien tijd voor 'n brilletje?
Super goede ogen, maar mijn TV is geen 100" en vanaf 3-4 meter zie ik dat echt niet, sorry. Ik weet wel dat het er van dichtbij beter uitziet, dat is voldoende. (6) De PS3 upscaled mijn DVDs ook erg netjes moet ik zeggen hoor.

hstadman
05-01-2008, 15:53
Je zag dit al van mijlen ver aankomen dat er toch een beslissing aan zou komen dit jaar.
De grotere blu-ray verkopen zijn ook bij de filmmaatschappijen duidelijk de reden om dit format te gaan steunen. Voor de consument beter dat er 1 format is!:wink:

regiocodering zal toch wel weer vrij gemakkelijk omzeild kunnen worden denk ik of met een software update eruit gehaald worden.:wink: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sony de regiocodering eruit wilde halen.

Trat
05-01-2008, 15:56
Je zag dit al van mijlen ver aankomen dat er toch een beslissing aan zou komen dit jaar.
De grotere blu-ray verkopen zijn ook bij de filmmaatschappijen duidelijk de reden om dit format te gaan steunen. Voor de consument beter dat er 1 format is!:wink:
Zeker beter. En voor de HD-DVD fans ook; filmpjes kosten straks niks meer.


regiocodering zal toch wel weer vrij gemakkelijk omzeild kunnen worden denk ik of met een software update eruit gehaald worden.:wink: Ik dacht ergens gelezen te hebben dat sony de regiocodering eruit wilde halen.
Volgens mij hoefde dat al vanaf het begin niet voor Sony, is ook bij de PS3 spellen: allemaal regiovrij. Mogen de producenten van de films / games zelf bepalen dacht ik.

hstadman
05-01-2008, 16:00
Blu-ray is nog steeds te duur en incompleet om echt de mainstream markt op te gaan. Ik ben echter bang dat men dit toch zal doen met als gevolg dat Consumenten straks gewoon worden belazerd met spotgoedkope 1.0 spelers. De playstation 3 blijft voorlopig de beste speler en dit nieuws zou wel eens Sony wel eens een boost kunnen opleveren in de console-war.

te duur? playstation 3 waar je echt alles mee kan doen voor 400 euro?! Een goede hd-dvd speler kost OOK minimaal 350-700 euro!:roll: 8-)

Richard B.
05-01-2008, 16:02
Twee: The Fountain en The 5th Element... beiden via eBay €14 p/st incl. verzending. Heb er nu twee in de pijplijn zitten via amazon: hadden een 2 voor de prijs van 1 aanbieding. Dan pruim ik het nog wel, anders niet hoor. Ik zie soms niet eens het verschillen tussen een DVD en een HD film... :lol:

Hmm.. dat klinkt niet echt als overtuigende support voor Blu-ray. Als Warner grotere Blu-ray-verkopen verwacht door hun stap dan valt het te hopen dat anderen kooplustiger zijn. Ik heb al 15 Warner HD DVD's (met nog 2 in bestelling) en Warner zal dus op dat punt wat gemiste inkomsten goed moeten maken. ;)

hstadman
05-01-2008, 16:04
Volgens mij hoefde dat al vanaf het begin niet voor Sony, is ook bij de PS3 spellen: allemaal regiovrij. Mogen de producenten van de films / games zelf bepalen dacht ik.


Zou inderdaad ook kunnen. Ik weet wel dat er veel blu-ray schijven zijn met regiocodering en ook een redelijk aantal zonder, inderdaad. Als je de regiocodering uit de speler haalt, overigens, kunnen die regio gecodeerde ook op een regiovrije speler afgespeeld worden. Er zal vast wel een crack of bios update komen die het mogelijk maakt om ook alle regio gecodeerde schijfjes af te kunnen spelen.:wink:

regio codering is iets uit de prehistorie, je weet van te voren dat via het web veel mensen internationaal shoppen!:wink:

hstadman
05-01-2008, 16:06
Hmm.. dat klinkt niet echt als overtuigende support voor Blu-ray. Als Warner grotere Blu-ray-verkopen verwacht door hun stap dan valt het te hopen dat anderen kooplustiger zijn. Ik heb al 15 Warner HD DVD's (met nog 2 in bestelling) en Warner zal dus op dat punt wat gemiste inkomsten goed moeten maken. ;)

dvd; verkoopt nog steeds het meest en die paar hd-dvd's zullen ze echt niet zo hard missen. let wel dat in europa de HD verkopen nauwelijks meetellen, in Amerika zijn de verkopen wat groter maar ook nog steeds ver onder de maat van dvd verkopen.:wink:

Trat
05-01-2008, 16:12
Hmm.. dat klinkt niet echt als overtuigende support voor Blu-ray. Als Warner grotere Blu-ray-verkopen verwacht door hun stap dan valt het te hopen dat anderen kooplustiger zijn. Ik heb al 15 Warner HD DVD's (met nog 2 in bestelling) en Warner zal dus op dat punt wat gemiste inkomsten goed moeten maken. ;)
Tja, maar blijkbaar maken die 17 HD-DVDs van jou geen verschil... kijk maar naar de verkopen. Kijk, in de VS zijn films sowieso ook goedkoper (DVDs ook trouwens) als ze hier €20 zijn ga ik wat er vast vaker een kopen. Net trouwens Lord of War gekocht bij de gratis platen zaak: €15, kon ik hem niet voor laten liggen dacht ik zo. Ik heb er nog weinig ja, maar mijn support voor BD is altijd groter dan die voor HD-DVD. Ik heb immers een PS3 en geen HD-DVD speler...

Ik wacht ook nog op de Matrix en LOTRs... Voor mijn vriendin komt (wanneer de cyclus voltooid is) er 100% zeker de Henkie Putter verzamelbox. Prijs maakt daar niet zo voor uit. Helaas zul je die niet meer vinden op HD-DVD (dunkt mij).

Trat
05-01-2008, 16:14
Zou inderdaad ook kunnen. Ik weet wel dat er veel blu-ray schijven zijn met regiocodering en ook een redelijk aantal zonder, inderdaad. Als je de regiocodering uit de speler haalt, overigens, kunnen die regio gecodeerde ook op een regiovrije speler afgespeeld worden. Er zal vast wel een crack of bios update komen die het mogelijk maakt om ook alle regio gecodeerde schijfjes af te kunnen spelen.:wink:

regio codering is iets uit de prehistorie, je weet van te voren dat via het web veel mensen internationaal shoppen!:wink:
Sterker nog, ik denk dat Sony via een FW update die regiocodering er zo uit kan flikkeren. Dan wel software matig...

Trat
05-01-2008, 16:19
Maar even een andere vraag: zou het echt zo slecht zijn dan als BD wint (wat ze aan het doen zijn)? Ik bedoel, er is toch niks echt mis mee?

Dai
05-01-2008, 16:21
Als ik naar mijn eigen collectie kijk, heb ik toch een probleem. Bijna allemaal Warner's op Bourne trilogie en transformers na. Dus overstap naar blu ray is zo gemaakt. Heb nooit begrepen waarom hd dvd en blu ray elkaar zo afmaken. Er komen nog leuke exclusieve titels uit voor hd dvd (Hulk, Ironman, Sweeney todd). Tegen kerst, hopelijk eerder een betaalbare 1.1 speler en ik ga vrolijk verder met wat iedereen hier leuk vindt, films kijken.

Alleen jammer dat ik minder van de goedkope dollar kan profiteren i.v.m. regiocodering. Ik dacht dat Warner regiovrij was/is? Heb nu bijvoorbeeld Bourne Ultimatum 2 maanden voor de Nederlandse release dat soort voordeeltjes wil ik graag behouden.

hstadman
05-01-2008, 16:27
Als ik naar mijn eigen collectie kijk, heb ik toch een probleem. Bijna allemaal Warner's op Bourne trilogie en transformers na. Dus overstap naar blu ray is zo gemaakt. Heb nooit begrepen waarom hd dvd en blu ray elkaar zo afmaken. Er komen nog leuke exclusieve titels uit voor hd dvd (Hulk, Ironman, Sweeney todd). Tegen kerst, hopelijk eerder een betaalbare 1.1 speler en ik ga vrolijk verder met wat iedereen hier leuk vindt, films kijken.

Alleen jammer dat ik minder van de goedkope dollar kan profiteren i.v.m. regiocodering. Ik dacht dat Warner regiovrij was/is? Heb nu bijvoorbeeld Bourne Ultimatum 2 maanden voor de Nederlandse release dat soort voordeeltjes wil ik graag behouden.

Meestal staat het op de Amerikaanse sites er wel bij...ofwel regiocodering ofwel regio vrij. Er zijn een aantal regiovrij in ieder geval.

Voordeel van 1 formaat is dat ze zich nu eindelijk kunnen richten op 1 formaat en het goed erop zetten van de films om het max. van het formaat eruit te halen. Geen kosten meer voor 2 schijfjes!

Peter van santbrink
05-01-2008, 16:29
Volgens mij heb je de discussie niet gevolgd. Zomaar reageren is dan gevaar.

De andere poster had het over een €300 HD-DVD player. Ik stelde dat voor nog geen €100 MEER (dus extra, bovenop de €300) je een PS3 hebt. Meer niet. Lezen...

verkeerd gelezen (was net wakker):


Wederom heb je de discussie niet goed gevolgd anders had je een paar posts hiervoor gelezen dat het mij geen zak interesseert of HD-DVD / BD de oorlog wint. Ik koop morgen een HD-DVD speler (als de films goedkoper zijn) wanneer blijkt dat HD-DVD de winnaar is. Wederom: lezen...

had die post nog niet gelezen toen ik mijn post tikte (m'n oordeel was gebasseerd op je eerste posts)


Ik denk dat voor het eind van dit jaar (lees: 2008) de PS3 onder de €250 zal zijn. Het is maar een voorspelling...

hoop dat je gelijk krijgt ;)

Het is dus duidelijk voor de mensen die nog geen HD/BR speler hebben (en ook geen HD-dvd's); kies BR

Hadden ze jaar eerder mee moeten komen, dan had geen HD-dvd's gekocht en dus ook geen Toshiba EP35

Heb op zich nog wel ruimte, alleen verbindingen gaat lastig worden daar ik m'n regiovrije dvd-speler zeker niet weg doe....

SuperDre
05-01-2008, 16:31
eventjes de echte reden van de switch (zoals ik al eerder aangaf)
WB zegt in zijn statement absoluut geen geld aangenomen te hebben. Kerstmis sales hebben de doorslag gegeven. (Blu ray versus HD DVD ; VS 2:1 Europa 3:1 Australie 5:1 en Japan 9:1).

Trat
05-01-2008, 16:35
Meestal staat het op de Amerikaanse sites er wel bij...ofwel regiocodering ofwel regio vrij. Er zijn een aantal regiovrij in ieder geval.

Voordeel van 1 formaat is dat ze zich nu eindelijk kunnen richten op 1 formaat en het goed erop zetten van de films om het max. van het formaat eruit te halen. Geen kosten meer voor 2 schijfjes!
Klopt en de voordelen mogen duidelijk zijn. Echter, het is en blijft voor veel mensen terra incognita dat importeren voor films. Dus vooral voor de echte liefhebber is het een aardigheidje.

hstadman
05-01-2008, 16:36
eventjes de echte reden van de switch (zoals ik al eerder aangaf)
WB zegt in zijn statement absoluut geen geld aangenomen te hebben. Kerstmis sales hebben de doorslag gegeven. (Blu ray versus HD DVD ; VS 2:1 Europa 3:1 Australie 5:1 en Japan 9:1).

Zegt genoeg lijkt mij. Een van de redenen dat ik HD nog afgehouden heb maar nu lijkt blu-ray toch echt door te gaan breken is het redelijk safe om een goede blu-ray speler aan te schaffen...:wink: Ook is er nu meer keuze aan films dan bij het begin van een hardware release.

hstadman
05-01-2008, 16:37
Klopt en de voordelen mogen duidelijk zijn. Echter, het is en blijft voor veel mensen terra incognita dat importeren voor films. Dus vooral voor de echte liefhebber is het een aardigheidje.

Heb je gelijk in; het grote gros koopt gewoon NL discs die in de winkel voor het grijpen liggen, denk dan aan een frs, een MM of enkele grootgrutters die films verkopen. Ik den dat met name de frs en MM veel meer blu-ray verkopen dan andere outlets...

Vooralsnog is de dvd nog steeds het meest sterke medium.

*TIMMIE*
05-01-2008, 16:38
Exclusives is ook maar relatief. Sweeney Todd komt in de US uit op HD DVD en hier op BR (Warner). Hetzelfde geldt voor Almost Famous (HD DVD US, BR in EUR). Ook andere exclusives zijn met een beetje shoppen gewoon te krijgen. Eternal Sunshine is aangekondigd voor release in Japan, 12 Monkeys, Tomb Raider 1 en 2 zijn in Duitsland uit. Sommige Fox titels zouden in het oostblok te krijgen zijn op HD DVD. Zeker voor iemand die niet gebonden is aan NL subs, is shoppen in het buitenland erg handig. Ook zijn veel titels uit de Paramount BR/HD DVD tijd nog gewoon verkrijgbaar via diverse webshops (onlangs Sleepy Hollow aangeschaft). :)

Henkske22
05-01-2008, 16:39
Als ik naar mijn eigen collectie kijk, heb ik toch een probleem. Bijna allemaal Warner's op Bourne trilogie en transformers na. Dus overstap naar blu ray is zo gemaakt. Heb nooit begrepen waarom hd dvd en blu ray elkaar zo afmaken. Er komen nog leuke exclusieve titels uit voor hd dvd (Hulk, Ironman, Sweeney todd). Tegen kerst, hopelijk eerder een betaalbare 1.1 speler en ik ga vrolijk verder met wat iedereen hier leuk vindt, films kijken.

Alleen jammer dat ik minder van de goedkope dollar kan profiteren i.v.m. regiocodering. Ik dacht dat Warner regiovrij was/is? Heb nu bijvoorbeeld Bourne Ultimatum 2 maanden voor de Nederlandse release dat soort voordeeltjes wil ik graag behouden.

Import toch gewoon een REGION A ps3 ofzo:)

hstadman
05-01-2008, 16:40
eventjes de echte reden van de switch (zoals ik al eerder aangaf)
WB zegt in zijn statement absoluut geen geld aangenomen te hebben. Kerstmis sales hebben de doorslag gegeven. (Blu ray versus HD DVD ; VS 2:1 Europa 3:1 Australie 5:1 en Japan 9:1).
met name die 9:1 in japan is erg opmerkelijk. bewijst toch weer dat in japan sony erg groot is.

Trat
05-01-2008, 16:40
verkeerd gelezen (was net wakker):

had die post nog niet gelezen toen ik mijn post tikte (m'n oordeel was gebasseerd op je eerste posts)
Net wakker toen? Ik was al om 9.00 met mijn scriptie bezig man.Lekker bezig hoor (6)


hoop dat je gelijk krijgt ;)

Het is dus duidelijk voor de mensen die nog geen HD/BR speler hebben (en ook geen HD-dvd's); kies BR
Ik denk dat ik er niet ver naast zit straks. Zeker als Sony ook de GPU op 65nm gaat bakken straks zal het ding een stuk goedkoper kunnen.


Hadden ze jaar eerder mee moeten komen, dan had geen HD-dvd's gekocht en dus ook geen Toshiba EP35
Tja, dat zagen hun investeringspartners misschien niet zitten...


Heb op zich nog wel ruimte, alleen verbindingen gaat lastig worden daar ik m'n regiovrije dvd-speler zeker niet weg doe....
Hoeft toch ook niet weg? Misschien dat ze straks via Linux de boel regiovrij aan kun spreken. Anders dan dat, niks staat Sony (technisch) in de weg om een FW update te doen die je PS3 regiovrij maakt. Ik weet niet of Sony al een andere regiovrije speler op de markt heeft, maar het zou kunnen. Extra incentive om over te stappen op een PS3.

Trat
05-01-2008, 16:43
Import toch gewoon een REGION A ps3 ofzo:)
Klopt, maar er is ook een region C. http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Region_codes

hstadman
05-01-2008, 16:43
Import toch gewoon een REGION A ps3 ofzo:)

Moet je overigens wel even een omvormer erbij aanschaffen daar Amerika met 120 volt werkt!:roll: :wink: 8-)

Trat
05-01-2008, 16:43
met name die 9:1 in japan is erg opmerkelijk. bewijst toch weer dat in japan sony erg groot is.
Tja, waarom is de boeing 360 daar zo klein ;)

Trat
05-01-2008, 16:46
Moet je overigens wel even een omvormer erbij aanschaffen daar Amerika met 120 volt werkt!:roll: :wink: 8-)
Nee hoor, je hoeft alleen een andere stekker in je PS3 te stoppen.


Okay, I've bought a PS3, what sort of stepdown transformer do I need?

Despite a wealth of information existing on this particular subject, it transpired that you don't actually need one! A standard PC/Kettle lead (5 amp) will do the trick, since the PS3 has a 110v-240v power supply built in.
We have confirmation from SCEA now that the power supply inside the Playstation 3 is, in fact, universal. The power supply supports 100 to 240 volts at 50 to 60 Hertz, which is useable in all modern power grids -- including Europe. Although European markers require a different physical plug for their infrastructure, there is no need to replace the power supply
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4908&ref=y

Uit Japan is zo'n ding trouwens nog goedkoper. Daar verkopen ze ook een kinky witte. wel aan denken dat de X en O knoppen qua functionaliteit omgekeerd zijn in Japan (ze zitten wel op de zelfde plek trouwens). Ik zou geen Hong Kong versie nemen, daar censureren ze de spellen...

hstadman
05-01-2008, 16:47
eventjes de echte reden van de switch (zoals ik al eerder aangaf)
WB zegt in zijn statement absoluut geen geld aangenomen te hebben. Kerstmis sales hebben de doorslag gegeven. (Blu ray versus HD DVD ; VS 2:1 Europa 3:1 Australie 5:1 en Japan 9:1).

Nog eventjes de cijfers van WB vertalen naar gewoon Nederlands;

wat WB zegt is dat de consument heeft gesproken en duidelijk internationaal voor blu-ray kiest! De reden voor WB om exclusief over te stappen op blu-ray!:wink:

Henkske22
05-01-2008, 16:51
Nee hoor, je hoeft alleen een andere stekker in je PS3 te stoppen.


http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4908&ref=y

Uit Japan is zo'n ding trouwens nog goedkoper. Daar verkopen ze ook een kinky witte. wel aan denken dat de X en O knoppen qua functionaliteit omgekeerd zijn in Japan (ze zitten wel op de zelfde plek trouwens). Ik zou geen Hong Kong versie nemen, daar censureren ze de spellen...


Gewoon een normale stekker die je voor allerlei dingen gebruikt?:D

Roger Weerts
05-01-2008, 16:52
Dat is precies wat ik bedoel. Blijkbaar vinden consumenten BD meer waarde voor hun geld omdat de films meer verkopen.

Dat mag JIJ gerust denken, Mensen kopen miljoenen liters brandstof, Geloof me, die prijs vinden ze WAARDELOOS. En BD's kopen ze meer omdat ze per toeval gek zijn van spelletjes en dus BD erbij kregen, dat had net zo makkelijk HD-DVD kunnen zijn.


Je hebt al een BD speler (de beste) voor <€400. :wink:

Dat vindt JIJ ook weer, Dat vindt ik zeker niet. Die ik goed en het beste vindt kost zeker het dubbele.


En waarom was die HD-DVD speler dan wel al interessant?

Een HD-DVD speler die er voor mij goed uitziet en zijn werk perfect doet, en mij maar 139,- euro (199,- minus 60,- euro oude dvd speler) heeft gekost koop ik als een pak melk. Een speler van 500-800,- euro vindt ik te duur om "zomaar" te kopen. Daarom was ie voor mij INTERESSANT. Die koop ik net iets meer weloverwogen.

hstadman
05-01-2008, 16:52
Nee hoor, je hoeft alleen een andere stekker in je PS3 te stoppen.


http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=4908&ref=y

Uit Japan is zo'n ding trouwens nog goedkoper. Daar verkopen ze ook een kinky witte.


Ehmmm, zou toch echt even een omvormer erbij aanschaffen want de stekker bepaald niet hoeveel volt een apparaat nodig heeft. Ookal gebruikt de ps3 in japan en usa dezelfde stekker, japan is 100 volt mains en amerika 110 volt mains dat valt nog onder de 10% voltage afwijking....maar een 110 volts apparaat op onze 230 volt zetten lijkt mij niet een goed idee; heb je er echt wel heel kort plezier van. Je blaast de voeding compleet op!

Dus;

japan= 100 volt
amerika is 110 volt

kunnen biede op dezelfde adapter.

europa is 230 volt is a big NO NO!

220 volts apparaten uit china bijv. kunnen wel weer op de 230 volt uit europa daar dat ook binnen de grenzen van de 10% valt.

Henkske22
05-01-2008, 16:56
Ehmmm, zou toch echt even een omvormer erbij aanschaffen want de stekker bepaald niet hoeveel volt een apparaat nodig heeft. Ookal gebruikt de ps3 in japan en usa dezelfde stekker, japan is 100 volt mains en amerika 110 volt mains dat valt nog onder de 10% voltage afwijking....maar een 110 volts apparaat op onze 230 volt zetten lijkt mij niet een goed idee; heb je er echt wel heel kort plezier van. Je blaast de voeding compleet op!

Dus;

japan= 100 volt
amerika is 110 volt

kunnen biede op dezelfde adapter.

europa is 230 volt is a big NO NO!

220 volts apparaten uit china bijv. kunnen wel weer op de 230 volt uit europa daar dat ook binnen de grenzen van de 10% valt.

The power supply supports 100 to 240 volts at 50 to 60 Hertz

Dai
05-01-2008, 17:10
PS3 komt er bij mij niet in. Beetje overkill voor een potje mijnenveger. Heb het weleens overwogen om alleen voor hd-dvd/blu ray een console binnen te halen maar dat was toen alles (standalone spelers) nog richting de 600 euro ging en bij blu ray zelfs 1000.

hstadman
05-01-2008, 17:11
The power supply supports 100 to 240 volts at 50 to 60 Hertz

Dan zit er al een omvormer ingebouwd in de adapter en is de ps3 een all region version.:wink:

Vaak hebben fabrikanten nog steeds apparte apparaten voor de verschillende werelddelen vanwege de 100-110 en 220-230 volt gebruik!
Sony maakt dus maar 1 soort ps3 die voor de gehele wereld geschikt is. Mooi om te weten.:wink:

hstadman
05-01-2008, 17:15
PS3 komt er bij mij niet in. Beetje overkill voor een potje mijnenveger. Heb het weleens overwogen om alleen voor hd-dvd/blu ray een console binnen te halen maar dat was toen alles (standalone spelers) nog richting de 600 euro ging en bij blu ray zelfs 1000.

Ik verwacht toch echt dit jaar goede betaalbare blu-ray spelers op de markt. Ik denk dat ook met name vanwege de 2 rivaliserende formaten veel fabrikanten afgehouden hebben. Nu er toch duidelijk naar blu-ray geneigd wordt, zullen er denk ik meer (high end) fabrikanten komen met goede spelers.

Henkske22
05-01-2008, 17:20
Ik vind 350-450 euro voor een ps3 echt niet duur

Richard B.
05-01-2008, 17:23
Er word vrij offtopic gediscussieerd momenteel. Voor PS3-aangelegenheden bestaat dacht ik al een apart topic.

Ontopic:


eventjes de echte reden van de switch (zoals ik al eerder aangaf)
WB zegt in zijn statement absoluut geen geld aangenomen te hebben. Kerstmis sales hebben de doorslag gegeven. (Blu ray versus HD DVD ; VS 2:1 Europa 3:1 Australie 5:1 en Japan 9:1).

Van dat statement dat er geen geld is aangenomen geloof ik dus helemaal niets. Warner heeft vorig jaar nog heel stellig beweerd de komende jaren beide formaten te blijven ondersteunen, en ze waren zelfs bezig met een eigen formaat dat zowel Blu-ray als HD DVD-zijden bevatte. Dat soort dingen doe je niet om aan het begin van het nieuwe jaar "opeens" exclusief BR te gaan ondersteunen. Dat geloof ik net zo min als dat Paramount en Dreamworks zonder vergoeding opeens exclusief overgingen op HD DVD.

Er gaat trouwens een gerucht dat Warner eind vorig jaar 250 miljoen dollar is geboden om ook exclusief HD DVD te gaan ondersteunen. Als ze dat hadden geaccepteerd dan hadden we hier waarschijnlijk hele andere discussies gehad. :?

Kennelijk is Warner met dat aanbod naar Sony gegaan en is het BR-consortium over dat bedrag heen gegaan.

Hombre
05-01-2008, 17:27
Even nog wat olie op het vuur…
In de VS staan 2.7 miljoen Blu-ray spelers (= incl. PS3)
Tegen 0.75 miljoen HD-DVD (excl. X-Box ad-onn)
Toch weet BD slecht 1 exemplaar meer tegen 1 HD-DVD schijfje te verkopen, dus 2:1,
terwijl men bijna 2 miljoen spelers meer heeft.

Kun je dan nog wel spreken over een succes???

Had de verhouding met zoveel spelers niet 10:1 moeten zijn….

Ps. ik heb beide systemen, want ik kijk film in HD en geen films in Blu-ray of HD-DVD.

hstadman
05-01-2008, 17:27
Er word vrij offtopic gediscussieerd momenteel. Voor PS3-aangelegenheden bestaat dacht ik al een apart topic.

Ontopic:



Van dat statement dat er geen geld is aangenomen geloof ik dus helemaal niets. Warner heeft vorig jaar nog heel stellig beweerd de komende jaren beide formaten te blijven ondersteunen, en ze waren zelfs bezig met een eigen formaat dat zowel Blu-ray als HD DVD-zijden bevatte. Dat soort dingen doe je niet om aan het begin van het nieuwe jaar "opeens" exclusief BR te gaan ondersteunen. Dat geloof ik net zo min als dat Paramount en Dreamworks zonder vergoeding opeens exclusief overgingen op HD DVD.

Er gaat trouwens een gerucht dat Warner eind vorig jaar 250 miljoen dollar is geboden om ook exclusief HD DVD te gaan ondersteunen. Als ze dat hadden geaccepteerd dan hadden we hier waarschijnlijk hele andere discussies gehad. :?

Kennelijk is Warner met dat aanbod naar Sony gegaan en is het BR-consortium over dat bedrag heen gegaan.

WB ontkent pertinent geld ontvangen te hebben! Als ze gewild hadden hadden ze die 250 miljoen al eerder op kunnen strijken! Wat overigens 100 miljoen meer zou zijn dan de andere hd-dvd exclusives hebben gehad!

Dit kan betekenen overigens dat OOK new line cinema overgaat op blu-ray; lotr op blu-ray dus! New Line Cinema is een dochter onderneming van WB!

de verhouding ziet er nu als volgt uit:
http://images.macrumors.com/article/2008/01/05/warner_300.png

copyright: MacRumors.com

hstadman
05-01-2008, 17:32
Even nog wat olie op het vuur…
In de VS staan 2.7 miljoen Blu-ray spelers (= incl. PS3)
Tegen 0.75 miljoen HD-DVD (excl. X-Box ad-onn)
Toch weet BD slecht 1 exemplaar meer tegen 1 HD-DVD schijfje te verkopen, dus 2:1,
terwijl men bijna 2 miljoen spelers meer heeft.

Kun je dan nog wel spreken over een succes???

Had de verhouding met zoveel spelers niet 10:1 moeten zijn….

Ps. ik heb beide systemen, want ik kijk film in HD en geen films in Blu-ray of HD-DVD.

In japan is het al 9:1 in europa 3:1 voor blu-ray, beduidend meer dus! Alleen in amerika is het 2:1, vanwege de 100 dollar actie van het hd-dvd kamp, wat je echt als laatste krampachtige actie had kunnen omschrijven. Nu is het wel duidelijk welke kant het nu opgaat!

het cijfer zegt alleen dat er op de ps3 in amerika meer op gegamed wordt dan gebruikt wordt als blu-ray film speler! In nederland wordt de ps3 dus wel duidelijk meer voor films gebruikt dan gaming!:wink: of is de verhouding games/films meer in balans.

Peter van santbrink
05-01-2008, 17:33
Klopt en de voordelen mogen duidelijk zijn. Echter, het is en blijft voor veel mensen terra incognita dat importeren voor films. Dus vooral voor de echte liefhebber is het een aardigheidje.

het is toch vreemd dat zoveel mensen niet weten dat je via internet , BR's en HD-dvd's zoveel goedkoper kan krijgen, vooral als er acties zijn

ik ga heb zelf een grens gesteld voor BR's/HD-dvd's van max €20 (evt speciale uitgave's zoals Blade Runner uitgezonderd)

; als afwezigheid van nl subs geen probleem is ben je een dief van je eigen portemonnee als je niet via internet besteld

net pakje van Amazon binnen met BR's van Stargate en The Devil's Rejects voor €12 elk

laatst waren b.v Potters 2 voor 1 wat neer komt op minder dan €10 per stuk (inclusief verzenden)

dit soort acties zie ik hier niet gebeuren en als iedereen braaf €25 of meer blijft betalen zal dit ook niet gebeuren; eigenlijk moeten we BR's en HD-dvd's hier boycotten :twisted:

Trat
05-01-2008, 17:34
Gewoon een normale stekker die je voor allerlei dingen gebruikt?:D
Zo'n geaarde. Je kent ze wel. Je steekt hem in de PS3, onder de power switch.
http://images.dailytech.com/nimage/2992_power.jpg

SuperDre
05-01-2008, 17:35
WB ontkent pertinent geld ontvangen te hebben! Als ze gewild hadden hadden ze die 250 miljoen al eerder op kunnen strijken! Wat overigens 100 miljoen meer zou zijn dan de andere hd-dvd exclusives hebben gehad!

Dit kan betekenen overigens dat OOK new line cinema overgaat op blu-ray; lotr op blu-ray dus! New Line Cinema is een dochter onderneming van WB!

In een interview op Engadget zegt degene zelfs waar ze moeten aankloppen om dat bedrag te innen.. nee dit is gewoon een echte business beslissing, Warner heeft toen ook tegen HD-DVDconsortium gezegd dat het Q4 van 2007 zou afwachten voordat men een beslissing zou doen..

Lees even terug en je kunt lezen dat New Line Cinema dus ook exclusief BD gaat doen, waardoor een HD-DVD versie van LOTR op de tocht komt te staan (ik hoop het zelfs (na wat HD-DVD heeft gedaan met paramount en o.a. dus de Transformers release))..

Trat
05-01-2008, 17:38
het is toch vreemd dat zoveel mensen niet weten dat je via internet , BR's en HD-dvd's zoveel goedkoper kan krijgen, vooral als er acties zijn

ik ga heb zelf een grens gesteld voor BR's/HD-dvd's van max €20 (evt speciale uitgave's zoals Blade Runner uitgezonderd)

; als afwezigheid van nl subs geen probleem is ben je een dief van je eigen portemonnee als je niet via internet besteld
Subs maken mij ook niet uit.


net pakje van Amazon binnen met BR's van Stargate en The Devil's Rejects voor €12 elk

laatst waren b.v Potters 2 voor 1 wat neer komt op minder dan €10 per stuk (inclusief verzenden)

dit soort acties zie ik hier niet gebeuren en als iedereen braaf €25 of meer blijft betalen zal dit ook niet gebeuren; eigenlijk moeten we BR's en HD-dvd's hier boycotten :twisted:
Veel mensen vinden het echter te veel moeite om dat allemaal te bestellen. Kan ik me wat bij voorstellen. Ik bestel bijv. al mijn PS3 games via eBay. Heb ik ze voor €46 thuis. Veel vrienden van me vinden dat te veel moeite en betalen gewoon €70 in de winkel. Moeten zij weten, ik heb het ze vaak gezegd: heb me er bij neer gelegd.

Trat
05-01-2008, 17:39
ik hoop het zelfs (na wat HD-DVD heeft gedaan met paramount en o.a. dus de Transformers release))..
+1

Peter van santbrink
05-01-2008, 17:42
Even nog wat olie op het vuur…
In de VS staan 2.7 miljoen Blu-ray spelers (= incl. PS3)
Tegen 0.75 miljoen HD-DVD (excl. X-Box ad-onn)
Toch weet BD slecht 1 exemplaar meer tegen 1 HD-DVD schijfje te verkopen, dus 2:1,
terwijl men bijna 2 miljoen spelers meer heeft.
.

niet echt eerlijk als blijkt dat 2 miljoen Amerikanen een X-box add-on hebben;

hstadman
05-01-2008, 17:45
In een interview op Engadget zegt degene zelfs waar ze moeten aankloppen om dat bedrag te innen.. nee dit is gewoon een echte business beslissing, Warner heeft toen ook tegen HD-DVDconsortium gezegd dat het Q4 van 2007 zou afwachten voordat men een beslissing zou doen..

Lees even terug en je kunt lezen dat New Line Cinema dus ook exclusief BD gaat doen, waardoor een HD-DVD versie van LOTR op de tocht komt te staan (ik hoop het zelfs (na wat HD-DVD heeft gedaan met paramount en o.a. dus de Transformers release))..

Klopt; zie schema boven voor de verhoudingen zoals die nu liggen voor blu-ray en hd-dvd. Er blijkt nu duidelijk alleen een tweespalt te bestaan daar er niemand meer op beide formaten uitbrengt!

of nog even hieronder speciaal voor jouw.:wink:

http://images.macrumors.com/article/2008/01/05/warner_300.png
copyright: MacRumors.com.

Richard B.
05-01-2008, 17:51
WB ontkent pertinent geld ontvangen te hebben! Als ze gewild hadden hadden ze die 250 miljoen al eerder op kunnen strijken! Wat overigens 100 miljoen meer zou zijn dan de andere hd-dvd exclusives hebben gehad!
Ik wil veel geloven, maar niet dat Warner geen vergoeding heeft ontvangen. De omzet die nu door Warner word gemaakt word op HD DVD en Blu-ray schijfjes moet een fractie zijn van die 250 miljoen. Qua productiekosten en distributie kan het ook weinig kosten (dat gaat allemaal via de faciliteiten en kanalen die al aanwezig waren voor DVD) dus feitelijk kan Warner een groot deel van dat bedrag direct bij de winst bijschrijven. Ik wil best geloven dat Warner de verkoopcijfers nauwlettend in de gaten houd, maar niet dat een vergoeding van het Blu-ray-kamp geen deel heeft uitmaakt van de afweging.



Dit kan betekenen overigens dat OOK new line cinema overgaat op blu-ray; lotr op blu-ray dus! New Line Cinema is een dochter onderneming van WB!
Je bent volgens mij de 10e die dit post. Zie de vorige pagina's.

hstadman
05-01-2008, 17:51
niet echt eerlijk als blijkt dat 2 miljoen Amerikanen een X-box add-on hebben;

Dat is de gok van elektronica, is nooit een erg goede investering geweest!:wink:

Denizz
05-01-2008, 17:52
Zou dit de doodsteek zijn voor HD-DVD?



het is toch vreemd dat zoveel mensen niet weten dat je via internet , BR's en HD-dvd's zoveel goedkoper kan krijgen, vooral als er acties zijn

Verdomme, wat ben ik dom bezig eigenlijk! Ik kijk even op amazon.com en ik zie dat alles echt een heel stuk goedkoper is dan in de winkel! Kan ik gelijk mijn vader overtuigen om Blu-ray te nemen :P.

hstadman
05-01-2008, 17:55
Ik wil veel geloven, maar niet dat Warner geen vergoeding heeft ontvangen. De omzet die nu door Warner word gemaakt word op HD DVD en Blu-ray schijfjes moet een fractie zijn van die 250 miljoen. Qua productiekosten en distributie kan het ook weinig kosten (dat gaat allemaal via de faciliteiten en kanalen die al aanwezig waren voor DVD) dus feitelijk kan Warner een groot deel van dat bedrag direct bij de winst bijschrijven. Ik wil best geloven dat Warner de verkoopcijfers nauwlettend in de gaten houd, maar niet dat een vergoeding van het Blu-ray-kamp geen deel heeft uitmaakt van de afweging.


Je bent volgens mij de 10e die dit post. Zie de vorige pagina's.

Denk ik toch niet; WB heeft duidelijk besloten om de verkoopcijfers van de kerst af te wachten om goed te kunnen zien wat nu werkelijk het best verkoopt. Dit blijkt dus uit alle cijfers blu-ray te zijn wereldwijd en daarom heeft WB gekozen voor blu-ray only! De vergoeding had WB OOK gekregen als het voor hd-dvd had gekozen dus dat is een non-issue hier! Als die vergoeding op is moet men toch geld verdienen met verkopen van films op een medium en dat zullen ze veel beter doen op blu-ray dan op hd-dvd. Even verder kijken dan uw neus lang is.:wink:

250 miljoen is voor WB toch een relatief laag bedrag...dat is slechts 1 of 2 films minder, daar de meeste grote films tegenwoordig zeker 100-150 miljoen per stuk kosten. Het grote geld komt nog steeds binnen van dvd verkopen!!! en dat gaat gewoon door, ondanks hd content.:wink:

WB is best slim bezig;

tegen de tijd dat hd-dvd uitgefaseerd is verwachten ze de goedkopere betaalbare versie 2.0 blu-ray spelers op de markt en dan gaat WB meteen exclusief over op blu-ray! Kunnen ze meteen profiteren van de verwachte extra verkopen!

hstadman
05-01-2008, 17:57
Zou dit de doodsteek zijn voor HD-DVD?


Verdomme, wat ben ik dom bezig eigenlijk! Ik kijk even op amazon.com en ik zie dat alles echt een heel stuk goedkoper is dan in de winkel! Kan ik gelijk mijn vader overtuigen om Blu-ray te nemen :P.

De reden dat veel mensen via ebay kopen of een CC aanschaffen om in het buitenland te kunnen winkelen. Scheelt echt veel, soms.:wink:

Wat denk je nu zelf? 70-80% van de films komen nu uit op blu-ray!

Trat
05-01-2008, 18:06
Wat denk je nu zelf? 70-80% van de films komen nu uit op blu-ray!
Hier past maar een muziekje bij voor mij: http://www.youtube.com/watch?v=YwEMxYggoKQ

hstadman
05-01-2008, 18:07
Hier past maar een muziekje bij voor mij: http://www.youtube.com/watch?v=YwEMxYggoKQ(6) :mrgreen: :wink: 8-) :bier:

Lex v/d Moolen
05-01-2008, 18:08
Eén ding is zeker, als LotR op BR uitkomt koop ik 'm direct :)

Lorre
05-01-2008, 18:10
Wat ik eigenlijk nog grappiger vind is dat er nog veel mensen op dit forum het blijkbaar schandalig zouden vinden dat Warner geld zou aangenomen hebben. Waar was die reactie toen het HD-DVD kamp dit deed met Paramount? Toen mocht dit allemaal. Zijn echt grappige dingen allemaal. Mij kan het niet schelen wat Warner gedaan heeft. Ben al blij dat er eindelijk eens duidelijkheid komt in de formatwar.

Peter van santbrink
05-01-2008, 18:12
Eén ding is zeker, als LotR op BR uitkomt koop ik 'm direct :)

idem, mits het de extended version wordt en het beeld/geluid substantieel beter is

Henkske22
05-01-2008, 18:13
Er word vrij offtopic gediscussieerd momenteel. Voor PS3-aangelegenheden bestaat dacht ik al een apart topic.

Ontopic:



Van dat statement dat er geen geld is aangenomen geloof ik dus helemaal niets. Warner heeft vorig jaar nog heel stellig beweerd de komende jaren beide formaten te blijven ondersteunen, en ze waren zelfs bezig met een eigen formaat dat zowel Blu-ray als HD DVD-zijden bevatte. Dat soort dingen doe je niet om aan het begin van het nieuwe jaar "opeens" exclusief BR te gaan ondersteunen. Dat geloof ik net zo min als dat Paramount en Dreamworks zonder vergoeding opeens exclusief overgingen op HD DVD.

Er gaat trouwens een gerucht dat Warner eind vorig jaar 250 miljoen dollar is geboden om ook exclusief HD DVD te gaan ondersteunen. Als ze dat hadden geaccepteerd dan hadden we hier waarschijnlijk hele andere discussies gehad. :?

Kennelijk is Warner met dat aanbod naar Sony gegaan en is het BR-consortium over dat bedrag heen gegaan.

Dat er geld bij betrokken is geloof ik echt niet. De CEO van warner( was dual format supporter) was vorig jaar al weggegaan bij warner met een interne ruzie. De nieuwe CEO zij al meteen dat warner zich es zou gaan verdiepen in het uitzoeken van 1 format

hstadman
05-01-2008, 18:15
Wat ik eigenlijk nog grappiger vind is dat er nog veel mensen op dit forum het blijkbaar schandalig zouden vinden dat Warner geld zou aangenomen hebben. Waar was die reactie toen het HD-DVD kamp dit deed met Paramount? Toen mocht dit allemaal. Zijn echt grappige dingen allemaal. Mij kan het niet schelen wat Warner gedaan heeft. Ben al blij dat er eindelijk eens duidelijkheid komt in de formatwar.
De mensen die dat verdedigden waren toen voornamelijk hd-dvd bezitters.(6) :wink: 8-)

Lorre
05-01-2008, 18:15
Daarmee dat ik het nog eens opsmijt. 8)

hstadman
05-01-2008, 18:18
Daarmee dat ik het nog eens opsmijt. 8)Ze zijn nu wel opmerkelijk weinig aanwezig.8-)

Lorre
05-01-2008, 18:19
Idd, valt me ook op. Meestal komen de echt fanatieke HD-DVD liefhebbers altijd met enorm goeie argumenten van. :lol:

mvmoock
05-01-2008, 18:19
Zat er al in ben er blij mee :),
nu nog wachten op betaalbare spelers :bier:

Muwhahaha Microsoft verloren (6)

hstadman
05-01-2008, 18:21
Zat er al in ben er blij mee :),
nu nog wachten op betaalbare spelers :bier:

Muwhahaha Microsoft verloren (6)

verwachting is 2e kwartaal dit jaar, dus rond de vakantie periode of ervoor.

hstadman
05-01-2008, 18:22
Idd, valt me ook op. Meestal komen de echt fanatieke HD-DVD liefhebbers altijd met enorm goeie argumenten van. :lol:

Wat kunnen ze nu nog zeggen dan?!(6) 8) :wink: In alle landen en delen van de wereld verkoopt blu-ray beter dan hd-dvd! de cijfers liegen er niet om!

Trat
05-01-2008, 18:39
Michael Bay doet er nog een schepje bovenop:


Director Michael Bay posted this message on the Official Michael Bay forums:

"Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day!"

http://www.n4g.com/industrynews/News-97178.aspx

Richard B.
05-01-2008, 18:47
Wat ik eigenlijk nog grappiger vind is dat er nog veel mensen op dit forum het blijkbaar schandalig zouden vinden dat Warner geld zou aangenomen hebben. Waar was die reactie toen het HD-DVD kamp dit deed met Paramount? Toen mocht dit allemaal. Zijn echt grappige dingen allemaal. Mij kan het niet schelen wat Warner gedaan heeft. Ben al blij dat er eindelijk eens duidelijkheid komt in de formatwar.
Als je mij bedoeld (want volgens mij ben ik de enige die over dat geld heeft gepost) dan moet je maar eens aangeven waar ik gezegd heb dat het schandalig is. Dat heb ik namelijk nergens gedaan. Ik heb alleen gezegd dat het onzin is om te geloven dat een vergoeding geen onderdeel uitmaakte van de redenen voor Warner om exclusief BR te gaan doen.

Idd, valt me ook op. Meestal komen de echt fanatieke HD-DVD liefhebbers altijd met enorm goeie argumenten van. :lol:
Wij komen tenminste met argumenten. ;)

Trat
05-01-2008, 18:53
Wij komen tenminste met argumenten. ;)
Wij? Volgens mij benne toch echt alleen hoor. De rest heeft zijn speler net op marktplaats gezet...

Pieter Kleine
05-01-2008, 18:53
Even terug naar de kern. Warner gaat exclusief blu-ray. Verrassend. Maar betekent dit het einde van de zogenaamde formatstrijd? Er is een staatje in deze thread waaruit blijkt dat een groot deel van de HD releases nog steeds HD-dvd is en blijft. Als je als filmliefhebber alle films op hd wilt kopen ontkomt je niet aan HD-dvd. Dit zal alleen veranderen als Paramount en Universal overstag gaan. Ik ben dus blij met mijn HD-dvd's en Blu-rays. Sterker, mijn HD-dvd collectie zal binnenkort weer worden uitgebreid met films die enkel nog op HD-dvd beschikbaar zijn.

DVDProfilersFilmgek
05-01-2008, 18:53
Jammer dat studio's niet voor 2 formaten kiezen en de mensen laten beslissen.:sad:

Heb zelf beide systemen, en 3x zoveel HD DVD's dan BRD DVD's, maar dat mag de pret niet drukken.:roll:

De grote massa heeft nog niets besloten, al zal zij makkelijker gaan voor BRD dan voor HD. Toch jammer als er een concurrent volledig weg zou vallen, BRD zou nog steeds een puinbak zijn als er geen HD DVD was geweest. Concurrentie is goed, dat houdt beide kampen scherp. BRD had in een beschermend duur omhulsel gezeten als er geen HD DVD was lijkt mij, concurrentie zorgt voor technische verbeteringen en prijsdalingen.

Zelf ben ik even klaar met beide systemen, schijfjes zijn beter dan de standaard DVD, maar niet zodanig dat ik daar veel in investeren wil, (heb wel een PS3 60GB en een EP35) op het gebied van de schijfjes, ze moeten hier in de winkel toch helemaal de weg kwijt zijn als zij denken dat de massa 30 tot 40 euro gaat betalen voor een film:mrgreen: . Veel bestellen via het net zal ik ook niet, koop nog steeds bergen DVD's voor hele fijne prijsjes en kan het daar niet de extra kosten van 1 van beide HD systemen aan af zien:|


Als Toshiba met een verklaring komt dat zij zullen blijven zorgdragen dat er HD DVD spelers geleverd blijven zullen worden, zal ik er geen moeite mee hebben dat ik "zou blijven zitten" met HD DVD schijven. Mocht mijn HD DVD speler op raken, dan wil ik hem kunnen vervangen.

Ben persoonlijk wel blij met de HD DVD uitvoering van Transformers op HD DVD, in mijn ogen niks mis mee, die paar fanaten die schreeuwen dat het aan audioformaten ontbreekt kan ik alleen maar zeggen dat zij tot een minderhied behoren..... je moet echt heel goede apparatuur hebben om er van te kunnen genieten, meer dan 80% van de mensen zal nooit die apparatuur krijgen om te kunnen horen wat er echt mogelijk zou kunnen zijn, en dan 7.1..... denk niet dat het ooit wat zal worden, 5.1 is al een berg speakers, bijna niemand zit nog eens te wachten op 2 extra, nog moeilijker te plaatsen speakers.

BRD en HD ..... eigenlijk nog steeds geen succes, ik zie bij mij in de directe omgeving wel mensen investeren in een zeer goede DVD speler die allerlei formaten kan afspelen met daarbij een goede upscaler aan boord.

Om op de PS3 hele goede HD kwaliteit films te kijken heb ik geen BRD schijven nodig, ik heb bestanden van 4 a 5 GB gezien die een werkelijk schitterend plaatje geven met goed geluid erbij, zijn nog gratis ook, kan wel begrijpen dat de PS3 heel erg populair is:wink: :bier:

Trat
05-01-2008, 19:11
Ben persoonlijk wel blij met de HD DVD uitvoering van Transformers op HD DVD, in mijn ogen niks mis mee, die paar fanaten die schreeuwen dat het aan audioformaten ontbreekt kan ik alleen maar zeggen dat zij tot een minderhied behoren..... je moet echt heel goede apparatuur hebben om er van te kunnen genieten, meer dan 80% van de mensen zal nooit die apparatuur krijgen om te kunnen horen wat er echt mogelijk zou kunnen zijn, en dan 7.1..... denk niet dat het ooit wat zal worden, 5.1 is al een berg speakers, bijna niemand zit nog eens te wachten op 2 extra, nog moeilijker te plaatsen speakers.
Oh je vindt dat Michael Bay een fanaat is? Het is weliswaar zijn film, maar toch...


BRD en HD ..... eigenlijk nog steeds geen succes, ik zie bij mij in de directe omgeving wel mensen investeren in een zeer goede DVD speler die allerlei formaten kan afspelen met daarbij een goede upscaler aan boord. Zoals de PS3...


Om op de PS3 hele goede HD kwaliteit films te kijken heb ik geen BRD schijven nodig, ik heb bestanden van 4 a 5 GB gezien die een werkelijk schitterend plaatje geven met goed geluid erbij, zijn nog gratis ook, kan wel begrijpen dat de PS3 heel erg populair is:wink: :bier:Mooi toch? Ik heb ze ook gezien. Sony heeft onlang Divx en Xvid support toegevoegd aan de PS3.

minimoke
05-01-2008, 19:49
Heb eerst even ALLE voorgaande reacties gelezen voor ik mijn gedacht hier eens opschrijf.

Als Blu-ray voorstander ben ik uiteraard blij, maar wat ik vooral goed vind is dat er eindelijk een einde aan de tunnel te zien is.
En het zal pas zijn als Jan Modaal te horen krijgt dat er slechts 1 formaat meer is dat zij massaal zullen instappen. En dat is goed voor het HD formaat (blu-ray blijkt het uiteindelijk te worden).

Ik ken vele mensen met HD Ready tv's die tijdens deze tweestrijd er helemaal niet aan denken om in te stappen. Zelfs mijn neef met een Pioneer 60 inch Full HD wil nog niet kiezen.... stel je voor.

Hopelijk kunnen deze mensen binnenkort genieten van echte HD, en niet de geupscalede dvd's of het digitale telenet of Belgacom, waarvan zij denken dat ze al HD hebben....

--- ps: wat betreft de kleine(re) verschillen tussen HD DVD en Blu-ray in de US... Blijkbaar kopen bijna alle HD DVD-ers hun schijfjes via Amazon, vandaar dat er hier zo weinig verkocht worden en daar zoveel. (mho)

Henkske22
05-01-2008, 20:00
Amazon verkoopt veel hddvd?
Blu doet het beter hoor

DVDProfilersFilmgek
05-01-2008, 20:08
Oh je vindt dat Michael Bay een fanaat is? Het is weliswaar zijn film, maar toch...

Zoals de PS3...

Mooi toch? Ik heb ze ook gezien. Sony heeft onlang Divx en Xvid support toegevoegd aan de PS3.

Heb nergens namen genoemd, gebruik zelf de PS3 niet om mijn DVD's af te spelen, hij is stil, maar niet muisstil, inderdaad heel mooi van Sony, ben heel erg te spreken over de beeldkwaliteit van die gratis films, zeer goede prijs kwaliteits verhouding:wink: :bier:

TJ Weissel
05-01-2008, 21:12
Wij? Volgens mij benne toch echt alleen hoor. De rest heeft zijn speler net op marktplaats gezet...

Lekker degenererend ben jij... en kan je wel beweren objectief te zijn, lees voor de grap je berichten eens terug en oordeel zelf. :roll:

Voor mij is HD DVD voorlopig nog geen verleden tijd, zolang de content in 1080p op de schijf staat en afspeelbaar is, is er voorlopig nog niets aan de hand!

Arnold van Oostrum
05-01-2008, 21:20
Even terug naar de kern. Warner gaat exclusief blu-ray. Verrassend. Maar betekent dit het einde van de zogenaamde formatstrijd? Er is een staatje in deze thread waaruit blijkt dat een groot deel van de HD releases nog steeds HD-dvd is en blijft. Als je als filmliefhebber alle films op hd wilt kopen ontkomt je niet aan HD-dvd. Dit zal alleen veranderen als Paramount en Universal overstag gaan. Ik ben dus blij met mijn HD-dvd's en Blu-rays. Sterker, mijn HD-dvd collectie zal binnenkort weer worden uitgebreid met films die enkel nog op HD-dvd beschikbaar zijn.
Ik vermoed zelf dat dit niet lang zal duren.
Het is niet alleen de beschikbaarheid van de software. Hardware is hierin ook bepalend. Er is maar één HD DVD hardware fabrikant, dat is Toshiba (combi's even daargelaten). En die dumpt zijn spelers tegen uitzonderlijk lage prijzen op de markt. Dat op zich is geen goed teken, als je een nieuwe techniek al zo snel tegen erg (absurd) lage prijzen op de markt zet.
Merken als Denon en Marantz komen nu ook met kwalitatief hoogstaande BD spelers. Pioneer en Panasonic maken al fraaie kwaliteitspelers. Kortom, op BD gebied heb je als consument keuze uit meerdere spelers in verschillende prijs/kwaliteitsklassen. Dat heeft volgens mij ook invloed op de uiteindelijke acceptatie van een formaat.

Richard B.
05-01-2008, 22:07
Ik vermoed zelf dat dit niet lang zal duren.
Het is niet alleen de beschikbaarheid van de software. Hardware is hierin ook bepalend. Er is maar één HD DVD hardware fabrikant, dat is Toshiba (combi's even daargelaten). En die dumpt zijn spelers tegen uitzonderlijk lage prijzen op de markt. Dat op zich is geen goed teken, als je een nieuwe techniek al zo snel tegen erg (absurd) lage prijzen op de markt zet.
Een belangrijke gedachte achter HD DVD is nou juist dat het een hele betaalbare oplossing is, dus dat ze met lage prijzen de markt proberen open te breken is een logisch gevolg. Ik vind het trouwens nog wel meevallen met de "absurd" lage prijzen: wat ik voor m'n EP30 betaalde (350 euro) is vrijwel hetzelfde als wat ik in 2000 voor m'n eerste DVD-speler betaalde (ook een mid-range speler). En toen was er nog geen concurrentie van verschillende formaten dus die 350 euro is misschien zelfs nog wel veel.



Merken als Denon en Marantz komen nu ook met kwalitatief hoogstaande BD spelers. Pioneer en Panasonic maken al fraaie kwaliteitspelers. Kortom, op BD gebied heb je als consument keuze uit meerdere spelers in verschillende prijs/kwaliteitsklassen. Dat heeft volgens mij ook invloed op de uiteindelijke acceptatie van een formaat.
Verschillende prijs/kwaliteitsklassen ja. Maar allemaal buiten het bereik van mainstream gebruikers. Zolang je nog geen BD- of HD DVD-speler van onder de 200 euro of zelfs de 100 euro kunt kopen zal HD nog gewoon een "niche" markt blijven voor de happy few. Beide formaten verschillen op dat gebied niet. Het enige wat BR goed op orde heeft en HD DVD helaas niet is de "industry support". Het Blu-ray-kamp heeft content-leveranciers beter weten te mobiliseren dan het HD DVD-kamp, en daarom gaan ze het (zoals het er nu naar uitziet) langer volhouden.

Edwin V
05-01-2008, 22:18
Ik kan me voorstellen dat HD DVD voorstanders zich genaaid voelen door Warner. Als Warner van 't begin af aan voor Blu-ray had gekozen had er niet een jaar gemodderd hoeven te worden. Zelfs tot een paar weken geleden zei men dat men nog voor beide formaten zou gaan. Maar goed, Warner is een bedrijf en daar gaat 't om de centen en niet om de consument. En ik denk dat Microsoft zich helemaal niks hiervan aan trekt. Dit is voor heb een muggebeet, niet meer dan dat. Ze hoeven hun X-Box er niet eens voor aan te passen. Universal en Paramount zullen wel volgen als Blu ray echt gaat lopen, anders mist men teveel geld. Maar Blu-ray wordt alleen een echt succes als spelers en BD's vergelijkbare prijzen krijgen als DVD's anders gaan toch veel mensen niet over.
En, ook niet onbelangrijk, breng nou eens veel toppers op Blu-ray uit!!!

hstadman
05-01-2008, 22:20
Een belangrijke gedachte achter HD DVD is nou juist dat het een hele betaalbare oplossing is, dus dat ze met lage prijzen de markt proberen open te breken is een logisch gevolg. Ik vind het trouwens nog wel meevallen met de "absurd" lage prijzen: wat ik voor m'n EP30 betaalde (350 euro) is vrijwel hetzelfde als wat ik in 2000 voor m'n eerste DVD-speler betaalde (ook een mid-range speler). En toen was er nog geen concurrentie van verschillende formaten dus die 350 euro is misschien zelfs nog wel veel.


Verschillende prijs/kwaliteitsklassen ja. Maar allemaal buiten het bereik van mainstream gebruikers. Zolang je nog geen BD- of HD DVD-speler van onder de 200 euro of zelfs de 100 euro kunt kopen zal HD nog gewoon een "niche" markt blijven voor de happy few. Beide formaten verschillen op dat gebied niet. Het enige wat BR goed op orde heeft en HD DVD helaas niet is de "industry support". Het Blu-ray-kamp heeft content-leveranciers beter weten te mobiliseren dan het HD DVD-kamp, en daarom gaan ze het (zoals het er nu naar uitziet) langer volhouden.

Over een jaar komen alle hd-dvd films uit op blu-ray, mark my words!

hstadman
05-01-2008, 22:24
Ik kan me voorstellen dat HD DVD voorstanders zich genaaid voelen door Warner. Als Warner van 't begin af aan voor Blu-ray had gekozen had er niet een jaar gemodderd hoeven te worden. Zelfs tot een paar weken geleden zei men dat men nog voor beide formaten zou gaan. Maar goed, Warner is een bedrijf en daar gaat 't om de centen en niet om de consument. En ik denk dat Microsoft zich helemaal niks hiervan aan trekt. Dit is voor heb een muggebeet, niet meer dan dat. Ze hoeven hun X-Box er niet eens voor aan te passen. Universal en Paramount zullen wel volgen als Blu ray echt gaat lopen, anders mist men teveel geld. Maar Blu-ray wordt alleen een echt succes als spelers en BD's vergelijkbare prijzen krijgen als DVD's anders gaan toch veel mensen niet over.
En, ook niet onbelangrijk, breng nou eens veel toppers op Blu-ray uit!!!

Mede doordat het nu wat rustiger wordt op de HD markt lijkt mij dat de fabrikanten nu meer naar de content gaan kijken. het is nog steeds van belang dat de blu-ray voldoende wordt verkocht. Dvd is en blijft nog steeds het meest verkochte medium maar als het eenmaal gaat lopen met blu-ray dit jaar dan verwacht ik zeker dat het voor hd-dvd niet lang meer zal duren.

Ik denk ook dat met name nu blijkt dat de meerderheid voor blu-ray gaat veel twijfelaars nu geruster een blu-ray speler aanschaffen. Dit bericht is dus goed voor de fabrikanten en de consument.

Let wel, toshiba is nu nog de enige overgebleven fabrikant van hd-dvd spelers. Daar tegenover staat een grootmacht aan grote internationale fabrikanten die zich nu wel zullen storten op de verkoop van blu-ray spelers voor de massa! Ik denk dat dit ook een van de redenen is geweest waarom bijv. philips nog niet met een blu-ray speler op de markt is gekomen. Ik denk dat er voldoende keus zal zijn midden/eind dit jaar om blu-ray een flinke push te geven.

Films die op hd-dvd uitkomen kun je gewoon als dvd kopen en later als ze uitkomen op blu-ray.

Edwin V
05-01-2008, 22:31
Ik vind het trouwens nog wel meevallen met de "absurd" lage prijzen: wat ik voor m'n EP30 betaalde (350 euro) is vrijwel hetzelfde als wat ik in 2000 voor m'n eerste DVD-speler betaalde (ook een mid-range speler). En toen was er nog geen concurrentie van verschillende formaten dus die 350 euro is misschien zelfs nog wel veel.Ik denk ook dat de PS3 voor absurdere prijzen weggaat, maar daar hoopt Sony ook in de game-wereld voet aan de grond te houden en games te verkopen, dus zien zij dat als investering. Bovendien heeft Sony ook het voordeel dat ze een filmmaatschappij bezitten waardoor het mes aan twee kanten snijdt.
Net als Microsoft zijn Mediaplayer bij het OS leverde. ;)

Edwin V
05-01-2008, 22:56
TJ Weissel, de die hard hd-dvd dvd.nl-er, heeft een paar dagen voor dit nieuws ineens 2 Blu-rays gekocht, dat was de druppel voor Warner. ;)

Pieter Kleine
05-01-2008, 23:27
Zolang je nog geen BD- of HD DVD-speler van onder de 200 euro of zelfs de 100 euro kunt kopen zal HD nog gewoon een "niche" markt blijven voor de happy few.


HD is en blijft verwacht ik een niche markt. Warner denkt dat HD niet doorbreekt omdat er twee formaten zijn. Ik denk dat HD (nog) niet doorbreekt omdat de benodigde investeringen te hoog zijn voor Jan Modaal. Je praat behalve over een speler ook over een nieuwe tv, receivers (voor de nieuwe geluidsformaten), mogelijk nieuwe luidsprekers. En dat vraagt een heel grote investering. Enkel een nieuwe lcd-tv (met kastje) en spelers hebben mij al zo'n €3.750,-- gekost. Alleen echte filmliefhebbers zullen zo'n investering willen plegen, denk ik.
Voeg daarbij nog de kinderziektes die de markt onzeker maken. Zo heeft areadvd.de weer een bericht over bepaalde receivers van o.a. Onkyo die weer een defecte chip hebben, met als resultaat knallen bij DTS-HD e.d.

TJ Weissel
05-01-2008, 23:44
TJ Weissel, de die hard hd-dvd dvd.nl-er, heeft een paar dagen voor dit nieuws ineens 2 Blu-rays gekocht, dat was de druppel voor Warner. ;)

Oh ... daar ligt de fout dus :( :roll:

Lorre
05-01-2008, 23:59
Als je mij bedoeld (want volgens mij ben ik de enige die over dat geld heeft gepost) dan moet je maar eens aangeven waar ik gezegd heb dat het schandalig is. Dat heb ik namelijk nergens gedaan. Ik heb alleen gezegd dat het onzin is om te geloven dat een vergoeding geen onderdeel uitmaakte van de redenen voor Warner om exclusief BR te gaan doen.

Wij komen tenminste met argumenten. ;)

Ik had het niet enkel over u. Er zijn er wel meer die door de regels door insinueren dat Warner geen geld zou mogen aannemen om exlusief te gaan. Ik denk niet dat Warner een vergoeding heeft gekregen. Ze hebben altijd al laten weten dat ze gingen kijken hoe het laatste kwartaal van het jaar ging zijn. Die is voorbij, BR wint en dus hebben ze een beslissing gemaakt. Punt andere lijn.
Argumenten? Ik zie er bitter weinig.

Lorre
06-01-2008, 00:01
Lekker degenererend ben jij... en kan je wel beweren objectief te zijn, lees voor de grap je berichten eens terug en oordeel zelf. :roll:

Voor mij is HD DVD voorlopig nog geen verleden tijd, zolang de content in 1080p op de schijf staat en afspeelbaar is, is er voorlopig nog niets aan de hand!

En wat als er geen nieuwe meer uitkomen op HD-DVD? Ga je dan stoppen met HD-films te kopen enkel en alleen omdat die nu op BR uitkomen?

Neil
06-01-2008, 00:03
Lol.
Toen ik het gisteren las was ik toevallig net een uurtje in het bezit van een PS3 :grin: .
Had namelijk al een HD-dvd add on voor de 360, maar besloot om er ook maar een blu-ray speler bij te kopen (en als gamer is de keus voor de PS3 dan snel gemaakt). Ben nu dus officieel paars :lol:

Dit nieuws zou kunnen betekenen dat Blu-ray gaat winnen, maar ik blijf de HD-dvd exclusives nog wel gewoon kopen. Paramount en Dreamworks hebben sowieso nog even te gaan voordat hun contract met HD-dvd afloopt, dus ik zie HD-dvd niet zo snel uit beeld verdwijnen. De films die op beide formaten worden uitgebracht en 100% gelijk zijn zal ik voortaan echter wel op Blu-ray kopen i.p.v. HD-dvd.

Laurens-Jan
06-01-2008, 00:44
Lekker degenererend ben jij... en kan je wel beweren objectief te zijn, lees voor de grap je berichten eens terug en oordeel zelf. :roll:


Helemaal mee eens, wat een kinderachtige reacties steeds zeg. Alsof je een gesprek probeert te voeren met een puber van 13 :rolleyes: .

On-topic: Ben erg benieuwd naar de reactie van Toshiba en Microsoft. Microsoft is het niet gewend om te verliezen, en ze hadden duidelijk op het HD DVD kamp ingezet.

STaf
06-01-2008, 00:56
Dit is echt heel treurig. WB is toch een van de meest succesvolle uitgevers en in deze format-war een beslissende spil. Voorlopig ben ik niet van plan om ook maar een vinger richting BR te steken vanwege de regiocodering en de onaffe standaarden. Ook voor de prijs van de spelers en de discs is dit een ongewenste ontwikkeling. Juist door de concurrerende formaten zijn de prijzen de afgelopen maanden flink gekelderd. Helaas werd de echte oorlog voornamelijk in de VS gevochten en hebben we er hier eigenlijk nooit echt van kunnen profiteren en dit zal voorlopig dus wel zo blijven.
Interessante titels die op HD-DVD uitkomen zal ik nog wel blijven kopen (niks mis met m'n speler ten slotte), maar verder zijn het dan toch weer DVD's of anders de andere kanalen...
Om van Blu-ray af te blijven is het voor mij het feit al genoeg dat Sony hier achter staat... Vind het een enorm arrogant bedrijf, met zeer slechte service, zelf al ondervonden(lang geleden) en van anderen ook. Vind het wel jammer van WB, maar we zien wel... Wat ook wel vreemd is, is het feit dat er nu nog steeds geen andere merken HD DVD spelers maken...

hstadman
06-01-2008, 01:00
Om van Blu-ray af te blijven is het voor mij het feit al genoeg dat Sony hier achter staat... Vind het een enorm arrogant bedrijf, met zeer slechte service, zelf al ondervonden(lang geleden) en van anderen ook. Vind het wel jammer van WB, maar we zien wel... Wat ook wel vreemd is, is het feit dat er nu nog steeds geen andere merken HD DVD spelers maken...

Onaffe standaarden?:roll: Iedereen die een beetje geinteresseerd is in HD weet dat in de loop van het jaar goedkopere/betaalbare 2.0 blu-ray spelers uitkomen.

STaf
06-01-2008, 01:03
Helemaal mee eens, wat een kinderachtige reacties steeds zeg. Alsof je een gesprek probeert te voeren met een puber van 13 :rolleyes: .

On-topic: Ben erg benieuwd naar de reactie van Toshiba en Microsoft. Microsoft is het niet gewend om te verliezen, en ze hadden duidelijk op het HD DVD kamp ingezet.
En wat dan van het "gerucht" dat Microsoft eindelijk zou uitkomen met een 360 met HD DVD speler? Ben benieuwd!!!

STaf
06-01-2008, 01:04
:roll: Je hebt ook geen CD's neem ik aan?
Vinyl...Ken je dat????:roll:

hstadman
06-01-2008, 01:13
En wat dan van het "gerucht" dat Microsoft eindelijk zou uitkomen met een 360 met HD DVD speler? Ben benieuwd!!!

Ze kunnen mijns inziens niet veel meer doen; toshiba dumpte al een hd-dvd speler voor 100 dollar op de markt met de kerst en dan nog verkoopt blu-ray 2:1! Met andere woorden: ook al dump je de hd-dvd spelers er zal meer blu-ray gekocht worden. Mijns inziens is het nu een gelopen zaak en zullen de twee hd-dvd only maatschappijen meer geld verliezen dan de 150 miljoen euro die ze voor de exclusives hebben gekregen!

Vanwege goede upscaling verwacht ik dat de meesten dan de hd-dvd exclusives wel op dvd zullen kopen of wachten totdat ze op blu-ray uitkomen.

Ook heeft dit bericht tot gevolg dat weinig nieuwkomers voor hd-dvd zullen kiezen!

De meeste mensen die een xbox 360 hebben hebben hem gekocht voor de games, bij de ps3 is het een mix van games en blu-ray films! Er zijn relatief weinig hd-dvd drives voor xbox verkocht, zeker hier in europa1 Bij de ps3 heb je meteen al een goede blu-ray speler erin. Nu de ps3 nog maar 400 euro is is het nog meer een voordeel.

hstadman
06-01-2008, 01:20
Ik draai hier niet anders, grapjas ;). Klik voor de aardigheid in mijn profiel even door naar mijn HT-set pagina op het htforum anders. (Plaatje daar van mijn platenspeler is wel een tikje verouderd; zit inmiddels een Benz Micro MC-Gold element in, en heb een Michell platenklem toegevoegd.)

Even off topic:
hoe verhoudt jouw kwaliteit van je platenspeler tot de kwaliteit van je cd/sacd speler?

Komt je cd/sacd speler een beetje in debuurt van je platenspeler?

Trat
06-01-2008, 01:31
Even off topic:
hoe verhoudt jouw kwaliteit van je platenspeler tot de kwaliteit van je cd/sacd speler?

Komt je cd/sacd speler een beetje in debuurt van je platenspeler?
Iedere CD speler speelt muziek beter af dan een platenspeler. Dat zegt iedere artiest die muziek uitbrengt op zowel vinyl als CD. Vinyl is wel wat nostalgischer...

Trat
06-01-2008, 01:33
Om van Blu-ray af te blijven is het voor mij het feit al genoeg dat Sony hier achter staat... Vind het een enorm arrogant bedrijf, met zeer slechte service, zelf al ondervonden(lang geleden) en van anderen ook.Nou, krijg je het nog knap lastig als BD straks de standaard is. Even langs dokter Rossi, zou ik zeggen.


Vind het wel jammer van WB, maar we zien wel... Wat ook wel vreemd is, is het feit dat er nu nog steeds geen andere merken HD DVD spelers maken...Dat zal ook zo blijven, misschien dat medion die dingen straks gaat verkopen. Dat is ook de grootste reden waarom HD-DVD niet echt van de grond komt, de meeste mensen vinden zo'n Toshiba speler maar en Aldi prul. Zo zien ze er wel uit iig.

Trat
06-01-2008, 01:34
Jij hebt duidelijk nog nooit naar vinyl geluisterd.
Ik heb meer dan 10.000 platen, vriend...