PDA

Bekijk de volledige versie : B&W Home theatre packages



mbdlft
05-01-2008, 16:41
Hallo,

Op het eind van de maand ben ik van plan mijn een nieuw Home theatre set van B&W te kopen, namelijk de uit de 600 reeks bestaande "685 Theatre" of de "684 Theatre" kit. Zou graag jullie ervaring willen horen over deze laatste of algemeen over de 600 series van B&W. Welke reciever jullie gebruiken op jullie B&W opstelling interesseerd mij ook wel daar ik wat dit onderdeel betreft er nog niet geheel uit ben, de verkoper raad mij "Marantz" aan... uiteraard omdat hij alsook verdeler is van dit merk.
Wat is jullie menig dus; 685 of 684, met een Marantz reciever of beter wat anders?

Dank u,
Chris.

Alexander D
05-01-2008, 17:56
De nieuwe 600 serie van B&W is wederom heel veel speaker voor het geld. Daaraan doe je zeker een goede koop. Wel altijd eerst luisteren!!!!

Persoonlijk zou mijn voorkeur met deze speakers niet bij Marantz liggen. Ik vind Onkyo op deze speakers mooi maar ik zou ook naar Yamaha en Pioneer en Denon kijken.

Wat is je budget voor een receiver?

mbdlft
05-01-2008, 20:59
had gedacht aan een +-600 euro voor de reciever. Dit zou ongeveer de prijs moeten zijn die ik voor de Marantz zou moeten neer tellen.
Wat het luisteren betreft heb ik weinig mogelijkheden, de winkel verdeeld enkel B&W en Marantz. Kan uiteraard naar een "Mediamarkt gaan om denon, Yamaha, ea te beluisteren maar dit zal dan moeten gebeuren met andere luidsprekers, so... .
Heb deels de film "transformers" gezien/beluisterd met de B&W/Marantz opstelling en idd dit klonk niet slecht maar werkelijk onder de indruk was ik niet, natuurlijk de vraag is of dit dan werkelijk moet onder de indruk zijn bedoel ik.

Alexander D mag ik weten waarom jij persoonlijk de Marantz niet zou combineren met de B&W's?

Alexander D
06-01-2008, 13:24
Alexander D mag ik weten waarom jij persoonlijk de Marantz niet zou combineren met de B&W's?

Dat vind ik een te warme/wollige (of hoe je het ook omschrijven wil) sound geven.

De 600 serie vind ik beter passen bij een receiver die een wat meer heldere sound heeft. Ik zou zeker voor Onkyo gaan kijken, die matchen mooi naar mijn mening en ze bieden nu prachtige receivers voor het geld! Wellicht een 705 bijvoorbeeld.

Rob G.
07-01-2008, 11:11
Ik zou zeker gewoon wat gaan luisteren naar verschillende combi's, zoek daarvoor maar een andere dealer die wat meer spullen heeft staan.
Er zijn trouwens ook genoeg mensen die wel erg van de combinatie B&W - Marantz houden.

Alexander D
07-01-2008, 17:58
Er zijn trouwens ook genoeg mensen die wel erg van de combinatie B&W - Marantz houden.

Zeker weten, daarom altijd luisteren. Niets schijnt zo persoonlijk te zijn als smaak....;)

Rob Eric Blank
08-01-2008, 12:54
Ik zou zeker gewoon wat gaan luisteren naar verschillende combi's, zoek daarvoor maar een andere dealer die wat meer spullen heeft staan.
Er zijn trouwens ook genoeg mensen die wel erg van de combinatie B&W - Marantz houden.
Ik vond de combiantie B&W - Marantz helemaal niet slecht. Ik was bang dat het enorm wollig zou gaan klinken. De nieuwe 600 ken ik dan niet, alleen de oudere.

Misschien een mooie Sony ES serie receiver, vind die vooral voor film erg goed. Heerlijk agressief. Wat betreft stereo weergave weer wat minder dan Marantz

maTja
03-08-2008, 00:05
Hello

ik ben misschien ook van plan de b&w theatre set aan te schaffen.
laat zeker iets weten welke receiver je gekozen hebt en wat je van de set zelf vindt!

bedankt

Vincent25
04-08-2008, 16:17
Hallo,

Op het eind van de maand ben ik van plan mijn een nieuw Home theatre set van B&W te kopen, namelijk de uit de 600 reeks bestaande "685 Theatre" of de "684 Theatre" kit. Zou graag jullie ervaring willen horen over deze laatste of algemeen over de 600 series van B&W. Welke reciever jullie gebruiken op jullie B&W opstelling interesseerd mij ook wel daar ik wat dit onderdeel betreft er nog niet geheel uit ben, de verkoper raad mij "Marantz" aan... uiteraard omdat hij alsook verdeler is van dit merk.
Wat is jullie menig dus; 685 of 684, met een Marantz reciever of beter wat anders?

Dank u,
Chris.

Hi Chris,

Nu ben ik zelf ook dealer van oa deze merken en ik moet zeggen dat de combinatie zeker een goede is . De B&W zijn van zichzelf wat donkerder qua kleur maar dat combineert mooi met open karakter van Marantz. Ik zou zelf altijd kiezen voor vloerstaanders aan de voorkant want zeker voor muziek geeft dat een veel mooier geluidsbeeld.

Je kan trouwens ook eens een keer kijken naar Monitor Audio deze hebben ook zeer mooie speakers in dezelfde klasse als de B&W alleen is het geluid veel opener dan bij de B&W.

Voor meer informatie kan je me natuurlijk altijd een keertje mailen.

Mvg

Vincent

Helspie
04-01-2009, 23:35
Heb vandaag de combinatie Marantz B&W600 beluistert.

Is mij enorm goed meegevallen.

Het hoog mooi verdeeld, niet schril, mooie baslijnen en alles klonk geweldig goed.

Zal altijd persoonlijk zijn en hangt ook af van je muziek/films die je wil spelen denk ik.

Met Tracy Chapman en Tori Amos klonk het althans fantastisch!