PDA

Bekijk de volledige versie : Aansluiten Panasonic DMR-EH67 op UPC Mediabox



akr118
06-01-2008, 17:21
Ik ben recentelijk in het bezit van een dvdrecorder van Panasonic en ik wil deze koppelen aan de UPC mediabox.
De handleiding van Panasonic en UPC geven geen eenduidige wijze van aansluiten.
Wie kan mij helpen met het op een juiste manier van aansluiten van de antennekabel, coaxkabels en scartkabels?

Thans heb ik het als volgt aangesloten:
-antennekabel van WCD naar mediabox
-coaxkabel van tv naar dvdrecorder
-coaxkabel van dvdrecorder naar mediabox
-scart van tv naar dvdrecorder
-scart van dvdrecorder naar mediabox
Vervolgens heb ik aangegeven dat de mediabox op AV2 zit.
Probleem bij deze installatie is dat ik niet alle zenders van de UPC mediabox in de dvdrecorder geprogrammeerd krijg.

Gaffaboy
08-01-2008, 18:14
Ik zit met hetzelfde probleem en volgens mij gaat dat het dus niet.

Je kan niet programmeren en dat dan digitaal opnemen wel als je 'live' kijk. Hopelijk weet iemand een oplossing. Voelde me enigszins bekocht.

Zit er nu over te denken om zo'n UPC abo te nemen met harddisk :roll:

Misschien dat iemand anders een oplossing weet?

Teigetje789
09-01-2008, 12:16
Als het goed is krijg je alleen de zenders geprogrammeerd die ook op de normale analoge kabel zitten.

Je dvdrecorder heeft geen digitale tuner en herkent de andere zenders niet. Dan moet je een box nemen met een twintuner (hoewel ik niet weet of upc die heeft. digitenne wel)

P@trick_DVD
10-01-2008, 11:01
Ten eerste, je hebt alles goed aangesloten.

Als je van je mediabox wilt opnemen zul je op je dvdrecorder als bron AV2 moeten kiezen. De kanalen van je mediabox zelf zijn niet beschikbaar in je DVD-recorder. Deze bevat nl. alleen een analoge tuner. Op het moment dat je van AV2 (mediabox) opneemt en je wilt tegelijkertijd wat anders kijken, zul je gewoon via het analoog signaal (coax) moeten kijken.

De kanalen van je mediabox zijn wel grotendeels beschikbaar via Guide Plus+. Als je in je editor van Guide Plus+ aangeeft dat de bron AV2 is en het correcte kanaal opgeeft (dit laatste weet ik noet of dat kan op een Panasonic), zal de recorder automatisch AV2 als bron gaan gebruiken bij een geprogrammeerde opname. Maar... volgens mij heeft Panasonic geen G-link, dus zul je de mediabox wel zelf op het correct kanaal moeten zetten (of je moet de mediabox ook programmeren). Dit was voor mij de voornaamste reden om geen Panasonic te kopen.

Webbers
21-07-2008, 09:10
Ten eerste, je hebt alles goed aangesloten. .....



Ik heb sinds vrijdag een identieke Panasonic DMR-EH58 & vraag me af welke optie beter is.

WCD --> Mediabox --> HDD/DVD-Recorder --> TV (Coax) of
WCD --> HDD/DVD-Recorder --> Mediabox --> TV (Coax)

Ikzelf heb de 2e optie --> beste beeld voor de HDD/DVD Recorder
1 van de probleempjes die ik tegenkom is dat UPC mijn IP niet meer herkent en dus ook de On Demand uitzendingen niet meer doorgeeft (waarschijnlijk met 1 telefoontje opgelost)

Als ik de 1e optie ga aansluiten, heeft dat dan invloed op het downloaden van Guide+ ?