PDA

Bekijk de volledige versie : Welke video disc formaten gebruik je? (peiling begin 2008)



Richard B.
07-01-2008, 20:06
Na de laatste ontwikkelingen (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57135) is het misschien meer of juist minder interessant geworden, maar het leek mij in ieder geval informatief om op dit forum eens te peilen wat de stand van zaken is qua populariteit van de HD formaten. Mijn oorspronkelijke idee was om dit periodiek (halfjaarlijks of misschien per kwartaal) te gaan peilen om zo te zien hoe zich die populariteit ontwikkeld. Misschien dat dit na het nieuws van afgelopen weekend overbodig geworden is, maar een eerste peiling leek me in ieder geval geen kwaad kunnen.

Oh ja. Ik weet dat er al een andere, vergelijkbare poll (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54346) loopt, maar de vraagstelling van die poll leek me wat minder specifiek: ik wil in dit geval graag weten wat mensen nu gebruiken zodat dat vergeleken kan worden met de cijfers van een eventueel toekomstige poll. En deze peiling vind plaats op een moment na een periode waarin mensen veel nieuwe hardware gekocht hebben en we dus wat meer conclusies kunnen trekken.

De vraag is dus: Welke video disc formaten gebruik je?

Lorre
07-01-2008, 20:27
Op dit moment heb ik Blu-ray, HD-DVD & DVD in mijn bezit. Men HD-DVD collectie stelt niet erg veel voor omdat ik bang ben dat het gewoon verdwijnt en ik er mooi mee blijf zitten. Blu-ray geniet mijn voorkeur. De gewone komedie's enzo. blijf ik nog steeds kopen op DVD. Enkel de grote blockbusters en echt goeie films koop ik me op BR.

Dennis Oosterhuis
07-01-2008, 20:46
Nog altijd alleen DVD. Ik wacht wel tot de oorlog definitief is beslist...

Antonio 'Tony' Montana
07-01-2008, 20:51
Nog altijd alleen DVD. Ik wacht wel tot de oorlog definitief is beslist...

idem hier...

Asphyxion
07-01-2008, 20:56
Ik schaf alles wel aan. HD-DVD exclusives, Blu-Ray de rest, films die nog niet in HD uitkomen gewoon op DVD...

intexor
07-01-2008, 22:04
Enkel DVD. Misschien als de prijs wat zakt dat ik dit of volgend jaar wel eens een PS3 aanschaf, maar dan nog ga ik niet meteen hopen Blu-rays beginnen kopen.

Lex v/d Moolen
07-01-2008, 22:47
Tot nu toe alleen DVD, maar ik krijg binnenkort een PS3 en heb al Planet Earth op BR besteld :)

Edwin V
08-01-2008, 06:55
Alle drie. Heb Planet Earth op DVD en HD DVD. Als de UK nog eens een BD versie uitbrengt met alle extra's koop ik die ook. :)

Denizz
08-01-2008, 18:17
Nog steeds veel DVD, maar langzaam aan beginnen er toch ook wat meer Blu-rays binnen te schuiven.

The Gr8oNe
08-01-2008, 18:33
DVD en Blu Ray voor mij sinds december.

Wat niet op Blu Ray uitkomt komt er in als DVD.

Willy B.
08-01-2008, 18:43
Ik koop alle drie formaten meeste hd-dvd,blu-ray en de rest dat niet op deze formaten de verkrijgen is schaf ik aan op dvd.

windoweyez
08-01-2008, 18:44
Toch opvallend, als je de laatste maanden hier in de HD DVD en Blu-ray afdeling keek leek het net alsof zowat heel DVD.nl uitsluitend aan de HD DVD was, terwijl er tot nu toe maar 4 `pure` HD DVD aanhangers blijken te zijn.
Maakten die met z`n vieren dan al dat kabaal?
(6)

Richard B.
08-01-2008, 18:46
Toch opvallend, als je de laatste maanden hier in de HD DVD en Blu-ray afdeling keek leek het net alsof zowat heel DVD.nl uitsluitend aan de HD DVD was, terwijl er tot nu toe maar 4 `pure` HD DVD aanhangers blijken te zijn.
Maakten die met z`n vieren dan al dat kabaal?
(6)
JA!;)

windoweyez
08-01-2008, 18:50
JA!;)

:mrgreen:

Master S
08-01-2008, 21:14
Ik gebruik momenteel alleen DVD's, maar eind januari komt er een HD DVD drive aan voor in men PC. En in de zomer komt er ook nog een PS3 bij voor de Blu-ray films en ook om te gamen natuurlijk.

Ik waag me nog aan HD-DVD omdat ik denk dat Universal en Paramount niet direct zullen wisselen van kamp en ze hebben toch enkele mooie exclusives die ik absoluut niet kan laten liggen 8)

Edwin V
08-01-2008, 21:19
Op Hidefdigest hebben ze al langer een Poll, toen HD DVD nog vol in de markt was. ;)
Daar veel meer HD DVD bezitters (bijna het dubbele).
http://forums.highdefdigest.com/showthread.php?t=1330

Richard B.
08-01-2008, 21:20
Momenteel is de (opgetelde) tussenstand hier 26 Blu-ray bezitters tegenover 14 HD DVD-bezitters. Go red! :bier:

Edwin V
08-01-2008, 21:29
Momenteel is de (opgetelde) tussenstand hier 26 Blu-ray bezitters tegenover 14 HD DVD-bezitters. Go red! :bier:
En er zijn zelfs minder DVD only bezitters. Oftewel DVD verliest ook. ;)

AntS
08-01-2008, 22:33
Bij mij ook alle drie. Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd weinig DVD titel heb gekocht, eigenlijk geen 1.

De meeste titels zijn toch in het HD-DVD en voornamelijk het Blu-ray formaat.

DVDProfilersFilmgek
08-01-2008, 22:34
En er zijn zelfs minder DVD only bezitters. Oftewel DVD verliest ook. ;)

Beetje vreemde conclusie:roll: heb alle 3, al weer bijna een jaar, maar van mijn film aankopen zit nog steeds meer dan 95% op die oude vertrouwde DVD. Denk eerder dat het een verlies is voor beide HD DVD systemen, in mijn ogen zijn ze prijs/kwalitatief onder de maat. Voor mensen met een 32 inch TV(80% , maar wel zakkende) is het helemaal weggegooid geld, met zo'n TV heeft het niet veel zin om je DVD speler vaarwel te zeggen, integendeel:mrgreen:

1 stem erbij voor red, maar tegelijk ook 1 voor blue en 1 voor de oude vertrouwde DVD. Heb meerdere HD DVD en DVD spelers en maar 1 BRD DVD speler, maar dat telt niet :wink:

Vind m'n red speler mooier dan dat oerlelijke onhandige ronde PS3 hok, gelukkig zijn de andere 2 plat, kan het hok bovenop zijn hitte lozen:wink:

Nog zoiets vreemds, ik lees regelmatig dat enkele mensen hun dvd's vervangen voor 1 van beide HD DVD systemen, vind dat echt zonde, moet er niet aan denken om ruim 1750 DVD's te gaan omzetten naar 1 van beide andere systemen, HD DVD is mooi, maar niet mooi genoeg voor mij om daar aan te beginnen, ben toch niet gek:confused: :mrgreen:

AntS
08-01-2008, 22:58
Beetje vreemde conclusie:roll: heb alle 3, al weer bijna een jaar, maar van mijn film aankopen zit nog steeds meer dan 95% op die oude vertrouwde DVD. Denk eerder dat het een verlies is voor beide HD DVD systemen, in mijn ogen zijn ze prijs/kwalitatief onder de maat. Voor mensen met een 32 inch TV(80% , maar wel zakkende) is het helemaal weggegooid geld, met zo'n TV heeft het niet veel zin om je DVD speler vaarwel te zeggen, integendeel:mrgreen:

1 stem erbij voor red, maar tegelijk ook 1 voor blue en 1 voor de oude vertrouwde DVD. Heb meerdere HD DVD en DVD spelers en maar 1 BRD DVD speler, maar dat telt niet :wink:

Vind m'n red speler mooier dan dat oerlelijke onhandige ronde PS3 hok, gelukkig zijn de andere 2 plat, kan het hok bovenop zijn hitte lozen:wink:

Nog zoiets vreemds, ik lees regelmatig dat enkele mensen hun dvd's vervangen voor 1 van beide HD DVD systemen, vind dat echt zonde, moet er niet aan denken om ruim 1750 DVD's te gaan omzetten naar 1 van beide andere systemen, HD DVD is mooi, maar niet mooi genoeg voor mij om daar aan te beginnen, ben toch niet gek:confused: :mrgreen: Hoeft ook niet, als jij tevreden bent met het DVD formaat is dat jouw goede recht. En laten we wel zijn de meeste van de 1750 Dvd’s die je zegt te hebben zullen waarschijnlijk nooit op HD-DVD of Blu-ray formaat uitkomen. Het zullen er hoogstens enkele zijn.(6)

DVDProfilersFilmgek
08-01-2008, 23:11
Hoeft ook niet, als jij tevreden bent met het DVD formaat is dat jouw goede recht. En laten we wel zijn de meeste van de 1750 Dvd’s die je zegt te hebben zullen waarschijnlijk nooit op HD-DVD of Blu-ray formaat uitkomen. Het zullen er hoogstens enkele zijn.(6)

Hoogstens enkele:confused:

Ik zie ontzettend veel nieuwe uitgaven op 1 van beide HD DVD's die ik al lang heb op de oude vertrouwde DVD. En als er een nieuwe DVD uitkomt..... dan zijn vaak de HD DVD versies die verstek laten gaan, lekker formaat, oude films uitgeven en dan nog de volle mep berekenen, en je krijgt ook nog eens minder plastic voor je geld.:mrgreen:

Ik denk dat als het HD DVD gebeuren ooit populair wordt, ze net als bij DVD weer gewoon alles uitbrengen in een hogere resolutie, maar voor mij hoeft dat niet, m'n DVD speler scaled prachtig op en de TV laat een mooi plaatje zien:wink:

STaf
08-01-2008, 23:15
Alle drie. Heb Planet Earth op DVD en HD DVD. Als de UK nog eens een BD versie uitbrengt met alle extra's koop ik die ook. :)
Heb ze na lang twijfelen op DVD gekocht, het prijsverschil met HD DVD heeft de knoop helpen doorhakken.... Maar ik meen ergens te hebben gelezen dat de DVD versie ook zeker de moeite is, en met extra's die niet op de HD DVD staan...

STaf
08-01-2008, 23:18
Voor mij voorlopig enkel DVD en HD DVD, heb net Pan's Labyrinth binnen, en de extra's op de HD DVD tegenover de Blu-ray zijn toch wel tof. Voornamelijk web-enabled extra's die de Blu-ray versie niet heeft. Ik ben zeker niet van plan de eerste tijd een stand-alone Blu-ray speler te kopen, moest HD DVD echt de mis in gaan, mijn vrouw vermoord me denk ik!!!:lol:

STaf
08-01-2008, 23:20
Beetje vreemde conclusie:roll: heb alle 3, al weer bijna een jaar, maar van mijn film aankopen zit nog steeds meer dan 95% op die oude vertrouwde DVD. Denk eerder dat het een verlies is voor beide HD DVD systemen, in mijn ogen zijn ze prijs/kwalitatief onder de maat. Voor mensen met een 32 inch TV(80% , maar wel zakkende) is het helemaal weggegooid geld, met zo'n TV heeft het niet veel zin om je DVD speler vaarwel te zeggen, integendeel:mrgreen:

1 stem erbij voor red, maar tegelijk ook 1 voor blue en 1 voor de oude vertrouwde DVD. Heb meerdere HD DVD en DVD spelers en maar 1 BRD DVD speler, maar dat telt niet :wink:

Vind m'n red speler mooier dan dat oerlelijke onhandige ronde PS3 hok, gelukkig zijn de andere 2 plat, kan het hok bovenop zijn hitte lozen:wink:

Nog zoiets vreemds, ik lees regelmatig dat enkele mensen hun dvd's vervangen voor 1 van beide HD DVD systemen, vind dat echt zonde, moet er niet aan denken om ruim 1750 DVD's te gaan omzetten naar 1 van beide andere systemen, HD DVD is mooi, maar niet mooi genoeg voor mij om daar aan te beginnen, ben toch niet gek:confused: :mrgreen:
Waar zet je al die DVD's man!!! Heb zelf al moeite met een 200-tal een plaatsje te geven.:D

DVDProfilersFilmgek
09-01-2008, 00:11
Waar zet je al die DVD's man!!! Heb zelf al moeite met een 200-tal een plaatsje te geven.:D


Geloof me, ik heb met dit beetje ook de grootste moeite en kan er nog een paar kwijt en moet dan ook weer eens vreselijk gaan piekeren waar de volgende 1750 terecht moeten komen:wink:

Neil
09-01-2008, 03:16
All 3 :bier:

Wizz-Art
10-01-2008, 16:36
DVD en HD-DVD voorlopig alleen. Noodgedwongen géén BD omdat ik de PS3 echt een foeilelijk ding vind en er nog steeds geen mooie betaalbare standalone 2.0 speler te krijgen is. Einde van het jaar misschien. Tot die tijd geniet ik met volle teugen van HD-DVD!

Trat
14-01-2008, 14:35
DVD en BD. En dit alles op mijn PS3: de beste BD speler van het moment. Ook DVDs zien er prachtig uit doordat de PS3 erg goed upscaled. Heb hem eigenlijk alleen voor de games gekocht want de andere next gen console op de markt is echt een POS met betaald online. Toch maar mijn DVD speler op marktplaats gezet, niet meer nodig. PS3 dus lekker updaten naar 2.0 speler in de toekomst en nu wachten op de LotR en Matrix boxen!

Trat
14-01-2008, 14:38
DVD en HD-DVD voorlopig alleen. Noodgedwongen géén BD omdat ik de PS3 echt een foeilelijk ding vind en er nog steeds geen mooie betaalbare standalone 2.0 speler te krijgen is. Einde van het jaar misschien. Tot die tijd geniet ik met volle teugen van HD-DVD!
Vind je de PS3 echt zo lelijk? Ik heb hem achter mijn TV staan, maar dat is meer uit ruimte besparing. Het is echt een hele goede BD / DVD speler. Maar goed, smaken verschillen want je hebt wel een HD-DVD speler gekocht (die vind ik weer foeilelijk - Medion / Aldi look (6) ).

kiran
14-01-2008, 14:44
DVD en Blu-Ray

Hugo R
14-01-2008, 15:02
Voorlopig enkel nog dvd, wacht ook wel tot er 1 winnaar is. Daarnaast heb ik nog een gewone "ouderwetse" breedbeeld tv, dus Blu Ray heeft ook nog niet zo veel nut voor mij.

Trat
14-01-2008, 16:04
Voorlopig enkel nog dvd, wacht ook wel tot er 1 winnaar is. Daarnaast heb ik nog een gewone "ouderwetse" breedbeeld tv, dus Blu Ray heeft ook nog niet zo veel nut voor mij.
Klopt, voor HD films moet je gewoon een HDTV hebben, anders heeft het nauwelijks nut. Maar een winnaar is er al hoor... Moet nu nog even officieel. Op CES was HD-DVD nergens met een stand.

Richard B.
15-01-2008, 12:19
De tussenstand is momenteel 26x HD DVD tegenover 42x Blu-ray. Daarmee is het ratio in ieder geval stukken lager dan de 1:3 die hier zo vaak als Europese verhouding word genoemd. ;)

Trat
15-01-2008, 12:37
De tussenstand is momenteel 26x HD DVD tegenover 42x Blu-ray. Daarmee is het ratio in ieder geval stukken lager dan de 1:3 die hier zo vaak als Europese verhouding word genoemd. ;)
Tja, meeste freaks hebben alle bij de HD standaarden. Ik denk dat je beter naar DVD + HD-DVD Vs. DVD + BD. Dan gaat de vergelijking 1:3 wat beter op... (6)

Richard B.
15-01-2008, 12:43
Tja, meeste freaks hebben alle bij de HD standaarden. Ik denk dat je beter naar DVD + HD-DVD Vs. DVD + BD. Dan gaat de vergelijking 1:3 wat beter op... (6)
Als dat mainstream gebruikers zijn dan gaat het inderdaad al meer in die richting. Maar ik zit zelf ook bij groep DVD + HD DVD, en ik zou mezelf toch alles behalve "mainstream" willen noemen. De vergelijking gaat dus misschien niet helemaal op.

Anyway, het grotere aantal echte HT-freaks op dit forum zal de cijfers sowieso wat doen afwijken van het landelijk gemiddelde.

Trat
15-01-2008, 12:49
Als dat mainstream gebruikers zijn dan gaat het inderdaad al meer in die richting. Maar ik zit zelf ook bij groep DVD + HD DVD, en ik zou mezelf toch alles behalve "mainstream" willen noemen. De vergelijking gaat dus misschien niet helemaal op.

Anyway, het grotere aantal echte HT-freaks op dit forum zal de cijfers sowieso wat doen afwijken van het landelijk gemiddelde.
Klopt. Maar uiteindelijk maakt de 1:3 of 1:2 vergelijking ook niet uit. BD verkoopt toch meer films dan HD-DVD...

Wel grappig: hoe zou deze poll er over 15 jaar uitzien? Dan staat er BD ipv DVD? Zou HD-DVD dan bij "Anders" staan??? :o)

Richard B.
15-01-2008, 12:54
Wel grappig: hoe zou deze poll er over 15 jaar uitzien? Dan staat er BD ipv DVD? Zou HD-DVD dan bij "Anders" staan??? :o)

De enige voorspelling die ik doe is dat er dan een item "HD downloads" bij zal staan.

Edwin V
15-01-2008, 13:26
De tussenstand is momenteel 26x HD DVD tegenover 42x Blu-ray. Daarmee is het ratio in ieder geval stukken lager dan de 1:3 die hier zo vaak als Europese verhouding word genoemd. ;)
Ik krijg ook de indruk dat op het internet in de diverse 'neutrale' forums (dus niet bluray.com op playstation.com) de verhouding HD DVD bezitters en blu-ray bezitters anders is dan de 2:1 of 3:1 verhouding. Kijk bijvoorbeeld naar highdefdigest.

Zou dat komen doordat internet bezoekers beter geinformeerd zijn?:wink: :wink: :wink:

Edwin V
15-01-2008, 13:27
Klopt. Maar uiteindelijk maakt de 1:3 of 1:2 vergelijking ook niet uit. BD verkoopt toch meer films dan HD-DVD...

Wel grappig: hoe zou deze poll er over 15 jaar uitzien? Dan staat er BD ipv DVD? Zou HD-DVD dan bij "Anders" staan??? :o)
Misschien staat BD dan ook wel bij anders. :o

Richard B.
15-01-2008, 13:31
Misschien staat BD dan ook wel bij anders. :o
Zijn er nog niet genoeg topics om de format-war uit te vechten? Ik wilde de door mezelf gestarte topics graag schoon houden svp. ;)

Edwin V
15-01-2008, 13:38
Begrijp me niet verkeerd. Dit is geen oorlog maar opbouw. ;)
Ik bedoel dat BD eerst nog een massaproduct moet worden anders is er over 15 jaar geen poll met BD erin. Hopelijk wordt 't wat want ik wil op korte termijn veel HD films kijken.

Eigenlijk had deze poll in een algemeen forum moeten staan, dan was het aantal dvd only stemmen groter. Nu lijkt het alsof het merendeel van de dvd.nl leden het HD DVD en Blu-ray forum niet echt leest, of er misschien niet in geinteresseerd is. Als dat het geval is is het lage percentage dvd only stemmers een schrikbarend laag aantal. :o

Trat
15-01-2008, 15:24
Misschien staat BD dan ook wel bij anders. :o
Ehhhh, nee. BD is de volgende DVD. Dus die staat dan ipv DVD. Je kunt een grap niet altijd tegen de grappenmaker gebruiken. Soms klopt het namelijk totaal niet.

Trat
15-01-2008, 15:27
Begrijp me niet verkeerd. Dit is geen oorlog maar opbouw. ;)
Ik bedoel dat BD eerst nog een massaproduct moet worden anders is er over 15 jaar geen poll met BD erin. Hopelijk wordt 't wat want ik wil op korte termijn veel HD films kijken.Denk je dat we over 15 jaar nog met DVDtjes in onze handen bij de FRS staan? Ik denk nl. van niet.


Eigenlijk had deze poll in een algemeen forum moeten staan, dan was het aantal dvd only stemmen groter. Nu lijkt het alsof het merendeel van de dvd.nl leden het HD DVD en Blu-ray forum niet echt leest, of er misschien niet in geinteresseerd is. Als dat het geval is is het lage percentage dvd only stemmers een schrikbarend laag aantal. :o
Klopt, maar van de andere kant dan komen er ook niet zoveel HD mensen op af. Ik kom nl. helemaal niet op de andere subfora, alleen op deze...

Phil Neutral
18-01-2008, 15:07
Verklaar me gerust voor gek want ik heb 2 hd spelers en 2 blu-ray disc toestellen.
Mijn allereerste hd speler was het 1080i model van Toshiba en daarna heb ik een blu-ray
speler van Samsung gekocht. In deze toestellen zaten redelijk wat kinderziekten welke
er later zijn uitgegaan via software updates. Daarna heb ik een nieuwe Samsung speler
gekocht en vorige maand tenslotte het nieuwe hd model van Tosh. Hier ga ik het voorlopig bij laten.

DVDProfilersFilmgek
18-01-2008, 22:14
Verklaar me gerust voor gek want ik heb 2 hd spelers en 2 blu-ray disc toestellen.
Mijn allereerste hd speler was het 1080i model van Toshiba en daarna heb ik een blu-ray
speler van Samsung gekocht. In deze toestellen zaten redelijk wat kinderziekten welke
er later zijn uitgegaan via software updates. Daarna heb ik een nieuwe Samsung speler
gekocht en vorige maand tenslotte het nieuwe hd model van Tosh. Hier ga ik het voorlopig bij laten.

Je bent echt gek:wink:
Heb zelf maar 2 HD DVD spelers, die 360 addon en de Thosiba EP35, voor het andere formaat maar 1 speler, de PS3. Van beide formaten koop ik bijna geen DVD's al heb ik 3x zoveel HD DVD's dan BRD DVD's. De PS3 biedt waar voor zijn geld, je hoeft geen BRD's te kopen om toch full HD te kijken, er staat veel op het net, dat maakt de PS3 wel prijsgunstig.

De meeste zullen toch voorlopig nog geen HD DVD of BRD DVD's kopen, Ik denk dat de DVD voorlopig nog lang niet is uitgepoept, koop zelf nog bijna alles op de gewone ouderwetse DVD, en als het gros er zo over blijft denken en de prijzen van die schijfjes niet gaan zakken, dan zal geen van beide systemen echt gaan doorbreken. Voor een HD Ready van 32 inch heeft het weinig zin, maar als de grotere maten wat meer gemeengoed gaan worden, dan kan HD of BRD DVD misschien wel eens wat worden :bier:

Moeten ze ook de nieuwe titels gelijk uitbrengen op de HD Formaten, nu zie je veel oud opgeknapt materiaal dat ik allang op DVD heb, het is voor mij geen reden om mijn DVD's om te gaan zetten.

Ach, wat is gek? :grin:

Trat
20-01-2008, 19:14
Ach, wat is gek? :grin:
PS3 verkopen niet meetellen als BD spelers!
(6)

DVDProfilersFilmgek
20-01-2008, 21:00
PS3 verkopen niet meetellen als BD spelers!
(6)

Betalen ze je bij Sony nu ook overwerkvergoeding voor het afkraken van HD DVD en het promoten van PS3 op zondag?

Trat
21-01-2008, 07:47
Betalen ze je bij Sony nu ook overwerkvergoeding voor het afkraken van HD DVD en het promoten van PS3 op zondag?
LOL, het is de MS Xbot borg brigade niet hoor. Maar, hier tegenin gaan heeft geen zin hoor. Dus houd maar op.

STaf
21-01-2008, 09:00
LOL, het is de MS Xbot borg brigade niet hoor. Maar, hier tegenin gaan heeft geen zin hoor. Dus houd maar op.
:roll:

Trat
21-01-2008, 09:04
:roll:
Gelukkig! 8)

Anton996
21-01-2008, 09:11
Voor een HD Ready van 32 inch heeft het weinig zin, maar als de grotere maten wat meer gemeengoed gaan worden, dan kan HD of BRD DVD misschien wel eens wat worden :bier:


Ik denk toch dat het dan ook wel een groot verschil maakt hoor, . De kleurweergave is vaak ontzettend veel beter dan de dvd'swat voo rmij toch wel één van de belangrijkste facoren is, en het geluid telt ook wel natuurlijk. Maar ja, op een kleiner scherm is de impact minder groot dan op een 50" of groter. Maar het grootste verschil is nog altijd tussen sd en hd ready.

Trat
21-01-2008, 09:17
Ik denk toch dat het dan ook wel een groot verschil maakt hoor, . De kleurweergave is vaak ontzettend veel beter dan de dvd'swat voo rmij toch wel één van de belangrijkste facoren is, en het geluid telt ook wel natuurlijk. Maar ja, op een kleiner scherm is de impact minder groot dan op een 50" of groter. Maar het grootste verschil is nog altijd tussen sd en hd ready.
Ik denk dat zijn opmerking (zoals meer opmerkingen hier zouden moeten zijn) meer gericht was op jan en allemaal. Die zien dat echt niet. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun DVD speler via de composite of knaken scart stekker die erbij zat aan hun HDTV hebben hangen. Een scherm vol oververzadigde kleuren als gevolg, maar iedereen denkt dat hij beter beeld heeft dan ooit (door de HD, of iets anders gestoords). Ik heb bij mij thuis al menig keer een HD film bekeken met kennissen en niemand valt er van van zijn stoel... De meeste mensen zien het gewoon niet of geven er gewoonweg niks om. Het boeit ze alleen of de film leuk is of niet.

Anton996
21-01-2008, 09:24
De meeste mensen zien het gewoon niet of geven er gewoonweg niks om. Het boeit ze alleen of de film leuk is of niet.

Dat is zeker waar! Ook al is het de fim van ontzettende goede kwaliteit, als de inhoud op niks trekt, heb je er ook niet veel aan. Maar ik had het dan wel enkel over visuele. Inderdaad zijn er veel mensen die daar niet veel om geven.

Trat
21-01-2008, 10:18
Maar ik had het dan wel enkel over visuele. Inderdaad zijn er veel mensen die daar niet veel om geven.
Weet ik, en je hebt gelijk. Maar veel mensen geven hier gewoon niks om. Van de week nog bij de schoonvader van mijn broertje: Phillips Ambilight full HD 46" / 50", PS3 ---> composite kabel met scart verloop (wat in de doos zit). "Moet je eens kijken wat een beeld, man"!!!!