PDA

Bekijk de volledige versie : Paramount gaat ook voor Blu-ray



DaMan
08-01-2008, 08:28
Het lijkt erop dat ook Paramount definitief voor Blu-ray gaat kiezen, ondanks dat men sinds vorig jaar exclusief 't HD DVD formaat ondersteund.

Is Paramount preparing to abandon HD DVD? (http://www.hdtvinfo.eu/news/hd-video-formats/is-paramount-preparing-to-abandon-hd-dvd.html)

Dit zou definitief de doodsteek betekenen, al helemaal als Dreamworks - die toendertijd zowat tegelijkertijd exclusief voor HD DVD ging - zich ook exclusief aan 't Blu-ray formaat bind.

Richard B.
08-01-2008, 09:25
'definitief' lijkt me een groot woord. Het bericht spreekt namelijk over een gerucht.

Als het waar is dat Paramount geld heeft ontvangen voor de deal, dan zullen er vermoedelijk wel de nodige haken en ogen aan zo'n stap zitten. En Paramount's reactie op de Warner-deal (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57243) doet het er ook niet op lijken dat ze snel van schip gaan veranderen. Het sluit natuurlijk niks uit, maar het maakt het wel minder waarschijnlijk.

hstadman
08-01-2008, 09:46
'definitief' lijkt me een groot woord. Het bericht spreekt namelijk over een gerucht.

Als het waar is dat Paramount geld heeft ontvangen voor de deal, dan zullen er vermoedelijk wel de nodige haken en ogen aan zo'n stap zitten. En Paramount's reactie op de Warner-deal (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57243) doet het er ook niet op lijken dat ze snel van schip gaan veranderen. Het sluit natuurlijk niks uit, maar het maakt het wel minder waarschijnlijk.

Er zijn al eerder rare stappen ondernomen in dit spel!:wink:

Feit is dat alle cijfers laten zien dat blu-ray verreweg beter verkoopt dan hd-dvd. Tegenwoordig kan geen enkele maatschappij het zich veroorloven om een goedverkopend product te laten liggen. In japan is het zelfs 9:1....die markt ga je echt niet zomaar laten liggen hoor! Dan zul je erg veel inkomsten mislopen, meer dan die 150 miljoen heeft opgebracht.:wink:

Zo te zien hebben ze wel slim een clausule aangebracht in het exclusieve contract.

DaMan
08-01-2008, 09:49
'definitief' lijkt me een groot woord. Het bericht spreekt namelijk over een gerucht.

Als het waar is dat Paramount geld heeft ontvangen voor de deal, dan zullen er vermoedelijk wel de nodige haken en ogen aan zo'n stap zitten. En Paramount's reactie op de Warner-deal (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=57243) doet het er ook niet op lijken dat ze snel van schip gaan veranderen. Het sluit natuurlijk niks uit, maar het maakt het wel minder waarschijnlijk.

Daarom zei ik ook "Het lijkt erop" Ik las trouwens net op 't AVSForum dat er op de CES geen nieuwe HD DVD releases van Paramount aangekondigd zijn, dat vind ik 'n zeer slecht teken...

Edwin V
08-01-2008, 09:50
Wat bedrijven zelf zeggen kun je niet van op aan. De vraag is of men zelf gelooft dat HD DVD voor hen 't beste is of niet. Als iemand met cijfers komt dat met blu-ray meer geld te verdienen valt stappen ze zo over.
En als Paramount geld heeft ontvangen voor de deal en er zit een escape clausule in, dan kunnen ze gewoon overstappen. Wellicht dat de clausule ook inhoudt dan een deel van het geld terugbetaald moet worden, dat dan weer deels de beslissing kan beinvloeden, valt dat verlies te compenseren met blu-ray verkoop of zitten we gewoon het contract uit.

hstadman
08-01-2008, 10:09
Wat bedrijven zelf zeggen kun je niet van op aan. De vraag is of men zelf gelooft dat HD DVD voor hen 't beste is of niet. Als iemand met cijfers komt dat met blu-ray meer geld te verdienen valt stappen ze zo over.
En als Paramount geld heeft ontvangen voor de deal en er zit een escape clausule in, dan kunnen ze gewoon overstappen. Wellicht dat de clausule ook inhoudt dan een deel van het geld terugbetaald moet worden, dat dan weer deels de beslissing kan beinvloeden, valt dat verlies te compenseren met blu-ray verkoop of zitten we gewoon het contract uit.
Volgens insiders heeft paramount inderdaad een escape clausule in het contract dat een mogelijkheid van overstappen mogelijk is als ook een andere grote maatschappij overstapt.:wink:

Zowel toshiba alsook paramount laten op dit moment op de ces weinig van zich laten horen. Ze verdienen niet alleen geld met blu-ray verkopen maar eerst met name van bioscoopbezoek! De verkoop is dermate klein dat de verwachtingen voor verkoop van HD echt nog niet zoveel meetellen in de cijfers voorlopig. Vergeet niet dat dvd het enige echte formaat op dit moment is! Ze zullen dus allemaal samen moeten werken om de markt penetratie te vergroten! Met andere woorden: hoe krijgen we meer mensen over naar HD content!:wink:

Daarom is Sony ook bereidt om dialoog te voeren; nu ze 70% in handen hebben ben je er nog niet. Ook blu-ray moet sterker verkopen wil het zichzelf goed handhaven de komende jaren.

De grootste verkopen zijn dvd; toshiba heeft patenten op dvd en verdient daar natuurlijk nog er veel geld mee!

hstadman
08-01-2008, 10:11
Daarom zei ik ook "Het lijkt erop" Ik las trouwens net op 't AVSForum dat er op de CES geen nieuwe HD DVD releases van Paramount aangekondigd zijn, dat vind ik 'n zeer slecht teken...

Vergeet niet dat paramount eigenlijk eerder al in het blu-ray kamp zat maar vanwege onenigheid toen naar hd-dvd is gegaan! Als Paramount inderdaad definitief overstapt is het echt over en uit voor hd-dvd!

hstadman
08-01-2008, 10:15
Het lijkt erop dat paramount dit alweer ontkend heeft maar dat zegt natuurlijk erg weinig. het feit dat paramount op de CES niets aankondigd is op zich natuurlijk wel opvallend!

Hellboy
08-01-2008, 10:55
Het NL bericht op tweakers.net:

'Paramount laat in navolging van Warner hd-dvd vallen?
'Door Arie Jan Stapel, dinsdag 8 januari 2008 10:16, views: 2.451
Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd te zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar.
Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd.
Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen.

Tjah, zoals bovenstaande post zeggen. Als ze ook nog eens Paramount verliezen kan dat wel toedeloe hd-dvd zeggen. Ben ik toch net op tijd gestopt met het kopen van Hd-dvds en net op tijd begonnen met de verkoop van me xbox360 add-on; ;)</p>

hstadman
08-01-2008, 11:43
Het NL bericht op tweakers.net:

'Paramount laat in navolging van Warner hd-dvd vallen?
'Door Arie Jan Stapel, dinsdag 8 januari 2008 10:16, views: 2.451
Het lijkt er op dat filmmaatschappij Paramount zijn films voortaan niet meer op hd-dvd te zal uitbrengen, maar op blu-ray. Hierdoor zal de overgrote meerderheid van de Hollywoodfilms voortaan op blu-ray verschijnen.Afgelopen zomer had Paramount aangekondigd te kiezen voor hd-dvd, naar verluidt tegen betaling van 50 miljoen dollar.
Het contract dat hiervoor werd afgesloten schijnt echter een clausule te bevatten die Paramount toestaat over te gaan op blu-ray, indien Warner Bros. dat ook zou doen. Warner heeft vorige week gekozen voor blu-ray en Paramount zou dat nu ook kunnen doen.Als ook Paramount toetreedt tot het blu-ray-kamp, is Universal de enige grote filmmaatschappij die nog vasthoudt aan hd-dvd.
Volgens veel analisten is dat onvoldoende om het formaat te redden. Overigens zijn de verkoopcijfers van de nieuwe generatie schijfjes nog altijd betrekkelijk gering. In 2007 werden er van hd-dvd en blu-ray tezamen 14,2 miljoen stuks verkocht, terwijl er 2,4 miljard dvd's over de toonbank gingen.

Tjah, zoals bovenstaande post zeggen. Als ze ook nog eens Paramount verliezen kan dat wel toedeloe hd-dvd zeggen. Ben ik toch net op tijd gestopt met het kopen van Hd-dvds en net op tijd begonnen met de verkoop van me xbox360 add-on; ;)</p>

Ten opzichte van de dvd verkopen is HD content slechts 0.59 % Nog niet eens 1 volle procent dus.8-)

Richard B.
08-01-2008, 11:53
Ten opzichte van de dvd verkopen is HD content slechts 0.59 % Nog niet eens 1 volle procent dus.8-)

Tja. We zitten nog wel wat jaartjes af van de echte doorbraak van HD media. :roll:

Lex v/d Moolen
08-01-2008, 11:56
Ja, in 2000 gingen er denk ik ook nog meer VHS'jes over de toonbank dan de DVD.

hstadman
08-01-2008, 12:37
Tja. We zitten nog wel wat jaartjes af van de echte doorbraak van HD media. :roll:

Dit jaar wordt toch echt verwacht dat het groot gaat worden. Blu-ray fabrikanten zijn druk bezig om goedkope(relatief) 2.0 blu-ray spelers op de markt te zetten. Een derde generatie voor 250-300 euro is echt niet zo gek. Mijn dvd speler kostte meer.:wink:
Wanneer de spelers betaalbaar zijn(250 euro of minder voor het gross) en de schijfjes op dvd niveau zitten zal het allemaal een stuk sneller gaan.

marcelb7
08-01-2008, 14:21
Ten opzichte van de dvd verkopen is HD content slechts 0.59 % Nog niet eens 1 volle procent dus.8-)
Dit in tegenstelling tot de posts over HD (highdef) op dit forum. Maar ja, als er zo weinig content beschikbaar is, heb je meer tijd over om forums te lezen en te posten :mrgreen:

Hellboy
08-01-2008, 14:57
Ik koop ook nu maar 3 a 4 blu-rays per maand omdat ze nog alle jezus duur zijn ( maar wel het waard zijn ).Dat was ook zo in het begin van dvd. Toen kocht ik ook nog maar 3 a 4 dvds per maand :) De tijd zal het leren :) Maar iig ga ik voor blu :)

Edv
08-01-2008, 15:12
Volgens de laatste geruchten blijft Paramount gewoon HD-DVD supporter. Tot dat ze zelf met een verklaring komen blijft het gissen jammergenoeg. Had stiekem al gehoopt binnenkort enkele toppers van Paramount aan m'n blu-ray collectie toe te kunnen voegen :P

Hellboy
08-01-2008, 16:33
Volgens Nu.nl is het al bijna zover:

Voorlopig geen heffing op mp3-spelers Uitgegeven: 8 januari 2008 12:35 Laatst gewijzigd: 8 januari 2008 13:10
DEN HAAG - Het thuiskopiëren op mp3-spelers en dvd-recorders wordt voorlopig niet verder aangepakt.

Dat was dinsdag de uitkomst van een kort geding in Den Haag, dat de Stichting Norma had aangespannen tegen de Staat en de Stichting Onderhandelingen Thuiskopievergoeding.

De Stichting Naburige Rechtenorganisatie voor Musici en Acteurs (Norma) had de zaak aangespannen samen met onder anderen musicus Carel Kraayenhof en de Nederlandse Toonkunstenaarsbond. Ze wilden een heffing op mp3-spelers en dvd-recorders als compensatie voor de makers van het gekopiëerde materiaal.

'Vergoeding betalen'
Norma en haar makkers in de strijd maakten speciaal bezwaar tegen een Algemene Maatregel van Bestuur waarin het thuiskopiestelsel in hun ogen is 'bevroren'.

Door die bevriezing komt volgens de advocaat van Norma niet de gewenste heffing op mp3-spelers en dvd-recorders &quot;terwijl dat nu juist de apparaten zijn waarop het meeste beschermd materiaal wordt gekopieerd&quot;.

Op grond van de Auteurswet moet in het geval van het maken van een thuiskopie een vergoeding worden betaald, aldus raadsman mr. Christiaan Alberdingk Thijm.
'Teleurstellende uitspraak'
De voorzieningenrechter wil de maatregel daaraan niet toetsen wegens een bodemprocedure waarin op korte termijn uitspraak wordt gedaan.
&quot;Al met al is het een teleurstellende uitspraak voor acteurs en artiesten, die hierdoor niet gecompenseerd worden voor het kopiëren van hun beschermd materiaal&quot;, vindt de advocaat.

Vreem dat dit op nu.nl staat. Nu denkt het &quot; normale volk &quot; ( mensen die weinig afweten van de knalpartij tussen blu en hd ) dat blu al gewonnen heeft omdat hd alleen nog &quot; maar &quot; universal heeft tegen blu die de rest dan heeft

Richard B.
08-01-2008, 16:40
Volgens Nu.nl is het al bijna zover:

Voorlopig geen heffing op mp3-spelers Uitgegeven: 8 januari 2008 12:35 Laatst gewijzigd: 8 januari 2008 13:10


:confused:

Edwin V
08-01-2008, 17:02
Waarom zou Paramount nog exclusief HD DVD blijven?
a) Het is financieel beter het contract uit te zitten.
b) Paramount gelooft dat HD DVD op den duur de beste keus is en dat daar het meest in te verdienen is.
Kan me indenken dat toen Warner nog niet was overgestapt men nog dacht dat 't HD DVD zou worden maar dat lijkt me nu toch erg onwaarschijnlijk tenzij het HD DVD kamp met zulke goede acties komt dat het weer omslaat. Dus b) valt vrijwel zeker af.
Hangt het er dus van het financiele plaatje dat men nu even moet doorrekenen en wellicht nog vragen aan het HD DVD kamp wat hun plannen nu zijn als 't plaatje niet zonder dat al richting blu-ray gaat.

Als ze een deel van het geboden geld terug moeten betalen gaan ze dat in 13 maanden niet terug verdienen met blu-ray. Zeker niet als ze zo weinig blijven uitbrengen en het bedrag oorspronkelijk $150 miljoen was. Als ze niks hoeven te betalen stappen ze over zodra het duidelijk is wat de verplichtingen zijn (vrij snel dus).

Henkske22
08-01-2008, 19:06
Ik vind de titel wel ERG misleidend

Pieter Kleine
08-01-2008, 23:30
http://www.areadvd.de/news/2008/200801/08_01_2008_05_Paramount_HDDVD.shtml

Ofwel Parmount zegt dat het artikel in de FT niet juist is. Paramount blijft voor hd-dvd gaan.

AntS
08-01-2008, 23:47
Daarom zei ik ook "Het lijkt erop" Ik las trouwens net op 't AVSForum dat er op de CES geen nieuwe HD DVD releases van Paramount aangekondigd zijn, dat vind ik 'n zeer slecht teken...
Waarom, het kan ook een stilte voor de storm zijn. You never know:wink:

Pieter Kleine
08-01-2008, 23:54
New Line bijvoorbeeld weigert ook op de CES te melden welke blu-rays men uit zal brengen. Dit is een goede zet. Als je namelijk van te voren aangeeft welke films je in maand x gaat uitbrengen, kan de concurrentie daarop inspelen mert hun releases. Ofwel het niet bekend maken van nieuwe titels is gewoon gezonde bedrijfspolitiek.

Hellboy
09-01-2008, 11:17
Mmm, verkeerde nieuwsbericht gepost merk ik ;)

'Ook Paramount zegt HD-DVD vaarwel'
Uitgegeven: 8 januari 2008 13:55

AMSTERDAM - De formatenoorlog tussen HD-DVD en Blu-ray zou wel eens snel in het voordeel van die laatste kunnen worden beslecht. Na Warner zou ook filmstudio Paramount op het punt staan om Blu-ray als opvolger van de huidige dvd-standaard te kiezen.

Dat meldt althans de Financial Times. Als het bericht klopt, is Universal de enige grote filmstudio die nog achter HD-DVD staat. Dat formaat is een initiatief van een consortium waarvan onder meer Toshiba en Microsoft deel uitmaken. Vrijdag werd duidelijk dat Warner Brothers zijn films vanaf maart niet meer op HD-DVD uitbrengt.

Het bedrijf hoopt zo een snel einde te maken aan de patstelling rond de twee concurrerende systemen. Consumenten hebben een afwachtende houding aangenomen ten aanzien van de opvolging van de huidige dvd, omdat lange tijd onduidelijk was welke standaard de strijd zou winnen.

Clausule

Volgens de Financial Times zou Paramount, dat vorig jaar voor HD-DVD koos, destijds hebben afgesproken dat het mocht overstappen op Blu-ray als Warner dat ook deed. Ook tekenfilmstudio DreamWorks, dat nauw met Paramount samenwerkt, heeft mogelijk een dergelijke clausule in zijn contract laten opnemen.

Speculatief

Tegenover financieel persbureau Bloomberg ontkent een woordvoerster van Paramount het krantenbericht overigens. Een woordvoerder van HD-DVD's voornaamste voorvechter Toshiba noemt het artikel speculatief.

Apple

Blu-ray, dat wordt gesteund door onder meer Sony, lijkt ondertussen op de consumentenmarkt een voorsprong te hebben. In Europa zijn veel meer Blu-rayspelers dan HD-DVD-apparatuur verkocht.

Dat is grotendeels te danken aan Sony, dat een Blu-rayspeler heeft ingebouwd in zijn spelcomputer Playstation 3. Microsofts concurrerende console Xbox 360 beschikt weliswaar over een HD-DVD-speler, maar die moet apart worden aangeschaft.

Analisten verwachten bovendien dat computerfabrikant Apple binnenkort een nieuwe laptop op de markt brengt, die eveneens over een Blu-rayspeler beschikt. Mogelijk wordt zo'n speler ook ingebouwd in settopbox Apple TV.

Vreemd dat dit op nu.nl staat. Nu denkt het &quot; normale volk &quot; ( mensen die weinig afweten van de knalpartij tussen blu en hd ) dat blu al gewonnen heeft omdat hd alleen nog &quot; maar &quot; universal heeft tegen blu die de rest dan heeft

AntS
09-01-2008, 22:39
Wat dachten jullie hiervan, het HD-DVD kamp is net zo verrarst zie onderstaande link.

Het is iniedergeval een hele domper.

http://www.techzine.nl/nieuws/14745/HD-DVD-kamp-cancelt-CES-persconferentie.html

Edwin V
09-01-2008, 22:44
Toch wel vreemd dat ze er helemaal niks van schijnen te hebben geweten. Zo ga je niet met elkaar om, zou Balkenende zeggen.

Het HD DVD kamp moet daarbij voorheen behoorlijk pro-HD DVD berichten van Warner hebben gekregen dat dit nu zo rauw op hun dak valt ineens.

HD Freak
10-01-2008, 00:54
http://www.ropeofsilicon.com/article/paramount_staying_aggressive_with_hd_dvd

Ik blijf hopen op geweldig nieuws en het is nog niet allemaal slecht. Paramount en Universal zijn nog steeds voor HD DVD en brengen geweldige films en series uit.

Ik wil in ieder geval geen Bluray en hoop dat beide nog lang naast elkaar blijven bestaan.
De consument heeft het meeste aan concurrentie, want de BOGO (Buy One Get One) aanbiedingen van Amazon.com verdwijnen naar alle waarschijnlijkheid op het moment dat de oorlog over is.
De laatste maand kon je voor $ 10,- per stuk (High Def) films kopen op deze manier!!!!
Gelooft er ook maar iemand dat dat blijft als er nog maar één "keuze" (bluray) is? :roll:

*TIMMIE*
10-01-2008, 07:01
Onzin. Bij DVD zijn er natuurlijk ook geen aanbiedingen meer sinds het medium algemeen geaccepteerd is en zijn de prijzen ook nog steeds enorm hoog. :roll:

Maar Paramount agressief in de markt van HD DVD? Hoe doen ze dat dan? Er staan amper releases gepland (zelfde geldt voor Universal). Dat ze HD DVD steunen zegt niets over het al dan niet neutraal gaan.

Pieter Kleine
10-01-2008, 07:28
Paramount heeft inderdaad nog niet zo veel op HD-gebied uitgegeven, in Nederland. Maar wel de eerste tv-serie op HD-dvd gebied, TOS. Universal heeft ook al wat aangekondigd, o.a. seizoen 1 Heroes. En verder heeft Universal al heel wat titels uitgeven.

Dave
10-01-2008, 07:32
sources-say-universal-and-paramount-are-both-going-blu

Rumors just won't stop about the future of HD DVD, and while we try not to post all of them, some seem too believable to pass up. Our friend Bill Hunt, at the Digital Bits, -- still waiting on those permalinks, Bill -- is reporting that his "second to none" sources informed him that both Universal and Paramount are in the process of going blu. But don't bother asking 'em, because the same contracts that prevent them from switching now, prevent them from confirming the rumor. In addition, Bills sources tell him that while Paramount could make an announcement any day now, Universal's won't come until February -- at the earliest -- because "their contract period with the HD-DVD camp expires at the end of January."

Edwin V
10-01-2008, 07:58
Als Universal geen verplichtingen heeft kunnen ze zo overstappen, zou ik helemaal niet vreemd vinden als dat gebeurt. Denk ook niet dat het HD DVD kamp nog met een zak geld komt, die investering is wellicht te groot aan het worden, je kunt wel blijven betalen.

Tiger0120
10-01-2008, 08:16
Gister Transformers gekregen op HDDVD ik moet zeggen gewoon weg vet! en zeker met de download extra opties. Gister een geschiedenis les gehad in de autobot wereld.

Dus wat mij betreft Para en Uni ga door en hou vol!!!

Als HD DVD nu slim is stoppen ze geld in de kleine film merken zoals DFW, INDIE, AFILMS enz. Dan komen toch nog groten deels van de films uit :-)

Edwin V
10-01-2008, 08:23
Als HD DVD nu slim is stoppen ze geld in de kleine film merken zoals DFW, INDIE, AFILMS enz. Dan komen toch nog groten deels van de films uit :-)
HD DVD moet zoveel geld in Universal en Paramount stoppen dat deze combi HD-DVD/DVD's kunnen leveren tegen de prijs van een DVD en dat deze maatschappijen dan geen aparte DVD's meer leveren.;)

Ik vraag me inderdaad af wat DFW gaat doen. Dat is voor onze markt namelijk best wel een grote.

Edwin V
10-01-2008, 20:52
http://www.highdefdigest.com/news/show/Paramount/Street_Date_Changes/Paramount_Delays_Into_the_Wild,_Things_We_Lost_in_ the_Fire_HD_DVDs/1353

Begin maar vast met speculeren. Of zal ik de titel gewoon maar "Paramount cancels HD DVD releases" noemen aangezien dat de trend is bij bepaalde uitspreken de laatste dagen. Titel huidige thread incluis. ;)

Henkske22
10-01-2008, 20:57
5feb gaat universal MISSCHIEN aankondigen dat ze overgaan op blu
Heb geen bron. :)

Richard B.
10-01-2008, 21:07
5feb gaat universal MISSCHIEN aankondigen dat ze overgaan op blu
Heb geen bron. :)

Sony schijnt op 6 februari aan te gaan kondigen dat ze gaan stoppen met Blu-ray.

Ik heb ook geen bron. (6)

Edwin V
10-01-2008, 21:11
5feb gaat universal MISSCHIEN aankondigen dat ze overgaan op blu
Heb geen bron. :)
Ik heb dat ook in meerdere sites gelezen. Schijnt dat Universals contract eind januari afloopt. Ze zijn dan vrij om wat anders te doen en zullen dat wellicht ook met een aardige zak geld toe.
Warners beslissing heeft een aardig sneeuwbaleffect waardoor de kans alleen maar toeneemt dat HD DVD verdwijnt. Als er een schaap over de dam is...

*TIMMIE*
11-01-2008, 07:09
Gelukkig heeft Paramount nog wat titels liggen die al klaar waren op Blu Ray. Transformers en Blades of Glory (beiden met lossless audio, omdat er wel genoeg ruimte voor was op de disc) evenals de titels die al uitgegeven waren. Of is er echt iemand die geloofd dat die discs ondertussen vernietigd waren?

Zal voor Paramount niet zo moeilijk zijn om terug te keren.

Edwin V
11-01-2008, 07:40
genoeg ruimte voor was op de discWeer dat onzin verhaal... Paramount heeft gewoon iets niet goed gedaan. Warner kan prima 2,5 uur films in topkwaliteit met lossless audio kwijt op 30GB.

*TIMMIE*
11-01-2008, 19:50
Het is bevestigd door Paramount. Dat ze omwille van ruimtegebrek HD audio hebben laten vallen. :roll:

Edwin V
11-01-2008, 23:06
Het is bevestigd door Paramount. Dat ze omwille van ruimtegebrek HD audio hebben laten vallen. :roll:
Zoals ik al zei, dan doen ze iets niet goed want Warner heeft bijvoorbeeld de 4e Harry Potter film van 157 minuten in perfecte kwaliteit met Dolby TrueHD en 3 DD+ tracks en een hele rits aan special features gewoon op een 30GB schijf gezet. Dus er hoeft helemaal geen ruimteprobleem te zijn bij Transformers. op HD DVD.

Paramount deed bovendien niet aan lossless audio. Op geen enkele schijf die ik heb, heeft niks met ruimte te maken.

Wedlock
11-01-2008, 23:17
Toch zijn er Paramount/DreamWorks titels die lossless audio hebben dus hun kunnen het blijkbaar wel :

Next
Top Gun
Jack Ryan films
The Heartbreak Kid
Star Trek Complete 1st Series

Lorre
12-01-2008, 00:41
Paramount weet gewoon zelf niet wat ze zeggen. :mrgreen:

*TIMMIE*
12-01-2008, 10:54
Deed niet, maar waarom zou de Blu Ray van Blades of Glory én Transformers dan een PCM track krijgen?

Pieter Kleine
12-01-2008, 11:45
Bron?

Edwin V
12-01-2008, 11:54
Deed niet, maar waarom zou de Blu Ray van Blades of Glory én Transformers dan een PCM track krijgen?
Misschien omdat Paramount bij nieuwe releases nu eindelijk toch vaker lossless audio gaat doen omdat de consument dat vraagt. Warner deed 't in het begin ook nauwelijks.

Wedlock
12-01-2008, 16:32
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=880989&highlight=blades+of+glory

Link naar een thread over Blades Of Glory voordat hij gecancelled werd door Paramount.
Er staat duidelijk een PCM referentie op wat zou kunnen betekenen dat Paramount lossless audio ging toepassen op hun releases.

Egon
12-01-2008, 22:49
Sony schijnt op 6 februari aan te gaan kondigen dat ze gaan stoppen met Blu-ray.

Ik heb ook geen bron. (6)

daar geloof ik niks van.
omdat Blu-ray onder andere van sony is en als ze willen dat hun product willen winnen dan stop je niet zomaar.

Pieter Kleine
12-01-2008, 23:00
Dit een dus een fantastisch voorbeeld hoe nu discussies gevoerd worden. Richard komt met een (zelf verzonnen in dit geval) gerucht en op het gerucht wordt gereageerd alsof het een feit is.

Richard B.
12-01-2008, 23:08
Dit een dus een fantastisch voorbeeld hoe nu discussies gevoerd worden. Richard komt met een (zelf verzonnen in dit geval) gerucht en op het gerucht wordt gereageerd alsof het een feit is.

Ach, geruchten en feiten: maakt het zoveel verschil? :wink:

Edwin V
12-01-2008, 23:10
Dit een dus een fantastisch voorbeeld hoe nu discussies gevoerd worden. Richard komt met een (zelf verzonnen in dit geval) gerucht en op het gerucht wordt gereageerd alsof het een feit is.En dan is Sony nog een voorbeeld waar je zo doorheen prikt. ;)
Wat wel het geval is van allle discussies is dat 't een self-fulfilling prophecy wordt.

Edwin V
12-01-2008, 23:11
Ach, geruchten en feiten: maakt het zoveel verschil? :wink:
Feiten zijn tegenwoordig geruchten waar 2:1 in gelooft. ;)

Rogier Burghout
12-01-2008, 23:46
Het is bevestigd door Paramount. Dat ze omwille van ruimtegebrek HD audio hebben laten vallen. :roll:

Klopt idd, ze gingen voor de ruimte om de extra's ook in HD te plaatsen. de DD+ track is volgens de recensies wel van referentie kwaliteit en nagenoeg kwalitatief gelijk aan de Lossles tracks.

hstadman
13-01-2008, 05:01
Feiten zijn tegenwoordig geruchten waar 2:1 in gelooft. ;)

In japan zelfs 9:1;)

Wie is nu dan meer geloofwaardig?!

Wat ik in de winkels wel zie is dat er meer blu-ray in de winkels ligt dan hd-dvd!:mrgreen: :roll:

Feit is wel; zoals het nu lijkt heeft het consortium gewonnen met het grootste budget.

hstadman
13-01-2008, 05:07
Ach, geruchten en feiten: maakt het zoveel verschil? :wink:

Als het gerucht maar vaak genoeg verspreidt wordt, wordt het vanzelf een feit!:wink: 8-)

Edwin V
13-01-2008, 12:50
In japan zelfs 9:1;)

Wat ik in de winkels wel zie is dat er meer blu-ray in de winkels ligt dan hd-dvd!:mrgreen: :roll:.
Daaruit kun je ook concluderen dat HD DVD uitverkocht raakt en dat niemand die blu-ray disc koopt, die blijven liggen in de winkel. ;)

Overigens is de verhouding bij de FRS hier nu 3:2 en dat komt voornamelijk doordat er meer verschillende films op blu-ray te krijgen zijn.

De verhoudingen komen puur door de PS3. Japan is een playstation land. Dat Sony een blu-ray speler heeft ingebouwd is voor het blu-ray kamp een goede zet geweest. De vraag is alleen hoeveel PS3 bezitters ook daadwerkelijk blu-rays blijven kopen in de toekomst. De verkoop per PS3 was namelijk flink lager dan de verkoop per HD DVD speler. Men zal gauw de echte DVD kopers moeten gaan binden wil 't wat worden. Dat kan makkelijker nu blu-ray de groter meerderheid is in potentieel filmaanbod.

AntS
13-01-2008, 21:28
Slecht nieuws voor het HD-DVD formaat was er al genoeg de afgelopen weken dan kan dit er ook nog wel bij.

Zou het nu echt afgelopen zijn voor HD-DVD??

http://www.techzine.nl/nieuws/14861/HD-DVD-krijgt-opnieuw-tegenslag-te-verwerken.html

Pieter Kleine
13-01-2008, 21:32
Volgens mij oud nieuws, wat ook al ontkend is door Paramount en Universal.

Wedlock
13-01-2008, 21:56
Ze hebben nooit ontkent dat ze geen Blu-Ray zullen gaan steunen.

Wat ze wel gezegd hebben is dat ze de HD-DVD formaat blijven steunen ondanks berichten die het tegendeel beweerde.

hstadman
13-01-2008, 23:49
Daaruit kun je ook concluderen dat HD DVD uitverkocht raakt en dat niemand die blu-ray disc koopt, die blijven liggen in de winkel. ;)

Overigens is de verhouding bij de FRS hier nu 3:2 en dat komt voornamelijk doordat er meer verschillende films op blu-ray te krijgen zijn.

De verhoudingen komen puur door de PS3. Japan is een playstation land. Dat Sony een blu-ray speler heeft ingebouwd is voor het blu-ray kamp een goede zet geweest. De vraag is alleen hoeveel PS3 bezitters ook daadwerkelijk blu-rays blijven kopen in de toekomst. De verkoop per PS3 was namelijk flink lager dan de verkoop per HD DVD speler. Men zal gauw de echte DVD kopers moeten gaan binden wil 't wat worden. Dat kan makkelijker nu blu-ray de groter meerderheid is in potentieel filmaanbod.

Wat een onzin zeg; proberen recht te praten wat krom is.:lol: HD-DVD wordt veel minder verkocht en is veel minder aanwezig in de winkels! NIET omdat het uitverkocht raakt. Tja, als je er 2 hebt en je verkoopt 2 is het uitverkocht, tegen de grotere hoeveelheden van blu-ray.:roll:

De verhouding waar jij het over hebt is met de kerst meteen weer recht getrokken daar de kerst sales duidelijk laten zien welke schijfjes het meeste over de toonbank gaan.

Edwin V
14-01-2008, 08:17
Wat een onzin zeg; proberen recht te praten wat krom is.:lol: HD-DVD wordt veel minder verkocht en is veel minder aanwezig in de winkels! NIET omdat het uitverkocht raakt. Tja, als je er 2 hebt en je verkoopt 2 is het uitverkocht, tegen de grotere hoeveelheden van blu-ray.:roll:

De verhouding waar jij het over hebt is met de kerst meteen weer recht getrokken daar de kerst sales duidelijk laten zien welke schijfjes het meeste over de toonbank gaan.
Ik geloof dat jij niet weet van een ;) betekent. :roll:
Maar goed, jij snapt wel veel meer niet.:mrgreen:

hstadman
14-01-2008, 09:55
Ik geloof dat jij niet weet van een ;) betekent. :roll:
Maar goed, jij snapt wel veel meer niet.:mrgreen:

Natuurlijk, Edwin V is de enige hier die het naadje van de kous weet. Ik heb toch het idee dat het overgrote deel niet snapt wat jij wel snapt, als je snapt wat ik bedoel!:lol: :wink: 8-) :roll:

Lees de threads nog maar eens zorgvuldig door.

Richard B.
14-01-2008, 09:58
Natuurlijk, Edwin V is de enige hier die het naadje van de kous weet. Ik heb toch het idee dat het overgrote deel niet snapt wat jij wel snapt, als je snapt wat ik bedoel!:lol: :wink: 8-) :roll:
Spreek voor jezelf. Ik snap in ieder geval prima wat Edwin zegt, en ik denk dat jij de situatie veel te simpel probeert te benaderen. :roll:

hstadman
14-01-2008, 10:06
Spreek voor jezelf. Ik snap in ieder geval prima wat Edwin zegt, en ik denk dat jij de situatie veel te simpel probeert te benaderen. :roll:

De enige 2 hd-dvd liefhebbers hebben elkaar gevonden. (waar is weissel?!) Als ik de berichten in de diverse threads lees heeft de overgrote meerderheid exact begrepen wat de kerst verkoopcijfers inhouden, alleen de hd-dvd fanboys nog niet.:lol: :wink: 8-)

Edwin V
14-01-2008, 10:11
Natuurlijk, Edwin V is de enige hier die het naadje van de kous weet.
Dat zeg ik niet. Je snapt 't niet. Ik zeg alleen maar dat er veel zaken hebben gespeeld die Warner naar blu-ray hebben gebracht en dat de sales daar maar heel weinig tot niets mee te maken heeft gehad en de consument er helemaal geen invloed op heeft gehad.

Edwin V
14-01-2008, 10:16
Als ik de berichten in de diverse threads lees heeft de overgrote meerderheid exact begrepen wat de kerst verkoopcijfers inhouden, alleen de hd-dvd fanboys nog niet.:lol: :wink: 8-)
De kerst verkoopcijfers zijn vrijwel gelijk aan die van heel 2007. Waarom is Warner dan niet eerder al overgestapt als het zo overduidelijk is dat de consument voor blu-ray heeft gekozen? 2:1 bij 0,5% aandeel is nog lang niet genoeg voor een beslissing. Dat is de reden. Waarom is Warner dan toch omgegaan? Om andere redenen dus: dalende DVD verkopen door patstelling, eventueel grote zak met geld van BD kamp, een heleboel mogelijke redenen maar NIET de 2:1 verhouding.

De vanzelfsprekendheid dat de 2:1 sales automatisch tot een overwinning hebben geleid is gewoon veel te simpel.

hstadman
14-01-2008, 10:30
Ik zeg nog een ding;

voor Warner is alleen het verkopen van schijfjes belangrijk. DUS, hetgeen meer verkoopt in de winkels is hun favoriet!

Verder, dat geldt voor iedereen die hetzij bij blu-ray of d-dvd zit. Paramount is ook met oneenigheid bij het blu-ray consortium weggegaan! Ogenschijnlijk kan hd-dvd niet meer bieden wat Warner zoekt.(Hetzij de hogere verkopen of meer geld geboden).

Toen paramount hd-dvd exclusive ging zaten alle hd-dvd liefhebbers te juigen, nu doen wij dat voor het blu-ray kamp. Hd-dvd heeft een belangrijke slag verloren.

Overigens is blu-ray er nog lang niet. Als ook de dvd verkopen EN met name de HD contentverkopen stagneren heeft blu-ray ook niet veel kans van slagen.

Feit is nu wel dat blu-ray een grotere kans heeft op overleven dan hd-dvd!

Trat
14-01-2008, 11:15
Tja, logisch dat ze overstag gaan: BD is gewoon de toekomst.

Edwin V
14-01-2008, 11:19
Ik zeg nog een ding;

voor Warner is alleen het verkopen van schijfjes belangrijk. DUS, hetgeen meer verkoopt in de winkels is hun favoriet!
Als Warner HD DVD had gekozen hadden die in de toekomst meer verkocht. Het gaat Warner om de toekomst. De sales van het afgelopen jaar zijn zo miniem dat Warner daar (logisch) geen conclusies uit trekt omdat dat niets zegt over de toekomst.

Trat
14-01-2008, 11:22
Als Warner HD DVD had gekozen hadden die in de toekomst meer verkocht. Het gaat Warner om de toekomst. De sales van het afgelopen jaar zijn zo miniem dat Warner daar (logisch) geen conclusies uit trekt omdat dat niets zegt over de toekomst.
Hoe bedoel je? BD verkoopt toch gemiddeld 2 tot 3 keer meer dan HD-DVD qua films? Terwijl er zogenaamd meer HD-DVD spelers zijn verkocht (wat wel iets over de toekomst zou zeggen...).

Edwin V
14-01-2008, 12:59
Hoe bedoel je? BD verkoopt toch gemiddeld 2 tot 3 keer meer dan HD-DVD qua films? Terwijl er zogenaamd meer HD-DVD spelers zijn verkocht (wat wel iets over de toekomst zou zeggen...).
Het aantal films per stand alone machine was gemiddeld hoger dan het aantal per PS3. Omdat er heel veel PS3's zijn verkocht hebben die veel meer verkocht.
Omdat de aantallen echter nog zo gering zijn in verhouding tot de potentiele markt hoef je als bedrijf hier helemaal niet op te letten als je invloed kan uitoefenen door een kant te kiezen. Dus had Warner heel makkelijk voor HD DVD kunnen kiezen zonder dat ze daarbij veel minder inkomsten zouden hebben. Als de sales 2:1 of 3:1 waren en het was 30% van de potentiele markt dan had Warner dit niet kunnen doen want de blu ray consumenten van die 30% gaat niet zonder meer zomaar ineens HD DVD kopen. Dat doen de blu-ray consumenten van 0,5% ook niet maar dat is maar iets van 0,35% en dus te verwaarlozen op de inkomsten. Immers Warner verwaarloost nu ook de 0,15% HD-DVD consumenten. Dus het verschil tussen inkomstenverlies voor Warner als de keuze HD DVD was geweest was het verlies maar 0,2% groter. Als je daarvoor een zak met geld van Toshiba zou krijgen is de keuze snel gemaakt.
Het verlies van 2% of meer nog nu voor gewoon DVD bij Warner in 2007 is veel erger, ook nog omdat die trend zich kan voortzetten aangezien de consumentenmarkt stabiel is en beter te overzien. Dus Warner wilde nu de knoop doorhakken, ze verloren teveel. maar of 't nu HD DVD of blu-ray zou zijn maakt dus maar heel weinig uit voor Warner.
Natuurlijk, als je helemaal niks krijgt van beide partijen en je kijkt alleen naar het geld en niet naar marktonderzoek betreffende de verkoop van HD materiaal aan PS3 bezitters. dan kies je voor blu-ray. Maar dit verschil is zo klein en de markt nog zo ondoorzichtig (mede door de PS3 bezitters) dat die keuze helemaal niet vanzelfsprekend is voor een bedrijf dat niet alleen naar 1 cijfer kijkt (de meeste gezonde bedrijven dus).

Trat
14-01-2008, 13:06
Het aantal films per stand alone machine was gemiddeld hoger dan het aantal per PS3. Omdat er heel veel PS3's zijn verkocht hebben die veel meer verkocht.
Omdat de aantallen echter nog zo gering zijn in verhouding tot de potentiele markt hoef je als bedrijf hier helemaal niet op te letten als je invloed kan uitoefenen door een kant te kiezen. Dus had Warner heel makkelijk voor HD DVD kunnen kiezen zonder dat ze daarbij veel minder inkomsten zouden hebben. Als de sales 2:1 of 3:1 waren en het was 30% van de potentiele markt dan had Warner dit niet kunnen doen want de blu ray consumenten van die 30% gaat niet zonder meer zomaar ineens HD DVD kopen. Dat doen de blu-ray consumenten van 0,5% ook niet maar dat is maar iets van 0,35% en dus te verwaarlozen op de inkomsten. Immers Warner verwaarloost nu ook de 0,15% HD-DVD consumenten. Dus het verschil tussen inkomstenverlies voor Warner als de keuze HD DVD was geweest was het verlies maar 0,2% groter. Als je daarvoor een zak met geld van Toshiba zou krijgen is de keuze snel gemaakt.
Het verlies van 2% of meer nog nu voor gewoon DVD bij Warner in 2007 is veel erger, ook nog omdat die trend zich kan voortzetten aangezien de consumentenmarkt stabiel is en beter te overzien. Dus Warner wilde nu de knoop doorhakken, ze verloren teveel. maar of 't nu HD DVD of blu-ray zou zijn maakt dus maar heel weinig uit voor Warner.
Natuurlijk, als je helemaal niks krijgt van beide partijen en je kijkt alleen naar het geld en niet naar marktonderzoek betreffende de verkoop van HD materiaal aan PS3 bezitters. dan kies je voor blu-ray. Maar dit verschil is zo klein en de markt nog zo ondoorzichtig (mede door de PS3 bezitters) dat die keuze helemaal niet vanzelfsprekend is voor een bedrijf dat niet alleen naar 1 cijfer kijkt (de meeste gezonde bedrijven dus).
Wat je zegt klopt, maar toch verkoopt HD-DVD minder terwijl er wel zogenaamd meer spelers zijn verkocht. Ik denk dat WB toch echt puur voor de lange termijn voor BD hebben gekozen. BD is gewoon een veel gezonder kamp: spelers worden door diverse fabrikanten gemaakt, hetgeen de levensvatbaarheid van de standaard ten goede komt als je het mij vraagt. Bij HD-DVD kun je alleen die Medion-look Toshiba dingen kopen, niemand anders maakt spelers. Combo spelers willen ook niet van de grond komen, zegt ook genoeg. WB kiest gewoon voor zekerheid en levensvatbaarheid, die vinden ze bij BD. Apple stopt BD in hun nieuwe Macs. Alles valt nu op zijn plaats. Schaakmat in 4 zetten...

Edwin V
14-01-2008, 13:28
De andere keuze had ook levensvatbaar kunnen zijn. De spelers hadden er wel gekomen. Pioneer was bijvoorbeeld ook van plan om een multi-format speler te gaan maken en andere fabrikanten zouden 't ook gaan doen als HD DVD was gekozen.

Het is wel waarschijnlijker dat Warner voor blu-ray heeft gekozen maar niet vanzelfsprekend.
Ik geef maar een voorbeeld, neem de cijfers niet letterlijk. Wellicht was de keuze voor Warner 60% kans richting blu ray en 40% kans richting HD-DVD, alle argumenten in december op een rijtje gezet. Een flinke zak met geld had de kans voor het betalende kamp 20% of meer verhoogd en dat voor het andere kamp 20% of meer verlaagd.

Trat
14-01-2008, 13:38
De andere keuze had ook levensvatbaar kunnen zijn. De spelers hadden er wel gekomen. Pioneer was bijvoorbeeld ook van plan om een multi-format speler te gaan maken en andere fabrikanten zouden 't ook gaan doen als HD DVD was gekozen.
Multi-format ja. Geen single format.


Het is wel waarschijnlijker dat Warner voor blu-ray heeft gekozen maar niet vanzelfsprekend.
Ik geef maar een voorbeeld, neem de cijfers niet letterlijk. Wellicht was de keuze voor Warner 60% kans richting blu ray en 40% kans richting HD-DVD, alle argumenten in december op een rijtje gezet. Een flinke zak met geld had de kans voor het betalende kamp 20% of meer verhoogd en dat voor het andere kamp 20% of meer verlaagd.
Feit is dat dat geld dan uit de zakken van een grote groep adopters komt, en niet alleen van Toshiba en MS. Er is gewoon altijd meer support voor BD geweest, al was het maar vanuit het oogpunt van ondersteuning in diverse toepassingen en hardware.

Trat
24-01-2008, 13:10
Waarom, het kan ook een stilte voor de storm zijn. You never know:wink:
Maar misschien ook weer niet. 8)