PDA

Bekijk de volledige versie : universal gaat blu-ray



luyckfasseel stefan
10-01-2008, 13:14
las net op www.blu-ray.com (http://www.blu-ray.com) dat sinds deze morgend de geruchten gaan dat ook universal blu zou gaan, nog geen officiele aankondiging, wie weet voor deze avond alsnog.

Arnold van Oostrum
10-01-2008, 13:27
Zie ook:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1288283#post1288283

Henkske22
10-01-2008, 17:42
Zet voortaan aub GERUCHT ofzo in de titel

memphisflash
10-01-2008, 21:08
Zet voortaan aub GERUCHT ofzo in de titel

waarom ? nu een gerucht, morgen de harde waarheid - slechts een kwestie van tijd :bier:

Richard B.
10-01-2008, 21:15
Zoals ik ook al in die andere thread heb gepost is dit gerucht al ontkent: http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/12199/13223/universal-paramount-rumours-hddvd-blu-ray.phtml

Dat Universal multiformat gaat zal een kwestie van tijd zijn, maar blogs en techsites maken er echt een sport van om ver op de feiten vooruit te lopen. Dat fanboys het doen kan ik ze niet kwalijk nemen, maar sommige sites zouden beter moeten weten.

Mark van L.
10-01-2008, 21:51
Amidst mounting speculation that it is soon to shift alliances, Universal Studios has confirmed that it will not be making any new HD DVD title announcements at this year's CES.
Though previous years have seen a cavalcade of title announcements from HD DVD-supporting studios at CES, this year's deafening silence from Universal and Paramount/DreamWorks has only fueled speculation that one (or both) of the studios are plotting a move to format neutrality or perhaps even Blu-ray exclusivity.

While Universal is issuing a terse "no comment" in response to the persistent rumors, a studio spokesperson did confirm for us that they will not be making any new title announcements at this year's CES.

hstadman
10-01-2008, 21:59
Zoals ik ook al in die andere thread heb gepost is dit gerucht al ontkent: http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/12199/13223/universal-paramount-rumours-hddvd-blu-ray.phtml

Dat Universal multiformat gaat zal een kwestie van tijd zijn, maar blogs en techsites maken er echt een sport van om ver op de feiten vooruit te lopen. Dat fanboys het doen kan ik ze niet kwalijk nemen, maar sommige sites zouden beter moeten weten.

verwachting is dat ze in februari, over een maand dus naar buiten zullen komen met berichten.:wink:

Richard B.
10-01-2008, 22:04
Amidst mounting speculation that it is soon to shift alliances, Universal Studios has confirmed that it will not be making any new HD DVD title announcements at this year's CES.
Though previous years have seen a cavalcade of title announcements from HD DVD-supporting studios at CES, this year's deafening silence from Universal and Paramount/DreamWorks has only fueled speculation that one (or both) of the studios are plotting a move to format neutrality or perhaps even Blu-ray exclusivity.

While Universal is issuing a terse "no comment" in response to the persistent rumors, a studio spokesperson did confirm for us that they will not be making any new title announcements at this year's CES.

Wat ik van dit artikel van de CES van vorig jaar (http://www.engadgethd.com/2007/01/10/universal-no-new-hd-dvd-titles-for-2007-announced/) begrijp is dat Universal toen ook geen nieuwe titels bekend heeft gemaakt.

Maar niet dat dat iemand interesseert als je er een lekker sensationeel verhaaltje omheen kunt verzinnen. :roll:

Hellboy
10-01-2008, 22:07
Dit stond op het ps3only site:

Nieuws: Universal's HD-DVD-contract is verlopen

<p></p>
Geschreven door Roeland Mighawry (http://www.ps3only.nl/member.php?uid=7578)
Bron: Engadget (http://www.engadget.com/2008/01/10/universal-hd-dvd-exclusivity-contract-has-expired-sits-non-rene/) -

English translation (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=8856)
Donderdag 10 januari 2008 - Alsof het HD-DVD kamp de afgelopen dagen al niet genoeg slecht nieuws te verduren gehad heeft, is vandaag naar buiten gekomen dat een van de weinige grote filmmaatschappijen die nog achter het HD-DVD formaat staat, het afgelopen contract nog niet verlengd heeft.

Daily Variety heeft bevestigd dat Univeral's contract afgelopen is waarmee het een overeenkomst had om alle films exclusief op HD-DVD uit te brengen. Universal heeft het contract niet verlengd en kijkt hoogstwaarschijnlijk wat een andere grote partij als Paramount gaat doen.

Het blijkt namelijk dat Paramount een ontsnappingsclausule in hun contract heeft, waardoor ze net als Warner Bros het HD-DVD kamp kunnen verlaten. Het worden spannende tijden voor het kamp van HD-DVD.

Apart verhaal erbij :)

hstadman
10-01-2008, 22:18
Dit stond op het ps3only site:

Nieuws: Universal's HD-DVD-contract is verlopen

<p></p>
Geschreven door Roeland Mighawry (http://www.ps3only.nl/member.php?uid=7578)
Bron: Engadget (http://www.engadget.com/2008/01/10/universal-hd-dvd-exclusivity-contract-has-expired-sits-non-rene/) -

English translation (http://babelfish.altavista.com/babelfish/trurl_pagecontent?lp=nl_en&url=http://www.ps3only.nl/nieuwsitem.php?nid=8856)
Donderdag 10 januari 2008 - Alsof het HD-DVD kamp de afgelopen dagen al niet genoeg slecht nieuws te verduren gehad heeft, is vandaag naar buiten gekomen dat een van de weinige grote filmmaatschappijen die nog achter het HD-DVD formaat staat, het afgelopen contract nog niet verlengd heeft.

Daily Variety heeft bevestigd dat Univeral's contract afgelopen is waarmee het een overeenkomst had om alle films exclusief op HD-DVD uit te brengen. Universal heeft het contract niet verlengd en kijkt hoogstwaarschijnlijk wat een andere grote partij als Paramount gaat doen.

Het blijkt namelijk dat Paramount een ontsnappingsclausule in hun contract heeft, waardoor ze net als Warner Bros het HD-DVD kamp kunnen verlaten. Het worden spannende tijden voor het kamp van HD-DVD.

Apart verhaal erbij :)

Ik kan nu meteen wel zeggen dat ALS Universal overgaat, dan gaat Paramount ook zeker over. Waarom blijven bij een formaat dat in Amerika 1:2 verkoopt, in Europa 1:3 en in Japan zelfs slechts 1:9 verkoopt?! Ik denk niet dat ze zo gek zijn om die markt te laten liggen. Dat is ook DE reden geweest dat WB over is gegaan naar blu-ray omdat simpel weg veel meer wordt verkocht dan hd-dvd!:wink: Die hebben duidelijk naar voren laten komen dat ze eerst wilden zien hoe de beide formaten het deden met de kerst! De duidelijke winnaar was dus blu-ray!

Hellboy
10-01-2008, 22:24
Jah, denk dat het ook wel zo gegaan is ja. Maar dat het contract van Universal nou net nu dan afloopt. Nu er vooral zoveel ophef over is. Paramount dit, Paramount zo, WB over, Universals contract, Paramounts escape route naar Blu.

Ik vindt het wel erg leuk om te lezen, maar ik wil es harde feiten zien. Dat paramount laat zien dat bv. die clousule er niet is en dat Universal even een monster release-lijst geeft van blu's en hd-dvd.

Ik zit nu op dit moment wel veilig iig ;) Met me Ps3 + blu :D

rvvnr1
11-01-2008, 00:55
Universal Re-Affirms HD DVD Support (http://www.highdefdigest.com/news/show/Universal/Industry_Trends/Universal_Re-Affirms_HD_DVD_Support/1362)

Henkske22
11-01-2008, 05:32
haha zowel paramount en universal hebben CURRENT in een pr staan:)

Edwin V
11-01-2008, 06:42
Maar niet dat dat iemand interesseert als je er een lekker sensationeel verhaaltje omheen kunt verzinnen. :roll:

http://www.crashcribbage.com/images/iraqmoi.bmp

Rogier Burghout
11-01-2008, 07:17
Misschien handig om de topictitel aan te passen, het is namelijk best misleidend en op dit moment onwaar. Ook wordt ik een beetje moe dat er elke keer dat er ergens op één of andere site één of ander gerucht staat door de eerste de beste pietje puk er hier een topic voor wordt geopend. Kunnen we niet gewoon 2 van maken, eentje voor WB en eentje voor Paramount/Universal? Wel zo overzichtelijk.......

Hombre
11-01-2008, 09:58
Universal: We will continue to support HD DVD

http://www.dvdtown.com/news/universal-we-will-continue-to-support-hd-dvd/5108

Jopiedopie
11-01-2008, 10:17
Ik denk ook dat de marktwaarde van blu ray voor 80% te danken is aan de PS3.
Kijk op deze site maar ook op de poll (weet even niet uit mijn hoofd waar) dan zie je dat het overgrote deel een XBox 360 met HD-speler of een PS3 heeft. Daarbij komt kijken dat de PS3 het al standaard ingebouwd heeft, de prijs aardig is verlaagd en een HDMI aansluiting heeft en bij de Xbox je nog gemiddeld € 180,- moet uitgeven voor een HD-DVD speler. De PS3 marktwaarde is ook sinds de prijsverlaging sterk gegroeid.

Ik heb daarom ook 2 maanden terug bewust voor de PS3 gekozen. Blu ray heeft ook het voordeel dat er max 50 gig op een schijf gedrukt kan worden en HD maar iets meer als de helft.

Jopiedopie
11-01-2008, 10:51
PS3 goed voor driekwart totale aantal blu-ray-spelers

Door Dimitri Reijerman (http://tweakers.net/plan/crew/218), vrijdag 7 december 2007 15:58
Submitter: X-G (http://tweakers.net/gallery/56391), views: 18.027
De PlayStation 3-console is goed voor 74 procent van alle verkochte blu-ray-spelers in Noord-Amerika. In totaal zijn er 2,7 miljoen blu-ray-spelers verkocht, zo liet de Blu-ray Disc Association met de nodige trots weten.
Het aantal standalone spelers zou ongeveer op 700.000 stuks liggen, zo bericht (http://www.videobusiness.com/index.asp?layout=article&articleid=CA6509196) Video Business. De cijfers zijn bijgehouden tot en met oktober, waardoor de verkoop van de in prijs verlaagde PS3 in de maand november niet is meegenomen.
Het aantal van 2,7 miljoen verkochte blu-ray-spelers ligt een stuk hoger dan de naar schatting 750.000 hd-dvd-spelers die in Noord-Amerika over de toonbank gingen. Hierbij zijn de Xbox 360 hd-dvd-drives overigens ook meegeteld. De hd-dvd-spelers werden met name in de VS voor aanzienlijk lagere (http://tweakers.net/nieuws/50141/wal-mart-levert-hd-dvd-spelers-voor-honderd-dollar.html) prijzen verkocht dan het concurrerende formaat. Van alle verkochte hd-schijfjes is 72,6 procent een blu-ray-disc, terwijl het aantal hd-dvd's blijft steken op 27,4 procent.



wel een oud artikel maar wel leuk om aansluitend aan mijn pleidooi te plakken.

hstadman
11-01-2008, 14:27
Ach, die verhalen kennen we wel. Over een maand staat er vervolgens heel wat anders in de krant.:wink: Universal zal dan als enige de best verkopende format laten liggen, right!:roll: 8)

Er zijn 2 dingen die opvallen:

Het woordje current, dat kan morgen alweer anders worden en het woordje exclusive, wat ontbreekt in het verhaal! Gaan ze neutraal of is dit gezichtsbehoud en gaan ze later dit jaar toch over. Allemaal politiek.

Edwin V
11-01-2008, 15:52
Allemaal politiek is 't inderdaad. En natuurlijk zeggen ze current, want alles kan veranderen en zeker nu de situatie zo sterk veranderd is.

luyckfasseel stefan
14-01-2008, 08:38
iig is universal niet meer gebonden aan 1 formaat, het zal dus zeker niet lang meer duren voor ook zij blu gaan. Heel waarschijnlijk zullen zij dan een tijdje de twee formaten blijven volgen.
Voor de blu boys is dit toch een belangrijk iets dat zowat alle filmen dan op blu-ray formaat kunnen uitkomen, het verplicht ons niet meer om een dure hybride speler aan te schaffen.:bier:

Edwin V
14-01-2008, 09:27
iig is universal niet meer gebonden aan 1 formaat, het zal dus zeker niet lang meer duren voor ook zij blu gaan. Heel waarschijnlijk zullen zij dan een tijdje de twee formaten blijven volgen.
Voor de blu boys is dit toch een belangrijk iets dat zowat alle filmen dan op blu-ray formaat kunnen uitkomen, het verplicht ons niet meer om een dure hybride speler aan te schaffen.:bier:
Maar wel twee PS3's als je alle US blu-rays wilt kunnen afspelen. Of een Sony speler laten ombouwen voor 150 euro.
Ik denk overigens wel dat als de twee langer naast elkaar zouden hebben blijven bestaan, de hybride spelers net zo duur zouden worden als de normale blu-ray spelers.
Maar goed het lijkt erop dat je niet meer hierop hoeft te wachten en nu zo'n 400 euro moet neertellen (duurder dan HD DVD op dit ogenblik maar goed, dat is dan blijkbaar geen voordeel).

hstadman
14-01-2008, 09:40
:wink:
Maar wel twee PS3's als je alle US blu-rays wilt kunnen afspelen. Of een Sony speler laten ombouwen voor 150 euro.
Ik denk overigens wel dat als de twee langer naast elkaar zouden hebben blijven bestaan, de hybride spelers net zo duur zouden worden als de normale blu-ray spelers.
Maar goed het lijkt erop dat je niet meer hierop hoeft te wachten en nu zo'n 400 euro moet neertellen (duurder dan HD DVD op dit ogenblik maar goed, dat is dan blijkbaar geen voordeel).

Wat *** je nu toch allemaal...een goede hd-dvd speler (300-350)is ook 350 euro, zonder game faciliteiten en de top hd-dvd spelers zijn ook 600-700 euro!

3e kwartaal 2008 wordt het kwartaal van blu-ray! Ook dan zijn alle exclusiviteiten van hd-dvd afgelopen. Ten minste voor de leden die dan blu-ray exclusive zijn.

Als dit als dat. Feit is dat blu-ray nu de slag heeft geslagen.Punt.

Een andere feit is dat er meer ps3 dan standalone hd-dvd spelers zijn verkocht met de kerst, voor amerika DE grootste verkopen van het jaar! Ook zijn er erg veel 100 dollar hd-dvd spelers weer teruggebracht en omgeruild voor blu-ray spelers of geld.

De ps3 is het gemakkelijkst van alle spelers te updaten/upgraden. Met een biosaanpassing zie ik ze zo in een keer regiovrij worden!8-) :roll: ;)

Zoals gezegd door anderen in deze thread, voor 95% is het importeren van hd content niet aan de orde, die zijn tevreden wat ze in de Nederlandse schappen uit het rek kunnen trekken!

Trat
14-01-2008, 10:29
:wink:
De ps3 is het gemakkelijkst van alle spelers te updaten/upgraden. Met een biosaanpassing zie ik ze zo in een keer regiovrij worden!8-) :roll: ;)
Bovendien is het de meest future proof'e speler. Met een FW update kan de PS3 zelfs de 100GB schijfjes lezen straks.


Zoals gezegd door anderen in deze thread, voor 95% is het importeren van hd content niet aan de orde, die zijn tevreden wat ze in de Nederlandse schappen uit het rek kunnen trekken!Altijd al gezegd, helemaal mee eens dus.

Edwin V
14-01-2008, 10:47
Altijd al gezegd, helemaal mee eens dus. Meer dan 95% koopt geen blu-ray of hd-dvd. Daar kunnen ze dan ook wel mee stoppen, is helemaal geen nadeel.

Trat
14-01-2008, 10:55
Meer dan 95% koopt geen blu-ray of hd-dvd. Daar kunnen ze dan ook wel mee stoppen, is helemaal geen nadeel.
Je snapt het geloof ik niet helemaal. Deze statement gaat over dat 95% niet importeert maar het doet met wat er bijv bij de FRS ligt...

Of snij jij nou een heel ander onderwerp aan (ik zou "ja" zeggen...)?

Edwin V
14-01-2008, 12:16
Je snapt het geloof ik niet helemaal. Deze statement gaat over dat 95% niet importeert maar het doet met wat er bijv bij de FRS ligt...

Of snij jij nou een heel ander onderwerp aan (ik zou "ja" zeggen...)?
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ook al is 't een nadeel voor een klein percentage mensen. 't Blijft een nadeel. Heeft niet zozeer met import te maken maar wel met verkrijgbaarheid en prijs van wat je koopt. En de mensen die daar last van hebben maakt 't 't nadeel voor hen niet kleiner als anderen er geen last van hebben.

Als er weinig HD films verkrijgbaar blijven en ze blijven duurder omdat 't niet genoeg verkoopt en de massa gewoon nog DVD blijft kopen vind je dat dan ook geen nadeel of dan ineens wel?

Trat
14-01-2008, 12:43
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ook al is 't een nadeel voor een klein percentage mensen. 't Blijft een nadeel. Heeft niet zozeer met import te maken maar wel met verkrijgbaarheid en prijs van wat je koopt. En de mensen die daar last van hebben maakt 't 't nadeel voor hen niet kleiner als anderen er geen last van hebben.
Het ( voor een kleine groep gebruikers evidente) nadeel is ook echt maar een klein nadeel, omdat er meer regiovrije releases zijn dan regio gelockte. Bij DVD was dit niet anders, anders dan dat spelers regio vrij te maken waren. Ik zie niet in waarom (huidige) BD spelers in de toekomst niet regio zullen zijn te maken. Kijk naar de PS3: hun software is regio vrij, waarom zou Sony dit later niet ook voor de films gaan doen?


Als er weinig HD films verkrijgbaar blijven en ze blijven duurder omdat 't niet genoeg verkoopt en de massa gewoon nog DVD blijft kopen vind je dat dan ook geen nadeel of dan ineens wel?Dat is een nadeel. Daarom was het zogenaamde voordeel van HD-DVD dat de schijfjes goedkoper te fabriceren waren ook een wassen neus; schijfjes zijn marginaal goedkoper dan BDs en verkopen immers slechter.

luyckfasseel stefan
14-01-2008, 12:57
Uiteindelijk gaat het hier niet over wie de beste is, maar over wie de meeste troeven in handen heeft. Ikzelf heb een audio video zaak en ik kan amper aan hd-spelers geraken(zelfs niet), 95% van mijn leveranciers heeft enkel blu-ray in zijn gamma: sony, panasonic, philips, jvc, samsung, pioneer,denon .. Het is dus uiteindelijk normaal dat de consumer kiest voor blu-ray omdat er zogoed als niets anders aanwezig is. Het hd -kamp heeft volgens mijn inziens een slecht marktaanbod wat betreft hardware en daar begint het allemaal mee.
Ikzelf verkoop regelmatig een blu-ray speler als dvd speler, omdat deze spelers hun oude dvdtjes prachtig upscalen op hun nieuwe lcd schermen. Eens die stap genomen kopen ze al snel eens een blu-ray schijf om te zien wat dat geeft op hun nieuwe scherm , en zo zijn ze vertrokken.
Echt dus een kwestie van aanbod in hardware, want de meeste consumers liggen er echt niet wakker van of hun toestel BDlive aankan, pip heeft of meer van dergelijke features.
Ook het al dan niet regio vrij zijn is voor 95% van de consumers geen hangijzer om slapeloze nachten van te hebben, de overgrote massa weet zelfs niet wat die regio's inhouden, laat staan dat ze gaan importeren.

Trat
14-01-2008, 13:02
Uiteindelijk gaat het hier niet over wie de beste is, maar over wie de meeste troeven in handen heeft. Ikzelf heb een audio video zaak en ik kan amper aan hd-spelers geraken(zelfs niet), 95% van mijn leveranciers heeft enkel blu-ray in zijn gamma: sony, panasonic, philips, jvc, samsung, pioneer,denon .. Het is dus uiteindelijk normaal dat de consumer kiest voor blu-ray omdat er zogoed als niets anders aanwezig is. Het hd -kamp heeft volgens mijn inziens een slecht marktaanbod wat betreft hardware en daar begint het allemaal mee.
Dit heb ik eerder ook gesteld. Het formaat is gewoon niet levensvatbaar met alleen Toshiba als fabrikant van spelers. Hoe wil je vechten tegen een distributeurs netwerk als die van de BD groep?
I

Edwin V
14-01-2008, 13:05
Daarom was het zogenaamde voordeel van HD-DVD dat de schijfjes goedkoper te fabriceren waren ook een wassen neus; schijfjes zijn marginaal goedkoper dan BDs en verkopen immers slechter.
Dat zou een voordeel voor de toekomst kunnen zijn geweest als er veel van verkocht zou gaan worden. Marginale cijfers worden belangrijk als een andere keuze niet meer gemaakt kan worden en deze marge langdurig blijft bestaan. Dan laat ik in het midden of in de toekomst die marge voor productiekosten even groot zal blijven.
Ook moet er nu meer geinvesteerd worden in de blu-ray fabrieken om al die blu-rays te gaan maken als de gewone man ook spelers gaat kopen. Voor HD DVD was dat sneller en goedkoper te doen. Dat maakt straks als die fabrieken er eenmaal zijn niet meer uit maar is om een beslissing te nemen welke kant je opgaat toch weer een puntje.

De kans bestaat dat Sony in de toekomst regiovrij gaat doen maar vast staat dat niet.
Regiovrij maken kan natuurlijk maar kost vaak ook weer extra geld. Waarom meer betalen voor kwalitatief (voor films) hetzelfde product als dat precies hetzelfde potentieel zou hebben? Natuurlijk zijn mensen nu bereid meer te betalen voor een blu-ray speler omdat dat nu meer potentieel heeft, maar als HD DVD dit potentieel had gehad, dan had je helemaal niet meer hoeven te betalen. Dat lijkt me toch echt beter.

Trat
14-01-2008, 13:11
Ikzelf verkoop regelmatig een blu-ray speler als dvd speler, omdat deze spelers hun oude dvdtjes prachtig upscalen op hun nieuwe lcd schermen. Eens die stap genomen kopen ze al snel eens een blu-ray schijf om te zien wat dat geeft op hun nieuwe scherm , en zo zijn ze vertrokken.
Vergeet niet dat het gros van de PS3 gebruikers dezelfde switch zal maken.

Echt dus een kwestie van aanbod in hardware, want de meeste consumers liggen er echt niet wakker van of hun toestel BDlive aankan, pip heeft of meer van dergelijke features.
Ach nee, dat boeit echt bijna niemand. Mensen die beweren dat dit USPs zijn voor Jan en Alleman om HD-DVD boven BD te verkiezen moeten maar eens vragen aan hun minder fanatieke DVD vrienden vragen of ze vaak bonus content op de DVDs bekijken. Ik denk dat we allemaal het antwoord van zo'n enquête al weten... En BDlive, Jan en Alleman gaat echt geen internet kabeltje leggen naar zijn speler...

Ook het al dan niet regio vrij zijn is voor 95% van de consumers geen hangijzer om slapeloze nachten van te hebben, de overgrote massa weet zelfs niet wat die regio's inhouden, laat staan dat ze gaan importeren.
Ik denk dat een hoop mensen niet eens weten dat als ze een DVD in de US kopen hij het waarschijnlijk niet eens doet op hun mooie Pioneer DVD speler uit 2002. Zonder statistische onderbouwing durf ik ook te zeggen dat mensen niet eens een film uit het buitenland willen omdat er geen NL tekst op de doosjes staan en er (dan waarschijnlijk volgens hen) ook geen NL subs bij zitten. Ik heb een tijd geleden veel UK import spellen van mijn gamecube verkocht en je wilt niet weten hoeveel mensen van een koop af zagen omdat er geen nederlandse handleiding bij een spelletje zat. Dit, terwijl de spellen allemaal (altijd) in het Engels zijn, ook de NL versie. Zo is dit bij films ook. Jan en Allemaal wil dit gewoon in NL kopen, met NL tekst en NL subs.

Trat
14-01-2008, 13:14
Dat zou een voordeel voor de toekomst kunnen zijn geweest als er veel van verkocht zou gaan worden. Marginale cijfers worden belangrijk als een andere keuze niet meer gemaakt kan worden en deze marge langdurig blijft bestaan. Dan laat ik in het midden of in de toekomst die marge voor productiekosten even groot zal blijven.
Daarom was het voordeel van BD dat het ook voor data toepassingen gebruikt wordt zo groot, zij halen die schaal voordelen eerder.

Ook moet er nu meer geinvesteerd worden in de blu-ray fabrieken om al die blu-rays te gaan maken als de gewone man ook spelers gaat kopen. Voor HD DVD was dat sneller en goedkoper te doen. Dat maakt straks als die fabrieken er eenmaal zijn niet meer uit maar is om een beslissing te nemen welke kant je opgaat toch weer een puntje.
Klopt, al had men dit toch relatief snel getakeld bij de BD groep met nieuwe omsteltechnieken van bestaande DVD productielijnen. Al met al blijf ik het een wassen neus vinden.


De kans bestaat dat Sony in de toekomst regiovrij gaat doen maar vast staat dat niet.
Regiovrij maken kan natuurlijk maar kost vaak ook weer extra geld.
Sony heeft nooit aangegeven dat films regio gebonden moeten zijn (verklaart ook de aanwezigheid van regio vrije releases). Dat dit super veel moet kosten zie ik niet echt in.

Waarom meer betalen voor kwalitatief (voor films) hetzelfde product als dat precies hetzelfde potentieel zou hebben?
Enige reden hiervoor die ik kan bedenken is dat Sony, net als ik, weet dat het weinig uitmaakt voor de doelgroep of de films regio vrij zijn.

Natuurlijk zijn mensen nu bereid meer te betalen voor een blu-ray speler omdat dat nu meer potentieel heeft, maar als HD DVD dit potentieel had gehad, dan had je helemaal niet meer hoeven te betalen. Dat lijkt me toch echt beter.
Klopt, maar ik heb altijd gezegd dat het mij niet uitmaakt of HD-DVD of BD zou winnen.

Edwin V
22-01-2008, 17:22
http://www.betanews.com/article/Interview_Universal_EVP_Ken_Graffeo_says_HD_DVD_is _here_to_stay/1200951636

Als ze straks beide formaten gaan en blijven doen is iedereen tevreden toch?


NM: Sony claims that the PS3 has given Blu-ray the market lead -- is this just posturing so Blu-ray can tout higher sales numbers? Is the PS3 really seen in Hollywood as a device that sells movies?

KG: I'll go back to what we've said over and over: the set-top player is the primary movie device. If you look at the attach rate of how many movies are bought for dedicated HD DVD players versus how many movies were sold for the PS3 and the Blu-ray set-top players combined, it's a 4 to 1 gap. Which says that people who own game machines are not buying at the same rate as someone who owns a set-top. And on the DVD side, your primary player is a set-top.

If you go to a store -- let's say a Best Buy or a Circuit City -- and buy an HDTV and then you want to get your movies to look better, you go to the DVD section -- you don't go to the game section. We have always been believers, not only historically but looking at a lot of recent research that has been done, that for the consumer their preference is a set-top.
The one thing that's different now compared with VHS is that when you bought a DVD player, you could not play your VHS on it. People didn't really have libraries in the days of VHS, because movies were really rented -- 80% of the business was rental. Today it's different because both Blu-ray and HD DVD are backwards compatible, so you have to take that into consideration. In turn, people want a set-top player that lets them play their current movies just as they do now, not on a game console.



Het bekende verhaal waar wel wat in zit natuurlijk. Alleen is de PS3 zo veel verkocht dat de magere sales per speler wordt gecompenseerd door het aantal spelers. Maar het blijft dus moeilijk inschatten voor de toekomst. Een gedeelte zal een stand alone spler gaan kopen als die goedkoper zijn geworden en de PS3 verder gebruiken als console.

Albert Kostwinder
22-01-2008, 17:37
Zie ook:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?p=1288283#post1288283

Pas je de titel weer ff aan naar Unversal blijft hd dvd exclusief. ;)

Trat
22-01-2008, 17:43
http://www.betanews.com/article/Interview_Universal_EVP_Ken_Graffeo_says_HD_DVD_is _here_to_stay/1200951636

Als ze straks beide formaten gaan en blijven doen is iedereen tevreden toch?



Het bekende verhaal waar wel wat in zit natuurlijk. Alleen is de PS3 zo veel verkocht dat de magere sales per speler wordt gecompenseerd door het aantal spelers. Maar het blijft dus moeilijk inschatten voor de toekomst. Een gedeelte zal een stand alone spler gaan kopen als die goedkoper zijn geworden en de PS3 verder gebruiken als console.
Desondanks verkoopt BD meer films dan HD-DVD...

Edwin V
22-01-2008, 18:00
Desondanks verkoopt BD meer films dan HD-DVD...

Duh!:roll:

STaf
22-01-2008, 18:42
Ik verwacht gewoon van Toshiba dat zij HD DVD spelers, hetzij in combinatie met Blu-ray, gaan blijven maken.

Richard B.
22-01-2008, 19:06
Ik verwacht gewoon van Toshiba dat zij HD DVD spelers, hetzij in combinatie met Blu-ray, gaan blijven maken.
Je kunt erop rekenen dat goedkopere, uit China afkomstige merken het ook zullen blijven ondersteunen. Immers: de daar gekozen standaard voor HD, CH DVD (http://en.wikipedia.org/wiki/CH-DVD), is gewoon een rechtstreekse afgeleide van HD DVD. Tzt is de technologie zo goedkoop dat het voor fabrikanten daar efficienter is om spelers beide standaarden te laten ondersteunen. Dan hoeven ze namelijk geen aparte productielijnen op te zetten voor Blu-ray-spelers en CH DVD-spelers.

rvvnr1
22-01-2008, 20:45
Interview: Universal EVP Ken Graffeo says HD DVD is here to stay (http://www.betanews.com/article/Interview_Universal_EVP_Ken_Graffeo_says_HD_DVD_is _here_to_stay/1200951636)

Dus wijzig a.u.b. even de titel van dit topic.... ;)

STaf
22-01-2008, 22:14
Interview: Universal EVP Ken Graffeo says HD DVD is here to stay (http://www.betanews.com/article/Interview_Universal_EVP_Ken_Graffeo_says_HD_DVD_is _here_to_stay/1200951636)

Dus wijzig a.u.b. even de titel van dit topic.... ;)
Ja, want dit is wel héél hoopgevend voor alle Blu-ray boys & girls die zitten te hopen op de films van Universal!!!:grin:

Juvefan
22-01-2008, 23:08
Ja, want dit is wel héél hoopgevend voor alle Blu-ray boys & girls die zitten te hopen op de films van Universal!!!:grin:

Ik kan me ook nog herinneren wat Warner het afgelopen jaar altijd heeft gezegd over hun plaats in de HD-markt. ''Ze zouden niet van plaats veranderen''. En plots kiezen ze voor Blu-ray. Universal duurt nu echt niet lang meer hoor. HD-DVD gaat in de nabije toekomst vooral minder verkopen dan Blu-ray. Als Universal dadelijk die cijfers gaat zien en de verschillen daarin zijn ze zo over.

Die hoop van mensen die hopen dat Universal binnenkort (ook) naar Blu-ray gaat (o.a. ik) vind ik beter geplaatst dan de hoop van mensen die denken dat er over 6 jaar nog een goede markt voor HD-DVD is, wat ik ook veel tegen kom op dit forum.

Frenkel
23-01-2008, 05:47
Omdat ze zeggen achter HD DVD te blijven staan betekend natuurlijk niet dat ze nooit formaat neutraal zullen gaan...in het artikel wordt zelfs geschreven dat ze deur altijd open houden voor een overstap.
Ik verwacht echter niet dat ze op korte termijn neutraal zullen worden, misschien duurt het nog wel tot volgend jaar.

Minder goed nieuws is dat ze alle nieuwe releases op HD DVD voortaan in Combo Formaat zullen uitbrengen waardoor hun uitgaves onnodig duur zullen worden.
Universal behoord hierdoor tot de duurste aanbieders van HDM (samen met Fox)

STaf
23-01-2008, 10:13
Omdat ze zeggen achter HD DVD te blijven staan betekend natuurlijk niet dat ze nooit formaat neutraal zullen gaan...in het artikel wordt zelfs geschreven dat ze deur altijd open houden voor een overstap.
Ik verwacht echter niet dat ze op korte termijn neutraal zullen worden, misschien duurt het nog wel tot volgend jaar.

Minder goed nieuws is dat ze alle nieuwe releases op HD DVD voortaan in Combo Formaat zullen uitbrengen waardoor hun uitgaves onnodig duur zullen worden.
Universal behoord hierdoor tot de duurste aanbieders van HDM (samen met Fox)
Dit heb ik nooit begrepen, ook niet van WB...onnodig duur, en verwarrend voor de meeste mensen.

Edwin V
23-01-2008, 10:18
Dit heb ik nooit begrepen, ook niet van WB...onnodig duur, en verwarrend voor de meeste mensen.
Het is verwarrend gemaakt. Als men van 't begin af aan al dual format spelers had gehad was er niks aan de hand. Er zijn toch ook al tijden DTS en Dolby formaten die naast elkaar kunnen bestaan? In die zin is Warner altijd Dolby Digital exclusive geweest voor DVD.:wink:

AntS
23-01-2008, 10:42
Universal Re-Affirms HD DVD Support (http://www.highdefdigest.com/news/show/Universal/Industry_Trends/Universal_Re-Affirms_HD_DVD_Support/1362)

Bla bla dit Bla bla dat, en dan nu dit officiële bericht weer….

http://www.highdefdigest.com/news/show/Universal/Universal:_No_Plans_to_Abandon_HD_DVD/1392

Heren we kunnen speculeren tot we een ons wegen laat het rusten.:mrgreen:

Ik koop gewoon zoals voorheen beide formaten en laat mij niet leiden door wat voor berichtgeving dan ook. Al zou ik het wel heel erg jammer vinden dat HD DVD zou verdwijnen.:neutral:


Zo dat moest mij even van het hart.:bier:

Albert Kostwinder
23-01-2008, 11:03
Ik koop gewoon zoals voorheen beide formaten en laat mij niet leiden door wat voor berichtgeving dan ook. Al zou ik het wel heel erg jammer vinden dat HD DVD zou verdwijnen.:neutral:

Zo dat moest mij even van het hart.:bier:

+1 ;)

Evil Hobbit
23-01-2008, 16:19
fuck it, hd-dvd moet gewoon dood. De oorlog duurt allemaal veels te lang. Blu-ray is technisch superieur maar maakt voor de films die er op staan niet uit. De kwaliteit is onderling hetzelfde. Blu-ray is op dit moment veel groter en vooral in Europa een bekender formaat. In de winkels praat men enkel over blu-ray. Waarom de oorlog/verwarring aanhouden? Laat het eindigen en dan kan iedereen van HD genieten op 1 formaat. Tot we overstappen op ultra-hd.

Edwin V
23-01-2008, 16:29
In de winkels praat men enkel over blu-ray. Waarom de oorlog/verwarring aanhouden?
Als men alleen over blu-ray praat is er toch geen verwarring? Laat HD DVD dan bestaan voor de liefhebbers.

Newboy
23-01-2008, 16:39
Als men alleen over blu-ray praat is er toch geen verwarring? Laat HD DVD dan bestaan voor de liefhebbers.

Waarom? Die markt is niet groot genoeg. Als Universal en Paramount graag geld willen verliezen door de verkoopcijfers van Blu-ray tegenover HD-DVD te negeren ga gerust uw gang. Wat voor bedrijfsleider ben je dan?

Dat ze nu die HD-DVD eindelijk eens de doodsteek geven!

Dit (http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/High-Def_Retailing/Blu-ray_Commands_93_Percent__of_Weekly_Hardware_Sales_ Post-Warner_Announcement/1398)zegt genoeg denk ik.

Edwin V
23-01-2008, 22:09
Waarom? Die markt is niet groot genoeg. Als Universal en Paramount graag geld willen verliezen door de verkoopcijfers van Blu-ray tegenover HD-DVD te negeren ga gerust uw gang. Wat voor bedrijfsleider ben je dan?.
Ze kunnen toch ook dual format gaan? Waarom moet per se iemand dood, als de consument toch alleen voor blu-ray kiest gebeurt dat vanzelf. En zoveel geld verliezen ze op 't ogenblik helemaal niet, daarvoor is de markt nog veel te klein. Natuurlijk stappen ze over zodra er geld begint te rollen.

Juvefan
24-01-2008, 02:11
Ja ik denk ook dat ze inderdaad Dual format gaan. Ze zeggen steeds enkel dat ze HD-DVD niet in de steek laten. Maar ze zeggen niet hoe ze tegenover Blu-ray staan. Ik denk dat ze binnen een paar maanden wel minstens dual format gaan.
Ik heb ergens gelezen dat Universal haar mond over een stap naar Blu-ray zou houden in verband met promotieverplichtingen voor HD-DVD.

Edwin V
24-01-2008, 07:16
Ik heb ergens gelezen dat Universal haar mond over een stap naar Blu-ray zou houden in verband met promotieverplichtingen voor HD-DVD.
Precies, dat is allemaal vatsgelegd in contracten. Bovendien wil men eerst duidelijk afspraken met BD en HD-DVD zodat een eenduidige stap gezet kan worden. Nu al iets zeggen is speculeren en maken beide kampen onrustig. In de politiek gaat 't ook zo als men onderhandelt.

Newboy
25-01-2008, 11:04
Ze kunnen toch ook dual format gaan? Waarom moet per se iemand dood, als de consument toch alleen voor blu-ray kiest gebeurt dat vanzelf. En zoveel geld verliezen ze op 't ogenblik helemaal niet, daarvoor is de markt nog veel te klein. Natuurlijk stappen ze over zodra er geld begint te rollen.

Kost dat dan niet meer geld om dual format te gaan? Dan moeten ze royalties betalen aan zowel HD-DVD en Blu-ray.

Er moet per se iemand dood om er een standaard van te maken. Voor consumenten is dit verwarrend. Welke film komt al dan niet uit op HD-DVD en of Blu-ray. Warner heeft dit goed begrepen.

Trat
25-01-2008, 11:14
Kost dat dan niet meer geld om dual format te gaan? Dan moeten ze royalties betalen aan zowel HD-DVD en Blu-ray.

Er moet per se iemand dood om er een standaard van te maken. Voor consumenten is dit verwarrend. Welke film komt al dan niet uit op HD-DVD en of Blu-ray. Warner heeft dit goed begrepen.
Bovendien, waarom zouden ze dual formaat gaan en extra investeringen doen als blijkt dat BD 93 procent van de HD markt in handen heeft. Ze denken daar natuurlijk gewoon als een bedrijf, niet als een hobbyist c.q. verzamelaar.

Edwin V
25-01-2008, 11:42
Kost dat dan niet meer geld om dual format te gaan? Dan moeten ze royalties betalen aan zowel HD-DVD en Blu-ray.
Ja, maar veel filmmaatschappijen betalen nu ook al licentiekosten voor DTS en Dolby Digital op DVD. Ook een dual format, die al jaren naast elkaar kunnen blijven bestaan.

rvvnr1
25-01-2008, 12:22
....als blijkt dat BD 93 procent van de HD markt in handen heeft
Lees nu voortaan eerst je bronnen eens goed door, met deze onzin maak je jezelf nu niet bepaald geloofwaardig....

Trat
25-01-2008, 12:31
Lees nu voortaan eerst je bronnen eens goed door, met deze onzin maak je jezelf nu niet bepaald geloofwaardig....
Ja onzin ja.
http://life.tweakers.net/nieuws/51494/marktaandeel-standalone-blu-ray-spelers-stijgt-naar-93-procent.html
http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/High-Def_Retailing/Blu-ray_Commands_93_Percent__of_Weekly_Hardware_Sales_ Post-Warner_Announcement/1398

Deze week 93 procent van de HD spelers verkocht. Maar kabouters en smurfen zullen wel weer met de cijfers geknoeid hebben...

Egon
25-01-2008, 15:25
BR is niet meer duurder om te maken dan HD-DVD dankzij de grotere vraag naar Blu-ray.
Zolang 2 verschillende systemen zijn, is consument met voorzichtig kopen met zulke dingen. dat warner kiest voor BR vind ik hele goeie zaak.

Stel je dvd speler gaat nu kapot en je hebt nog geen HD spelers, wat neem je dan?

pretorian22
25-01-2008, 15:53
Ja onzin ja.
http://life.tweakers.net/nieuws/51494/marktaandeel-standalone-blu-ray-spelers-stijgt-naar-93-procent.html
http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/High-Def_Retailing/Blu-ray_Commands_93_Percent__of_Weekly_Hardware_Sales_ Post-Warner_Announcement/1398

Deze week 93 procent van de HD spelers verkocht. Maar kabouters en smurfen zullen wel weer met de cijfers geknoeid hebben...


is blijkbaar ook moeilijk om goed te lezen. het gaat om de cijfers van DEZE WEEK. Het kan aan mij liggne maar het lijkt me dat ze niet deze week voor het eerst hd dvd spelers en blu ray spelers hebben verkocht.

en nee ben geen fanboy van ut ene of andere kamp. Maar wordt beetje moe van bepaalde mensen hier op het forum

Edwin V
25-01-2008, 15:56
Deze week 93 procent van de HD spelers verkocht. Maar kabouters en smurfen zullen wel weer met de cijfers geknoeid hebben...
Ik zal eens een leuk rekensommetje maken, dat jij toch niet zult begrijpen, ondanks dat ik gewoon van cijfertjes uit ga.

Stel de verkopen van HD spelers (blu-ray of HD DVD, doet er niet toe) hebben een 1:1 relatie met de HD/blu-ray discs verkoop. Voor Warner toch heel belangrijk die sales. ;)
De eerste week was de verkoop ongeveer 15.000 .. 15.000 spelers, voor Warner dus 30.000 discs. Er is geen enkele reden waarom een volgende week niet precies hetzelfde zou doen als er geen veranderingen zijn plaatsgevonden, dus als Warner niet gekozen zou hebben zouden ze de tweede week weer 30.000 discs extra hebben verkocht an de nieuwe bezitters. Warner heeft echter voor blu ray gekozen hetgeen de verkoop bracht naar 22.500 om 1500 spelers. goed voor 24.000 discs extra dus. Dat is MINDER dan als men niet gekozen had, dus als Warner alleen maar naar pure cijfertjes kijkt dan hebben ze een slechte beslissing genomen als de trend zich zo voortzet.

Dit bewijst dat cijfertjes alleen niet alles zeggen (en zeker niet cijfertjes van 1 week). Onderzoeksbureaus weten dat, opgeleide mensen weten dat, managers bij Warner weten dat en bij Sony weten ze dat ook daarom trekken die allemaal geen keiharde conclusies. Netuurlijk neigt het nu heel sterkj naar blu-ray, dat hoor je die onderzoeken ook helemaal niet tegenspreken alleen moeten de resulaten wel in het goede perspectief worden gezien. De halve wereld ziet dit perspectief, die denken ook dat blu-ray 't wel gaat worden maar zetten er ook een maar bij zoals elk weldenkend mens doet.

Benman
25-01-2008, 16:06
is blijkbaar ook moeilijk om goed te lezen. het gaat om de cijfers van DEZE WEEK. Het kan aan mij liggne maar het lijkt me dat ze niet deze week voor het eerst hd dvd spelers en blu ray spelers hebben verkocht.

en nee ben geen fanboy van ut ene of andere kamp. Maar wordt beetje moe van bepaalde mensen hier op het forum

Nou, ik dacht toch echt dat het hier een forum betreft waar een ieder z'n mening kan laten weten. Wanneer je daar moe van wordt moet je vooral dit soort forums lezen ...... man, k'zou bijna gaan flamen. (6)

Feit is dat Blu Ray een grote stap vooruit heeft gemaakt en grote kans maakt om, net als VHS toen, de HD-standaard van nu te worden.
Tsja, en een ieder die nu zit te 'janken' omdat het ernaar uitziet dat HD-DVD het misschien niet wordt en misschien ook wel afgedankt gaat worden, net als Betamax toen, die moet maar gewoon aan die tijd terugdenken waar ook toen consumenten met hun Betamax-spulletjes op de 2e-hands markt konden gaan staan. :p

Lijkt me ook dat wanneer Blu Ray de grote winnaar gaat worden dat er ook zal worden afgezien van het fabriceren van hybride spelers en dat HD-DVD-spelers ook al geen uitgebreide keus zal worden in apparaten.

Ik ben in ieders geval erg verheugd dat nu eindelijk een beetje duidelijk gaat worden welke van de twee ik moet gaan kiezen. Ik was nogsteeds niet in de stemming om 2 spelers te kopen of een retedure hybride-speler. Ik kan me nu gaan concentreren op een Blu Ray en misschien koop ik dan ook wel een PS3.

Achja, al met al, voor de winnaars "Gefelicteerd" en voor de anderen "Eat your heart out". :bier:

HD Freak
25-01-2008, 16:08
Ja onzin ja.
http://life.tweakers.net/nieuws/51494/marktaandeel-standalone-blu-ray-spelers-stijgt-naar-93-procent.html
http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Trends/High-Def_Retailing/Blu-ray_Commands_93_Percent__of_Weekly_Hardware_Sales_ Post-Warner_Announcement/1398

Deze week 93 procent van de HD spelers verkocht. Maar kabouters en smurfen zullen wel weer met de cijfers geknoeid hebben...
"The facts are that during the week that is being singled out, both Blu-ray disc players and software were being given away for free with the purchase of 1080p TVs. It is also important to note that the instant rebate promotions that had previously netted Toshiba's players' MSRPs to $199 and $249 had actually ended on Jan. 5th -- causing an increase in HD DVD's MSRP back to $299 and $399 during that same week. Since Toshiba's retail price move on Jan. 13th to $149 / $199 -- Toshiba is seeing very positive sales trends at retail. This reinforces the fact that price is a significant driver of sales.
"Toshiba's HD DVD players represent a significant value to the consumer and the marketing campaign that just began is proving effective.":bier:

bron: http://www.dailygame.net:80/news/archives/007137.php (http://www.dailygame.net/news/archives/007137.php)

Juvefan
25-01-2008, 16:08
Dit zijn cijfers die werkelijk nergens op slaan. Je begint al met een voorbeeld dat totaal niet aan de orde is, namelijk dat ze evenveel verkopen. Veel mensen waren nog voorzichtig met het oog op HD. Met de beslissing om voor Blu-ray te kiezen haalt Warner ook veel mensen over om op HD over te gaan die eerst nog de kat uit de boom keken. Warner zorgt hiermee voor een versnelde groei van van HD op de markt.

Maar cijfers over 1 week zeggen ook inderdaad niet alles. Ze geven een kleine indicatie.

Edwin V
25-01-2008, 16:15
Dit zijn cijfers die werkelijk nergens op slaan. Je begint al met een voorbeeld dat totaal niet aan de orde is, namelijk dat ze evenveel verkopen.
Dit zijn de absolute hardware sales cijfers die in het schemaatje van de 51%-49% en 93%..7% Pie charts van de twee weken van januari zitten. Ik heb 51-49% even gelijkgetrokken omdat 1% niet zoveel uit maakt voor het voorbeeld.

Juvefan
25-01-2008, 16:35
Het gaat Warner alleen om de disc verkoop. Dan gaat het niet alleen om stand alone spelers. De PS3 speelt die discs net zo goed af. Met die erbij gerekend komt het niet op 49-51 uit.

Trat
25-01-2008, 18:53
Het gaat Warner alleen om de disc verkoop. Dan gaat het niet alleen om stand alone spelers. De PS3 speelt die discs net zo goed af. Met die erbij gerekend komt het niet op 49-51 uit.
Ja precies. En als WB het om speler verkopen zou gaan zou BD nog winnen want de PS3 hoort daar natuurlijk ook bij...

Juvefan
25-01-2008, 19:41
Ja ik zei hier ook nadrukkelijk stand alone spelers. Als je heel duidelijk Blu-ray/HD-DVD speler pakt wint Blu-ray het dik. Alleen zijn er ook veel PS3's verkocht die (nog) niet gekocht zijn voor Blu-ray films. En elke stand alone speler is wel voor de HD films gekocht.

Misschien ben ik één van de uitzonderingen, maar ik heb mijn PS3 wél voor de films gekocht. Ik heb hem vanaf het begin en bezit enkel 3 spellen tegenover 15 a 20 Blu-ray films. Mijn films-spellen verhouding is een beetje zoals de consumenten hun Blu-ray-HD-DVD verhouding. ;) Maar dan word ik wel erg subjectief. ;)

Trat
25-01-2008, 20:39
Ja ik zei hier ook nadrukkelijk stand alone spelers. Als je heel duidelijk Blu-ray/HD-DVD speler pakt wint Blu-ray het dik. Alleen zijn er ook veel PS3's verkocht die (nog) niet gekocht zijn voor Blu-ray films. En elke stand alone speler is wel voor de HD films gekocht.
Of voor de upscale DVD functie. Hoeveel films waren er gemiddeld per speler verkocht? Volgens mij halen mensen zoals hier dit gemiddelde flink omhoog. Ergo: er zijn mensen met HD-DVD spelers zonder dat ze er films voor kopen.

Juvefan
25-01-2008, 21:11
Of voor de upscale DVD functie. Hoeveel films waren er gemiddeld per speler verkocht? Volgens mij halen mensen zoals hier dit gemiddelde flink omhoog. Ergo: er zijn mensen met HD-DVD spelers zonder dat ze er films voor kopen.

Ja het aantal HD-DVD liefehebbers hier weerspiegelt niet bepaald het algehele geheel.

Nou dat laatste lijkt me niet. Er zal misschien zo'n enkeling rondlopen, maar de meeste mensen die een stand alone HD speler kopen weten ook echt wel waarvoor ze dat doen.

Newboy
25-01-2008, 22:58
Ja, maar veel filmmaatschappijen betalen nu ook al licentiekosten voor DTS en Dolby Digital op DVD. Ook een dual format, die al jaren naast elkaar kunnen blijven bestaan.

Dan moeten ze dus 4 keer betalen. DTS, Dolby en Blu-ray, HD-DVD. Dat is teveel van het slechte.

Newboy
25-01-2008, 23:03
Ja ik zei hier ook nadrukkelijk stand alone spelers. Als je heel duidelijk Blu-ray/HD-DVD speler pakt wint Blu-ray het dik. Alleen zijn er ook veel PS3's verkocht die (nog) niet gekocht zijn voor Blu-ray films. En elke stand alone speler is wel voor de HD films gekocht.

Misschien ben ik één van de uitzonderingen, maar ik heb mijn PS3 wél voor de films gekocht. Ik heb hem vanaf het begin en bezit enkel 3 spellen tegenover 15 a 20 Blu-ray films. Mijn films-spellen verhouding is een beetje zoals de consumenten hun Blu-ray-HD-DVD verhouding. ;) Maar dan word ik wel erg subjectief. ;)

Je bent zeker niet een van de uitzonderingen. Heb 6 PS3 games en zo'n 20 Blu-ray films. Mocht PS3 geen Blu-ray speler aan boord hebben zou ik echt geen 700€+ kostende Blu-ray speler kopen om enkel en alleen films te zien. Sony heeft dit slim bekeken. Temeer omdat ze in het begin de PS3 ook effectief als Blu-ray filmspeler naar voren schuifden tot grote ergernis van de gamedevelopers.

Daarom dat Toshiba het niet gezegd wil hebben dat de PS3 niet meetelt als stand-alone speler.

Egon
27-01-2008, 15:37
hierover is al een topic over en deze kan ook op slot
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=51668

Speedy
19-02-2008, 20:39
Het is oficieel!
http://www.highdefdigest.com/news/show/Universal/Breaking:_Universal__Studios_Goes_Blu/1483

Albert Kostwinder
20-02-2008, 09:48
Wow, men laat er geen gras over groeien zeg ;)

Maar wel goed dat Universal gelijk koppen met spijkers slaat.:bier:

Edwin V
20-02-2008, 11:04
Maar wel goed dat Universal gelijk koppen met spijkers slaat.:bier:
Het gemak waarmee men nu omgaat. Je vraagt je af of dat niet al anderhalf jaar geleden had kunnen gebeuren in plaats van eerst twee formaten te proberen.

Albert Kostwinder
20-02-2008, 11:17
Het gemak waarmee men nu omgaat. Je vraagt je af of dat niet al anderhalf jaar geleden had kunnen gebeuren in plaats van eerst twee formaten te proberen.

Dat was wel beter geweest inderdaad. Wat dat aan gaat leren de heren fabrikanten het nooit...;)

*TIMMIE*
20-02-2008, 13:07
Het gemak waarmee men nu omgaat. Je vraagt je af of dat niet al anderhalf jaar geleden had kunnen gebeuren in plaats van eerst twee formaten te proberen.

Geeft mij het idee dat ze het al langer aan het voorbereiden waren (zoals de geruchten ook gaan). Ze zijn wel heel snel met het persbericht.

Edwin V
20-02-2008, 16:23
Geeft mij het idee dat ze het al langer aan het voorbereiden waren (zoals de geruchten ook gaan). Ze zijn wel heel snel met het persbericht.

Sinds de stap van Warner heeft men natuurlijk al overlegd. Een dergelijk perbericht zegt eigenlijk niks en kan ruim van tevoren al klaar liggen. Universal heeft waarschijnlijk besloten dat ze meteen als Toshiba zou stoppen ditt persbericht zouden uitgeven.

Maar het komt er ook op neer dat Universal blu-ray ook wel best vindt en dat is eigenlijk wel een beetje raar want ze zijn nooit neutraal geweest en dan ineens kruipen ze bij blu-ray in bed. Dat had dan ook wel eerder gekund is mijn idee.