PDA

Bekijk de volledige versie : Tegenvallende Blu-ray's / HD DVD's



Pagina's : 1 [2] 3 4 5

Don van Straalen
06-10-2008, 17:38
Gisteren Oldboy op blu-ray gekeken. Kwaliteit vond ik tegenvallen. Veel ligt vast aan de bron maar toch. Ziet er wel beter uit dan de DVD maar wel marginaal.
Kleuren zijn grotendeels wat flets, zwart is niet zwart en er is niet echt veel detail op enkele momenten na. Wel is de film helemaal vrij van compressie-gerelateerde problemen (voor zover ik 't heb gezien).


Helemaal mee eens.

Ik kwam hier om dit te posten.

Mindbender
07-10-2008, 08:49
Een paar dagen geleden heb ik de blu-ray van Within Temptation : Black Symphony binnen gekregen. Ik weet niet of het nu direct onder het kopje "tegenvallende blu-ray's" valt. De kwaliteit van het geluid en beeld zijn prima. Wat dat betreft valt het niet tegen. Maar de manier waarop het concert in beeld is gebracht is verre van prettig om naar te kijken. Er zitten veel te veel beelden tussen die simpelweg onscherp zijn. En ook de snelle wisseling van camera posities, waarbij soms in een paar seconde meerdere keren van camera wordt geswitched, is op een groot scherm niet prettig kijken.

Zijn er meer mensen die deze blu-ray hebben? Ik ben wel benieuwd of andere dezelfde ervaring hebben met het kijken.

Claudio Santulli
07-10-2008, 10:20
Ik heb hem ook, en ik begrijp wat je bedoelt.
Het is natuurlijk de keus van de maker om dit zo te doen.
Je ziet polarize effecten en snelle pans, maar dat is hun manier om het concert visueel "Boeiend" te houden.

Persoonlijk stoorde het mij niet echt.
Ik ben o.a. een progrock fan, alleen niet 100% within temptation.
Maar goed met volledig orkest, koor, Anneke, visuele wand en High Def. kon ik het niet laten.
Ik had al een stukje gezien op tv.
Ik vind de stem op een gegeven moment wel een beetje eentonig worden.
Mischien dat dit voor hun ook een motivatie was om meer met de beelden te doen.
Het was ook meer gericht op de dvd.
Maar ik vond het geheel toch wel leuk, zeker vergeleken met de kwaliteit van sommige dvd concerten.
En zoals je ziet in heb ik ook een groot scherm.

Ik snap je wel!, maar vind hem zelfs dus niet onder dat kopje horen.

Raymond Gelmers
08-10-2008, 16:04
Blij dat ik het bij de DVD uitvoering gehouden heb. Die is overigens al zeer goed van kwaliteit.

Patrick van den Hul
08-10-2008, 16:31
Unbreakable vond ik ook niet denderend.
Wel qua geluid, maar beeld viel tegen...

Wizz-Art
08-10-2008, 18:21
Heb net de Blu-ray van Within Temptation zitten kijken en ervaarde het absoluut niet als onprettig, vlotte stijl van filmen ja en dat is iets persoonlijks. Kwaliteit van vooral het geluid heeft me meerdere keren kippevel bezorgt, echt een heel goede DTS 96/24 5.1 track! Beeld is gewoon goed voor een 1080i productie.

Edwin V
12-10-2008, 09:09
The Orphanage.
Alles is goed aan deze blu-ray behalve 1 ding. Vooral aan het eind is het zwart niet zwart maar donkerrood terwijl heel donkergrijs wel zwart is met als gevolg dat het een soort posterisatie-effect krijgt. Aan het begin van de film viel me ook al op dat 't zwart niet helemaal zwart was in vergelijking met de donkere balken boven en onder maar nog niet zo erg aans aan het eind van de film. Als de aftiteling komt is het zwart wel helemaal zwart, dus of 't nu komt door 't filmen zelf?

PorscheHD
12-10-2008, 09:24
Een paar dagen geleden heb ik de blu-ray van Within Temptation : Black Symphony binnen gekregen. Ik weet niet of het nu direct onder het kopje "tegenvallende blu-ray's" valt. De kwaliteit van het geluid en beeld zijn prima. Wat dat betreft valt het niet tegen. Maar de manier waarop het concert in beeld is gebracht is verre van prettig om naar te kijken. Er zitten veel te veel beelden tussen die simpelweg onscherp zijn. En ook de snelle wisseling van camera posities, waarbij soms in een paar seconde meerdere keren van camera wordt geswitched, is op een groot scherm niet prettig kijken.

Zijn er meer mensen die deze blu-ray hebben? Ik ben wel benieuwd of andere dezelfde ervaring hebben met het kijken.

Heb hem ook, vind het ook jammer dat ze er wat digitale effecten doorheen gegooit hebben en zo wild met de camera doen, maargoed dat is met al hun concert registraties wel een beetje, hoort een beetje bij de muziek denk ik.....verder is het weer heerlijk om naar te kijken en luisteren....Truth Beneath The Rose.... jammie...

CrimsoNl
12-10-2008, 19:06
Ik heb onlangs de film "Sky Blue" (koreaanse animatie) geimporteerd. Zelden mijn duur verdiende eurotjes zo verspild! Buiten de inhoud (die helaas ook zo goed als waardeloos was) was de beeldkwaliteit om te grienen, er waren zelfs objecten in de animatie die duidelijk een lagere resolutie hadden dan de rest waardoor deze er erg gepixeleerd uitzagen. Om over color-banding maar niet te beginnen...

Lex v/d Moolen
12-10-2008, 19:18
Ik heb de Engelse BR van Pan's Labyinth en die is perfect kan ik me herinneren. De US versie is ook goed volgens onder staande sites
http://bluray.highdefdigest.com/1181/panslabyrinth.html
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=611

CrimsoNl
12-10-2008, 19:26
Iemad anders de ervaring dat een aantal BD's die op 1:85.1 of 1:78.1 zijn uitgebracht onscherper ogen dan de 2.35:1 of 2.4:1 tegenhangers? En weet iemand van jullie waar de overscan bij 1:85.1 door geregeld wordt? Ik heb namelijk mijn tv op "full pixel" staan, kan het zo zijn dat de PS3 ongevraagt en automatisch de overscan toepast (en kun je die dan uitzetten)?

Peter van santbrink
12-10-2008, 20:58
net Aliens vs Predator Requiem gezien en hoewel het blijkt te horen (volgens de reviews) vind ik de film te donker in veel scenes waardoor detail verloren gaat

Patrick van den Hul
12-10-2008, 22:12
Die AVP film is inderdaad sowieso al (te?) donker, dat ligt niet aan de BR.

Peter van santbrink
13-10-2008, 10:21
Die AVP film is inderdaad sowieso al (te?) donker, dat ligt niet aan de BR.

had de film niet gezien in de bioscoop maar had begrepen dat ie daar ook zo donker was; BR is dus wel goede weergave van het origineel

Pieter Kleine
13-10-2008, 11:29
Iemad anders de ervaring dat een aantal BD's die op 1:85.1 of 1:78.1 zijn uitgebracht onscherper ogen dan de 2.35:1 of 2.4:1 tegenhangers? En weet iemand van jullie waar de overscan bij 1:85.1 door geregeld wordt? Ik heb namelijk mijn tv op "full pixel" staan, kan het zo zijn dat de PS3 ongevraagt en automatisch de overscan toepast (en kun je die dan uitzetten)?


PS3 doet bij full pixel geen overscan. Mogelijk doet jouw tv het wel. Kun je testen via testdvd. Alternatief: heb je bij 1.85 films kleine zwarte balkjes onder en boven dan heb je geen overscan.

CrimsoNl
13-10-2008, 11:49
PS3 doet bij full pixel geen overscan. Mogelijk doet jouw tv het wel. Kun je testen via testdvd. Alternatief: heb je bij 1.85 films kleine zwarte balkjes onder en boven dan heb je geen overscan.

Ik ben er net achter dat dit de tv "schuld" is, staat nu op full pixel (voor de desbetreffende ingang). Met twee films even uitgeprobeerd; "The Fall" heeft inderdaad nu smalle balkjes (en is daardoor iets scherper), "Sweeny Tod" heeft geen balkjes terwijl er op het doosje 1.85:1 staat...? "Sweeny Tod" lijkt dus in werkelijkheid 1.78:1 te zijn.

-Jaap-
13-10-2008, 12:46
Dat klopt, Sweeney Todd is 1:78:1, dat zie je ook op de screenshots in de recensie, hier op DVD.nl.
Sweeney is op Super35 gedraaid, dus het is waarschijnlijk gewoon open matted.

CrimsoNl
13-10-2008, 12:58
Dat klopt, Sweeney Todd is 1:78:1, dat zie je ook op de screenshots in de recensie, hier op DVD.nl.
Sweeney is op Super35 gedraaid, dus het is waarschijnlijk gewoon open matted.

"Open Matted"? Altijd leuk om iets nieuws te leren... Wat is dat?
Maar de info op het doosje is dus niet correct...

Claudio Santulli
13-10-2008, 14:07
Wordt gefimed in een 4:3 verhouding om later afgeplakt/afgesneden te worden.
Dit in tegenstelling van anamorphic.
Daar wordt door middel van speciale lensen het beeld uitgerekt!

Open Matte
Zie bijv. "Back to the future"

De 4:3 versie laat dan meer informatie onder en boven zien.
Echter is deze informatie niet direct bedoelt om vertoond te worden.
Heel soms kun dan microfoons e.d zien.

barend
14-10-2008, 13:40
The Orphanage.
Alles is goed aan deze blu-ray behalve 1 ding. Vooral aan het eind is het zwart niet zwart maar donkerrood terwijl heel donkergrijs wel zwart is met als gevolg dat het een soort posterisatie-effect krijgt. Aan het begin van de film viel me ook al op dat 't zwart niet helemaal zwart was in vergelijking met de donkere balken boven en onder maar nog niet zo erg aans aan het eind van de film. Als de aftiteling komt is het zwart wel helemaal zwart, dus of 't nu komt door 't filmen zelf?

Heeft deze BD Nederlandse ondertiteling?
Spaans met alleen Engelse o.t. zoals de USA en UK versies lijken me wat vermoeiend...
Zag 'm hier voor 19.99 incl. verzenden.
http://www.cdwow.nl/ORPHANAGE-THE/product/view/3807923

Edwin V
14-10-2008, 16:00
Heeft deze BD Nederlandse ondertiteling?
Spaans met alleen Engelse o.t. zoals de USA en UK versies lijken me wat vermoeiend...
Zag 'm hier voor 19.99 incl. verzenden.
http://www.cdwow.nl/ORPHANAGE-THE/product/view/3807923

Neen, de UK BD heeft alleen Engelse ondertiteling.

hklink
15-10-2008, 15:40
Vond de beeldkwaliteit van "The Fugitive" (BR) met Harrison Ford en Tommy Lee Jones tegenvallen, met name het eerste deel van de film. Ik had hier -ondanks dat het niet meer de allerjongste film is- toch wat meer van verwacht.

Lex v/d Moolen
16-10-2008, 22:33
Vond de beeldkwaliteit van "The Fugitive" (BR) met Harrison Ford en Tommy Lee Jones tegenvallen, met name het eerste deel van de film. Ik had hier -ondanks dat het niet meer de allerjongste film is- toch wat meer van verwacht.

Die vond ik ook erg matig idd, net als de net bekeken Mission Impossible. Heb 'm even 1 op 1 vergeleken met de DVD, maar de BR is maar marginaal beter. Audio is wel stukken beter, maar ook niet spectaculair.

Fonzie
19-10-2008, 18:12
Toch jammer dat veel BD's, ongeacht de uitgever, nog steeds niet garant staan voor mooi beeld...

Claudio Santulli
19-10-2008, 19:46
Toch jammer dat veel BD's, ongeacht de uitgever, nog steeds niet garant staan voor mooi beeld...

Blu-ray is natuurlijk alleen maar een medium waar je naar gelang het maximale uit kunt halen, maar dat gebeurt niet altijd, ha (y)

Fonzie
19-10-2008, 21:34
Nee, maar je betaalt helaas wel in alle gevallen de volle mep ervoor en komt er vaak thuis achter dat het helemaal niet BD-waardig is. Maja, daar hebben ze deze sites voor uitgevonden ;)

Claudio Santulli
19-10-2008, 22:38
Inderdaad :wink:

Peter van santbrink
22-10-2008, 14:59
Speed Racer maar alleen vanwege geluid; niet slecht maar had zoveel beter gekund met een lossless track....

is er een kans dat er ooit een lossless versie uitkomt ? beeld en film zelf zijn subliem

tangerine dream
27-10-2008, 08:36
Gisteravond Indiana Jones 4 gezien. Qua beeld vond ik het niet bijzonder, hoewel dat misschien te maken heeft met de tijd waarin het zich afspeelt. Jammer dat deze film geen DTS HD-MA audio track heeft, dat zou je toch wel mogen verwachten.

wrcveen
27-10-2008, 10:00
Gisteravond Indiana Jones 4 gezien. Qua beeld vond ik het niet bijzonder, hoewel dat misschien te maken heeft met de tijd waarin het zich afspeelt. Jammer dat deze film geen DTS HD-MA audio track heeft, dat zou je toch wel mogen verwachten.

Ik vond hem dus ook tegenvallen, door al die overbelichte delen zag je zag het er niet haarscherp uit.

CrimsoNl
28-10-2008, 10:51
Laatst "La Haine" gezien op blu-ray, en omdat hij nu gerecenseerd is op deze site wil ik toch even reageren. Ik ben namelijk van mening dat de beeldkwaliteit in de recensie schromelijk overdreven is. Daarbij wordt de leeftijd van de film deels als argument hiervoor gebruikt. Ik vond de beeldkwaliteit nogal tegenvallen en ben het al helemaal niet eens met het meenemen van de leeftijd van een film bij de beoordeling ervan. Dit doet namelijk niet terzake (kijk maar naar films als "sleeping beauty", krijgt maar een half puntje meer!!?) en dit maakt het onnodig moeilijk om de beoordeling te vertalen naar de "werkelijheid". Wat mij betreft had er moeten staan dat de film, mede door zijn leeftijd, maar 2,5 tot 3 punten heeft gekregen. Wat allesinds redelijk zou zijn, en niet een "omgekeerde redenatie" waarbij de beeldkwaliteit juist hoger beoordeeld wordt omdat hij al 13 jaar oud is. Er had net zo goed kunnen staan dat hij maar 20 euro kost en daarom een goede beoordeling wat betreft beeldkwaliteit krijgt,... net zo onzinnig. Een beoordeling van 4,5 punten voor beeldkwaliteit is buiten alle proportie en geeft daarbij, voor mensen die de recencie niet helemaal willen lezen (en die zijn er genoeg), een vertekend beeld.
Je geeft een film juist een hoge beoordeling als hij de tand des tijds met vlag en wimpel heeft doorstaan, niet als het hem juist goed is aan te zien.

Lex v/d Moolen
29-10-2008, 11:30
Die Hard 2: Ik had geen moment het idee dat ik naar HD zat te kijken. Vrijwel over de gehele lengte een softe uitstraling en kleurtinten. Geluid eveneens vlak, zonder diepte dus.

tangerine dream
30-10-2008, 06:41
Die Hard 2: Ik had geen moment het idee dat ik naar HD zat te kijken. Vrijwel over de gehele lengte een softe uitstraling en kleurtinten. Geluid eveneens vlak, zonder diepte dus.
Wat beeld betreft ben ik het helemaal met je eens, maar dat kan haast niet anders liggen dan aan de bron en dat heb je helaas veel met " oudere" films. Wat ook een rol speelt en daar wordt zelden rekening mee gehouden is de grootte van je scherm (tv). Op een scherm van 32inch is een film al snel goed, maar heb je een 50inch dan komen er andere zaken om de hoek kijken. Qua geluid vond ik deze juist erg goed DTS-HD MA als ik me niet vergis, dat stond bij mij als een huis.

Lex v/d Moolen
30-10-2008, 11:14
Wat beeld betreft ben ik het helemaal met je eens, maar dat kan haast niet anders liggen dan aan de bron en dat heb je helaas veel met " oudere" films. Wat ook een rol speelt en daar wordt zelden rekening mee gehouden is de grootte van je scherm (tv). Op een scherm van 32inch is een film al snel goed, maar heb je een 50inch dan komen er andere zaken om de hoek kijken. Qua geluid vond ik deze juist erg goed DTS-HD MA als ik me niet vergis, dat stond bij mij als een huis.

Ik heb geen HD versterker, en dus de gewone DTS track beluisterd, maar er zat niet echt leven in tijdens actiescènes had ik het gevoel, de subwoofer ook nauwelijks gehoord of gevoeld.

CrimsoNl
30-10-2008, 17:27
Wat beeld betreft ben ik het helemaal met je eens, maar dat kan haast niet anders liggen dan aan de bron en dat heb je helaas veel met " oudere" films. Wat ook een rol speelt en daar wordt zelden rekening mee gehouden is de grootte van je scherm (tv). Op een scherm van 32inch is een film al snel goed, maar heb je een 50inch dan komen er andere zaken om de hoek kijken. Qua geluid vond ik deze juist erg goed DTS-HD MA als ik me niet vergis, dat stond bij mij als een huis.

Met de leeftijd (van Die Hard 2) meegenomen in de beoordeling van de beeldkwaliteit kan de film nog altijd 4 van de 5 punten krijgen ;-)
Maar zonder gekheid; Er lijkt wel een taboe te rusten op het hebben van een beetje kritiek op de reviews van dvd.nl, iedereen is het noch eens noch oneens met mijn stukje over "La Haine". Ik had toch op zjin minst een reactie verwacht...
:confused:
Maar goed, het kan natuurlijk best dat verder helemaal niemand hierover een mening heeft.

Maar even helemaal off topic: Tangerine Dream van Atem tot en met Force Majeur... Fantastish! Ben niet zo'n fan van wat daarna nog is gekomen (op een enkele soundtrack na).

Lex v/d Moolen
30-10-2008, 17:32
Er lijkt wel een taboe te rusten op het hebben van een beetje kritiek op de reviews van dvd.nl, iedereen is het noch eens noch oneens met mijn stukje over "La Haine". Ik had toch op zjin minst een reactie verwacht...
In dit geval is het wellicht zo dat deze film nog niet door veel mensen gezien is op BR?
Er wordt heus wel kritiek geleverd op de recensies, al is dat dan wel meestal op de filmwaardering zelf en niet de technische aspecten.

tony_clifton
30-10-2008, 17:43
Ik vond hem dus ook tegenvallen, door al die overbelichte delen zag je zag het er niet haarscherp uit.

Ik vond indiana er prachtig uit zien haarscherp..
Zowel op mijn plasma als op mijn lcd

Vogeltje29
30-10-2008, 18:42
Ik vond hem dus ook tegenvallen, door al die overbelichte delen zag je zag het er niet haarscherp uit.

Welke TV scherm heb je nou eigenlijk?:confused:
Indiana Jones 4 is hartstikke scherp en helder...

CrimsoNl
30-10-2008, 20:43
In dit geval is het wellicht zo dat deze film nog niet door veel mensen gezien is op BR?
Er wordt heus wel kritiek geleverd op de recensies, al is dat dan wel meestal op de filmwaardering zelf en niet de technische aspecten.

Terwijl het technische aspect, in dit geval de beeldkwaliteit, bij blu-ray de doorslaggevende factor is als je je dvd gaat vervangen door een BD... Maar ok, is inderdaad niet de meest mainstream film die ik ken...

Albert Kostwinder
31-10-2008, 09:25
Welke TV scherm heb je nou eigenlijk?:confused:
Indiana Jones 4 is hartstikke scherp en helder...

Ik lees toch duidelijk in zijn onderschrift JVC DLA-HD1 en als scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C. Denk minimaal 2 meter breed of zo. :)

le-nnart
31-10-2008, 09:43
Met de leeftijd (van Die Hard 2) meegenomen in de beoordeling van de beeldkwaliteit kan de film nog altijd 4 van de 5 punten krijgen ;-)
Maar zonder gekheid; Er lijkt wel een taboe te rusten op het hebben van een beetje kritiek op de reviews van dvd.nl, iedereen is het noch eens noch oneens met mijn stukje over "La Haine". Ik had toch op zjin minst een reactie verwacht...
:confused:
Maar goed, het kan natuurlijk best dat verder helemaal niemand hierover een mening heeft.

Maar even helemaal off topic: Tangerine Dream van Atem tot en met Force Majeur... Fantastish! Ben niet zo'n fan van wat daarna nog is gekomen (op een enkele soundtrack na).


leeftijd zou toch eigenlijk niet het probleem hoeven zijn.
Gisteren 007 Dr. No gekeken uit 1962 (46 jaar oud) en het beeld is echt waaanzinnig scherp. Nu weet ik dat deze film al eerder waanzinnig is gerestaureerd maar toch.

nmbs
31-10-2008, 10:33
Als zo'n film zwaar gerestaureerd wordt dan zal het resultaat ook steeds verbluffend zijn. Maar dit is onmogelijk voor elke film.

homernt
31-10-2008, 10:43
Al zo'n film zwaar gerestaureerd wordt dan zal het resultaat ook steeds verbluffend zijn. Maar dit is onmogelijk voor elke film.

Het ligt natuurlijk ook of z'n inverstering denken terug te kunnen verdienen. Bij James Bond is dat natuurlijk geen probleem.

TJ Weissel
31-10-2008, 10:59
Maar dit is onmogelijk voor elke film.

Leg is uit?

Lex v/d Moolen
31-10-2008, 11:05
leeftijd zou toch eigenlijk niet het probleem hoeven zijn.
Gisteren 007 Dr. No gekeken uit 1962 (46 jaar oud) en het beeld is echt waaanzinnig scherp. Nu weet ik dat deze film al eerder waanzinnig is gerestaureerd maar toch.Heeft allemaal met de keuze van de regisseur of DOP te maken, als zij bepaalde lenzen of filters gebruiken omdat ze een soft beeld willen creëren dan kan je restaureren wat je wilt, maar krijg je het nooit meer haarscherp.

Claudio Santulli
31-10-2008, 11:36
Het is inderdaad ook gewoon een kwestie van smaak van de regisseur.
Sommige cd's zijn ook gewoon "beter" gemixed dan andere, ongacht de leeftijd.
En inderdaad niet alle BD's zijn dus referentie kwaliteit.

Ook is de kwaliteit van de originele master van de oude film van belang.
Sommige films zijn slecht bewaard gebleven, wat de beeldkwaliteit ook niet ten goede komt.
Lucas gaf o.a. als reden voor de Starwars S.E. de matige staat van de originele masters. ( naast dollar tekens in zijn dromen :-P )

Bij Indy IV vond ik de beeldkwaliteit zeker niet slecht, het is geen Cars of King Kong etc! Maar toch!

Toch ligt mijn voorkeur altijd voor HD, hoe minimaal het verschil ook is.
Tenminste als de titel mij uberhaupt intereseert!
DVD's kopen doet mij gewoon pijn, hoe goedkoop ze ook zijn (y)
Tja en ook, screensize matters!

Wizz-Art
31-10-2008, 14:45
The Perfect Storm vond ik maar een middelmatige HD transfer qua beeld, daarentegen was de Dolby TrueHD track waanzinnig dus de upgrade zeker waard.

CrimsoNl
31-10-2008, 17:35
leeftijd zou toch eigenlijk niet het probleem hoeven zijn.
Gisteren 007 Dr. No gekeken uit 1962 (46 jaar oud) en het beeld is echt waaanzinnig scherp. Nu weet ik dat deze film al eerder waanzinnig is gerestaureerd maar toch.

Exactly my point... Dat is nu precies waarom je de leeftijd van een film niet meeweegt in een beoordeling van de beeldkwaliteit van een film (zoals bij de recensie van "La Haine" hier op dvd.nl).

barend
01-11-2008, 16:25
Ja, dat klopt en hoop mensen vinden bij mij de kleuren flets. En heb ik dus een slecht scherm gekocht maar als ik zie hoe hun tv hebben afgesteld begrijp ik niet dat ze geen pijn aan hun ogen krijgen na een minuut of 10. Iedereen zijn ding maar soms snap ik niet hoe het mooi kan vinden. Daarnaast kost instellen van je LCD tv gewoon wat meer tijd dan een CRT waar de default soms goed genoeg is. Mensen zijn soms te lui of snappen het niet hoe het werkt.

Hier in de buurt zie ik overal wortelkoppen en grijze zwarting als ik naar binnen loer...;-)
Maar ze hebben dan ook niet allemaal zo'n lekkere (weliswaar ietwat reflecterende) Sammy met-inktzwarte-zwarten-en-1:50000-contrast-ratio ! :cool:

barend
01-11-2008, 16:27
Ik vond American Gangster op HD-DVD tegen vallen. Door veel tegen het ligt in te filmen met naar mijn mening verkeerde filters was het een vrij dompige film.

Wat ik wel weer goed vond was Dantes Peak. Ik snap niet hoe het kan dat oude films mooier worden dan nieuwe films.

Nou ik hoop dat-ie in BD wat beter blijkt, heb 'm net besteld! :-x

TJ Weissel
01-11-2008, 18:23
Nou ik hoop dat-ie in BD wat beter blijkt, heb 'm net besteld! :-x

Ligt aan de gebruikte filters voor de film..

-Jaap-
01-11-2008, 18:30
Inderdaad, de film is op het beperkte HD-cam gedraaid, en tijdens de post is er een hoop gefilterd etc.

wrcveen
01-11-2008, 21:54
Ik lees toch duidelijk in zijn onderschrift JVC DLA-HD1 en als scherm: Lumene Movie Palace Velvet 300C. Denk minimaal 2 meter breed of zo. :)

3 meter :-P

Rob van Gestel
08-11-2008, 09:13
Om een titel te noemen die ik op blu-ray echt vond tegenvallen,
"The never ending story". (heb hem meteen doorverkocht, viel erg tegen)

barend
08-11-2008, 11:56
Butch Cassidy & The Sundance Kid vond ik echt beroerd, vaak gewoon wazig, en een totaal ontbreken van enige plasticiteit...
Het kan beter: heb hier al aardig wat gouwe ouwe die echt prachtig ogen!
Ben benieuwd hoe het net ontvangen Godfather eruit ziet, ga ik een speciaal maffia weekendje voor prikken, met lekkere pastaatjes en zo (uit het Sopranos cookbook). :-P

Eddie
08-11-2008, 19:58
Ben benieuwd hoe het net ontvangen Godfather eruit ziet, ga ik een speciaal maffia weekendje voor prikken, met lekkere pastaatjes en zo (uit het Sopranos cookbook). :-P
En als je mij uitnodigt heb je er ook een echte crimineel bij zitten :mrgreen:

CrimsoNl
09-11-2008, 11:29
Heaals moest ik vaststellen bij het kijken van the matrix dat deze (op het eerste deel na) nogal onscherp waren gehouden, misschien wel om de special fx minder snel door de mand te laten vallen. Naast films als apocalypto, a scanner darkly en kungfu panda viel de beeldkwaliteit van de matrix in het niets. Ik heb de laatste tijd geen films meer gezien die zo "onscherp" waren :sad: Ook al is daar misschien bewust voor gekozen, ik houd daar niet van. Een gemiste kans.

Albert Kostwinder
10-11-2008, 10:18
Heaals moest ik vaststellen bij het kijken van the matrix dat deze (op het eerste deel na) nogal onscherp waren gehouden, misschien wel om de special fx minder snel door de mand te laten vallen. Naast films als apocalypto, a scanner darkly en kungfu panda viel de beeldkwaliteit van de matrix in het niets. Ik heb de laatste tijd geen films meer gezien die zo "onscherp" waren :sad: Ook al is daar misschien bewust voor gekozen, ik houd daar niet van. Een gemiste kans.

Huh? :confused: Drank??, Black out??? Tv kapot??? :sad:

Don van Straalen
10-11-2008, 13:39
En als je mij uitnodigt heb je er ook een echte crimineel bij zitten :mrgreen:

Lange Eddie van de Groningse Maffia.

CrimsoNl
10-11-2008, 17:08
Huh? :confused: Drank??, Black out??? Tv kapot??? :sad:

Was dat maar waar, dan was ik het na die black-out misschien wel vergeten... 't Is maar een mening (maar mijn mening telt helaas voor mij wel ;))... Misschien de laatste tijd alleen toppers wat betreft beeldkwaliteit gezien (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1480409&postcount=85) (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1480409&postcount=85%29). Vreemd ook, vind ik in ieder geval, dat het beeld van deel 1 scherper leek te zijn dan deel 2 en 3. De reviews die ik heb gelezen hadden dit net andersom (highdefdigest en dvd.nl)... Ik had met name bij het 2e en 3e deel nooit zo iets van "dat detail was me eerder nooit opgevallen". Terwijl ik de dvd's misschien zelfs wel iets te vaak heb gezien en me dit juist dan zou moeten opvallen.
Maar in het algemeen zit ik nog steeds (na meer dan anderhalf jaar HD) regelmatig te kijken van "wow, wat is dit veel beter dan dvd". Bij de Matrix helaas even niet :-( en dat viel me tegen...

homernt
14-11-2008, 11:42
Die Hard 2: Ik had geen moment het idee dat ik naar HD zat te kijken. Vrijwel over de gehele lengte een softe uitstraling en kleurtinten. Geluid eveneens vlak, zonder diepte dus.

Ik heb net Die Hard 2 gekeken en gisterenavond Die Hard 1 beide films zijn wat mij betreft gewoon goede transfers te noemen. Ja, het is niet zo haarsherp als films van tegenwoordig maar dat verwacht ik ook niet van film van 20 jaar geleden. Ik was altijd huiverig van het kopen van deze 2 Blu-Rays gezien de slechte reviews links en rechts maar dat is ongegrond. Maar weer eens bewijs dat reviews goed of slecht altijd met korrel zout genomen moet worden.

Albert Kostwinder
14-11-2008, 12:16
Was dat maar waar, dan was ik het na die black-out misschien wel vergeten... 't Is maar een mening (maar mijn mening telt helaas voor mij wel ;))... Misschien de laatste tijd alleen toppers wat betreft beeldkwaliteit gezien (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1480409&postcount=85) (http://www.dvd.nl/forum/showpost.php?p=1480409&postcount=85%29). Vreemd ook, vind ik in ieder geval, dat het beeld van deel 1 scherper leek te zijn dan deel 2 en 3. De reviews die ik heb gelezen hadden dit net andersom (highdefdigest en dvd.nl)... Ik had met name bij het 2e en 3e deel nooit zo iets van "dat detail was me eerder nooit opgevallen". Terwijl ik de dvd's misschien zelfs wel iets te vaak heb gezien en me dit juist dan zou moeten opvallen.
Maar in het algemeen zit ik nog steeds (na meer dan anderhalf jaar HD) regelmatig te kijken van "wow, wat is dit veel beter dan dvd". Bij de Matrix helaas even niet :-( en dat viel me tegen...

Jammer voor je want bij mij zien ze er echt prachtig uit hoor........:)

Lex v/d Moolen
14-11-2008, 16:48
Ik heb net Die Hard 2 gekeken en gisterenavond Die Hard 1 beide films zijn wat mij betreft gewoon goede transfers te noemen. Ja, het is niet zo haarsherp als films van tegenwoordig maar dat verwacht ik ook niet van film van 20 jaar geleden.Leeftijd heeft er niets mee te maken, er zijn veel oudere films die wel haarscherp zijn. Het softe beeld is een bewuste keus van de regisseur geweest en hoort daardoor ook zo vertoont te worden. Echter de meerwaarde van HD valt hierdoor een beetje in het niet in vergelijking met andere titels.

Fonzie
14-11-2008, 21:35
Vind zelf de uitgave van T2 niet optimaal.. en dat is niet zozeer beeld of geluid, maar gewoon Universal's irritante BR-structuur (Eerst die irritante BAF/BREIN-film vooraf - ja die blauwe uit het VHS tijdperk - als je je taal kiest, kies je ook gelijk je ondertitels + geluidsspoor die je tijdens de film niet meer kan uitzetten). Ook de vertaling van T2 is verschrikkelijk vergeleken met de RCV release. Weer geheel anders en aangezien ik die film kan dromen valt elke wijziging van een woord me haast meteen op. Voordeel voor mijn situatie is dat ik het me kan permitteren om het uit te zetten, de dialogen praat je toch bijna mee... maar wel jammer hoor!

CrimsoNl
15-11-2008, 21:08
De animatie films op deze blu-ray zijn in twee groepen te verdelen, namelijk: CGI en "gewone" Animatie (al dan niet ook mbv computers tot stand gekomen). De CGI ("Last flight of the Osiris") was "wazig", of liever gezegd onscherp, waardoor ik bijna een upscaled dvd idee kreeg. De "gewone" animatie "filmpjes" waren zo scherp als ze konden zijn, wat niet meer betekende dan dat er regelmatig duidelijk "kartel-randjes" van de beperkte resolutie van het basismateriaal te zien waren. Deze "direct to dvd" productie is dan ook duidelijk nooit voor full HD bedoeld, misschien voor 720p maar niet meer dan dat. En ondanks dat het om een verbetering gaat ten opzichte van de dvd versie was ik hierdoor toch behoorlijk teleurgesteld. Ook vraag ik me ook af of de reviewer (van dvd.nl) de film wel in zijn geheel heeft gekeken (5 van de 5 voor beeldkwaliteit!?). Ik zit ongeveer 2 meter van een 40 inch scherm en bovenstaande "tekortkomingen" waren duidelijk te zien, niet zoals bijvoorbeeld bij een film als "Paprika" of "Tekkonkikreet" die er rete strak uit zien full HD (pardon my french). Maar goed, ik herhaal: De beeldkwaliteit was zo goed als hij kon zijn; Maar als ik een film met mijn video8 camera maak en er een perfecte transfer naar full HD van maak verwacht ik niet dat hij 5 sterren krijgt omdat de beeldkwaliteit niet beter had kunnen zijn.

TJ Weissel
19-11-2008, 21:08
De animatie films op deze blu-ray zijn in twee groepen te verdelen, namelijk: CGI en "gewone" Animatie (al dan niet ook mbv computers tot stand gekomen). De CGI ("Last flight of the Osiris") was "wazig", of liever gezegd onscherp, waardoor ik bijna een upscaled dvd idee kreeg. De "gewone" animatie "filmpjes" waren zo scherp als ze konden zijn, wat niet meer betekende dan dat er regelmatig duidelijk "kartel-randjes" van de beperkte resolutie van het basismateriaal te zien waren. Deze "direct to dvd" productie is dan ook duidelijk nooit voor full HD bedoeld, misschien voor 720p maar niet meer dan dat. En ondanks dat het om een verbetering gaat ten opzichte van de dvd versie was ik hierdoor toch behoorlijk teleurgesteld. Ook vraag ik me ook af of de reviewer (van dvd.nl) de film wel in zijn geheel heeft gekeken (5 van de 5 voor beeldkwaliteit!?). Ik zit ongeveer 2 meter van een 40 inch scherm en bovenstaande "tekortkomingen" waren duidelijk te zien, niet zoals bijvoorbeeld bij een film als "Paprika" of "Tekkonkikreet" die er rete strak uit zien full HD (pardon my french). Maar goed, ik herhaal: De beeldkwaliteit was zo goed als hij kon zijn; Maar als ik een film met mijn video8 camera maak en er een perfecte transfer naar full HD van maak verwacht ik niet dat hij 5 sterren krijgt omdat de beeldkwaliteit niet beter had kunnen zijn.

Dat heb je fout, de Animatrix heeft zelfs 'n tijdje in de bioscopen gedraait...

Film negative format (mm/video inches)

Digital (http://www.imdb.com/SearchTechnical?OFM:Digital)

Cinematographic process

HDTV (http://www.imdb.com/SearchTechnical?PCS:HDTV)

Printed film format

35 mm (http://www.imdb.com/SearchTechnical?PFM:35%20mm)

Aspect ratio

2.35 : 1 (http://www.imdb.com/SearchRatios?2.35%20:%201)


Betreffende bolletjes op DVD.nl, bij recensies die moet je met 'n grote korrel zout nemen ;)

CrimsoNl
19-11-2008, 21:37
Dat heb je fout, de Animatrix heeft zelfs 'n tijdje in de bioscopen gedraait...

Betreffende bolletjes op DVD.nl, bij recensies die moet je met 'n grote korrel zout nemen ;)

Kan best, heb ik niet meegekregen dat 'ie in de bios gedraaid heeft. Neemt niet weg dat de film (heb je 'm op BD gezien?) er regelmatig "gepixelleerd" uitziet. Waarom, is me een raadsel, zeker als hetgeen je schrijft over de bios etc klopt (en daar durf ik wel van uit te gaan)...
Wat betreft de "bolletjes" verwacht ik toch wel een wat meer representatief oordeel, waarom uberhaubt een oordeel als deze niet eens enigsinds "zuiver" is? Laat het dan achterwegen. En in het geval van de hoogste mogelijke score zou dit moeten gelden als een statement, bv: "Deze film is state of the art wat betreft beeldkwaliteit". Zoals bijvoorbeeld Wall.E die ik net heb gezien (in een woord, WOW). En ja, ik weet dat deze niet echt te vergelijken is met de animatrix. Maar dergelijke "kartelrandjes" heb ik nooit eerder in een animatie film op BD gezien. Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand anders dit heeft ondervonden... Maar gelukkig zijn het merendeel van de BD's die ik heb (inmiddels zo'n 160) van prima kwaliteit.

nmbs
19-11-2008, 23:07
Entrapment viel qua beeldkwaliteit 'n beetje tegen, daar had meer kunnen inzitten.

Albert Kostwinder
20-11-2008, 11:10
Kan best, heb ik niet meegekregen dat 'ie in de bios gedraaid heeft. Neemt niet weg dat de film (heb je 'm op BD gezien?) er regelmatig "gepixelleerd" uitziet. Waarom, is me een raadsel, zeker als hetgeen je schrijft over de bios etc klopt (en daar durf ik wel van uit te gaan)...

Ik moet je gelijk geven in deze. Heb de eerste drie filmpjes bekeken en ook ik vond final flight of osiris wat tegenvallen. Beter dan de dvd, op zich niet vreemd, maar niet die verbetering wat het had kunnen of moeten zijn. Vanaf het 2e filmpje wordt het beter en heb je meteen de hd pop, maar ook daar zitten shots tussen met staircases. :)

nmbs
25-11-2008, 17:11
Ondanks dat velen hier Harry Potter 1 niet zo goed vinden ben ik toch best heel tevreden met beeld en vooral geluid! Er zijn toch genoeg details die me nu wel opvallen.

hklink
29-11-2008, 23:20
Escape from New York. Beeld bevat relatief veel grain, maar wat vooral tegenvalt is de detaillering. Kwalitatief lijkt mijn regio 2 DVD minimaal net zo goed, waarschijnlijk mede dankzij de scaler van mij Sony 350.

PorscheHD
30-11-2008, 09:26
Ik heb net The Mummy 3 bekeken en allemaal prima voor elkaar maar ik vind de stemmen erg zacht zeg ze springen er niet uit, meer mensen dit opgevallen?

(Je geluid harder zetten helpt maar bij een goeie actie scene staan mijn buren dan op de stoep :-P )

misterfun
30-11-2008, 10:30
Zet je toch alleen je center wat harder ?

rollo tomassi
30-11-2008, 10:43
het geluid van hancock viel me tegen, amper bas en het leek wel alsof alles op het zelfde volume niveau werd weergegeven, of er nou een trein ontspoorde of een geweerschot werd afgevuurd, een beetje flauwtjes allemaal.

qua beeld is het goed maar zeker geen referentie niveau, nogal wat softe momenten.

Claudio Santulli
30-11-2008, 15:13
Ik heb net The Mummy 3 bekeken en allemaal prima voor elkaar maar ik vind de stemmen erg zacht zeg ze springen er niet uit, meer mensen dit opgevallen?

(Je geluid harder zetten helpt maar bij een goeie actie scene staan mijn buren dan op de stoep :-P )

Gezellig toch!
Maar idd, viel me ook op!
Mischien was dat de bedoeling ook wel qua sound effecten!

Filmgek
30-11-2008, 15:42
Ik heb net The Mummy 3 bekeken en allemaal prima voor elkaar maar ik vind de stemmen erg zacht zeg ze springen er niet uit, meer mensen dit opgevallen?

(Je geluid harder zetten helpt maar bij een goeie actie scene staan mijn buren dan op de stoep :-P )

inderdaad gewoon je center channel een paar db harder zetten. is altijd wel te prefereren. volgens mij kan je bij alle av-versterkers/receivers de kanalen apart harder of zachter zetten, dus je probleem is wel op te lossen. je gaat het namelijk vast nog vaker tegenkomen. ik had het laatst ook met V for Vendetta. het ligt dus niet echt aan de disc zelf, gewoon lekker je eigen voorkeursinstelling maken en klaar is kees.

PorscheHD
30-11-2008, 17:09
Mja kan maar met de andere films was niks mis dus hij is hier wat mij betreft te zacht verder zag het er allemaal nice uit!

PorscheHD
30-11-2008, 17:10
Gezellig toch!
Maar idd, viel me ook op!
Mischien was dat de bedoeling ook wel qua sound effecten!

Haha op die manier kwamen ze niet langs, kreeg eerder een tik op e vingers :nono: :-P

Fonzie
03-12-2008, 11:05
Horton, is niet echt van referentiekwaliteit. In de snellere scenes wordt het beeld op egale vlakken zelfs wat 'grainy'. Zal toch iets teveel compressie op zijn toegepast. Fraai hoor Fox! En dat in het tijdperk waarin alle BR's met animatiefilms eigenlijk super horen te zijn.

Wel erg leuke film, dus dat maakt gelukkig veel goed.

Albert Kostwinder
03-12-2008, 12:04
Horton, is niet echt van referentiekwaliteit. In de snellere scenes wordt het beeld op egale vlakken zelfs wat 'grainy'.


Hmm, kan ik mij haast niet voorstellen. Wellicht is je tv hier debet aan? :)

Fonzie
03-12-2008, 12:23
Nou ik kan me aan de andere kant niet voorstellen dat het aan mijn TV ligt, ik bedoel full-HD, hdmi aangesloten.. plus alle andere 3d animatiefilms zijn schitterend.

Claudio Santulli
03-12-2008, 12:25
Moet hem nog zien, zal het even testen of ik dat ook ervaar!

Albert Kostwinder
03-12-2008, 12:43
Moet hem nog zien, zal het even testen of ik dat ook ervaar!

Scheelt dvd.nl weer een review :popcorn:

CrimsoNl
03-12-2008, 16:34
Horton, is niet echt van referentiekwaliteit. In de snellere scenes wordt het beeld op egale vlakken zelfs wat 'grainy'. Zal toch iets teveel compressie op zijn toegepast. Fraai hoor Fox! En dat in het tijdperk waarin alle BR's met animatiefilms eigenlijk super horen te zijn.

Wel erg leuke film, dus dat maakt gelukkig veel goed.

Geimporteerde versie? BD25 of 50 en kun je misschien tijdens die "momenten" dat het beeld "grainy" wordt kijken hoeveel Mb/s hij aangeeft (bij de PS3 kun je dit gemakkelijk zien)?

Mocht het zo zijn dat er een relatief lage bitrate (om en nabij de 10 Mb/s bijvoorbeeld) op die momenten wordt gehanteerd, dan is het (althans de compressiemethode of -ratio) Fox misschien wel aan te rekenen. Zo niet dan is het wellicht een (al dan niet goede) artistieke keuze geweest... Soms om het een wat analoge "feel" mee te geven, kijk bijvoorbeeld naar "Surfs Up". Voor mij persoonlijk hoeft dit ook niet zo. Ik vind juist het strakke smetteloze beeld mooier...

Fonzie
03-12-2008, 18:06
Nou het valt vooral op in de oren van Horton de olifant. Daarin zie je gewoon spikkeltjes. De bitrate is toch wel rond de 30 dus daar ligt het dan niet aan..

het is gewoon de regio b versie uit NL en een BD-50 dual layer.

CrimsoNl
03-12-2008, 19:55
Nou het valt vooral op in de oren van Horton de olifant. Daarin zie je gewoon spikkeltjes. De bitrate is toch wel rond de 30 dus daar ligt het dan niet aan..

het is gewoon de regio b versie uit NL en een BD-50 dual layer.

En met "spikkeltjes" bedoel je niet gewoon (welliswaar toegevoegde) "nep" filmruis? Voor de duidelijkheid daar houd ik ook niet zo van... Maar toch zeker geen compressie artefakten? Weten we verder of het om AVC mpeg4, VC-1 of Mpeg2 of iets dergelijks gaat? De kwaliteit van de compressie kan bij de mogelijke methodes ook nogal eens uiteen lopen...

TJ Weissel
03-12-2008, 20:00
Heb Horton mogen zien en ervaren.. weinig klachten betreffende compressie.

johanhoitink
03-12-2008, 20:12
die nep filmlook met o.a.de ruis heeft surfs up tot stijl verheven,
maar klopt dat hoeft van mij ook niet altijd.

Fonzie
03-12-2008, 23:10
Heb Horton mogen zien en ervaren.. weinig klachten betreffende compressie.

Ook niet aan de binnenkant van de oren van Horton iets gezien? Ik zie daar duidelijk ruis en ok, soms is het toegepast maar zou niet weten waarom daar ruis zou zitten... artistieker wordt het er niet op ;)

Albert Kostwinder
04-12-2008, 11:12
Ook niet aan de binnenkant van de oren van Horton iets gezien? Ik zie daar duidelijk ruis en ok, soms is het toegepast maar zou niet weten waarom daar ruis zou zitten... artistieker wordt het er niet op ;)

Blijf er bij dat het aan je setup ligt...

http://www.denofgeek.com/Reviews/141938/horton_hears_a_who_dvd_and_bluray_review.html

The Blu-ray:
No beating about the bush here. The Blu-ray transfer of Horton Hears A Who, as you'd expect from a computer animated movie, is absolutely stunning. Match toe to toe by the audio mix, this is an outstanding, razor sharp and vibrant demonstration disc, and one that should garner significant success in high definition. Brilliant.
- Simon Brew

Fonzie
04-12-2008, 12:23
Mja, die reviews heb ik heus wel gelezen over Horton, snap het zelf ook niet, maar zou echt niet weten wat er mis is aan mijn setup, het is niet alsof je kunt regelen dat de rest van de film perfect is, maar de oren van Horton bijv. niet :S

Plus waarom zijn dan Wall-E en Kung Fu Panda wel helemaal perfect?

Albert Kostwinder
04-12-2008, 12:39
Mja, die reviews heb ik heus wel gelezen over Horton, snap het zelf ook niet, maar zou echt niet weten wat er mis is aan mijn setup, het is niet alsof je kunt regelen dat de rest van de film perfect is, maar de oren van Horton bijv. niet :S

Plus waarom zijn dan Wall-E en Kung Fu Panda wel helemaal perfect?

Is het niet gewoon oorgRUIS? :mrgreen:

Fonzie
04-12-2008, 13:12
Ok, bij deze

http://www.foto-uploaden.nl/upload/081e22bafc901bfe39c27f830fbf47a7.jpg (http://www.foto-uploaden.nl/upload/081e22bafc901bfe39c27f830fbf47a7.jpg)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/11aa6126ecca48e064048f397ea8ebad.jpg (http://www.foto-uploaden.nl/upload/11aa6126ecca48e064048f397ea8ebad.jpg)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/c024777ece6e1fcf4f4a17c7760da66a.jpg (http://www.foto-uploaden.nl/upload/c024777ece6e1fcf4f4a17c7760da66a.jpg)

http://www.foto-uploaden.nl/upload/066f19830c9f7b44eedd8efd8e2552a6.jpg (http://www.foto-uploaden.nl/upload/066f19830c9f7b44eedd8efd8e2552a6.jpg)

Ok nogmaals, om alle grappen maar voor te zijn, dit is niet met een webcam gefotografeerd maar met mn spiegelreflexcamera, ik heb geen gebrande blu ray erin gestoken en ik heb niets gephotoshopt.

Wat ik heb gedaan is een willekeurig stuk opgezocht waarbij de olifant door de jungle loopt, ik zet em stil, en dan is dit een close up van wat ik hier zie. Ik geen vreemde instellingen gedaan betreffende de TV of speler. Overigens valt alleen een oplettend oog dit op, maar het hoort toch echt niet volgens mij. dit is geen artistieke keus, want ook bij snelle bewegingen zie ik het gebeuren. Deze screens zijn wel heel drastisch, en lang niet heel de film is zo maar het is vooral bij grijze vlakken van de olifant.

Hierna voor de zekerheid ook Kung Fu Panda opgezet, er op 20 cm voor gaan zitten maar ik heb geen foutje kunnen ontdekken. Referentiekwaliteit..

kruspe
04-12-2008, 17:59
ik heb dit probleem ook bij sommige titels. lost boys bijvoorbeeld is niet om aan te zien bij mij maar andere films zoals the thing (ook een vrij oude film) en basic instinct zien er weer perfect uit. lijkt mij dus ook sterk dat het aan Fonzie's of mijn setup ligt... Met animatiefilms heb ik helemaal geen problemen trouwens.

Fonzie
04-12-2008, 18:15
Inderdaad, Basic Instinct is heerlijk om naar te kijken, zeker voor die leeftijd. Daarom vind ik dit ook echt niet kunnen bij een animatiefilm. Maja, t is dan ook de eerste waarbij ik dit heb.

spockone
04-12-2008, 20:33
Hero, zeker de slechtste blu-ray ooit gezien.

Fonzie
05-12-2008, 07:27
Jammer dat ik trouwens nu geen reactie meer van Albert krijg, nu is er bewijs en dan hoor ik niets meer wat dit voor verschijnsel is bij een gloednieuwe animatiefilm...

Albert Kostwinder
05-12-2008, 09:13
Jammer dat ik trouwens nu geen reactie meer van Albert krijg, nu is er bewijs en dan hoor ik niets meer wat dit voor verschijnsel is bij een gloednieuwe animatiefilm...

Tja, Albert moet ook wel eens wat anders doen dan op dvd.nl zitten....:-P

Maar de oplossing is wellicht simpel. Speel je blu ray van Horton bij iemand anders af. Zie je het niet, is het dus je setup. Doet die setup het ook; ligt het duidelijk aan de bd.:)

Claudio Santulli
05-12-2008, 09:27
Nou ik heb Horton gisteren bekenen, en ik zie niks!
Sterker nog het is referentie kwaliteit!

Ik heb een 60" Kuro, dus die onthult veel!, en heb er dus bewust op gelet van een meter afstand!
Sorry maar de oren zijn bij mij punt gaaf zonder artifacts, geen motionblurs niks!


Best nog een leuke film, had ik niet verwacht!

Albert Kostwinder
05-12-2008, 09:51
Nou ik heb Horton gisteren bekenen, en ik zie niks!
Sterker nog het is referentie kwaliteit!

Ik heb een 60" Kuro, dus die onthult veel!, en heb er dus bewust op gelet van een meter afstand!
Sorry maar de oren zijn bij mij punt gaaf zonder artifacts, geen motionblurs niks!

Best nog een leuke film, had ik niet verwacht!

........ik zou nu een heel gemeen postje kunnen plaatsen.......:mrgreen:

Edit:

@Fonzie

Ben nu eigenlijk wel benieuwd:

Welke setup heb je? Welke instellingen enz. gebruik je? Misschien is het op te lossen door een functie uit / aan te zetten?? :)

Claudio Santulli
05-12-2008, 10:27
Welke setup heb je? Welke instellingen enz. gebruik je? Misschien is het op te lossen door een functie uit / aan te zetten?? :)


Veelal zijn beeldverbeteraars in de tv de bottleneck!
Over het algemeen kan je stellen dat des te meer je uit zet, des te beter het beeld is!

Albert Kostwinder
05-12-2008, 11:17
Veelal zijn beeldverbeteraars in de tv de bottleneck!
Over het algemeen kan je stellen dat des te meer je uit zet, des te beter het beeld is!

Precies, less is more :-o

Fonzie
05-12-2008, 18:00
dit is mijn tv:

http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le32a552/219561/
(kun je gelijk de spec's zien)

en mijn beeldverbeteraars heb ik allemaal uitgezet. Zoveel zijn het er overigens niet.
en uiteraard HDMI aangesloten

Albert Kostwinder
05-12-2008, 19:12
Leuk en een 9 is erg mooi maar het is natuurlijk geen 60inch Kuro zoals Claudio die heeft.....:)

Fonzie
05-12-2008, 19:49
Nee dat is waar, maar wat is dan jouw verklaring voor het feit dat Wall-E, KF Panda, Corpse Bride etc, bij mij wel van referentiekwaliteit zijn, met werkelijk geen spikkeltje ruis in het beeld, en alleen Horton hiervan afwijkt. Allemaal zitten ze tussen de 25 en 30mbps, dus daar kan het niet aan liggen, maar in bovenstaande films komen ook egale grijze vlakken voor, en evengoed zeer snelle bewegingen. Maar aan mijn instellingen kan het dus niet liggen, deze zijn gewoon goed (heb inmiddels ook al alles geprobeert, maar niets vermindert dit artefact)

pavago
05-12-2008, 22:34
zijn hier nog mensen die firefly op blu ray vinden tegenvallen? Ik wel namelijk.

Edwin V
06-12-2008, 09:21
@Fonzie, op welke tijdstippen in de film zijn de foto's gemaakt? Kan ik dezelfde stukken opzoeken en ook foto's ervan maken.

Overigens komt wazigheid tijdens beweging in animatie wel vaker voor, is met vaak opzettelijk gedaan om beweging realistischer te doen lijken.

Albert Kostwinder
06-12-2008, 10:07
Nee dat is waar, maar wat is dan jouw verklaring voor het feit dat Wall-E, KF Panda, Corpse Bride etc, bij mij wel van referentiekwaliteit zijn, met werkelijk geen spikkeltje ruis in het beeld, en alleen Horton hiervan afwijkt. Allemaal zitten ze tussen de 25 en 30mbps, dus daar kan het niet aan liggen, maar in bovenstaande films komen ook egale grijze vlakken voor, en evengoed zeer snelle bewegingen. Maar aan mijn instellingen kan het dus niet liggen, deze zijn gewoon goed (heb inmiddels ook al alles geprobeert, maar niets vermindert dit artefact)

Maak je nu niet van een muis een olifant?? (6)

Ik bedoel, 99,9% wordt zoals jezelf aangeeft goed op je set weergegeven en nu lig je nachten wakker (bij wijze van) van 1 scene die laat zien dat je tv met 0,1% niet optimaal overweg kan. Toevallig is dit nu Horton.
Tja, ik neem aan dat jij toch ook wel weet dat er verschil in apparatuur is?.

Het lijkt net alsof jij het vreemd vind dat je Samsung geen Kuro kwaliteiten heeft....:)

Maar ik begrijp ook wel dat jij nu baalt!...Zou ik ook doen hoor. :)

freaky
06-12-2008, 10:10
Prison Break Seizoen 3 vond ik het beeld op blu-ray soms ook niet denderend, kan aan mij liggen. Maar bij vele scenes ziet het beeld er super uit, maar vanaf je dan een scene ziet in de gevangenis van Panama krijgt je enorm veel scenes voorgeschoteld met veel graine, en dat vond ik wel jammer.

CrimsoNl
06-12-2008, 13:35
zijn hier nog mensen die firefly op blu ray vinden tegenvallen? Ik wel namelijk.

Is een bekend probleem:

http://bluray.highdefdigest.com/1271/firefly.html

Ben zelf zeer gecharmeerd van de serie, dus erg aan het twijfelen om ooit de serie (buiten de dvd versie die ik al heb) aan te schaffen op BD. Ik hoop dat de film (Serenity) beter is op BD... De HD DVD review (sorry voor deze heiligschennis) van de film is in ieder geval dik in orde. De BD zal dan wel op z'n minst net zo goed zijn.
Maar de hamvraag is; Is de BD versie van de serie, ondanks de wat tegenvallende beeldkwaliteit, beter dan de serie op dvd? Zo ja, dan koop ik hem wel een keer als hij een stuk goedkoper is.

CrimsoNl
06-12-2008, 13:49
Bij Horton lijkt het toch erg sterk op kunstmatig toegevoegde filmruis en motionblur (gezien de foto's die je hebt gepost). Ik vind dat ook altijd wel een beetje zonde; Heb je potentieel perfect beeld, gaan ze hun uiterste moeite doen om het beeld van allerlei tekortkomingen van analoge filmapparatuur te voorzien :roll:
Maar uiteindelijk blijft het simpelweg een kwestie van (een potentieel eindeloze discussie over) smaak.
Maar ook zullen er, naarmate de LCD (en plasma) tv's volwassener worden, grotere verschillen te zien zijn tussen de vescheidene tv's in beeldkwaliteit en eventueel beeldbewerking. Ik ben zelf heel vroeg ingestapt met de 40x2000 van Sony (wat toen op bijvoorbeeld op Cnet als het neusje van de zalm werd gezien voor zowel HD als SD beeldmateriaal) en ik mag nog steeds niet klagen, ben zeer tevreden. Maar toch weet ik dat er inmiddels veel betere tv's zijn en loop ik stiekem te denken aan de volgende...

OLED?

luyckfasseel stefan
06-12-2008, 14:01
momenteel ben ik firefly aan het kijken op een 108" projectiescherm, blu-ray player de bd-p2500 van samsung en de pt-ae2000 als projector, dit is een plaatje om van te snoepen!! zeer scherp beeld, hele volle natuurlijke kleuren, :bier:

Fonzie
06-12-2008, 17:43
@Fonzie, op welke tijdstippen in de film zijn de foto's gemaakt? Kan ik dezelfde stukken opzoeken en ook foto's ervan maken.

Overigens komt wazigheid tijdens beweging in animatie wel vaker voor, is met vaak opzettelijk gedaan om beweging realistischer te doen lijken.

Ik zal zondag even de tijdstippen opzoeken, bedankt dat je dit voor me wilt nakijken. Het gaat in elk geval om de scenes waar je Horton helemaal aan het begin voor het eerst ziet lopen, richting camera, en waar het ook opvalt is de scene waar je voorgesteld wordt aan de burgemeester van whoville, als hij koffie drinkt in de deuropening. Het blauw hierin zit bij mij ook vol spikkeltjes, soort noise-effect. Maar zoals ik al zei, zal de tijden doorgeven.

Fonzie
06-12-2008, 17:48
Maak je nu niet van een muis een olifant?? (6)

Ik bedoel, 99,9% wordt zoals jezelf aangeeft goed op je set weergegeven en nu lig je nachten wakker (bij wijze van) van 1 scene die laat zien dat je tv met 0,1% niet optimaal overweg kan. Toevallig is dit nu Horton.
Tja, ik neem aan dat jij toch ook wel weet dat er verschil in apparatuur is?.

Het lijkt net alsof jij het vreemd vind dat je Samsung geen Kuro kwaliteiten heeft....:)

Maar ik begrijp ook wel dat jij nu baalt!...Zou ik ook doen hoor. :)

Nou op zich lig ik er geen nachten wakker van hoor ;) Maar aangezien dit hét topic is om te zeuren over kwaliteit op je LCDTV i.c.m. BR-schijfjes, dacht ik goh - hier moet ik mijn ei kwijt.

En nee, tuurlijk weet ik dat er altijd duurdere en betere TV's zijn, maar aangezien (nogmaals) de rest van mijn 3D-animatie titels wél super zijn, dacht ik (en nog steeds) dat het dan niet aan mijn TV ligt. Misschien kunnen andere TV's dit verdoezelen middels filters etc, maar dat neemt niet weg dat Fox hiermee geen 100% referentiekwaliteit heeft afgeleverd zoals Disney met Wall-E.

Peter van santbrink
06-12-2008, 20:54
net Horton bekeken en geen problemen hier; ik neem aan dat die artifacten niet te zien zijn op normale kijkafstand ?

TJ Weissel
06-12-2008, 21:12
Betreffende Horton dat lijkt mij op 'n motion stutter probleem,

Claudio Santulli
07-12-2008, 00:31
Bij Horton lijkt het toch erg sterk op kunstmatig toegevoegde filmruis en motionblur (gezien de foto's die je hebt gepost). Ik vind dat ook altijd wel een beetje zonde; Heb je potentieel perfect beeld, gaan ze hun uiterste moeite doen om het beeld van allerlei tekortkomingen van analoge filmapparatuur te voorzien :roll:
Maar uiteindelijk blijft het simpelweg een kwestie van (een potentieel eindeloze discussie over) smaak.
Maar ook zullen er, naarmate de LCD (en plasma) tv's volwassener worden, grotere verschillen te zien zijn tussen de vescheidene tv's in beeldkwaliteit en eventueel beeldbewerking. Ik ben zelf heel vroeg ingestapt met de 40x2000 van Sony (wat toen op bijvoorbeeld op Cnet als het neusje van de zalm werd gezien voor zowel HD als SD beeldmateriaal) en ik mag nog steeds niet klagen, ben zeer tevreden. Maar toch weet ik dat er inmiddels veel betere tv's zijn en loop ik stiekem te denken aan de volgende...

OLED?


Ben het eigelijk wel met je eens!
Er zijn idd films waar dat zo wordt gedaan!
Surf's up was mede daardoor mijn input in deze draad!
Echter Horton is bij mij flawless!

Ik loop regelmatig bij mijn dealer langs (gebruikelijke rondje, bdtjes halen.., effe neuzen bij schermen en apparatuur!)
Ondanks dat hij afgelopen zomer nog vol lof over de OLED toekomst was,
en zelfs toevoegde dat ik over 2 jaar mijn tv weer kwam inruilen voor een OLED! :D
Wist hij mij nu te melden dat de OLED toekomst waarschijnlijk minder rooskleurig was!
Mede door de progressie van de huidige tecknieken!

Maar ja, dat blijft hearsay! :smile:

Enne, soms is het leuker om te denken aan een nieuw scherm, dan hem al te hebben!


Ehmm.., bij nader ingezien, nee! eigenlijk niet! ;-)
Een goed scherm is toch wel lekkerder!
Maar hoop doet leven! (y)

Edwin V
07-12-2008, 10:29
Ik heb ook wat foto's gemaakt en er zit inderdaad ruis en motion blur in. Opzettelijk toegevoegd om een filmische indruk te maken. De motion blur is duidelijk bij zeer snel bewegende delen, maar daar moet 't ook wel zo zijn anders komt 't niet natuurlijk over. De ruis hoeft er niet in te zitten maar is blijkbaar toch toegevoegd. Overigens wordt de ruis erg versterkt als je een hoog contrast en/of sterke kleuren gebruikt. Ik heb Horton afgespeeld op een Pioneer BDP-LX70A en PDP-LX608D die gecalibreerd is. Ik heb ook wat foto's met de TV op Dynamische mode (au!) gezet om te laten zien dat een verkeerde instelling de ruis erg benadrukt.
De foto's heb ik gemaakt met een Canon 10D, een beetje schuin voor de TV omdat ik dichterbij met mijn lens pixelinterferentie ga zien.

Motion blur
http://i226.photobucket.com/albums/dd9/pinguins_photos/horton1.jpg

Ruis bij gecalibreerde film mode
http://i226.photobucket.com/albums/dd9/pinguins_photos/horton2.jpg

Ruis bij dynamic mode
http://i226.photobucket.com/albums/dd9/pinguins_photos/horton3.jpg

Ruis bij gecalibreerde film mode
http://i226.photobucket.com/albums/dd9/pinguins_photos/horton5.jpg

Ruis bij dynamic mode
http://i226.photobucket.com/albums/dd9/pinguins_photos/horton4.jpg

Fim mode
http://i226.photobucket.com/albums/dd9/pinguins_photos/horton6.jpg

Fonzie
07-12-2008, 12:16
Dan zijn we er eigenlijk al, bedankt Edwin - eindelijk het bewijs dat het niet aan mijn TV ligt en ik de enige ben hier die er last van heeft ;)

Edwin V
07-12-2008, 16:38
Toch zie ik nog wel ruimte voor verbetering in de afstelling van je TV als ik de foto's zo bekijk. lager contrast en/of de kleuren wat temperen. Ook kun je de TV laten calibreren zoals ik heb late doen.
Of de verschillen moeten komen door de belichting van jouw foto;s waarbij de ruis meer in de buurt komt van de dynamic (meest slechte) instelling van mijn TV.
Mijn foto's zijn ook niet zoals het in werkelijkheid is (met name donkere delen zijn wat lichter in 't echt) maar geven wel een goede indruk van de verschillen tussen twee instellingen. De ruis op de foto's lijkt echter vele malen erger dan de ervaring die je hebt tijdens kijken.
Wat me ook opvalt is dat deze toegevoegde filmruis niet in de gehele film in dezelfde mate aanwezig is.

Peter van santbrink
07-12-2008, 17:05
Dan zijn we er eigenlijk al, bedankt Edwin - eindelijk het bewijs dat het niet aan mijn TV ligt en ik de enige ben hier die er last van heeft ;)


wat bedoel je met last ? neem aan dat je die motion blur niet ziet bij normaal afspelen en die spikkels zijn ook niet irritant bij kijken op normale afstand

om deze film nu te bestempelen als tegenvallend vind ik nogal vreemd :confused:

Claudio Santulli
07-12-2008, 17:10
Ben er nu ook wel een beetje klaar mee (y)

tangerine dream
08-12-2008, 11:40
Misschien niet helemaal volgens de regels maar Dr. No (let wel 1962) vond ik er qua beeld waanzinnig uit zien en kan zich uitstekend meten met de niewste films.

Lex v/d Moolen
08-12-2008, 16:36
Dan valt ie dus toch niet tegen ?

CrimsoNl
13-12-2008, 20:13
Is een bekend probleem:

http://bluray.highdefdigest.com/1271/firefly.html

Ben zelf zeer gecharmeerd van de serie, dus erg aan het twijfelen om ooit de serie (buiten de dvd versie die ik al heb) aan te schaffen op BD. Ik hoop dat de film (Serenity) beter is op BD... De HD DVD review (sorry voor deze heiligschennis) van de film is in ieder geval dik in orde. De BD zal dan wel op z'n minst net zo goed zijn.

In tegenstelling tot de serie (Firefly) zit het wel goed met Serenity wat betreft beeldkwaliteit:

http://bluray.highdefdigest.com/1932/serenity.html

(y)

tangerine dream
19-12-2008, 23:08
Zag vanavond Hellboy II en die viel mij behoorlijk tegen. Geluid mag dan zeer goed zijn (DD HD MA) maar het is net alsof er een soort lichte waas over het beeld is. Echte scherpteis slechts sporadisch aanwezig.

-Jaap-
19-12-2008, 23:25
Moet dat dan?
Moet alles haarscherp zijn?
Er is ook nog zoiets als filtering en sfeercreatie :)

CrimsoNl
20-12-2008, 18:10
Moet dat dan?
Moet alles haarscherp zijn?
Er is ook nog zoiets als filtering en sfeercreatie :)

Gisteren the Fountain gekeken; Een bijzondere film met bijzonder mooie beelden. Maar ook hier had het beeld scherper mogen zijn. Het ging om een beeldverhouding van 1.85:1 en ik weet niet zeker of de film origineel zo is opgenomen (zou een verklaring kunnen zijn voor het minder scherpe beeld; als gevolg van het inzoomen). En juist die bijzondere beelden hadden nog mooier kunnen zijn als het beeld optimaal scherp was geweest (voor minder scherp beeld haal ik m'n dvd's wel weer uit de kast ;-) ). Maar ook op High Def Digest (http://bluray.highdefdigest.com/1437/hellboyii.html) is er duidelijk wat kritiek te lezen over de terughoudendheid wat betreft scherpte bij Hellboy II (zie de laatste alinea van The Video: Sizing Up the Picture). Ik ben geneigd om het daar mee eens te zijn.
Beeld minder scherp maken om een bepaalde sfeer te creëren is wat mij betreft dan ook onzin, hooguit als je door de ogen van een door drank of drugs bedwelmde persoon kijkt ofzo heeft dit een functioneel doel, maar om dit met een hele film te doen :?: . Het medium blu-ray is door ons allen met open armen ontvangen met als een van de belangrijkste redenen de toegenomen scherpte en dus beeldkwaliteit... Het niet optimaal scherp zijn van het beeld is dan ook mijn grootste ergernis bij sommige BD's, zaken als compressie fouten, blokruis en andere artefacten komen namelijk zo goed als niet meer voor bij dit medium (DFW uitgezonderd natuurlijk :twisted: ). Wat ook mee gespeeld kan hebben is de integratie van de special effects, je leest namelijk wel vaker dat (zeker op Blu-Ray) er verschil in scherpte te zien is tussen echt en "nep". Soms wordt alleen al om die reden de zaak gelijkgetrokken door alle beelden aan de minst scherpe aan te passen... Met al die monsterlijke budgetten en de huidige stand van technologie, wat mij betreft onbegrijpelijk.

-Jaap-
20-12-2008, 20:08
Ik hou zelf ook wel van contrastrijke en scherpe plaatjes, maar soms past dat niet.
Die discussie op highdefdigest: dat zijn waarschijnlijk scherper dan scherperdescherp HD freaks, niet echt representatief.

Let wel, ik ben zelf ook dol op HD, ik heb zelf ook een BD speler.

Wat betreft het filteren:
Ik kan wel meer doeleinden bedenken, bijvoorbeeld om een fantasiesfeer te verkrijgen, neem bv. The Golden Compass.
Bij Lord of the Rings is dit ook gedaan, neem bijvoorbeeld de scenes in ´´The Shire´´, die zijn meer dromerig met een beetje uitgewassen kleuren, terwijl op het slagveld alles hard en scherp is, dit is enorm sfeerverhogend.
Als alles overdreven scherp is, dan komt het veel te gekunsteld over en de filmlook gaat verloren.
Ik heb er laatst ook over gesproken met een professionele cameraman, die verschillende projecten voor televisie en reclames heeft gefilmd.
Let wel: Je moet ook niet te veel gaan filteren, dan verlies je detail en krijg je een wazig beeld, maar een beetje mag best.
De BD screenshots die ik heb gezien van Hellboy 2 vond ik er mooi uitzien als totaalplaatje, zie deze screenshots, veel detail en toch mooi filmisch zonder overdreven scherpte:
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=838&show=screenshots

Lex v/d Moolen
20-12-2008, 21:12
Bij Lord of the Rings is dit ook gedaan, neem bijvoorbeeld de scenes in ´´The Shire´´, die zijn meer dromerig met een beetje uitgewassen kleurenLorien of Rivendell zijn denk ik nog erger, maar dat is ook een beetje precies zoals Tolkien de plaatsen heeft omschreven.

CrimsoNl
20-12-2008, 22:26
Ik hou zelf ook wel van contrastrijke en scherpe plaatjes, maar soms past dat niet.
Die discussie op highdefdigest: dat zijn waarschijnlijk scherper dan scherperdescherp HD freaks, niet echt representatief.

Let wel, ik ben zelf ook dol op HD, ik heb zelf ook een BD speler.

Wat betreft het filteren:
Ik kan wel meer doeleinden bedenken, bijvoorbeeld om een fantasiesfeer te verkrijgen, neem bv. The Golden Compass.
Bij Lord of the Rings is dit ook gedaan, neem bijvoorbeeld de scenes in ´´The Shire´´, die zijn meer dromerig met een beetje uitgewassen kleuren, terwijl op het slagveld alles hard en scherp is, dit is enorm sfeerverhogend.
Als alles overdreven scherp is, dan komt het veel te gekunsteld over en de filmlook gaat verloren.
Ik heb er laatst ook over gesproken met een professionele cameraman, die verschillende projecten voor televisie en reclames heeft gefilmd.
Let wel: Je moet ook niet te veel gaan filteren, dan verlies je detail en krijg je een wazig beeld, maar een beetje mag best.
De BD screenshots die ik heb gezien van Hellboy 2 vond ik er mooi uitzien als totaalplaatje, zie deze screenshots, veel detail en toch mooi filmisch zonder overdreven scherpte:
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=838&show=screenshots

Hier heb je absoluut gelijk in... Maar je interpreteert niet goed wat ik schreef. Niemand heeft het over "overdreven scherp", en uitgewassen kleuren hoeven niet gepaard te gaan met onscherp beeld. Ik geef alleen een voorbeeld waarbij het functioneel zou kunnen zijn om het beeld (al dan niet extreem) te filteren, en ik zeg alleen dat het "verwassen" uiterlijk van een gehele film niet mijn "ding" is. In de gevallen die jij omschrijft gaat het dan ook om scene's, wat absoluut zinvol kan zijn, maar niet over een hele film.
Wat betreft de screenshots waar je naar verwijst; Deze zijn 720p en zijn, gezien het aanzienlijke verschil met 1080p, niet perse representatief wat betreft hetgeen Tangerine Dream omschrijft. Ook de screenshots op dvd.nl geven maar een zeer beperkt idee over hoe het beeld er uiteindelijk op 1080p uit gaat zien. Je kunt hooguit er van uit gaan dat als de 720p screenshots al niet scherp zijn, dit ook zal gelden voor full HD. Maar een scherp plaatje op 720p kan nog altijd relatief onscherp zijn op 1080p (hoeft dan niet scherper te zijn dan 720p upscaled naar 1080p als je begrijpt wat ik bedoel).
Als laatste nog even over de score die op High Def Digest aan films word gegeven, en dan bedoel ik de score betreffende de beeldkwaliteit; Dit zijn tot nu toe de meest representatieve beoordelingen die ik op het web heb kunnen vinden (deze heb ik tot nu toe altijd blind kunnen volgen, en dat geld niet altijd voor de beoordeling op dvd.nl...).

CrimsoNl
20-12-2008, 22:35
Lorien of Rivendell zijn denk ik nog erger, maar dat is ook een beetje precies zoals Tolkien de plaatsen heeft omschreven.

Ja, ik herinner me nog goed toen ik de Lord of the Rings las dat Tolkien schreef: "When they entered Rivendell it was as if they're eyes lost focus..." :wink: Maar ja het is alweer een jaar of 15 geleden dat ik de boeken gelezen heb, ik weet het ook niet meer precies...

Pieter Kleine
22-12-2008, 18:22
André Rieu at Schönbrunn, Vienna (frs). Geluid: imposant. Maar .... beeldkwaliteit, dvd+, maar meer ook niet. Ik heb zelden zo'n slecht beeld gezien. Als je de aftiteling stopzet hebben de letter een rafelige structuur, niet die scherpe letters die ik bij blu-ray gewend ben. Ik ben gewend als ik het beeld bevries dat het een flijmscherpe foto oplevert. Hier dus niet, het is meer een wazig beeld.

Daan de G.
23-12-2008, 08:43
Het gaat toch om de muziek?

Pieter Kleine
23-12-2008, 08:53
Het gaat toch om de muziek?


Als het om een cd zou gaan ja. Maar een registratie van een concert is toch wel iets anders. Dan wil ik zo'n optimaal mogelijk beeld, vooral als zo'n concert wordt gehouden in Schönbrunn zelf en tijdens het concert ook wordt gewezen op de prachtige inrichting van dat gebouw. En dus de omgeving het concert een meerwaarde moet geven. Dan wil je alles scherp zien, vooral dat prachtige schilderwerk. De beperking zal hier het bronmateriaal zijn. Maar de geluidskwaliteit van de blu-ray is super! Alleen daarom is de blu-ray al de aanschaf waard.

PorscheHD
27-12-2008, 08:53
Get Smart...

Beeld is okay, geluid.... niet eens HD :nono:

Waardeloze uitgave wat mij betreft, wel leuke film opzich!

tangerine dream
02-01-2009, 23:12
Gisteren zeer verrast door de prima kwaliteit van Die another day maar vanavond zeer teleurgesteld door de matige kwaliteit van Entrapment. Dvd doet niets onder voor deze BR. Geluid mag dan iets beter zijn. Jammer.

Pieter Kleine
03-01-2009, 22:20
Iron Man. Valt qua geluid iets tegen. De Dolby True HD track klinkt zeer ingetogen. De explosies hebben weinig dynamiek. Op zich is dat weer een voordeel van zo kun je het volume goed opvoeren zonder dat de buren daar last van hebben. Heb net ter vergelijk de Italiaanse dd track afgespeeld voor de eerste scene in de woestijn. De explosies donderen daar uit de speakers, terwijl dit met de DTH track 'relatief' zacht doorkomt.

BrianB
04-01-2009, 12:35
Ik las ergens dat sommige BD-spelers of receivers bij TrueHD de nachtmodus automatisch aanzetten (de dynamiek wordt dus sterk verminderd). Ik zou eens kijken of dat misschien bij jou aan de hand is.

Pieter Kleine
04-01-2009, 13:41
Dynamiekcompressie staat op uit, en niet op auto. Dit was overigens de eerste titel met de Dolby True HH track waar mij dit direct opviel.

Sander Dubbeldam
04-01-2009, 17:34
Ik las ergens dat sommige BD-spelers of receivers bij TrueHD de nachtmodus automatisch aanzetten (de dynamiek wordt dus sterk verminderd). Ik zou eens kijken of dat misschien bij jou aan de hand is.


De ps3 doet dat.

statusquo
04-01-2009, 20:53
bij ironman heb ik de sub bijna uit moeten zetten
de dakpannen vlogen haast van het dak af

memphisflash
05-01-2009, 09:54
Batman (1989) viel me tegen, niet dat het nou slecht was, maar deze kan wel een opknapbeurt gebruiken, was een beetje contrast loos, soft en grauw beeld - niet echt super ...

Peter van santbrink
05-01-2009, 20:52
De ps3 doet dat.

bedoel je dat er een nachtmodus op de PS3 zit of dat de ps3 de nachtmodus aan zet op de receiver bij een true track ?

BrianB
05-01-2009, 21:11
De PS3 zet bij bepaalde TruHD tracks de nachtmodus aan. Onder andere Iron Man. Hier zijn op diverse fora al meldingen van gemaakt. Blijft vreemd, maar goed.

Daan de G.
06-01-2009, 08:03
En is die ook uit te zetten? ;)

Claudio Santulli
06-01-2009, 09:55
De PS3 zet bij bepaalde TruHD tracks de nachtmodus aan. Onder andere Iron Man. Hier zijn op diverse fora al meldingen van gemaakt. Blijft vreemd, maar goed.

Het is overigens vreemd te noemen dat de PS3 aan een gecodeerd bestand kan sleutelen, aangezien het pas weer dolby wordt in je versterker!

Bij LPCM zou het nog kunnen, maar bij Bitstream lijkt het mij onwaarschijnlijk!
Maar pin me daar niet aan vast

TJ Weissel
06-01-2009, 18:01
is dan misschien ook maar beter ook om gewoon 'n stand alone te gebruiken ...

chev
09-01-2009, 07:25
Nou zat ik gisteren op qore te kijken via ps3 en toen zag ik 2 stukjes over nieuw uit te komen films op blu ray.
Ik zag een stukje van braveheart en dat viel me toch qua beeld behoorlijk tegen, dus ik hoop dat het wel beter is als het in de winkel ligt tegen die tijd.

En ik zag een stukje van king kong en dat zag er wel heel erg goed uit.

TJ Weissel
15-01-2009, 13:56
Ik wil even mijn ongenoegen uiten over de film War Inc. (Uitgegeven door DFW op blu-ray)... Problemen zijn: Artifacten, zwartwaardes wisselen van donker tot grijs en zeer veel ruis in beeld. geen prettige kijkervaring, tevens vergeleken met de DVD en deze oogt wat rustiger.

Dit alles bekeken op 'n 42" full hd schermpje.

-Jaap-
15-01-2009, 14:07
Heb je 'n nieuwe TV, Tim?
Zoja, is ie ook gekalibreerd?
Moet elke filmliefhebber eigenlijk (laten) doen.

Phil Neutral
15-01-2009, 14:28
Vandaag de blu-ray MIRRORS gekeken. Een beetje filmgrain kan volgens mij geen kwaad maar deze blu-ray bevat zoveel filmgrain dat het echt irriterend wordt om naar te kijken! Het geluid is wel heel goed (dts hd mstr audio) maar de videopresentatie is echt een tegenvaller!

TJ Weissel
15-01-2009, 14:41
Heb je 'n nieuwe TV, Tim?
Zoja, is ie ook gekalibreerd?
Moet elke filmliefhebber eigenlijk (laten) doen.

TV van de zaak (Blu-ray demo).. geen kalbratie maar dat zou los moeten staan van de eerder genoemde klachten.

-Jaap-
15-01-2009, 15:12
Aha, duidelijk.
Is je eigen LCD TV trouwens ook gekalibreerd?
Want volgens mij ben jij wel kritisch op je beeld.
Mijn beamer is laatst door Arnold gekalibeerd, 3:10 to Yuma zag er echt 35mm achtig uit op Blu-ray, zeer mooi.

Albert Kostwinder
15-01-2009, 15:27
Aha, duidelijk.
Is je eigen LCD TV trouwens ook gekalibreerd?
Want volgens mij ben jij wel kritisch op je beeld.
Mijn beamer is laatst door Arnold gekalibeerd, 3:10 to Yuma zag er echt 35mm achtig uit op Blu-ray, zeer mooi.

Mag toch hopen zonder dat irritante geflikker in het beeld zoals in de bios en echt scherp...gnagna :lol:

-Jaap-
15-01-2009, 16:00
Nee, dat gelukkig niet.:mrgreen:
De sharpness op m'n beamer staat perfect afgesteld, met behulp van een testpatroon, tijdens de ISF kalibratie.
Wat bleek? k had 'm zelf al goed staan.
Ik kan 'm wel hoger zetten voor een gestoken scherp beeld, maar dan krijg je edge enhancement.

Over 35mm geflikker gesproken:
Ik ben daar de laatste tijd heel gevoelig voor, terwijl ik er voorheen nooit last van had.
Ik ben benieuwd of ik het alleen zie bij Cinemeccanica projectoren, of ook bij Kinoton.
Ik heb het meegemaakt in 3 verschillende bioscopen met allemaal een Cinemeccanica projector, terwijl ik er bij Kinoton projectoren nooit last van heb gehad.
Misschien heeft TJ hier een verklaring voor?
3 blads vlinder is toch 3 blads vlinder? Zowel bij Kinoton als Cinemeccanica?

TJ Weissel
15-01-2009, 17:34
Vlinder staat idd afgesteld op de doorvoersnelheid van de film (en malteserkruis), het kan zijn dat de filmbaan dusdanig slecht afgesteld is of dat er emulsieresten zitten die ervoor zorgen dat het filmbeeldje niet stabiel voor het venster zit.

Ander geval kan zijn... maar dat lijkt mij stug; het scherm.

antwoord op 'n eerdere vraag: mijn schermpje thuis is hoogstepersoonlijk door mijzelf gekalibreerd ;)

-Jaap-
15-01-2009, 22:02
De film liep perfect door de projector, keurig stabiel beeld.
Maar ik zie gewoon de hele tijd dat die vlinder steeds een hap licht neemt, ondanks dat je het niet zo moeten zien, zie ik het toch in beperkte mate.
Dat valt me vooral op bij heldere scenes, de films waarbij ik er last van had waren: Narnia 2, Quantum of Solace en Oorlogswinter, die films hebben veel heldere scenes waarbij het nogal opvalt.
Ik heb elke film in een andere bioscoop gezien, in volgorde: Mustsee Euroborg (Groningen), Utopolis Emmen en Pathe Groningen.
Met als projectoren, ook weer in volgorde: Cinemeccanica Vic 8, Vic 5 en Vic 9.
Misschien ga ik binnenkort nog naar ''Australia'' in een bioscoop met Kinoton projectoren.
In die bioscoop heb ik nog nooit geflikker gezien.

Roy de Jong
18-01-2009, 17:53
Net "The day after tomorrow" op BR gezien.
Het geluid is zoals je van een BR mag verwachten, maar wat valt het beeld ongelooflijk tegen zeg.

tangerine dream
18-01-2009, 22:45
Vond persoonlijk het beeld van The day after tomorrow best wel redelijk goed, althans zeker beter als de dvd.

tangerine dream
18-01-2009, 22:46
Gisteren The Matrix gezien. Geluid vond ik echt zwaar tegenvallen. Achterspeakers worden zelden gebruikt en dat bij de vele vuurgevechten. Beeld was wel zeer goed.

Albert Kostwinder
19-01-2009, 12:45
Gisteren The Matrix gezien. Geluid vond ik echt zwaar tegenvallen. Achterspeakers worden zelden gebruikt en dat bij de vele vuurgevechten. Beeld was wel zeer goed.

Hmmm, lijkt mij toch echt dat je iets niet goed hebt staan :)
The Matrix is juist waanzinnig vind ik... (y)

johnsmeets
19-01-2009, 12:57
Net "The day after tomorrow" op BR gezien.
Het geluid is zoals je van een BR mag verwachten, maar wat valt het beeld ongelooflijk tegen zeg.

vreemd ik heb superbeeld
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=198&show=review
geluid en beeld hebben in deze review ook gelijke punten

Roy de Jong
19-01-2009, 13:06
vreemd ik heb superbeeld
http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=198&show=review
geluid en beeld hebben in deze review ook gelijke punten

De special effects waren van prima kwaliteit, maar tijdens de diverse gesprekken/dialogen in de film was het beeld verre van scherp en was er in de gezichten ook vaak grain irritant aanwezig.

johnsmeets
19-01-2009, 13:08
zal der de volgende keer eens op letten roy(mij niet opgevallen)

Erwin de Koning
30-01-2009, 12:54
PREDATOR is ook niet al te best zie ik nu

Ik had wel al zoiets gelezen maar dit is echt belachelijk, volgens mij is het nog steeds de vhs-print

:mad:

Claudio Santulli
30-01-2009, 14:17
Gisteren Zohan gezien op BD, maar het beeld was helemaal bleached out!
Leek wel of iemand met de helderheids control heeft gespeeld!

Mischien was dit bewust, maar vond het vooral onnatuurlijk!
Zat zelfs nog te twijfelen of het aan mijn set lag, maar nee uiteraard!

Cnet
30-01-2009, 14:56
PREDATOR is ook niet al te best zie ik nu

Ik had wel al zoiets gelezen maar dit is echt belachelijk, volgens mij is het nog steeds de vhs-print

:mad:

Jah dat vind ik dus ook er jammer. De kleuren van o.a de jungle komen wel beter uit maar de scherpte is ver te zoeken en er zit ook veel grain in.

Ik wacht en hoop ooit nog op een geremasterde release.

Albert Kostwinder
30-01-2009, 15:37
Jah dat vind ik dus ook er jammer. De kleuren van o.a de jungle komen wel beter uit maar de scherpte is ver te zoeken en er zit ook veel grain in.

Ik wacht en hoop ooit nog op een geremasterde release.

Hij kon beter inderdaad, maar als ik de dvd dan weer bekijk ben ik toch blij met de blu ray hoor......

Heb je Deel 2 ook al? die is echt veel en veel beter.......:)

Daan de G.
30-01-2009, 16:13
Ik heb Predator ook en stoorde mij er niet echt aan.. op bepaalde punten ontbreekt het inderdaad aan scherpte en zit er veel filmgrain in maar in alle opzichten een stuk beter dan de DVD.

Predator 2 maar zsm aanschaffen :D

Lex v/d Moolen
30-01-2009, 16:32
Ik vond de donkere scènes van Predator BR aanmerkelijk beter kan ik me herinneren. Veel meer detail.

Erwin de Koning
30-01-2009, 19:36
Heb je Deel 2 ook al? die is echt veel en veel beter.......:)

Nope nog niet, maar daar heb ik ook veel meer vertrouwen in aangezien PREDATOR altijd problemen heeft gehad met de transfer

CrimsoNl
02-02-2009, 13:53
Futurama; Bender's Game... Leuke film, maar zo "scherp" dat er regelmatig behoorlijk wat "aliasing" (ook wel: "pixeltrapjes" of "jaggies" genoemd) is (zijn) te zien.

Richard B.
14-02-2009, 19:30
Een teleurstelling maar toch eigenlijk ook weer niet: Raging Bull. De BD is goed gevuld en de film ziet er beter uit dan ooit, maar hij is toch wel erg grainy. Maar eerlijk is eerlijk: dat zit hem vrijwel zeker in de film en niet in de transfer. Ik kan dus wat dat betreft niet zeggen dat het een echte teleurstelling was.

Het enige wat me wel stoorde aan deze BD zijn de ondertitels: die zijn fel oranje. :shock: :|

Fonzie
15-02-2009, 09:36
Aii, ik hoop niet dat dit een trend gaat worden om ondertitels van kleuren te voorzien. Bij The Godfather is het nog wel charmant, ook vanwege het oudere lettertype maar feloranje?? :S

CrimsoNl
15-02-2009, 09:44
Het is toch gewoon engels? De ondertiteling kan toch zeker gewoon uit?

Werner
15-02-2009, 10:42
Gandhi is eigenlijk een goeie film, maar de presentatie op Blu-ray is maar zeer matig. Geluid is zo op de frontkanalen gericht dat je je afvraagt of een monotrack niet meer dan genoeg zou zijn geweest, verkleuring en printbeschadigingen in het beeld...

Richard B.
15-02-2009, 11:58
Het is toch gewoon engels? De ondertiteling kan toch zeker gewoon uit?
Als je de ondertiteling uit zet valt pas op hoe onduidelijk ze praten. Ondertiteling is bij deze film dus toch best nog wel fijn.

Peter van santbrink
15-02-2009, 13:31
Een teleurstelling maar toch eigenlijk ook weer niet: Raging Bull. De BD is goed gevuld en de film ziet er beter uit dan ooit, maar hij is toch wel erg grainy. Maar eerlijk is eerlijk: dat zit hem vrijwel zeker in de film en niet in de transfer. Ik kan dus wat dat betreft niet zeggen dat het een echte teleurstelling was.

Het enige wat me wel stoorde aan deze BD zijn de ondertitels: die zijn fel oranje. :shock: :|


welke versie of hebben alle versies oranje subs ?? vind geel al vervelend maar oranje...

Richard B.
15-02-2009, 16:39
welke versie of hebben alle versies oranje subs ?? vind geel al vervelend maar oranje...
De NL-versie heeft het in ieder geval, maar het zou me niets verbazen als de Amerikaanse versie het ook heeft. Andersgekleurde ondertiteling zie je daar sowieso veel vaker als hier.

Mick Schouten
15-02-2009, 17:00
die gele ondertiteling van de godfather vind ik ook geen porem:o

Erik.
15-02-2009, 20:23
Vind het in combinatie met het lettertype zeker niet storend bij The Godfather.

Richard B.
15-02-2009, 23:42
Eigenlijk dacht ik trouwens dat Blu-ray een optie had om het lettertype en de kleur van ondertiteling te veranderen. Kennelijk heb ik dat ergens verkeerd gelezen. :-?

BrianB
16-02-2009, 08:55
Volgens mij is die optie er wel, maar wordt die niet toegepast door de maatschappijen. Best jammer, want bij sommige dvd's staat de ondertiteling veel te hoog in het beeld, wat mij betreft.

nmbs
16-02-2009, 16:45
Inderdaad, die techniek is er, maar wordt niet gebruikt. Jammer dus.

TJ Weissel
17-02-2009, 15:09
Lijkt mij eerder 'n kwestie van de speler zelf...

Marko Heins
17-02-2009, 15:45
Volgens mij is die optie er wel, maar wordt die niet toegepast door de maatschappijen. Best jammer, want bij sommige dvd's staat de ondertiteling veel te hoog in het beeld, wat mij betreft.

Als je beamt, zoals ik, op een groot scherm (4mtr. breed), dan irriteer ik me juist rot aan dvd's, hd-dvd's en blu-rays waarvan de ondertiteling half in het beeld, half in het zwart (bij voornamelijk 1:2,35 films) is geplaatst. Ik moet mijn beeld derhalve kleiner maken om de ondertiteling te kunnen lezen, anders valt ie aan de onderkant van mijn scherm in het niets, lekker handig. Dus ik ben altijd erg blij als de ondertiteling bij dit soort breedbeeld films (cinemascope bedoel ik dus) gewoon helemaal in het beeld staat (dus hoog). Dat daarbij vaak de lettergrootte veel te groot is, is gewoon irritant. Leuk voor als je kijkt op een klein scherm, maar daar zijn de HD formaten toch ook niet voor bedoeld. Eigenlijk zou zo'n optie wel mooi zijn op je speler dus.

Albert Kostwinder
17-02-2009, 16:13
Als je beamt, zoals ik, op een groot scherm (4mtr. breed), dan irriteer ik me juist rot aan dvd's, hd-dvd's en blu-rays waarvan de ondertiteling half in het beeld, half in het zwart (bij voornamelijk 1:2,35 films) is geplaatst. Ik moet mijn beeld derhalve kleiner maken om de ondertiteling te kunnen lezen, anders valt ie aan de onderkant van mijn scherm in het niets, lekker handig. Dus ik ben altijd erg blij als de ondertiteling bij dit soort breedbeeld films (cinemascope bedoel ik dus) gewoon helemaal in het beeld staat (dus hoog). Dat daarbij vaak de lettergrootte veel te groot is, is gewoon irritant. Leuk voor als je kijkt op een klein scherm, maar daar zijn de HD formaten toch ook niet voor bedoeld. Eigenlijk zou zo'n optie wel mooi zijn op je speler dus.

4 meter breed. Waarmee projecteer je als ik vragen mag? :)

Claudio Santulli
17-02-2009, 16:16
Ja dat is mij ook al jaren een doorn in het oog!

Omdat mijn oudere schermen nooit echt zwart waren, had ik 2 latjes gemaakt voor over de 2.35:1 balken.
Op deze manier was mijn plasma scherm ook de werkelijk in 2.35:1, zonder balken!
Maar dan die ondertitels, groot en vaak door de balk heen.
Ik vroeg me dus al af of mensen met een projector hier ook van baalden.
En de vele reviewers zagen dit ook nog als een pluspunt, omdat je er dan zogenaamd minder hinder van had.
Vaak zette ik de ondertitels dan maar liever uit als het al geen regio 1 was!


Toen ik mijn eerste BD speler kocht zag ik dus die ondertitelstijl optie.
Echter wordt daar dus nooit gebruik van gemaakt!
De optie is er wel, maar helaas een ongebruikte feature!
Dan had je zelf kunnen bepalen waar je ondertitels kwamen.
Iedereen blij zou je zeggen.

Maarja, in de VS en de vele buurlanden hier, kennen ze uberhaubt geen ondertitels!
Dus de vraag zal zeer laag zijn!

Nu heb ik de behoefte overigens veel minder, omdat mijn huidige scherm echt extreem zwart is (y)

BrianB
17-02-2009, 20:14
Als je beamt, zoals ik, op een groot scherm (4mtr. breed), dan irriteer ik me juist rot aan dvd's, hd-dvd's en blu-rays waarvan de ondertiteling half in het beeld, half in het zwart (bij voornamelijk 1:2,35 films) is geplaatst. Ik moet mijn beeld derhalve kleiner maken om de ondertiteling te kunnen lezen, anders valt ie aan de onderkant van mijn scherm in het niets, lekker handig. Dus ik ben altijd erg blij als de ondertiteling bij dit soort breedbeeld films (cinemascope bedoel ik dus) gewoon helemaal in het beeld staat (dus hoog). Dat daarbij vaak de lettergrootte veel te groot is, is gewoon irritant. Leuk voor als je kijkt op een klein scherm, maar daar zijn de HD formaten toch ook niet voor bedoeld. Eigenlijk zou zo'n optie wel mooi zijn op je speler dus.

Bij 2.35:1 films kan ik het nog begrijpen, maar de ondertiteling op diezelfde hoogte zetten in een film of bonusmateriaal opgenomen in 1.78:1 vind ik overdreven.

Richard B.
17-02-2009, 20:47
Trouwens nog een soort van tegenvaller of "klacht" m.b.t. Blu-ray in het algemeen: de animatie van de menu's is lang niet zo mooi als bij HD DVD. Bij HD DVD "gleden" de menu's zo mooi in beeld, maar ik ben nog geen BD tegengekomen waar dat ook zo "smooth" gaat. Vooral de menu's van Warner waren super-strak, maar hun Blu-ray-menu's zijn gewone in/uit-klap gevalletjes. Is zoiets niet mogelijk bij BD ofzo? :confused:

Ik geef toe: het is niks belangrijks. Maar het zijn details die wel opvallen als je lang HD DVD gebruikt. ;)

TJ Weissel
17-02-2009, 21:44
Trouwens nog een soort van tegenvaller of "klacht" m.b.t. Blu-ray in het algemeen: de animatie van de menu's is lang niet zo mooi als bij HD DVD. Bij HD DVD "gleden" de menu's zo mooi in beeld, maar ik ben nog geen BD tegengekomen waar dat ook zo "smooth" gaat. Vooral de menu's van Warner waren super-strak, maar hun Blu-ray-menu's zijn gewone in/uit-klap gevalletjes. Is zoiets niet mogelijk bij BD ofzo? :confused:

Ik geef toe: het is niks belangrijks. Maar het zijn details die wel opvallen als je lang HD DVD gebruikt. ;)

Universal Blu-rays zijn lekker soepel... WB BD's halen het idd. niet bij de HD DVD's...

Richard B.
17-02-2009, 22:05
Universal Blu-rays zijn lekker soepel... WB BD's halen het idd. niet bij de HD DVD's...
Ik heb nog geen Universal-BD dus dat had ik nog niet gezien. Maar het is dus kennelijk wel mogelijk. Ok, dan trek ik mijn "klacht" terug. ;)

TJ Weissel
17-02-2009, 22:13
de BD's van Universal zijn identiek qua opzet vergeleken met de HD DVD's...

Verreweg de mooiste menu structuur....

Richard B.
17-02-2009, 22:42
de BD's van Universal zijn identiek qua opzet vergeleken met de HD DVD's...

Verreweg de mooiste menu structuur....
Universal's menu's zijn wel heel functioneel en heel duidelijk, maar die van Warner vind ik mooier. Ik vind het geweldig dat ze de structuur voor iedere disc hetzelfde houden maar dan steeds de art en fonts aan de stijl van de film aanpassen. Vooral de menu's van de wat oudere films zien er heel mooi uit wat dat betreft.

Noem me een HD DVD-fanboy maar ik vind de menu's van de oorspronkelijke BD-partijen (Fox, Sony en Disney) wat dat betreft veel saaier. Die lijken veel meer op gewone dvd-menu's.

Albert Kostwinder
18-02-2009, 09:52
Zitten er dan menu's op bd en hd dvd's??? (kijk meestal de film heren...haha) :)

m.van den brink
19-02-2009, 21:09
Kan iemand mij een film aanbevelen die echt stukken beter is dan dvd kwaliteit? Men zegt dat Earth er heel goed uit ziet! Heb net Hostel op Blu-Ray gekeken, maar de kwaliteit is niet beter dan op dvd!

BrianB
19-02-2009, 21:25
Planet Earth (de serie, is hetzelfde als Earth maar dan uitgebreider)
Casablanca
How The West Was Won
Wall-E
The Godfather Trilogy
Sleeping Beauty

En nog veel meer. Je moet natuurlijk ook naar de film zelf kijken. Een film als Hostel zal er nooit zo uitzien als een film als Wall-E, die digitaal overgezet is. Daar moet je ook rekening mee houden.

Richard B.
19-02-2009, 21:37
Kan iemand mij een film aanbevelen die echt stukken beter is dan dvd kwaliteit? Men zegt dat Earth er heel goed uit ziet! Heb net Hostel op Blu-Ray gekeken, maar de kwaliteit is niet beter dan op dvd!
Je zou dit topic misschien eens door moeten lezen: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=62746

TJ Weissel
19-02-2009, 22:10
Kan iemand mij een film aanbevelen die echt stukken beter is dan dvd kwaliteit? Men zegt dat Earth er heel goed uit ziet! Heb net Hostel op Blu-Ray gekeken, maar de kwaliteit is niet beter dan op dvd!

Warner Bros, Universal en Paramount (Dreamworks) brengen imho fijne blu-ray's uit met vaak uitstekende transfers.

Neil
19-02-2009, 22:11
28 days later.

Draak van een Blu-ray.
Er zijn serieus dvds die er beter uit zien, en ik overdrijf niet.

Edwin V
20-02-2009, 07:29
28 days later.

Draak van een Blu-ray.
Er zijn serieus dvds die er beter uit zien, en ik overdrijf niet.
Het is ook een film die met een SD cameraatje is opgenomen heb ik begrepen, vrijwel nutteloos om uit te brengen op Blu-ray

Albert Kostwinder
20-02-2009, 09:47
Kan iemand mij een film aanbevelen die echt stukken beter is dan dvd kwaliteit? Men zegt dat Earth er heel goed uit ziet! Heb net Hostel op Blu-Ray gekeken, maar de kwaliteit is niet beter dan op dvd!

Zou het aan je apparatuur kunnen liggen of denk je dit echt...........:roll: :)

Frenkel
20-02-2009, 16:29
Het is ook een film die met een SD cameraatje is opgenomen heb ik begrepen, vrijwel nutteloos om uit te brengen op Blu-ray

Die is inderdaad bewust met een SD videocamera opgenomen, en daarna zelfs nog bewerkt om het er nog meer detial en kleur uit te halen,... aleen het einde van de film is er een scene met 35MM opgenomen.

Door de lagere compressie heeft de BD wel zijn voordelen en zal beter het bedoelde resultaat benaderen, maar zelf heb ik deze niet op BD gekocht maar gewoon ooit de DVD voor 5 Euro bij de MM meegenomen.

Raymond Gelmers
28-02-2009, 00:48
Die is inderdaad bewust met een SD videocamera opgenomen, en daarna zelfs nog bewerkt om het er nog meer detial en kleur uit te halen,... aleen het einde van de film is er een scene met 35MM opgenomen.

Door de lagere compressie heeft de BD wel zijn voordelen en zal beter het bedoelde resultaat benaderen, maar zelf heb ik deze niet op BD gekocht maar gewoon ooit de DVD voor 5 Euro bij de MM meegenomen.


Heb de DVD en de BR versie van deze film. De DVD zag er wel goed uit. De BR zit nog in de seal. Ik zie het wel; geluid zal iig toch een stuk beter moeten zijn.

Coen P.
02-03-2009, 22:39
Is Gangs of New York echt zo slecht (althans matig) als sommigen zeggen...(qua beeld)

Lex v/d Moolen
02-03-2009, 22:55
Slecht niet, maar ook niet ééntje die er echt uitspringt waar je gelijk ziet dat het in HD is.

Richard B.
02-03-2009, 23:14
D'r zullen weinigen zijn die "in de markt" zijn voor deze release, maar de Duitse HD DVD-uitgave van Serpico is er eentje om te vermijden. Op zich is het beeld voor een film van die leeftijd nog aardig, maar hij bevat geen optie om (als je de Engelstalige soundtrack selecteerd) de Duitse ondertiteling uit te schakelen. :-?

Albert Kostwinder
03-03-2009, 09:22
Dinosaur van Disney.

Alhoewel hij iets beter is dan de dvd, het beeld is soft en mist 3d pop. Disney onwaardig, zeker als je met recente releases vergelijken gaat.

Verwacht hier ooit nog wel een re-release van die wel goed is....:)

barend
03-03-2009, 10:58
Butch Cassidy and the Sundance Kid
Net een VHS...zo beroerd.

Coen P.
03-03-2009, 11:15
Net een VHS, over overdrijven gesproken :mrgreen:

zie deze release overal wel 3 uit 5 halen...

BrianB
03-03-2009, 14:47
Is Gangs of New York echt zo slecht (althans matig) als sommigen zeggen...(qua beeld)

Ja, het fijne detail is weggepoetst met het grain, en daarna is er edge enhancement gebruikt.

TJ Weissel
03-03-2009, 19:14
D'r zullen weinigen zijn die "in de markt" zijn voor deze release, maar de Duitse HD DVD-uitgave van Serpico is er eentje om te vermijden. Op zich is het beeld voor een film van die leeftijd nog aardig, maar hij bevat geen optie om (als je de Engelstalige soundtrack selecteerd) de Duitse ondertiteling uit te schakelen. :-?

Zonde zeg... dan maar even op de blu-ray wachten.

Coen P.
03-03-2009, 19:43
Ja, het fijne detail is weggepoetst met het grain, en daarna is er edge enhancement gebruikt.

ah, beetje Blood Diamond idee. Retescherp, maar gekunseld scherp...

oh ja, French Connection schijnt slecht te zijn, geremasterde kleuren door Friedkin, maar beeld krijgt een 3 bij www.dvdtimes.co.uk

Patrick van den Hul
03-03-2009, 19:52
ah, beetje Blood Diamond idee. Retescherp, maar gekunseld scherp...

Zo heb ik het niet ervaren en Arnold zo te lezen (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3048) ook niet. Vind het zelf een van de betere BD's, vooral vanwege de kleurenpracht.

Coen P.
03-03-2009, 21:22
Zo heb ik het niet ervaren en Arnold zo te lezen (http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=3048) ook niet. Vind het zelf een van de betere BD's, vooral vanwege de kleurenpracht.

De mannen van high-def digest zeggen wat anders :) http://bluray.highdefdigest.com/660/blooddiamond.html

Coen P.
03-03-2009, 21:22
En die van dvdtalk ook http://www.dvdtalk.com/reviews/28615/blood-diamond/

Lex v/d Moolen
03-03-2009, 21:49
Gangs of New York wordt nogal zeer afwijkend beoordeeld:
http://www.cinemasquid.com/MovieDetails.aspx?MovieId=722
Van een 2 tot een 9. Apart.



Blood Diamond iets minder afwijkend, maar toch ook nog wel.
http://www.cinemasquid.com/MovieDetails.aspx?MovieId=536



Net overigens Groundhog Day gezien, ook niet echt bijzonder. qua beeldkwaliteit.

Patrick van den Hul
03-03-2009, 23:21
Wat een extreem handige site Lex, mijn dank!

Claudio Santulli
04-03-2009, 00:02
Net overigens Groundhog Day gezien, ook niet echt bijzonder. qua beeldkwaliteit.

Die vond ik qua beeld ook erg tegen vallen!

Arnold van Oostrum
05-03-2009, 18:27
Bridge Entertainment is ook met Blu-ray Disc begonnen.
De BD uitgave van Radeloos doet ons weer denken aan de allereerste BD uitgaven van DFW (alweer ruim 1½ jaar geleden). In tegenstelling tot de 1080p vermelding op de cover van Radeloos is het beeld echter 1080/50i en 'slechts' MPEG-2 gecodeerd.

BrianB
05-03-2009, 21:39
Is dat dan niet gewoon een geupscalede dvd?

DJR
08-03-2009, 17:59
Evil Dead 2 viel qua beeld/geluidskwaliteit toch enigzins tegen.

Coen P.
08-03-2009, 19:15
Die Hard (1 en 2). Zijn die de moeite waard? (beeld/geluid) ?

Lex v/d Moolen
08-03-2009, 19:58
Die Hard (1 en 2). Zijn die de moeite waard? (beeld/geluid) ?Niet bijzonder. Wel beter dan de DVD (uiteraard bijna) maar blinkt niet uit. Met name de eerste is qua beeld nogal soft, wat te maken heeft met de gebruikte lenzen volgens mij.

Patrick van den Hul
08-03-2009, 20:01
Beiden kunnen zich inderdaad niet meten met de top der blu-rays, maar de verbetering t.o.v. de DVD's is toch zeker wel noemenswaardig.

Coen P.
08-03-2009, 20:23
dank heren. Het is dus geen verbetering a la Casablanca en Bonnie and Clyde. Deze zijn vele jaren ouder, maar spatten wel van het scherm (y)

BrianB
08-03-2009, 21:10
Casablanca bevat ook genoeg (bewust) softe momenten. Bonnie and Clyde kan volgens sommigen weer te grainy zijn. Er zijn genoeg titels waarbij je de omstandigheden van het opnemen in je achterhoofd moet houden, en dit is er 1 van. De vraag is natuurlijk ook of Fox er voor gezorgt heeft dat Die Hard de best mogelijke beeldkwaliteit heeft. Dat is namelijk bij Casablanca en Bonnie and Clyde wel het geval

TJ Weissel
09-03-2009, 15:33
In beide gevallen bezit ik de HD DVD, weinig te klagen over deze films! prachtige transfers hoor!

CrimsoNl
24-03-2009, 20:44
Death Sentence: Vind de film zelf wel goed op een rauwe manier... Echter 1080i!!! Met duidelijk zichtbare interlacing. Mijn PS3 kan volgens mij niet interpoleren dus ziet er ondanks hoge bitrate (tussen de 20 en 40 Mbit/s) behoorlijk verrot uit. Ik heb ook Gangs of New York en Lucky Number SLevin (ook door Entertainment in Video uitgebracht). Ik hoop dat deze niet net zo beroerd zijn.
Before the Devil Knows Your Dead, ook van EiV zag er trouwens wel erg goed uit en was gewoon 1080p, dus er is nog hoop voor Gangs en SLevin... Moet ik nog kijken...

homernt
25-03-2009, 07:37
The Silence of the Lambs vind ik nou niet erg mooi. Erg soft en een MPEG-2 incode. Gisteren eerste helft van King Kong gekeken erg mooi maar het stuk in de mist met boot had wel erg veel vervorming in de achtergrond. Ik denk de schuld van de VC-1 encode. Ik heb dit soort dingen ook gezien bij Zodiac en Flags of our fathers en die heb vervangen door de VS versie met AVC encode en weg was de vervorming.

Rob van Gestel
25-03-2009, 22:27
Heb een klein stukje van Bram Stokers Dracula zitten kijken, qua beeld kwaliteit vond ik deze niet meevallen.

CrimsoNl
29-03-2009, 15:00
King Kong ; Of je de film nu goed vind of niet. De beeldkwaliteit is subliem. Maar waarom de film dan toch tegen viel? (Misschien wel mede door de goede beeldkwaliteit) Zichtbare tekortkomingen van de special effects. Begrijp me goed, de wezens/monsters e.d. zijn fantastisch mooi, maar als er mensen tegelijk in beeld komen krijg ik regelmatig heel erg dat blue- of greenscreen gevoel (bijvoorbeeld bij de "dino stampede" scene). Dit heb ik in kleinere en oudere producties veel beter uitgevoerd zien worden. Ik werd gedurende het kijken regelmatig uit de ervaring gehaald doordat het zo opviel.
Ik vrees het ergste voor LOTR... :sad:

Patrick van den Hul
29-03-2009, 15:57
Dit topic is bedoeld voor wanneer de technische kwaliteit van een uitgave je tegenvalt, niet de film zelf ;)

CrimsoNl
29-03-2009, 16:59
Dit topic is bedoeld voor wanneer de technische kwaliteit van een uitgave je tegenvalt, niet de film zelf ;)

Niet bij nagedacht... Toch is de technische kwaliteit gedeeltelijk debet aan deze tegenvaller. De film vind ik namelijk best goed, op een popcorn achtige manier, ik had hem dan ook al lang op dvd. De dingen waarover ik schreef waren me op dvd dan ook niet of nauwelijks opgevallen. Verder ga ik het draadje er niet helemaal op nalezen, maar ik zou zweren dat de meningen zich vaker niet beperken tot alleen de technische kwaliteit van een BD-tje... Ik vond het gewoon jammer en moest het schijnbaar even kwijt :wink: (en aangezien de tekortkomingen juist op de BD versie zichtbaar zijn zou ik even niet weten waar ik anders m'n ei kwijt zou moeten, misschien toch maar meer met echte mensen praten ;p).

homernt
30-03-2009, 11:03
King Kong ; Of je de film nu goed vind of niet. De beeldkwaliteit is subliem. Maar waarom de film dan toch tegen viel? (Misschien wel mede door de goede beeldkwaliteit) Zichtbare tekortkomingen van de special effects. Begrijp me goed, de wezens/monsters e.d. zijn fantastisch mooi, maar als er mensen tegelijk in beeld komen krijg ik regelmatig heel erg dat blue- of greenscreen gevoel (bijvoorbeeld bij de "dino stampede" scene). Dit heb ik in kleinere en oudere producties veel beter uitgevoerd zien worden. Ik werd gedurende het kijken regelmatig uit de ervaring gehaald doordat het zo opviel.
Ik vrees het ergste voor LOTR... :sad:

De beeldkwaliteit is idd subliem. Alleen voor die aantal minuten dan. Ik ben de film door de jaren wel beter gaan vinden maar je heb verder wel gelijk.

tangerine dream
02-06-2009, 10:37
Gisteren Twister op BR gezien en dat viel qua beeld behoorlijk tegen. Wat scherpte betreft gaat het nog wel maar het lijkt alsof er een soort waas over hangt. Wat het daarentegen weer goed maakt is het geluid. Berg je maar als de toernado op gang komt.

Albert Kostwinder
02-06-2009, 11:20
Gisteren Twister op BR gezien en dat viel qua beeld behoorlijk tegen. Wat scherpte betreft gaat het nog wel maar het lijkt alsof er een soort waas over hangt. Wat het daarentegen weer goed maakt is het geluid. Berg je maar als de toernado op gang komt.

Ik was juist verrast hoe goed twister er nog uit ziet. Niet de top of the bill, ok, maar behoorlijk tegen valt hij allerminst. Ik heb absoluut geen last van een waas over het beeld dus dat begrijp ik niet. Geluid is inderdaad monsterlijk goed. Echt een sub killer a la Cloverfield. Een dikke verbetering ten opzichte van de dvd. (y)

nmbs
02-06-2009, 11:21
Laatst The Fugitive gezien. Spijtig genoeg slechts een kleine verbetering t.o.v de DVD.

Schenkstroop
08-06-2009, 22:59
Filmgrain hóórt erop te zitten - vind het altijd bizar als mensen erover lopen te klagen. Zien jullie liever van die plasticine-koppen waar alle detail uit gefilterd is ?

Ik niet. Het gekke is dat ze films wel expres zo filteren alvorens zij het overzetten op BluRay. Enkelt omdat h264 geen grain duldt. want dan gaat de bitrate namelijk omhoog.

Dat is een nadeel van Bluray vind ik. Bij films als 'the golden compass' en closups van nicole kidman ziet ze eruit als een cgi anmatie :S

Claudio Santulli
08-06-2009, 23:07
Ik had meer verwacht van Final Fantasy Advent Children.
Omdat het een animatie is en zo.
Veelal zie je onrustige lijnen in de haren e.d.
Ook zit er onder en boven een zeer dunne vreemde balk, het beeld gaat na die balk een door, minimaal, maar toch!
Maar het zulllen wel allemaal bron issues zijn.

Wat Twister betreft kan ik dat beamen, ik hoopte dat het lange uitstelling een beeldverbetering zou geven.
Maar daar kan ik het meer van hebben dan de bovenstaande titel.

Ik hou me hard vast voor ghostbusters, want daar zou helemaal niks aan gedaan zijn :-(

tangerine dream
02-07-2009, 23:12
nmbs, ik moet helaas toegeven dat je wat ook mij betreft gelijk heb. The fugitive voegt eigenlijk niets toe t.o.v. de dvd. Als je zo de recensies leest geld dit voor vrijwel alle films waar Harrison Ford in speelt.....jammer.

Albert Kostwinder
03-07-2009, 09:45
Als je zo de recensies leest geld dit voor vrijwel alle films waar Harrison Ford in speelt.....jammer.

en welke recensies mogen dat dan zijn? Blade Runner en Indy 4 vallen al af....:)
.

Rogier Burghout
03-07-2009, 12:06
en welke recensies mogen dat dan zijn? Blade Runner en Indy 4 vallen al af....:)
.

Idd, ik vind de BD's en HD DVD's van de Jack Ryan collection ook niet tegenvallen....

scorpius
03-07-2009, 22:35
Ik heb Highlander afgelopen week bekeken maar ik vond de beeldkwaliteit bedroevend.
Het geluid was trouwens ook niet al te best.

Claudio Santulli
03-07-2009, 22:51
Ik vindt het beeld vooral enorm afwisselend.
Delen vondt ik heel mooi, andere idd slecht en soms bedroevend!
Het is natuurlijk wel een film die is gemaakt met beperkt budget.

Het geluid op de BD staat standaard op DTS HD 2.0
Misschien heb je niet het goede tweede geluidspoor gekozen. :confused:

Albert Kostwinder
04-07-2009, 09:58
Mijn mond viel open toen de film begon. Dit is niet waar dacht ik want het begin (in de arena) ziet er toch zo waanzinnig en veel beter uit dan de dvd. Zo zijn er gelukkig zeer veel scenes zo maar verder is het inderdaad een mengelmoes van goed, zeer goed, matig, slecht, zeer slecht enz. maar desondanks heb ik Highlander nog nooit zo goed gezien.

Opzich is het jammer dat sommige mensen meteen dan de hele film of blu ray als bagger, troep afschilderen vanwege een aantal matige scene's. Men heeft echt wel geprobeert om de film er zo goed als mogelijk uit te laten zien. Denk dan ook persoonlijk dat dit het gewoon is hoe Highlander er maximaal uit kan zien.

Als highlander je film is zou ik heel blij zijn met deze blu ray..... :)

CrimsoNl
04-07-2009, 10:15
Mijn mond viel open toen de film begon. Dit is niet waar dacht ik want het begin (in de arena) ziet er toch zo waanzinnig en veel beter uit dan de dvd. Zo zijn er gelukkig zeer veel scenes zo maar verder is het inderdaad een mengelmoes van goed, zeer goed, matig, slecht, zeer slecht enz. maar desondanks heb ik Highlander nog nooit zo goed gezien.

Opzich is het jammer dat sommige mensen meteen dan de hele film of blu ray als bagger, troep afschilderen vanwege een aantal matige scene's. Men heeft echt wel geprobeert om de film er zo goed als mogelijk uit te laten zien. Denk dan ook persoonlijk dat dit het gewoon is hoe Highlander er maximaal uit kan zien.

Als highlander je film is zou ik heel blij zijn met deze blu ray..... :)

Bagger of troep... Het gaat erom dat de film heel inconsistent is wat betreft de beeldkwaliteit. Goede film of niet, dit is zeer storend en leid onnodig af van de film. Ze hebben nu de kans om de film in optima forma uit te brengen (ipv over een jaar hem opnieuw uitbrengen als 'ie wel de behandeling heeft gekregen die de film verdient) dus wat mij betreft moeten ze het meteen goed doen of gewoon laten. Hetzelfde schijnt te gelden voor de directors cut van True Romance en ook dat vind ik zeer treurig :sad: Na het lezen van de reviews heb ik de bestelling van True Romance dan ook geannuleerd. Ik weiger een film op blu-ray te kopen die er als upscaled dvd niet veel slechter uit ziet.

Albert Kostwinder
04-07-2009, 10:30
Ik weiger een film op blu-ray te kopen die er als upscaled dvd niet veel slechter uit ziet.

Och jongens, wat weer een onzin uitspraak. Dus jij wilt beweren dat de highlander dvd middels upscalen er net zo of bijna net zo goed uit ziet dan deze blu ray..........yeah right. :)

CrimsoNl
04-07-2009, 10:44
Och jongens, wat weer een onzin uitspraak. Dus jij wilt beweren dat de highlander dvd middels upscalen er net zo of bijna net zo goed uit ziet dan deze blu ray..........yeah right. :)

Er staat dan ook "niet veel slechter".
Wat misschien nog wel relevanter is; Het afleidende aspect van de inconsistente beeldkwaliteit is er op dvd niet... Alles is even "slecht", daarbij komt dat het hoogst waarschijnlijk voor bijna iedereen de tweede keer is dat ze de film kopen en dan moet het wel de moeite waard zijn. Maar wat schijnbaar voor sommige mensen niet (of minder) belangrijk is; Blu-ray is een HD medium, je mag dan ook het best mogelijke verwachten. Daar betalen we immers voor.
Het ergens niet mee eens zijn is tot daar aan toe, maar ik kan me niet herinneren dat ik mensen van het doen van onzin uitspraken heb beticht.