PDA

Bekijk de volledige versie : David Bowie op DVD



Oakey
20-05-2002, 20:36
Al heel lang wacht ik op een dvd-release van David Bowie (volgens mij zo ongeveer de enige artiest waarvan helemaal niets te krijgen is op DVD R2). Nu vind ik bij Blackstar info over een aanstaande release (24 juni) onder de naam The complete collection (http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000070821). Geen idee wat het is (clips? live?) maar weet iemand hier meer van?

Oakey
21-12-2003, 10:56
Anderhalf jaar later...

Er zijn inmiddels wat DVD's verschenen; Best of Bowie en Ziggy Stardust - The Motion Picture, en het complete Reality-album live als bonus-DVD bij zijn laatste album. En een documentaire (Sound & Vision).

Maar er mist nog zoveel:
- Serious Moonlight (alleen als R1 US release, OOP)
- Glass Spider (alleen als semi-bootleg R0 Braziliaans)
- Musikladen Live (release door Bowie tegengehouden, andere artiesten verschijnen wel in deze reeks)
Om maar te zwijgen van alle archiefmateriaal dat nog op de plank ligt, zoals Stage-tourfilm, Sound+Vision-tour live, Loreley-festival, BBC 2000 etc.

Wel komt er nog een "echte" (dus niet alleen Reality-nummers) DVD van de huidige tour (op verschillende locaties zijn opnames gemaakt). Dit is dan een schrale troost.

Als iemand nieuws heeft over evt. geplande releases rondom Bowie dan hoor ik het graag hier.

theThinWhiteDuke
21-12-2003, 16:26
NÓG een Bowie Fan hier! mooi!
Nieuws over new releases heb ik niet....ik kan aan datgeen dat jij weet nix toevoegen.
Beste releases zijn Serious Moonlight (een van mn eerste DVDs), Best of Bowie, en Glass Spider (m.i. de beste concertregistratie)
Deze laatste vind je voor € 10,- wel ergens op eBay.

Weet je zo wanneer de Reality Tour DVD uit gaat komen?

PS: heb ik hier echt te doen met Phil O.; de zanger van Human League? :wink:

Oakey
21-12-2003, 20:19
NÓG een Bowie Fan hier! mooi!
...
Weet je zo wanneer de Reality Tour DVD uit gaat komen?

PS: heb ik hier echt te doen met Phil O.; de zanger van Human League?

Tuurlijk! :lol:

Wanneer die Tour-dvd uitkomt weet ik ook niet, ik hoop z.s.m.
Ik aarzel al een tijdje of ik zo'n eBay Glass Spider DVD aanschaf. Vraag me af of het niet verstandig is op de officiële release te wachten (ik heb de VHS al). Maar volgens jou is het een aanrader?

theThinWhiteDuke
21-12-2003, 20:35
Over Glass Spider:
Qua beeld en geluid kan het beter, das duidelijk. Geen DTS bijvoorbeeld.
Het beeld vertoont soms blokjes :cry:

Maar qua performance en opnames is het gewoon TOP! (y)

Ik heb hem bij een of andere braziliaanse DVD bandiet op eBay gehaald.
Was +- € 10,-

Absoluut geen miskoop! (alles van Bowie is geen miskoop trouwens, maar dat terzijde)

Human League zeg.....Cool...... :mrgreen:

Oakey
21-12-2003, 20:42
Over Glass Spider:
...
Absoluut geen miskoop! (alles van Bowie is geen miskoop trouwens, maar dat terzijde)
Meteen maar weer eens een bod gedaan op eBay....de VHS is nl. ook niet meer om aan te zien :D


Human League zeg.....Cool...... :mrgreen:
Die hebben trouwens ook een coole DVD uitgebracht laatst...

mcw
22-12-2003, 11:41
wachten op bowie opnamen uit de archieven is hetzelfde als een wonder... reeds twee jaar geleden kondigde bowie aan dat hij bezig was met het "diamond dogs" project: een dvd met daarop opnamen van de 1974 tour. tot op heden is 'ie daar nog steeds mee bezig :?

volgens mij zit het probleem 'm in "mainman"...

een klein gedeelte van het archiefmateriaal is overigens op dvdr te krijgen, waaronder de 1976 rehearsals (vancouver), dallas promo/tokyo tv broadcast 1978, bremen 1978, tokyo 1990, lissabon 1990, loreley 1996, parijs 1999, bbc 2000, etc. in vrij goede kwaliteit.

Oakey
22-12-2003, 14:58
...
volgens mij zit het probleem 'm in "mainman"...
Vooral in de relatie Bowie-MainMan, volgens mij staat MM te popelen om alles uit de archieven te gelde te maken (zie bijv. de CD's RarestOne en Santa Monica), maar houdt Bowie het zelf tegen.

Tja, hij was er al in de jaren '70 op tegen dat MM alles maar bleef (re-)releasen toen hij nog niet zoveel geld had. Nu is hij multimiljonair, dus waarom zou ie nu opeens wel overstag gaan? Wel erg jammer.


een klein gedeelte van het archiefmateriaal is overigens op dvdr te krijgen, waaronder de 1976 rehearsals (vancouver), dallas promo/tokyo tv broadcast 1978, bremen 1978, tokyo 1990, lissabon 1990, loreley 1996, parijs 1999, bbc 2000, etc. in vrij goede kwaliteit.
Ik ben zelf erg benieuwd naar die Sound + Vision tour-opnames, dat was nl de eerste tour dat ik hem zag. Van die 2 concerten is toch wel een mooie DVD te maken? ;)

AladdinSane
04-01-2004, 19:04
wachten op bowie opnamen uit de archieven is hetzelfde als een wonder... reeds twee jaar geleden kondigde bowie aan dat hij bezig was met het "diamond dogs" project: een dvd met daarop opnamen van de 1974 tour. tot op heden is 'ie daar nog steeds mee bezig :?


Dat zou echt cool zijn!!! Eén van m'n favo. nummer is "1984"!! Dus ik hoop dat het doorgaat!