PDA

Bekijk de volledige versie : Red HD DVD (door een handtekening te zetten)



HD Freak
13-01-2008, 18:48
http://www.petitiononline.com/SAVEHDD/petition.html

Blijf natuurlijk ook gewoon HD DVD's kopen hé :bier:, zodat ze het ook in de sales kunnen zien.

Richard B.
13-01-2008, 19:07
Done

Willy B.
13-01-2008, 19:36
Done

Me too

:bier:

Tiger0120
13-01-2008, 20:06
LoL ik heb de link al door mijn hele adressen boek laten mailen

Edwin V
14-01-2008, 08:20
Het helpt toch niet jongens. Een hele grote zak met geld, dat helpt. Maar dan wel een heel erg grote zak.

Tiger0120
14-01-2008, 08:45
als we dan nu met 400.000.000 mensen allemaal 2 euro geven dan zijn we sterker als sony :-)

Dan komen ze wel terug. Zou mij die 2 euro wel waard zijn :-)

STaf
14-01-2008, 09:03
Toch maar gedaan, 't zal ni helpen, maar wie weet...

Newboy
14-01-2008, 10:57
als we dan nu met 400.000.000 mensen allemaal 2 euro geven dan zijn we sterker als sony :-)

Dan komen ze wel terug. Zou mij die 2 euro wel waard zijn :-)

Dan geef ik het liever aan een goed doel.

Edwin V
14-01-2008, 11:04
als we dan nu met 400.000.000 mensen allemaal 2 euro geven dan zijn we sterker als sony :-)
Trommel wat Chinezen op!:wink:

Trat
14-01-2008, 11:13
LOL, gaat dit iets uithalen denk je? Waarom zou je het willen redden? Het is toch juist goed dat er nu een standaard komt?

Richard B.
14-01-2008, 11:14
LOL, gaat dit iets uithalen denk je? Waarom zou je het willen redden? Het is toch juist goed dat er nu een standaard komt?

Niet als het de verkeerde standaard is. ;)

Trat
14-01-2008, 11:25
Niet als het de verkeerde standaard is. ;)
De verkeerde is volgens mij die waar de meeste beperkingen aan zitten...

Richard B.
14-01-2008, 11:34
De verkeerde is volgens mij die waar de meeste beperkingen aan zitten...

Nou, daar zijn we het dan tenminste over eens. :bier:

Trat
14-01-2008, 11:43
Nou, daar zijn we het dan tenminste over eens. :bier:
Niet als we het niet eens zijn over welke standaard de meeste beperkingen heeft. Ik denk dat ik daar anders over denk dan jij. Maar dat maakt gelukkig niet uit, de een verkoopt blijkbaar een veelvoud van wat de ander maar af kan zetten, qua films...(6)

Tiger0120
14-01-2008, 13:17
Waarom aan een goed doel?

Dit is toch een goed doel. Dacht je dat wij geld van afrika krijgen als we hier verzuipen?

Das wat ik bedoel!

Trat
14-01-2008, 13:38
Waarom aan een goed doel?

Dit is toch een goed doel. Dacht je dat wij geld van afrika krijgen als we hier verzuipen?

Das wat ik bedoel!
Dat zou ons eigen geld zijn. Een sigaar uit eigen doos...

Tiger0120
14-01-2008, 14:03
Je krijgt altijd hier een sigaar uit eigen doos.
Maar als wij voor 2 euro zouden kunnen redden van het kapitaal wat al in huis staat is het mij die 2 euro wel waard :-)

Trat
14-01-2008, 14:19
Je krijgt altijd hier een sigaar uit eigen doos.
Maar als wij voor 2 euro zouden kunnen redden van het kapitaal wat al in huis staat is het mij die 2 euro wel waard :-)
Maar eh, redden? Het gaat toch niet weg? Het houdt alleen op met bestaan straks.

Tiger0120
14-01-2008, 14:27
Jup en dan zit je met collectors items thuis;-)
Ik wil graag mijn harry potter collectie verder kunnen krijgen op HD DVD ziet een beetje vreemd uit 5 rode doosjes en 2 blauwe.

Trat
14-01-2008, 14:39
Jup en dan zit je met collectors items thuis;-)
Ik wil graag mijn harry potter collectie verder kunnen krijgen op HD DVD ziet een beetje vreemd uit 5 rode doosjes en 2 blauwe.
Zal lastig worden dan, nu WB weg is. Ik wacht juist op een 7 box HD versie voor HP. Ik koop het voor mijn vriendin en die wil pas een box hebben als alle films uit zijn. We hebben ze nu alleen op DVD. Ziet er naar uit dat dat blauwe doosjes worden :p

Richard B.
14-01-2008, 14:48
Jup en dan zit je met collectors items thuis;-)
Ik wil graag mijn harry potter collectie verder kunnen krijgen op HD DVD ziet een beetje vreemd uit 5 rode doosjes en 2 blauwe.
*zucht* Verzamelaars... :roll:

Juvefan
14-01-2008, 15:36
Als mensen nu weer gaan tekenen duurt de format war alleen nog maar langer. laat de hd-dvd supporters nou maar accepteren dat ze niet als winnaar uit de bus komen.
Als er een winnaar is wordt de vraag naar dat formaat veel groter -> grotere massaproductie -> lagere kosten per eenheid -> goedkoper te verkopen.
En sorry hoor maar in tegenstelling tot sommigen hier vind ik dit toch echt wel verloren zaak voor HD-DVD. Niemand schiet er nog iets mee op als mensen gaan tekenen en dergelijken om HD-DVD het hoofd boven water te houden. Steeds meer bedrijven verlaten HD-DVD. Ze redden het echt niet meer, tenzij bijvoorbeeld Warner terug komt op haar beslissing, wat hoogstwaarschijnlijk niet zal gebeuren.

Trat
14-01-2008, 15:51
Als mensen nu weer gaan tekenen duurt de format war alleen nog maar langer. laat de hd-dvd supporters nou maar accepteren dat ze niet als winnaar uit de bus komen.
Ik denk dat je deze actie vooral als iets ludieks moet zien. Het zal geen invloed op de format war hebben, die immers volgens velen al gestreden is.

Als er een winnaar is wordt de vraag naar dat formaat veel groter -> grotere massaproductie -> lagere kosten per eenheid -> goedkoper te verkopen.
Kijken of BD nou goedkoper gaat worden. Er zijn al films voor €15 bij de FRS.

En sorry hoor maar in tegenstelling tot sommigen hier vind ik dit toch echt wel verloren zaak voor HD-DVD. Niemand schiet er nog iets mee op als mensen gaan tekenen en dergelijken om HD-DVD het hoofd boven water te houden.
Puur zien als iets ludieks. Ik heb hem zelfs ook getekend, al ben ik een BD voorstander.

Steeds meer bedrijven verlaten HD-DVD. Ze redden het echt niet meer, tenzij bijvoorbeeld Warner terug komt op haar beslissing, wat hoogstwaarschijnlijk niet zal gebeuren.Die beslissing van WB is ook niet op een blauwe maandag gemaakt. Dit is voor goed.

Richard B.
14-01-2008, 16:04
Als mensen nu weer gaan tekenen duurt de format war alleen nog maar langer. laat de hd-dvd supporters nou maar accepteren dat ze niet als winnaar uit de bus komen.
Ja, met zo'n benadering bereik je natuurlijk helemaal niets. :roll:

En als BR zich in de positie zou bevinden waarin HD DVD nu zit dan zou je wel anders piepen. Als je heel veel plezier van iets hebt, en vindt dat het duidelijke voordelen biedt boven een concurrerend product dan ben je snel bereid om het te verdedigen. Ik tenminste wel.

Juvefan
14-01-2008, 16:04
Ja precies. Nu nog even wachten op Paramount en Universal. Dan kan het aantal hd-titels ook wel uitgerbreid worden.

PCMSCHOUTEN
14-01-2008, 16:15
Ook ik heb getekend!!!

Voor twee euro per man het medium redden lijkt mij een goed plan (mag ook wel 4 euro zijn ).

Ik heb nu 15 hd dvd,s maar ben dus bang dat als mijn toshiba hd-ep10 over 3 jaar de geest geeft ik ook de hd, dvd kan weggooien.

Weet iemand hoelang zo,n dvd speler te repareren valt??.Ik had hiervoor een philips dvp-9000 dvd speler van 399 euro die na 1 jaar en 2 maanden kapot ging.Philips kon het ding niet meer repareren dus heb ik 350 terug gehad van philips na dreiging met een advocaat(je gaat dan praten met een "prevent escalation officer" van Philips die je een voorstel doet.Daar heb ik deze speler dus van gekocht met wat hd,dvd,s.

Trat
14-01-2008, 16:17
En als BR zich in de positie zou bevinden waarin HD DVD nu zit dan zou je wel anders piepen. Als je heel veel plezier van iets hebt, en vindt dat het duidelijke voordelen biedt boven een concurrerend product dan ben je snel bereid om het te verdedigen. Ik tenminste wel.
Al zijn die "duidelijke" voordelen niet voor iedereen evident. Ergens kan ik het wel begrijpen. Online petities hebben gewoon weinig zin, zeker in een mater als deze waar aanzienlijke geldbedragen mee gemoeid zijn.

Trat
14-01-2008, 16:19
Ook ik heb getekend!!!

Voor twee euro per man het medium redden lijkt mij een goed plan (mag ook wel 4 euro zijn ).

Ik heb nu 15 hd dvd,s maar ben dus bang dat als mijn toshiba hd-ep10 over 3 jaar de geest geeft ik ook de hd, dvd kan weggooien.

Weet iemand hoelang zo,n dvd speler te repareren valt??.Ik had hiervoor een philips dvp-9000 dvd speler van 399 euro die na 1 jaar en 2 maanden kapot ging.Philips kon het ding niet meer repareren dus heb ik 350 terug gehad van philips na dreiging met een advocaat(je gaat dan praten met een "prevent escalation officer" van Philips die je een voorstel doet.Daar heb ik deze speler dus van gekocht met wat hd,dvd,s.
Wel grappig om te zien dat HD-DVD adept hun format €2 waard vinden...

Ik denk dat er weinig aan te sleutelen valt. Misschien kun je kijken of fora van Laser Disc verzamelaars hoe dit dit aanpakken?

PCMSCHOUTEN
14-01-2008, 17:25
Mmhhhh

Ik vraag me af hoeveel blu ray adepten ervoor over zouden hebben als ze merken dat blu-ray het niet zou redden (schatting 6 euro??)

Trat
14-01-2008, 17:29
Mmhhhh

Ik vraag me af hoeveel blu ray adepten ervoor over zouden hebben als ze merken dat blu-ray het niet zou redden (schatting 6 euro??)
Geen idee, ik zou er niks om geven i.i.g. Kocht ik gewoon een HD-DVD speler (als HD mij wat meer dunkte). Mijn PS3 blijft toch nog wat jaartjes in productie...

Juvefan
14-01-2008, 17:42
Ja, met zo'n benadering bereik je natuurlijk helemaal niets. :roll:

En als BR zich in de positie zou bevinden waarin HD DVD nu zit dan zou je wel anders piepen. Als je heel veel plezier van iets hebt, en vindt dat het duidelijke voordelen biedt boven een concurrerend product dan ben je snel bereid om het te verdedigen. Ik tenminste wel.

Onzin. Ik denk hierbij puur realistisch en rationeel na. Het is nou eenmaal logisch dat Blu ray gaat winnen. Daar staan zowel meer consumenten als producenten (film én electronica). Als HD/DVD op deze manier zich nog zou weten terug te krabbelen, waar houdt het dan op? Dalijk is (puur hypothetisch) HD/DVD aan de winnende hand en heeft iedereen die achter Blu-ray staat dit trucje van HD-DVD geleerd. Dan krijgen we dit nóg een keer. God knows when it ends.

Hoe langer deze format duurt, hoe meer gedupeerden er zullen zijn. Dus het kan maar beter zo snel mogelijk eindigen, en aangezien bij Blu-ray als winnaar de minste mensen gedupeerd zijn, lijkt me blu-ray als winnaar een hele goede uitkomst. Dit is redelijk objectief dacht ik zo. :)

Trat
14-01-2008, 17:47
Onzin. Ik denk hierbij puur realistisch en rationeel na. Het is nou eenmaal logisch dat Blu ray gaat winnen. Daar staan zowel meer consumenten als producenten (film én electronica). Als HD/DVD op deze manier zich nog zou weten terug te krabbelen, waar houdt het dan op? Dalijk is (puur hypothetisch) HD/DVD aan de winnende hand en heeft iedereen die achter Blu-ray staat dit trucje van HD-DVD geleerd. Dan krijgen we dit nóg een keer. God knows when it ends.

Hoe langer deze format duurt, hoe meer gedupeerden er zullen zijn. Dus het kan maar beter zo snel mogelijk eindigen, en aangezien bij Blu-ray als winnaar de minste mensen gedupeerd zijn, lijkt me blu-ray als winnaar een hele goede uitkomst. Dit is redelijk objectief dacht ik zo. :)
Jij en ik: wij denken er precies hetzelfde over. Nou hopen dat HD-DVD adepten zelf niet meer schade aan gaan richten in hun omgeving door anderen mede slachtoffer te gaan maken en hun alsnog een HD-DVD speler aan proberen te praten (zie je vaak, bij zo iets).

Pieter Kleine
14-01-2008, 18:09
Heb hem ook ondertekent. Heb overigens een collega vertelt dat als hij nu iets wil doen hij het beste voor de ps 3 de 40 gig variant kan gaan en van de andere blu-ray spelers weg moeten blijven gelet op kinderziektes blu-ray.
Maar hd-dvd heeft bij mij altijd de lichte voorkeur gehad ingeval van Warner, vanwege vaak betere uitgaves.
Warner heeft een heel grote fout gemaakt, ze hebben Toshiba gezichtsverlies laten lijden op de CES. Dit moet je niet doen met Japanners, die kunnen heel boos worden. En blijkens hun huidige strategie zijn ze echt heel boos en zijn dus bereid nog veel geld in het hd-dvd format te investeren. .

pascal b
14-01-2008, 18:26
Kun je ook ergens stemmen TEGEN HD-dvd.
"and the winner is.......BLU-RAY"(6) :wink:

Trat
14-01-2008, 18:28
Heb hem ook ondertekent. Heb overigens een collega vertelt dat als hij nu iets wil doen hij het beste voor de ps 3 de 40 gig variant kan gaan en van de andere blu-ray spelers weg moeten blijven gelet op kinderziektes blu-ray.
Maar hd-dvd heeft bij mij altijd de lichte voorkeur gehad ingeval van Warner, vanwege vaak betere uitgaves.
Warner heeft een heel grote fout gemaakt, ze hebben Toshiba gezichtsverlies laten lijden op de CES. Dit moet je niet doen met Japanners, die kunnen heel boos worden. En blijkens hun huidige strategie zijn ze echt heel boos en zijn dus bereid nog veel geld in het hd-dvd format te investeren. .
Dat geld zullen ze wel bij MS moeten kapen, vraag me af hoeveel ze er zelf nog in willen stoppen...

Trat
14-01-2008, 18:32
Kun je ook ergens stemmen TEGEN HD-dvd.
"and the winner is.......BLU-RAY"(6) :wink:
Ik heb mijn naam gewoon opgegeven als Werner Broers... misschien dat dit ook duidelijk is... (6)

Juvefan
14-01-2008, 22:53
ach gezichtsverlies lijden.... Uiteindelijk moet Warner Toshiba met HD-DVD of Sony met Blu-ray verlaten. beide lijden in dat geval gezichtsverlies en je raad het nooit; beide zijn Japans!

Newboy
14-01-2008, 23:20
Zich vastklampen aan de spreekwoordelijke strohalm :D

HD Freak
22-01-2008, 17:12
http://www.petitiononline.com/SAVEHDD/petition.html

Blijf natuurlijk ook gewoon HD DVD's kopen hé :bier:, zodat ze het ook in de sales kunnen zien.

op 21 januari waren er meer dan 6000 handtekeningen:-)
bron: http://www.highdefdigest.com/news/show/Thousands_Sign_Save_HD_DVD_Petition/1374

op 22 januari bijna 12.000:D
bron:
http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/12386/13410/save-kill-hddvd-epetitions-online.phtml

Egon
22-01-2008, 17:39
als we dan nu met 400.000.000 mensen allemaal 2 euro geven dan zijn we sterker als sony :-)

Dan komen ze wel terug. Zou mij die 2 euro wel waard zijn :-)

Dan ik net zo goed 2 euro gelijk weggooien. Dat maakt toch geen verschil uit.

en als je nu HD-DVD films koopt kan je ze straks gebruiken als onderzetters gebruiken.

Volgens mij zijn ze daarvoor alleen gemaakt.

wees eens slim en stop je geld in BD dan heb je nog wat.

Trat
22-01-2008, 18:41
Titel van de topic is misleidend: het lijkt alsof deze actie wat uit gaat maken. Helemaal niks hoor.

Pieter Kleine
22-01-2008, 18:56
Stel dat de 300.000 mensen de hd-dvd petitie tekenen. Dat zijn 300.000 potentiële kopers. Dit is een belangrijk signaal.

Er was ooit en is nog steeds in Nederland een sf-blad Perry Rhodan. In de jaren 60 stopte men met de uitgave van dit blad. Dankzij een petitie van consumenten ging men de uitgave van dit blad weer opstarten. In Nederland is men nu toe aan nummer 1910. Na 40 jaar verschijnt het blad nog steeds.

Edwin V
22-01-2008, 19:02
Stel dat de 300.000 mensen de hd-dvd petitie tekenen. Dat zijn 300.000 potentiële kopers. Dit is een belangrijk signaal.

Er was ooit en is nog steeds in Nederland een sf-blad Perry Rhodan. In de jaren 60 stopte men met de uitgave van dit blad. Dankzij een petitie van consumenten ging men de uitgave van dit blad weer opstarten. In Nederland is men nu toe aan nummer 1910. Na 40 jaar verschijnt het blad nog steeds.
Een beter signaal is 300.000 Warner HD DVD's kopen. ;)

Newboy
22-01-2008, 19:32
Een beter signaal is 300.000 Warner HD DVD's kopen. ;)

My thoughts exactly. Wat maakt een petitie nou uit als de userbase zo klein blijft tegenover Blu-ray.

Tegen maart hoopt Sony zo'n 11 miljoen PS3's te verkopen. Het lijkt erop dat dit gaat lukken. Dat zijn zo'n 11 miljoen potentiële Blu-ray kopers. Verander dat eens met een petitie (6)

Egon
22-01-2008, 19:32
Stel dat de 300.000 mensen de hd-dvd petitie tekenen. Dat zijn 300.000 potentiële kopers. Dit is een belangrijk signaal.

Er was ooit en is nog steeds in Nederland een sf-blad Perry Rhodan. In de jaren 60 stopte men met de uitgave van dit blad. Dankzij een petitie van consumenten ging men de uitgave van dit blad weer opstarten. In Nederland is men nu toe aan nummer 1910. Na 40 jaar verschijnt het blad nog steeds.

Bij fabriek Fokker hadden ze ook veel geld in gestoken dat was te weinig
En is als nog failliet verklaard. oftwel HD-DVD kan als nog verliezen.

Richard B.
22-01-2008, 19:35
Een beter signaal is 300.000 Warner HD DVD's kopen. ;)

Ik ben al hard bezig. :lol:

Trat
22-01-2008, 21:02
Stel dat de 300.000 mensen de hd-dvd petitie tekenen. Dat zijn 300.000 potentiële kopers. Dit is een belangrijk signaal.

Er was ooit en is nog steeds in Nederland een sf-blad Perry Rhodan. In de jaren 60 stopte men met de uitgave van dit blad. Dankzij een petitie van consumenten ging men de uitgave van dit blad weer opstarten. In Nederland is men nu toe aan nummer 1910. Na 40 jaar verschijnt het blad nog steeds.
Pfffff... vooral doorgaan!

Reinbo
23-01-2008, 07:17
F*ck HD dvd, wie een handtekening zet is blijkbaar voor en langere format war...

Reinbo
23-01-2008, 07:19
op 21 januari waren er meer dan 6000 handtekeningen:-)
bron: http://www.highdefdigest.com/news/show/Thousands_Sign_Save_HD_DVD_Petition/1374

op 22 januari bijna 12.000:D
bron:
http://www.pocket-lint.co.uk/news/news.phtml/12386/13410/save-kill-hddvd-epetitions-online.phtml

12000, nou dat zijn er zeker genoeg om heel veel geld aan te verdienen... denk dat Warner spijt krijgt. :confused: :confused: :confused:

Roger Weerts
23-01-2008, 08:01
En vandaag 23 januari 2008 om 8 uur zijn het er


16763

Trat
23-01-2008, 10:44
denk dat Warner spijt krijgt. :confused: :confused: :confused:
LOL, ja joh. Mensen vullen dit ook helemaal niet in met spambots en dergelijke! WB zit zich echt op te vreten.

Wedlock
23-01-2008, 16:17
Sorry hoor maar ik moet er toch om lachen elke keer als ik die petities zie ( en ja ook om mijn petitie).
Bijna 19.000 handtekekeningen terwijl er 1.000.000 HD-DVD spelers verkocht zijn is toch maar een trieste aantal.

Maar goed even goede vrienden :D

Egon
23-01-2008, 17:47
en paramount die gaat ook naar blu-ray
Volgens de Financial Times zou Paramount, dat vorig jaar voor HD-DVD koos, destijds hebben afgesproken dat het mocht overstappen op Blu-ray als Warner dat ook deed. Ook tekenfilmstudio DreamWorks, dat nauw met Paramount samenwerkt, heeft mogelijk een dergelijke clausule in zijn contract laten opnemen.

HD Freak
23-01-2008, 21:20
en paramount die gaat ook naar blu-ray
Volgens de Financial Times zou Paramount, dat vorig jaar voor HD-DVD koos, destijds hebben afgesproken dat het mocht overstappen op Blu-ray als Warner dat ook deed. Ook tekenfilmstudio DreamWorks, dat nauw met Paramount samenwerkt, heeft mogelijk een dergelijke clausule in zijn contract laten opnemen.
Oud nieuws wat al achterhaald is.

Tiger0120
23-01-2008, 22:55
en paramount die gaat ook naar blu-ray
Volgens de Financial Times zou Paramount, dat vorig jaar voor HD-DVD koos, destijds hebben afgesproken dat het mocht overstappen op Blu-ray als Warner dat ook deed. Ook tekenfilmstudio DreamWorks, dat nauw met Paramount samenwerkt, heeft mogelijk een dergelijke clausule in zijn contract laten opnemen.

Old news


Dan ik net zo goed 2 euro gelijk weggooien. Dat maakt toch geen verschil uit.

en als je nu HD-DVD films koopt kan je ze straks gebruiken als onderzetters gebruiken.

Volgens mij zijn ze daarvoor alleen gemaakt.

wees eens slim en stop je geld in BD dan heb je nog wat.


Heb ik dan gezegt dat jij 2 euro moet geven? Laat ons toch in onze waarde en ga iemand anders vervelen!


En voor Reinbo: F*ck de mensen die niks zinnigs te melden hebben dan hier een beetje lang HD DVD te zeiken!

Egon
23-01-2008, 23:24
Mensen van HD-DVD camp zitten ook hun tegen partij te vervelen.
en HD-DVD fans wakker moet geschud worden, dat BD de nieuwe standaard word.

Spec voor Tiger0120 je valt in herhaling. Je eerste Citaat had ook door hd freak gedaan.

Juvefan
24-01-2008, 03:21
12000, nou dat zijn er zeker genoeg om heel veel geld aan te verdienen... denk dat Warner spijt krijgt. :confused: :confused: :confused:

Spijt? Warner hoeft geen handtekeningen. Warner wil verkopen! Zolang de markt opgesplitst is en mensen de kans lopen in het verkeerde formaat te investeren, kijken teveel mensen de kat uit de boom. Daardoor verkoopt Warner minder.

Als er dadelijk duidelijk een nieuwe standaard is heeft de consument meer zekerheid, investeren ze er eerder in en kunnen studio's als Warner veel meer verkopen.

Edwin V
24-01-2008, 08:13
Spijt? Warner hoeft geen handtekeningen. Warner wil verkopen! Zolang de markt opgesplitst is en mensen de kans lopen in het verkeerde formaat te investeren, kijken teveel mensen de kat uit de boom. Daardoor verkoopt Warner minder.

Als er dadelijk duidelijk een nieuwe standaard is heeft de consument meer zekerheid, investeren ze er eerder in en kunnen studio's als Warner veel meer verkopen.
Het ging Warner met name om de teruglopende DVD verkopen die men (wellicht terecht) wijt aan de afwachtende houding van mensen die minder DVD's kopen omdat ze wachten op HD.

Als alle partijen duidelijk hadden gemaakt dat er geen verkeerd formaat zou zijn maar dat ze naast elkaar zouden blijven bestaan met dual format lezers was er niks aan de hand, maar zowel de hardware fabrikanten als de studio's kozen voor 1 kant. Warner heeft 't nog opengelaten, maar er ontstond een patstelling die men wilde doorbreken omdat de verkopen terug liepen.

Trat
24-01-2008, 13:13
Mensen van HD-DVD camp zitten ook hun tegen partij te vervelen.
en HD-DVD fans wakker moet geschud worden, dat BD de nieuwe standaard word.

Spec voor Tiger0120 je valt in herhaling. Je eerste Citaat had ook door hd freak gedaan.

LOL!

Edwin V
24-01-2008, 14:29
dat BD de nieuwe standaard word. .
Correctie: kans heeft te worden nu HD DVD het in ieder geval niet wordt, maar men is er nog lang niet.

Trat
24-01-2008, 18:57
Correctie: kans heeft te worden nu HD DVD het in ieder geval niet wordt, maar men is er nog lang niet.
LOL, is er nog meer bij de FRS te koop dan die twee?

Egon
24-01-2008, 21:37
LOL, is er nog meer bij de FRS te koop dan die twee?

Ja spellen, CD's, DVD's Hihi

Pieter Kleine
24-01-2008, 22:25
De 25000 grens is gepasseerd, slechts 3 dagen na de publicatie van highdefdigest.com (met startaantal van zo'n 6000).

HD Freak
25-01-2008, 00:48
Er is nu ook een mooie site met allerlei gegevens om HD DVD te redden.
http://www.savehddvd.com/

Het belangrijkste is natuurlijk gewoon films blijven kopen en je kennisen en familie ook een HD DVD-speler laten kopen:wink: .

Juvefan
25-01-2008, 01:12
Er is nu ook een mooie site met allerlei gegevens om HD DVD te redden.
http://www.savehddvd.com/

Het belangrijkste is natuurlijk gewoon films blijven kopen en je kennisen en familie ook een HD DVD-speler laten kopen:wink: .

Doe je familieleden een lol en laat ze gewoon een blu-ray speler kopen. Daar hebben ze vooral in de toekomst veel meer aan. ;)

Frenkel
25-01-2008, 06:59
Er is nu ook een mooie site met allerlei gegevens om HD DVD te redden.
http://www.savehddvd.com/



Veel misleidingen staan er die site.
Alle geruchten over betalingen van overstapgeld door Sony..... en geruchten dat Fox en Warner eigenlijk HD DVD prefereren en HD DVD exclusief waren gegaan worden daar neergeschreven alsof het keiharden feiten zijn.
Ook wordt er beweerd dat de goedkoopste BD speler ongeveer $400 kost.

dat een HD DVD bezitter zelf massaal HD DVD discs en spelers blijven kopen, lijkt me wel wijs en moedig.
Om ook je kennisen hier toe te verleiden is een groot risico... uiteindelijk maak je daar geen vrienden mee.

Trat
25-01-2008, 09:35
Om ook je kennisen hier toe te verleiden is een groot risico... uiteindelijk maak je daar geen vrienden mee.
Een tijdje geleden waarschuwde ik hier al voor. Het zou erg tragisch zijn als het handje vol HD-DVD adepten als Jehova getuigen door het leven gaan en anderen slachtoffer gaan maken van hun persoonlijke ellende. Je moet n00bs geen HD-DVD speler aansmeren. Dat weet ieder kind en het kan je je vriendschap kosten. Als je dat zo graag doet moet je bij de MediaMarkt of een andere dozenschuiver gaan werken...

Pieter Kleine
25-01-2008, 10:37
Op zich is het niet mis om iemand een hd-dvd speler te adviseren, mits je er bij goed vertelt wat momenteel de situatie op de hd-markt. Als ik iemand dit zou adviseren dan is het niet om hd-dvd (hoewel het wel makkelijk is dat de beschikbare hd-dvd titels afgespeeld kunnen worden), maar om de kwaliteit van de spelers zelf. Voor een geringe tot grotere investering heb je met een hd-dvd speler een zeer goed upscalende dvd-speler en van de Toshiba's is ook bekend dat het heel goede cd-spelers zijn.

HD Freak
25-01-2008, 11:25
Ik vind dat op dit moment het aanraden van HD DVD of Bluray allebei riskant is, omdat nog niets beslist is!
Al die PS3 fanboys hebben het maar over de winst van Bluray, maar er is nog niets zeker. Er zijn al meer dan 800 films op HD DVD uitgebracht en dit worden er steeds meer.
De porno industrie brengt de films uit op de 2 formaten (bron: http://www.avrev.com:80/news/0108/24.adultfilms243.shtml) en dus worden het steeds meer films voor beide formaten.

Wat denken jullie wat er gebeurd als er nu één groot nieuwsfeit in het voordeel komt voor HD DVD?

marcelb7
25-01-2008, 11:37
http://www.petitiononline.com/SAVEHDD/petition.html

Blijf natuurlijk ook gewoon HD DVD's kopen hé :bier:, zodat ze het ook in de sales kunnen zien.
Tamelijk kansloze actie.

Newboy
25-01-2008, 11:53
Ik vind dat op dit moment het aanraden van HD DVD of Bluray allebei riskant is, omdat nog niets beslist is!
Al die PS3 fanboys hebben het maar over de winst van Bluray, maar er is nog niets zeker. Er zijn al meer dan 800 films op HD DVD uitgebracht en dit worden er steeds meer.
De porno industrie brengt de films uit op de 2 formaten (bron: http://www.avrev.com:80/news/0108/24.adultfilms243.shtml) en dus worden het steeds meer films voor beide formaten.

Wat denken jullie wat er gebeurd als er nu één groot nieuwsfeit in het voordeel komt voor HD DVD?

En wat zou dat nieuwsfeit dan zijn? En hou op met "als" te gebruiken. Als Blu-ray dit, als blu-ray dat...,

Dat die stomme format war eindelijk eens gaat ophouden en dat Blu-ray standaard word. Al die acties zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van een format dat niet weet dat het al verloren heeft. En dat komt de consument niet ten goede.

En de winst van Blu-ray is al zeker. Dat bewijzen de verkoopcijfers van Blu-ray in Europa, VS, Australië en Japan. En dat bewijst ook waarom Warner is overgestapt. Diegene die dat niet zien is gewoon blind.

Ja 800 HD-DVD's en het enige wat erbij komt zijn de releases van Paramount en Universal. Porno industrie was in het begin HD-DVD exclusief maar nu de verkoopcijfers van Blu-ray en het succes van PS3 tevoorschijn zijn gekomen is er opeens wel plaats voor Blu-ray. Begrijpe wie begrijpe kan :roll:

Damn it HD-DVD, won't you die already!! Niets kan hen nog redden. Online petities zijn een joke. Bij mijn weten hebben ze nog niets uitgehaald. Wat haalt een online petitie nu uit als de HD-DVD verkoopcijfers ver maar dan ook heel ver onder de Blu-ray verkopen liggen.

Trat
25-01-2008, 12:09
En wat zou dat nieuwsfeit dan zijn? En hou op met "als" te gebruiken. Als Blu-ray dit, als blu-ray dat...,

Dat die stomme format war eindelijk eens gaat ophouden en dat Blu-ray standaard word. Al die acties zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van een format dat niet weet dat het al verloren heeft. En dat komt de consument niet ten goede.

En de winst van Blu-ray is al zeker. Dat bewijzen de verkoopcijfers van Blu-ray in Europa, VS, Australië en Japan. En dat bewijst ook waarom Warner is overgestapt. Diegene die dat niet zien is gewoon blind.

Ja 800 HD-DVD's en het enige wat erbij komt zijn de releases van Paramount en Universal. Porno industrie was in het begin HD-DVD exclusief maar nu de verkoopcijfers van Blu-ray en het succes van PS3 tevoorschijn zijn gekomen is er opeens wel plaats voor Blu-ray. Begrijpe wie begrijpe kan :roll:

Damn it HD-DVD, won't you die already!! Niets kan hen nog redden. Online petities zijn een joke. Bij mijn weten hebben ze nog niets uitgehaald. Wat haalt een online petitie nu uit als de HD-DVD verkoopcijfers ver maar dan ook heel ver onder de Blu-ray verkopen liggen.
Je hebt gelijk: de HD-DVD zombies moeten eindelijk gaan accepteren dat BD de kampioen is geworden. Gewoon doorlopen verder, niks aan de hand.

Trat
25-01-2008, 12:13
Op zich is het niet mis om iemand een hd-dvd speler te adviseren, mits je er bij goed vertelt wat momenteel de situatie op de hd-markt. Als ik iemand dit zou adviseren dan is het niet om hd-dvd (hoewel het wel makkelijk is dat de beschikbare hd-dvd titels afgespeeld kunnen worden), maar om de kwaliteit van de spelers zelf. Voor een geringe tot grotere investering heb je met een hd-dvd speler een zeer goed upscalende dvd-speler en van de Toshiba's is ook bekend dat het heel goede cd-spelers zijn.
Nee, er is alles mis met het adviseren van een HD-DVD speler. Het heeft alleen zin als je een über freak bent en alle films NU wilt zien want ALLES gaat straks op BD uitkomen. En een goede upscale DVD speler zul je ook met een BD speler krijgen. Het heeft gewoon geen zin om het adviseren van een HD-DVD speler aan een Jan en Alleman goed te praten. Acceptatie dat BD gewoon heeft is wat de industrie nodig heeft, geen Jehova getuigen die met een voet tussen de deur nog wat spelertjes aan proberen te spelen voor formaat dat al gedoemd was te mislukken voor lancering.

marcelb7
25-01-2008, 12:16
Ja 800 HD-DVD's en het enige wat erbij komt zijn de releases van Paramount en Universal. Porno industrie was in het begin HD-DVD exclusief maar nu de verkoopcijfers van Blu-ray en het succes van PS3 tevoorschijn zijn gekomen is er opeens wel plaats voor Blu-ray. Begrijpe wie begrijpe kan :roll:
800? Zijn dat de totale verkopen in stuks? :mrgreen:

Porno op hidef begrijp ik al helemaal niet. Dat móet er toch helemaal niet mooi uit zien? Zie je alle rimpeltjes enzo. Brrrrr....

Op zich vind ik al die discussies hier over bluray en hd-dvd prachtig. Wát een geneuzel om niks! Als je de verkopen van dvd versus de twee hidef formaten vergelijkt, dan is dat 100000:1, maar de forumdiscussies over dvd versus die over br/hd is 1:100000, hahaha. Sorry hoor, maar eh... ga eens een filmpje kijken! Dáár gaat het om. Filmpjes. Niet om de resolutie op een schijfje.

Trat
25-01-2008, 12:27
800? Zijn dat de totale verkopen in stuks? :mrgreen:
Hehe, flauw maar wel LOL.


Porno op hidef begrijp ik al helemaal niet. Dat móet er toch helemaal niet mooi uit zien? Zie je alle rimpeltjes enzo. Brrrrr....
Pfff porno op schijfjes is volgens mij sowieso passé. Kan me niet voorstellen dat iemand niet aan zijn "trekken" kan komen via het net.


Op zich vind ik al die discussies hier over bluray en hd-dvd prachtig. Wát een geneuzel om niks! Als je de verkopen van dvd versus de twee hidef formaten vergelijkt, dan is dat 100000:1, maar de forumdiscussies over dvd versus die over br/hd is 1:100000, hahaha. Sorry hoor, maar eh... ga eens een filmpje kijken! Dáár gaat het om. Filmpjes. Niet om de resolutie op een schijfje.
Maar het gaat niet op HD Vs. DVD. Ik weet nog goed toen mensen zeiden dat ze helemaal niks om DVD gaven en er nooit 60-70 piek voor wilde dokken. VHS enzo vond men zogenaamd prima. Een jaar later hadden ze allemaal een DVD speler en een flink opgewaardeerde Videoland kaart. Zo zie ik het nu ook. Alle oude troep is inmiddels wel op DVD re-released, nu is het tijd voor een nieuw formaat waarop oude troep weer opnieuw re-released kan worden. Net zo lang tot er alleen maar nieuwe releases zijn en er weer een nieuwe standaard opstaat. Meestal staan er twee of meerdere tegelijk op. Zo ook hier en daar gaat de discussie om. Het is zinloos om te denken dat HD, SD (DVD) niet gaat vervangen. Is het niet over een jaar dan is het wel over 2 - 3 jaar. Mensen willen immers films op een schijfje hebben want downloads zullen geen grote aftrek vinden bij de massa de komende jaren. Hoe verkoop je immers je films weer door? Betalen voor een mp3tje gaat nog wel, maar €10 voor een film die je ook op schijfje kunt kopen voor iets meer doet niemand.

Edwin V
25-01-2008, 12:33
formaat dat al gedoemd was te mislukken voor lancering.Wat een ongelooflijk domme en totaal ongefundeerde opmerking weer.

Trat
25-01-2008, 12:48
Wat een ongelooflijk domme en totaal ongefundeerde opmerking weer.
Deze opmerking is al vaker gefundeerd. Maar komt hij (in grove lijnen) nog een keer: [1] HD-DVD had nauwelijks support van grote filmstudios, hier merken we nu nog steeds alles van. [2] Toshiba had enkel MS als belangrijke partner. MS is goed in het verkopen van inferieure producten, dus hier valt wat voor de zeggen, geef ik toe. BD had een veel bredere ondersteuning en men is bij HD-DVD beperkt tot het kopen van Toshiba spelers (met bijgepaste Medion look). [3] HD-DVD maakte veel later pas de overstap naar gebruik voor datatoepassingen. De gevolgen merk je nu al door de hogere prijs van HD-DVD schijfjes tov BD schijfjes en de afwezigheid van branders en spelers voor in een computer. [4] HD-DVD koos een DRM protectie middels een ethernet verbinding: die niet iedereen wilt gaan gebruiken. [5] De 360 kwam zonder interne HD-DVD drive en maakte bovendien een te grote herrie om de HD-DVD addon, die later kwam, serieus te gebruiken als film afspeel device voor liefhebbers (de belangrijkste groep early addopters en die allemaal een dedicated speler kochten).

Edwin V
25-01-2008, 12:55
Deze opmerking is al vaker gefundeerd. Maar komt hij (in grove lijnen) nog een keer: [1] HD-DVD had nauwelijks support van grote filmstudios, hier merken we nu nog steeds alles fan. [2] Toshiba had enkel MS als belangrijke partner. MS is goed in het verkopen van inferieure producten, dus hier valt wat voor de zeggen, geef ik toe. [3] HD-DVD maakte veel later pas de overstap naar gebruik voor datatoepassingen. De gevolgen merk je nu al door de hogere prijs van HD-DVD schijfjes tov BD schijfjes en de afwezigheid van branders en spelers voor in een computer. [4] HD-DVD koos een DRM protectie middels een ethernet verbinding: die niet iedereen wilt gaan gebruiken. [5] De 360 kwam zonder interne HD-DVD drive en maakte bovendien een te grote herrie om de HD-DVD addon, die later kwam, serieus te gebruiken als film afspeel device voor liefhebbers (de belangrijkste groep early addopters en die allemaal een dedicated speler kochten).
Iedereen die verstand van zaken heeft vindt dat deze argumenten totaal geen "gedoemd te mislukken vanaf het begin" conclusie kunnen rechtvaardigen. Studio support was er in het begin overigens genoeg. Warner wilde eerst juist HD DVD. En als er betere marketing was geweest en warner geld van Toshiba had gehad was 't gewoon anders.

Trat
25-01-2008, 13:02
Iedereen die verstand van zaken heeft vindt dat deze argumenten totaal geen "gedoemd te mislukken vanaf het begin" conclusie kunnen rechtvaardigen. Studio support was er in het begin overigens genoeg. Warner wilde eerst juist HD DVD. En als er betere marketing was geweest en warner geld van Toshiba had gehad was 't gewoon anders.
Tja, "verstand van zaken". Waarvan eigenlijk want je slaat de plank volledig mis hier. Mijn fundering is een verzameling van argumenten die gebruikt werden in het begin van de strijd. Je kunt niet ontkennen dat ieder argument dat ik voer tot op de dag van vandaag parten blijft spelen voor het HD-DVD kamp. Dit ontkennen getuigd eerder "geen verstand van zaken" en ik daag je uit ze te weerleggen. WB was de grote en enige troef die HD-DVD in het begin had. De exclusieve deals met Universal en Paramount zijn nooit zo effectief geweest omdat iedereen de boot afhield en niemand tekende voor langer dan 18 maanden. Misschien had ik [6] weinig vertrouwen vanuit de industrie nog als doempunt moeten opnemen in mijn lijstje.

En als, als, als, als. Dat heeft allemaal geen zin meer. MS heeft ze ook flink laten vallen door geen HD-DVD drive in hun boeing 360 te stoppen, dat was mijns inziens erg heilzaam geweest voor Toshiba.

Edwin V
25-01-2008, 13:05
Tja, "verstand van zaken". Waarvan eigenlijk want je slaat de plank volledig mis hier. Mijn fundering is een verzameling van argumenten die gebruikt werden in het begin van de strijd. Je kunt niet ontkennen dat ieder argument dat ik voer tot op de dag van vandaag parten blijft spelen voor het HD-DVD kamp. Dit ontkennen getuigd eerder "geen verstand van zaken" en ik daag je uit ze te weerleggen. WB was de grote en enige troef die HD-DVD in het begin had. De exclusieve deals met Universal en Paramount zijn nooit zo effectief geweest omdat iedereen de boot afhield en niemand tekende voor langer dan 18 maanden. Misschien had ik [6] weinig vertrouwen vanuit de industrie nog als doempunt moeten opnemen in mijn lijstje.

Ik ga niet meer reageren op jouw onzin. Ik kan met veel minder begaafde mensen overweg door wat extra moiete te nemen maar met jou is er geen beginnen aan. Ik hoop alleen dat nieuwe lezers op dvd.nl zich wel goed laten informeren.

Trat
25-01-2008, 13:06
Ik ga niet meer reageren op jouw onzin. Ik kan met veel minder begaafde mensen overweg door wat extra moiete te nemen maar met jou is er geen beginnen aan. Ik hoop alleen dat nieuwe lezers op dvd.nl zich wel goed laten informeren.
Nou, het valt me erg van je tegen dat je niet verder durft te gaan. Maar ik had het ook wel verwacht en zien aankomen, dus de teleurstelling is daardoor minder groot. OWNED is het dan. (6)

Tiger0120
25-01-2008, 15:25
Kunnen we deze topic niet omdopen in Trat vs HD DVD?

Willy B.
25-01-2008, 15:37
27094

Trat
25-01-2008, 16:21
Kunnen we deze topic niet omdopen in Trat vs HD DVD?
:0) Hoezo? Wat heb ik er mee te maken? Ben ik de enige die hier weet dat BD gewonnen heeft dan?

Egon
25-01-2008, 16:36
Misschien geen handtekening zetten om HD-DVD te redden, want daaraan verdienen ze niks aan, maar op andere manier. Als jullie zo graag willen dat HD-DVD wint.

En meeste mensen denken bij HD-DVD aan Hard disk DVD. En te weinig spelers er zijn. En microsoft heeft goed gedaan om los ding voor xbox erbij kan doen. als ene systeem niet wint maken ze gewoon het andere systeem.

En bij Frs.nl heb je van Blu Ray 208 stuks
en van HD-DVD 138

Newboy
25-01-2008, 17:42
Iedereen die verstand van zaken heeft vindt dat deze argumenten totaal geen "gedoemd te mislukken vanaf het begin" conclusie kunnen rechtvaardigen. Studio support was er in het begin overigens genoeg. Warner wilde eerst juist HD DVD. En als er betere marketing was geweest en warner geld van Toshiba had gehad was 't gewoon anders.

Komaan geef het toe. Eigenlijk kon je het al zien aankomen. Toshiba is de enige die hardware maakt voor HD-DVD. En Toshiba is geen bekende naam als Sony, Philips, Panasonic en consoorten. Format met de minste opslagruimte. Studio support was er in het begin zeker niet genoeg. Enige wat ze hadden was Warner, Paramount en Universal. Al de rest koos voor exclusief voor Blu-ray. Dan kun je je afvragen waarom studio's voor Blu-ray kozen en niet voor HD-DVD. Wat zijn de argumenten?

En als de wereld plat was geweest dan was het ook anders. Dat zijn dromen en fantasiëen die nooit waar zullen zijn. Zoals een overwinning voor HD-DVD bijvoorbeeld. Het kwaad is geschied voor de HD-DVD aanhangers. De beste marketing voor Blu-ray is en blijft PS3. Daar kan Toshiba niet tegen op.

In feite kan je ook de schuld geven aan MS door hun beperkte toekomstvisie om geen HD-DVD in te bouwen in hun 360 console. Daardoor gaven ze de PS3 en Blu-ray een voorsprong die nu eindigt in dit resultaat. Tot mijn genoegen :D

Pieter Kleine
25-01-2008, 18:10
Aantal hd-dvd titels:


800? Zijn dat de totale verkopen in stuks?


Ik meen dat het aantal uitgebrachte blu-ray titels wereldwijd gelijk op loopt met dit getal.

Pieter Kleine
28-01-2008, 18:35
30273

*TIMMIE*
28-01-2008, 19:38
Wat een rare aktie weer. Kennelijk is er toch niet zo'n vertrouwen in het formaat als dergelijke aandacht nodig is. Wat zal het volgende wanhoopsmiddel zijn na de misleidende en foutieve informatiestroom, onnatuurlijke prijsdalingen, etc???

Egon
28-01-2008, 19:46
Terwijl mensen HD-DVD-kamp handtekening moeten verzamelen om die formaat te redden.
Zijn van Br's zijn er al min. 1 miljoen verkocht. daar verdienen ze nog wat aan.

Willy B.
30-01-2008, 13:24
31058

Egon
30-01-2008, 19:58
net was bij nieuws over HD schijfjes en dat BR gaat winnen en dat HD-DVD minder goed verkoopt.

STaf
30-01-2008, 22:28
Kunnen we deze topic niet omdopen in Trat vs HD DVD?
(6) (6) (6) (6)

ERIK KR
01-02-2008, 18:13
HDDVD hoeft helemaal niet gesteund te worden . Dat kan zichzelf redden .Alleen de hardware afprijzen is niet voldoende , ook de prijs van de software moet omlaag.En al de praat over "die verkoopt meer dan die" heeft weinig waarde: Begin van de jaren tachtig waren er veel meer betamaxrecorders verkocht, dan dat er nu BR spelers verkocht zijn ( PS3 inbegrepen ) . Daarbij komt nog dat toen voor iedereen het nut van zo een aankoop duidelijk was ; ge kon eindelijk zelf TV programmas opnemen . Wat kunt ge nu met een HD speler ?: als uw scherm groot genoeg is een klein verschil opmerken tussen SD en HD. En als ge een 720P TV of minder hebt ( 98% van de huidige TV's ) dan is het verschil zo gering dat de gemiddelde gebruiker zich slechts zal laten verleiden als de HD's slechts een paar euro meer kosten dan de SD's.