PDA

Bekijk de volledige versie : Universal en Paramount gaan nog steeds voor HD DVD



HD Freak
13-01-2008, 22:22
Universal gaat gewoon door met HD DVD ( 11-01-2008 ) :
Het huidige plan van Universal is nog steeds ondersteuning leveren op HD DVD.
bron: http://blog.wired.com/gadgets/2008/01/universal-to-co.html

Paramount's plannen zijn nog steeds HD DVD ondersteuning leveren ( 08-01-2008 ) :
Paramount blijft op dit moment nog HD DVD only!
bron: http://www.engadget.com/2008/01/08/paramount-current-plan-is-to-support-the-hd-dvd-format-curre/

Ik heb deze discussie nog maar even aangemaakt om de roddels uit de wereld te helpen.
HD DVD heeft nog steeds een kans, zolang er films gekocht worden!

Rogier Burghout
13-01-2008, 22:35
en hoppa, topic nummer zoveel voor steeds hetzelfde nieuws....:(

Andrew-Kenneth
13-01-2008, 22:38
Universal gaat gewoon door met HD DVD ( 11-01-2008 ) :
Het huidige plan van Universal is nog steeds ondersteuning leveren op HD DVD.
bron: http://blog.wired.com/gadgets/2008/01/universal-to-co.html

Paramount's plannen zijn nog steeds HD DVD ondersteuning leveren ( 08-01-2008 ) :
Paramount blijft op dit moment nog HD DVD only!
bron: http://www.engadget.com/2008/01/08/paramount-current-plan-is-to-support-the-hd-dvd-format-curre/

Ik heb deze discussie nog maar even aangemaakt om de roddels uit de wereld te helpen.
HD DVD heeft nog steeds een kans, zolang er films gekocht worden!

Ik weet niet of dit goed nieuws is.

De echte "vijand" is volgens mij niet Blu-ray (of HD-DVD) maar wel de gewone DVD.

Zolang Hi-Def op twee elkaar beconcurerende formaten blijft uitgebracht worden zal dit een remmende factor blijven voor de groei van Hi-def.

Zelf ben ik iets meer HD-DVD minded (geen regio-codering - weet je wel) maar had ik vorige week wel iets van : "Oef, the format war is gedaan...(kan ik eindelijk instappen...)"

Als Warner bij haar beslissing blijft om enkel nog Blu-ray's te produceren is de vasthoudendheid van Universal en Paramount enkel nog koppigheid te noemen.

(De duizenden die in het bezit zijn van een HD-DVD speler kunnen op korte termijn wel doorgaan met het kopen van HD-DVD schijfjes - Ik vraag me echter af of "korte pijn" niet beter is...)

Richard B.
13-01-2008, 23:00
Ik weet niet of dit goed nieuws is.

De echte "vijand" is volgens mij niet Blu-ray (of HD-DVD) maar wel de gewone DVD.

Zolang Hi-Def op twee elkaar beconcurerende formaten blijft uitgebracht worden zal dit een remmende factor blijven voor de groei van Hi-def.

Zelf ben ik iets meer HD-DVD minded (geen regio-codering - weet je wel) maar had ik vorige week wel iets van : "Oef, the format war is gedaan...(kan ik eindelijk instappen...)"

Als Warner bij haar beslissing blijft om enkel nog Blu-ray's te produceren is de vasthoudendheid van Universal en Paramount enkel nog koppigheid te noemen.

(De duizenden die in het bezit zijn van een HD-DVD speler kunnen op korte termijn wel doorgaan met het kopen van HD-DVD schijfjes - Ik vraag me echter af of "korte pijn" niet beter is...)
Kort samengevat: waarom gaat HD DVD niet gewoon dood zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat m'n Blu-ray's waardeloos worden? ;)

Simpel gezegd: geen van beide formaten wordt waardeloos als de ander wint, en iedere filmmaatschappij mag z'n eigen afweging maken. Da's niet "koppigheid" maar juist lange termijn-denken. Iedere consument mag de afweging natuurlijk ook maken: vooral als hij of zij tevreden is over het door hem gekozen formaat. Als het voor Blu-ray bezitters belangrijk is dat HD DVD sterft dan zegt dat misschien wel iets over die tevredenheid (of gebrek daaraan). Men heeft deze week enthousiast geprobeerd om HD DVD te begraven, maar het formaat is nog springlevend. De berichtjes uit de beginpost van deze thread bewijzen dat nog maar eens een keer.

Andrew-Kenneth
14-01-2008, 00:05
Kort samengevat: waarom gaat HD DVD niet gewoon dood zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat m'n Blu-ray's waardeloos worden? ;)

Simpel gezegd: geen van beide formaten wordt waardeloos als de ander wint, en iedere filmmaatschappij mag z'n eigen afweging maken. Da's niet "koppigheid" maar juist lange termijn-denken. Iedere consument mag de afweging natuurlijk ook maken: vooral als hij of zij tevreden is over het door hem gekozen formaat. Als het voor Blu-ray bezitters belangrijk is dat HD DVD sterft dan zegt dat misschien wel iets over die tevredenheid (of gebrek daaraan). Men heeft deze week enthousiast geprobeerd om HD DVD te begraven, maar het formaat is nog springlevend. De berichtjes uit de beginpost van deze thread bewijzen dat nog maar eens een keer.

Springlevend is mijn inziens niet helemaal de juiste omschrijving, vrees ik.
.
Zonder de steun van Warner zou er toch nog maar +- 30% van de films op HD-DVD uitkomen? (en 70% op blu-ray)
.
Mijn punt is enkel dat het voor de hi-def fan positief zou zijn als de format-war voorbij zou zijn.
.
Als Universal (en Paramount) ernstig menen dat het HD_DVD kamp nog een zege-mogelijkheid heeft is hun "lange-termijndenken" (ik noemde het koppigheid) te begrijpen.

Anders is het een stok in de wielen van hi-def.

En, in theorie is HD-DVD eigenlijk mijn favoriete formaat (geen regio-codering - complete specs, goedkoper, etc...) maar na de beslissing van Warner ben ik niet te porren om een HD-DVD speler te kopen.

Trat
14-01-2008, 13:55
Springlevend is mijn inziens niet helemaal de juiste omschrijving, vrees ik.
Correct, de spelers worden in de US voor dumpprijzen weg gedaan.

.
Zonder de steun van Warner zou er toch nog maar +- 30% van de films op HD-DVD uitkomen? (en 70% op blu-ray)
Correct, het aanbod is al beperkt.

.
Mijn punt is enkel dat het voor de hi-def fan positief zou zijn als de format-war voorbij zou zijn.
Mee eens, HD-DVD / BD maakt niet uit.

.
Als Universal (en Paramount) ernstig menen dat het HD_DVD kamp nog een zege-mogelijkheid heeft is hun "lange-termijndenken" (ik noemde het koppigheid) te begrijpen.
Anders is het een stok in de wielen van hi-def.
Bemoeilijkt de samenwerking als ze nu publiekelijk hun vertrouwen in hun partner opzeggen. Kan me voorstellen dat ze dat liever even onder de pet houden...


En, in theorie is HD-DVD eigenlijk mijn favoriete formaat (geen regio-codering - complete specs, goedkoper, etc...) maar na de beslissing van Warner ben ik niet te porren om een HD-DVD speler te kopen.
Ik denk dat de zogenaamde voordelen voor de generieke gebruiker weinig stof doet opwaaien; die willen gewoon films van de FRS en videotheek kijken. Op dat front wint DVD het nog altijd. Ik zou nu ook geen HD-DVD speler kopen. Ik heb een PS3, maar als HD-DVD had gewonnen had gewonnen had ik er wel eentje overwogen. Jammer dat het alleen Toshiba is die ze maakt...

Trat
14-01-2008, 13:59
Kort samengevat: waarom gaat HD DVD niet gewoon dood zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat m'n Blu-ray's waardeloos worden? ;)

Simpel gezegd: geen van beide formaten wordt waardeloos als de ander wint, en iedere filmmaatschappij mag z'n eigen afweging maken. Da's niet "koppigheid" maar juist lange termijn-denken. Iedere consument mag de afweging natuurlijk ook maken: vooral als hij of zij tevreden is over het door hem gekozen formaat. Als het voor Blu-ray bezitters belangrijk is dat HD DVD sterft dan zegt dat misschien wel iets over die tevredenheid (of gebrek daaraan). Men heeft deze week enthousiast geprobeerd om HD DVD te begraven, maar het formaat is nog springlevend. De berichtjes uit de beginpost van deze thread bewijzen dat nog maar eens een keer.
Het houdt toch snel op wanneer je ze niet meer kan kopen in de winkels. Het is gewoon achteruit aan het gaan, dat kun je rationeel niet ontkennen. Geen enkele filmstudio zal over 5 jaar (hypothetisch) iets op HD-DVD uit willen brengen (en BD passeren) wanneer het formaat alleen nog maar wordt gedragen door een handje vol fanatici. Ook al kost dat niet veel geld, het zal iig weinig opleveren.

Richard B.
14-01-2008, 14:16
Het houdt toch snel op wanneer je ze niet meer kan kopen in de winkels. Het is gewoon achteruit aan het gaan, dat kun je rationeel niet ontkennen. Geen enkele filmstudio zal over 5 jaar (hypothetisch) iets op HD-DVD uit willen brengen (en BD passeren) wanneer het formaat alleen nog maar wordt gedragen door een handje vol fanatici. Ook al kost dat niet veel geld, het zal iig weinig opleveren.
Om heel eerlijk te zijn zie ik momenteel alleen maar meer HD DVD's in de winkel verschijnen i.p.v. dat het minder word. Dat het achteruit gaat ben ik dus niet met je eens.

En dat het tzt terug gaat lopen dat zien we dan wel weer. Ik importeer toch al vrij veel, en ik verwacht dat ik via die kanalen voorlopig nog wel genoeg zal kunnen blijven kopen. Totdat het echt afgelopen is stem ik met mijn portemonee door gewoon HD DVD's te blijven aanschaffen. Als uitgevers besluiten om naar Blu-ray over te stappen dan raken ze die inkomsten dan gewoon kwijt.

Trat
14-01-2008, 14:25
Om heel eerlijk te zijn zie ik momenteel alleen maar meer HD DVD's in de winkel verschijnen i.p.v. dat het minder word. Dat het achteruit gaat ben ik dus niet met je eens.
Dus jij ziet bij Van Leest, de FRS, Musicstore, meer HD-DVDs liggen dan BDs liggen? Dat kan alleen als er een run is op BDs en die als zoete broodjes over de toonbank gaan. De HD-DVDs blijven dan nog over. Voor de rest kan ik niet bedenken waarom je dit zou vinden. De HD schappen bij de FRS zijn vergroot voor BD en verkleint voor HD-DVD, bij walmart gebeurt dit ook...


En dat het tzt terug gaat lopen dat zien we dan wel weer. Ik importeer toch al vrij veel, en ik verwacht dat ik via die kanalen voorlopig nog wel genoeg zal kunnen blijven kopen. Totdat het echt afgelopen is stem ik met mijn portemonee door gewoon HD DVD's te blijven aanschaffen. Als uitgevers besluiten om naar Blu-ray over te stappen dan raken ze die inkomsten dan gewoon kwijt.
Waarom zou je dat ook niet doen? Je collectie blijft immers bestaan. Zo is het ook toen die tijd met Laser Disc adepten gegaan. Er zullen nog zat mensen zijn met een aardige collectie aan discs, wat niet wegneemt dat je er eigenlijk niks meer mee kan doen dan oude dingen aan je collectie toe te voegen.

Tiger0120
14-01-2008, 14:29
Mischien dan verstandig om een paar HD DVD players op vooraad te nemen dan.
Dan weten we wel zeker dat onze collectie speelbaar blijft.

Richard B.
14-01-2008, 14:31
Dus jij ziet bij Van Leest, de FRS, Musicstore, meer HD-DVDs liggen dan BDs liggen?
Nee. Maar dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat er alleen maar meer HD DVD's in de winkel verschijnen dan eerst. Vooral bij m'n lokale MM en in mindere mate ook bij FRS. Van Leest is trouwens wel een uitzondering, want daar lijkt de selectie wel wat kleiner te worden.

Trat
14-01-2008, 14:37
Nee. Maar dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg alleen dat er alleen maar meer HD DVD's in de winkel verschijnen dan eerst. Vooral bij m'n lokale MM en in mindere mate ook bij FRS. Van Leest is trouwens wel een uitzondering, want daar lijkt de selectie wel wat kleiner te worden.
Wat raar, ik zie die bakken alleen maar smaller worden bij MM (en ook Saturn) voor HD-DVD. Dat er nieuwe films blijven komen is waar, maar bij BD blijven de oude ook nog leverbaar. Hmmm, iets zegt me dan dat het steeds dezelfde mensen zijn die HD-DVD films kopen bij die winkels, dan heeft het ook geen zin om de oudere films na te bestellen... (6)

Edwin V
14-01-2008, 17:28
Hier was tot een half jaar geleden de bak bij de MM voor 5:1 gevuld in voordeel blu-ray. Bij de FRS was dat ongeveer 2:1. In augustus/september is 't ineens omgeslagen naar 3:2 voor blu-ray bij de MM en bij de FRS. Dat is 't nu nog zo'n beetje maar HD DVD begint weer wat terug te lopen in de bakken.
't Totaal aanbod is in een half jaar tijd ongeveer verdubbeld in de winkels waar ik kom

Trat
14-01-2008, 17:32
Hier was tot een half jaar geleden de bak bij de MM voor 5:1 gevuld in voordeel blu-ray. Bij de FRS was dat ongeveer 2:1. In augustus/september is 't ineens omgeslagen naar 3:2 voor blu-ray bij de MM en bij de FRS. Dat is 't nu nog zo'n beetje maar HD DVD begint weer wat terug te lopen in de bakken.
't Totaal aanbod is in een half jaar tijd ongeveer verdubbeld in de winkels waar ik kom
Is natuurlijk per filiaal verschillend. Ik was laatst in breda en daar lagen 5 rijen BD en 2 rijen HDDVD bij de FRS. Het wordt echt minder, daar heb je gelijk in.

Juvefan
14-01-2008, 18:58
bij mijn lokale FRS heeft Blu-ray 3 rijen en heeft heeft HD-DVD een rijtje op de bovenste plank. Hier kwam ik pas achter nadat ik de verkoper had gevraagd of ze waren gestopt met de verkoop omdat ik ze niet meer zag.

Lorre
14-01-2008, 19:16
Het enige dat ik opmerk is dat ze van HD-DVD vlugger de boxen binnen hebben. Bv. Ocean's trilogy box hadden ze eerder binnen op HD-DVD dan op BR. In de lokale MM hebben ze zelf nooit de BR box van Harry Potter binnengehad, maar de HD-DVD versie lag meteen in de winkel. Films van Universal en Paramount verschijnen niet zo vlug in de Media Markt in roeselare, terwijl BR films van Fox en Sony er soms al dagen voor de releasedate liggen.

Trat
14-01-2008, 19:27
Het enige dat ik opmerk is dat ze van HD-DVD vlugger de boxen binnen hebben. Bv. Ocean's trilogy box hadden ze eerder binnen op HD-DVD dan op BR. In de lokale MM hebben ze zelf nooit de BR box van Harry Potter binnengehad, maar de HD-DVD versie lag meteen in de winkel.
Tja, dat vult de planken tenminste een beetje bij HD-DVD...